Régóta próbálom megfejteni azoknak az embereknek az észjárását, lelkivilágát, akik nem valami mellett, hanem valami ellen köteleződnek el. Foglalkoztunk már számos közlekedéssel, autózással kapcsolatos "vádponttal", és mindig feltűnt néhány kommentelő, akik - a konkrét témát teljesen negligálva - magát az autózást jelölték meg eredendő bűnként. Íme néhány klasszikus autóellenes klisé a Bünti blog archívumából:

  • "Ha ennyire hozzánőtt a segged az autóhoz, hogy mindenhová azzal jársz, akkor fizess is érte." (Prejudikáció díszpéldánya: autóba csak a mérhetetlenül ellustult, zsíros szívű véglények ülnek. Kívánom, hogy kapaszkodjon fel egy távgyalogló réteg, akiknek külön utakat építenek, és őket fikázzák, hogy micsoda puhányság biciklin menni, amikor távgyalogolni is lehet!)
  • "Aki a belvárosban lakik NE TARTSON AUTÓT!" (Gondolom ki se lépjen a lakásából, az alapvető fogyasztási cikkeket szállíttassa házhoz egy biciklis futárral, a várost pedig csak a MÁV vagy a Volánbusz járataival hagyhassa el!)
  • "Mit érdemel az a bűnös, aki a saját kényelme miatt az én levegőmet is szennyezi?" (A közjószág és a magánjavak fogalmának elképesztően demagóg mixtúrája.)
  • "Fizessen a sok tehetős autós!" (Mert autóba nyilván csak a pöffeszkedő nagytőkések meg a bankárok ülnek. Ha mindegyik vinne magával egy oligarchát az anyósülésen, máris feleződne a forgalom!?)
  • "Legyen illegális az autó!" (Radikális javaslat a mérsékelt konstruktivizmus jegyében.)
  • "Le kell lőni minden autóst és megoldódik a probléma!" (A fenti megoldás testvére II. világháborús lendülettel megfogalmazva.) 

A magam részéről teljes mértékben elfogadom, hogy a kerékpározásnak vannak vitathatatlan előnyei az autózással szemben. Környezetbarátabb, egészségesebb, sokszor gyorsabb és minél több ember pattan át a nyeregbe a volán mögül, annál kevesebb az esélye a dugóknak a közutakon. Ha bármilyen alternatív közlekedési mód legalább ennyi pozitívumot fel tud mutatni, ÉS valóban van egy kritikus tömeg, akik azt használják, akkor én magam is támogatom, hogy teremtsék meg a hozzá szükséges infrastruktúrát.

Van azonban a biciklis társadalomnak egy totálisan elvakult rétege, akiknek célja nem a kerékpározás előnyeinek hangsúlyozása, hanem az ősi ellenség, az autós elpusztítása. Ők képtelenek befogadni azt, hogy az autós közlekedés a jelen kor szerves része, és bizonyos esetekben a kerékpározás nem nyújt alternatívát. Ezekben a vakbuzgó kerekesekben nem is az a legzavaróbb, hogy a fentiekhez hasonló kommenteket írogatnak, hanem az, hogy a közlekedésben eszement furkóságokra képesek, amit szerintük a "szent ügy", a gépjárművek elleni keresztesháború igazol.

Abból az általánosító premisszából kiindulva, hogy "az autósok nem figyelnek a kerékpárosokra", felhatalmazva érzik magukat a közlekedési szabályok szelektív alkalmazására. "Ha ők így, akkor mi is így". Döngessünk a járdán! Guruljunk át a piroson! Cikázzunk ész nélkül az autók között! Talán már a rosszindulat határát súrolja részemről, de néha tényleg azt érzem, hogy szándékosan keresik a konfrontációt, mert veszettül hiányzik már nekik, hogy autókarosszériát horpaszthassanak vagy lerúghassanak egy visszapillantó tükröt bosszúból. Fura közlekedési szokásaikat olykor azzal magyarázzák, hogy nem kívánják sokáig letüdőzni a gépkocsik által kibocsátott károsanyagot, ezért sietnek. Nekik érdemes lenne elgondolkodniuk azon, hogy egy balul elsült manőver egyszer és mindenkorra "megoldhatja" a légzéssel kapcsolatos kérdéskört...

Az is nehezen fér a fejembe , hogy a "nincs elég kerékpárút" szlogen hogyan egyeztethető össze azokkal a díszpéldányokkal, akik annak ellenére tekernek mondjuk a Szentendrei úton, hogy néhány méterrel arréb kiépített kerékpárút található. Mint az akaratos kisgyerekek, akik veszettül tudnak hisztizni egy új játékért, de amikor végül megkapják, akkor rövid időn belül mégis inkább a szomszéd kölyök legoja kell nekik. Nem elég jó az út, amit kaptak? Miért, az autósok tökéletes aszfaltcsíkokon járnak Budapesten? (Itt jegyzem meg, hogy ide kapcsolódik az a gyalogosfaj is, aki mindenképpen a bicikliúton akar csatárláncban korzózni, és részben talán előidézője a problémának.)

Meggyőződésem szerint csak egy nagyon szűk rétegre érvényesek a fent leírtak, de sajnos úgy vagyunk programozva, hogy a rossz tapasztalatok mélyebb nyomokat hagynak bennünk, mint a normális bringás többség. Abban is biztos vagyok, hogy biciklisek is találkoznak igazi vérbunkó autósokkal, akik ívesen szarnak rájuk és egyenlőségjelet tesznek a critical mass, illetve az előbbiekben vázolt kerékpáros radikalizmus közé. Mi sem természetesebb, hogy ha valaki megírja róluk a posztot, az igazságosság jegyében megjelentetjük azt is. Most viszont büntetni fogunk!

TE HOGYAN BÜNTETNÉD AZT,
AKI ELLENSÉGNEK TEKINT AZÉRT, MERT AUTÓBAN ÜLSZ?

#1 Lehet, hogy az autósoknak egy kerékkel kevesebb van, de némelyik bringásnak lehetne kettővel...
#2 Legszörnyűbb rémálmaik valósuljanak meg egy napra: egy szmogtól élhetetlen metropoliszban vadásszanak rájuk biciklisták vérével táplálkozó autós vademberek!
#3 Vezessen az égvilágon mindenhová kizárólag bringásoknak kiépített széles bicikliút! Akkor semmi nem fogja igazolni a "majd jól lerúgom a tükrét" nem túl kulturált félmondatot. Egyúttal kizárható lesz, hogy a radikálisabbnak igaza van, mindenki más meg boldog lesz.

A feszültséglevezető játszótéren autóval és biciklivel is parkolhattok...

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr891952525

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kerékpárosok 2010.04.27. 10:05:19

A kerékpárosok olyan emberek, akiknek nincs pénze bérletre, sem autóra, vagy homoszexuálisak, esetleg mindhárom.Valljuk be, mikor meglátunk egy kerékpárost feszes nadrágban, szűk felsőben, napszemüvegben és bukósisakban, csakis a röhögés lehet a válasz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soldat 2010.04.27. 09:00:41

Fontos lenne megérteni, hogy a fentiekben leírt kerékpárosoknak NEM az autósokkal van baja, hanem az élettel, vagy saját magukkal. Tök mindegy, milyen csoportot vizsgálsz, megvan köztük ez a mag. Ezeket nem kell külön büntetni, mert kiszelektálódnak.

Évi sokezer kilométert tekerek Bp-n, és az autósok NEM bunkók velem.

(A Szentendrei kerékpárutat nem azért nem használjuk, mert lassú, hanem mert olyan mértékben balesetveszélyes, hogy ahhoz képest egy 70-el repesztő Kamaz kész életbiztosítás. Itt most mindenki együtt szív azért, h olyan emberek tervezik a kerékpárutakat, akik egy métert nem mentek kerékpárral).

Zsurmi 2010.04.27. 09:01:50

Ezzel most mellényúltál.

Démonmac1 2010.04.27. 09:20:35

Nos, amíg az autósok java része magasról tojik mind a gyalogosok, mind a kerékpárosok jogaira, addig azt hiszem nincs miről beszélni.

Kniight 2010.04.27. 09:22:14

A kerékpárosok kisebb-nagyobb része csak a jogokat tudja követelni, pl. kerékpárút, mindenhova behajtás stb.
A kötelességeket meg nagy ívben elfelejtik (piros lámpánál megállni, elsőbbségadás, kivilágítás, sárgamellény, piásan nem vezetünk, kresz alapszintű ismerete).
Először tessék a kötelességeket betartani, és utána lehet a jogokat élvezni és újabbakat követelni.

Ha az autósok ugyanolyan mentalitással viselkednének a vérbiciklisekkel szemben mint ők viszont, már nem lennének vérbiciklisek...

Stern James 2010.04.27. 09:22:17

Akinek nincs rendszáma, arra nem vonatkoznak a szabályok, mert szökőévben egyszer büntetik meg őket. Míg akinek van rendszáma, azt bármikor, még akkor is, ha éjjel 3-kor a kihalt utcán megfordul a záróvonalon, vagy megáll a tilosnál, mert a térfigyelő kamera felveszi.

Démonmac1 2010.04.27. 09:22:46

illetve, arról, hogy meg kéne emelni a büntetési tételeket, hogy az ilyen bodnár lászló félék ne úszhassák meg büntetlenül.
(direkt kisbetű)

Pierr Kardán 2010.04.27. 09:23:16

Nos, míg a biciklisek java része magasról tojik mind a gyalogosok, mind az autósok jogaira, addig azt hiszem nincs miről beszélni :-)

mojszipupi 2010.04.27. 09:24:17

Ismét egy bringás fikázós blog :)))) ez mindig izgalmas szokott lenni :)

A lényeg egyébként az h pl Hollandiával ellentétben a mi fővárosunk nemigazán alakalmas egyszerre az autók és a kerékpárosok befoagadására pusztán infrastruktúrális okokból sem. Néha nekem is volt konfliktusom bringással és egyértelműen nekem volt igazam, de egy kis veszekedés után ráhagytam.
Én ebben egyfajta pszichológiai korlátot látok mind az autósok mind a bringások részéről, valahogy zsigerből utálják egymást pedig szerintem kialakítható lenne egy békés egymásmellett élés ha nem is szeretjük egymást

light22 2010.04.27. 09:25:06

Amit csak kevesen tudnak, hogy míg motorral a pirosnál várakozó autókat jobbról, és balról is el lehet kerülni, addíg kerékpárral csak jobbról szabad kerülni. Azon a bátorságon mindig szoktam csodálkozni, mikor a kerékpáros egy ütéssel behajtja, vagy kihajtja a tükröt, esetleg letöri, mert rajta könnyedén lehet bosszút állni még úgy is, hogy másnap kifigyeli az ember, és valahol nyolcast rug a lezárt 100 000 Ft-os biciklije kerekeibe

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 09:25:31

@Démonmac1: Pont ezzel a hozzáállással van bajom. Ha én elfogadom, hogy a kerékpárosok nagy része normális, és ennek megfelelően korrekten viszonyulok hozzájuk a közlekedésben, akkor szeretném, ha nem lennék alapból bunkónak elkönyvelve azért, mert kocsiban ülök.

Démonmac1 2010.04.27. 09:26:00

@Pierr Kardán: vérgyalogos vagyok ]:)
(autó, bicikli,motoros, teherautó, mind mind eleség:))

Lángharcos 2010.04.27. 09:26:23

Ilyen "keménymag" minden csoportból akad.

A Szentendrei bicikliúton járok rendszeresen, és tele van enyhén szólva "necces" szakaszokkal. Megértem, akik inkább mennek a szentendrei úton, mert ott jól láthatóak, és egyenletesen veszélyes az út.

pakesz (törölt) 2010.04.27. 09:27:48

"Aki a belvárosban lakik NE TARTSON AUTÓT!"
ezt en mindig igy szoktam idezni: "aki a belvarosban lakik annak az auto az luxustermek"
de nem ertem ezzel mi lenne a gond? az hogy realisan latom (azaz kepes vagyok felfogni) hogy a belvarosban nem fernek el az autok? mert tul sok a lakas keves a parkolohely?

Démonmac1 2010.04.27. 09:27:48

@light22: "és valahol nyolcast rug a lezárt 100 000 Ft-os biciklije kerekeibe " és ezt is felveszi a kamera:)

Démonmac1 2010.04.27. 09:30:25

Túl sok autó, túl vékony utak, túl rossz általános morál. (belevéve a busz, tehergépk, zónataxis stb:)

Rav Antal 2010.04.27. 09:30:34

Hé, ez nem ér, a #2 az a mostani állapot!

Mostly Harmless 2010.04.27. 09:30:39

jaj, hagyjuk már Hollandiát. sose lesz olyan, mint ott.
javasolnék egy tanulmányi kirándulást Bécsbe, vagy Párizsba. utóbbi 10 milliós nagyváros, mégis lehet benne biciklizni.

light22 2010.04.27. 09:30:49

@Démonmac1: akkor a tükör behajtást is veszi a kamera :D
Csak a rendőrség elég impotens ahhoz, hogy ilyen piti ügyekkel foglalkozzon

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 09:34:49

egy olyan posztot is szeretnék majd, hogy 'mit érdemel a különböző csoportokat szándékosan egymásnak ugrasztó blogger?' :)

Lángharcos 2010.04.27. 09:35:53

@Amphiprion Ocellaris: Honnan szeded, hogy bunkónak vagy elkönyvelve? :O Az alapelv nem az, hogy dögöljön meg mindenki, hanem hogy Bp túlzsúfolt.

Ha az autósok egy része átül bicajra, akkor csökken a dugó, csökken a szmog. A maradék autósok gyorsan célba érnek, és a biciklisek se szagolják a füstöt. Win-win szituáció.

Nem kell mindenkinek átülnie, senki se várja el a 3 gyerekes családanyától, hogy a pereputtyát biciklin vigye óviba. De aki kedvet érez, és megvannak számára a feltételek (ép ízületek, működőképes bicikli és kezelhető távolság a munkahelytől), azok nyugodtan tegye meg :)

Jövök be munkába, és útközben csupa vidám ember mosolyog rám, szintén kerékpárról. Jó érzés jönni. Nem ragadok be dugóba, élvezem a jóidőt.

Megvannak ennek az előnyei.

cso zsi 2010.04.27. 09:39:01

@Démonmac1: Sarkítasz. Mindegy mi(be)n ül, ugyanolyan tapló, vagy ugyanolyan kulturált. Kamiontól a gyalogig. Csak épp az erősebb-nehezebb szenved kisebb kárt.
A zebrán nem csak az autósok kis része nem engedi át a gyalogot, hanem bringások, mopedesek, motorosok is keresnek rést az egyébként 15 másodperc múlva megszűnő embertömegen. Míg a motorizáltak hallhatók, még akár el is lehet előlük ugrani. De a bringás az zajtalanul, lopakodó üzemmódban tör utat. Nem mind. Csak az a "kevés", aki sokat jár a városban, mindenhol feltűnik, és ezáltal miatta alakul ki a rossz vélemény a többségről.
Mert a napi 5-600ezer autósból átmegy-beragad a pirosba 10-ből kettő, addig a bringásból 3-ból 2 teszi ezt. Hányan is vannak úton naponta? 5-10ezren?

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 09:39:12

@Rékuc: Te nagyon el vagy tévedve... Legközelebb majd olyan posztot írunk, amivel mindenki egyetért.

cso zsi 2010.04.27. 09:41:22

@Démonmac1: "(autó, bicikli,motoros, teherautó, mind mind eleség:)) "
Baszki, jó fogaid lehetnek. :))))

a távoli rokon 2010.04.27. 09:41:37

az elmúlt 6 évben kb harmincezer km-t tekertem munkába menet-jövet városban és azon kívül egyaránt, főleg országúton - komolyabb közlekedési konfliktus nélkül. igaz nem vagyok egy agresszív, mindenáron haladni akaró tipus, és velem sem voltak az autósok szándékosan inkorrektek. inkább néhány kisebb, figyelmetlenségből adódó, de bőven védhető szituáción estem keresztül, de semmi komoly. sajnos egy poclevállás miatt idén autóval kényszerülök járni, és fájó szívvel kerülgetem az egészséges, tekerni képes bringásokat. picit több figyelem, türelem, és simán lehet egymás mellett élni-közlekedni;)

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 09:43:24

@Lángharcos: Ha megnézed, ezeket az előnyöket mind felsoroltam a posztban. Teljesen adom, amit leírtál.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.04.27. 09:46:11

A kommenteket olvasva látszik, hogy szokásos módon sokan a "köcsög autós vs. jó fej biciklis", illetve a "szegény jó fej autós vs. büdösparaszt kerékpáros" rendezési elv szerint osztják fel a tömeget. Pedig az igazság egyszerűbb: vannak normálisan közlekedő emberek, és vannak a gyökérparasztok. Autóban, biciklin, rolleren, gyalog.
Vegyük észre: ha az autós, gyalogos, bringás egymás torkának szorongatásával van elfoglalva, akkor azon a beteg városvezetés, a centrumkáefté, a kerékpárútból pénzt lenyúló cimbi, és hasonlók röhögnek a legjobban.
Most pedig beteszem a bringámat az autóba, és amíg a szélvédőt javítják, tekerek kb. 40km-t a városban, dolgaimat elintézendő. A roller ma itthon marad.

Lángharcos 2010.04.27. 09:46:49

@Amphiprion Ocellaris: Az oké, csak itt a kommenteknél ezen lovagolsz.. Egy szűk kisebbség mindig rühellni fog valamiért. Ha másért nem, hát azért, mert számítógépet használsz, és blogolsz.. :\

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 09:48:34

@Amphiprion Ocellaris: nagyon szeretem ezt a blogot, de ez a poszt szerintem a teljesen fölösleges, bután általánosító, olcsó trükkel kommenthajhász kategóriába tartozik, egy súlycsoportban a 'banyatankosok vs gimnazisták a villamoson', 'terhesanyukák vs terhetlenek a boltban' jellegű témákkal. Ezermilliószor lerágott csont, csak arra jó, hogy az emberek anyázzanak egymással (lásd a kommentek nagy hányadát).

Sajnálom, hogy ennyire rossz néven vetted a nem rosszindulatból írt kritikát. Ezentúl majd csak olyat fogok írni, amivel mindenki egyetért (nem).

Hümüzhümümüz 2010.04.27. 09:48:51

Ez kész: "Aki a belvárosban lakik NE TARTSON AUTÓT!"

Ezt lehetne úgy is, hogy: Aki a belvárosba megy NE BICIKLIVEL TEGYE!

Különben meg nem értem, hogy minek kell mindenkinek kasztosodni. Ez valami új trend? Lassan már az Activia imádók is szövetséget alapítanak, aztán tüntetést tartanak a Könnyű és finom joghurtot evők ellen. :S Bzzz! Fura egy nép vagyunk.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.04.27. 09:54:16

Mégvalami, és ez autós:bringás viszonylatban ugyanúgy igaz, mint bringás:gyalogos esetben.
Lehete gymás utálni, lehet hülyeséget csinálni, vitatkozni, csúnyát mondani egymásra. Egyet nem tudok elfogadni: ha valaki vélt vagy valós sérelmei mentén a helyszínen meghozza a halálos ítéletet, és azt igyekszik végrehajtani. Ha paraszt módon bringázok, akkor a következő pirosnál száljon ki, jöjjön oda, mondjon nagyon csúnyát, vagy vágjon pofán. De ne szorítgasson le, húzzon el mellettem 10cm-re, vagy jöjjön mögöttem 20cm-re fenyegetően. Uganígy a bringás is szóljon szépen a bringaúton ténfergő gyalogosnak vagy kiskölöknek, de ne menjen a centizgetés, mert az rossz.

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.04.27. 09:55:56

Aktív biciklistaként is teljesen korrektnek érzem a cikket. Tetszett az írás és külön köszönet a "premissza" szóért amit már egyetemista korom óta nem hallottam! :D

@soldat: Szinte biztos voltam benne, hogy a nevezett kerékpárutat az általad elmondottak miatt nem használják.

tyberius 2010.04.27. 09:56:56

Á, még egy internetes fikázda, ez kell nekünk :)
Soldat-nak van igaza, az autósok és a bringások 99.9%-a képes normálisan, együtt közlekedni. Az, hogy egy kicsit mindenki szabályt szeg (mert az autósok is szegnek ám, szép számmal, elég csak a "sötétnarancssárga" kifejezésre gondolni, meg a kereszteződésbe ragadtakra), az már csak a magyar közlekedési kultúra része, emiatt kár anyázni. A gyallerekbe is beleköthetnék, amikor pl. a körúti zebráknál szépen belegyalogolnak a pirosba, mert "úgyse jön autó" - ja, de kerékpáros igen. Ilyenkor lassítok, kikerülöm őket, volt, hogy meg is álltam - pedig nekem volt zöld. Nem anyázok, elférünk.
Igazából nem értem, az interneten miért válik vadállattá az egyébként olyan jól elférő közlekedők egy része. Gyanítom, az ilyenek a frusztrációjukat élik ki. Amíg nem bringáztam, addig engem is mindennap frusztrált, nyűg volt a közlekedés, míg amióta biciklivel járok, kifejezetten élvezem :) Számomra ez a legfontosabb érv a biciklizés mellett.

2010.04.27. 09:59:59

Fura nekem soha semmi konfliktusom bringással nem volt. Elengedem, mert ő a sérülékenyebb, és ennyi.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 10:02:34

@Rékuc: Mondom, hogy el vagy tévedve. Ha valami zavar minket, akkor azt leírjuk. Függetlenül attól, hogy 3 komment lesz vagy 150. Kommenthajhászás? Ezt tényleg csak megmosolyogni lehet...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 10:04:32

@Amphiprion Ocellaris: ha mosolyogsz, akkor jó... több mosolyt és kevesebb homlokráncolást az emberiségnek! :)

Dax 2010.04.27. 10:08:03

@Bretschneider: bringázom is autózom is , és tényleg ennyi kell autósként és nem lesz semmi baj :)

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.04.27. 10:13:15

Na, kinyitottátok pandora szelencéjét. Mindjárt egymásnak feszülnek a vérautósok, a vérbringások, és a vérgyalogosok. Egyébként tényleg az általános közlekedési morállal van gond, nézzétek meg, mennyi mindent megtehetnek az emberek anélkül, hogy számolni kellene a következményekkel, kezdve a járdán parkolástól és ezerrel csapatástól a városban balesetveszélyesen cikázáson át az úton való összevissza átkelésig. Szimplán ki kellene vonulnia a rendőrségnek, és jármű-identitásra tekintet nélkül mindenkit pofánvágni, aki leszarja a másikat. Ezt a pilot után ki lehetne terjeszteni a mindennapi életre, értve ez alatt a bevásárlóközpontokat (beállok középre úgy, hogy sehogy nem lehet elférni tőlük), mozikat, fürdőket, tömegközlekedésben részt vevőket (pl. tömörülés a járművek ajtajánál, miközben belül bőven van hely), stb.

has 2010.04.27. 10:16:21

@mojszipupi: Ez a hülye bringásokat fikázza.

törzsmókus 2010.04.27. 10:18:00

@light22: hát b+, ha szted a tükörbehajtás rendőrségi kategória, akkor nagyon el vagy tévedve.
ha letöri, az persze más.

ginkgo 2010.04.27. 10:18:24

@Bretschneider: @Dax: És tényleg ez lényeg: A közúti balesetet minden áron el kell kerülni, ugyanis qrva sokba kerül. Elég csak a fölöslegesen helyszínelő rendőr fizetésére, eszközeire gondolni. Netán komolyabb anyagi kár vagy ne adj isten személyi sérülés után a kórház/rehabilitáció/rokkant nyugdíj és ezt mindenki fizeti (már aki adót fizet)

slynus (törölt) 2010.04.27. 10:18:34

A kerékpárosoknak nem az autósokkal van baja. Az autósok annyiban érintettek,hogy szeretnénk nekik megmutatni, bringával is be lehet járni dolgozni, vásárolni. Minél többen ülnek át végül annál élhetőbb lesz a város levegője és annál könnyebben közlekedik autóval az akinek tényleg muszáj. Több kerékpárút és figyelem az amire szükség van. Nekem azokkal az autósokkal van bajom akik kerékpárútra állnak, illetve figyelmetlenségükkel életveszélybe sodorják a kerékpárosokat. De azt is át kell gondolnia minden feleslegesen autóba ülőnek,hogy az ő tulajdon gyereke, testvére, szülei valóban megérdemlik-e azt a légszennyezést amit okoz. Magának is árt. Gondoljunk bele, hova tűnik a fékbetét, a féktárcsa, a gumi, az üzemanyag. Megoldás: a levegőbe, onnan a tüdőbe és onnan a krematóriumba. És ez nem vicc.

lobaszopiatej 2010.04.27. 10:20:35

0. autózok + biciklizek is

1. BP-en a bicikliutak városnézésre valók, aki nem hiszi próbálja ki (ja, és 100m-enként véget érnek v átterelik)
Már ha bicikliútnak lehet hívni.
Pl sok helyen bicikli ÉS gyalogút, tele turistákkal.
Mentem a Sz.endrei úton is, azt ami ott van bicikliútnak nem nevezném (bár annak van kijelölve...), és eszembe nem jut többet "használni".

2. jó ez a poszt, kell a véleményütköztetés

Cooler 2010.04.27. 10:21:12

1. Városban élünk, autó van és kész. Aki elvadultan akar kerekezni, takarodjon falura. Előbb-utóbb már csak lovaskocsin meg ökrösszekéren lehet közlekedni? Meg biciklin.

2. Ha a nagyszerű kerékpáros az aszfalton (autók számára létrehozott) közlekedik, vonatkoznak rá a KRESZ szabályai. Ennek ellenére piros lámpa leszarva majd átmegy a zebrán (vagy a piroson), innentől kezdve az én szemszögemből a továbbiakban nem forgalom résztvevője.

3. Múzeum krt.: biciklis jobb oldalon, biciklis bal oldalon. Többet nézek hátra és oldalra, mint előre... ez nem normális. (Pedig van kerékpárút).

Nem tolom le a biciklist, nem húzom rá a kormányt, de ha egyszer átesik rajtam egy, még agyon is verem a kerékkulccsal.

Már megint a farok csóválja a kutyát, de ez egy ilyen ország.

has 2010.04.27. 10:21:22

@Lángharcos:
Én meg menjek a kerékpárúton, ha rossz az úttest? Mindenhol úgy kell haladni ahogyan a feltételek megengedik. Szar úton , puhatestűek között, nagy forgalomban lassan.

cso zsi 2010.04.27. 10:22:56

@slynus: "hova tűnik a fékbetét, a féktárcsa, a gumi"
Elég sok bringán látni ugyanezeket.
Na jó, némelyiken egyáltalán nincs fék. Csak a váz, meg a kerekek.

MagyarZizzi (törölt) 2010.04.27. 10:22:58

Az sajnos tény, hogy az autósok közül sokan odáig meg vissza vannak a járgányuktól, és azt hiszik, mehetnek, ahogy csak akarnak (pl. zebránál előzés), mert úgyis ők az erősebbek. Az viszont szánalmas, ha egy biciklis hiszi ugyanezt. Azoknak, akik habzó szájjal acsakodnak az autókra, kiköltöztetném a legvidékebb vidékre, azzal a megszorítással, hogy mindenhova biciklivel kell menniük, ha esik, ha fúj, ha a Kékes áll az útjukban, akkor is.

F79 2010.04.27. 10:26:15

Négy éve minden munkanapon biciklizek, az autósok nagyobbik része jó fej. Viszont néha olyan de olyan segghülye bicikliseket látok. Bevág az autós elé, hirtelen, szabálytalanul, fékezésre kényszeríti és még be is mutat, kétszer vissza is fordul hogy még ebmutathasson...te jó ég és nem is futár volt.

cso zsi 2010.04.27. 10:27:47

@törzsmókus: Van valami értékhatár, hogy meddig nyúlhatok hozzá más tulajdonához? Csak Suzuki tükröt hajtogatsz, vagy a fekete X6-os automata tükrét is behajtod?
Ha egy falnak támasztott bringa kereke útban van a kapubejáróban, odébbrakhatom-e úgy, hogy a gazdája nem ront rám?

ginkgo 2010.04.27. 10:28:17

@Cooler:

1. Marha okos fiú lehetsz, pont hogy vidéken létszükséglet az autó, mert ott nincs minden sarkon éjjelnapplai/tesco/bárakármilyen szolgáltatás, mitöbb sok helyen normális tömegközlekedés sincs (mondjuk az Budapesten sincs)

2. A közút nem az autók számára van hanem mindenki számára, szerencsére van mellette járda esetleg bringaút (amikre sokan ráparkolnak), hogy ne kelljen a kocsik között menni. Mert te persze minden körülmények között szabályosan vezetsz Muhahahahaha

3. Itt végre vmiben igazad lett ez tényleg nem normális, de ez van, ha nem bírod az ezzel járó stresszt ne ülj autóba.

Szelid sunmalac 2010.04.27. 10:28:29

Nalunk most a cegnel terjed ez a hulye biciklis kultura. Valamiert a biciklisek lenezik azt, aki nem azzal jar. En heti negyszer jarok edzesre es hetvegente sem otthon tespedek, tehat zsirdisznonak semmikepp nem mondanam magam, de egyszeruen nem birom megertetni vele, hogy nem tudok mindennap Rakospalotarol kibiciklizni Budaorsre es vissza...

Szelid sunmalac 2010.04.27. 10:32:03

Bunti? Bezony elkuldenem oket videkre telen es csak biciklivel mehetnek mindenhova. Termeszetesen a munkahely csak a 70 kilometerre levo nagyobb varosban lenne.

Spiritmonger 2010.04.27. 10:34:06

nem kellene más, csak annyi, hogy munkanapokon kitiltani a hungária körúton belülről az összes bicajost
Budapest nem biciklivárosnak épült
ha valaki nagyon kerékpározni akar, az tegye fel a csomagtartóra a gépet, irány a János-hegy, és annyit teker ott, amennyit bír, majd miután megunja, szépen hazakocsikázik nyugodtan

Hoppázó Beléndek 2010.04.27. 10:38:08

alapvetően nincs baj a cangásokkal, a vicces viszont az,h kialakult már a "BMWs biciklista", aki AKKOR SEM áll meg a pirosnál, ha rendőrautó mellett megy épp át rajta (személyes tapasztalat). Persze a rendőr leszarta..
.tipikus pesti reggel.

tyeli 2010.04.27. 10:38:09

mi ez az uszító shit post? ezeket az idézeteket honnan vetted? te találtad ki? én a legradikálisabb bringások közül se ismerek olyat, aki elakarná pusztítani az autósokat.. EZ HAZUGSÁG!
a lényeg: a mai állapotok nem tarthatóak fent a belvárosban. NEM A BELVÁROSIAK autójával van a probléma, hanem ellenkezőleg, azokkal akik a belvárosban az átmenőforgalmat generálják. Ezért kellene behajtási díj (az ott lakóknak ingyen) és ekkor már csak azok mennének oda akiknek tényleg olyan halaszthatatlan dolguk van ott, hogy megérje kifizetni azt a pár száz ft-ot. igaz ehhez elkerülő utak is kellenek.
a lényeg, hogy a XXI. század az ökológikus gondolkodás fenntartható fejlődés stb. százada lesz, amiben az belvárosi közlekedés alternatívái a tömegközlekedés és a kerékpár lesz! hiába minden, a bringások száma évről évre nő..
de egyébként meg szét kell nézni, hogy nyugati nagyvárosokban (akik kb. 20-30 évvel vannak előttünk most) hogyan alakult ez (nem kell messzire menni pl Bécs), és az ő tapasztalataikból tanulni, és minél előbb változtatni, annál olcsóbb és simább lesz az egész..

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.27. 10:39:47

Hát... ez nagyon autós lett - emlékeztet egy saját posztomra (Megosztó, kritikus tömeg) :) azt vettem észre, hogy a legbunkóbban közlekedő bringások amúgy autót vezetni is szoktak, és akkor is a legnagyobb prosztók. Azokra húzzák rá a kormányt legjobban, akik egy órával később saját maguk lehetnének.

Érdemes lenne összemérni, hogy a szombati, 35 ezres kritikusmassza hány autó adott idejű károsanyag-kibocsátását produkálta. Persze mindenkinek joga van szennyezni. De a szennyezőbb gyárakat is jobban megsarcolják, mint mondjuk egy pékséget.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.04.27. 10:41:05

@Rékuc:@Amphiprion Ocellaris:
A blog alapelve, hogy mindenfajta túlgondolás nélkül írjunk azokról a bosszúságokról, akut problémákról, amik napról napra szembe jönnek velünk. Tesszük mindezt függetlenül attól, hogy ez lerágott csont-e vagy ép aktuális, megvitatásra érdemes téma. A mai poszt kapcsán maximum az "öncélú" jelzőt vagyok hajlandó elfogadni, de hát a blogolás egy ilyen műfaj...

Tavasztól őszig zömében bringával járok melóba. Ezen kívül és néha belül sokat autózom. Engem érdekel a téma, mert saját bőrömön érzem az alapvetően kulturálatlanságunkból táplálkozó feszültséget.

Hány komment? – Nem érdekel!
Pár értelmes, elgondolkodtató, az enyémmel néha még össze sem egyeztethető gondolatért szívesen adok 100 anyázósat.

Balance Of Power 2010.04.27. 10:41:31

A kulcs mint mindenhol, itt is a jozan esz. Nyilvan senki sem varja el, hogy a Budaorsrol vagy -re ingazo letegye az autot. Plane ha ceges. De varoson belul tenyleg ne jarjunk mar kocsival, ha nem muszaj.
2 kedvenc peldam, ami a tema kapcsan mindig eszembe jut (konkret ismerosok):
- A csaj a Szena terrol jart a Kalvinhoz dolgozni mindennap autoval (berletet megvette a ceg). Napkozben pedig nem atallott a nagymamaja rokkantigazolvanyat a szelvedore rakni. Aztan furcsan nezett, amikor ezen tobben fennakadtunk.
- Nyugatitol Moriczig mindennap kocsival. Merthogy 8-18 (most mar 20) ora kozott fizetni kell a parkolasert. Felvilagositottam oket, hogy mivel ott van a bejelentett lakcim, jar nekik a keruleti parkolasi matrica. Evek ota nem talalkoztam veluk, de remelem, azota volt felorajuk, hogy megigenyeljek a matricat.

Belvarosikent es autotulajdonoskent azt mondom: autoba ulni csak ha nagyon muszaj.

ginkgo 2010.04.27. 10:42:34

@Spiritmonger: Mi lenne fordítva?
Jobb lenne a levegő, a busz simán tartaná a menetrendjét, az áruszállító nem tartaná fel a forgalmat amíg kirakodik. Sokaknak viszont nagyon kényelmetlen lenne kiszállni a kényelmes kocsiból és gyalogolni/bringázni.

Budapest képzeld lovaskocsis/lovas/gyalogos városnak épült némi kötöttpályás rásegítéssel, kocsiknak akkor nincs helye benne?

cso zsi 2010.04.27. 10:43:03

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Felháborító. :))))
És biztos nem 70 km-t autózol körbe az M0-n, hanem "aljas módon" 25 km-ből megoldod, keresztül a városon. Nem szégyelled magad? Mi lesz így a népgazdasággal? Kevesebb üzemanyagot használsz, így a kevesebb tankolásból kisebb lesz az adóbevétel.
Meg mi az, hogy reggelenként nem rizikózod meg a déli-M0-on a kamionok közötti életbenmaradós játékot? Nem szokott ott olyan nagyon sok román sofőr elaludni, hetente csak egy. A másik az vagy jugó, vagy török, vagy bolgár. A magyar az ébren tör össze.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.04.27. 10:47:21

szerintem a biciklis nem más mint az autós: ha nem muszáj, nem áll meg csak lassít, kerüli a gödröket. egyébként meg, mivel a közlekedők szempontjából kisebbség, védi a jogait. mindenki ezt teszi, a motorosokat már úgy-ahogy elfogadták, a kerékpárosokat még nem. persze lehet rosszul értelmezni és kisajátítani jogokat, meg tudomást sem venni kötelességről, de én pl bringán nem szabálytalankodom többet mint autóban és fordítva. viszont hangosan röhögök azokon, akik úgy érvelnek, mintha életükben nem nyomtak volna egy kövéret amikor a lámpa már sötétnarancssárga, vagy értelmezték szabadon a záróvonal jelentését. ha mindenki azzal a szándékkal ülne járműbe/járműre reggel, hogy élni és élni hagyni, akkor azért egyszerűbb lenne. de mi nem ezt tesszük, hanem versengünk, mert ilyen az emberi természet és ezt nem lehet törvényekkel meg rendőrökkel szabályozni. talán csak kultúrával.

Balance Of Power 2010.04.27. 10:47:46

@tyeli: Kicsit tulreagalod a dolgot, de pl. a behajtasi dijat magam is tamogatom. Sot: parkolasi dij legyen kulsosoknek 1000 HUF/ora. Ottlakonak megmarad a matrica, boltokba aruszallito, tenyleges celforgalom (pl. szerelo, koltozteto) nem fizet - esetleg a szolgaltatas igenybevevojenek egy nagyon kedvezmenyes dij, pl. boltoknak evi 100k.
Mondjuk a celforgalom meghatarozasa nem konnyu, a hozzam kocsival erkezo haverom is ugyanugy az, mint az aruszallito - ezen kellene agyalni.

georg 48 2010.04.27. 10:50:28

Egy valamit nem akarnak megérteni a radikális bringások!
Csakis, kizárólag ők húzhatják a rövidebbet! Azon egyszerű oknál fogva, miszerint az autó sokkal nagyobb.
Én, részemről biztosítási szakember vagyok. Jócskán megnőtt azon autósok száma, akik bármilyen baleset esetén azonnal jó ügyvédhez fordulnak. Jelenleg az esetek 80-85! % ban nem tévedés!!!! a kerékpáros baleseteknél az autósok jönnek ki győztesen!
Nem tudom felfogni , hogy felnőtt ember tudatáig miért nem jut el, ha örök életére nyomorékká válik vagy csak hosszú időre lepukkan, ő baszik rá?!

dukeekud 2010.04.27. 10:52:13

"TE HOGYAN BÜNTETNÉD AZT,
AKI ELLENSÉGNEK TEKINT AZÉRT, MERT AUTÓBAN ÜLSZ?"

Nem azert ellenseg mert autoban ul, hanem mert a tobbseg kozveszelyes, es van pofaja lustasagbol, luxusbol, kivagyisagbol pofatlanul szennyezni a levegot.

Szerintem az aki masoknak sulyos betegseget okoz(asztma, allergia, tudorak),pusztan a kenyelme miatt az igenis ellenseg.
Es nem kell a duma, hogy a munkahoz kell az auto mert nehez dolgokat szallit.Mert 10-bol 2 akinek tenyleg szukseges az eletehez munkajahoz az auto.Nagyon gyakran latni,hogy sokan egyszeruen csak jateknak hasznaljak az autot, szaguldoznak lampatol-lampaig csikorgo gumival, duborgo zene mellett.
Az ilyen idiotakat tenyleg kilehetne tiltani az utakrol,mert tok feleslegesen foglaljak a helyet, szennyezik a levegot. Otthon jatszon a homokozoban.

cso zsi 2010.04.27. 10:54:13

@Balance Of Power: Mondj légyszíves egy áruszállító céget. Vagy az üvegest, a villanyszerelőt, aki a belvárosi irodaházba jár alkalmi megrendelésre, vagy hosszabb munkára. Vagy a csapat festőlegényt a kisbuszukkal.
A boltok a kijelölt rakodási hely igénybevételéért hosszú évek óta fizetnek. Ki veheti azt igénybe? Csak a hozzá szállító ***sped feliratú teherautó, vagy a náluk hibát elhárító telefonszerelő is?
Aki alvállalkozó, tehát a kocsiján még a T-izé sem biztos, hogy ott lesz.

nickg19810331 2010.04.27. 10:55:27

én nem olyan régen kezdtem biciklizni, ahol van kerékpárút ott megyek.

és a fent említett paraszt biciklisek táborát erősítem, mivel ahol nincs bicikliút ott a járdát használom, bár annak is az út menti részére igyekszem összpontosítani. ha rendőr alkap akkor inkább kifizetem azt a 3-5e Ft-os büntetést mint hogy véletlenül autó alá kerüljek. és úgyszintén megyek egyirányú utcában szembe a forgalommal, de ha autó jön akkor lehúzódok szélre és megállok, ennyi.

és sokan mondják hogy bp-n nem alternatíva a kerékpár. nekem a munkahelyem 15km-re van a lakásomtól.
ez az út autóval 30-35 perc, egy órával későbbi indulásnál kb 1 óra úgy mint hazafelé menet. tömegközlekedés 55 perc, kerékpár pedig stabil 40-45 perc.

lehet fikázni :-)

Spiritmonger: sajnos azon belül is laknak emberek, vagy akkor hétévégén egész bp-ről tiltjuk ki az autókat. nonszensz.

georg 48 2010.04.27. 10:56:56

Ja és azt el is felejtettem, hogy a fennmaradó 15-20 %, ha igaza van, kitörölheti vele a valagát! Mert nyomorékon, fél lábbal, vagy törött csípővel aztán döngetheti a mellét.
Az esetek többségében ugyanis, ha vétkes az autós kap esetleg pénzbüntit, jogsibevonást. Nem csukják le, hacsak nem történt szándékosság!
Hát megéri?

ginkgo 2010.04.27. 10:56:57

@georg 48: Feljebb már 1x leírtam a kórházi számlát és a rokkant nyugdíjat az autós is fizeti, esetleg ha a bringásnak gyerekei is vannak a családi pótlék is növekedni fog, hosszútávon ez nagyon sokban van mindenkinek. Ettől persze még szar dolog megnyomorodni, csak azért egy kicsit összetettebb ez a dolog annál minthogy elütöm azt csá, az ügyvédek majd lepapírozzák.

Devil 2010.04.27. 10:58:19

Autos meg egyszer sem probalt zebran elutni. Bicajosok viszont eleg gyakran. Mit nekik piros? Mit nekik zebra???
Mas. Elterjedt kozottuk hogy egyiranyu utcaban lehet forgalommal szembe bicajozni, meg hogy a buszsavot is lehet hasznalni. De az mar nem jutott el a 90% fejebe hogy OTT AHOL TABLA MEGENGEDI!!!! Folyton felbukkannak ott is ahol semmi keresnivalojuk, es azt hiszik hogy nekik total joguk van arra amit csinalnak, es mindenki mas a hulye, meg enm figyel meg ki akarja nyirni etc. Ja es lehetoleg lampa nelkul! Mert az oooolyaaaan meno!!!

cso zsi 2010.04.27. 11:01:30

@dukeekud: Szóval mégis ellenség. Mert a "jaszkarik" nem a reggeli dugóban teszik, akkor ugyanis képtelenség. Olyankor megy (esetleg kocsival) a város széli telephelyre a teherautó és buszsofőr is, aki napközben a városi utakat fogja róni. Karbantartók, áruterítők 10-15-ig tudnak mozogni a városban, mert előtte-utána a tömegtől már nem tudnak időt tartani.
Adott helyen a "lehetőségekhez képest" negyed nyolcra van rendelve az ételfutár. Az érkezések 6:55-től fél kilencig bármi.

Alikam 2010.04.27. 11:04:37

A kerékpár nem alternatíva, csak egy nagyon szűk rétegnek.

A kerékpározás egy hobbi, egy sport, köze sincs a városi közlekedés alternatívájához.

A dugót, a forgalmat nagyrészt az agglomerációból, a peremkerületekből érkező autók okozzák akiknek nem alternatíva az, hogy egy drótszamáron letekerjenek napi 40-60 kilométert.

Már az irány teljesen rossz.
A tömegközlekedést kéne fejleszteni, ésszerűsíteni, illetve később - ha lesz miből - akár valamennyi állami támogatással nyomatni a környezetkímélőbb városi kisautókat.

Na meg persze a céges autó bizniszt leállítani, mert az egy vicc.

A kerékpár semmire sem megoldás, az jó arra, ha 1-2 kilométerre laksz a melóhelyedtől, tudod hol tárolni úgy, hogy ne lopják el és nincsenek ízületi problémáid.

Poptaritop 2010.04.27. 11:05:17

"Mit érdemel az a bűnös, aki a saját kényelme miatt az én levegőmet is szennyezi?" (A közjószág és a magánjavak fogalmának elképesztően demagóg mixtúrája.)
A fogalmak hanyag odacsapkodásának elképesztően demagóg mixtúrája. ;)
Avagy kérdezhetném: És akkor ezt így most hogy?

Balance Of Power 2010.04.27. 11:06:43

@cso zsi: Jo, hat ezen a ponton santit az elkepzelesem, de nem is vagyok jogalkoto.
Ugyanakkor: ha a boltok amugyis fizetnek, akkor az aruszallitok kerdese megoldott. A szolgaltatok pedig: ha jobban belegondolok, amikor felujittattunk barmit is, a mester mindig belekalkulalta a parkolast az arba. De volt tomegkozlekedo burkolonk is, o egyszer hozta oda es vitte el kocsival a cuccait, az anyagot pedig mi szallitottuk.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:07:27

saját meglátás:
1. kifejezetten utálok a városban bringázni, életveszélyesnek tartom, mondjuk autóm se volt soha, így aztán marad a gyaloglás+bkv, de az azért elgondolkoztat, amikor nézem a forgalmat és az autók 90%-ában egyetlenegy ember ül, na ez azért pazarlás, mindenki nyugodtan elvihetne valakit legalább egy szakaszon.

2. Plusz amikor van egy autósellenes poszt és legott megjelenik valaki, akinek kilenc gyereke van és hetente látogatandó szabolcsi nagyszülei és azt hiszi, ellene szól a poszt és nekiáll érvelni, hogy pont neki miért kell kocsi, miközben nem is róla volt szó :)

Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:08:46

A legnagyobb gond szerintem ott van ,hogy a biciklisek tobbsege hajlamos elhinni, hogy konnyebben tud lavirozni, goyrsabban keruli ki a veszelyt, mint a nagy autoval. Ezert aztan veszelyesebben vezet. Masreszt ugyanugy bosszantjak az apro dolgok, mint az autost, es epp ezert ugyanolyan figyelmetlen is lesz. Harmadreszt igensok biciklisnek nincs jogsija, kreszbol sem vizsgazott, tehat az alapveto szabalyokat sem ismeri. Negyedreszt ha van is jogsija, ismeri is a kreszt, meg akkor is mindig beleeshet abba szuk keresztmetszetbe, amitol bunko parasztkent lehet jellemezni. Igya bicikliskent joval nagyobb eselye van egy balesetre, mint egyebkent.

Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:09:56

@Rékuc: Rekuc draga, te ugyan kit vennel fel reggelente magad melle a buszmegallobol? (eltekintve egy BKV sztrajktol)

Poptaritop 2010.04.27. 11:10:45

Egyébkén én kerékpár-fanatikusként is nyeregcsővel csapkodnám pofán az egyirányúból szembe behajtót, lámpanélkülit, járdaridert. De biztos az aggresszív réteghez tartozom. ;) Egyébként 30 kilométeren belül a bringa alternativája az autónak. Tudom mert hosszú évekig csináltam. Szentendre-Budapest viszonylatban sokszor rávertem az autós időmre. És ami a lényeg: tervezhető az érkezés időpontja. Mondjuk nem árt a célban egy mosdó, ruhaváltás... ;)

Balance Of Power 2010.04.27. 11:12:35

@Rékuc: 2-es ponthoz hasonlo dolgok miatt erdemes egyaltalan blogokat olvasni. (Kotelezo irodalom: Modorosblog vonatkozo posztjai kommentelorol es hozzaszolorol)

:)

Karcsi75 2010.04.27. 11:12:42

@Alikam: Plusz le tudsz zuhanyozni a munkahelyeden mert full csatakosan kényelmetlen dolgozni emberek között.

Devil 2010.04.27. 11:13:13

@nickg19810331: Es akkor jonnek azok akik a sajat peldajukat mindenkire ervenyesnek gondoljak, anelkul hogy meggondolnak hogy
1.) Nem mindenki tud napi 2x40 percig 20 km-es tempoban bicajozni (15Km, 40 perc odavissza). Ez azert jardazassal szep mutatvany lehet...
2.) Nem mindenki tudja telen-nyaron, esoben-hoban vallalni a bicajozast
3.) Nem mindenki tudja vallalni hogy abban a forgaomban ami a lakohelye es a munkahelye kozott van, bringazzon. Pld utak, bicikliutak minosege, tul eros forgalom, nem eleg biztonsagos utak.

Szoval hogy TE meg tudod OTT csinalni az nem jelenti azt hogy MAS is meg tudja MASHOL csinalni.

Ez ertheto volt?

Sot, az is lehet hogy nem csak lustasagbol es butasagbol autozgat, hanem mar probalta maskepp, es nem volt eleg gyors/rugalmas/biztonsagos. Meg akkor is igy lehet ta te ismersz VALAKIT aki lusta, buta es autozik.

Alikam 2010.04.27. 11:14:23

@Rékuc: ez is egy ősrégi demagógia. Én elvinnék szívesen bárkit ha

egy: arra menne amerre én.

kettő: akkor végezne amikor én.

A szomszéd épületbe nem fogok bekuncsorogni és vadidegeneket összeszedni.

Erre azt tudom mondani, hogy teccettek volna rendszerváltás után nem Budapestre vinni minden céget, aztán akkor már nem is lenne ekkora gond.

Kupa Troopa 2010.04.27. 11:15:01

Motorozás is jó megoldás lehet.
Ha az autósok fele átülne motorra, akkor mindenki gyorsabban közlekedhetne, és a levegő is tisztulna.

georg 48 2010.04.27. 11:15:13

@ginkgo:
Nos, mint jeleztem, szakember vagyok. Nem is akarok senkivel vitatkozni!Amit ír / írsz /, tévhit! Nem, ismét csak nem!, nem az autós fizeti!!!
Az autós kötelező felelősség biztosítója!
De most nem erről van szó, ne ezen vitázzunk!

Devil 2010.04.27. 11:16:36

@Kupa Troopa: Na hat en szagoltam mar robogot... volt olyan budos mint 2 teherauto...

Poptaritop 2010.04.27. 11:16:41

Egyébként: le a városon belüli kerékpárutakkal. Az csak két település között használható. A gyalog és kerékpár utakat meg tiltsák be. Veszélyesek, gagyi kivitelűek. A legtöbb autós úgysem tud különbséget tenni kerékpár és gyalog- kerékpár út között, csak a szájuk habzik hogy "mé nem ott mész". Azé bazzeg mert... olvassá kreszt, megtudod. :S

Günsergebirge 2010.04.27. 11:17:24

@Devil: és csengő nélkül.
érdekes, a csengő már nem divat, pedig a használatával a gyalogosok úgy éreznék, hogy tiszteletben tartják őket.
Ha csenget, jelez, hogy vigyázz jövök, légyszi arrébb, és a gyalogos is jobban tudna figyelni a bicajosra, és magára!

Alikam 2010.04.27. 11:17:35

@Zsüli: gyalog?? Isten őrizz...
Neekm volt már 1 kilométerre munkahelyem, gyalog jártam oda, de életem legrosszabb élményei közé tartozik.

Egyrészt akkora a levegő szennyezettsége a főbb utak mellett, hogy gyalogolni azon végig felér 5 doboz cigivel, szabály szerűen fojtogat a levegő, kettő meg amilyen lepusztult részei vannak Budapestnek - nekem ilyen jutott - csak még lehangolóbbá teszi az egészet.

Balance Of Power 2010.04.27. 11:18:23

@Alikam: Hat igen, ha en agglomeracioba vagy -bol jarnek dolgozni, tok szivesen utaznek 15-20 percenkent kozlekedo, metrokhoz kapcsolodo, kenyelmes, kulturalt vonatokon (munkaltato koltsegere). Mint ahogy azt sok nyugati nagyvarosban meg lehet tenni. Ilyen helyeken pl. mindig azt latom, hogy az utasok joresze olvas.
Halistennek jelenleg gyalog is eljutok a meloba, de sose lehet tudni, mikor kell majd ingaznom.

hegyilany 2010.04.27. 11:19:08

@pakesz: Jól értem, hogyha valaki a belvárosba költözik, adja el az autóját? Nem elképzelhető pl. hogy belvárosban lakik, ott parkol, többnyire tömegközlekedik, de néha beül az autójába és használja?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:19:40

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: nem tudom, mert nincs kocsim, de könnyen meglehet, hogy valakit felvennék, illetve munkából hazamenet valakit egy darabon elvinnék. Engem is felvettek vadidegenek télen, amikor a hókáosz miatt lebénult a metró, és a pótlóbuszok megállójában idegenek álltak meg és vitték a fázó várakozókat, tökjó volt.
@Alikam: a tipikus 'rám pont nem érvényes, amit mondtál, ezért csakis demagógia lehet' komment, amiről az imént írtam, köszi a szemléltetést :DDD

Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:20:00

@hegyilany: Sajnlaom, de ilyen alternativa nincs!

Poptaritop 2010.04.27. 11:20:36

@Günsergebirge: lófaszt. Elkezdenek forgolódni, hogy villamos vagy csak a fülük cseng. Tök meglepődnek hogy jéé egy bicaj. És ezt általában a bringaúton..

Devil 2010.04.27. 11:24:22

Valojaban az van hogy a bicajosok POSTBAN KIEMELT RESZE azt gondolja hogy bicajozni _szivas_ es o aldozatot hoz, mert ezt a szivast valamilyen meggyozodesbol vallalja.
Egyreszt elvarja hogy masok is hozzanak aldozatot (miert is?) es haragszik rajuk ha nem teszik meg, masreszt ugy erzi ettol o azoknal jobb lesz, tehat nem kell pld. betartania azokat a szabalyokat amiket amazok betartanak (piros lampa pl.)
Es hogy mit erdemel? Szanalmat...
Aki nem meggyozodesbol hanem konkret elony (pld mert gyorsabb) miatt vallalja a bicajozast az altalaban tok normalisan kozlekedik, es nem hangoztatja uton-utfelen hogy neki mekkora igaza van es nem keres ellenseget minden autosban, motorosban, gyalogosban, fuben-faban-bokorban.

Poptaritop 2010.04.27. 11:25:51

@Günsergebirge: Ja. Egy fél nap alatt. És csak arra nem használható az egész infrastruktúra amire való: közlekedésre. Amúgy az óbégatás hatékonyabb. Persze csak szigorúan kerékpárúton, vagy kerékpársávon. Járdán nincs helye járműnek. A legjobb megoldás pedig: le a bringával az útra ahol csak lehet!

Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:26:27

@Rékuc: Igen draga, de te egy CSAJ vagy! erted? Teged persze, hogy felvesznek! Meg ugyebar akkor nem jartak a metrok. Kulonben is egyeszen fura csaj lehetsz, ha csak ugy beszallsz idegenek kocsijaba.

hegyilany 2010.04.27. 11:27:33

@Balance Of Power:
Amíg minden fontos hivatal, rengeteg cég és nagyker Budapesten van (és hördülve háborodik fel a többség azon az ötleten, hogy pl. egy minisztériumot vidéki városba költöztessenek), itt fizeti az iparűzési adót stb., talán el kéne tudni viselni azt is, hogy a nyomorult paraszt vidékiek idejárnak a büdös autóikkal árut beszerezni...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.27. 11:28:18

annyit tudnék elmondani, hogy a legbunkóbb biciklis is sokkal kevésbé környezetszennyező, és sokkal kevésbé balesetveszélyes, mint egy átlagos autós.
A belváros meg igenis szűk, és az autósok közül igenis sokan kényelemből, a "hájas seggüket" féltve járnak autóval. Tőlük nem sajnálom a kritikát :)

Egy BKV-user

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:30:14

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: *sóhajt*
hadd magyarázzam akkor tovább, és most jóóóó lllaaaaassssaaaaannnn íííííírrooooooommmm hhoooooggyyy mmmeeeeggggééérrtttssssd: a kollégámat pl. szívesen elvinném (aki nem CSAJ! erted?) ahogy nekem is jólesne, ha munka után bepattanhatnék valamelyik kolléga kocsijába és legalább egy buszt vagy metrót kihagyhatnék a kettő közül. Nem feltétlenül vadidegenekről beszéltem, az csak egy példa volt, példa, tudod? erted?

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 11:31:03

- külvárosi vonatközlekedés fejlesztés,
- régi villamospályák visszaállítása (pl rákóczi út)
- hévjáratok sűrítése (a soroksári vonalon brutálisan ritkán jár)
- héven/fogason lehetőséget adni, hogy ingyenesen szállíthassák az emberek a biciklit ...
- nagykörúton belül durván korlátozni az autóforgalmat
- az embereknek megmutatni, hogy a környezetükben mennyi allergiás, asthmás, és tüdőbeteg ember él, és ezt kemény kampánnyal kéne kezdeni már a kisiskolások körében, hogy legalább ők úgy nőjenek fel, hogy tisztában legyenek a jelenlegi budapesti levegő durva veszélyeivel...

(ja, és rájönni végre, hogy minden rétegnek megvannak a saját hülyéi. legyen az autós, bringás, pesti, vidéki, iskolás, nyugdíjas, kutya, macska...)

egy allergiás/asthmás budapesti (néha)bringás...

ginkgo 2010.04.27. 11:32:29

@Alikam: A kerékpár annak alternatíva, aki úgy gondolja kicsit felad a kényelméből, cserébe kiszámíthatóbb utazási időt és még tengernyi dolgot nyer.

A kerékpározás valóban sport és hobbi, de bizony közlekedési forma is.

Jobb ha tőlem tudod számtalan ember kocsival megy a szomszéd sarokra is.

A tömegközlekedést valóban kellene fejleszteni.

A céges autózás meg valóban arról szól, hogy adófizetés helyet inkább költséget csinálunk a cégünknek egy kis lízinggel.

1-2 km bringával nagyon kényelmesen se több 5-10 percnél. 10 km még bőven a kellemes kategória bringán.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.27. 11:33:39

@Alikam: Ez nem egy ősrégi demagógia, hanem egy viszonylag elterjedt módszer pl. Németországban, ahol erre manapság már weblapok is vannak, ahol megkeresheted azokat akik ugyanoda mennek ugyanakkor.

Nyilván "mindenki" ott sem visz magával valakit, de ha mondjuk öt százaléknyit le lehetne faragni a budapesti autósforgalomból, az máris jelentős spórolás lenne.

De persze ez nehéz ügy, mert mentalitásbeli különbségek vannak, amiket nehéz áttörni.

Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:34:27

@Rékuc: Osztan a baratod mit szol hozza, hogy vadidegen "kollegak" hurcolasznak tegedet? He? Vagy tan azt hiszed, csak mert dolgozik valami munkahelyen, mar nem lehet mutogatos bacsi?!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:38:25

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: neked vadidegenek a kollégáid?
fura...
gyere még köss bele valamibe, olyan jól csinálod :)

cso zsi 2010.04.27. 11:39:34

@hegyilany: Nem lenne muszáj feltétlenül vidékre, de az M0 környéki ipari övezet épp úgy megfelelne nekik is. 6000 körüli (ennyivel számoltak a kormányzati negyed esetében) létszám is találna parkolóhelyet. Legyen ugyanakkor a Duna-part közelében, hogy a repi célokra használható Parlamentbe gyorsan és akadálymentesen, valamint mások akadályoztatása nélkül eljussanak. Még bírnám tetézni, hogy a külföldi államfőket helikopterrel szállítsák, de mindig biztonsági okokra hivatkozva vetik el. Pedig csak nem merik felülről közelről megmutatni a várost.

lorantka_a_gall 2010.04.27. 11:41:28

Sokban nincs igazad, pl:
"Mit érdemel az a bűnös, aki a saját kényelme miatt az én levegőmet is szennyezi?"

Ha az autósok (és általában a közlekedés) megfizetné azt a környezet és egészségterhelést, amit okoz, és ami gyönyörűen számszerűsíthető útépítés/felújításban, egészségügyi kiadásokban, baleseti károkban, akkor nem lenne ennek alapja. Így azonban van.

Elsőfokú ítélet 3. pontjához:

Nem kell mindenhova, csak a nagyobb forgalmú utak mellé, városban és vidéken egyaránt, pl nagyon hiányzik egy városközi kerékpárút-hálózat. (meg lehet nézni a Keszthely-Hévíz vonalat, gyönyörű) Kisebb forgalom mellett és városban (normális esetben) nincs akkora balesetveszély, hogy ne lehetne együtt gurulni az autósokkal.

Én kerékpározom, és a legtöbb autóst együttműködőnek találom. Van egy frusztrált kisebbség ott is (élen a taxisokkal), akik ellenségnek tekintik a bicikliseket, ez nyilván kitermeli az ellenhatást is. Emiatt meg mi szívunk (ti. akik csak közlekedni szeretnének a maguk által választott eszközzel).

nickg19810331 2010.04.27. 11:42:55

@Devil: én nem azt akartam mondani, hogy mindenki tekerjen mostantól, ha így jött le akkor elnézést a kommentelőktől. én csak azt szerettem volna, hogy attól, hogy a kerékpáros valamennyire kivnja magát a KRESZ alól, az nem biztos, hogy bunkóság, lehet hogy pont azért teszi mert úgy biztonságosabbnak érzi.

mióta bp-n lakok sokat hallom az itteni embereket nyafogni, nem jó a tömegközlekedés, az úthálózat.

próbáljatok meg 100e fő alatti városban élni ahol a buszok csúcsidőben max 2szer járnak egy útvonalon óránként, nagyjából 0 a kerékpároshálózat. ott tényleg az autó/motor marad egyedüli alternatívának.

de hogy válaszoljak a pontjaidra:
1. járdán kb 10-15-el gurrulok és csak az üllői út mentén kell a pöttyös és ecseri megálló környékén, szóval nem nagy táv, duna parton végig kerékpárút, lágymányosi hídon is, és a hungária mellett is. egy dolog zavar hogy sokan üvegszilánkkal hintik be a kerékpárutakat.
2. esőben-hóban én sem vállalom, arra van a bkv bérletem
3. nem a biztonságos utak miatt használom én is a széles járdákat, bicikliút minősége olyan mint a normál utak itt bp-n

én egy szóval sem mondtam hogy csak lusta emberek autóznak...én is használom a céges autó intézményét.

Vegaaa 2010.04.27. 11:50:26

@Amphiprion Ocellaris: "Pont ezzel a hozzáállással van bajom. Ha én elfogadom, hogy a kerékpárosok nagy része normális, és ennek megfelelően korrekten viszonyulok hozzájuk a közlekedésben, akkor szeretném, ha nem lennék alapból bunkónak elkönyvelve azért, mert kocsiban ülök."

nem azzal a ténnyel van baj, hogy kocsiban ülsz. a probléma ott van, hogy mivel szinte kizárólag csak kocsiban ülsz, ezért nem érted hogy a szentendrei kerékpárutat sokan miért nem használják és negativ véleményt alkotsz erről. még azzal az alapvetö (gyakorlatiasságot igénylö) dologgal sem vagy tisztában, hogy autóval szar aszfalton menni csak a pénztárcára veszélyes (városi körülmények között), de bicajon ugyanezt csinálva leszakad a fejed/az ülés a prosztatádon keresztül implantálódik a gyomrodba/a kormány úgy rázza a kezed hogy az majd leesik róla stb. ez egy sokkal közvetlenebb inger, mint müszaki vizsga elött uj felfüggesztést venni. ezért van az, hogy a kerékpáros sokkal gyorsabban keres alternativát. a probléma még ott van, hogy ezt igy le kellett irnom. miért? azért mert kerékpározni igenis meg kell tanulni. ugyanúgy rutint kell szerezni mint autóval. nem akkor vagy jó soför, amikor megkapod a jogsit, hanem amikor már leautóztal egy százezrest. mint ahogy az autózás sem abból áll hogy tekergetem a kormányt és taposom a gázt, úgy kerékpározni sem annyi hogy felülök és nem esek el vele. a sokat autózok többsége ez utóbbi kerékpáros kategóriába tartozik és nem értik, hogy a rutint szerzett bicajosok miért nem ugy csinálják, ahogy ő gondolja. szóval végülis ja, bunkó vagy mert autóban ülsz:)

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 11:55:32

@Vegaaa: ennek semmi értelme nem volt.

a posztot/posztírót meg nem tudom miért kell mindenkinek félreértelmezni.

Vegaaa 2010.04.27. 12:00:40

@Zsüli: abszolút értem a posztot és bringásként egyetértek vele. csak rámutattam valamire, amely nembiztos hogy úgy van ahogy.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:03:50

@Alikam: "A kerékpározás egy hobbi, egy sport, köze sincs a városi közlekedés alternatívájához."

Én az autózásról gondolom ugyanezt. Egyébként leszarom, magamban megmosolygom azokat a szerencsétleneket akik ott ücsörögnek nap mint nap a dugóban, de amúgy különösképpen nem zavarnak, és főleg nem akarom megtéríteni őket. Ha ez nekik jó, hát üldögéljenek ott, és szívják egymás füstjét órákon át :)

GPS tracklog tegnapról: Móricz-Kálvin 4 és fél perc bicajjal.

sportypal.com/Workouts/Details/269982

Kíváncsi lennék, hogy az a kb 100 autós, aki mellett elhúztam, mennyi idő alatt tette meg ezt a két kilométeres szakaszt a hétfő délutáni csúcsban...

Balance Of Power 2010.04.27. 12:04:15

@hegyilany: Te most mit generalod itt megint a videk-Bp. feszkot, hogy jon ez ide?

dukeekud 2010.04.27. 12:05:02

@cso zsi: "@dukeekud: Szóval mégis ellenség. Mert a "jaszkarik" nem a reggeli dugóban teszik, akkor ugyanis képtelenség."

Hat en pedig minden reggel latok olyat, hogyha, akar csak van 50 metere,mert epp ugy alakult a forgalom. Akkor mar bogo motorral 100-ra gyorsit a barom.Hogy utana 3 masodperc mulva csikorgo gumival alljon meg.Kb 15-szor annyi uzemanyagot elegetve mintha normalisan alapjaraton elgurult volna a kovetkezo pirosig.Ez tenyleg csak jatek, mintha a vidamparkban gokartozna az idiota.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:14:34

@Rékuc: "2. Plusz amikor van egy autósellenes poszt és legott megjelenik valaki, akinek kilenc gyereke van és hetente látogatandó szabolcsi nagyszülei és azt hiszi, ellene szól a poszt és nekiáll érvelni, hogy pont neki miért kell kocsi, miközben nem is róla volt szó :) "

Pedig szerintem számára lenne a leghasznosabb, ha a fölöslegesen autózók eltűnnének az utakról :)

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 12:16:55

@Vegaaa: Teljesen igazad van, mert fogalmam sem volt róla, hogy azon a részen szar a kerékpárút. (Annyiban tévedsz, hogy nem azért nem tudtam, mert mindig autóban ülök. Elég közeli ismerősöm a HÉV...)
Aki szerint pedig demagóg / kommenthajhász a poszt, azoknak üzenem, hogy pont az ilyen bejegyzések miatt van értelme. Mostantól pl. nem fog felmenni bennem a pumpa, ha biciklist kell kerülgetnem a Szentendrein.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:17:38

@Cooler: "Múzeum krt.: biciklis jobb oldalon, biciklis bal oldalon. Többet nézek hátra és oldalra, mint előre... ez nem normális. (Pedig van kerékpárút)."

Most épp nincs, illetve gyalogosok kolbászolnak rajta, mivel a járdát épp felújítják a Múzeum-Astoria közötti szakaszon. Épp ezért mostanában, ha sietek, én is a villamossínen teszem meg ezt a szakaszt (ha nem sietek, akkor a felújított Kecskeméti utcán megyek a Szabadság térig, mert sokkal kellemesebb)

Poptaritop 2010.04.27. 12:18:09

@Vegaaa: Ennél szebben nem lehetett volna megfogalmazni.

Szelid sunmalac 2010.04.27. 12:28:28

@Rékuc: A kollegaim 90%-a vadidegen. Csak mert tudom a nevet es beszegettem vele tiz mondatot, meg nem tudhatom, hogy kekszualis ragadozo-e, vagy hogy hogya nviselkedne, ha mint jo csaj beulnek melle, hogy ugyan, vigyen mar haza egy sotet es kihalt erdo mellett elhaladva.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.27. 12:30:24

@Gery.Greyhound:
"A kerékpározás egy hobbi, egy sport, köze sincs a városi közlekedés alternatívájához."
Én az autózásról gondolom ugyanezt."

Kb. igen.

Nem értek egyet azokkal, akik szerint a városban az autó a természetes eszköz. Nem az. Szű, zsúfolt és emberben, műemlékben túl gazdag ahhoz, hogy a kocsik - akár szándékolatlan - kibocsátásával, mint zaj, rezgés, füst, stb. tönkretegyük.
Mivel az út kopása a tengelynyomás negyedik hatványával arányos, egy 100 kg-os bicikli+ember százezred annyi kárt tesz az útban és másban, mint egy autós.

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 12:38:20

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: azért valami minimális bizalom nem ártana. rossz lehet. :S

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:45:41

@Devil: "Elterjedt kozottuk hogy egyiranyu utcaban lehet forgalommal szembe bicajozni, meg hogy a buszsavot is lehet hasznalni"

Elmondod nekem, hogy a keletitől az astoriáig hogy jutok el úgy, hogy egyiket sem veszem igénybe? Mert ott olyan okosan van megoldva az úthálózat, hogy a Rákóczival párhuzamos mindkét kis utca (Dohány, Bezerédi, és ha jól tudom, újabban a Bródy is) a Keleti felé egyirányú. Persze, lehetne kerülni a Rottenbiller-Wesselényi utcán, vagy Vác-Gödöllő felé, csak ez nem túl hatékony megoldás. Marad a buszsáv a Rákóczin, gyűlölöm, de nincs más.

Picsasereghajtó 2010.04.27. 12:50:52

@Alikam: "akár valamennyi állami támogatással nyomatni a környezetkímélőbb városi kisautókat."

Budapesten nem csak a környezetszennyezés a gond, hanem a város történelmi adottsága a kis áteresztőképességű úthálózat (főleg a belvárosban)

Tehát ha az állam mindenkit megajándékozna egy elektromos autóval mindenkit, akkor ugyan tisztább lenne a levegő, de még nagyobb dugók lennének - én pedig továbbra is bringáznék.

hegyilany 2010.04.27. 12:52:11

@Balance Of Power: "Kicsit tulreagalod a dolgot, de pl. a behajtasi dijat magam is tamogatom. Sot: parkolasi dij legyen kulsosoknek 1000 HUF/ora."

Erre reagáltam. Hogy a sok nyomorult "külsős" nem örömében hajt be a belvárosba, hanem mert ott van dolga, mégpedig olyan dolga, amit bicajjal/tömegközlekedéssel nem tud megoldani. Ezt okos szervezéssel kell megoldani, nem őrült behajtási díjakkal... Persze az is igaz, hogy a behajtási díj miatt talán a boltok/nagykereskedők is kikényszerülnek a belvárosból...

hegyilany 2010.04.27. 12:54:44

@Gery.Greyhound: A Wesselényi azért nincs olyan messze.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 13:14:20

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: ja így már értem, hát nemjócsajként mindezen veszélyek nem fenyegetnek.
sőt lehet hogy pont én vagyok a baltásgyilkos
*sátáni kacaLY*

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 13:32:04

@hegyilany: Nincs messze. De miért is kerüljek én? Azért, mert egy autósnak nem tetszik, hogy a buszsávban tekerek (gondolom savanyú a szőlő, mert én 30-cal megyek, ő meg 10-zel. De ha nem tetszik a látvány, menjen ő a Wesselényin.)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.27. 13:39:26

@Gery.Greyhound: Szerinted szabályosan haladsz a buszsávban? Mert ha nem, akkor az szerintem elég nyomós indok a kerülésre. Függetlenül attól, hogy mit gondol erről bármelyik autós.

slynus (törölt) 2010.04.27. 13:51:19

Mit kell ezen vitázni? Járjatok minél többet autóval egyre drágább benzinnel és gázolajjal és közben nyüszítsetek a titeket sújtó adó és közigazgatási terhek alatt, gyilkoljátok a környezetet, embertársaitokat és hadd gratuláljak mindehhez mert nagyon jól nyomjátok. Akinek ilyen árak, adók és levegő mellett ez a legokosabb döntése attól többet nem is lehet elvárni. Még egyszer gratula nektek.

Balance Of Power 2010.04.27. 14:04:51

@peetmaster: Na ja, Bp. belvarosa kb. a millenniumi kozlekedesi viszonyoknak felel meg a mai napig.

@hegyilany: Nem mindegy, milyen dolga van az illetonek. Nem minden nap jon az ember videkrol aubeszerzo-korutra, birosagra stb. Ez utobbi viszont pl. minden utikoltseget fizet.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 14:05:15

@promontor: Nem szabályos, de nincs más lehetőség.

A Keleti-Astoria csak egy kiragadott szakasz volt. Ha az Erzsébet-hídon szeretnék átmenni, akkor legkésőbb az Astoria előtt vissza kell mennem a Rákóczira.

Balotelli 2010.04.27. 14:07:29

@Rékuc: OFF: Te nem az vagy, akit Húgyos Rékucként ismernek a blogokon? Elég büdös lehetsz, nem értem miért vesz fel téged bárki is. Kamionosok talán...

Vegaaa 2010.04.27. 14:21:51

@promontor: "Szerinted szabályosan haladsz a buszsávban? Mert ha nem, akkor az szerintem elég nyomós indok a kerülésre. Függetlenül attól, hogy mit gondol erről bármelyik autós."

ez utóbbi sajnos nem egy elhanyagolható tényezö. mehetne a buszsáv mellett a belsö sávban is, mert az biz szabályos, de vajon hányan dudálnának. szóval greyhound kollegának abban igaza van, hogy csak azért kell kerülnie, mert az autósoknak nem tetszik ha igy szabályos. legyen szabályos máshogy, de szabálytalan meg ugye semmiképp. ezért szoktam mosolyogni, amikor a kerékpárostól maximálisan elvárják a kresz betartását. azt ha a szerencsétlen úgy szabályos, hogy neadjisten feltart, akkor el van küldve a picsába. ezek után meg megy a csodálkozás, hogy ez a szerencsétlen aztán szarik mindenre, és csak arra figyel hogy életben maradjon. a kettös mérce sajnos ilyen viselkedéshez vezet, de ez tök természetes. innentöl már csak vérnyomás kérdése, hogy ki mit vállal be.

gyorfi.laszlo 2010.04.27. 14:25:37

@Amphiprion Ocellaris:
Miért, eddig felment benned a pumpa? Miért? Egy egyszerű, hétköznapi közl. szituációról van szó: kerékpárost kell előznöd.
Egyébként én kifejezetten kerülöm a kerékpárutakat, mert veszélyesek és rossz minőségűek, ráadásul legtöbb esetben használata értelmetlen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.27. 14:25:50

@Gery.Greyhound: Aha, az előbb állapítottátok meg hegyilánnyal, hogy ott van a Wesselényi, ugyebár.

Nem arról van szó, hogy nincs más lehetőség, csak arról, hogy kényelmetlenebb, lassabb stb. Magyarán teszel a szabályokra, ha neked úgy kényelmesebb.

Nem vagy persze egyedül, de akkor legalább ne ideologizáld meg büszkén, hogy "nincs más lehetőség"...

Fáradtangyalka 2010.04.27. 14:27:04

Hú kedves Bünti, teljesen igazad van! Sajnos ezek az agresszív bringások nem csak az autósokat üldözik, hanem azokat is, akik az erőszakjuk ellen fel merik emelni a hangjukat! Azt hallottam az emberibb parkolásért mozgalom is békés kritikával közeledett, de a critical mass elmérgesítette a kapcsolatot. Vigyázz te is magadra! Sajnos a bringások erőszakjának a critical mass a melegágya, olvasd csak el a lapjukat. Maguk sem tudják mit akarnak, csak hőzöngenek. Beteg szélsőségeseknek mindig nagy a hangja!

Fáradtangyalka 2010.04.27. 14:31:06

@slynus: Kegyetlenül megértetted mit írnak. A cikk pont rólad is szól!

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.04.27. 14:37:45

A köcsög biciglisek mindig a buszsávban tekernek, én meg ott mennék az ikszöttel. Aztán ha nem férek el tőlük és véletlenül fellököm őket, még nekik áll fejjebb! Buzeránsok. Ne a Wesselényin menjenek bazmeg, hanem az emhármason forgalommal szembe a belső sávba!

slynus (törölt) 2010.04.27. 14:38:11

@Fáradtangyalka: Téged kegyetlenül megértelek. :-) Egyébként ha olvastad volna a CM blogokat, tudhatnád milyen leveleket kapunk pont az Empamo-tol míg a CM vezetője milyen stílusban reagál. Rólam nem szól a cikk. Én nem vagyok az autósok ellen. Én a környezetünkÉRT és a felnövekvő generáció egészségéért vagyok. Nem az autók ellen. Fogalmad sincs miről hablatyolsz itt össze. Aki az autósok ellen van azzal én nem értek egyet. Aki azért van hogy minél többen kerékpározzanak és tisztább legyen a város azzal mélyen egyetértek és elismerésem minden törekvéséért. Remélem érthető voltam. Amit fentebb írtam cáfold meg ha tudod. Az csak tény. A lényege,hogy hiába egyre megfizethetetlenebb az autó,hiába tudják hogy rákkeltő és káros anyagok kilóit hagyja maga után,hiába tudják hogy nem vagy csak nehezen lehet vele a városban boldogulni mégis ragaszkodnak hozzá. Ehhez tudok gratulálni. De nem mondom hogy ne tegyék, csak nekik rossz (illetve majdnem mert engem is mérgez).

gyorfi.laszlo 2010.04.27. 15:09:27

"Az is nehezen fér a fejembe , hogy a "nincs elég kerékpárút" szlogen hogyan egyeztethető össze azokkal a díszpéldányokkal, akik annak ellenére tekernek mondjuk a Szentendrei úton, hogy néhány méterrel arréb kiépített kerékpárút található."

Nos, ha érdekel a téma nézz be az Index fórum felületén futó Kerékpáros fórumba, ott szívesen összeegyeztetjük neked az összeegyezhetetlent.
Üdv.: Győrfi László, egy "díszpéldány"

Fáradtangyalka 2010.04.27. 15:11:24

Bár nem ismerem sem az empamot, sem a cmet, de olvastam mindkettő fórumát, és csak azt tudom mondani, hogy nem mondasz igazat. Az erőszakotok szinte sugárzik belőletek, képtelenek vagytok tudomásul venni, hogy van, aki nem tud bringával közlekedni. Csak a környezetszennyezésről dumáltok, és mi van az elektromos, meg a hibrid autókkal! Arról nem is beszélve, hogy a Cm szervezőinek jó kis futárszolgálata miért szennyezi a városunk levegőjét az autóival. Az egész felfordulás csak anyagi érdeküket szolgálja. Köze nincs a jó levegőhöz. A felnövekvő generáció nagyon fog örülni, ha abba a szintbe züllesztitek Budapestet, ahol a 70-es években az Ázsiai városok voltak. Ha közöd lenne a jó levegőhöz, nem az autósok ellen uszítanál, hanem a városvetést bírálnád a fekete füstöt eregető buszokért, a beépített belvárosi parkokért, az ocsmány üveg irodaházakért a volt üres telkeken, a nem létező körgyűrűért, az évtizedek óta nem fejlesztett úthálózatért, a sok szemétért, a villamos sinekről felszálló hatalmas porviharokért, a politikusok villái és az üres lakóparkok miatt kivágott fákért. De ahhoz gyáva vagy, közöd nincs a környezetvédelemhez!@slynus:

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 15:27:14

@gyorfi.laszlo: A poszt hivatkozott részére már megkaptam a választ egy nálad higgadtabban és értelmesebben érvelő társadtól, amit el is fogadtam.

gyorfi.laszlo 2010.04.27. 15:35:32

@Amphiprion Ocellaris:
"...amit el is fogadtam."
Ennek őszintén örülök. Eggyel gyarapodott azoknak az embereknek a száma, akik nem gondolják, hogy diretket bosszantásból csináljuk azt, amit.
Hozzászólásom melyik része volt kevésbé higgadt, vagy értelmes?

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 15:39:46

@gyorfi.laszlo: A személyeskedést visszavonom. Maradjunk annyiban, hogy egy korábbi hozzászóló már "felvilágosított", így nem kutakodnék további fórumokban.

gyorfi.laszlo 2010.04.27. 15:48:24

@Amphiprion Ocellaris:
Oké.
Ha valamelyik hsz.-om kioktatónak tűnt, elnézést kérek, nem volt ilyen szándékom.

Fáradtangyalka 2010.04.27. 15:48:59

@Amphiprion Ocellaris: A kérdés pedig jogos,miért a kerékpárút, ha nem használják! Ha van rá indok, akkor miért költik rá az adó millióinkat! Tudom, a nagyokosok megmagyarázzák, de kerekezni bárhol lehet, ott is ahol nincs külön út, akkor minek?
Nekem nincs autóm, én is kerekezek már lassan 20 éve! Egyszer voltam ezen a critikal masson, azt hittem valami jó buli, de elég félelmetes volt a sok részeg vagy narkós fiatalt látni. Szerintem a kerékpárosok erőszakját és a cm-et nem lehet elkülöníteni.

Fáradtangyalka 2010.04.27. 15:57:20

@slynus: Mit kell ezen vitázni, menjetek a Mátrába kirándulni bicajjal, induljunk együtt, mi autóval. Mire odaértek lógó belekkel, izzadtságszagban fürödve, a mi kis családunk már jön is haza 4 napi kirándulás, és kényelmes ott alvás után! Vagy menjetek sítúrára a Magas Tátrába bringával. Értelem az van!

gyorfi.laszlo 2010.04.27. 16:02:48

@Fáradtangyalka:
A kerékpárút, mint intézmény a kerékpározás megkönnyítésére szolgál, viszont az általam ismert magyar kerútak éppenhogy nehezítik a haladást, és egyértelműen látszik, hogy építőinek az volt a célja, hogy a biciklist eltakarítsa az útról.
Én országúti kerépárral túrázom, egy-egy menet 200-300km szokott lenni. Ilyen távolságot, ilyen kerékpárral nem lehet a magyar kerékpárutakon megtenni, ezért nem használom azokat.
Az pedig egy jó kérdés, hogy a politikusok miért költenek értelmetlenül milliókat.

slynus (törölt) 2010.04.27. 16:07:18

@Fáradtangyalka: Én nem vagyok gyáva és sosem uszítottam az autósok ellen. Ha megnézed ez a blog uszít a bringások ellen. A Cm mindig hangsúlyozza, a cél nem az autósok eltiprása, hanem a kerékpározás mint alternatíva népszerűsítése. Gőzöm sincs miről beszélsz. Ja és szerinted évente kétszer milyen céllal vonulunk fel? Épp az általad említett problémák miatt. A cm szervezői időről időre felszólalnak a közgyűlésen és más civil csoportokkal együttműködve dolgoznak egy élhetőbb városért. Ennyi!

slynus (törölt) 2010.04.27. 16:11:26

@Fáradtangyalka: Ha mennék a Mátrába vonatra tenném a bringám vagy 3 nap alatt tekernék le oda közben jót kempingeznék. Bármelyik jöhet. Odaérve mindennap túráznék a bringámmal és hidd el többet látnék a mátrából mint te valaha fogsz az autód ablakán keresztül. Évente megyek körbe a balcsin is és amikor először tettem meg nem hittem el mennyivel több van a Balatonban mint turisztikai célpontban. Autóból a világ 80%-a rejtve marad bárhol is jársz. Mondom, ez csak nektek autósoknak rossz, én jól érzem magam tudván mennyivel több élménnyel gazdagodom és nem károsítom mások életét, életterét. Ismétlem, ez csak NEKTEK ROSSZ!

cso zsi 2010.04.27. 16:38:33

@slynus: Nem uszít. Leír pár jellemző véleményt, egy (remélhetőleg) szűk csoport szájából/tollából.
Tudni kell, hogy az utakon nem egymás ellen vagyunk.

Fáradtangyalka 2010.04.27. 17:23:20

@slynus: Képzeld, én úgy megyek a Mátrába, hogy felteszem a családi autóra a kerékpárokat, a gyerekekét is, a férjemét is, és amikor odaérünk mi is tekerünk, vagy hegyet mászunk gyalog. Az autó kitágítja a világot, feltehető rá a kerékpár, a csónak, a lakókocsi, a sífelszerelés, és télen is használható. Míg a kerékpárra a két gyereket sem tehetem fel nemhogy csónakot, lakókocsit, síléceket! Nem sértésnek, de a szűk látókörötök tükröződik az írásaitokban. Éljetek csak a kis mikrokozmoszotokban, hagyjatok élni minket, de ne utáljátok aki ennél többre vágyik, és azt mondja, mégis mozog a föld!

Fáradtangyalka 2010.04.27. 17:28:03

@cso zsi: "Tudni kell, hogy az utakon nem egymás ellen vagyunk." Pontosan, ahogy mondod! Sajnálatos, hogy a bringások "kopaszbéenvés" rétege ezt nem tudja, és a szervezeteik sem ezek szerint cselekszenek. Bár hamisan ezt hirdetik.

slynus (törölt) 2010.04.27. 18:57:35

@Fáradtangyalka: Az a baj,hogy próbálod rám, ránk húzni,hogy uszítunk és dolgozunk az autósok ellen, csak nem értem honnan veszed ezt. És még én vagyok szűk látókörű? Én egy szavammal sem szidtalak se téged sem az autósokat. Ezzel szemben te? Én nem hagylak élni? Mit műveltek a levegővel? Mit műveltek az emberek egészségével a környezettel? Hogy képzeled,hogy ezzel vádolsz amikor minden fékezésed és gázadásod 100%-ban árt a környezetünknek. Az enyémnek is.Én hagylak élni és te? Ha én elmegyek a gyereked mellett ő mit kap és én mit kapok ha te elmész mellettem a kocsiddal? Szevasztok! De még egyszer mondom,mert látom nem érted. NEM VAGYOK AZ AUTÓSOK ELLEN ÉS A CM SINCS! AZT AKARJUK MEGMUTATNI, A KÖRNYEZETET ÉS AZ EMBEREKET KÍMÉLVE IS LEHET KÖZLEKEDNI. ÉRTED? ÉRTED? VAGY CSAK ÍRSZ,ÍRSZ ÉS ÍRSZ faszságokat mint valami csimpánz?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.27. 19:03:27

@Fáradtangyalka: vazze, nem arról van szó, hogy menj a Mátráig biciklivel, hanem hogy munkába járáshoz van alternatíva is. Ezt nem olyan nehéz megérteni, gondolom.

tgz 2010.04.27. 19:54:05

Hmmm, én bringázom, de nem tartom magam fanatikusnak. Tudom, hogy a bringa nem tudja kiváltani az autót (ahogy nem egyszer fordítva sem megy a dolog ;)), és azt is, hogy sokan nem tudják megoldani máshogy, csak autóval. Hát, én meg igen, és rajtam kívül még sokan mások is. Ez pedig jó dolog, dotálni kell.

Nem kell mindenkinek kötelezővé tenni a biciklizést, csak el kell érni, hogy az emberek ne úgy tekintsenek rá, mint valami extrém sportra. Ahol pedig ténylegesen extrém sport, ott meg kell változtatni úgy a közlekedési viszonyokat, hogy a továbbiakban ne legyen az.

Van aki azért nem ül bringára, mert nem tud, őket sajnálom. Van aki azért, mert azt hiszik, bringázni kényelmetlenebb, mint dugóban ülni, vagy épp utálják a bringásokat (no comment). De nagyon-nagyon sokan csak azért nem ülnek a nyeregbe, mert félnek. Kipróbálnák a biciklit, de a frász kiveri őket, ha rá gondolnak, hogy "védtelenül" közlekedjenek. Sajnos a félelem nem teljesen alaptalan (bár nagyon túlméretezett). De épp ezen kell változtatni. Nem kéne, hogy a város egyik pontjából a másikba páncél nélkül eljutni valami hőstett legyen.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 20:12:38

@tgz: Ámen! Most pedig a bringások és az autósok is nyissanak ki egy sört, és nézzék a meccset!;)

mancaa 2010.04.30. 12:08:48

Én is bringázok, de csak szabadidőmben, szórakozásból. Mikor melózni megyek azért nem mindegy, hogy szarrá ázva érek be vagy izzadtan... meg azért egy közepes bevásárlást is érdekes 5-10-20 km-ekre elbringázni...

lkondor 2012.01.31. 14:12:39

Lassan már létezni sem lehet autó nélkül, és aki nem tud vezetni, AZ HÜLYE.
süti beállítások módosítása