Mit érdemel a Nemzeti Közlekedési Hatóság / Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Közúti Jármű Főosztály (Cím: 1066 Budapest, Teréz krt.62. Levélcím: 1389 Budapest, 62. Pf. 102 Telefon: +36 1-4771-551 Fax: +36 1-4771-537) azért, amiért
- midőn bevezette a jelenlegi, online adatbázis alapján való vizsgarendszert, közben elfelejtett gondoskodni az autókereskedések által értékesített új gépkocsik adatbázisba történő felviteléről,
- mert 2010. január elsejével elrendelte fenti gépkocsik vizsgáztatásánál a kötelező eredetiségvizsgálatot, ami valójában az azt megelőző időben integrált vizsgálatnak nevezett, a rendszerben még nem szereplő gépjármű adatbázisba való felvitelét jelentette, és
- amely eredetiségvizsgálat éppen ezért nem felelt meg az autó esetleges átírásához szükséges eredetiségvizsgálatnak bár, annak teljes árát számolták fel. Az okmányirodák ún. KERT programja nem is fogadta el átíratásnál. Az integrált vizsgálat ugyanis, bár hasonlít az eredetiség vizsgálathoz, jóval kevesebb, csak a vizsgáztatáshoz szükséges azonosítót foglalta magába. És a fizetendő díja is kevesebb, mint fele volt az eredetiség vizsgálatért elkért összegnek!
- mert hónapokig pöcsölt azon, hogyan vonja vissza, és térítse meg az ebbe beleeső autótulajdonosok anyagi kárát,
- mert a most kiadott tájékoztatójában így fogalmaz: „Javasoljuk, hogy a kérelmet személyesen nyújtsák be, mert ez nagymértékben gyorsítja az ügyintézést!” és képes volt postafiók címet közzétenni. (A személyes benyújtás jelen esetben azt jelenti, hogy a saját aláírásával, a maga nevében, de postai úton kell megtenni- ez félreérthető a tájékoztató szövege alapján.)
- mert kapkodva hozott átgondolatlan döntéseivel felesleges bosszúságot, és az anyagi káron kívül sok keserűséget okozott a becsületes autósoknak, és a vizsgahelyeken dolgozó adminisztrátoroknak és vizsgabiztosoknak, akiknek a fejére zúdult az ügyfelek minden haragja,
- amiért ellenben, évek óta nem foglalkozik az okmányirodákban hasra ütés alapján a forgalmiba beírt környezetvédelmi osztályba sorolás kódszámának helytelenségével. A gyakorlatban szinte mindenkinek egy 2-es számot írnak automatikusan, amelyet a mai napig nem vesznek komolyan és nem ellenőriznek, pedig újra nagy ordibálás lesz belőle, ha majd bevezetik a környezetvédelmi zónákat, és kiderül, hogy a hátsó rendszámtáblán nem a megfelelő színű matricát viselő autós nem hajthat be bizonyos körzetekbe, ha ott lakik se (ahol egy vagyonért parkolna amúgy). Akkor majd a felesleges forgalmi-cserék költségeit akarják visszatéríteni?
Mit érdemel tehát az NKH mindezekért felelős kis csapata
akik a fentről érkező, minél több bevételt követelő nyomásnak eleget téve, hű szolgaként logikátlan és igazságtalan döntéseket hoztak?
Naponta kelljen autójukat vizsgáztatniuk a Mozaik utcában, a most meglévőnél is dupla idejű várakoztatással, ja és saját költségükre! A sünökről nem is szólva.
Amíg az autó ügyeit intézzük, töprengjünk együtt, hogy lehetett volna-e ezt több odafigyeléssel... [igen] [nem]
vendégposzt: Camparisoda
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mama ottmarad 2010.04.02. 08:45:02
Nem úgy, mint a tavalyi TEÁOR-ügyben, amikor (legalább) elnézést kért a miniszter, de attól még nem jutott vissza a zsebünkbe a a kidobott hatvanezer.
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.02. 09:21:55
index.indavideo.hu/video/Vizsgakoteles_lesz_a_blogolas
szevasztok.blog.hu/tags/bloggerigazolv%C3%A1ny
mama ottmarad 2010.04.02. 09:52:58
Rossz Co-val ráadásul nem csak vizsgán bukhatsz meg, mobil mérőkkel ellenőriznek az út szélén. Fogadjunk, ezek hamarosan el fognak szaporodni, és emelkedik majd a büntetési tétel is, hogy bejöjjön az a lóvé, ami elveszett máshol.
camparisoda 2010.04.02. 10:02:37
metal · http://electric.blog.hu 2010.04.02. 10:26:34
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.02. 10:26:39
egy tonnás faszkorbács...azonnal:D
mahet 2010.04.02. 10:32:23
Sztávrosz_ (törölt) 2010.04.02. 11:05:25
camparisoda 2010.04.02. 11:06:50
Netuddki. 2010.04.02. 11:22:29
Mondjuk én minimum az ezzel járó költségek megtérítését szabnám rájuk. Ha meg kiderül valami korrupció is volt benne az adófizetők bukszájának a megkönnyítésére (mint ahogy azt már több helyen is említették), akkor még min. 8 év börtön is és vagyonelkobzás.
Franky4fingers 2010.04.02. 11:26:57
Kupa Troopa 2010.04.02. 11:41:27
metal · http://electric.blog.hu 2010.04.02. 11:51:36
Manyizga (törölt) 2010.04.02. 11:52:02
Juteszembe: A vizsgáztatásnál MINDIG megkérdik az autó aktuális km-óra állását és fel is jegyzik! Miért nem lehet ezt az adatot publikusan lekérdezhetővé tenni? Így használt autó vásárlásánál lehetne tudni, hogy mennyi a valós óraállás, vagy hogy történt-e manipulálás...
Kupa Troopa 2010.04.02. 12:07:01
Kupa Troopa 2010.04.02. 12:07:56
zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.04.02. 12:18:11
bandika57 2010.04.02. 12:19:07
Ez itt angliában automatikus, rajta van a vizsgalapon, amit megkap az aktuális tulaj és adja a vevőnek tovább. A tekergetés itt bűncselekmény (csalás).
movhu 2010.04.02. 12:25:20
Saját 100.000 km-el eladott Suzukimat láttam viszont 1 év múlva 35.000-el :(
scsaba1 2010.04.02. 12:27:04
Ezért kibaszott ideges voltam.
Megcsináltuk a társasági szerződés módosítását soktízezer forintért, erre később kijelentik, h nem kell.
Mit mondjak, az ilyen idiótaságok nem erősítik az adózási morálomat...