Információs társadalom, tudástranszfer, turbulensen változó környezet. Hangulattól függően hol a röhögéstől fulladozom, hol meg a hideg futkos a hátamon ezektől a kifejezésektől. A vállalatoknak azonban komolyan kell venniük - bármit is jelentsenek, és ennek szellemében a K+F, az innovációs fejlődés igénye manapság már nem elhanyagolható tényező az éves pénzügyi tervezésben. De mi van akkor, ha a vásárlókért (előfizetőkért) folyó versenyben nincs elég idő az új termék tesztelésére és a megfelelő vevőkezelést szolgáló back-office csapat felállítására? Gáz, baszott nagy gáz. Az új cucc robbant, lehagy, majd amikor már leköröz minket, akár meg is állhatunk és csöndben szemlélhetjük az ámokfutását…
Ha még nem meséltem volna, egy ideje IP TV-ben utazom. Visszatekerem, megállítom, felveszek, teljes utópia. De ami ez után jön, az már inkább valóság. A hazai "monopolhelyzetben" lévő szolgáltatókra jellemző rideg valóság.
Tavaly november végén elkezdett lefagyogatni a TV. Annak rendje és módja szerint lejelentettem a hibát, de december közepéig a napi szinten kiszálló műszakisok csak vakargatták a fejüket. Végül a beltéri egység cseréjét javasolták. Náluk majdnem mindig mindenre ez a megoldás. Nálam nem, mert ez már a második ilyen akció lett volna 1 éven belül és nem akartam újra elveszteni az összes felvételemet. Ezért megkértem őket, hogy amennyiben nincs más út, akkor valami adathordozóra tegyék ki a felvételeket, ha már ilyen okosan letiltották a készülékeken lévő USB kimeneteket és ezt magam nem tudom megcsinálni. Válasz sokáig nem jött, sőt, kisvártatva a TV is elsötétült végleg. Közben telefonálgatások, panaszlevelek és a szokásos vevőkezelés: „A hiba elhárítása folyamatban van!” – igen baszdmeg, közel egy hónapja folyamatban…
December vége felé szól a csajom, valaki felhívta, hogy minden oké és nincs más hátra, mint nyomni a beltérin egy „reset” gombot. Bármennyire is szabadkozott, hogy fél, elveszik minden, amaz megnyugtatta, hogy nincs ilyen veszély. Így hát követte az instrukciókat, majd mikorra jelezte volna, hogy anyád, minden elszállt, a faszi már nem volt vonalban.
Persze a TV sem javult meg, ugyanúgy belefagyogatott az adásba, így maradtak az újabb panaszlevelek, telefonok és legvégül a Hírközlési Hatóság (HH) bevonása. Nem lennék fair ha nem írnám le, milyen visszajelzéseket kaptam eddig. Az első panaszlevelemmel kapcsolatban egy olyat, hogy örömükre szolgál, hogy partnerük vagyok és most, hogy a TV-m megjavult, minden jót kívánnak. Egy másikra, hogy a számlajóváírási igényemet továbbították a számlázási osztályra. Lehet, egy másik előfizetőnek volt ilyen igénye, nekem nem. A HH-tól meg kaptam egy levelet, hogy nem fizettem be a 3000 forintos eljárási illetéket, így amíg ezt nem teszem meg, az üggyel nem áll módjukban foglalkozni. A könnyeimmel küszködve állapítottam meg: csodálatos entek között élek!
A hab a tortán az elmúlt egy hét. A feleségemet és engem felváltva hív egy automata, hogy a gombok nyomkodásával igazoljuk vissza a hiba elhárítását. Ha azt választjuk, hogy a hiba még fennáll, akkor pár percen belül bekapcsolják az operátort, aki a műszakis kollégát, aki feltesz egy csomó balfasz biztonsági kérdést, majd megkérdi, mi a probléma… Két napja már meg sem rezzenünk, amikor valamelyikőnknek megszólal a telefonja. Az ismerőseink is inkább e-maileznek...
MIT ÉRDEMEL AZ ILYEN SZOLGÁLTATÓ?
A döntéshozók és fejlesztési mérnökök házaira kis elitalakulatokat dobnék, akik az "Amelie csodálatos élete"-ből, a gúnyt űző szomszédra mért büntetéssel sújtanának le (7:20-tól). Nem sokáig, csupán addig, amíg velem is baszakodnak.
Ingenium rusticus szerint: "Barátok Közt főcímzenéjének folyamatos ismétlése napi 18 órában. Csak hogy lássák, milyen az, amikor egy szolgáltatás működik!"
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Elemér_ · http://nonprofit.info.hu/blog 2010.02.15. 16:23:48
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.02.15. 16:49:08
Az ítélet:
Barátok Közt főcímzenéjének folyamatos ismétlése napi 18 órában.
Csak hogy lássák, milyen az amikor egy szolgáltatás működik!
Melchi Zadok 2010.02.15. 17:00:27
Kisruszki 2010.02.15. 17:31:02
Hegyirablo 2010.02.15. 17:45:50
Előzmény, hogy a vonal vizsgálat szerint nálam tökéletsen megy a PTV, a DSL net és a DSL telefon is. Nos, nem megy.
PTV helyett lett sat, ami véleményem szerint jobb képet ad, mint az IPTV. Csak hát felvenni, visszatekerni nem lehet, de állítólag ez változni fog, úgy 100 éven belül, ismerve ezt a céget...
Hegyirablo 2010.02.15. 17:47:24
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.02.15. 17:58:55
ValakiX 2010.02.15. 18:11:32
Igaz Juhász 2010.02.15. 18:18:53
"A feleségemet és engem"
Félrekúrsz?? Akkor szopjál is.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.15. 18:22:52
Meg aztán ahogy itt megy a net, egyetlen percig nem csodálkoznék, ha az arra épülő tv szolgáltatás is ramaty lenne.
vidéki suttyó 2010.02.15. 18:28:24
Sem "elnézést kérünk", sem "jóváírjuk", se semmi. Egyszerűen leszarták.
movhu 2010.02.15. 18:29:21
Nekem speciel DIGI van otthon, itt a kábeltévén az összes csatorna mellett mind jön kódolatlan DVB-C-ben(kivéve ugye HBO). Így olyan beltérit rakok rá, amilyen tetszik. Nekem egy külső USB-s mindenttudó dobozom van, elégedett vagyok vele. Igaz, a vinyóra ez is olyan TS formátumot készít, amit PC-n nem lehet lejátszani, de ennyi baj legyen :)
Arra kiváló, hogy ha mégis tévét nézek, akkor eleve késve ülök a tévé elé, a reklámokat áttekerem, és ugyanakkor van vége, csak nem vettek el 10-20 percet az életemből, és nem felejtem el a filmet, mire vége a reklámnak.