Mindenkinek van olyan, amiben kurva jó. Van, aki 103 pénzérmét egyszerre feldob, majd kocázókat megszégyenítő ügyességgel, egyszerre elkapja azokat, és van olyan is, aki az orrán gumilabdát egyensúlyozva fókahangot tud utánozni. Én speciel képes vagyok egy személyben bemutatni a magyar társadalomra jellemző hitelkultúrát…

Minden ott kezdődött, hogy az egyetem után szarért-húgyért kezdtem el dolgozni. Egy időben ezzel szülőktől való végső elszakadás és önfenntartás is ON. Rá kellett jönnöm, hogy az élet kurva drága, és ha csak a vegetatív funkcióimra figyelek, akkor is elköltöm a fizetésemet anélkül, hogy bármit vettem volna magamnak, amire azt mondhatnám, "na, ezért megérte dolgozni, mert amíg tanultam, nem engedhettem meg magamnak!".
A diákok számára létfontosságú kistestvér után, így adta is magát újra a gyűlölt megoldás: HITEL. Ebből lett CD lejátszó és távirányítós TV, majd idővel kocsi és lakás. Önerő mindenben van – ha máshogy nem is, legalább úgy, hogy utánamentem ki adna kölcsön -, de azért a következő 25 évben görgetek magam előtt annyit, hogy ne érezzem jól magam.
Ugyanakkor ezek az én döntéseim voltak, ahogy a büntetéseket is saját magam szabom.
 
Ellenben van olyan, amikor akarva-akaratlanul a pénzintézeted, számlakezelőd szeretné a 88. hitelkártyáját rád erőltetni vagy épp a nagyon apró betűs, háromjegyű THM-es áruhitelt kínáló, tahó-öltönyös, nyikhaj ügynök próbál a zavarosba csábítani.
 
Még ilyenebb, ha meg sem kérdeznek, de adnak! 
Mint mindenkinek, nekem is van bankkártyám, amin kéretlenül is 100.000 forintos folyószámla-hitelkeret volt. Egyik reggel kapom az sms-t, hogy köszönik a hűséget, cserébe most már mínusz 800-ig tudok lemenni. Nem kicsit voltam pipa, mert a takarékoskodás meg én, két külön univerzum, így a hír előrevetítette azt, amit a csajom régi akciófilmek narrációját megszégyenítő hanglejtéssel ismételget: éhen fogunk veszni a törlesztőrészletektől!
A nyomás hatására azonnal hívom is őket, hogy mifasz van. Jön a sztenderd szöveg, az operátor meg kicsit olyan, mintha be lenne szívva, helyettem is örül… Mondom is neki, hogy köszönöm a bizalmat, de nem élnék vele és van rá 3,5 perce, hogy visszaálljon az eredeti állapot. Na és itt volt az, ami után körbenéztem, hogy mihez fogom a telefonomat odabaszni.
 
A csávó simán bemondta, hogy nincs akadálya, de ennek díja százezrenként kétezer forint, azaz mindösszesen 14.000. Tehát nem kérek valamit és ahhoz, hogy ez így legyen, fizetnem kell. Beszarás. Felvetettem neki is a dilemmámat, de éreztem, hogy a válaszadási-almanachjában erre nem talál riposztot, ahogy annak idején Phoebe a Jóbarátokból az öngyilkos telelfonáló esetén sem, csak neki elnéztem. Az vicces volt. Maradt a jolly-joker javaslat, azaz ha nem tetszik a rendszer, akkor írjak hivatalos panaszt, amit 30 napon belül megválaszolnak, de addig is JÓ KÖLTEKEZÉST!
Rögzített telefonhívás ide, rögzített telefonhívás oda, két szóban próbáltam eligazítani az urat és a mögötte álló apparátust…

MIVEL BÜNTETNÉD AZ AGRESSZÍV, TUKMÁLÓ BANKOKAT?

Legyen úgy, hogy az ott dolgozók minden százezer megkeresett forint után kétezret az én számlámra utalnak. Ha ez nem tetszik, akkor havi ezerért lemondhatják a szolgáltatást.

 
Banbano és Stupidella javaslata tűnik a legjobbnak: ha valami nem tetszik, bankot kell váltani, oszt kész!

 

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr751749269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.19. 09:12:24

Nekem azok a kommentek tetszenek, amiket hiteltopicokba korábban ész nélkül hitelt felvevő emberek, BAR-listások, funkcionális analfabéták beírogatnak. Itt van kettő, megáll az eszem:
nek.hu/nok/blogok/2009/10/14/kape-hitel-zrt-online-gyorskolcson
nek.hu/nok/blogok/2010/01/17/hitel-kezes-es-fedezet-nelkul-azonnali-hitel-kezes-es-fedezet-nelkul-kolcson-azonnal

Kedvencem:
- hitelt szeretnék fel venni de báros vagyok.*
- Akkor keverj nekem egy mojitot légy szíves, amíg tolonganak a jelentkezők!

* Ugyanez az ember állásinterjún szerintem azzal kezdi, hogy igazgató szeretne lenni, de 8 általánosa van, és amúgy nem baj-e, ha délelőtt 11-ig részeg. Remekül menedzseli magát.

Mindenkinek kell a presztízsvásárlás, bármi, amitől jól érzi magát, és bemegy a következő hétfőn dolgozni, ha ezt hitelből tudja fedezni, akkor valószínűleg nem vásárolni kell, hanem nem érdemes bemennie hétfőn dolgozni. Valahogy ez jobban zavar. De ugyanúgy felhívnak a hitelkártyás cégtől engem is kéthavonta, hogy adnának még egyet, megemelnék a keretet, vagy egyszerűen, mintha nem is volnék ügyfelük, XY cég ajánlott, kérek-e hitelkártyát. Egy van, jó, hogy van, elég.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.19. 09:24:56

@nosferato: A minap kaptam:

hibabejelentő: Forint vagy deviza alapú hitel érdekelné?
ügyfél: A forint alakú, az milyen?

hb: Raiffeisen Direkt, jó napot kívánok, xy vagyok, miben segíthetek?
üf: (Mondja a párjának) Te ez egy automata már megint.
hb: Nem vagyok automata, miben segíthetek?
üf: Kérdezett az automata, most mit csináljak?

üf: Meg tudná nekem mondani, hogy mennyi a ph értéke a hitelnek?

üf: Egy előzetes hitelbírságolást szeretnék kérni

üf: Voltam itt a Ráfázán banknál és azt mondták a báró listán vagyok, vagy
micsoda.

hb: Nevét hadd kérjem.
üf: Betűzöm a nevem, mert kicsit raccsolok... j, mint jóka

hb: Állandó lakhelyének tulajdonosa, résztulajdonosa, bérlője, vagy
családtagja?
üf: Hát az az igazság, hogy én ilyen megtűrt személy vagyok.

üf: Svájci bank alapon szeretnék kölcsönt

hb: Ön választhat, hogy HUF, EUR vagy CHF alapon...
üf: Azt a franciásat kérném

üf: Én svájci bankban kértem a kölcsönt, ez azt jelenti, hogy svájci
bankban kell majd befizetni is?

üf: A Ráfáz bankos kártyámat elnyelte a terminátor!!!!
(később visszatelefonál)
hb: Raiffeisen Direkt, jó napot kívánok...
üf: Halló! Én vagyok megint, már működik a terminátor!

hb: Segíthetek még esetleg Önnek valamiben?
üf: Igen szeretnék majd Önökhöz átköltözködni, ha ez lehetséges....de
mindegy ezt majd odabent megbeszéljük.

Dezsőjóska 2010.02.19. 13:22:48

Tényleg meg kéne védeni az embereket maguktól, de akkor milyen alapon van választójoguk?

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2010.02.19. 13:44:03

Nekem a lakáshitel megadásának feltételéül szabták, hogy kapjak egy 300eFt keretű kitelkártyát is... 250Ft/hó költséggel. Ellenkeztem, de nem ment. Egy fél évig kihúztam így (nehogy már ebbe belekössenek), aztán bementem leadni a hitelkártyát. Kifogtam a fiókvezetőt... Végül is, megérte a 6x250Ft-ot az, hogy lássam azt a kaparást, ahogy meg akar akadályozni a tettemben. (Jött ám minden szöveg, hogy "De hát a mai pénzügyi helyzetben bármikor milyen jól jöhet egy ilyen hitelkártya", stb...) Én magamban már vihogtam. Érdekes élmény volt.

Bambano 2010.02.19. 13:50:32

mondd fel a számlád és menj máshova.

zati 2010.02.19. 13:53:08

Engem azzal hívogatnak két hetente, hogy a (bőséges) hitelkeretemet szívesen folyósítanák egy összegben. Nem értik meg, hogy köszönöm, de nincs rá szükségem. NEM akarom a keretemet valós adóssággá változtatni.

A bankok pofátlansága egyre vérlázítóbb. Ugyanakkor az embereknek is észen kellene lenniük.
A CHF és EUR hitelek árfolyamkockázata tipikus veszély. Azt mindenkinek magának kell(ett volna) mérlegelnie. Én speciel nem háborgok azért, mert a frank árfolyma 145 volt, felment 200 fölé, most pedig 180 körül van. Emiatt jelentősen emelkedett a havi törlesztés. De ez az én kockázatom volt, vállalom.
A bajom az, hogy 2008 ősze után a kereskedelmi bankok drasztikusan megemelték a hitelek kamatait is, az árfolyamváltozás mellett. Ugyanakkor az ő ügyleti kamatai lecsökkentek. Ez azt okozza, hogy a családok jó része, külöünösen, akik elvesztették a munkájukat nem tudják fizetni a megnövekedett törlesztést.

Szóval:
1. Az emberek könnyellműnek tűnnek. de
2. A bankok és a pénzügyi bennfentesek HAZUDTAK, 2008 közepéig állíották, hogy a gazdaság stabil, a forint erős, vegyetek fel hitelt. A reklámok ontották a különböző jelzálog és fogyasztási hiteleket, másrészt a közgazdászok is bólogattak hozzá.
3. Most ugyanazok a közgazdászok kárognak, hogy a lakosság könnyelmű volt. Gyerekek, TI BESZÉLTÉTEK RÁ ŐKET.
4. Most a bankárok mosssák kezeiket. A kamatemelés célja a fizetésképtelen ügyfelek által okozott veszteség megfizettetése a fizető ügyfelekkel. Annak ellenére hogy ők adták könnyelműen, fedezetvizsgálat és kockázatelemzés nélkül a hiteleket nyakra főre. Most pedig lerázzák a felelősséget magukról, gusztustalan álszent módon.

Most pedig, igen, felkeresik a (még) fizető ügyfeleket, és megpróbálnak újabb hiteleket elsütni, akár ránkerőszakolni.
Legyünk észen, és mondjunk bátran NEM-et.

AvgDvl 2010.02.19. 13:53:32

Nem értem a problémát. Csak rajtad múlik, hogy mennyi hitelt veszel fel, ezért mást hibáztatni gyerekes dolog.

scsaba1 2010.02.19. 14:02:28

Kicsiség ehhez képest, de pl. az unicreditnél azért kell fizetni, ha nem szeretnél havi értesítést kapni levélben. Kötöttük a számlaszerződést stb., stb..., és szóltam, hogy én nem kérnék számlakivonatot manapság a telebank és netbank korában. Jó: 500 ft (ha jól emlékszem, de lehet, hogy 400 már nem emlékszem kristálytisztán. Mondom: én azt mondtam, hogy _nem_ kérek. Ők: Értik: ha küldik az értesítőt, az ingyen van, de ha nem kérem - ezzel papír- és postaköltséget spórolva banknak - akkor az 500 ft havonta (vagy 400, mint mondtam: nem emlékszem kristálytisztán).

Arról nem is beszélve, hogy banktitok így, meg úgy, de a postás általában úgy tűzi be a levelet, hogy a fele kilóg a postaládából. Ill. ha rendesen be is dobja: kb. fél perc kipecázni annak, aki a folyószámlám egyenlegére kíváncsi. (Jó, csak kicsit vagyok paranoiás, meg egyébként is itt az elvekről van szó.)
Hogy a fenébe lehet komoly, vagy kevésbé komoly banktitkokat mezei levélben kiküldeni, és ha én ettől szabadulni szeretnék, akkor dellázzak érte keményen?

Sünszaratást neki!

marvin 2010.02.19. 14:13:25

Nem értem a problémádat. A folyószámla hitel csupán egy opció. Nem kerül semmibe sem ha nem élsz vele. Ha meg problémát okoz tartóztatni magad a költekezéstől, akkor arra a problémára is vannak szakemberek.
Mondjuk a fizetős lemondás része valóban felháborító!!! Abban egyet értek.

Engem a Fundamenta révén hivogatnak évente, hogy mivel becsületesen fizetem a lakáskasszát, már X százezer szabad felhasználásu hitel áll a rendelkezésemre, csak egy telefon. Utoljára már megkérdeztem a hölgytől, hogy szerinte azért rakom a lakáskasszát, hogy annak kamatait és az állami támogatást elherdáljam holmi személyi kölcsön horribilis kamataival? Hát NEM, nagyon határozott NEM.

Sonkatekercs 2010.02.19. 14:13:38

Nekem az OTPvel volt, hogy karácsonyra küldtek egy hitelkártyát, ami ha tetszik, akkor aktiválni lehet rögtön... Na ott helyben vágtam ketté ollóval. Karácsonyra... biztos aját maguknak akartak ezzel ajándékot.

háténvagyokaz 2010.02.19. 14:15:37

@zati:
A lényeget kihagytad: mindezek után a bankok voltak azok, akik hatalmas összegeket kaptak "bankmentő csomag"-ként a kormányoktól. Fél évvel később csillagászati prémiumokat osztottak, újabb fél év múlva pedig rekordnyereségeket jelentettek.
Az adósok, akikre a hitelt akár 0 önerővel is rátukmálták, közben csendben tönremennek, mert őket soha senki nem akarta megmenteni...
(Csak a tévedések elkerülésére: nem sajnálom az embereket akik hitelt vesznek fel az erejükön felül és emiatt nehéz helyzetbe kerülnek: így jártak, az ő döntésük volt.)

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.19. 14:18:42

@AvgDvl:
Pedig egyszerű, mint a nap. Ha nem kérek, ne adjanak. Ne adjanak, mert nem kértem.
A nem kérésnek oka van. Ha meg nem kérek, de mégis adnak, akkor az eredeti állapot visszaállításáért ne kelljen fizetnem...

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 14:21:32

Előre bocsátva, hogy a bankok külön állatfaj. És szeretnek mindent tukmálni.
.
Nem szimpi a posztoló, a stílusa miatt. Ok, lehet mérges az ember, de az nem old meg semmit. Ha nem kérted a hitelkeretet, akkor ragaszkodj hozzá, hogy ne legyen. Ennyi. Ha telefonon nehézkes, akkor menj személyesen.
.
De, ha "higgadtan" így írtad le a történteket, akkor milyen lehettél telefonban? (Nem az ügyintéző tehet a te problémádról!)

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 14:23:06

A posztolónak igazából saját magával van baja. (Nem tudja a pénzt megfogni/beosztani.) Először ezt rendezze le.

bankarbacsi 2010.02.19. 14:23:48

Meg kellene nézni a szerződést. Általában szokott lenni egy opció, hogy kéred-e automatikusan a hitelkeret összegének aktualizálását. Ha nem kérted vagy nem volt ilyen opció, akkor ez számodra nem hátrányos változtatás. Maximum az kérhető számon, hogy az eredeti állapotot nem díjmentesen állítják vissza.

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 14:25:49

Személyesen bemész. Ha nem akarják elintézni, akkor írásban kéred őket az eredeti állapot (díjmentes) visszaállításában. Ezt fénymásolatban átveteted tőlük.
.
Ha nem tetszik, akkor az ő kontójukra kéred az eredeti állapot visszaállítását (kéred, fizessék ki a szabadnapodat, amit az ügyintézésre fordítottál, a taxit, amivel jöttél, stb...)
.
Mi a f@szért izzadsz? Izzadjanak ők!

Acmee 2010.02.19. 14:26:25

Hitelbe kényszerít? Tarkódnál volt a pisztoly, nyakadnál a kés?

Baszki...

Csigorin 2010.02.19. 14:31:36

Mondjuk nem értem önmagában miért baj ha van keret? Ne használd és kész. Persze ha ezért külön sápot akarnak utána felszámítani az más kérdés...

bankarbacsi 2010.02.19. 14:37:00

A kérdésre felelve: FELMENTÉST!

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 14:37:54

Én nem szeretem a hitelkeretet (persze, ha megengedhetem, hogy ne legyen).
- egyrész, ha valami huncutság folytán valaki lenullázná a számlát, az mégis jobb, mintha mindjárt 1 milla mínuszba viszi... pölö bankkártya elvesztés/csalás
- ami ma díjtalan - az ember nemfigyel -, holnap már keményen fizetős.

ladislaus 2010.02.19. 15:00:58

megint itt vagyunk... hitel onmagaban nem rossz dolog. ha rosszul hasznaljak, rosszul bannak vele akkor ongyilkossag kvazi.
a bankok pedig ilyenek. sajnos. nem csak Magyarorszagon.

Expurgatio 2010.02.19. 15:08:34

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy mit érdemel az, aki úgy nyújt szolgáltatást, hogy nem kérdez meg róla, majd, amikor szólsz, hogy köszi nem kell, akkor pénzt kér annak a törléséért, amit soha nem is kértél.

És ez teljesen független attól, hogy tudsz-e takarékoskodni vagy sem.

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.19. 15:25:19

"CD lejátszó és távirányítós TV, majd idővel kocsi és lakás. "

"de azért a következő 25 évben görgetek magam előtt annyit, hogy ne érezzem jól magam."

Tudtad, eldöntötted, megcsináltad. Most pedig nyivákolsz?

Felvettél legalább 30 milka kölcsönt, most pedig a bankok szeretnének még adni, mert az adósságod alapján "jó ügyfél" vagy.
Te ezek ilyenek. Nem mondta senki?

ladislaus 2010.02.19. 15:27:56

@Expurgatio: volt mar par ilyen keretlen vasarloikartya stb... de sose nyultam hozza, ment a kukaba. Es sose terheltek meg erte. Akkor valamit jol csinalok vagy nem? :)

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.19. 15:33:31

@Blog.hu-s nickname:
Csodállak a higgadtságodért...
Személyesen bemenni? Ők kijöttek hozzám, amikor megemelték anélkül, hogy kértem volna? Mindenki tudja, mire megy ki a játék, de még én rohangáljak az igazam után, sőt ha azt érvényesíteni akarom, fizessek. Viccosztály.
És azt kiszámolja nekem valaki, hogy ha mégis bemegyek személyesen, akkor annak mekkora az alternatív költsége. Mert ugye ehelyett dolgozhattam volna, moziba mehettem volna, vagy épp otthon lehettem volna a családommal…

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.19. 15:40:18

@ÁkiBáki:
Ha jobban megnézed a poszt tagolását, rájössz, nem ezért nyivákolok. Ezek az én döntéseim voltak.
A nyivákolásom oka az, amit eddig már háromszor írtam le, de ezek szerint egyszer sem tökéletesen...

ladislaus 2010.02.19. 15:40:19

@white_widow: az a baj hogy itt sokfele hiteltermekrol beszel mindenki csak ugy altalanossagban. Van olyan amit bizonyos dolgokhoz, szamlamozgas, egyenleg stb... kotnek. Ez a termek leirasban szerepel, es mikor ezt alairja valaki akkor vallalja. De lehet korlatozast kerni, meg mielott alairja valaki akkor is! Ennyi a tortenet, tudom, pentek van, senki nem melozik mar, ahogy en sem, es igen, bankban dolgozom :)

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 15:41:18

@white_widow: Nézd, a bölcselet szerint, aki ideges, az "mások hülyesége miatt bünteti önmagát!"
.
Másrészt, azzal hogy ideges vagy, mit intézel el? Semmit, csak rontasz a helyzeteden. Sajnos, akinek családja van, annak időnként ügyeket kell intézni. Ez van.
.
Nézd! Először én is telefonon hívtam volna, de - ha igazat ír a posztoló -, rájöttem volna, hogy ez így nem elintézhető. Hiába telefon, annak nyoma nincs.
.
Így hát személyesen beballag az ember, úgy több mindent lehet elintézni. Mosolyogva felhívtam volna a figyelmüket arra a tényre, hogy a hitelkeretet nem kértem tőlük (mutassák a papírt, mi alapján adták), és hogy állítsák vissza az eredetit. Persze győzködés a másik oldalról, de ezt 1-2 "nem"-mel simán el lehet intézni.
.
Persze, aki anyáz, az ne csodálkozzon, mit kap vissza.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.19. 15:44:35

@ladislaus: Akkor neked végképp meg kellene értened, hogy ez a bankkártyámhoz kapcsolódó folyószámla-hitelkeretem volt. A bankkártyámat mégsem vághatom szét vagy dobhatom ki...

Expurgatio 2010.02.19. 15:45:28

@ladislaus: Jól csinlod:)

Kérdés, hogy mit csinálnál olyan esetben, hogyha a TV szolgáltatód adna még a gyereknek ingyen a meglévő 2 mellé 5 rajzfilmcsatornát, de ez az elveiddel ütközik valami miatt.Lemondod, de csatornánként fizetned kell egy ötöst... :)

Kupa Troopa 2010.02.19. 15:47:14

Kedves posztíró! Nevezd nevén a bűnöst! Bújjon ki a szög a zsákból! :)

bankarbacsi 2010.02.19. 15:48:20

Én is bankban dolgozom. A folyószámla-hitelkeret és a hitelkártya klasszikusan olyan termékek, amelyek használata ugyan valóban nem kötelező, de a bankok pontosan tudják, hogy ha már egyszer van, akkor az emberek többségében igenis felmerül, hogy miért ne használhatna... Nagy a kísértés, ami hitelkeret nélkül nem lenne.

Stupidella 2010.02.19. 15:49:03

Azonnal bankot váltanék. Menjenek a...

A munkahelyemen is állandóan mindenféle banktól hívogatnak, hogy ilyen bevásárlókártya, olyan bevásárlókártya. Komolyan kezdek kiakadni tőlük.

Stupidella 2010.02.19. 15:50:35

@bankarbacsi: a saját bankom is belekényszerített egy bevásárlókártya igénylésbe, mivel másképp nem tudták megoldani állítólag, hogy munkáltatói csomagba kerüljek át (szerződtek a munkahelyemmel). Ahogy megérkezett a kártya, vágtam is ketté, hogy véletlenül se csábuljak el. Még arra kell figyelnem, hogy egy éven belül visszavonjam, aztán csumi.

ÁkiBáki (törölt) 2010.02.19. 15:50:37

@white_widow: Dehogynem, csak azt nem érted, amit én írtam: Jó ügyfél vagy és még megpróbálnak a nyakadba sózni, amit csak lehet.
Ez így működik, így trenírozzák őket.
Fiatal vagy, dolgozol, remélhetően egyre többet keresel, van benned fantázia.
Kovács2 Bélának 50 évesen, Békásra a panelba ne félj nem küldözgetnek hitelkeretet.
Fontos vagy nekik, Bíztató, nem ?:-)

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 15:53:04

@white_widow: Opsz, most nézem, te írtad a posztot! Bocsi.
.
Amikor az ember a családi fészekből kirepül, szembesül azzal, hogy van egy csomó ügy, amit el kell intézni. Sajna, néha a kedves "szolgáltató" cégek nyűgeit is. Sokszor bizony ezekben ők a hunyók.
.
(Néha utána kell nézni, hogy megfelelő-e telefonelőfizetésünk, bankszámlánk/kártyánk, kábeltv, internet, satöbbi, mert időközben a "kedves" szolgáltatók lenyúlják a "lusta" ügyfeleket. Persze próbálkoznak sokféleképpen...)

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 15:57:37

@Stupidella: Miért, a többi jobb?? Kérdezted már a bankot, hogy milyen jogalapon ajánlgatnak neked ilyet, és ezt hol tudod megszüntetni??

ladislaus 2010.02.19. 16:00:15

@white_widow: Oszinte leszek, sejtettem hogy folyoszamlahitelkeret. Ugyanis ez az egyenlegtol, (elmult 3-6 havi atlag) vagy fizetestol fugg... ez ha valtozik akkor emelkedik, igy van beallitva, de mondom a szamlaszerzodesben valoszinu ez is benne volt es biztosan volt olyan lehetoseg mar akkor is hogy korlatozd. Ezt csak azert mondom mert en sok szamlat nyitottam ugyfeleknek es fel is kellett ajanlanom ezt a lehetoseget. Van aki elt vele van aki nem. Bankkartyad ne is vagd kette, en a keretlen hitelkertya, bevasarlokartyakra mondtam. De szerintem lehet korlatozni utolag is a hitelkeretet, tuti hogy lehet!

@Expurgatio: Nos lesd meg a tv szolgaltato csatornakiosztasra szolo felteteleit mielott szerzodsz veluk, ha elveiddel utkozhet a dolog. Mondom HA! Tudom, nagyon lesarkitom a dolgot, de ha ad masik 5-ot akkor azokat nem allitod be a TV-n es a gyerek (ha rajzfilmcsatornat nez talan meg nem is tudná beallitani) sem tudja majd nezni. Ennyi. Vagy kihagyok valamit a kepletbol? :)

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 16:00:16

@Stupidella: Volt már, hogy nekem is ingyen járt bankkártya (tán új) számlámhoz. Mondtam, hogy nem kérem, mégis legyártották. Amikor bementem érte, aláírtam, hogy átvettem, és együltő helyemben vissza is adtam. Ennyi.

cindbl 2010.02.19. 16:01:48

evekig volt citis hitelkartyam, mindig rendesen fizettem. koltoztem kulfoldre, lett itt is.

lemondtam az otthonit, nagyon kapart az ugyintezo, hogy megmaradjon, akart emelni gyorsan limitet, meg mindent.

mondom csokkentse a kamatot, ami jelenleg 41% eves. miert, hol tudok ennel jobbat?
mondom a mostani kartyam 4.96% az elso evre, utana 15%.

megszuntette.

ladislaus 2010.02.19. 16:03:48

@Stupidella: tedd meg most! mond le! el fogod felejteni mert a lejarat elott 30 nappal kell lemond vagy 45... es kifutsz es beterhelnek ilyen olyan dijjal! Komolyan mondom! siess! :)
Jah, es csak ugy tudtal atmenni a csomagba ha hitel/vasarloikartyat igenyelsz? Jogilag aggalyos ez kicsit... Melyik bank? NEVEKET! :)

ladislaus 2010.02.19. 16:08:21

@cindbl: heh :) Igen, de a havi kamatot keverted az otthoni eves THM-el... nah mindegy :) De osszesegeben elegedett voltal a kartyaddal, kiszolgalt a hitelkartya amikor kellett... szoval a temanal maradva jo volt a termek maga. Hogy miert? Mert ujra igenyeltel kulfoldon. :)

Stupidella 2010.02.19. 16:09:19

@ladislaus: ettől az egy dologtól eltekintve tökéletesen meg vagyok elégedve velük, főleg mióta minden nulla Ft a munkáltatói csomag miatt.

A szolgáltatás visszamondása be van állítva a telefonom naptárába, nem fogom elfelejteni időben lemondani. Azért köszi. :)

Stupidella 2010.02.19. 16:10:24

@Blog.hu-s nickname: azért van némi (minimális) különbség a bankok közt. Viszont én már csak azért is váltanék, hogy velem ne szórakozzanak.

Blog.hu-s nickname 2010.02.19. 16:18:15

@Stupidella: Noja, persze az OTP-t zokszó nélkül otthagytam! Igaz, ott nagyon kedves volt az ügyintéző, mégis...
.
Viszont, azért mert WW összekapott a telefonos ügyintézővel?? Hmm... Meg kéne azt a beszélgetést hallgatni... Menjen másik ügyintézőhöz! Úgy tűnik WW csak dühöngeni akar, nem pedig elintézni a problémáját. :-(
.
A bankváltás komoly dolog. Ne az indulatok, hanem az ész vezérelje. (Ugyanez igaz a hitelekre is...)
süti beállítások módosítása