A dohányzás életstílus. Legtöbben szinte észre sem veszik és már a dohányzás nyújtotta életritmus rabjai. Milyen már a kávé cigi nélkül? És mit csinálsz szex után? Hogy kínálod meg a csajt cigivel, ha nem dohányzol? (Egy ismerkedési lehetőséggel kevesebb.) Hogyan smúzolsz a tárgyalás szünetében az ügyféllel az erkélyen cigi nélkül? A dohányzásnak tehát számos előnye van és alapvetően befolyásolhatja egy ember mindennapjait.

De miért kell, hogy más (nemdohányzó) emberek hétköznapjait is befolyásolja? A dohányzás az Európai Unióban évente 650.000 ember halált okozza (minden hetedik halálozási ok a cigire vezethető vissza) és ebből a számból 19.000 ember soha nem gyújtott rá, azaz kizárólag a passzív dohányzás következtében dobta fel a bakancsot. (Forrás: www.help-eu.com). (Lehet persze kulturáltan is dohányozni, számos pozitív példa akad.)

[216905.png]

A nemdohányzóra így is éppen elég veszély leselkedik. Versenyhátrányba kerülhet dohányzó társaival szemben a munkahelyén: egyrészt lemarad a cigizés közben elkotyogott irodai pletykákról vagy éppen a cigiszünetben meghozott fontos döntésekről (ha a főnök is dohányos), másrészt aki nem dohányzik, annak nem jár a "cigiszünet" sem, ami ugyan a Munka törvénykönyvébe még nem került be, ezért még nem hivatalos, de szokásjogi alapon mindenhol létezik. (8 órás munkaidőben, óránként 1 cigivel számolva, az legalább napi 1 órával kevesebb meló a dohányosoknak, mert nyilván nem maradnak bent tovább emiatt...)

A nemdohányzás fent ecsetelt káros mellékhatásai mellett a nemdohányzók (és sokszor a kulturáltan dohányzók) a "másokat leszaró dohányos" által okozott kellemetlenségeket sem kerülhetik el. Ezek közül szerintem az alábbiak a legbosszantóbbak:

  • utolsó jó nagy slukk beszívása a tömött tömegközlekedési járatra felszállás előtt, majd az ajtó becsukódását követően ezen "illatanyag" kileheléssel történő átadása a többi utasnak (ugyanezen személyek általában már a lépcsőn, ajtónyitás előtt rágyújtanak a következő szálra);
  • nemdohányzó utitárs mellett kocsiban dohányzás; minősített esete ha mindezt felhúzott ablakkal teszi (minősíthetetlen esete ha gyermek, csecsemő vagy éppen kutya ül az autóban);
  • étkezés közben (kérdezés nélkül vagy nemleges válasz ellenére) társaságban rágyújtás;
  • liftben dohányzás;
  • tánctéren cigizés, melynek egyenes következménye, hogy csak a legbátrabbak merészkedhetnek be és ők is csak capuera mozdulatokkal kerülhetik el bőrük vagy ruhájuk kiégetését.

 

MIVEL BÜNTESSÜK A NEMTÖRŐDÖM DOHÁNYOST?

Javaslatom, hogy akárhányszor másokra eregeti a füstöt, vagy kiégeti a ruháját/bőrét valakinek, egy nagy kövér szellentést dörgöljenek az orra alá, de olyat amit még a cigifüst sem nyom el.

Kicsit ugyan drasztikus megoldás, de sok komment mellett kevés volt a jó javaslat, ezért elég.volt büntetési tétele nyert: "A bunkó típusú dohányosoknak egy jólirányzott szájbarúgást javasolnék, valamint 1 óra alatt, 2500 darab mezítlábas cigaretta elszívására kényszeríteném."
A szerkesztőség perújrafelvételben gondolkodik.
 

Meanbeast felvetését ajánlom mindenki figyelmébe: "Dohányzom mégis zavar, az utolsó slukkal felszállók lehellete. De sokkal jobban tud reggelente zavarni az eldenkelt cigivég mindent átható szaga. Aki rágyújt a buszmegállóban az vállalja be, hogy
1. Lazításképpen végigszívja és egy busszal később megy.
2. Eloltja és elhelyezi az erre kijelölt hulladékgyűjtő alkalmatosságban."

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr21695849

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vegyünk példát: Bíró tartotta a kórházban a dohányzó terhes nőt 2010.01.27. 14:18:07

A floridai nőt nem engedték ki a kórházból, így kényszerítették, hogy abbahagyja a dohányzást. (Index – Bulvár hírek – A bulvár rovat cikkei – olvasom) Erre is olvass tovább: A témához kapcsolódó mai post az Index/ blog.hu-n: Mit érde...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyvakond 2010.01.27. 13:50:17

Puki orr alá dörgölése minden tekintetben jó megoldás. Puki mellé csillagozott magyrázó lábjegyzetet illeszteni.

CyberPunK 2010.01.27. 13:51:17

Kár, hogy ennyire demagóg ez az írás, egyébként egyetértenék vele dohányosként is.

LiberAll 2010.01.27. 14:04:29

Én is füstölők, néha mint gyárkémény, de nálam valahogy alap, hogy ha kajálunk valahol akkor a dohányzó haveromat megkérdezem, ha még eszik, hogy zavarja-e ha most rágyújtok. Lehet, hogy én vagyok az UFO ???

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.27. 14:05:03

Amikor a Keletiben leszállsz a vonatról és az emberek 30-40 százaléka azonnal rágyújt, te pedig mész a csorda közepén befelé a külső vágányról, és az előtted haladó 30-40 ember cigifüstje koncentráltan száll a képedbe, na az nem pukit, hanem inkább egy jókora pofánbaszást érdemelne... egy idő után persze megtanulod, hogy a legelső ajtónál utazz (persze az előtérben állva, mert ott soha nincs szabad hely), és elsőnek szállj le, majd iszkolj ahogy csak bírsz, hogy megelőzd a cigizőket. Fasza így kezdeni a napot éveken keresztül, azelőtt nem utáltam a cigizőket, de onnantól már igen.

LiberAll 2010.01.27. 14:06:11

Amúgy javaslom a bunkó dohányosok talpán egy családi doboz(30 szál) csikkjeinek elnyomását...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.27. 14:06:15

@LiberAll: megnyugtatlak, a cigizést taglaló blogokon csakis és kizárólag tapintatos, a nemdohányzó embertársaira odafigyelő, kultúrlény dohányosok léteznek.
Aztán a valóságban mégse...

karc77 2010.01.27. 14:06:53

ha nem lennél dohányos, nem tartanád demagógnak

Pule 2010.01.27. 14:07:44

@CyberPunK: Miért lenne demagóg? Sajnos elég durván igaza van... Természetesen van olyan dohányos, szerencsére nem is kevés, aki tisztában van a gyengeségével, szokásával és ezzel nem terhel másokat, vagy legalábbis igyekszik elkerülni, hogy passzívan szivasson másokat.
De azér nehogymár sajnáljuk őket! A saját hülyeségük rabjai!

NGA 2010.01.27. 14:11:12

Én 6 éve nem dohányzom. És nem bántam meg, hogy abbahagytam. Sokszor veszek a neten műsazki cikkeket, és sokszor elfelejtem megkérdezni, hogy dohányzó lakásból való-e. Aztán amikor megérkezik, és kicsomagolom, majdnem elhányom tőle magam. Aki dohányzik nem érzi, mennyire büdös a ruhája, bőre, haja, mindene!

CyberPunK 2010.01.27. 14:11:53

@Pule: "és ebből a számból 19.000 ember soha nem gyújtott rá, azaz kizárólag a passzív dohányzás következtében dobta fel a bakancsot."

Légszennyezés smafu.

"(8 órás munkaidőben, óránként 1 cigivel számolva, az legalább napi 1 órával kevesebb meló a dohányosoknak, mert nyilván nem maradnak bent tovább emiatt...)"

A nemdohányzók meg passziánszoznak, beszélgetnek, etc.

Az a bibgi, hogy ez a poszt se a bunkó dohányosokról szól, hanem minden dohányosról. Ezért gáz.

NGA 2010.01.27. 14:13:23

@CyberPunK: "A nemdohányzók meg passziánszoznak, beszélgetnek, etc." Ez eléggé demagóg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:14:20

@LiberAll:
nem vagy UFO
de ha meg eszik ne kerdezzel semmit
ne gyujts ra

CyberPunK 2010.01.27. 14:15:21

@NGA: Volt egy felmérés, nem találtam most meg hirtelen, hogy átlag irodai dolgozó napi 2,5 órát tölt el hasznos munkavégzéssel. Egyéb probléma?

CyberPunK 2010.01.27. 14:16:04

@hagyma: Ha nem zavarja, akkor miért is ne?

BKV reszelő 2010.01.27. 14:16:21

Oké, áll a deal, eddig is odafingottak az orrom alá buszon, villamoson, mindenhol, ezek után nyugodtan fújom a füstöt bárhol DDD

banyek 2010.01.27. 14:16:30

Mindig arra voltam kíváncsi,hogy honnan veszik ezt:"... a számból 19.000 ember soha nem gyújtott rá, azaz kizárólag a passzív dohányzás következtében dobta fel a bakancsot."
Mi alapján lehet tudni, hogy a passzív dohányzás következtében? Aki tüdőrákot kap, de nem dohányzik, viszont vannak körülötte dohányosok, ők attól halnak meg, nem pedig mondjuk a szmogos levegő miatt, vagy mi?

elég.volt 2010.01.27. 14:17:04

A bunkó típusú dohányosoknak egy jólirányzott szájbarúgást javasolnék, valamint 1 óra alatt, 2500 darab mezítlábas cigaretta elszívására kényszeríteném.

Akkor talán megdöglik.

NGA 2010.01.27. 14:18:14

@CyberPunK: Ezekszerint a dohányos meg 1,5 órát csak. Nézd, dohányoztam, és tudom hogy óránként kimentem 10 percre dohányozni. Az 6x10 perc. Azaz 1 óra.
Egyéb probléma?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:18:18

ja, maugy nekem is tele van az a nizonyos az orankent kimeno dohanyosoktol
vazze januarban kiallnak a fagyba es szijjak en meg dolgozom
hat most mennyek ki veluk fagyoskodni, hogy egyenlo idot melozzunk?
nalunk azert annyiban jobb a helyzet, hogy mar nagyon sok helyen tiltva van
mondjuk buszmegalloban nem, de nem jarok busszal
errol jut eszembe aki bysszal jar itt az mind dohanyzik is szinte
meg az is eszembe jut, hogy mennyi qrwa sok penzt elkoltenek es allitom a dohanyosok zomenek a csaladjaban igen jol jonne az a penz ho vegen

közlekedő edény 2010.01.27. 14:18:57

a doHÁNYOS lányok például visszataszítók

passenger 2010.01.27. 14:19:15

Azért a nemdohányzók között is akad tapló bőven. Napokban volt alkalmam megfigyelni a következőt: hosszú, legalább 150m-es peronon vonatra várakozó emberek, hangosbemondó bemondja a vonat 20 percet késik. Egy középkurú nő a várakozóktól kissé távolabb rágyújt. 2 perc múlva nagydarab agresszív pasas melléáll, majd kis idő múlva rászól, hogy menjen odébb, mert őt zavarja a cigifüst. A nő nem szólt egy szót sem, odébbment, de könyörgöm, ha valakit zavar, akkor mi a jó fenének áll olyan mellé, aki látja, hogy dohányzik, amikor rengeteg hely van?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:20:24

@CyberPunK:
mert zavarja
de illik ezt mondani
ahol esznek ott altalanossagban betiltanam a cigit
mindenkinek
itt azert mar eleg jol elkulonitik a "dohanyzo szakaszt" es egyre kevesebben vannak
ismeretsegi koromben vannak dohanyosok, de ha elmegyunk vacsorazni automatikusan nem dohanyzo helyet kerunk, mert a dohanyost is zavarja neha a fust, kulonosen kaja kozben

CyberPunK 2010.01.27. 14:21:04

@NGA: Tehát azt mondod, hogy aki nem dohányzik az nem tart szünetet, jól értem?

@hagyma: Anyukád nem mondta, hogy más zsebében nem kotorászunk?

CyberPunK 2010.01.27. 14:22:38

@hagyma: Ha zavarja, akkor mondja azt, és nem gyújtok rá. Egyszerű, mint az 1*1.

NGA 2010.01.27. 14:23:08

@CyberPunK: Én nem dohányzom, és nem tartok szünetet. Azaz 8 órát dolgozom, amikor a munkahelyemen vagyok. Nem megyek ki óránként 10 percre.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.27. 14:25:08

@CyberPunK: "Az a bibgi, hogy ez a poszt se a bunkó dohányosokról szól, hanem minden dohányosról."
A poszt a bunkó dohányosról szól. Ld. pl.: Lehet kulturáltan is dohányozni, számos pozitív példa akad.

bpforza 2010.01.27. 14:25:10

mellesleg ha monitor előtt töltöd a munkaóráid nagyrészét akkor is kell tartani óránként 10perc szünetet... törvény írja elő :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:26:03

@CyberPunK:
anyukamat felejtsd el
en nem tartok orankent 10 perc szunetet es igen a dohanyosok kb 1 oraval kevesebbet meloznak itt is

a penzre visszaterve, eleg vicces mikor varjak a postast a munkanelkuli seglyert es mindnek a szajaban ott log a bago

egyszeru lenne, csak vannak a jobbnal es jobban nevelt emberek es azt mondjak
" nem, gyujtsal ra nyugodtan"
ennel csak egy illedelmesebb van
aki egyaltalan nem gyujt ra ha a masik meg zabal es meg sem kerdezi, mert ez qrwa egyszeru mint az 1*1, mindenkit zavar ha zabal

Sárgakiskacsa 2010.01.27. 14:27:13

Egyértelműen intelligencia kérdése az egész. Ami kevés dohányosról mondható el, persze tisztelet a kivételnek, tehát ne vegye magára egy dohányos sem. Mindenesetre én még nem sok "intelligens" dohányossal találkoztam, sajnos ez tény. Rékuchoz hasonlóan engem is rohadtul idegesít, amikor buszról, vonatról leszállva vagy egész egyszerűen csak az utcán sétálva (főleg Pesten) semmi mást nem érzek, csak az átható, hányingerkeltő cigifüstöt. Komolyan, még a szmog sincs annyira erős, még az sem idegesít annyira, mint ez. A belvárosban a legdurvább, hál'Istennek ritkán kell odamennem, de rendszerint aznap este tutira hajat kell mosnom, annyira érzem magamon az egészet.
A másik kedvencem, amikor étterembe helyet foglaltatok nemdohányzó részre. Mikor odaérünk, akkor derül ki, hogy ez a nemdohányzó rész annyit ér, mint halottnak a csók. Csak annyiban különbözik, hogy nem egyből az arcomba kapom a füstöt, hanem a szomszéd helyiségből áramlik át.
A dohányzók szerintem nem is sejtik, milyen szaguk szokott lenni. Bocs, szándékosan nem illatot írok, mert ezt nem lehet annak nevezni. A munkahelyemen a dohányzó futárok után, ha elmentek, rendszeresen szellőztetünk például, és ez nem kényeskedés, egyszerűen a nemdohányzók ezt bűzként élik meg, érzékelik, viszont a dohányzók már hozzászoktak, nekik ez természetes.
Összességében véve mindenhonnan kitiltanám, nemcsak a szórakozóhelyekről, hanem megállókból, utcáról, mindenhonnan. Tudom, ez sajnos csak egy utópia...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:27:50

@bpforza:
nem mindenki dolgozik monitor elott es aki monitor elott dolgozik az is csinal mast is abban a 10 percben
itt fel ora ebedido van amit nem fizetnek es egyszer 15 perc amit fizetnek
na ez a 15 perc a dohanyosoknak 6 *10 perc
ez teny

changebug (törölt) 2010.01.27. 14:28:01

Büntetés amiért dohányzom: a nőmnek be kell hozni a vacsorát a tv elé a sörrel egyetemben és orálisan ki kell elégítenie. :) imád bűnhődni. :)

Amúgy ez a passzív dohányzás - 19e halott - marhaság, csak jól hangzik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:29:49

@Amphiprion Ocellaris:
nezdd az en velemenyem kategorikus es tudom sokaknak bunko, de
nem lehet az utcan inni, meztelenkedn, dugni, szemetelni es zer dolog
cigizni lehet
cigizzen mindenki otthon

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.27. 14:30:27

@NGA: sőt reggel egy pohár hideg mérget is megiszol! :)

Andie 2010.01.27. 14:31:33

@CyberPunK: A dohányos meg 1 órával még kevesebbet.
Nincs több kérdés :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 14:32:00

@Rékuc: mint ahogy a nemdohanyosok is mind toleransak es nem az motivalja oket, hogy masokat a maguk kepere formaljanak es kulonbozo szokasaik miatt kipellengerezzenek..;-))

LiberAll 2010.01.27. 14:32:15

@hagyma: Mondjuk a haverom kb. láncdohányos, hozzám képest, mondjuk én rosszabbul bírom a füstöt mint Ő. Szóval amikor én már oxigén palackért könyörögnék, mert olyan füst van, Ő csak néz bambán, hogy mi, hogy füst...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 14:33:08

@hagyma: "en nem tartok orankent 10 perc szunetet "

miert nem?

inkabb tartanal ahelyett, hogy masokra kopkodsz:-D

NGA 2010.01.27. 14:38:43

@Rékuc: Hát ha ilyen nőm lenne, meg is innám :-)

LiberAll 2010.01.27. 14:39:06

Cigiszünet ??? Valaki ??? :D

Manbeast 2010.01.27. 14:39:49

Sajnos a dohányzástól függetlenül minden reggel telefingják a buszt a kedves utastársak, ezért nem tudok leszokni.
Ha egy reggel nem finganak majd,
akkor fingom sem lesz milyen kifogást találhatnék még a leszokásra.

Amúgy jó cikk, de pár dolog kimaradt.

Én is dohányzom, de soha nem értettem meg, hogy miért kell egy kuka mellett állva a csiket a földön eltaposni, esetleg elpöckölni. Egy napig dobálnám csikkekkel az ilyet. Illetve az édesanyja figyelmét felhívnám a gyermeke hulladékgazdálodási ismereteinek komoly hiányosságára.

Zárt térben még akkor sem gyújtok rá nemdohányzók társaságában, ha amúgy megengedik. Ennek egy igen egyszerű oka van, kibebaszott büdös amúgy is, hát még ha bele is ülsz, állsz 1-2 órára.
Én spec mivel viszonylag rég dohányzom, általában hagyom, hogy a másik dohányos rágyújtson amikor eszem(Mit szépítsem igénytlen állat vagyok). Kivéve, ha eukaliptuszos cigit szív, mert amellett képtelenség enni.

Nálunk a cigiszünetre önként jönnek a nemdohányzók is pont azok miatt amiket írtatok.

Dohányzom mégis zavar, az utolsó slukkal felszállók lehellete. De sokkal jobban tud reggelente zavarni az eldenkelt cigivég mindent átható szaga. Aki rágyújt a buszmegállóban az vállalja be, hogy
1. Lazításképpen végigszívja és egy busszal később megy.
2. Eloltja és elhelyezi az erre kijelölt hulladékgyűjtő alkalmatosságban.

De ha már engem mint jóravaló dohányost finggal büntet a köz, akkor veszem a bátorságot és térdenszarom azokat a kedves utas/polgártársakat, akik a reggeli tisztálkodást részben vagy egészben elhanyagolva az izzadékukkal átitatott csíkos pizsamájukból egyenest az utcai öltözékbe ugranak.

Derékon pisilem azokat a kedves középkorú hölgyeket és urakat akik fél percenként apró "észrevétlen" kileheléssel ellenörzik, hogy kellőképpen bűzlik-e még a tegnap elfogyasztott marhahússal díszített fokhagyma füzér.

És végül de nem utolsó sorban, mindenkkoron mindenkinek kiosztanám a fentieket, már csak azért is, mert itt vagyunk hatmilliárdan, ennek a harmada súlyosan elszegényedett, a maradék meg pont leszarja.

Ja és a bónusz.Minden dohánygyári dolgozót, a legalsó napszámostól a gyártulajdonosig bíroság elé citálnék előremegfontolt szándékkal elkövetett emberölés kísérlet gyanújával. Bizonyíték, ott van a dobozon, millió módon leírva nagy fekete betűkkel.

Meg a plusz egy, mindenkit aki önkényesen ítélkezik, másokat megkülönbözteet megetetném 1-1 kilógramm teszkó garázdaság Mű-Beles-Virslivel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:40:29

@LiberAll:
mondjuk ha mindenki cigizik akkor nagy baj nem lehet"
@az igazi Sipi:
en nem kopkodok senkire
de szunetet sem tartok ha van mit csinalni, naha faraszto mikor valami surgosseg van es a masik eppen cigizik az utcan, de leszarom, amig nem fujja a pofamba
bar jelzem a leheleten is erezni egesz nap

Trejo 2010.01.27. 14:40:38

Mit érdemel az a blogger, aki elcsépelt dolgokról ír?
Ha nem tetszik a cigifüst, el lehet húzni a p*csába! :-)

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.27. 14:42:02

@hagyma: Félre ne értsd, én sem dohányzom! Csak nem akarom, hogy a "normális" dohányosok is magukra vegyék a posztot.
Az én személyes kedvencem az, amikor egy-egy buli után 2 napig kell szellőztetnem a ruháimat, hogy ne hányjak a füstszagtól...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:45:10

@Amphiprion Ocellaris: en nyugodtam mondhatom , hogy mindenki nem normalis aki dohanyzik, mert szivtam 10 evig:)

de ertem mit mondassz, igen, a dohanyosoknal ugyan az van mint a nem dohanyosoknal
van aki erzi mit lehet es hogy, van aki meg bunko
nem dohanyos is szemetel, kopkod, fingik, budos stb.
ez nem kerdes
azert azt jelzem itt evrol evre csokken a "cigifogyasztas"

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.27. 14:47:32

"nemdohányzó utitárs mellett kocsiban dohányzás;"

Aki beszáll az én kocsimba, az egy dohányzó kocsiba száll be. Még senkit sem kényszerítettem erre, de bármikor szívesen megállok ha ki akarna szállni.

BruteForce 2010.01.27. 14:49:17

@CyberPunK:
"A nemdohányzók meg passziánszoznak, beszélgetnek, etc"
Én meg úgy látom, a dohányosok ugyanúgy passziánszoznak, beszélgetnek ÉS még ezen felül járnak ki cigizni.

Manbeast 2010.01.27. 14:52:55

Szorri a duplakommentért.

Legközelbb a sírógyerekes anyukák/párok büntijét intézd el:D

Andie 2010.01.27. 14:53:02

@szomorutojas: Az én házam, az én váram, ugye? De gondolom otthon a lakásban szoktál meztelen is flangálni, meg hangosan fingani, meg döngeted az asszonyt a konyhaasztalon és a csilláron kapaszkodva. És ezeket mégsem csinálod, ha vendéged van...

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.27. 14:53:23

@szomorutojas: Úgy van!
Az én kocsimba nem szállhat be, ha nem dohányzik! Komolyan!
A tököm kivan a nemdohányzók hisztijével.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 14:54:28

@szomorutojas:
ez egyertelmu
a tulaj-sofor donti el
ahogy a lakasban is
az mas kerdes, hogy esetleg, ha nem annyira rettenetesen fontos, akkor meg lehet allni, foleg telen a ragyujtast, a nem dohanyzo utasokra tekintettel
/es akkor itt ne tegyunk kulonbseget a terhes feleseg, az anyos, vagy a szomszed kozott, ha ma'r tennenk

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 14:56:48

@az igazi Sipi: Bocsasd meg nekem kerlek, de te egy idiota vagy.
Az egesz bejegyzest nem erted vagy csak egyes pontokat?
Az a resz valoszinuleg elkerulte a figyelmed amely arrol szo, hogy ZAVAR masokat az altalad oly melyentisztelt szokasod.
Felvehetem en is a szokast, hogy akinek a fustje ramjon az kap egy egetvero sallert hogy lenyeli a cigit.
Aztan nehogy beszolni am, nekem ez a szokasom, nehogy atformalj mert kapsz meg egyet.

Tessek otthonmaradni ha bagozni akarsz, utcan mint mondjak nem illik fingani, dugni, sikoltozva rohangalni, orrot turni es masra fricskazni a fikat, hogyhogy pont a bagozas maradt ki? Vegyuk fel szepen az illetlen viselkedesek koze a masra fustolest, hamuzast is.

dukeekud 2010.01.27. 14:57:32

Legjobban engem is ez a munkahelyi dohanyzas haborit fel.Csak azert mert valaki dohanyzik automatikusan jar neki egy ora piheno egy nap.Mig a normalis emberek termeszetesen vegig dolgozak a 8 orat.Gusztustalan,hogy egy munkahely alkalmazkodik,egy ilyen teljesen ertelmetlen egeszseg karosito viselkedeshez.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.27. 14:58:40

@hagyma: "azert azt jelzem itt evrol evre csokken a "cigifogyasztas"

Kompenzálásként teleszart búvárruhára hízzák magukat. :)

Andie 2010.01.27. 15:04:54

@dukeekud: Ráadásul az 1 óra nagyon óvatos becslés ám. Nálunk a "kijelölt dohányzó hely" az épület mögött van, a főportánál. (IT Crowd ide illő részét láttátok? Na olyan :) )
Csak odasétálni a III. emeletről kb olyan 5 perc. Vissza megint 5. Elszivni a cigit vérmérséklettől, nikotinéhségtől és tüdőtérfogattól függően 5-8 perc. Tehát jó óvatosan számolva is 15 perc távollét, és nem ám óránként! 45 percenként (egyszer mértem 3 napon keresztül).
Rögtön 2 óra jött ki.
Csókolom, én hazamehetek 2 órával hamarabb?
(ja, és kb annyit passziánszoztam, meg neteztem, mint ők - ráadásul amig odavannak, én kapkodom a telefonjaikat, és jegyzetelem, ki, milyen ügyben kereste őket - netán ha tudok, segitek - helyettük!)

JeffreyD 2010.01.27. 15:08:58

Engem az is zavar kurvára, h. a cigisek nagy része a cigicsikket nem tekinti szemétnek. Teledobálják a megállókat, autó ablakából pöccintik ki ha már elszívták. Egyiknek se jut eszébe, h.kukán/autóban lévő hamutartóba tegye (aztán autóból kiszálláskor a megfelelő helyre ürítse). Undorítóan néz ki tőle a város, de szarnak bele.

Lawjer · http://bunti.blog.hu 2010.01.27. 15:09:07

@Manbeast: Jók a bünti ötleteid. :-)
Megnyugtatásod érdekében: A leírásod szerint nem egy tahó módon dohányzó valaki vagy, azaz a cikk nem Rólad szól.

"Jóravaló dohányos"-nak nem a fenti okból finganak az orra alá :)

foodlfg 2010.01.27. 15:10:28

Ütném őket, csak az nem annyira elfogadott mint a dohányzás. Nemtom mér. :)

Nem vagyok fideszes 2010.01.27. 15:11:19

Igaz, rám egyik sem jellemző a felsorolt példák közül, igyekszem senkit sem zavarni a cigimmel. De ebben az esetben:

"Javaslatom, hogy akárhányszor másokra eregeti a füstöt, vagy kiégeti a ruháját/bőrét valakinek, egy nagy kövér szellentést dörgöljenek az orra alá, de olyat amit még a cigifüst sem nyom el."

...én visszafingok. Mert hogy tudok olyat is.

JeffreyD 2010.01.27. 15:13:28

Ja és természetesen, büntiként a torkukon nyomnám le az általuk eldobott csikkeket, Finnyásabbak elötte beáztathatják egy pohár patkányhúgyba.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 15:14:37

@ingenium rusticus:
hat van dagadt boven
mondjuk otthon is
de az osszefuggest nem latom

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.27. 15:28:54

@Manbeast: "soha nem értettem meg, hogy miért kell egy kuka mellett állva a csiket a földön eltaposni, esetleg elpöckölni" -- CSATLAKOZOM!

Yakk 2010.01.27. 15:32:57

Én azt utálom, amikor a buszmegállóban cigizik valaki. Oké, hogy az elvileg nyílt, de igazából csak 1 nyitott oldala van, és a többi bőven jól megfogja. De még ez sem érdekel, max odébbmegyek, de amikor zuhog az eső, vihar van stb, akkor mindenki behúzódik alá, mért kötelességem más füstjét beszívnom?

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 15:34:50

@Lófasz Hadnagy: Te, figyelj mar!
Azt mondod: 'rám egyik sem jellemző'
Akkor meg minek ez a visszafingos szoveg? Hisz nalad a masrafustoles elvileg nem fordul elo, vagy mi.
Vagy esetleg tevedtel? ; )

Egyebkent meg fustoles, fingas, visszafingas parbaj kovetkezo lepese az oldalbahugyozas, csak a miheztartas vegett....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 15:35:43

@nosferato:
a "dekk" ellovese a dohanyzasi rituale resze
@Yakk:
en mindenhol utalom ha a kozelemben teszi

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.27. 15:36:12

@hagyma: Itthon is híznak, de a kinti szintet még nem érték el.
Az összefüggés egyszerű. Ha az orális embert leszoktatják a cigiről, keres más dolgot, amit a szájába vehet.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.27. 15:36:29

Én azt mondom, hogy a benzin/gázolaj jövedéki adóját adjuk inkább a cigihez! Persze tudom, hogy ezzel a kulturált cigizőket is sújtanánk, de ők amúgy is elenyésző többség!

E128 2010.01.27. 15:39:42

Azért ahogy látom az itt kommentelő nemdohányosok sem szakadnak meg a munkában :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 15:43:05

@ingenium rusticus:
churchill szivarozott erosen de nem volt egy torekeny figura
amugy hulyeseg termeszetesen amit mondsz
@E128:
bocs de en offos vagyok
hehe
amugy azt hiszem magyarorszg elenjaro a munkaidoben torteno internetezes/lakossag/dolgozo aranyaban
cigiszunetben sem lehetunk hatul

Frucsasz 2010.01.27. 15:43:34

A dohányosok védelmében: az óránkénti szünet nem csak a dohányosoknak jár, hanem a munka törvénykönyve alapján mindenkinek (számítógépes munkakörben egészen biztos). Ha nem dohányzol, akkor is jogodban áll felállni, sétálni egy pár percet, pihentetni a szemed, nyújtóztatni a hátad-lábad, stb. Ha nem használod ki, az a te bajod, nem azt kell szidni, aki kihasználja.

Csak ebben a szép országban még mindig dúl a "dögöljön meg a másik tehene is" effektus, így ha te muja vagy, és nem tudod érvényesíteni a jogaidat, akkor másnak se lehessen jó.

Egyébként mielőtt a torkomnak estek: kocabagós vagyok, csak és kizárólag baráti társaságban, bulik alatt gyújtok rá, havi 1-2 este. Hétköznap, főleg melóban sosem.

Egyébként csak gratulálni tudok minden építő jellegű ötlethez, nagyon érett gondolkodásmódra vallanak... Sosem értettem, miért kell a tajparasztságra (mint pl a csikkek eldobása, ami szerintem is bunkóság) tajparasztsággal válaszolni?

kencel 2010.01.27. 15:44:56

hehe en tobb mint het honapja nem dohanyzok es szeretem meg most is a cigifustot, csak maga a dohanyzas nem hianyzik annyira hogy ne birnam ki, Nyilvan ido kell meg. Bar azt mondjak hogy csak ideiglenesen lehet letenni a cigit.Nos en probalom huzni ameddig csak lehet.

Ami viszont ISZONYATOSAN ZAVARO tud lenni az nem a bago fust hanem az emberek borebol szajabol ruhazatabol arado SZAR FOS OKADEK SZAG. Nekem is ilyen volt biztos. Csak amig az ember dohanyzik addig nem erzi magan igy azt gonodlja nincs is. par napos cigiszunet utan barki tapasztalhatja a masikon. Nem akarok modorosnak tunni, bar az elejen az voltam, de tenyleg ilyenek vagyunk(voltunk).Es most buszke vagyok magamra.:D
Igazabol egy hatulutojet erzem eddig magamon, megpedig egy tarsasagba valo bekapcsolodashoz szinte elengedhetetlen kellek, hiszen szinte minden kozegben megtalalhato a dohanyos ember, akivel konnye tudsz kapcsolatot teremteni azzal pl hogy odamesz tuzet kerni vagy o ker toled, esetleg cigit.
Viszont ugy latom hogy az emberek egyre kezdenek eszhezterni es mind tobben hagyjak abba, (onerobol mint ahogy en is). Bar lehet hogy ez csak az en tarsasagomban van igy nem tudom, de eddig a 10 fős szük baratai tarsasagbol 1 ember nem dohanyzott, jelenleg pedig 3 dohanyzik.

csak abba kell hagyni. Nehez az elso 2-3 het majd egesz kellemes.Csak ajanlani tudom. Jottesz mind a szervezetnek, mind a szocialis eletnek(nem vagy undorito budos) es a penztarcat.:D

Elcseszett nick 2010.01.27. 15:48:03

Egyetértek a posttal (dohányosként), de még két eset:

1. Játszótéren cigiznek, eldobják a csikket.
2. Akik a kutyájukat az utcára szaratják, és nem takarítják el, mindeközben cigiznek is (azért csak sikerült aktualizálni a témához a kutyásokat is. :))

Na ezeket kapanyéllel csapkodnám tökön.

Egyébként (szellemi) munka közben a cigiszünet határozottan serkentő tud lenni, vagyis többet használ, mint amennyi idő elmegy vele. Hasonlóan működik a sz@arás is, de azt nem lehet mindig.:)

@nosferato: Ha meg nincs kuka a közelben, lehet kisasolni egy csatornát is ám, még mindig jobb, mint a földre dobni a csikket.

nembagos 2010.01.27. 15:54:01

@LiberAll: "nálam valahogy alap, hogy ha kajálunk valahol akkor a dohányzó haveromat megkérdezem, ha még eszik, hogy zavarja-e ha most rágyújtok"
Akkor rakerdeznek, a masik asztalnal uloket is megkerdezed?
Esetleg a terem masik vegeben uloket is?
Ha igen akkor elnezest (mentsegemre legyen mondva, hogy ilyennel meg nem talalkoztam), ha nem akkor pedig ugyanolyan bunko vagy mint a tobbi bagos aki leszarja a masok fustmentes levegohoz valo jogat, csak te meg hangoztatod is hogy "te nem vagy olyan"

Semper Augustus 2010.01.27. 15:57:38

@banyek: reprezentetív statisztika. A tüdőrákosok közül megkérdeznek 100.000 embert, hogy dohányzik-e és hogy van-e a mindennapi környezetében dohányos. Ezután kijön egy adat arra, hogy a tüdőrákosok küzül, ki passzív dohányos és ki az aki egyáltalán nem dohányos (se passzív, se nem aktív). A kettőt összevetik, majd kijön egy nagyságrendbeli eltérés százalékban a 100e-hez képest és ezt a százalékot beszorozzák az összes tüdőrákos halálozások számával. Így jön ki.

E128 2010.01.27. 15:58:20

@kencel: Én most próbálom letenni (újra). Még csak 3 hétnél járok, de egész jól bírom. Nekem a cigiszünetek hiányoznak, hogy kimegyünk a többiekkel és dumcsizunk meg minden, viszont mikor visszajönnek, behányok a bűztől ami csak úgy árad belőlük! Szégyellem magam amiért én is ilyen büdös voltam 12 évig. Remélem nem fogok visszaszokni. Nagyon rossz a bagó rabja lenni. Már egyszer leraktam egy fél évre és hiába undorodtam a bűztől visszaszoktam. életem legnagyobb hibája volt hogy anno rászoktam és ez egyetlen dolog amit igazán megbántam.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 16:01:26

@Beela: es..?

eengem azok zavarnak, akik reggel a hatoson a honaljszagukkal undoritanak..

megsem szervezek ellenuk kampanyt. tudod miert?

mert aki nem bir emberek kozott elni es elviselni azt, hogy 1.5-2 millio ember mas es mas szokasok szerint el, az lakjon tanyan, vagy a hegyekben ronkhazban.

nem, kotlezo varosban elni...
ha viszont kellenek a varosban eles elonyei, akkor fogadd el a hatranyait is.

ugyhogy ezen gondolkozz el inkabb, idiota;-)

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:01:29

@nembagos: Ha dohányzó a helység, akkor mindenki tisztában van vele, hogy rá lehet gyújtani (ezért dohányzó), aztán tisztességesebb helyeken van elszeparált nem dohányzó helység, illetve nincs dohányzó. Akit zavar a füst menjen ilyenekbe, egyre több van, a dohányosok (pl. barátaim, meg én) meg direkt dohányzóba megyünk. Ha jönnek velünk a feleségeink, akkor mi is nem dohányzóba megyünk, és legfeljebb kimegyünk rágyújtani. Egyszerű. ;)

Nem vagyok fideszes 2010.01.27. 16:02:00

@Beela:

Látom, be vagy oltva humor ellen, sebaj. Amúgy meg próbálj csak meg oldalba hugyozni s lásd meg, mi történik.

Nem vagyok fideszes 2010.01.27. 16:02:56

@Elcseszett nick:

helység: település, helyiség: szoba

Tanulj meg magyarul, cimbi.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 16:03:00

@dukeekud: neked sem tilos kimenni setalni 5-10 percet.

ha lusta vagy megtenni magadert ennyit, az nem a dohanyosok hibaja

banyek 2010.01.27. 16:04:04

@Semper Augustus

Ez nem tűnik pontosnak.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.27. 16:05:36

@Elcseszett nick: A 2. téma megihletett.:) Hamarosan olvashatsz róla szerintem.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 16:05:37

@az igazi Sipi: nem am epp igy apukam!
Egymas mellett eles nem azt jelenti hogy mindenki csinal amit akar leszarva masokat. Vilagos?!
Biztos tanyasi lehetsz, hogy ezt nem tudod.
Van amirol az ember nem tehet, mint pl hogy szagos. De a dohanyzasrol mar nagyon is igen! Ugyhogy csak huzzak meg magukat a dohanyosok ne pattogjanak itt masokat biztatva alkalmazkodasra mig ok buszken tahoskodnanak.
Nem fustolni es hamuzni ossze a masikat vagy jon a pofongep. Az is egyfajta szokas am.
Vili?

nembagos 2010.01.27. 16:06:11

@Elcseszett nick: "Ha dohányzó a helység, akkor mindenki tisztában van vele, hogy rá lehet gyújtani (ezért dohányzó)"
Akkor pedig alszent dolog megkerdezni a veled egy asztalnal ulot, hiszen o is tudta hogy dohanyzo helyseg, nyilvan nem zavarja ha eves kozben szivja mas fustjet.
Nem igy gondolod? ;-)

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:07:07

@Lófasz Hadnagy: Ha egy hibát vét az ember, attól még ismerheti az adott nyelvet. Te sose hibázol? Ne hazudj!

A "Tanulj meg magyarul, cimbi." felszólító mondat, egy felkiáltó jelet megérdemelne.

Ne kötözködj nem szép, de a figyelem felhívást vettem, legközelebb odafigyelek.

Semper Augustus 2010.01.27. 16:07:38

@banyek: statisztika. Azt is tudjuk, hogy Churchill csak abban a statisztikának hitt, amit ő maga hamisított...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 16:07:49

@Beela: na arra a pofongepre kivancsi lennek, szarhazi:-D

nagy ember lehetsz es feletteb intelligens..:-D
vigyazz, nehogy egy dohanyos kihuzza a gerincedet, megkorbacsoljon vele aztan visszatolja a seggeden keresztul;-)

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 16:08:09

@Lófasz Hadnagy: Te sem vagy am piskota. Meg is erdemelsz egy kiados ciponfosast.
; )

Nem vagyok fideszes 2010.01.27. 16:08:17

@Beela:

"Van amirol az ember nem tehet, mint pl hogy szagos."

Dehogynem. Tudod, szappan, dezodor, rendszeres fogmosás, tiszta ruha stb.

"jon a pofongep. Az is egyfajta szokas am.
Vili?"

Látom, marha erős gyerek vagy te. Vagy csak egy fotelbafingó netkaratés? Nem mellesleg mások pofánverése btk. tétel, a cigizés nem. Ha számodra mégsincs különbség, akkor gratulálok.

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:10:06

@nembagos: De. Mindig megvárjuk, míg mindenki befejezi az evést. Mellesleg azért egy udvarias gesztus lehet, jelezvén, hogy figyelünk egymásra. Mindenkire nem lehet figyelni (valaki mindig eszik), meg furcsán is néznének, ha asztalonként megkérdezném mindenkitől.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 16:11:11

@Lófasz Hadnagy: jaja, es mindenki 5 perccel buszraszllas elott komplett nagygeeralt csinal magan, hogyne.
Jaja, egyebkent, a direkt budos is megerdemel egy kepenfingast, ugy mint az aki direkt budositi is magat es masokat a bagojaval.

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:11:42

@Lófasz Hadnagy: Sajna nem. Addig kapkodtam megint még a felkiáltójelet, meg a figyelemfelhívást elszúrtam. :)

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:13:02

@Amphiprion Ocellaris: Helyes. Majd ott igazán elkezdek fröcsögni, mert tele a bukszám a kutyagumival. :(

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 16:14:03

@Lófasz Hadnagy: ... es a btk tetelt ne feszegessuk pont passziv egeszsegkarositas kapcsan, jo?!

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 16:15:10

@ingenium rusticus: a profilkepedet elnezve ha odajutnal neked lenne egy frappans megoldasod az oralis fixaciora.
: )

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 16:20:36

@az igazi Sipi: nem kell kiprobalni a pofongepet.
A lenyeg pot az hogy ne legyen mas lefustelese, cigit eldobni es nincs demo.
De aki pofonra vagyik az fustoljon csak mas kepebe nyugodtan, elobb utobb osszeakad valakivel akinel lesz egy ilyen masina mukodesre keszen.

scsaba1 2010.01.27. 16:21:30

Izé... Csak halkan jegyezném meg, hogy ez a blog is egy kicsit ironizálva, csipkelődve, félig komolyan, félig tréfálkozva állít pellengérre bizonyos témákat, jelenségeket, ahogy például a "Gyűlölt ellenségeink" is teszi egyes országokkal, csoportokkal.
Tehát hülyemágnes is egyben, így jó látni, hogy mindkét pólusra szép számmal ragadnak fel hülyék.

Nem kell egymás torkát elharapni, gondoltam szólok.
Tehát nem kell egymás torkát elharapni

Azhát 2010.01.27. 16:22:49

A buszon/villanyoson méterekről is hallhatóan tuctucoló fülhallgatósok vótak má?

ksbrck 2010.01.27. 16:25:39

@Beela: szívemből szóltál!!!
én egyszerűen fel nem foghatom, hogy lehet egyáltalán kérdés az, hogy lehessen-e nyilvános helyen cigizni!!! aki szívni akarja ezt a fost, az tegye a lakásában, de ott is csak zárt ajtók és ablakok mögött, meg ne próbáljon szellőztetni! lélegezzen szép nagyokat a saját mocskából az idióta barom, engem meg ne mérgezzen, ha véletlenül elhaladok a nyitott ablaka alatt, amikor épp dohányzik! 1000+1 történetet tudnék mesélni a bunkóbbnál bunkóbb bagósokról, és kurvára kezdem elveszíteni a türelmemet velük szemben. a múltkor már majdnem bunyóztam is, és sajnos úgy érzem, ami késik, nem múlik... akkora bennem a feszültség a bagósok miatt, hogy előbb-utóbb tényleg vér fog folyni, ÉS KURVÁRA IGAZAM LESZ!!!

ksbrck 2010.01.27. 16:28:36

miért nem megy el a kommentem??? :S:S:S

nehülyéskedj 2010.01.27. 16:28:43

Mit érdemel, amkiben semmi empátia nincs, aki idegbetegen önző?

Én nem vagyok dohányos, de a szélsőséges eseteket kivéve, nem zavar, ha más dohányzik,

ksbrck 2010.01.27. 16:29:13

trallala, elment mégis! pompás! :)

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:31:16

@ksbrck: @Beela: Azért remélem ti nem úgy fröcsögtök, hogy közben egyedül ültök egy autóban nap mint nap. Mert az is passzív egészségkárosítás ám, csak komolyabb a dohányfüstnél.;)

ksbrck 2010.01.27. 16:42:07

@nehülyéskedj:

nem hiszem, hogy idegbeteg önzésre, illetve az empátia totális hiányára utalna, ha nem akarom tovább tűrni, hogy mérgezzenek...

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.01.27. 16:44:31

A másokat leszaró dohányos elkülönített dohányzót érdemel :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 16:45:39

@Beela: de ha egyszer all a villamosmegalloban - ahol lehet dohanyozni - ugy 100 ember es valtozo a szelirany, ergo hol erre, hol arra fujja a fustot, ergo mindenkeppen valakira ra fogja fujni, akkor mi a szitu?;-)

en azert kerdezem amugy, mert en, mint hobbidohanyos - napi 3-4 szal, az is magamnak megsodorva, szoval egy pakli dohany 2-3 hetig eleg - kifejezetten ugyelek arra, hogy lehetoleg senkit ne zavarjak - ez sajnos nem kivitelezheto tokeletesen - , jatszoter kozeleben ra sem gyujtok, kepes vagyok 2-300 metert setalni a kezemben a csikkel, ha nem talalok kukat, stb.
megis ugy erzem, hogy en, mint dohanyos szinten tamadas alatt allok, az en kezembol is ki akarjak venni a cigit. ugyanis az ilyen "ticcsukbeazonna'!" hozzaallas nem differencial...

Elcseszett nick 2010.01.27. 16:47:15

@ksbrck: Rengetegen használnak nap mint nap feleslegesen autót (egyedül ül benne, nem létfontosságú, hogy autóval menjen, szmogriadó ellenére is beül, 50 méterre lévő boltba is autóval megy, stb.). Mostanság elég sűrűn van szmogriadó. Egy dohányos egy év alatt nem tud annyi füstöt rádfújni, amennyit egy autó egy nap alatt. Csak ezért kérdeztem, hogy ugye te nem úgy félted az egészségedet a dohányfüsttől, hogy közben nagyságrendekkel jobban hozzájárulsz nagy tömegek egészség károsításához. Mert vannak ilyen balfékek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 16:52:58

@ksbrck: de demagogiara utal, mert nem az autosokat akarod kitiltani a kozeledbol, pedig egy euro5-os auto is feler 100 dohanyossal..;-)

egyittlakó (törölt) 2010.01.27. 16:57:32

"A dohányzás életstílus."

Meg a faszom.

Hozzá Szóló 2010.01.27. 17:04:05

@hagyma: Nem ertem ezt a problemat, pontosan ugyanannyit kell kint lenni, mint a fustot foso barmok, csak nem cigizni kell a hidegben, hanem tarsalgoban/konyhaban kell tetveszkedni, lazulni, beszelgetni, kajalgatni, ilyesmi. Miert lenne gond?

egyittlakó (törölt) 2010.01.27. 17:08:39

Várom azt a napot, amikor valamelyik normálisabb kormány, amelyiknek fontos a magyar nemzet egészsége, bevezeti a vizitdíjat a cigarettára, vagyis minden dobozra rátesz 200 forintot. Ennek fele menne az egészségügyhöz, a másik feléből meg azokat kezelnék, akik a dohányzás miatt rákosodtak el. Hogy ne az egészséges életmódot élő adófizetők pénze menjen erre is.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 17:14:21

@egyittlakó: "Várom azt a napot, amikor valamelyik normálisabb kormány, amelyiknek fontos a magyar nemzet egészsége, bevezeti a vizitdíjat a cigarettára, vagyis minden dobozra rátesz 200 forintot."

akkor orulhetsz, mert most van dobozonkent ugy 350-400 huf egy cigarettan jovedeki ado formajaban;-)

markatol fuggetlenul, ugyanis a cigaretta jovedeki adoja nem az arhoz van viszonyitva, hanem ezer szalankent van valamivel 20.000 huf alatt:-)

Nagyvakond 2010.01.27. 17:15:28

@nosferato: az úgy tisztességes! De csak női dohányzóval...

Elcseszett nick 2010.01.27. 17:22:56

@egyittlakó: És ugye a kávéra meg az alkoholra is mehet a bünti? Meg a benzinre? Esetleg a pacalra, kólára, csipszre, és a segmeresztésre? Szeretem, amikor valaki issza a napi 3 kávét, hétvégén legurít jópár felest (nem a napi egy sörről/borról beszélek), egészségtelenül étkezik, nem sportol, aztán sír, hogy a dohányosok miatt romlik az egészsége.

Mielött félreérted, nem rólad beszélek, hiszen fogalmam sincs te hogy élsz. De azért a saját egészségjavítási lehetőségekre is érdemes energiát fordítani, nem csak másokat okolni.

Mondjátok azt, hogy gusztustalan, büdös, undorító. OK. Igaz.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 17:26:56

@Elcseszett nick: Teljesen jogos, az is megerdemli a faszkorbacsot aki foloslegesen egyedul autozik, tok igaz.
En magamnak autom sincs egyebkent.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 17:27:47

@Elcseszett nick: "És ugye a kávéra meg az alkoholra is mehet a bünti? Meg a benzinre? "

azokon is van bunti..;-)

karikaV43 2010.01.27. 17:39:17

A cigisek nagyon gázul állnak hozzá,én vállalkozom nálam nincs cigi szünet,10-15 embernél éves szinten iszonyat pénz amit nem termelnek ki.Persze lázadnak,de cigi szünet nincs a MTK-ba,ezért nem is jár.
Rohadt büdös és szerintem igénytelen szokás,a barátaim szerencsére intelligensen kezelik.Amíg tömbe laktam a kedvencem az volt amikor a lépcsőházba cigiztek mert a fal otthon ne legyen olyan valaki még a büdös cipőit is kint tárolta.Én mindenhonnan kitiltanám őket szívja otthon.Egyébként németbe már bevezetés alatt van a dohányosoknak nem kedvező törvény miszerint a munkahelyen bagóval eltöltött időt vagy ledolgozza vagy levonják a béréből a napi egy órát.
Korrekt megoldás.

Elcseszett nick 2010.01.27. 17:45:23

@az igazi Sipi: Tudom, sőt, jövedéki adó még a benzinen is van.

@Beela: Nekem sincs, mert minek. Bár lehet, hogy csak szerencsém van, és elismerem, hogy van akinek kell az autó, de szerintem az autózok csak egy igen kis százalékának létfontosságú. Teherszállítás kivétel, az kell.

nehülyéskedj 2010.01.27. 17:52:09

@ksbrck: Pedig, de. Próbálj meg úgy élni, hogy a másik kívánságát is figyelembe vedd! (Nyilván némi korlátok közt, de mégis.) Hidd el, sokkal boldogabb leszel, mégha egy évvel előbb is patkolsz el, mindt ahogy szeretnél. (Bár ez sem biztos.)

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 17:52:48

@az igazi Sipi: Hadd foglaljam ossze.
Tokeletesen tudataban vagy, hogy nem tudod ugy csinalni, hogy ne zavarjon valakit, megis csinalod.

Nagyon ugy voltam vele, teljesen betiltani folosleges. De kezdesz meggyozni rola, hogy nincs mas megoldas.
Lam itt vagy te, aki tudja hogy nem tud ugy dohanyozni, hogy ne zavarjon valakit. Keptelensegnek tartod. Es onjelolt kulturalt dohanyos letedre megis csinalod. Mit lehessen varni akkor a nem kulturalt dohanyosoktol?

A legjobb az, ha mindenki belatasara lehet bizni, hogy mit csinal. Ha megsem, akkor jon a szabalyozas.
Latszolag nagyon is kell a szabalyozas, a dohanyosok sajat belatasaban nem lehet bizni.

Egy masik dolog.
Itt tobzodnak a kulturalt es figyelmes dohanyosok. Es tobzodnak a taho dohanyosokat sokszor minosithetetlenul szido, azokra kulonfele mertekkel duhosek.
Es azok, akikre nem vonatkozik a panasz, azok valahogy megis magukra veszik a nem nekik cimzett kritikat, de ez nem eleg, vedelmukbe is veszik a taho modon dohanyzokat, leszurjak azt, akit zavarnak a tahok.
Direkt jo bealni a szaresobe? Miert kell vedeni a tahokat, es tamadni a szenvedo felt?!
Ezt magyarazza mar meg nekem valaki vegre!

Az ami meg veletlenul sem tortenik meg, hogy a vedett taho dohanyosok neveben valaki egy pici elnezest vagy ahhoz hasonlot elrebegne.
Inkabb arra probalnak osztonozni, hogy a duhos emberek fogjak vissza magukat, turjenek, ne kritizaljanak, ne akarjanak ellenlepeseket tenni, ne akarjanak dohanyosszivet enni, tanusitsanak onuralmat es megertest. Ne akarjanak kollektiv buntetni olyanokat is akik nem erdemesek ra a tiltasokkal.
Mikozben akik elvileg kulturaltak nem hajlandoak megertest es onuralmat gyakorolni.
Minek lehet ezt nevezni. Legalabbis kepmutatasnak.
Tehat. Kulturalt dohanyosok vedelmukbe veszik a taho dohanyosokat, masokat akarnak onmersekletre ravenni es felhaborodnak minden dohanyost ero akar feltetelezett inzultuson is (mert tenyleges egyelore meg nem volt, nem sokat hallani olyat hogy valakit szajonvertek mert fustszagu, max olyan fordul elo hogy szajonvagnak valakit mert nincs cigije).
Nem jobb lenne inkabb
1) ha tudjuk hogy mindenkepp zavar masokat nem csinalni emberek kozott
2) azok akik taho modon gyakoroljak a dohanyzas nem megvedeni, hanem a sajat erdeketekben is - ne legyen ok a betiltasra - helyrerakni

Egyelore meg senki nem tepte le senki karjat es dugta meg ego cigivel vissza a seggebe, de ilyen hozzaallassal amit itt hoztok elobb utobb nem csak verbalisan szakad el a cerna a szenvedo felnel. Nem megoldas, elitelendo altalaban, de ugyanugy a vedelmukre fogok kelni a tettleges antidohanysooknak mint ti a tettleges bunko dohanyosoknak.

Azt mondom mindezek utan, a bejegyzes fingos buntetese tul enyhe nektek.
Betiltani a dohanyzast!
Belatasra hiaba varunk, akkor jojjon a szabalyozas!

Kulturalt dohanyos kozossegben nem dohanyzik, a tobbieknek pedig tilos!!

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 17:54:30

@Elcseszett nick: hasonlo okbol nincs, nekem folosleges, nem hasznalnam ki.

Lina197 2010.01.27. 17:56:10

@karikaV43: Nem a cigiszünet kell, hogy járjon, hanem az óránkénti szünet, amit mindenki azzal tölt amivel csak akar. Pletykál, netezik, kávézik, teázik, sétálgat, cigizik...
A dohányosnak nem jár több szünet, ezzel egyetértek, de a nem dohányzók többsége nincs tisztában azzal, hogy neki is biztosított a szünet, és élhet ezen jogával.

nehülyéskedj 2010.01.27. 17:56:48

@Beela: "Kulturalt dohanyos kozossegben nem dohanyzik, a tobbieknek pedig tilos!!"

Ezt a zsidózásra találták ki. Ott is ostobaság.

nembagos 2010.01.27. 18:01:32

@Elcseszett nick: "Mindig megvárjuk, míg mindenki befejezi az evést."
Mindenki?

"Mellesleg azért egy udvarias gesztus lehet, jelezvén, hogy figyelünk egymásra."
Ha meg nem ismered akkor meg nem is kell mar ra figyelni? (magyarul le van szarva messzirol es retegesen)

"Mindenkire nem lehet figyelni (valaki mindig eszik), meg furcsán is néznének, ha asztalonként megkérdezném mindenkitől."
Igen, pontosan ezt mondom en is.
Azt allitod, hogy te kulturaltan dohanyzol mert figyelsz masra is, aztan utana kifejted, hogy "de hat mindenkire nem lehet figyelni, ezert aztan nem is erdekel hogy zavarja-e oket"

Mondok egy durva peldat:
Megkerdezem a Jocot, meg a Dezsot nem zavarja-e oket ha most elegetem a kert vegeben azt a regi traktorgumit.
Mivel oket nem zaverja, mar gyujtom is meg. Ja a szomszed most teregette ki a frissen mosott agynemut? Mindenkire nem lehetek tekintettel, hulyen is nezne ki ha mindenkitol engedelyt kernek hogy a sajat kertemben a sajat szemetemet egetem :-o

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:02:25

@Beela: en utalom a sort, a szagat sem birom.
utalom a reszegen kotozkodo, mindenhova odahanyo/hugyozo sorivokat.

aztan ott a foci. keptelenek kulturaltan szurkolni a rajongok. tornek, zuznak, kiabalnak a metron, raadasul jellemzoen tudatmodosito befolyasa alatt allnak.

tiltsuk be a sort es a focit is!;-)))

legy kovetkezetes;-)

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:08:02

@az igazi Sipi: lam, lam, megy a felrebeszeles.
A budos bago es a taho dohanyosok a tema itt, ehhez mar nincs hozzafuznivalod?!
Majd sorra kerulnek a taho alkoholistak es a randalirozo focidrukkerek is.

Akik ellen fel lehet lepni mellesleg!
Azert ha valaki belemkot, vagy mert rongalja a kozossegi dolgokat azert mar lehet rendort hivni. Akar meg csak a folosleges hangoskodasert is.
Bagofustert nem.

Es nem utolso sorban, sokkal kevesebben vannak az alkoholistak es a drukkerek, vagy/es nem akarmikor, akarhol.
Es a bunko bagosok? Mindenhol ott vannak, nem lehet oket elkerulni!!

Hozz jobb hasonlatot.

nembagos 2010.01.27. 18:08:26

@az igazi Sipi: "de ha egyszer all a villamosmegalloban - ahol lehet dohanyozni - ugy 100 ember es valtozo a szelirany, ergo hol erre, hol arra fujja a fustot, ergo mindenkeppen valakira ra fogja fujni, akkor mi a szitu?;-)"
Egyszeru, akkor nem gyujtasz ra.
A hanyas sincs tiltva a villamosmegalloban, tehat nyugodtan lehet beallni a tomeg kozepebe, nem lehet elkerulni hogy valakire ramenjen.

"- kifejezetten ugyelek arra, hogy lehetoleg senkit ne zavarjak - ez sajnos nem kivitelezheto tokeletesen -"
Akkor nem gyujtasz ra.
Sajnos nem kivitelezheto tokeletesen hogy a tuc-tuc ne hallatszon at a szomszedhoz hajnali egykor ezert nem kapcsolom be akkor, es nem keresem a kifogasokat, hogy "de hat csak par embert zavar, ha nem tetszik nekik akkor aludjanak maskor"

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:09:40

@az igazi Sipi: es tovabbra is csak a kritika, semmi megbanas.
Annak ellenere hogy tudod hogy zavar a hobbid mast, de ennek tudataban is direkt csinalod.
Zero lelkiismeretfurdalas?
Belatas helyett jojjon inkabb az ellenlepes?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:10:32

@Beela: de engem nem zavar a dohanyfust.

ellenben zavar a sorszag es a bunko focistak taho rajongotabora.

az en igenyem egyenerteku a te igenyeddel, hiszen egyenloek vagyunk, nem?;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:11:43

@nembagos: de
egyszeruen ragyujtok. mert jogomban all.

neked viszont csak olyan helyen all jogodban szamonkerni rajtam a dohanyzast, ahol tilos.
na ott en meg nem gyujtok ra:-)

Elcseszett nick 2010.01.27. 18:12:35

@Beela: Nagyon sok igazságot mondtál, de van egy gubanc. Én kulturált dohányosnak tartom magam, és itt nem a tahókat védem, hanem azt próbálom tudatosítani, hogy nem csak tahók vannak, és sokan esetleg egy kicsit túlreagálják a dolgot. Én nem kérek bocsánatot egy tahó nevében sem, mért tenném? Ilyen alapon szabadkozhatnék a tahó férfiak miatt is.
Egy kétmilliós városban sok hepje van az embereknek, valami zavaró mindig lesz. Tahók mindig vannak (sajna sokan). Nem az a kérdés, hogy dohányos-e valaki, hanem, hogy tahó-e. Ez nem csak a dohányzási szokásaikban nyilvánul meg.

Abban viszon hiánytalanul igazad van, hogy aránytalanul több a tahó (dohányos), mint a kulturált. És ebben az esetben tényleg csak az erős tiltás működik, de hiába tiltod be a dohányzást, a tahó tahó marad. Ezen emberek meg mindig fognak valamilyen kellemetlenséget okozni.

Nem lehet, hogy inkább jó példával kéne elöljárni, és inkább a viselkedési szokások megváltoztatására törekedni? Nem csak egy dologban? Amikor ide írok, és hangsúlyozom, hogy milyen kulturáltan csinálom, az nem azért van, mert úgy érzem, hogy védenem kéne magam, vagy másokat, hanem mert remélem, hogy a tahó dohányosok is olvassák, és esetleg ragad rájuk valami.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 18:15:35

@Hozzá Szóló:
mert en munkaidoben dolgozom, es nekem nincs 1 oram kimenni naponta
egyszer meg kellene csinalni, mikor a cigis kimegy 15 percre mi is eltunnenk
erdkes lenne egy etteremben mondjuk......
vagy egy postan, bankban stb.

Elcseszett nick 2010.01.27. 18:15:43

@nembagos: Dohányzós helységről beszélünk. Vagyis a szolgáltatás része a dohányzási lehetőség. Ezzel mindenki tisztában van amikor beül (ha nincs kiírva, az baj, de meg lehet kérdezni), és valószínűleg pont azért vállalja, hogy majd ő is rá tudjon gyujtani.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:17:05

@az igazi Sipi:
Egyenlo?
Teged nem zavar, ezert mar mas is elvezze a fustod.
Tudod hogy mast zavar a tied, megis csinalod.
Es kozben elvarod hogy ami teged zavar az ellen lepjenek fel.
Amivel te zavarsz mast az ellen nem vagy hajlando tenni, hagyjuk beken, ami teged zavar az ellen lepjunk fel.
Egyenloek?

Es ismetelnem kell, a teged zavarok ellen mar fel is lehet.

Bagofust ellen nem.
Kell a torveny, hogy egyenerteku legyen a dohanyfust a lehanyassal, inzultalassal, zavaro hangoskodassal.
Mert egyelore nem vagyunk egyenloek, nektek kivaltsagotok, hogy direkt zavarhattok mast!!
A mi jogunk abban van hogy belatassal legyunk ratok akik nincsenek masokra!

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:19:01

@az igazi Sipi:
Ha fellengzoskodsz szemtol szemben egy inkorrekt de spontan ellenlepes a szadbalepes lenne.

Amugy a beiltasra celoztam.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:21:04

@Beela: valoszinuleg leszakitanam a labadat aztan beleallitanam a seggedbe es minden egyes lepes felerne egy prsoztatamasszazzsal utana..;-)

ne emberkedj, kisfiu, nem tudod kivel beszelsz;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:22:06

@Beela: de egyenloek vagyunk. mert te is dohanyozhatsz ha akarsz. megvan ra a jogod. ha nem elsz vele, az a te "bajod":-)

nembagos 2010.01.27. 18:22:09

@az igazi Sipi: "tiltsuk be a sort es a focit is!;-)))
legy kovetkezetes;-) "
Nagyon jo pelda, nezzuk csak:
Reszegen kotekedes, mindenhova hugyozas tilos, ha megfog a rendor megbuntet.
Ugyanugy a foci utan randalirozasert is sulyos buntetesek jarnak.
Pontosan azert mert sok embert zavar!
Ha otthon kotekedsz magaddal, a sarokba pisalsz, esetleg szetvered a berendezest nyugodtan teheted amig senkit sem zavar.

Tehat kovetkezetesen nem betiltani kene a dohanyzast, csak nyilvanos helyen lenne tilos, otthon akkor es annyit bagozol amennyit akarsz - felteve hogy a fust nem jon ki a lakasbol.

Igy mar rendben van? ;-)

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:23:46

@Elcseszett nick:
Igaz.
Tenyleg nem lehet es kell elnezest kerni mas neveben, bocsanat ezert.
Csak annak aki kozosseget vallal a serto fellel.

Tenyleg rossz, ha kollektiven azoknak is hatranyt okozunk aki nem szolgalt ra.
Legyen ez az utolso lehetoseg, de ha mas nem vezet eredmenyre, ez marad.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:24:27

@hagyma: hat el kell keseritselek, a vilag az ellenkezo iranyba halad, tehat nem hogy egyre kevesebb,. de egyre tobb joga lesz az egysegsugaru polgaroknak:-)

egyebkent a betiltassal annyit ernel el, hogy a szervezett bunozes kezebe adnal meg egy iparagat:-)

en akkor is dohanyozni fogok, ha tilos lesz. ezt igy elore megmondom neked. es akkor is meg fogom venni a dohanyomat, mert leszarom, hogy az allam profital belole, vagy egy gengszter.

dontsd el te, hogy melyik a jobb neked. uzi es merga lesz a cigeretta profitjabol, vagy korhaz es ovoda:-)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.27. 18:25:37

@Andie: Amikor vendéget hívok a lakásomba, nem gyújtok rá. Egyáltalán nem, mert nem akarom ôket azzal feszélyezni, hogy azt érezzék, feszélyezem magam miattuk.
Az egy vendégség, amikor megtisztelek valakit a meghívással, és ô megtisztel a látogatásával.

A kocsi egy eszköz, amibe valaki azért ül be, mert szüksége van a szolgálatomra, segítségemre. Nem rendezek vendégséget a kocsimban, nem tisztel meg aki beszáll, és én nem tisztelem meg azzal, hogy elviszem, hanem segítséget nyújtok neki.

Ha más autójába ülök be, addig nem gyújtok rá, míg ô nem teszi. Akkor sem ha dohányos autó, mert nem tudom mi a szokása. Sôt ha rágyújt, akkor is engedélyt kérek. Bérautóban dohányost választok, és megkérdezem, hogy szabad -e hamuzni a hamutartóba (mert ez sem egyértelmû).

Amiképpen, ha kölcsönadom a fûnyírót nem pucolom elôtte gyári állapotra, viszont ha kölcsönkapom, akkor akárhogy nézett ki, lepucolom gyári állapotra és bezsírozom.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:26:05

@az igazi Sipi:
ne dohanyozz mert elszivja az oxigent es nem marad eleg az agyadba.

Az az egyenlo neked ami neked kedvez.

Te is igyal akkor sort es menj randalirozni a metron, akkor teged sem fog zavarni semmi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 18:26:45

@az igazi Sipi:
en oszt nem akarom betiltani
isten ments
de alkoholt se lehet utcsn, munkahelyen fogasztani
cigizni miert lehet
es akkor miert nem lehet jointot
az en jelszavam
szivjon mindenki otthon
en nem vagyk ra kivancsi es nem akarom szagolni
lecet

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.27. 18:27:19

@dukeekud: Nálunk szinte az összes nemdohányzó 8 órát dolgozik. Én átlagosan 10-et. Na ilyenkor mi van?

Mondjuk az én irodám dohányzásra kijelölt hely.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 18:27:22

@Beela: de en szeretek dohanyozni:-)

egyszeruen jol esik az a napi 3-4 szal. es nem nagyon fogja ezt senki elvenni tolem;-)

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:32:42

@az igazi Sipi: wite only vagy?
Nem kell senkinek a te bagod.
Csak hogy tartsd meg magadnak a fustodet, az kell.
Azt kell betiltani, hogy ne oszd meg massal a maniad keres nelkul.
Nme csak neked vannak jogaid, a jogok szaporodas nem azt jelenti, hogy Sipikenek gyulnek a jogai, hanem mindenkinek.
A nemdohanyzoknak is, kedves 'atlatom merre halad a vilag'.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.27. 18:33:43

@karikaV43: olaszba' meg hagynak dohányozni. Na az is korrekt.

v2peti 2010.01.27. 18:34:47

Ami szerintem atommegagigaparasztság, az a diszkóban, a táncparketten való dohányzás. Amíg az asztalnál ül valaki, addig hadd büdősítse a száját, de a táncparketten, ahol nagy a népsűrűség, és összevissza ugrál az ember, annál nagyobb bunkóság kevés van!
Remélem mihamarabb betiltják a vendéglátóipari egységek zárt helyein a dohányzást!!!
Amúgy sem értem, hogy miért jó büdös szájjal csókólózni!

selyemhegedu 2010.01.27. 18:36:45

dohanyoskent (napi 1 doboz) maradektalanul egyetertek a cikkben irottakkal. sem autoban sem otthon sem cigizek a hazban, hanem kimegyek az udvarra. -15 fokban is. akkor is ha egyedul vagyok otthon.

hozzatennem gyorsan hogy persze szarni sem a szoba kozepere szoktam.

v2peti 2010.01.27. 18:37:14

@az igazi Sipi:
A dohányzást úgyem fogják betiltani, tanultak a szesztilalomból. Elég a lehetőségeket drasztikusan korlátozni. Hogy az ember csak kint a pusztában, vagy a saját lakásában-kerjében gyújthasson rá. Nem lesz tilos, de helyileg alig lesz rá lehetőség. Akkor az illegalitás nem tud szerepet játszani.

olcsóJános 2010.01.27. 18:39:53

nem olvastam az osszes kommentet, lehet mar valaki lecsapta...de NEM KELLETT VOLNA INKÁBB MA DOLGOZNI MINT ITT BASZAKODNI???!!!

hagyma és a tobbiek. x komment megirasa hany perc??

az ironiat ne felejtsetek mikozben olvassatok a hozzaszolasom, de tenyleg kiváncsi vagyok...:))

OFF:
ja, mar regen ki akartam nyilatkoztatni valahol, de talán nincs irritálóbb blogger/hozzaszolo mint rekuc. egy antino. bocs

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:46:30

@nehülyéskedj:
Lehet.
En szemetelesre ismertem.
Arra nem.
Es erre sem. ; )

kukatr 2010.01.27. 18:46:35

@az igazi Sipi: nekem meg jogom van berúgni. ezáltal jogom van a sörszaghoz is. és ha rám fújod a füstöt, amikor részeg vagyok, lehánylak. aztán neked is sörszagod lesz.:P

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 18:53:40

@kukatr: ez igy nem egyenlo. O szereti az egyenloseget, ezert csak akkor vagy korrekt ha a szajaba toltod a sorod egy reszet.

nembagos 2010.01.27. 18:58:39

@az igazi Sipi: "egyszeruen ragyujtok. mert jogomban all."
Na pontosan ez az ami a csusztatas a dologban.
Addig all jogodban ragyujtani amig azzal masnak a fustmentes levegohoz valo jogat nem serted!
A jog mar csak ilyen, hogy addig tehetsz valamit, amig az mas jogat nem serti.

"neked viszont csak olyan helyen all jogodban szamonkerni rajtam a dohanyzast, ahol tilos.
na ott en meg nem gyujtok ra:-) "
Na ez a torveny hibaja!
Pontosan ezert kellene alapbol mindenhol betiltani a dohanyzast ahol masokat az zavarhat - es olyan helyeket letesiteni ahol azt a dohanyosok szabadon tehetik.
pl. lovoldozni a loteren lehet ahol mindenki tisztaban van a szabalyokkal es mast nem zavarnak.

Es akkor lehetne mondani, hogy a kulturalt dohanyos nem fustol ott ahol valakit az zavar - a tobbinek meg tilos!

nembagos 2010.01.27. 19:02:30

@Elcseszett nick: "Dohányzós helységről beszélünk. Vagyis a szolgáltatás része a dohányzási lehetőség. Ezzel mindenki tisztában van amikor beül (ha nincs kiírva, az baj, de meg lehet kérdezni), és valószínűleg pont azért vállalja, hogy majd ő is rá tudjon gyujtani."
Akkor miert is kerdezed meg hogy zavarja-e eves kozben? Amikor veled oda bement akkor tisztaban volt vele hogy marpedig fust lesz amig o eszik, akkor minek alszenteskedni, hoy "de en kulturalt vagyok nem gyujtok ra amig eszik".
Dehogynem, ragyujtasz csak nem ismered aki ekozben eszik, de ugyanugy ramegy a fust.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 19:03:14

@olcsóJános:
bocs
szabadnapos vagyok
Lnezest:)
problnek meg csak itt a nagy amerikaban netezni munkaidoben....
persze lehet, csak bizonyos pozicio felette vagy ha nem veszik eszre

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 19:07:19

ja amugy ilyenkor en netezek, olvasok minden, mertraerek, es van par ablak ami nyitva
oda irok
szoval nem elfecserelt ido
most eppen nezem a 7-i hetest is, ecsanyamnak leevelet irok, olvasom a blikket es UStodayt, a tv-ben megy ahirado, befuszereztem a vacsoranak valo steakemet, mary make uppol en sorozom
more question?:)

nembagos 2010.01.27. 19:07:57

@az igazi Sipi: "de egyenloek vagyunk. mert te is dohanyozhatsz ha akarsz. megvan ra a jogod. ha nem elsz vele, az a te "bajod":-) "
Forgassuk ki.
Jogom van a fustmentes levegot szivni?
Ha te telefustolod akkor ebben a jogomban sertesz?
Torveny szerint melyik jog "erosebb" az egeszseghez valo jog vagy a dohanyzas lehetosegenek a joga?
Na ugye hogy nem arrol van szo hogy elhetek a jogommal de nem akarok elni vele, hanem arrol hogy nem elhetek vele mert _te_ megakadalyozod.

Elcseszett nick 2010.01.27. 19:07:59

@nembagos: Ez nem a törvény hibája, hanem az emberek mentalitásáé. Vannak az írott törvények, aztán van az odafigyelés egymásra. Ezt jelentené a tolerancia. Vagyis jogomban áll a tömött megállóban rágyújtani, de nem teszem meg, mert zavarok vele másokat. Én ilyenkor arrébb megyek, vagy sétálok egy mellékutcában.

Nem az a megoldás, hogy mindent törvényekkel minimális mozgástérre szabályozunk (betartatni úgysem lehet), hanem inkább az általános hozzáállást, viselkedést próbálni megváltoztatni.

A betiltás azért sem jó, mert ha mindent betiltanak a világon, ami valakinek rossz, akkor nem tudom, hogyan fér majd fel 6 milliárd ember pár űrhajóra. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.27. 19:10:18

@Elcseszett nick:
dehogy akarjuk mi betiltani
csak szivja mindenki otthon
ahogy sok mas dolgot csak otthon kovet el

nembagos 2010.01.27. 19:13:50

@az igazi Sipi: "en akkor is dohanyozni fogok, ha tilos lesz. ezt igy elore megmondom neked. es akkor is meg fogom venni a dohanyomat, mert leszarom, hogy az allam profital belole, vagy egy gengszter.

dontsd el te, hogy melyik a jobb neked. uzi es merga lesz a cigeretta profitjabol, vagy korhaz es ovoda:-) "
Ezert nem kene betiltani. Otthon mindenki annyit amennyit akar.
Viszont ha kiszokik a fust akkor kemenyen buntetni.
Aki akar bagozhat nyugodtan, megsem zavar senkit vele.
Ugye hogy idealis megoldas?

Elcseszett nick 2010.01.27. 19:16:18

@nembagos: Tudod néha az emberekben igény merül fel kimutatni a hozzá közelállók felé érzett rokonszenvét. Ezt például ilyen udvariassági gesztussal is lehet. Nem csak dohányzáskor, más szituációban is, de most erről van szó.
Vagyis nem arról szól a dolog, hogy tényleg érdekel, hogy zavarja-e, hogy rágyújtok (szerinted 1x év barátság után nem tudom?), hanem egy gesztust teszek felé, hogy érdekelsz bazz.

Celtic 2010.01.27. 19:20:40

@CyberPunK: Raadasul a dohanyosok 78.8 %-a feleannyi ido alatt vegez a munkaval, mint a nemdohanyzo, megis ugyanannyi idot tolt a munkahelyen, tehat igen sokat elvegez a nemdohnyzo munkajabol. Statisztikai adat.

Ami meg jobb: Pecs-Budapest kozott az os szes IC nemdohanyzo. Ennek a taplo nemdohanyzo orul, mint majom a farkanak, "Megszivta a mocskos bagos", kozben meg az emberek a WC-be huzodnak bagozni. Igy nemcsak, hogy tiszta dohanyfust a WC, de be se lehet jutni, mert folyamatosan foglaltak. Gratulalok.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 19:30:54

@Elcseszett nick: Teljesen igaz, az a legjobb ha nem szabalyozunk tul mindent. Ha megvaltozik a hozzaallas akkor nem kell.
Na de mi van ha nem valtozik meg?
Ez egy nagyon regi problema. Meddig kell varni ra, hogy mindenki hozzaallasa megvaltozzon?

Van amiben nem lehet a belatasra szamitani.
Ha lehetne nem kellene sebessegkorlatozas sem, torven csendhaboritas ellen, ilyesmi.
Egyre inkabb ugy tunik a nyilvanos helyen dohanyzasban sem lehet belatasra szamitani.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 19:34:22

@Celtic: es meg mindig nem merul fel egy egyszeru megoldas:
nem gyujtunk ra.
Magic! Milyen frappans megoldas! Zseni vagyok, mi?!
Ha a fingot vissza lehet tartani mig nem zavar senkit, akkor a bagot is.
A helyett, hogy nem gyujtanak ra, inkabb elfoglaljak a wc-t a bogosok.
Gartulalok!

nembagos 2010.01.27. 19:43:49

@Elcseszett nick: "Ez nem a törvény hibája, hanem az emberek mentalitásáé. Vannak az írott törvények, aztán van az odafigyelés egymásra. Ezt jelentené a tolerancia. Vagyis jogomban áll a tömött megállóban rágyújtani, de nem teszem meg, mert zavarok vele másokat."
Hat ez az, hogy jogodban allna. (persze ez is kerdeses, mert ezt a jogodat csak ugy tudod gyakorolni ha mas jogat az egeszseghez csorbitod)

"Nem az a megoldás, hogy mindent törvényekkel minimális mozgástérre szabályozunk (betartatni úgysem lehet), hanem inkább az általános hozzáállást, viselkedést próbálni megváltoztatni."
Szerinted ha holnaptol nem lenne tilos reszegen vezetni es a sebesseghatarokat is eltorolnek mennyivel lenne tobb a baleset a "jogomban all" emberek miatt?

Miert nem eleg ott a hozzaallast megvaltoztatni, raadasul mindenki tudja hogy a gepjarmu veszelyes uzem, mig a bagosok fo erve az hogy "azt csinalok magammal amit akarok, senkinek semmi koze hozza"

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 19:47:03

@nembagos: "Addig all jogodban ragyujtani amig azzal masnak a fustmentes levegohoz valo jogat nem serted!"

ne legyel mar demagog..:-DDD

majd ha kitiltod nem munkacelbol tartott autokat, motorokat, egyeb fustokadokat a varosbol, akkor legondolkodhatsz a cigin, jo..?:-DDD

addig ne gyere ilyen orbitalis hulyeseggel;-)

itt siman annyi van, hogy nehany oinjhelolt faszkalap nem birja elviselni, hogy ne ugasson bele masok eletebe. ennyi.

nekied jogod van a fustmentes legkorhoz, vannak helyek, ahova nekem nem szabad cigivel bemenni. lehet hasznalni. en nem lazadok miatta, tudomasul veszem a jogodat.

neked ez miert nem megy?
mitol csip annyira a pisi, hogy dugas, vagy egy jo cigi helyett hulyesegekkel kivansz megteriteni?;-)))

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 19:48:13

@nembagos: mert azt csinalok magammal, amit akarok es senkinek semmi koze hozza.

izlelgesd ezt a mondatot:-)

te sem orulnel, ha a nekem nem tetszo szokasaid miatt baszogatnalak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 19:49:31

@nembagos: en szeretnem az influenzasokat bezarni a lakasukba...

ne mehessen el otthonrol amig beteg. ne fertozzon masokat. csakis ervenyes egeszsegugyi bizonyitvannyal lehessen emberek koze menni!:-D

nembagos 2010.01.27. 19:50:29

@Celtic: "Pecs-Budapest kozott az os szes IC nemdohanyzo. Ennek a taplo nemdohanyzo orul, mint majom a farkanak, "Megszivta a mocskos bagos", kozben meg az emberek a WC-be huzodnak bagozni. Igy nemcsak, hogy tiszta dohanyfust a WC, de be se lehet jutni, mert folyamatosan foglaltak. Gratulalok."
Erdekes, a legtobb repulojaraton sem lehet dohanyozni, pedig az is tart annyi ideig mint egy pecs-bp.
Megsem buzlik a wc a bagotol.
Vajon azert mert ha ragyujtana valaki akkor jol megbuntetnek es oruljon neki hogy nem kenyszerleszallas lett belole mert akkor meg annak az arat is kifizettetnek vele.
Szerinted ha ez lenne az ic-n is akkor be lehetne jutni a wc-be?

Celtic 2010.01.27. 19:52:47

@ksbrck: Igen, ver fog folyni, ha igy felhuzod magad, annak altalaban agyverzes a vege. Sztem ezt a kommentedet mutasd meg dokinak, rogton ravagja, hogy icipicit magas a vernyomasod, mellozd a fustolt kolbaszt vagy legalabb ne nyilvanos helyen fogyaszd.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 19:54:38

@az igazi Sipi:
Akkor en is azt csinalok ami akarok, es pofanontelek sorrel mikor bagozni latlak.
Kozod?! Nincs! Nekem ez tetszik.
Es ne merj baszogatni e miatt a szokasom miatt.

Otthon bagozhatsz.
Izlelgetsd ezt a mondatot, elvezd!

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 20:00:16

@az igazi Sipi: teljesen jogos, ne fertozzenek masokat mig meg nem gyogyultak.
Es ez igy szokott lenni, ugyebar. Aki beteg, hazakuldik.
Teged hazakuldhetlek bagozni?
Ha olyan egyertelmu lenne ranezesre ki influenzas, mint hogy ki bagozik, akkor tenyleg lehetne szabaly.
Felteve ha az influenzasok nem akarnak belatni magukol, hogy otthonmaradjanak, mint a bagosok sem azt, hogy kozossegben nem gyujtanak ra!!

Celtic 2010.01.27. 20:06:18

@nembagos: ehehe, ez Magyarorszag. Itt a torveny be nem tartasa/kikerulese a meno.
El tudod kepzelni, hogy a kalauzneni minden WC-be benyit, hogy ott eppen szarnak vagy ragyujtanak? Enelkul eleg nehez megallapitani, marpedig amig nem bizonyitjak, csak diktaturaban szabnak ki buntetest.

Amugy volt mar? "a bagosok miatt tart itt az orszag es a valsag is a dohanylobby mesterkedesenek a kovetkezmenye"

Elcseszett nick 2010.01.27. 20:16:38

@nembagos: "Hat ez az, hogy jogodban allna. (persze ez is kerdeses, mert ezt a jogodat csak ugy tudod gyakorolni ha mas jogat az egeszseghez csorbitod)"
Ugyan már. Az egészségemet jogukban áll rombolni az autósoknak, a gyáraknak, stb.

"Szerinted ha holnaptol nem lenne tilos reszegen vezetni es a sebesseghatarokat is eltorolnek mennyivel lenne tobb a baleset a "jogomban all" emberek miatt?"
Pont ez a gond. Ezen a hozzáálláson kéne változtatni.

Senki sem "csak" magát rongálja. Ez egy rossz érv. Az állam (rajta keresztül a többi ember) pénzt, időt, energiát fektetett bele, hogy éljünk (GYED, GYES, és még számtalan más támogatás), tudjunk (ingyenes oktatás), és cserébe elvárhatja, hogy idővel termeljünk. Aki magának árt, mindenkinek árt.
Viszont emberek vagyunk, tökéletlenek. Mindenkinek van valamilyen káros szenvedélye. Mindenki árt valamilyen módon másoknak. Ezt egyszerűen nem lehet kikerülni. Kérdés, hogy ezt te (vagy én, vagy más) megpróbálod minimalizálni a másokat ért károkat, és nem örülsz neki, vagy azt hiszed, hogy ehhez jogod van, és beleszarsz.

Ugyan úgy viselkedik mindkét csoport. Mindenki sír, hogy rossz NEKI. Társadalomban élünk, ütköznek az egyéni érdekek, és egyre inkább fognak. Minnél kevesebb a tolerancia, annál nehezebb mindenkinek.
Te sem próbálod megérteni a dohányosokat, fogalmad sincs, milyen a függőség, ők sem próbálnak megérteni téged. Lehet, hogy dohányzom, és minden figyelmem ellenére zavarok ezzel másokat, de legalább vígasztal a tudat, hogy nem leszarom az egészet, hanem próbálok odafigyelni másokra. Nem csak a dohányzással kapcsolatban. És nem mindig jön össze. Van amikor én is tahó vagyok. Sose mondtam, hogy nincsenek hibáim.
Kíváncsi lennék, ha neked kéne lemondanod a rossz szokásodról, ami megnyugtat, segít a gondolkodásban, levezeti a feszültséget, ébrentart, stb., vagy csak nagyon kellemes számodra, akkor ennyire egyetértenél-e.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 20:20:16

@Beela: mondtam mar kisgyerek, ne agresszivoskodj, mert nincs okom felni toled, sot:-)

szoval erosen eltanacsolnalak az ilyen akcioktol;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 20:22:25

@Beela: mondtam mar, ahol tilos dohanyozni, ott nem dohanyzom. nem dobom el a csikket. nem dohanyos tarsasagban megkerdezem, hogy ragyujthatok-e.
de ahol szabad dohanyozni es degenek kozott vagyok, ott ra fogok gyutani, ha a kedvem ugy tartja es ebben senkinek nincs joga megakadalyozni.

fel tudod ezt fogni, vagy ultessem at hangszerre?;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.27. 20:29:24

@Elcseszett nick: ". Az állam (rajta keresztül a többi ember) pénzt, időt, energiát fektetett bele, hogy éljünk (GYED, GYES, és még számtalan más támogatás), tudjunk (ingyenes oktatás), és cserébe elvárhatja, hogy idővel termeljünk"

valoszinuleg ez az oka az elvezeti cikkek 80% koruli adotartalmanak...

ksbrck 2010.01.27. 21:08:57

@az igazi Sipi:

te vagy 1 igazi önjelölt faszkalap, zéró intelligenciával, zéró empátiával, zéró tisztelettel az embertársaid iránt, ugyanakkor óriási arccal és pofával... pfíjjj! az ilyeneknek 1 lakatlan szigeten lenne a helyük, odavalók vagytok mind, nem emberek közé.

neurotikk! (törölt) 2010.01.27. 21:21:29

@az igazi Sipi: na ez a baj.
Neked torveny kell, kulonben taho vagy, szarsz arra zavar e mast - igazabol tudod hogy zavar es maskent nem tudod -, kozben hangoztatod a jogaid es hogy teged mi zavar. Bizonyara elhiszem, hogy ugy mesz vegig az utcan, vagy allsz a megalloban, hogy kerdezoskodsz azok kozott akikre szallhat a fust, ragyujthatsz e. Bizonyara.
Akkor legyen torveny a magadfajta osleny miatt. Belatasra keves vagy, legyen akkor kenyszerites. Jogilag. Mindenki koszonje a fajtadnak ha valaha kiterjedt tiltas lesz.
Torvenyt nektek.
Nem fingot.

Tanacsot pedig annak adj akit erdekel es nem szarik ra.

Viszlat.

nembagos 2010.01.27. 21:58:31

@az igazi Sipi: "ne legyel mar demagog..:-DDD
majd ha kitiltod nem munkacelbol tartott autokat, motorokat, egyeb fustokadokat a varosbol, akkor legondolkodhatsz a cigin, jo..?:-DDD"
Tokeletesen igazad van, de ne hagyd felbe a gondolatot. be kene zarni az osszes orvosi rendelot, gyogyszertart, rakkutatast megszuntetni, sot semmifele orvosi kutatast nem folytatni.
Majd ha nem lesz tobb kozuti baleset akkor lehet folytatni, addig csak egy demagog dolog, hiszen ugyis tobben halnak meg autobalesetben mint rakban vagy influenzaban.
Ugye igy gondolod?

"Itt siman annyi van, hogy nehany oinjhelolt faszkalap nem birja elviselni, hogy ne ugasson bele masok eletebe. ennyi."
Fejen talatad a szoget, pontosan errol van szo. Es ez a sok faszkalap csak fujja es fujja masra a fustot attol fuggetlenul hogy az mast esetleg zavar vagy eppen alergiaja esetleg asztmarohama lesz tole.

A csarnokban egyszer sorban allva megkertem az elottem allo bagost, hogy legyen szives legalabb a masik kezebe fogni a buzrudat hogy ne ram jojjon, mert alergias vagyok ra. Mondta, hogy semmi kozom hozza, es a kepembe fujta a fustot.
Erre en elajultam. Persze neki allt feljebb, hogy minek megyek emberek koze, ha nem birom a bagofustot.

"nekied jogod van a fustmentes legkorhoz, vannak helyek, ahova nekem nem szabad cigivel bemenni. lehet hasznalni. en nem lazadok miatta, tudomasul veszem a jogodat."
Pontosan az ilyenek miatt kellene nyilvanos helyen betiltani a dohanyzast, es akkor nem lenne kerdes hogy van-e hozza joga.
Otthon szivja nyugodtan, oda nem megyek, de amig a fustmentes etterem nem visz el oda ahova a piros hetes addig had ne kelljen mar szenvednem attol hogy ramkenyszeritik a cigarettat.

"mert azt csinalok magammal, amit akarok es senkinek semmi koze hozza.
te sem orulnel, ha a nekem nem tetszo szokasaid miatt baszogatnalak. "
En szeretek arnyekboxolni, vizipisztollyal lovoldozni es szargolyokkal zsonglorkodni.
Nem is ertem hogy miert baszogatnak amikor ezeket emberek kozott teszem.
Elvegre jogom van hozza, ahol tilos nem is teszek ilyet.

"en szeretnem az influenzasokat bezarni a lakasukba...
ne mehessen el otthonrol amig beteg. ne fertozzon masokat. csakis ervenyes egeszsegugyi bizonyitvannyal lehessen emberek koze menni!:-D"
Na ez kb ugyanaz mint a bagozas.
Nalunk a cegnel pl. nagyon megszolnak ha fertozo betegen mesz dolgozni, mert mast is megfertozhetsz.
Es hidd el, ha annyian mennenek influenzasan emberek koze mint ahanyan masra fujjak a fustot akkor azonnal riadokeszultseg lepne eletbe!

"de ahol szabad dohanyozni es degenek kozott vagyok, ott ra fogok gyutani, ha a kedvem ugy tartja es ebben senkinek nincs joga megakadalyozni."
Igen es ezt a jogodat kene megnyirbalni, hogy ne szabadjon barhol dohanyozni, csak kijelolt helyeken ahonnan a fust nem szallhat arra akit az zavar.

nembagos 2010.01.27. 22:05:21

@Celtic: "El tudod kepzelni, hogy a kalauzneni minden WC-be benyit, hogy ott eppen szarnak vagy ragyujtanak? Enelkul eleg nehez megallapitani, marpedig amig nem bizonyitjak, csak diktaturaban szabnak ki buntetest."
Szerinted a repulon jarja a kalauz a wc-ket?
Fusterzekelo jelez a kalauznal, az ajto azonnal zarodik (hogy ne mondhassa, hogy o nem is gyujtott ra, csak epp most lepett be valaki elotte volt).
Ezutan bent ul a vegallomasig es majd egy ora mulva atkiserik a forgalmi irodara egy fejmosasra es buntetesre.
Hamar megtanulnak :-)

"Amugy volt mar? "a bagosok miatt tart itt az orszag es a valsag is a dohanylobby mesterkedesenek a kovetkezmenye" "
Engem szemely szerint nem zavar ha valaki bagozik egesz addig amig a fust nem ram szall. Ha ezt meg lehet akadalyozni (akar ugy hogy a bagosok buvarsisakot huznak) akkor felolem annyit sziv amennyit akar, sot szivjon minel tobbet megdobva a koltsegvetes beveteli oldalat, csak azutan a tudorakjat onkoltsegen kezeljek csak.

nembagos 2010.01.27. 22:27:30

@Elcseszett nick: "Ugyan már. Az egészségemet jogukban áll rombolni az autósoknak, a gyáraknak, stb."
Lehet hogy ujdonsag a szamodra, de egyre szigorubb a szabalyozas a kipufogogazokra
ugyanakkor a bagofust az elmult 100 evben nem lett igazan egeszsegesebb.

"Pont ez a gond. Ezen a hozzáálláson kéne változtatni."
Ha menne akkor nem kene szabalyozni.
A szabalyozassal olyanoknak sem szabadna akik kulonben is eleg kulturaltak ahhoz hogy ne csinaljak, tehat oket nem fogja zavarni. Szabalyozas nelkul pedig sokakat zavar.

"Viszont emberek vagyunk, tökéletlenek. Mindenkinek van valamilyen káros szenvedélye. Mindenki árt valamilyen módon másoknak. Ezt egyszerűen nem lehet kikerülni."
Igen ez teny, de az ember tarsas leny es minimalizalni kene az olyan karos szenvedelyek engedelyezeset amivel masnak arthat.

pl. senki nem fog beledkotni hogy reszegen szaguldozol, felteve hogy a sajat maganautopalyadon teszed ezt.
Ugyanigy senkit nem zavarna a bagos ha titokban csinalna es masok eszre sem vennek.

" Kérdés, hogy ezt te (vagy én, vagy más) megpróbálod minimalizálni a másokat ért károkat, és nem örülsz neki, vagy azt hiszed, hogy ehhez jogod van, és beleszarsz."
ill. a harmadik eset hogy ugy vegzed a dolgot hogy mast ne erjen kar.

Az elobbi peldanal maradva ha reszegen fejreallsz onkoltsegi aron kezel a korhaz es nem kapsz rokkantsagi nyugdijat.

"Te sem próbálod megérteni a dohányosokat, fogalmad sincs, milyen a függőség, ők sem próbálnak megérteni téged."
Gondolod hogy ha reszegen elutok valakit es azt mondom hogy "de hat en fuggo vagyok ertsek meg" akkor mar minden rendben?
Akkor miert kellene nekem szenvedni egy szenvedelybeteg mellektermeket?

"Lehet, hogy dohányzom, és minden figyelmem ellenére zavarok ezzel másokat, de legalább vígasztal a tudat, hogy nem leszarom az egészet, hanem próbálok odafigyelni másokra."
Engem meg vigasztal a tudat hogy csak hajnali haromkor szaguldozok reszegen igy kisebb az esely hogy valakit zavarjon :-o

"Kíváncsi lennék, ha neked kéne lemondanod a rossz szokásodról, ami megnyugtat, segít a gondolkodásban, levezeti a feszültséget, ébrentart, stb., vagy csak nagyon kellemes számodra, akkor ennyire egyetértenél-e. "
Szeretnek minden delben kellemesen ellazulni egy par kupicatol, megsem teszem mert 50 km-t kell hazaig vezetnem :-)
Ennek ellenere tamogatom hogy kemenyen buntessek az ittas vezetest.
Igy kenytelen vagyok csak hetvegen inni amikor at tudom adni a kormanyt a csalad fejenek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.28. 00:20:36

@nembagos: azt kellene felfognod, hogy a hozzad hasonlok a te jogaidat is meg fogjak nyirbalni egyszer, te szerencsetlen....

mint azt tobbszor leirtam, a legkulturaltabb dohanyosok kozul valo vagyok, ram meg nem panaszkodtak sem csikkdobalas, sem arcbafujas miatt.

de te ne hidd magad etalonnak, neked is megvan az a rossz szokasod, amit mas hozzad hasonlo korlatolt barom el akar majd venni. es akkor nem lesz, aki kiall melletted, mert azok, akiknek megnyirbaltattad a jogait le fognak kopni.

mert nem vagy kulonb te sem.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.01.28. 00:21:35

@nembagos: "Szeretnek minden delben kellemesen ellazulni egy par kupicatol, megsem teszem mert 50 km-t kell hazaig vezetnem :-)
Ennek ellenere tamogatom hogy kemenyen buntessek az ittas vezetest.
Igy kenytelen vagyok csak hetvegen inni amikor at tudom adni a kormanyt a csalad fejenek. "

szoval siman az irigyseg motival, mert rossz fuggoseget valasztottal..?

olcsóJános 2010.01.28. 01:12:29

@hagyma: hagyma tudod hogy én imádlak, és azt meg én tudom hogy te nagy bloghuszár vagy, na de pont a szerda mint szabadnap... na meg nem is merek rámenni a nevedre és végignézni eddig mennyi kommentet nyomtál ebben a decadeben. arról nem is beszélve milyen időpontokban...

mindegy. rékuct gyűlölöm

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.28. 09:48:58

@olcsóJános: nem baj, én nem gyűlöllek téged (az más tészta, hogy életemben nem találkoztam még a nickeddel, úgy látszik, én nagyobb hatással vagyok rád, int fordítva), mindenesetre ha idegesítelek, kiszűrheted a kommentjeimet egy ügyes kis greasemonkey scripttel, ahogyan én is teszem pl. számos offoló kommentelővel, akikre nem vagyok kíváncsi.
de ha a gyűlölködés a célod, akkor persze nem szóltam, ez esetben egészségedre. Nem bánt, ha a bloghun szapulnak, szóval ez az örömöd mindig meglesz. Szép napot :)

Eliathen 2010.01.30. 10:17:55

@nembagos: "Lehet hogy ujdonsag a szamodra, de egyre szigorubb a szabalyozas a kipufogogazokra
ugyanakkor a bagofust az elmult 100 evben nem lett igazan egeszsegesebb."
Mert a megszűrésétől a kipufgáz egészségesebb lett,igaz? A dohányosok okozzák a legkevesebb gondot, viszont minket a legegyszerűbb csesztetni. Egy gyáros nem utazik veled a BKV-n..
Mellesleg lehet ezt kultúráltan csinálni,mint minden mást. Az emberek baromi idegesítő és undorító állatfaj cigivel vagy nélküle is. Tessék elfogadni. Vagy ne. Ez esetben tessék elvonulni olyan helyre ahol a)a dohányrudacska tiltott, b) koporsóba,kriptába. Jónapot.

metal · http://electric.blog.hu 2010.01.30. 11:07:08

@Eliathen: "A dohányosok okozzák a legkevesebb gondot, viszont minket a legegyszerűbb csesztetni."

Azok a bunkók, akik 10 centiről a pofámba fújják a szarjukat, azok igenis a legtöbb gondot okozzák!

"Mellesleg lehet ezt kultúráltan csinálni,mint minden mást"

Igen lehet, csak elég keveseknek sikerül. A nemdohányzó emberek 99%-nak nincs is baja azzal a kevéssel, aki kulturáltan képes dohányozni!

"Ez esetben tessék elvonulni olyan helyre ahol a)a dohányrudacska tiltott, b) koporsóba,kriptába. Jónapot. "

Vagy inkább a bunkó dohányosok takarodjanak oda, ahol még megtűrik őket!

szabiaki (törölt) 2010.02.02. 13:59:11

Nem értem ezt a nagy felhördülést, a Bagós cigit reklámoz, cigit reklámozni tilos, ennyi.

camparisoda 2010.03.04. 14:19:32

Ki nem állhatom a bagószagot. De, mivel valamikor dohányoztam, sajnos, magam is felfüstölve jó néhány embertársamat, most nincs jogalapom beszólni.
Csak az jut eszembe, hogy szégyenkezve elnézést kérek tőlük.

egyatlagosfelhasznalo 2010.03.04. 14:31:00

...és mit érdemelnek a dohányosokat már-már fasisztoid módszerekkel üldözők? Ilyenkor hol az a fene nagy demokrácia?
süti beállítások módosítása