A következőt kaptam e-mailben a múlt héten: Recaro babaülés 68.000. Mi a bánat? Jók a menettulajdonságai vagy ötpontos (szívmegállító) biztonsági öve van? Erről jutott eszembe, hogy mennyire nem tudom megérteni az egész gagyi tuningtársadalmat. A kollégámnak van egy nagyon jó volkswagenes embere, aki komplett autókat szed szét és épít össze újra másképp. Amit X-Zibiték művelnek a Pimp my ride-ban, az is komoly. Egy kerek egészet hoznak létre, gyakorlatilag újat. Nem tesznek rá 1db kis szart az autóra, újat ALKOTNAK.

Ezzel szemben ugye tehetsz olyanokat az autóddal, mint pl. 80-as Audi tetejére az új BMW-k cápaantennájának felragasztása, vagy 12 éves kisautóba xenon lámpa, sportülés, RALLYE feliratú napellenzőcsík az üvegre, és különösen az ocsmányabbnál ocsmányabb spoilermegoldások fából, fekete műanyagból vagy elütő színű fényezéssel: ez egy más világ. Ez a tákolás, ez az, amit a szomszédunk csinál, amikor a fűzfán elhelyezendő  mozgásérzékelős lámpa felszereléséhez 3 méter szürke PVC cső kéne neki, de csak 2 van, akkor 1 méter piros slaggal is beéri a maradék szakaszon. Van egy autód, bontóból szerzett új elemekkel, most még foltos, de majd fényezés után ütősen fog kinézni? Akkor te vagy a díszpéldánya a jelenségnek.

Mióta Henry Ford hitét tette a múlt század elején sorozatgyártásba, sokan felsorakoztak, hogy most foroghassanak a sírjukban: Harley Earl, a szárnyak feltalálója, Alec Issigonis, a Mini tervezője, Erwin Komenda, a bogár atyja, Flaminio Bertoni, a kacsa megformázója, Ferdinand Porsche, akit nem kell magyarázni, vagy Giorgetto Giugiaro, számtalan VW, Alfa, az I-es Golf, sőt a DeLorean tervezője, valamint Childe Harold Wills mellett a Ford T modell két magyar alkotója: Galamb József és Farkas Jenő.

Náluk próbálunk tákolással és szigszalagozással jobbak lenni? Versenyülés utólag? Ködlámpa? Motorbömböltetés, kipufogóluggatás? Bazmeg a BMW-nél hónapokig tuningolják, hogy az utastérben pont annyit hallj a motorból, hogy ne zavarjon, de még érezd, hogy mi történik! A paraszt meg az utca összes lakójával tudatni akarja, hogy mikor kell 3-ba váltani, pedig elég, ha ő tudja. Eleve, kamu kipufogó a másik oldalra is, az mekkora? Azokon az embereken kívül, akik tényleg ízekre szednek és újjáépítenek autókat, mindenki mást milyen kisfaszúság, kispénzűség, nőuralom, iskolázatlanság, vagy egyéb komplexus visz arra, hogy elrondítson egy gyárilag klasszikusan szép autót? Mit érdemel az, aki a zöld műszerfalhoz betesz egy kék-pirosan villogó ótvarszar rádiót? Mit érdemel az, aki leszarva az autó típusjelzésének betűtípusát, aláragaszt egy teljesen más GTI feliratot? Mert nem az esztétikai szépségért és a harmóniáért, az biztos! Mit érdemel, akinek van egy ismerőse, aki ismer valakit, akinek...? És a sztori, amely szerint az egyik haver kocsijában olyan erős motor van, hogy két váltókar van! Ezt alighanem valaki úgy elhitte, mint azt, hogy a mercijel az "célzógömb".

Miért állít magának példaképnek nagyon sok ember egy-egy kerület vagy falu bűnözőjét, aki adófizetés helyett nagyautót vett, aztán amikor jön az APEH, átül egy Yarisba? És miért gondolja bárki, hogy jobban érzi magát, ha megveszi a nagyautó 20 évvel ezelőtti párját, hogy csak havi 10km rajozásra legyen pénze a 15 literes fogyasztás mellett? Ki az a fasz, aki az esküvőjére a létező legparasztabb színű suttyóautót kéri kölcsön, hogy unokaöcsi utána ráírhassa iwiwen, hogy "I Am and Yellow Hummer"? És általában miben reménykedik a piros Matiz tulajdonosa, aki hátul "Ne dudálj, épp tárat cserélek", elöl viszont "Il Ferro" matricát hord mind a mai napig?

Nem virágot venni buziság (bár határeset!), meg verset tudni fejből, és mások előtt sírni, ha szomorú vagy. Hanem küzdősportokért rajongani húszkilósan, erőfitogtatást nézni csorgó nyállal, akkora motorra ülni, amit irányítani sem tudsz, és erre még az asszonyt is elrángatni, holott ha valaki tudja rólad, hogy rendben van a faszod, az a csajod. A top-top-top kategóriája ennek az óriáskerekű monstertruck “verseny”, illetve inkább show a legbutább amerikai félparasztoknak, akik öltözékileg amolyan "kamionosok és kamionosok" bulira vannak belőve (nem kamionosok és kurvákra).

Nem kell felmatricázni és szétbaszni azt, ami már egyszer tökéletes volt. Jó, én ilyen gyárifetisiszta vagyok, de boldog is vagyok vele évek óta. Kiszállok, és nem igazgatom 1 percig a tökömet, meg nem csulázok egyet a földre, nehogy valaki véletlenül azt higgye, hogy nő vagyok. Persze itt a neten hőbörgök, hátha ettől nagyobbnak látszik, de az én tököm sem olyan, mint egy versenyló lába. Semmi szükség a félbehagyott magamutogatásra. Akinek igénye van rá, az viszont csinálja végig! Mert ha nem igyekszel legalább olyan szépet kihozni a kocsidból, mint az alkotó, és csak félmegoldásokra vagy képes, akkor nem is szereted az autókat!

Egy Il Ferro tetoválást javaslok, de rohadt nagyban. Mellé valami keményebbet, hogy meglegyen a kontraszt. Az autónak pedig egy helyreállító műtétet fényezéssel, szegény szerencsétlen kocsi..

"Hát, ez aztán a hozzáértő cikk... Kár volt megszólalnod..." by ngyurma

A témában szakértőnek nevezhető blog: Jajj, de csúnya! by biker_kolee
"Giorgetto Giugaro még él!!!" by Zaba

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr991910189

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyarok 2010.04.17. 17:07:02

Tegnap, miközben a hokedlin ücsörögtem a konyhában és a hűtőben talált lecsókolbász maradékán nyammogtam, végre rájöttem a nekem rendelt célra. Ideje pislákoló gázlángot gyújtanom az éjfekete sűrű rengetegben, és összefoglalnom – miért is a magya...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KaPé 2010.04.17. 12:40:14

Nekem se jutott még eszembe sose a gyári megoldásokon változtatni, hiszen azért azt az autót vettem, amit, mert az tetszik. Ha nem tetszene, nem venném meg. Másrészt meg nem hiszem, hogy jobbat tudnék alkotni, mint azok a mérnökök, akiknek ez a munkája.
Ettől függetlenül tőlem mindenki annyi vasalódeszkát tesz a kocsijára, amennyit akar.
2 dolgot utálok: az üvöltő kipufogót és a sufnixenont. Mindegyik nagyon zavaró és mindegyiknek megvan a törvényi ellenszere, de a rendőrök nem nagyon törődnek velük. Legalábbis a hangos kipufogóval nem. A sufnixenonosokat már b@szogatják hálistennek.

-Gabi- 2010.04.17. 12:44:49

ennyi butaságot összehordani

dolhai 2010.04.17. 12:45:15

Ennyi. Vagy széria, vagy egy előre átgondolt teljes átépítés lepapírozva.

norbi2k 2010.04.17. 12:52:20

A matricások a legjobbak :D Ja, meg a lesötétített BMW mellett szotyizo rajok :D

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.04.17. 12:52:34

a magam részéről én se piszkáltam a kocsimhoz, olyan, ahogy legurult a futószalagról, mert külsőleg nem izgat a rajta demonstrált exhibícionizmus, motorilag meg a f*asznak bele ötszáz ló, ha úgyse hajthatom meg a ménest? viszont különbözőek vagyunk. akinek ez a hobbija, miért ne csinálja? van ami jobban sikerül, van ami szarabbul, de valahol ez is ízlés dolga (van olyan, hogy sztenderd szépség?). egyszer olvastam egy weblapon, hogyan kell BMW-t házilag lovakkal gazdagítani, ott jó hosszan listázták az alkotók, hogy ítt ezt esztergáld, azt cseréld ki vmi japán alkatrészre, faragd, köszörüld, stb. én meg azt gondoltam: azúristenit, ezek tényleg tudnak. nem az, aki gyári kiadványból okoskodja ki a tutit, ugyanis őt megtanították, emezek meg rájöttek. nem mindegy. a gyári spoilerkészletben meg aztán végképp nem látok kreativitást, ahhoz csak oda kell bökni a katalógusra, meg fizetni. szóval összességében az igényes, átgondolt barkácsmunkát én nagyra értékelem, még úgy is, hogy amúgy nem szánnék időt ilyesmire.

Bambano 2010.04.17. 12:57:11

"holott ha valaki tudja rólad, hogy rendben van a faszod, az a csajod.": ezen már vonyítva röhögtem, pedig ebben az egy mondatban benne van az összes igazság a témáról.

Izombuilder.com · http://www.izombuilder.com/ 2010.04.17. 13:10:42

De az se gyenge, akki Ignisszel jár utcaiversenyre és a tuning a sötétített ablak... :D

fikamatyi 2010.04.17. 13:12:46

Nem pimpelek autot, de nem is zavar, ha latok egyet, max jot rohogok, ha gagyi sufnituningos.
A poszt csak azert nem valo a napiszarra, mert tul hosszu, de a stilusa azt a szintet siman eleri.
Miert zavarnak teged olyan dolgok, amikhez nincs kozod ?

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.17. 13:15:12

@-Gabi-: Szépen tudsz érvelni a véleményed mellett. Ezt tanultad valahol?
@fikamatyi: Téged miért zavar ez a poszt, ha nincs hozzá közöd?

fikamatyi 2010.04.17. 13:19:45

@Amphiprion Ocellaris: Te irod a blogot, vagy csak sima seggnyalo vagy?

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.17. 13:26:27

@fikamatyi: Én csak szeretek tudományos értekezésbe bocsátkozni a legértelmesebbnek tűnő kommentelőkkel.

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.04.17. 13:27:31

Én spec láttam a Pimp my ride néhány epizódját.
Szóval lehet öreg vagyok én már ehhez, valahogy néhány dolgot nem nagyon értettem a filmben.
Pl. minden a csomagtartót telerakni plazma TV-vel amikor egy műköröm építőnek csináltak kocsit???

Arrafelé nem esik az eső soha?
Mert az egyik kocsiba tettek ál motorhangot és a hangszóró membránja a motor alatt lefelé nézett a földre.

Arrafelé nem rozsdásodnak a dolgok?
Mert a filmben láttam olyan dolgokat hogy a lefényezett fém karosszéria elemet átfúrták hogy valamit feltegyenek, és nem láttam hogy bekenték volna valami korrozió gátlóval.

fikamatyi 2010.04.17. 13:27:37

Ha valakinek igy tetszik az autoja, hat legyen, erre van penze, vagy ennyi szeperzek szorult bele. Nem te jarsz vele, miert zavar?

mehr luft 2010.04.17. 13:27:55

@Amphiprion Ocellaris: ha valaki képes arra energiákat áldozni, h szarfaszokról ekkora terjedelmű cikket írjon, az őt még nagyobb szarfasszá teszi. fyi.

PIER 2010.04.17. 13:28:12

Ilyen ökörséget az tud összeszedni aki tuningot csak katalógusban látott.
Meg aki a wunderbaum berakásért szerelőt hív.

nincs_nick 2010.04.17. 13:33:24

A bejegyzés elejét javítsd gyorsan, mert az egy dolog, hogy fogalmad sincs arról, amit írsz, de legalább ne kérkedj vele. Gyak. a "fejlettebb demokráciákban" a népek szinte csak Recaro vagy Römer gyerekülést vesznek, ugyanis ezek ténylegesen teszteltek és biztonságosak...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.17. 13:38:58

@prostatikus vogon jeltz: az eső arrafelé tényleg egy évben egyszer esik, és akkor az emberek nem mernek vezetni, vagy 30-cal mennek ijedtükben. Los Angeles egy sivatagra épült.

@mauser: nem javítom, bibibi.

sas25 2010.04.17. 13:40:50

@mauser: "Fejlettebb demokráciák" összekapcsolása gyerekülés vásárlási szokásokkal. ÉDES ISTENEM! Te egy igazi feltuningolt pinagöb vagy! Menj, fújd át gyorsan a spoilered magentára! Szép idő van, most jól szárad.

sas25 2010.04.17. 13:42:10

@PIER: Te magadtól rakod be a wunderbaumot? Mi vagy te? TAXIS?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.04.17. 13:43:58

hát én egyetértek nosferato kollegával, de mi biztos buzik vagyunk, azért:)

Rahsid 2010.04.17. 13:48:33

Szerintem egy szép felni, meg sötétítés még belefér, de minden más hülyeség.

csokiájsz 2010.04.17. 13:51:40

most butaságot írtál cikkíró. Az EGYEDISÉG a lényeg. Az autóját szerető ember így fejezi ki az egyéniségét. Ha ez az egyéniség történetesen egy fa szpojler, akkor az. TOLERANCIA rulez.

Jelen esetben neked javasolnék valami tetkót a homlokodra...

nincs_nick 2010.04.17. 14:03:19

@sas25: Nem értem mit akarsz mondani... A blog írója (és úgy látom te is) kényszerképzetesen összekapcsolja a Recaro-t az igénytelenül tuningolt autók világával. Hogy miért az megint egy jó kérdés, mert az üléseikből tipikusan a matrica jut el ezekbe az autókba. Azonban más országokban ez fel sem merül, mert a cég az átlagemberek körében jóval ismertebb a minőségi gyereküléseiről. Az, hogy itthon ez újdonság, és hülye kivagyiságnak tűnik a tudatlanságból kifolyólag, az megint nem a gyerekülések problémája.:)

biker_kolee 2010.04.17. 14:07:33

@nosferato: Nézz körbe nálam, ha eddig nem tetted volna meg, találhatsz számodra pár kedves járművet. :)

jajjdecsunya.blog.hu

sanya18 2010.04.17. 14:08:05

Ennyi. De az az érdekes, hogy nekem egy csomóan mondják hogy miért nem rakok szárnyat az autóra, miért nem festek ezt, festek azt, matrica, anyámkínja. Annyi pénzem egyben nem mostanában lesz, hogy egy szép egész tuningot megcsináljak, akkor meg minek? Egy 12 éves autóból. Vagy mégis ennyi elbaszott izlésvilágú, magamutogató ember van? Lehet hogy ezzel a poszttal telibe találtad a fél magyar társadalmat? :) Nekem speciel épp elég annyi, hogy lecsapom a kocsi tetejét a napsütésben, hogy borzolja a hajamat a szél. Én ezért vettem meg ezt az autót, nem azért, hogy szétfurkáljam :)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.17. 14:19:24

@biker_kolee: pfúúúú, de jó :)))) Némelyik nagyon ótvar, tényleg. De pl. ott van nálad az a leopárdmintás autó. Nekem az állatmintáról mindig vagy Peggy Bundy jut eszembe, vagy Woody Allen "Süti, nem süti" c. filmjéből az újgazdagok megformálása. Nagyon prosztó, MÉGIS, azon az autón ez be lett fejezve. Függetlenül attól, hogy nem bírom a leopárdmintát, ez le van fényezve, kész van, menő.

Kozsó is egyéniség volt egyébként a hajtincsétől, a jótól messze van. Illetve egyéniség Quasi Modo a púpjával, és James Woods a rossz arcával, utóbbit mégis csípik a csajok. Ha mondjuk fából van egy spoiler, akkor legyen fából alul körben is, meg még valami, illeszkedjen az egészbe. Azon kívül, hogy el akart különülni, egy összecsapott autotuning még azt az üzenetet hordozza, hogy minderre a tulajdonosnak 15 perce volt.

A fa adekvát használata az autó külsején egyébként Samantha (Sue Allen) Ewing mindennapjaiban figyelhető meg, valamint az IFA platón :)))

biker_kolee 2010.04.17. 14:22:40

@nosferato: Akár hiszed, akár nem, van fa-spoilerem is. :D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.17. 14:31:52

@mauser: tényleg jó ülés a Recaro, és nagyjából olyan köznevesedett tulajdonnév státusra számíthat, mint ahogy a töltős ceruzát "rotring"-nak hívjuk, mert egyeduralkodó. De asszem a társadalmunk még nem érett meg a 68.000 Ft-ra. És miután követői, de nem vásárlói ezek a matricázók, nem csoda, hogy az ülésről is a sufnituning jut eszembe. Az én autómhoz sztem nem lehet gyári extraként ilyen ülést rendelni.

20-22 éve volt egy ladánk, kormány kicserélve, óriási árnyékolástechnikai megoldások, valami háromemeletes minihifi + Opel ülések (és ez is "jónak számított"), kész ciki volt az a kocsi. Nem tudom, hogy került hozzánk, annyit tudtunk rajta finomítani, hogy a kuvasz farkát leepilláltuk a kormányról.

biker_kolee 2010.04.17. 14:44:43

@Amphiprion Ocellaris: És ez csak tényleg töredéke a termésnek. Kicsivel több, mint fél éve működünk, de ezalatt az idő alatt volt autó, dögivel.. :D

-Gabi- 2010.04.17. 15:04:44

@Amphiprion Ocellaris:

Ha személy szerint nekem nem tetszik valami ,az nem feltétlenül jelenti azt,hogy az adott dolog valóban szar is.
De te közhely ,butyuta dolgokról regélsz itt,azt hiszed a puritán monológoddal most húúúde nagyon beújítasz.
Gondolom a mai napodat ennek szentelted.Béke veled.

Lerágott csont az utólagos xenon,a prosztó MAGYAR fólia,a ledes limlomok téma.
De ez nem tuning.

Ha szövegértési problémáid vannak javasolnék óvodai felzárkóztató foglalkozást.
Kötekedni meg akkor kötekedj,ha már valamit felmutattál-legalább hazai porondon.

nincs_nick 2010.04.17. 15:05:25

@nosferato: A bejegyzés többi részével mélységesen egyetértek, csak ez szúrt szemet.

Egyébként ez nem magyar jelenség, itt most éppen a 10 éves, metállila-rózsaszín BMW a menő, azok is épületes járművek.:D
Abban meg csak reménykedni tudunk, hogy egyszer talán a minimálbér hazánkban nem egy gyerekülés árával fog vetekedni.:(

(Kicsit még off: Sok gyárnál a magasabb felszereltség mellé más ülés is jár, ezeknek pedig jó része éppen a Recaro-tól jön. Nem sportülésekre kell gondolni, hanem normál ülésekre. Van néhány gyártó aki ezt kiemeli, még a prémium gyártóknál ez már inkább titkolandó. Érdekes, de már az A Vectra-han is járt bizonyos felszereltséghez Recaro ülés, ami ugyan úgy nézett ki, mint a gyári, csak jóval hosszabb távon el lehetett benne üldögélni.)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.17. 15:17:42

@Rahsid: osztom a velemenyed. szep felni jo gumikkal, igenyes folia, mas nem is kell.

mas: ez a blog nagyon autocentrikus lett az utobbi idoben :)

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.17. 15:19:10

@-Gabi-: Szövegértési felzárkóztató foglalkozást majd akkor javasolj bárkinek is, ha sikeresen ráébredtél, hogy nem én írtam a posztot!
De nem bánom, hogy alaptalanul megtaláltál, mert a "ha már valamit felmutattál legalább hazai porondon" félmondatodon még most is visítva röhögök.

w a s d 2010.04.17. 15:31:30

Azért a Recaro eléggé nem az a kategória, amiről a sufni- tunereknek kellene az ember eszébe jutnia, mert egyszerűen túl drága ahhoz, hogy megengedhesse magának a többségük:

www.rrracing.hu/site/pdf/recaro_sport_arlista.pdf

Inkább a Scorpio márkájú, Sparco- t utánzó betűtípusú ülés.:D

w a s d 2010.04.17. 15:34:35

Ja, és a Pimp My Ride- ban rendszeresen giccses- csicsás dolgokat sikerül összehozni, nem feltétlen mondanám, hogy az legyen irányadó az átépítésben, amit ott lát az ember.

Zsola777 2010.04.17. 15:47:17

Lassan értéke lesz egy retró Il-Ferro matricának.

korzo 2010.04.17. 17:06:35

@nosferato: Sajnos gyerekülésnél, van egy méret ami nagyon drága, ha rendeset akarsz venni. Ez a 10-15 kg kürüli (gyerek) méret. Ez már menetirányba néz, de még saját öve van az ülésnek. Na, ez nincs 45ezer alatt. Ráadásul, ha olyan apróságokat is szeretnél, hogy menetközben dönthető legyen (ha elalszik a gyerek, ne essen le a feje), levehető/mosható huzata legyen, akkor bizony rögtön ott vagy az 50-60ezres belépő kategóriában. Ezek az ülések használtan is legalább 30ezerbe vannak. Xopó.
Vicces, hogy az asszony 300ezres Saxo-jába 65ezer volt a Römer...

SzekelyG 2010.04.17. 17:09:24

@gergo:

pedig...

a sötétítés sajnos az esetek 99,9%-ban agyonbassza az autó formáját.

Valamivel jobb a helyzet a keréktárcsák terén, itt a júzereknek már bő 0,5-1%-a képes szép egyedi felnit választani, ami dob az összképen, és nem tönkreteszi azt.

Mondjuk már a felnimizéria is kevéssé érthető, mert a gyárban általában okos, tapasztalt, magas vizuális kultúrával megáldott dizájnerek választják ki, hogy az adott modellt végül milyen dísztárcsákkal, és milyen könyűfémfelnikkel dobják piacra.
Ebben ugye már eleve bele van kódolva, hogy kovács istván átlagparaszt kevés eséllyel fog jobb megoldást találni.

(Persze a lényeg nem az, hogy milyen szép, hanem hogy legyen különböző a többi kovács istván autójától.)

Továbbá mindenki bele van buzulva a peres gumikba és húszcollos tárcsákba, ültetésbe, pedig az autók egy jelentős részének a ballonos kerekek állnak jobban, és eltorzítja az ültetés.
Mondjuk nagyjából az össze mergára érvényes ez, és a bömösök javára is.
És mégis minden parasztnak mi az első dolga, ha szerez egy ilyen kocsit?

Hála istennek ezek a fogyastékos emberek csak elvétve találják be a volvót és a saabot, ez a két márka valahogy taszítja a debileket.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.04.17. 17:33:32

@SzekelyG: kovács átlagparaszt azt is nézi, hogy míg könnyűfémfelnit kap a haver boltjából okosba' százé', a gyári rendelhető két-három kiló. ez a nemmindegy. a szépség meg - mondtam már - relatív. itt is áll egy hullaszállító Lexus olyan felnikkel, mint négy sajtreszelő, de a gazdájának biztos bejön, ődóga.

w a s d 2010.04.17. 17:40:51

@SzekelyG: Messze több személyautónak áll jobban szerintem a peres gumi, mint a ballonos. A legtöbb Mercinek meg BMW- nek is.

w a s d 2010.04.17. 17:49:45

@F/: A másik meg, hogy a gyári felni/gumi kompromisszum: használható legyen a hétköznapokon és kényelem azért maradjon valamennyi, föl lehessen vele állni a járdaszegélyre, míg ha utólag teszünk föl kereket, lehet, szarunk a kényelemre, meg hogy kerülni kell, mert a fekvőrendőrön vagy egy szarabb állapotú úton nem tudunk átmenni, csak a minél jobb megjelenés/útfogás számít (kinek mi).

w a s d 2010.04.17. 17:53:04

@F/: Teszt a felni és gumi méretéről, benne zaj, fogyasztás, menetteljesítmények mérése:

www.caranddriver.com/features/10q1/effects_of_upsized_wheels_and_tires_tested-tech_dept

De persze ugyanakkor ez is igaz:

www.empire.co.za/jpg/HCwheelchart.jpg

ngyurma 2010.04.17. 18:03:19

Hát, ez aztán a hozzáértő cikk...

A szerzőnek kb annyi köze van az autókhoz, mint azoknak, akikre fröcsög. Aki nem látja, hogy pl. amit X-Zibiték művelnek a Pimp my rid-bam, az a legszemetebb gányolás, amit valaha láttam!
Milyen munka az, ahol szétszedetlen autót fényeznek, és a festés után kezdik el belefaragni az utasteret, meg a futóművet?!

Kár volt megszólalnod...

indapass90210 2010.04.17. 18:27:20

@SzekelyG: a kerék dizájnját vagy eltalálják a gyárban vagy nem. Azt viszont kötve hiszem, hogy csak a dizájn számít. Inkább az, hogy mennyiből lehet a cuccot még elfogadható áron legyártani.
Szerintem nagyon kevés kocsinak áll jól a ballonos kerék, vagyik leginkább a régi terepjáróknak. A az egy centis profil az szerintem is túlzás, de a gyárinál egy-két collal nagyobb kerék általában jobban néz ki. Fólia dettó, legalábbis ha a b oszlop is hozzá van fényezve vagy fóliázva.

Hozzátenném, hogy írtózom a gyáritól, és nem is hagytam gyári állapotban a kocsit.

min 2010.04.17. 18:45:20

Nekem tuningautók terén Mr.Foose munkái tetszenek.Ahol lehet elmennek egyedibe ahol az autó megkívánja ott úgy nyúlnak hozzá, hogy az eredetisége ne sérüljön.
A pimp my ride már túl sok amolyan fekás rapper stílus nem sok használhatósággal.

min 2010.04.17. 18:57:56

@ngyurma: Hát abban a műsorban azért csumára szét szedik a romokat de azért nekem sem tetszik a végerdmény.
Inkább a régebbi Majka féle műsor "tuningolói" sorolhatóak a vicc kategóriába.

korzo 2010.04.17. 19:03:41

Hogy ON is legyek. Az igazi optikai tuning után nem az a kérdés, hogy mit látsz (milyen típust), hanem az, hogy miért néz ki jobban, mint a megszokott. Pl. a felhozott Foose se módosítja az autó alap jellegét, csak elsimít/kihangsúlyoz egy-egy vonalat/részletet. De a végeredmény ugyanolyan (ha nem sokkal jobban) harmonikus mint a gyári. Aki csak belerondít a gyáriba egy-egy oda nem illő részlettel, az csak gányol. Más lehet lesz, de szép nem.

vmaast 2010.04.17. 19:32:37

@mauser: Azt sem érted, amit a blog-író ír. Nem kapcsolja össze a Recaro-t a gagyituninggal, hanem a hetvenezres gyerekülést kifogásolja, amit tényleg csak az embléma miatt tesznek be a műmájerek. Drágaság ide vagy oda, 30-35k körül vannak az igazán megbízható ülések (Römer, Bébé Comfort), a Recaro meg pár hete egy teszten úgy megbukott, mint a fene.

A jó ízlés meg nem pénztárcafüggő, csak ritka ;-)

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.17. 19:37:31

@Amphiprion Ocellaris: a kolléga előbb használta a Bünti kifejezést, mint mi! Azé figyeljünk oda.

Úgy látom a válogatásból, hogy szegény Metabond többet árt magának a matricaosztogatással, mint amennyit használ :D

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.04.17. 19:39:26

@ngyurma: nem az autókhoz értek, hanem a prosztókhoz, meg a kommunikációhoz. Te meg akkor az autókhoz. És ketten együtt meg mindhez! Remek csapat!

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2010.04.17. 19:41:49

Giorgetto Giugaro még él!!!

SzekelyG 2010.04.17. 19:48:58

@Dövan:

tegyél be képet a kocsidról. :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.04.17. 20:13:42

@SzekelyG: igenyesen is lehet sotetiteni, nem muszaj feketere ragasztatni az autot

az atlathatosag mertekerol nem is beszelve (en 20%-s sotetitesnel megalltam)

felnit pedig valoban nehez valasztani. en ugy csinaltam, hogy fogtam az autot kepet profilbol, photoshopban szepen meretre igazitottam a felniket es raraktam az automra. amelyik a legjobban tetszett es arban is megfelelt, az lett (16" dezent, amugy)

a peres gumikkal kapcsolatban: 205/50R16. inkabb peres, mint lufi, szamomra pont jo.

azzal meg vitatkoznek, hogy mennyi hulye nem vesz Saabot :) olcson hozza lehet jutni a turbos gepekhez, eleg sok hulye veszi manapsag..

nincs_nick 2010.04.17. 20:25:56

@vmaast: Ezt írja a blogíró: "A következőt kaptam e-mailben a múlt héten: Recaro babaülés 68.000. Mi a bánat? Jók a menettulajdonságai vagy ötpontos (szívmegállító) biztonsági öve van? Erről jutott eszembe, hogy mennyire nem tudom megérteni az egész gagyi tuningtársadalmat." Vagyis a Recaro gyerekülésről eszébe jut a gagyituningtársadalom, nem pedig a 70eFt-os üléssel műmájerkodó újgazdag suttyúk, aki teszt olvasás nélkül ezt veszi, mert Recaro van ráírva...

A Recaro-s bukásról kérhetnék linket, mert soha nem árt tudni melyik szériát kell elkerülni. Valamint a 30eFt-os Römer-ekről is ha lehetne, mert most szólok az ismerősöknek, hogy ne spóroljanak annyit, hiszen van féláron is.

korzo 2010.04.17. 20:34:45

@mauser: ...és a 68ezres Recaro még csak nem dönthető :-/

pétestvér 2010.04.17. 20:35:15

Éjjel 2-kor megáll a "kisgyerek" a szomszéd ház előtt szakadt 150...valahányas alfával, amelyen az egész "kipufugó-rendszer" egy 100mm átmérőjű kályhacső és nem állítja le, hanem járatja 800 körüli alapjáraton. A hang olyan, hogy a prémium kategóriás utcai ablakaink is rezonáltak, a gyerekek persze riadtan kérdezik, hogy ez mi? Kimentem 15 perc múlva és kérdezem, hogy rossz-e az aksija, mert ha kell adok egyet kölcsön, erre az arc még kérdezte, hogy miért?! Nehezemre esett szépen és békésen elmagyarázni neki. Másnap éjjel újra jött és kb. 30 mp gondolkodási idő kellett, hogy leállítsa - egyszerűen nem volt képes egyből - valószínűleg nem bír a dübörgés és az ehhez kapcsolódó exhibicionizmus nélkül létezni. Hosszú távon egyébként káros a motornak is, de ezt neki nem kell tudnia.

nincs_nick 2010.04.17. 20:45:11

@korzo: Pff, ne is mond. Sajnos ezek nem a mi pénztárcánkhoz szabottak.
Az irodában, ha gyerkőc születik, megindul a gyerekülés vadászat (az ünneplésen felül), mindenki az ebay-t lesi hátha belefut valamelyikünk egy isofixes, csípőben állítható, dönthető Römer-be, Recaro-ba. Meg persze a kiküldetésen lévő kollégákat is ezzel zargatja ilyenkor a boldog apuka/anyuka, hogy még a bőröndbe úgyis befér az a gyerekülés a repülőn.:)

Sákif za morro? 2010.04.17. 21:09:36

Tesókám! Keblemre! Szívemből szóltál! :-)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.17. 21:38:54

@pétestvér: Nem tudom, abban a kocsiban éppen milyen motor volt és honnan jött, de alaposan meghajtott nagyteljesítményű turbómotorokat nem szokás megállás után azonnal leállítani, mert olyankor a turbina még vígan és forrón pörög és ha olyan a rendszer, hogy a motorleállítás után nem keringeti tovább benne a hűtést, akkor bizony szépen besülhet.
Normál közlekedés után és általában kb. 1 percig járatom leállítás előtt, ha pedig hosszabb ideig nagyobb sebességgel mentem autópályán, akkor akár 5 percig is.
Mellesleg még az autó kézikönyve is leírja.
Az más kérdés, hogy az enyém halk, mert én azt szeretem, ha egy autó nem nagyon feltűnő, de sokkal jobban megy, mint egy ilyen sztrítrészinges tuningcsoda, és ahhoz nem feltétlenül kell hörgő kipufogó.

vmaast 2010.04.17. 21:39:55

@mauser: Mindkét esetben a Google a barátod. Már igen rég nem az én problémám a gyerekülés, ezért nem olvastam el a cikket, csak a címe tűnt fel. Vagy Index-es, vagy TC-os volt. A 30-35-el meg úgy tűnik tényleg megcsúsztam. Amit én 35-ért vettem annó, az most 49. 70 már nem is sok... Hiába, az évek... ;-)

vmaast 2010.04.17. 21:42:47

@Daily Shark: Aki viszont alaposan meghajtja a nagyteljesítményű turbómotorját, befektethetne egy erre való hűtőre. Csak az nem látszik. Így felesleges...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.17. 21:50:11

@vmaast: SZerintem teljesen félreérted.
Nem a hűtő, mint olyan a probléma, hanem a víz/olaj hűtésű turbófeltöltőnkél a keringetés.
Semmi baja nincs a turbónak, mikor meghajtod, úgy van tervezve a hűtőrendszer, hogy bírja. Ellenben ha nagyon felhevül, szükség van a keringetésre ahhoz, hogy megfelelően visszahűljön. Ha leállítod a motort, megszűnik a keringetés a turbónál és ez idő előtti turbóhalálozáshoz vezet.

Mondjuk ez általában alapszabály, ha hosszú életű turbót akarsz, ne nyomd neki hidegen, felhevülten meg ne állítsd le azonnal.

Vannak persze autók, melyekben gyárilag olyan a hűtőrendszer, hogy a motor leállítása után is képes hűteni a turbót, de ezek nem annyira a hétköznapi kategória.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.17. 22:00:52

@vmaast: Csak hogy ne legyen valami konkrétum is, például a BMW X6 V8-as motorjánál:
"a vízhűtéses turbók külön elektromos vízpumpát kaptak, amely akár a motor leállítását követő fél órában is keringeti a hűtőközeget, hogy a hirtelen lehűléstől és az elkokszolódástól óvja a járókereket. A köztes hűtők (intercooler) is folyadékhűtésűek, szintén külön szivattyúval. A fűtőradiátornak is van egy vízszivattyúja. Össze lehet számolni: a motor saját vízpumpájával együtt összesen négy szivattyú dolgozik a V8-asban."

Na, ez nem a hétköznapi kategória, ugye?
Egy átlagos benzines turbómotorban, ahol ez a hőterhelés sokkal lényegesebb kérdés, mint a turbódízeleknél, nincs ilyen komplex hűtőrendszer, ezért van az, hogy az, hogy itt a használónak kell arra vigyázni, hogy ne állítsa le, mielőtt visszahűl.

korzo 2010.04.17. 22:01:40

@Daily Shark: De hogyha mielőtt hazaér az utolsó 5-8 km-t már kis terheléssel teszi meg, akkor nem kell álltában járatni. (csak a miheztartás végett, van itthon vagy 3 turbós autóm, pl SAAB)

vmaast 2010.04.17. 22:03:39

@Daily Shark: Barátom! Erről beszélek. Ha nincs benne gyárilag, meg kell oldani. Nem kell ám hozzá atomfizikusnak lenni, csak erre már nem szívesen költenek, mert nem látszik, nem hallatszik.
A legtöbb sztrítrészernek fogalma sincs arról, hogy egy komplett tuning elenyésző része csak a teljesítménynövelés, a java a kiegészítő rendszerek illesztése.
Aztán jön a meglepi, mikor szétszakad a kuplung, a fék, vagy az egész futómű.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.17. 22:04:45

@korzo: Igen, igazad van, de ha mondjuk az utolsó szakasz egy meredek hegyvidéki út, akkor sajnos ott nem tud annyira terhelés nélkül menni. :)
Még egy Viggennel se. Érteeed. ;)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.17. 22:06:40

@vmaast: Nem, nem egészen erről beszélsz.
Egy teljesen gyári állapotú nagyteljesítményű benzines turbómotorra is érvényes a visszahűtési szabály, ehhez nem kell tunningolni.

vmaast 2010.04.17. 22:10:59

@korzo:
Egy nem forszírozott üzemben járó turbómotor, pláne ha a tervezés, és a tervezett felhasználás jellegéből adódó terhelés nem indokolja, nem követeli meg az utólagos hűtést.
A BMW jobban kihegyezi a dolgot, ezért hűt. Szíve joga. De az is lehet, hogy parasztvakítás. Mostanában ez is belefér, bőven.
A turbós autók nagyobb része nem hűt.
Aki tuningol, vagy a hétköznapi igénybevételnél jóval többet ad a vasnak, az oldja meg, vagy tartson otthon sok cserealkatrészt.

vmaast 2010.04.17. 22:18:10

@Daily Shark: Hát...szénné bonyolítod a dolgot.
Ha a gyártó előírja a járatást, akkor járatni kell.
Ha nem írja elő, akkor nem kell (mert vagy nincsen szükség rá, vagy megoldja magától, azzal a szupi villanypumpával).

SzekelyG 2010.04.17. 22:23:42

@gergo:

erről az "igényesen" kifejezésről mindig az jut eszembe, hogy vannak olyan országok, amik úgy szeretnék tudatni a pógárokkal, hogy mennyire fasza és demokratikus helyek, hogy még a hivatalos megnevezésükbe is beleteszik, hogy "demokratikus", esetleg "népi demokratikus".

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.04.17. 22:26:27

@vmaast: Nem bonyolítok semmit, az elejétől fogva arról beszéltem, hogy ha valaki nem állítja le az autóját megállás után azonnal, nem feltétlenül azért van mert másokat akar bosszantani vele, hanem azért, mert nem akarja megsütni a turbóját. Ennyi.

misinator 2010.04.17. 22:27:03

Kinek giccses, kinek elegáns /lásd pl. a képeimet az adatlapomon, senki beszólásán nem fogok megsértődni:-)/
Nem az a lényeg, hogy az optikai tuning a tulajnak tetszen?
Gyárak is tudnak ocsmány dolgokat művelni profikkal, meg esztétikailag tanulatlan tulajok is szépet, harmonikust alkotni , akkor miről beszélünk!?
A motortuning külön, átbeszélhetetlen téma, de respect a kisérletezőknek: nekem pl. a Nagypolákom fogyasztását sikerült optimalizálni áthangolt kipufogó rendszerrel, elektronikus gyújtással, s még jobban is ment.
Nna, egy-két "kemény" tuning:-)))
Ja,s figyelitek, majd mindegyiken van rendszám...

igazi hős 2010.04.17. 22:27:44

az a baj, hogy ha ez első mondat hülyeség, akkor a továbbiakkal hiába értek egyet, nem tetszik a poszt. A Recaro a nevet (és egy kicsit jobb huzatot) adja egy másik gyártó üléséhez. Az ár alapján a Storchenmühle (egyébként remek) üléséről van szó, bár ez a fikázás szempontjából lényegtelen, csak legyen egy frappáns kezdőmondat a poszthoz.

w a s d 2010.04.18. 10:13:00

@vmaast: Ja, nem látszik, vagy nincs ilyen utólag beszerelhető "hűtő". Van helyette elektronika, ami egy adott ideig járatja a motort megállás után. A megoldás szerintem inkább az, hogy ne hangos kályhacsövet tegyen az ember a kocsira, ami zavar másokat, amíg visszahűti a kocsit (meg amikor csak simán elmegy a házak előtt), hanem valami kultúrált hangút.

(Amúgy mintha még a sima szívó 4ütemű Wartburg kezelési utasításában is benne lett volna, hogy nagyobb megterhelés után leállítás előtt hagyjuk kicsit ketyegni.)

Hümüzhümümüz 2010.04.23. 14:45:05

Falusi tuning Ladák tudnak a legviccesebbek lenni. Valahogy vidéken nagyon el tudják túlozni a dolgot (tiszt.kiv.)... Net elterjedése csak rontott a dolgon, mert a falun népszerű autók felkerültek a jútjúbra, onnan meg át, másik faluba. :)

Nálam abban merült ki az autóm szépítése, hogy gyári alufelnik és gyári ültetés van. Nem aszfalton húzom a hasát, de így is fel szoktam akadni. :S Gyári zene gyönyörűen szól, ablak pedig alapból színezett. Hétvégente lemosom, ennyit áldozok rá, mert a tisztaság sokkal fontosabb és szebb, mint az agyon matricázás.

Hümüzhümümüz 2010.04.23. 14:46:23

Ja, a Hummer előtt díszelgő műmájer vadbarom meg kiérdemelne pár sallert, vagy egy vibrit a seggébe. :S
süti beállítások módosítása