Egy hétvégi napon az átlagember nem arra szeret kikelni az ágyából, hogy az arcába vágják, olyan világban él, ahol 25-30 fős, felfegyverkezett hordák kötekednek és gyilkolnak az éjszakában... Ezért is hatott sokkolóan, amikor majdnem napra pontosan egy éve mi, sportszerető emberek aljas öldöklés hírére ébredtünk: egy veszprémi szórakozóhelyen halálra késelték a román válogatott és a Veszprém kézilabdacsapatának beállósát, Marian Cozmát.
Pedig aki egy kicsit is nyitott szemmel tengette életét, azt nem Marian Cozma tragédiája és az azt követő egy év eseményei világosították fel arról, hogy milyen országban élünk. Korábban is tudtuk, éreztük, hogy valami rohadtul bűzlik a közbiztonság, a leszakadó társadalmi rétegek és a kisebbségek helyzete körül. Azt is tapasztaltuk számtalanszor, hogy ha egy pillanatra nem figyelünk oda, egy gyors bűvésztrükkel bármiből pártpolitikai kérdés kerekedik. Azon sem lepődtünk meg, hogy celebek statisztálásával készül egy dokumentumfilm, amely ugyan kiválóan alkalmas az érzelmek felkorbácsolására, de egyáltalán nem informál, és talán még az áldozatnak sem állít méltó emléket. Sőt, már arra se kaptuk fel a fejünket, amikor az egyik kereskedelmi csatorna olyan figyelmetlen tapló volt, hogy egy másik elhunyt magyar sportoló képével illusztrálta a Cozmához kapcsolódó híreket. Nem, ezek a jelenségek nem az elmúlt 12 hónapban fogantak és látták meg a napvilágot. A minket körülvevő magyar valóság és társadalmi feszültségek szempontjából Marian Cozma brutális meggyilkolása csak a szarajevói merénylet volt. Egy régóta burjánzó gennyes daganat perforációja.
Voltak azonban felemelő pillanatok is, amelyeket talán sosem tapasztalunk meg, ha nem veszítjük el ezt a csupaszív sportembert:
- Láttuk, ahogy egy magyar kézilabdacsarnokban és a Puskás Ferenc stadionban ezrek tapsoltak felállva egy román ember tiszteletére.
- Láttuk, ahogy román emberek tapssal kísértek egy magyar csapatot és díszsorfalat álltak a játékosainak Bukarest szívében.
- Láttunk egy csapatnyi zokogó férfit, akik a padlóról felállva mutatták be a sport és az összetartás hatalmát, bizonyítva azt, amiről eddig csak olvastunk: "Az ember nem arra született, hogy legyőzzék. Az embert el lehet pusztítani, de nem lehet legyőzni."
- Láttunk egy gyermekét elvesztő édesapát, aki példát mutatott méltóságból és emberi tartásból, amikor a gyász legszomorúbb pillanataiban is volt ereje azt mondani, hogy ha unokája felnő, elviszi Veszprémbe, hogy megtanítsák kézilabdázni. Nem tudom lehetett volna-e csattanósabb választ adni a barbárságnak az élet és a sport nevében...
A mai napon, majdnem napra pontosan egy évvel a végzetes éjszaka után Veszprémben felavatják Marian Cozma emlékművét. Emlékeztessen minket a mellszobor ezekre a nemes mozzanatokra, de figyelmeztessen arra is, hogy túl nagy árat fizettünk mindazért, amit láthattunk! Mostantól csak olyanoknak kelljen emlékművet állítanunk, akikre nemcsak egy erőszakosan félbeszakított pályafutás, hanem egy teljes élet alapján lehetünk büszkék!
Majdnem napra pontosan egy évvel a szörnyű eseményt követően megtudtuk, hogy - a rendőrségi vizsgálat szerint - mi történt azon a fekete éjjelen és megnevezték a gyilkost, aki egyetlen mozdulattal oltotta ki egy sportoló életét, és ejtett örökké fájó sebet egy család, egy csapat, egy város és két ország lelkén.
A nyomozás során 700-nál több tanút hallgattak meg, 53 szembesítés, 57 helyszíni meghallgatás és 416 felismerésre bemutatás történt. A bűnügy feltárásának költségei 68 millió forintra tehetők. Az ítélethozatal legyen gyorsabb, olcsóbb, hatékonyabb és példamutató!
TI HOGYAN BÜNTETNÉTEK MARIAN COZMA GYILKOSÁT?
Minden egyes alkalommal, amikor Marian Cozma szülei szívébe hasít a fiuk elvesztése miatti fájdalom, érezze úgy, mintha egy kést mártanának a mellkasába és ott megforgatnák azt!
Két javaslatot is érdemesnek találtunk a kiemelésre:
"Javaslom, hogy azonnal zárolják és vegyék leltárba az összes vagyonukat [...], aztán a végösszegnek kijött számot a börtönben rendes 8 órás munkanapokban dolgozzák le, mint szobafestő, bodzaszedő, illetve olyan állásban, amit behazudtak." by Murderface
"Börtönbüntetése alatt úgy legyen leszíjazva és a szeme kifeszítve, hogy kénytelen legyen a belinkelt videót néznie. Egészen a büntetése végéig." by shithappens
"Egy szórakozóhelyre nem mehetünk felfegyverezve, mert az alkohol hatására abból csak baj lehet. Ilyen helyeken elő kell írni a fémdetektor használatát, és ha valakinél mégis talál bent a rendőrség fegyvert, az egy év minimum legyen. A ruhatárba viszont le lehessen adni minden jogosan tartható önvédelmi eszközt. A belső védelem legyen hatékony, kamerák, biztonsági őrök. Ha valaki verekszik azt kapják el (ajtó bezárul, rendőrség kijön és a fiúknak bentalvás), másnap Ítélet garázdaságért gyorsítottan." by manager2008
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_John_Doe_ 2010.02.06. 12:51:57
Súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett az a 46 éves nő, akit a főváros, I. kerületében, a Fő utca egyik kapualjában hétfő délután késelt meg egy ismeretlen férfi - tájékoztatta Kalyó László, a BRFK sajtóügyeletese az MTI-t.S
2009.02.09 18:50, MTI
Kupa Troopa 2010.02.06. 12:51:59
Azannyukpicsáját!
Kerékbetörést.
Fantasztikus a felderítési munka időzítése, véletlenül pont 1 év kellett hozzá.
_John_Doe_ 2010.02.06. 12:56:37
És én nem csak a gyilkosoknak kívánom, hogy rohadjanak meg, hanem az összes rendőrnek, revizornak, aki hagyta, hogy ezek az állatok azt hihessék, nekik mindent szabad.
képzeletszüleménye (törölt) 2010.02.06. 13:01:56
Expurgatio 2010.02.06. 13:07:35
2010.02.06. 13:08:09
Wolfgang (törölt) 2010.02.06. 13:09:12
Kolbászos zsömle, neked meg a kurva anyádat. Kíváncsi lennék, Veszprémben is el mernéd-e sütni a poénodat.
egy maréknyi dollár 2010.02.06. 13:11:05
Kolbászoszsömle:részben egyetértek veled.Dehát ez igy van mindenhol,nem csak Magyarországon:a szélesebb körben ismert emberekkel történtek jóval nagyobb nyilvánosságot kapnak.
Bizony, jó pár borzalmas bűncselekmény kapcsán megfordult a fejemben,milyen alapon érdemli meg az elkövető az életet?De ahol a halálbüntetés intézményét eltörölték,nem érdemes ezen töprengeni.
redrick 2010.02.06. 13:13:53
"Akadémikus jellegű, értelmetlen a kérdés-feltevés"
Az "akademikus jellegu", meg az "ertelmetlen" nem ugyanazt jelentik. Es nemhogy erdemes (lenne) ezen toprengeni, hanem lassan a tuleles feltetele.
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.02.06. 13:14:18
www.mkbveszprem.eu/cozma-magyar-kozvetites
2010.02.06. 13:19:19
scsaba1 2010.02.06. 13:22:20
Zsömike, rossz blogba tévedtél szerintem. Nem a poszt szánalmas (csak nem sikerült megértened), hanem az erőltetett okoskodásod. Ha nem megy a szövegértés, akkor segítek kiemelni a lényeget:
"A minket körülvevő magyar valóság és társadalmi feszültségek szempontjából Marian Cozma brutális meggyilkolása csak a szarajevói merénylet volt. Egy régóta burjánzó gennyes daganat perforációja."
SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.02.06. 13:22:27
egy maréknyi dollár 2010.02.06. 13:28:02
Rahsid 2010.02.06. 13:31:20
Szerintem ez elég korrekt lenne.
lafatyosvendelbá 2010.02.06. 13:31:40
redrick 2010.02.06. 13:36:52
Az akademikus-ertelmetlen temaban meg csak azert szolaltam meg, mert ebben az esetben az "akademikus jellegu" igaz, az "ertelmetlen" nem. Te meg ugy raktad egymas melle a ket jelzot, mintha egymast erositenek, sot, hasonlo lenne a jelentesuk.
De ne szorozzunk foglmazasi kerdeseken, mert az tenyleg ertelmetlen. Ertem en amit mondasz, csak a "nem erdemes foglalkozni vele" reszevel nem ertek egyet.
tommygun 2010.02.06. 13:39:06
petyya 2010.02.06. 13:42:54
Iustizmord 2010.02.06. 13:47:41
Kezdetnek annyi, hogy ha anno ti választhattátok volna ki, mit kap Kaiser Ede, lett volna kerékbetöréses elevenenelégetés, megnyúzásos felnégyelés, stb. A végén meg kiderült csórikámról hogy nagy gazember ugyan, csak nem rablógyilkos.
Akkor mos gondolkodjatok el ezen a túlhisztizett eseten:
1. ez egy teljesen 1.0-ás, bicskázásba fajuló kocsmai bunyó volt. évente történik ilyen Magyaro-n 6-8 darab. csak az nem hír ha Józsi, a tratktoros a bivalybasznádi kis füstösben leszúrja Sanyit, a géplakatost.
2. abba is biztos sokan belegondolnak, hogy kik bunyóztak. mert abban egészen biztos vagyok, hogy a nagydarab, erős, helyi celeb kézisek egy pillanatra sem gondoltak arra hogy nem ők az erősebbek, nem ők jönnek ki jól a történetből. hiszen "senkikkkel" verekedtek. szóval amolyan simon tibi-gyilkosság szaga van az egésznek.
3. mindenki elfelejti, hogy Cozmát 1 szúrással ölték meg. (a korábbi veseszúrás nem tartozik ide), itt egy tipikus indulati bűncselekmélnyről van szó. ilyen több falusi búcsúban is heveny módon megesik
4. médiahiszti lett a dologból, a nyomozás szakmai része , hát.... mondjuk múgy hogy a nyomozók nem azt csinálták ami SZERINTÜK helyes lett volna hanem amire (nem kevés dilettantizmussal) utasította őket az ügyészség. 25-30 gyanusított, abből tucatnyian előzetesben???? 700 tanú?????? kb 25 DNS-vizsgálat???? 65 millióst meghaladó bűnügyi költség??????
5. aki tudja, találja ki hány védői bizonyítási indítványnak adtak helyt a nyomozás során? hány szembeítést végeztek a 3 fő gyanusított és a tanuk közöttna? nem kell találgatni, tudomásom szerint: NULLA. vagyis pont leszarták ami az ügyészség szerint NEM ILLETT bel a felállított bűnügyi koncepcióba.
tehát, itt a helyes minősítés valszeg az emberölés alapesete lesz , társtettesség nélkül, minősítő körülmények nélkül, amibe a csoportos garázdaság szerintem pont beleolvad. lesz még 1-2 súlyos /maradandó egészségkárosodást okozó testi sértés, de nem nagyon több. én kb 12-14 évre számítok, szigorúan szakmailag.
6. azt se nagyon szokták megemlíteni, hogy az egyik , vélelmezett elkövetően úgy fejbebaszták a késelés ÍELŐTT egy palackkal hogy szétnyalt a fejbőre. a neten is fent lévő videofelvételen egyébként látható, hogy Cozma megy föl a lépcsőn, majd utána 4-5 másodperccel egy nagyobb dara faszi, aki fogja a fejét. na ő R Sándor. és marhára nem úgy néz ki mint aki embert ölni rohan.
na, rágódjatok rajta, nem mese ez , gyermek. csak néhány gondolat.
perge 2010.02.06. 13:47:46
egy maréknyi dollár 2010.02.06. 13:48:14
thebigben 2010.02.06. 13:48:35
Iustizmord 2010.02.06. 13:49:20
én elvileg halálbüntetés-párti vagyok, de nem lesz magyaro-n HB. jobb elfogadni, ingyenkurva sem lesz.
Iustizmord 2010.02.06. 13:51:25
a több tucat egyébről nem is szólva.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.06. 13:52:03
Én a jónak csak egy másik aspektusát találtam.
Morbid? Hümm-hümm...
Az élet kegyetlen, én is az vagyok, csak egy kicsit másképpen, mint a csendes-rendes körömletépős, kerékbetörős, kiherélős kommentelők.
@white_widow: egy ember halálát eszközként használni logikus dolog, de én nem hiszek abban, hogy a cél szentesítheti az eszközt.
Az emberek bosszúszomjára hajazva indulatokat korbácsolni számomra visszatetsző.
Jó dolog köpködni, meg bodzaszedőzni egy kicsit, kiereszti a gőzt (meg gyűjt is hozzá egy keveset).
Szerintem a büntinek annak kellene lennie ilyen esetekben, hogy oda kell adni a sértett családjának rákötve egy asztalra, hogy csináljanak vele amit akarnak, annyi időn keresztül, ameddig az incidens tartott.
Azt, ha van gyomra hozzá lehet herélni, körmöt letépni, szíven szúrni, ha meg nincs, akkor gondolom nem várja el mástól sem, hogy neki legyen, és megtegye helyette.
Idet 2010.02.06. 14:01:59
Néha (erős őrizet mellett)kivinném őket utat és egyebeket takarítani, szép nagy táblával a hátukon, ez és ez vagyok, ezt és ezt követtem el. Na persze, az emberi jogok! Az övéké, nem a mi jogaink...
xlac 2010.02.06. 14:03:47
redrick 2010.02.06. 14:06:02
"nem akarlak ekeseríteni de EU-s alapokmányok tiltják a halálbüntetést"
Engem ezzel nem keseritesz el, ha tenyleg vegigolvastad volna kommenteket, tudnad.
Ingyenkurva... bahh. Nekem felesegem van 'azzeg. Faszan orulok, ha van egy nyugodt estem.
Tul van hisztizve? Tul. De ahogy a cikkben is all: "Egy régóta burjánzó gennyes daganat perforációja"
Raadasul mar most korullengi a "na, par ev mulva ez is felteteles szabadlabon lesz", vagy a "rendorok mar megint kurvara elbasztak vmit" nyomaszto buze. Ezert en meg tudom bocsajtani a kerekbetoros, meg felnegyelos kommenteket.
nehülyéskedj 2010.02.06. 14:07:10
Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.06. 14:12:21
Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.06. 14:13:40
Idet 2010.02.06. 14:14:31
2. Barbár dolog, amikor az állam átveszi a megtorló szerepét, hányingerem van pl. az amerikai kivégzési jelenetektől, bármit is tett a delikvens.
Szivem szerint, ha már el kell pusztítani az ilyen dúvadakat, az ott helyben agyonlövés járna nekik. Egy év múlva a börtönben lekötözve megölni, az nem ugyanaz, mint a stante pede büntetés. Ha ők barbár barmok, mi is legyünk azok? Ez persze nem megvalósítható, tudom, sok okból.
És még: jól emlékszünk még a politikai halálítéletekre. Ha egyszer van, be is fogják vetni, csak idő kérdése.
Iustizmord 2010.02.06. 14:15:30
már bocs, de az NNI (Kaiser) meg egy megyei rfk életes nyomozói azért nem a sarki posztosrendőr kategória, szal a sommás megállapításod (töketlen faszkalapok) nettó butaság.
a komolyabb üntetést sem értem. komoly büntetést fog kapni ha és akire rábizonyítják hogy szúrt a kérdés csak az, mihez lépest komolyabb? komolyabb mintha egy traktorost vagy komlyabbat mintha egy mérnököt szúrnak le? mihez képest komolyabbat?
"a szembesites, meg a nyomozas egyeb hianyossagai szinten ue a kategoria."
nem, itt az a gond, hogy a teljes igazság kiderítése sérül. EZ a nyomozás egy felűállított koncepció igazolására szolgált (mint a Kaiser-ügy) , nem az igazság kiderítésére. és akkor jönnek az önjelölt igazságosztók és az ügy ismerete nélkül zsigerből megmondják hogy minősített végrehajtású halálbünti. szép.
Iustizmord 2010.02.06. 14:17:30
Iustizmord 2010.02.06. 14:19:51
Idet 2010.02.06. 14:24:09
Arról van szó, hogy az emberölés NEM bocsánatos bűn. Vannak fokozatok, indokok, extrém helyzetek, de NEM BOCSÁNATOS BŰN, bármit is követett el az inkriminált egyén.
Ha az állam követi el, akkor sem az.
Valahogyan szelektálni kellene. Nem mindegy, hogy rablógyilkos, vagy agyonüti a rablógyilkost, amikor az betör a házába.
Valamilyen minősített eset kellene, hogy innentől golyó. Csak okoskodok itt, mert elkeserítő állapotok ezek, de persze nem én vagyok kompetens, valami megoldást találni.
Idet 2010.02.06. 14:28:43
Iustizmord 2010.02.06. 14:31:53
amúgy az eljárási szabályokat nem nagyon tartották meg a nagy imre féle perben, ha jól tudom. még formálisan se nagyon.
Árpádka 2010.02.06. 14:34:00
Ha lenne én a felnégyelést vagy a kerékbe törést javasolnám.
Aprópó hol vannak az Amnesty International emberei hogy megvédjék szegény szobafestőt meg vasgyüjtőket?
csorsza 2010.02.06. 14:35:43
Iustizmord 2010.02.06. 14:39:28
mob justice, az sincs, de igény, na az lenne rá.
@csorsza: miért csak 3? gyanusítottból két tucatnyi van... egyszrűbb, olcsóbb lenne vízbe fojtani, nem? mondjuk a Sportuszodában, az éljenző tömeg szeme láttára. tetszene?
redrick 2010.02.06. 14:40:15
"már bocs, de az NNI (Kaiser) meg egy megyei rfk életes nyomozói azért nem a sarki posztosrendőr kategória, szal a sommás megállapításod (töketlen faszkalapok) nettó butaság."
Tolem lehetnek Sherlock Holmes, meg Poirot torvenytelen gyerekei is: a Kaiser ugyet ELBASZTAK! De nem kicsit am, hanem nagyon csunyan! A rendorseg=toketlen faszkalapok talan egy kicsit tenyleg sommas, de en csak akkor hallok rendorrol, amikor elbasznak vmit, vagy amikor levesznek, mert hianyos az izzokeszlet. Ja, majdnem elfelejtettem 2006-ot... de ebbe inkabb ne menjunk bele, mert az nekem is tul zavaros.
"EZ a nyomozás egy felállított koncepció igazolására szolgált (mint a Kaiser-ügy) , nem az igazság kiderítésére. és akkor jönnek az önjelölt igazságosztók és az ügy ismerete nélkül zsigerből megmondják hogy minősített végrehajtású halálbünti. szép."
Azert nem ugyanaz a kategoria, amikor a pattanasos hulyegyerek veres leszamolasrol fantazial, mint amikor a rendorseg egy ilyen kiemelt ugyben ennyire szanalmas teljesitmenyt nyujt. Az meg, hogy a nyomozas egy eleve felallitott koncepcio igazolasara szolgal megis kinek a hibaja, ha nem a rendoroke?
En tenyleg nem akarom a normalis rendoroket buzeralni, van azoknak eleg bajuk a sajat seggfej fonokeikkel, meg pszichopata kollegaikkal. De a normalis rendorokkel takargatni a seggfejek hulyesegeit, az megint csak nem tunik vmi konstruktiv hozzaallasnak...
Zozi79 2010.02.06. 14:49:07
Egy hülye barom vagy. Szigorúan szakmailag. Ha ismernéd a helyet, ahol történt az eset, nem rángatnád ide a bivalybasznádi Józsit (amellett hogy Sanyi gyilkosának is ugyanaz járna mint Cozma gyilkosának).
Na a te fajtád miatt utálja mindenki az ügyvédeket. Meg sem próbálod felfogni, hogy ezek a szemét cigányok balhézni mentek oda, késekkel felszerelve. Ez lett a vége. Neked ez indulati cselekmény? Ostoba.
Kandabula 2010.02.06. 14:49:37
Kandabula 2010.02.06. 14:52:08
BGYCS 2010.02.06. 15:08:50
Most már nincs más megoldás, mint a rendcsinálás. Amig nem ért szóból a cigány: fogat fogért, szemet szemért.
Idet 2010.02.06. 15:08:59
Nem, nincs rá garancia, hisz épp ezt mondom. Ne Jobbikozzunk már, nem mondod komolyan, hogy ezektől komolyan kell tartani. Ha bekerülnének is a Parlamentbe, úgy bedarálja őket a rendszer, mint a huzat, mint Csurkáékat is. Pedig ott is folyt a patakvér...
Még Nagy Imréhez. Azt ugye tudod, hogy ő sem volt az az ártatlan bárányka. Az 1. vil.háb. után kikerült a Szu-ba, és ott, komisszárként a polgárháborús időkben rendes kis mészárlást rendezett valahol Szovjet-Közép-Ázsia déli részén.
Így prompt nem jut eszembe, hol, de utánanézhetek.
Ami miatt ő a szememben - nem hős, mert aaz, hogy mondjam, túl fellengzős szó, inkább mártír -, hogy az akkori magyar valóságban ráébredt valamire, a legjobb szó erre szerintem, bár, mint minden hasonlat, ez is sántít egy kicsit, megtért, és képes volt következetesen a végiggondoltak szerint cselekedni, egészen az akasztófáig. Becsületes, hű, és mindenképpen nagyon tisztességes ember volt. De nem angyal, hanem ember, esendő, mint mindenki. Az vesse rá az első követ, aki így végigcsinálta volna.
Ez az egész tulképpen arról jutott eszembe, hogy Marian Cozma nem volt angyal, valaki szerint.
Logan Grimnar 2010.02.06. 15:11:06
korlat 2010.02.06. 15:16:10
öcsém:D
miért hiszik az emberek azt, hogy aki sportoló az egy agyatlan mormota, aki csak ahhoz ért, hogy eldobjon egy labdát?
szvsz mindenkinek sportolnia kéne. a sport ugyanis nevel. mozoghatnál te is, és akkor nem lenne időd ilyen idióta kommenteket írni:p
on: a "Láttuk" felsorolás priceless, gj!
manager2008 2010.02.06. 15:17:53
Egy szórakozóhelyre nem mehetünk felfegyverezve, mert az alkohol hatására abból csak baj lehet.
Ilyen helyeken elő kell írni a fémdetektor használatát, és ha valakinél mégis talál bent a rendőrség fegyvert, az egy év minimum legyen. A ruhatárba viszont le lehessen adni minden jogosan tartható önvédelmi eszközt.
A belső védelem legyen hatékony, kamerák, biztonsági őrök.
Ha valaki verekszik azt kapják el (ajtó bezárul, rendőrség kijön és a fiúknak bentalvás, másnap itélet garázdaságért gyorsítottan.
A konkrét esemény nem egyedüli, több ilyet láttam már, nem történt semmi. Volt eset hogy kihívtuk a rendőrség komolyabb egységét is, de nem igazán akartak balhéba keveredni a nehéz fiúkkal (nem volt 8 napont túl gyógyuló a sérülés a mit gyártottak.
Nem baj, megoldottuk másképp.
A cigány bűnözőkkel nagy a baj, ha megjelennek valahol, akkor akinek van egy csepp esze elhúz amíg lehet, ha nincs rajta szúrásálló mellény és a kis társasága kevesebb mint 20 fő.
A megoldás majd alakul....
A konkrét gyilkossági eseményt a csendőrség anno 3 azaz három nap alatt felderítette volna, beismerő vallomások mellékelve. Ha valakinek módszertani kérdése van segítek szivesen. Ja és nem került volna semmibe, mert bármelyik csendőr őrmester tudott úgy kérdezni, hogy neki válaszoltak is. Az ügyvéd majd akkor jöhetett ha megvolt a vallomás, de az kis ügyekben csak pár órába tellett.
Akit érdekel nézzen utána hogy vallat az idegenlégió, tanulságos..
nullify 2010.02.06. 15:25:24
Kandabula 2010.02.06. 15:29:10
avicularia 2010.02.06. 15:29:12
előfordul, az élet része.
valakit,cigányt, nem cigányt, románt, magyart, ruandait, bárkit HALÁLRA KÉSELNI, no ez az, ami kicsapja a biztositékot, ez az ami NEM EMBERI, ki kell vetnie a társadalomnak, elpusztitani, kasztrálni.
érted?
Idet 2010.02.06. 15:32:29
De igaz, ők mondták!
Idet 2010.02.06. 15:37:57
Emberből vagyunk, nem? Ha ezzel az infantilis, fantáziákat kiélő, pszichopata-szado-mazo baromsággal állunk neki vérkomoly társadalmi problémáknak, abból csak ugyanilyen kaliberű ostobaság jöhet ki.
Mindenki a dilidokikat akarja gazdagítani?
belekotty 2010.02.06. 15:41:13
Káposztakukac 2010.02.06. 15:42:00
Idet 2010.02.06. 15:42:35
Az "elpusztítani, kasztrálni" résszel nem, bár nekem is kinyílik a bicska a zsebemben ezekre a hírekre.
Felnőtt módra kellene viselkednünk, nem?Az egész magyar társadalom egyik átka, hogy a Kádár-féle kiskorúságban-tartás következményeit nyögjük! FEL KELLENE NŐNI, emberek!
Garison 2010.02.06. 15:51:10
Ok, szerintetek nem akkora dolog pár ezer cigány legyilkolása, meg már rég is volt, de azt szervezetten tettek, egy ország támogatásával. Számomra ez IS felháborító! Meg öt éves gyermeket lelőni, mint egy kutyát. (És mindezt természetesnek venni, na ez a gáz...)
A cigány bűnösöket viszont nem támogatjuk, soha nem mondja egy cigány értelmiségi, hogy csak egy magyar, vagy csak egy román halt meg, bezzeg a többségi emberek...
Nem egyenlő a mérce. Lássuk be...
redrick 2010.02.06. 15:58:35
De nem itt. Itt felnegyelunk, kerekbetorunk, sobanyaba kuldunk, napra lancolunk, kulcsot eldobjuk. Kivaloan kiegesziti a boxzsakomat (ami nelkul egyebkent mar reg leszedtem volna a hihetetlenul nyegle, tenyerbemaszo pofaju, de sajnos fizeto ugyfelem arcat)
ViewSonic 2010.02.06. 15:59:32
2010.02.06. 16:12:49
redrick 2010.02.06. 16:14:25
"A cigány bűnösöket viszont nem támogatjuk, soha nem mondja egy cigány értelmiségi, hogy csak egy magyar, vagy csak egy román halt meg, bezzeg a többségi emberek..."
Ebbol ugy tunik, hogy cigany vagy. De meg ha nem is, tudhatnad, hogy ez kurvara nem igaz.
Az emlekmuves megjegyzesedbol es ennek kapcsan "par ezer cigany lemeszarlasarol" meg bevallom egy kurva szot sem ertek. A szovjet "felszabaditos" formedvenyre gondolsz a Kossuth teren?
A merce meg valoban nem egyenlo. Csak egy pelda: meglehetesi bunozes. 20k Ft.
Pozitiv diszkriminacio = olaj a tuzre.
Iustizmord 2010.02.06. 16:15:26
peca1000 2010.02.06. 16:18:47
Meg kell késelni a böriben a kis köcsögöt, a pajtásaival együtt.
És kommandósokkal összegyűjteni a haverjait, elvinni egy kieső helyre, és szépen belelőni őket egy árokba.
Ja és a teljes vagyonukat elkobozni, elárverezni, áldozatoknak a pénzt odaadni.Uzsorásokkal, egyéb erőszakos bűnözőkkel is ugyanezt tenni, csendben, titokban, hogy az EU meg ne hallja.
A börtönökbe tennék egy akasztós szobát, ha valaki nem bírná már az ottlétet, és ezzel is könnyítene anyagilag a társadalmon.
dzsekwolf 2010.02.06. 16:24:11
nagyon tescos nép vagyunk sajnos. keletiek!!! hajrá
redrick 2010.02.06. 16:24:41
De a kutya helyett mondd inkabb pl, hogy szanyitiborba, vagy plazaringyoba . A kutyak sosem valaszolnak ervekre anyazassal. Meg a rossz kutyak se.
redrick 2010.02.06. 16:31:02
Az biztos, hogy a magyar , mint fajta fikazasa, meg a nagykepu belvarosi zsidogyerekek lenezo megjegyzesei nem sokat segitenek. Legfeljebb a jobbiknak...
Garison 2010.02.06. 16:34:54
Nem pozitív diszkriminációról beszélek, hanem egyenlőségről!!! Az őseim 500 éve élnék itt, ne bodzaszedőnek hívjátok a valóban munkás embereket légyszi... Ez olyan mintha bécsi tolvajoknak hívnák a magyarokat vagy ilyesmi....
Van egy emlékmű a Duna-parton, amit rendszeresen szarral összekennek, ja és aktivisták takarítják le, mert az önkormányzatoknak "nincs rá pénze"...
Tudd meg melyik az és mire állították, ha érdekel...
Manyizga (törölt) 2010.02.06. 16:38:10
dzsekwolf 2010.02.06. 16:40:30
Iustizmord 2010.02.06. 16:44:56
@ViewSonic: maradjunk abban h ismerem az ügyet, nem oly részletesen mintha védenék benne, de ismerem az egyik védőt. ferdíteni nem ferdítek, ahol számokat írok az kb pontos, ahol szakmai véleményt azt vállalom, ami meg egyéni vélemény, az nem több annál.
@avicularia: ugyan ez lenne a véleményed azokról is (ti kiirtani a társadalomból) akik agyonlőtték azt a néhány cigányt az M3 mellett?
redrick 2010.02.06. 16:46:45
"Mire mondod, hogy kurvára nincs így? Bocs, de kicsit több cigányt ismerek mint Te, elég csak a családtagjaimmal beszélgetnem hozzá, hogy mit gondolnak a Cozma-ügyről:)"
Arra, hogy a ciganyok nem mondanak ilyet, hogy "csak egy magyar". Mondanak ok durvabbat is.
De tenyelg, mit mondnak a csadtagjaid? Meg ugy altalaban, ertelmesebb cigany-korokben mit gondoltok az ilyen Sztojka, meg Rafael felekrol?
"Nem pozitív diszkriminációról beszélek, hanem egyenlőségről!!! Az őseim 500 éve élnék itt, ne bodzaszedőnek hívjátok a valóban munkás embereket légyszi... "
Edesjoistenem, hagyjuk mar ezt a faszsagot! Senki (aki szamit) nem hivja a rendes ciganyt bodzaszedonek. Az a gond, hogy kurva keves rendes ciganyrol hallani. Meg az un "ertelmisegi ciganyok" is ilyenek, mint Kolompar Orban. Megis mi a faszt vartok, miert szeressunk titeket, amikor meg a fo-ciganyok is ilyenek? Es folyamatosan jonnek a remtortenetek a videken feldarabolt nagymamakrol, meg a csontig lerabolt becsuletes emberekrol.
Meg te is (aki az ertelmesebb fajtabol valonak tunsz) idejossz, es nekiallsz hablatyolni egyenjogusagrol a pozitiv diszkriminacio tobzodasa idejen.
A faszer nem mondod, hogy "bazzeg en cigany vagyok, a pofamrol leeg a bor, hogy az a rohadek is igy nevezi magat" Neked kene a leginkabb kovetelni az akasztofat ajoeletbe. Gondolom szivsz rendesen a fajtaja miatt.
redrick 2010.02.06. 16:51:41
"Kissé több önkritika nem ártana sok embernek. Vagy, hogy mégjobban megértsd amit mondani szeretnék, elsősorban önmagunkat kéne rendbehozzuk aztán másokat"
Az biztos, hogy par embernek nem artana az onkritika. De onmagunk gyalazasa semmifelekeppen nem vezet "onmagunk rendbehozasahoz". Ahhoz, hogy masokat szeretni tudd, eloszor magad kell tudni szeretni. A nep nagy resze mar egy ideje utalja, hogy magyar. Koszonheto ez a sok balkanozasanak, meg butamagyarozasnak.
"ha tudnád,hogy honnan jöttem és milyen körülmények között kellett a magyarságomért kiállnom és sok esetben eltürni a megalázást akkor nem így értelmeznéd amit írtam"
Na, meselj. Anglia?
kewcheg 2010.02.06. 17:00:37
Szomorú, de tény,és sajnálom hogy ezt kell mondani, de a naked truth,hogy a cigánynak nem a börtön a büntetés,legyen az bár harminc év,hanem a halál.Cigányembernek annyi a börtön,minta fing. Az egy , másfél éveket guggolva kiülik, kicsit zakkannak, mondjuk 3-4 évtől, de nem maga a szabadságelvonás, hanem a család hiánya amit nem viselnek könnyen.8 vagy attól fölfele év,már minden mindegy, de még mindig jobb mint a nyaknál fogva történő fellógatás....
Garison 2010.02.06. 17:03:28
nem követelek akasztófát, mivel Mo.n nincs halalábüntetés, de amikor volt se sok haszna volt, több politikai fogoly halt meg, mint köztörvényes tudtommal...
"De tenyelg, mit mondnak a csadtagjaid? Meg ugy altalaban, ertelmesebb cigany-korokben mit gondoltok az ilyen Sztojka, meg Rafael felekrol?"
Az enyingi bandával meg Cozma gyilkosaival nincs közös ügyem, ezek gengszterek MAGYARORSZÁGON, akikre a magyar törvények vonatkoznak, mégis mit gondolnánk szted?Te mit gondolsz Pándiról?
Mi soha nem mondjuk, hogy gyilkolni kell, sőt a legtöbben azokat szidjuk, akik előadták, hogy Cozma cigányozott, azért ölték meg.
Kolompár Orbán nem roma értelmiségi, egy MAGYAR politikus, akinek gyökereit a Hazafias Népfrontnál keresd...Azóta erősen MSZP-közeli, de nyugi, Fideszesek, sőt Jobbikosok is hajtanak romákra. Sőt. épp a Jobbik profitálta a legtöbbet a "romaügyből". Ehhez kellettek cigányértelmégiek is a tanácsadásba...
redrick 2010.02.06. 17:20:40
"Nem tagadom meg sem a magyarságomat, sem a cigányságomat. Soha!"
Nagyon helyes
"Te mit gondolsz Pándiról?"
Pofamrol leeg a bor, amikor meglatom leirva, hogy a magyar Pandi
"sőt a legtöbben azokat szidjuk, akik előadták, hogy Cozma cigányozott, azért ölték meg"
Ja, sejtettem. Ok okozzak a legnagyobb karokat nektek. Ha nem vedenek az ilyen tetveket azzal, hogy hat ok ciganyok, meg a meglehetes miatt csinaljak, sokkal kevesebben altalanositananak. Valojaban az ilyen un jogvedok szeparaljak a ciganyokat a magyaroktol.
"Sőt. épp a Jobbik profitálta a legtöbbet a "romaügyből"
Igy van, nem is kerdes. En is ezt mondtam. Meghozza azzal, hogy ki mertek mondani a tabut. A megoldasaik persze olyanok, amilyenek, de ha fasztudja hany even keresztul nem naciztak volna le automatikusan azokat, aki egyaltalan felvetettek a problemat, most nem tartanank it es nem lenne jobbik sem.
Nna, a lenyeg: orulok, hogy tenyleg van valosagalapja az "ertelmes cigany" legendajanak. Barcsak ereznetek annyi elhivatottsagot sajat a ciganysagotok irant, hogy kirugdossatok a picsaba az ilyen Kolompar feleket es csinaljatok vmit a videki ciganyokkal, mert ott tenyleg nagy gaz lesz hamarosan.
Garison 2010.02.06. 17:33:39
Nekünk is ég a pofánkról a bőr Sztojkáék miatt, elhiheted... Nyilván nem megélhetésből csináljak, de ez más kérdés. Nincs közös ügyem velük, éppúgy, mint a környéki maffiózókkal (akik itt nem romák spec, sőt inkább szélsőjobb felé húznak...)
Kirugdosni a Kolompár-féléket nem tudjuk sajna, max civilként tenni valamit. Meg persze szavazni is tudunk, igaz itt azért komoly gondok vannak a magyar jogrenddel. A kisebbségek parlamenti képviseletéről kb. 15 éve nem hoztak döntést, elég súlyos mulasztás van ott...
A vidéket ne féltsd annyira, a legtöbb "értelmes cigány" onnan jön Pestre, vagy ott él. Nincsenek kevesen, lehet, hogy őket észre sem veszed, de ez így van jól.
Idet 2010.02.06. 17:49:03
Ttttúúróóó Kkiiitttyyyy yyyyy....y.yyy.yyy......yy 2010.02.06. 17:49:18
Idet 2010.02.06. 17:55:26
Helyileg hol foglalkozol velük? Úgy értem, melyik városban, mert ha Budapesten, a budapesti cigányság éppúgy nem jellemző az egész országban élőkre, mint a ahogy a nem cigány budapesti népesség sem jellemző az egész országra.
redrick 2010.02.06. 17:55:45
"bár nem mindenben értek egyet Veled, azért örülök annak, hogy valahol megértjük egymást"
Ennyi az egesz bazzeg, dumalni kell
"Nincs közös ügyem velük, éppúgy, mint a környéki maffiózókkal"
Hogy a verbe ne lenne! Egy kalap ala vagytok veve. A rohadek ciganyok olnek minket ugyebar.
"A vidéket ne féltsd annyira, a legtöbb "értelmes cigány" onnan jön Pestre, vagy ott él. Nincsenek kevesen, lehet, hogy őket észre sem veszed, de ez így van jól."
Francokat van ez igy jol. En "ertelmes cigany"-t akarok sokat latni es keves Sztojkat. Sajna ez ma pont forditva van. En (es a tobbi atlagmagyar) csak tolvajt latok, gyilkost, gengsztert. Ja, meg Kolompart. Es persze Gyoziket, majdelfelejtettem en marha :)
A lenyeg, hogy ha komolyan gondolod ezt a "nem tagadom meg a ciganysagomat" dolgot, akkor bizony tenned kene vmit azert, hogy latszodjon: nem csak gyilkos lehet a cigany. Baszhatod a becsuletessegedet. Amig barna a borod, ugyis egy rohadt cigany vagy, mert csak a szojkak latszanak. Az atlagember meg vagy elhiszi, hogy nem minden cigany sopredek, vagy nem. Mostanaban inkabb nem.
Idet 2010.02.06. 18:09:35
Azt tudom, hogy matematika-geometria, de ennél egy tapodtat sem jutottam tovább.
Nincs véletlenül egy matematikus a közelben???
kewcheg 2010.02.06. 18:21:06
Garison 2010.02.06. 18:32:30
Most tényleg az van, hogy az roma, aki koszos, aki lop, vagy aki segélyt kap. A cigány egy életmódot jelöl, de ez azért fals Magyarországon, mert romák százezrei élnek itt évszázadok óta letelepedve (identitásukat és nyelvüket vesztve...). Az USÁ-ban a Gipsy vándorlót jelent, de ott tényleg úgy is élnek (sokan közülük magyarul beszélnek amúgy).
Szóval "értelmes cigányt" is lehet látni. Kb. 400 olyan ismerősöm van (23-40 év között), akik szellemi munkával keresik kenyerüket.(diplomások főleg, de mind érettségizettek és szakképzettek, szóval nem a társadalom legalján vannak, remélem így érthető).
Azt írod: az atlagember meg vagy elhiszi, hogy nem minden cigany sopredek, vagy nem. Mostanaban inkabb
nem.
Tudod, ilyen szinten már nem érdekel az "átlagember", nem nekik akarok bizonyítani, ha egyáltalán akarok valakinek is.
A romák körében több példaképre (Pisont Pista, Caramel, Gáspár Laci, Kállai Ernő, vagy régről Dankó Pista, sőt Czinka Panna!)míg a nem romák körébeb kevesebb előítéletre van szükség. Marha egyszerű a dolog sztem...
Az általad említett emberek épp az ellenkezőjét teszik (Kolompár Orbán amúgy nem szándékosan, ezt komolyan mondom!): miattuk szemlesütve járnak a romák, a gádzsók meg szitkozódnak.
Doki1127 2010.02.06. 19:32:47
Bünti, nem tudom, most semmi nem jut eszembe, mert ezt a csodálatos embert már nem lehet visszahozni, a fájdalmat, amit ezek az állatok a családnak, a barátoknak és a szurkolóknak okoztak, eltörölni már nem lehet. Petre Cozma a fia mai szoboravatásánál újra példát mutatott az emberi tartásból és egyáltalán mindenből.
A cikkben leírt megállapítások mindegyikével egyetértek, sőt azokkal azonosulok. Nagyon remélem, hogy legközelebb a nemzeti összetartásról vagy - ahogy azt a cikk szerzője is írja - egy szobor állításáról egy pozitív esemény kapcsán olvashatunk majd.
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.06. 19:53:46
Ha nindzsakarddal jaszkarizni menő 30 évesen, akkor azokkal élje ki összezárva, akiknek ugyanez a hobbija.
Konstruktív javaslatom pedig: BÖRTÖNADÓ bevezetése. Úgyis annyi szart fizetünk már, ezt legalább határidő előtti napon, hosszú boldog léptekkel mennék sárga csekken, önként befizetni a postára, és szeretetteli mosollyal néznénk egymásra a sorban mellettünk állóra.
Idet 2010.02.06. 20:06:30
Nem lehet könnyű munka, csak olyan nehéz elhinni, hogy valakinek a börtön semmit sem jelent. Nem olyan kellemes hely az, gondolom.
De te nyilván jobban ismered a dolgot.
Iustizmord 2010.02.06. 20:18:41
nekik mit?
Bandibacsi34 2010.02.18. 18:21:04
-helyreállítani az iskolai fegyelmet (makarenkoi pofon, kormos stb., ha a szülő bemegy pofozkodni, akkor ott helyben megkorbácsolni)
-szigorú tv ek. Nem kell halálbüntetés, elég ha levágják a gyilkos kezét, és körbemutogatni a tv ben országszerte. Szerintem bosszút is állnánk vele, és példát is statuálnánk-hány további ártatlan ember életét mentenénk meg?????
Kaiser Ede ügy. Ugye mindenki tudja, hogy le volt adva parancsba a rendőrségnek, hogy bűnbakot kell találni. És találtak!
Bandibacsi34 2010.02.18. 18:24:55
Nagy-Britanniában, Izraelben 12 éves kortól büntethetőek a bűnözők.
Az utolsó 100 komment: