Régóta próbálom megfejteni azoknak az embereknek az észjárását, lelkivilágát, akik nem valami mellett, hanem valami ellen köteleződnek el. Foglalkoztunk már számos közlekedéssel, autózással kapcsolatos "vádponttal", és mindig feltűnt néhány kommentelő, akik - a konkrét témát teljesen negligálva - magát az autózást jelölték meg eredendő bűnként. Íme néhány klasszikus autóellenes klisé a Bünti blog archívumából:
- "Ha ennyire hozzánőtt a segged az autóhoz, hogy mindenhová azzal jársz, akkor fizess is érte." (Prejudikáció díszpéldánya: autóba csak a mérhetetlenül ellustult, zsíros szívű véglények ülnek. Kívánom, hogy kapaszkodjon fel egy távgyalogló réteg, akiknek külön utakat építenek, és őket fikázzák, hogy micsoda puhányság biciklin menni, amikor távgyalogolni is lehet!)
- "Aki a belvárosban lakik NE TARTSON AUTÓT!" (Gondolom ki se lépjen a lakásából, az alapvető fogyasztási cikkeket szállíttassa házhoz egy biciklis futárral, a várost pedig csak a MÁV vagy a Volánbusz járataival hagyhassa el!)
- "Mit érdemel az a bűnös, aki a saját kényelme miatt az én levegőmet is szennyezi?" (A közjószág és a magánjavak fogalmának elképesztően demagóg mixtúrája.)
- "Fizessen a sok tehetős autós!" (Mert autóba nyilván csak a pöffeszkedő nagytőkések meg a bankárok ülnek. Ha mindegyik vinne magával egy oligarchát az anyósülésen, máris feleződne a forgalom!?)
- "Legyen illegális az autó!" (Radikális javaslat a mérsékelt konstruktivizmus jegyében.)
- "Le kell lőni minden autóst és megoldódik a probléma!" (A fenti megoldás testvére II. világháborús lendülettel megfogalmazva.)
A magam részéről teljes mértékben elfogadom, hogy a kerékpározásnak vannak vitathatatlan előnyei az autózással szemben. Környezetbarátabb, egészségesebb, sokszor gyorsabb és minél több ember pattan át a nyeregbe a volán mögül, annál kevesebb az esélye a dugóknak a közutakon. Ha bármilyen alternatív közlekedési mód legalább ennyi pozitívumot fel tud mutatni, ÉS valóban van egy kritikus tömeg, akik azt használják, akkor én magam is támogatom, hogy teremtsék meg a hozzá szükséges infrastruktúrát.
Van azonban a biciklis társadalomnak egy totálisan elvakult rétege, akiknek célja nem a kerékpározás előnyeinek hangsúlyozása, hanem az ősi ellenség, az autós elpusztítása. Ők képtelenek befogadni azt, hogy az autós közlekedés a jelen kor szerves része, és bizonyos esetekben a kerékpározás nem nyújt alternatívát. Ezekben a vakbuzgó kerekesekben nem is az a legzavaróbb, hogy a fentiekhez hasonló kommenteket írogatnak, hanem az, hogy a közlekedésben eszement furkóságokra képesek, amit szerintük a "szent ügy", a gépjárművek elleni keresztesháború igazol.
Abból az általánosító premisszából kiindulva, hogy "az autósok nem figyelnek a kerékpárosokra", felhatalmazva érzik magukat a közlekedési szabályok szelektív alkalmazására. "Ha ők így, akkor mi is így". Döngessünk a járdán! Guruljunk át a piroson! Cikázzunk ész nélkül az autók között! Talán már a rosszindulat határát súrolja részemről, de néha tényleg azt érzem, hogy szándékosan keresik a konfrontációt, mert veszettül hiányzik már nekik, hogy autókarosszériát horpaszthassanak vagy lerúghassanak egy visszapillantó tükröt bosszúból. Fura közlekedési szokásaikat olykor azzal magyarázzák, hogy nem kívánják sokáig letüdőzni a gépkocsik által kibocsátott károsanyagot, ezért sietnek. Nekik érdemes lenne elgondolkodniuk azon, hogy egy balul elsült manőver egyszer és mindenkorra "megoldhatja" a légzéssel kapcsolatos kérdéskört...
Az is nehezen fér a fejembe , hogy a "nincs elég kerékpárút" szlogen hogyan egyeztethető össze azokkal a díszpéldányokkal, akik annak ellenére tekernek mondjuk a Szentendrei úton, hogy néhány méterrel arréb kiépített kerékpárút található. Mint az akaratos kisgyerekek, akik veszettül tudnak hisztizni egy új játékért, de amikor végül megkapják, akkor rövid időn belül mégis inkább a szomszéd kölyök legoja kell nekik. Nem elég jó az út, amit kaptak? Miért, az autósok tökéletes aszfaltcsíkokon járnak Budapesten? (Itt jegyzem meg, hogy ide kapcsolódik az a gyalogosfaj is, aki mindenképpen a bicikliúton akar csatárláncban korzózni, és részben talán előidézője a problémának.)
Meggyőződésem szerint csak egy nagyon szűk rétegre érvényesek a fent leírtak, de sajnos úgy vagyunk programozva, hogy a rossz tapasztalatok mélyebb nyomokat hagynak bennünk, mint a normális bringás többség. Abban is biztos vagyok, hogy biciklisek is találkoznak igazi vérbunkó autósokkal, akik ívesen szarnak rájuk és egyenlőségjelet tesznek a critical mass, illetve az előbbiekben vázolt kerékpáros radikalizmus közé. Mi sem természetesebb, hogy ha valaki megírja róluk a posztot, az igazságosság jegyében megjelentetjük azt is. Most viszont büntetni fogunk!
TE HOGYAN BÜNTETNÉD AZT,
AKI ELLENSÉGNEK TEKINT AZÉRT, MERT AUTÓBAN ÜLSZ?
#1 Lehet, hogy az autósoknak egy kerékkel kevesebb van, de némelyik bringásnak lehetne kettővel...
#2 Legszörnyűbb rémálmaik valósuljanak meg egy napra: egy szmogtól élhetetlen metropoliszban vadásszanak rájuk biciklisták vérével táplálkozó autós vademberek!
#3 Vezessen az égvilágon mindenhová kizárólag bringásoknak kiépített széles bicikliút! Akkor semmi nem fogja igazolni a "majd jól lerúgom a tükrét" nem túl kulturált félmondatot. Egyúttal kizárható lesz, hogy a radikálisabbnak igaza van, mindenki más meg boldog lesz.
A feszültséglevezető játszótéren autóval és biciklivel is parkolhattok...
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Kerékpárosok 2010.04.27. 10:05:19
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
soldat 2010.04.27. 09:00:41
Évi sokezer kilométert tekerek Bp-n, és az autósok NEM bunkók velem.
(A Szentendrei kerékpárutat nem azért nem használjuk, mert lassú, hanem mert olyan mértékben balesetveszélyes, hogy ahhoz képest egy 70-el repesztő Kamaz kész életbiztosítás. Itt most mindenki együtt szív azért, h olyan emberek tervezik a kerékpárutakat, akik egy métert nem mentek kerékpárral).
Zsurmi 2010.04.27. 09:01:50
Démonmac1 2010.04.27. 09:20:35
Kniight 2010.04.27. 09:22:14
A kötelességeket meg nagy ívben elfelejtik (piros lámpánál megállni, elsőbbségadás, kivilágítás, sárgamellény, piásan nem vezetünk, kresz alapszintű ismerete).
Először tessék a kötelességeket betartani, és utána lehet a jogokat élvezni és újabbakat követelni.
Ha az autósok ugyanolyan mentalitással viselkednének a vérbiciklisekkel szemben mint ők viszont, már nem lennének vérbiciklisek...
Stern James 2010.04.27. 09:22:17
Démonmac1 2010.04.27. 09:22:46
(direkt kisbetű)
Pierr Kardán 2010.04.27. 09:23:16
mojszipupi 2010.04.27. 09:24:17
A lényeg egyébként az h pl Hollandiával ellentétben a mi fővárosunk nemigazán alakalmas egyszerre az autók és a kerékpárosok befoagadására pusztán infrastruktúrális okokból sem. Néha nekem is volt konfliktusom bringással és egyértelműen nekem volt igazam, de egy kis veszekedés után ráhagytam.
Én ebben egyfajta pszichológiai korlátot látok mind az autósok mind a bringások részéről, valahogy zsigerből utálják egymást pedig szerintem kialakítható lenne egy békés egymásmellett élés ha nem is szeretjük egymást
light22 2010.04.27. 09:25:06
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 09:25:31
Démonmac1 2010.04.27. 09:26:00
(autó, bicikli,motoros, teherautó, mind mind eleség:))
Lángharcos 2010.04.27. 09:26:23
A Szentendrei bicikliúton járok rendszeresen, és tele van enyhén szólva "necces" szakaszokkal. Megértem, akik inkább mennek a szentendrei úton, mert ott jól láthatóak, és egyenletesen veszélyes az út.
pakesz (törölt) 2010.04.27. 09:27:48
ezt en mindig igy szoktam idezni: "aki a belvarosban lakik annak az auto az luxustermek"
de nem ertem ezzel mi lenne a gond? az hogy realisan latom (azaz kepes vagyok felfogni) hogy a belvarosban nem fernek el az autok? mert tul sok a lakas keves a parkolohely?
Démonmac1 2010.04.27. 09:27:48
Démonmac1 2010.04.27. 09:30:25
Rav Antal 2010.04.27. 09:30:34
Mostly Harmless 2010.04.27. 09:30:39
javasolnék egy tanulmányi kirándulást Bécsbe, vagy Párizsba. utóbbi 10 milliós nagyváros, mégis lehet benne biciklizni.
light22 2010.04.27. 09:30:49
Csak a rendőrség elég impotens ahhoz, hogy ilyen piti ügyekkel foglalkozzon
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 09:34:49
Lángharcos 2010.04.27. 09:35:53
Ha az autósok egy része átül bicajra, akkor csökken a dugó, csökken a szmog. A maradék autósok gyorsan célba érnek, és a biciklisek se szagolják a füstöt. Win-win szituáció.
Nem kell mindenkinek átülnie, senki se várja el a 3 gyerekes családanyától, hogy a pereputtyát biciklin vigye óviba. De aki kedvet érez, és megvannak számára a feltételek (ép ízületek, működőképes bicikli és kezelhető távolság a munkahelytől), azok nyugodtan tegye meg :)
Jövök be munkába, és útközben csupa vidám ember mosolyog rám, szintén kerékpárról. Jó érzés jönni. Nem ragadok be dugóba, élvezem a jóidőt.
Megvannak ennek az előnyei.
cso zsi 2010.04.27. 09:39:01
A zebrán nem csak az autósok kis része nem engedi át a gyalogot, hanem bringások, mopedesek, motorosok is keresnek rést az egyébként 15 másodperc múlva megszűnő embertömegen. Míg a motorizáltak hallhatók, még akár el is lehet előlük ugrani. De a bringás az zajtalanul, lopakodó üzemmódban tör utat. Nem mind. Csak az a "kevés", aki sokat jár a városban, mindenhol feltűnik, és ezáltal miatta alakul ki a rossz vélemény a többségről.
Mert a napi 5-600ezer autósból átmegy-beragad a pirosba 10-ből kettő, addig a bringásból 3-ból 2 teszi ezt. Hányan is vannak úton naponta? 5-10ezren?
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 09:39:12
cso zsi 2010.04.27. 09:41:22
Baszki, jó fogaid lehetnek. :))))
a távoli rokon 2010.04.27. 09:41:37
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 09:43:24
4runner4ever · http://drotvizsla.wordpress.com 2010.04.27. 09:44:15
baranya.blog.hu/2008/05/01/kerekparosok_vs_kerekparut
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.04.27. 09:46:11
Vegyük észre: ha az autós, gyalogos, bringás egymás torkának szorongatásával van elfoglalva, akkor azon a beteg városvezetés, a centrumkáefté, a kerékpárútból pénzt lenyúló cimbi, és hasonlók röhögnek a legjobban.
Most pedig beteszem a bringámat az autóba, és amíg a szélvédőt javítják, tekerek kb. 40km-t a városban, dolgaimat elintézendő. A roller ma itthon marad.
Lángharcos 2010.04.27. 09:46:49
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 09:48:34
Sajnálom, hogy ennyire rossz néven vetted a nem rosszindulatból írt kritikát. Ezentúl majd csak olyat fogok írni, amivel mindenki egyetért (nem).
Hümüzhümümüz 2010.04.27. 09:48:51
Ezt lehetne úgy is, hogy: Aki a belvárosba megy NE BICIKLIVEL TEGYE!
Különben meg nem értem, hogy minek kell mindenkinek kasztosodni. Ez valami új trend? Lassan már az Activia imádók is szövetséget alapítanak, aztán tüntetést tartanak a Könnyű és finom joghurtot evők ellen. :S Bzzz! Fura egy nép vagyunk.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.04.27. 09:54:16
Lehete gymás utálni, lehet hülyeséget csinálni, vitatkozni, csúnyát mondani egymásra. Egyet nem tudok elfogadni: ha valaki vélt vagy valós sérelmei mentén a helyszínen meghozza a halálos ítéletet, és azt igyekszik végrehajtani. Ha paraszt módon bringázok, akkor a következő pirosnál száljon ki, jöjjön oda, mondjon nagyon csúnyát, vagy vágjon pofán. De ne szorítgasson le, húzzon el mellettem 10cm-re, vagy jöjjön mögöttem 20cm-re fenyegetően. Uganígy a bringás is szóljon szépen a bringaúton ténfergő gyalogosnak vagy kiskölöknek, de ne menjen a centizgetés, mert az rossz.
wadallat · http://wadallat.blog.hu 2010.04.27. 09:55:56
@soldat: Szinte biztos voltam benne, hogy a nevezett kerékpárutat az általad elmondottak miatt nem használják.
tyberius 2010.04.27. 09:56:56
Soldat-nak van igaza, az autósok és a bringások 99.9%-a képes normálisan, együtt közlekedni. Az, hogy egy kicsit mindenki szabályt szeg (mert az autósok is szegnek ám, szép számmal, elég csak a "sötétnarancssárga" kifejezésre gondolni, meg a kereszteződésbe ragadtakra), az már csak a magyar közlekedési kultúra része, emiatt kár anyázni. A gyallerekbe is beleköthetnék, amikor pl. a körúti zebráknál szépen belegyalogolnak a pirosba, mert "úgyse jön autó" - ja, de kerékpáros igen. Ilyenkor lassítok, kikerülöm őket, volt, hogy meg is álltam - pedig nekem volt zöld. Nem anyázok, elférünk.
Igazából nem értem, az interneten miért válik vadállattá az egyébként olyan jól elférő közlekedők egy része. Gyanítom, az ilyenek a frusztrációjukat élik ki. Amíg nem bringáztam, addig engem is mindennap frusztrált, nyűg volt a közlekedés, míg amióta biciklivel járok, kifejezetten élvezem :) Számomra ez a legfontosabb érv a biciklizés mellett.
2010.04.27. 09:59:59
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.04.27. 10:02:07
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 10:02:34
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 10:04:32
Dax 2010.04.27. 10:08:03
pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.04.27. 10:13:15
has 2010.04.27. 10:16:21
törzsmókus 2010.04.27. 10:18:00
ha letöri, az persze más.
ginkgo 2010.04.27. 10:18:24
slynus (törölt) 2010.04.27. 10:18:34
lobaszopiatej 2010.04.27. 10:20:35
1. BP-en a bicikliutak városnézésre valók, aki nem hiszi próbálja ki (ja, és 100m-enként véget érnek v átterelik)
Már ha bicikliútnak lehet hívni.
Pl sok helyen bicikli ÉS gyalogút, tele turistákkal.
Mentem a Sz.endrei úton is, azt ami ott van bicikliútnak nem nevezném (bár annak van kijelölve...), és eszembe nem jut többet "használni".
2. jó ez a poszt, kell a véleményütköztetés
Cooler 2010.04.27. 10:21:12
2. Ha a nagyszerű kerékpáros az aszfalton (autók számára létrehozott) közlekedik, vonatkoznak rá a KRESZ szabályai. Ennek ellenére piros lámpa leszarva majd átmegy a zebrán (vagy a piroson), innentől kezdve az én szemszögemből a továbbiakban nem forgalom résztvevője.
3. Múzeum krt.: biciklis jobb oldalon, biciklis bal oldalon. Többet nézek hátra és oldalra, mint előre... ez nem normális. (Pedig van kerékpárút).
Nem tolom le a biciklist, nem húzom rá a kormányt, de ha egyszer átesik rajtam egy, még agyon is verem a kerékkulccsal.
Már megint a farok csóválja a kutyát, de ez egy ilyen ország.
has 2010.04.27. 10:21:22
Én meg menjek a kerékpárúton, ha rossz az úttest? Mindenhol úgy kell haladni ahogyan a feltételek megengedik. Szar úton , puhatestűek között, nagy forgalomban lassan.
cso zsi 2010.04.27. 10:22:56
Elég sok bringán látni ugyanezeket.
Na jó, némelyiken egyáltalán nincs fék. Csak a váz, meg a kerekek.
MagyarZizzi (törölt) 2010.04.27. 10:22:58
F79 2010.04.27. 10:26:15
cso zsi 2010.04.27. 10:27:47
Ha egy falnak támasztott bringa kereke útban van a kapubejáróban, odébbrakhatom-e úgy, hogy a gazdája nem ront rám?
ginkgo 2010.04.27. 10:28:17
1. Marha okos fiú lehetsz, pont hogy vidéken létszükséglet az autó, mert ott nincs minden sarkon éjjelnapplai/tesco/bárakármilyen szolgáltatás, mitöbb sok helyen normális tömegközlekedés sincs (mondjuk az Budapesten sincs)
2. A közút nem az autók számára van hanem mindenki számára, szerencsére van mellette járda esetleg bringaút (amikre sokan ráparkolnak), hogy ne kelljen a kocsik között menni. Mert te persze minden körülmények között szabályosan vezetsz Muhahahahaha
3. Itt végre vmiben igazad lett ez tényleg nem normális, de ez van, ha nem bírod az ezzel járó stresszt ne ülj autóba.
Szelid sunmalac 2010.04.27. 10:28:29
Szelid sunmalac 2010.04.27. 10:32:03
Spiritmonger 2010.04.27. 10:34:06
Budapest nem biciklivárosnak épült
ha valaki nagyon kerékpározni akar, az tegye fel a csomagtartóra a gépet, irány a János-hegy, és annyit teker ott, amennyit bír, majd miután megunja, szépen hazakocsikázik nyugodtan
Hoppázó Beléndek 2010.04.27. 10:38:08
.tipikus pesti reggel.
tyeli 2010.04.27. 10:38:09
a lényeg: a mai állapotok nem tarthatóak fent a belvárosban. NEM A BELVÁROSIAK autójával van a probléma, hanem ellenkezőleg, azokkal akik a belvárosban az átmenőforgalmat generálják. Ezért kellene behajtási díj (az ott lakóknak ingyen) és ekkor már csak azok mennének oda akiknek tényleg olyan halaszthatatlan dolguk van ott, hogy megérje kifizetni azt a pár száz ft-ot. igaz ehhez elkerülő utak is kellenek.
a lényeg, hogy a XXI. század az ökológikus gondolkodás fenntartható fejlődés stb. százada lesz, amiben az belvárosi közlekedés alternatívái a tömegközlekedés és a kerékpár lesz! hiába minden, a bringások száma évről évre nő..
de egyébként meg szét kell nézni, hogy nyugati nagyvárosokban (akik kb. 20-30 évvel vannak előttünk most) hogyan alakult ez (nem kell messzire menni pl Bécs), és az ő tapasztalataikból tanulni, és minél előbb változtatni, annál olcsóbb és simább lesz az egész..
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2010.04.27. 10:39:47
Érdemes lenne összemérni, hogy a szombati, 35 ezres kritikusmassza hány autó adott idejű károsanyag-kibocsátását produkálta. Persze mindenkinek joga van szennyezni. De a szennyezőbb gyárakat is jobban megsarcolják, mint mondjuk egy pékséget.
Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 10:39:56
white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.04.27. 10:41:05
A blog alapelve, hogy mindenfajta túlgondolás nélkül írjunk azokról a bosszúságokról, akut problémákról, amik napról napra szembe jönnek velünk. Tesszük mindezt függetlenül attól, hogy ez lerágott csont-e vagy ép aktuális, megvitatásra érdemes téma. A mai poszt kapcsán maximum az "öncélú" jelzőt vagyok hajlandó elfogadni, de hát a blogolás egy ilyen műfaj...
Tavasztól őszig zömében bringával járok melóba. Ezen kívül és néha belül sokat autózom. Engem érdekel a téma, mert saját bőrömön érzem az alapvetően kulturálatlanságunkból táplálkozó feszültséget.
Hány komment? – Nem érdekel!
Pár értelmes, elgondolkodtató, az enyémmel néha még össze sem egyeztethető gondolatért szívesen adok 100 anyázósat.
Balance Of Power 2010.04.27. 10:41:31
2 kedvenc peldam, ami a tema kapcsan mindig eszembe jut (konkret ismerosok):
- A csaj a Szena terrol jart a Kalvinhoz dolgozni mindennap autoval (berletet megvette a ceg). Napkozben pedig nem atallott a nagymamaja rokkantigazolvanyat a szelvedore rakni. Aztan furcsan nezett, amikor ezen tobben fennakadtunk.
- Nyugatitol Moriczig mindennap kocsival. Merthogy 8-18 (most mar 20) ora kozott fizetni kell a parkolasert. Felvilagositottam oket, hogy mivel ott van a bejelentett lakcim, jar nekik a keruleti parkolasi matrica. Evek ota nem talalkoztam veluk, de remelem, azota volt felorajuk, hogy megigenyeljek a matricat.
Belvarosikent es autotulajdonoskent azt mondom: autoba ulni csak ha nagyon muszaj.
ginkgo 2010.04.27. 10:42:34
Jobb lenne a levegő, a busz simán tartaná a menetrendjét, az áruszállító nem tartaná fel a forgalmat amíg kirakodik. Sokaknak viszont nagyon kényelmetlen lenne kiszállni a kényelmes kocsiból és gyalogolni/bringázni.
Budapest képzeld lovaskocsis/lovas/gyalogos városnak épült némi kötöttpályás rásegítéssel, kocsiknak akkor nincs helye benne?
cso zsi 2010.04.27. 10:43:03
És biztos nem 70 km-t autózol körbe az M0-n, hanem "aljas módon" 25 km-ből megoldod, keresztül a városon. Nem szégyelled magad? Mi lesz így a népgazdasággal? Kevesebb üzemanyagot használsz, így a kevesebb tankolásból kisebb lesz az adóbevétel.
Meg mi az, hogy reggelenként nem rizikózod meg a déli-M0-on a kamionok közötti életbenmaradós játékot? Nem szokott ott olyan nagyon sok román sofőr elaludni, hetente csak egy. A másik az vagy jugó, vagy török, vagy bolgár. A magyar az ébren tör össze.
Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.04.27. 10:47:21
Balance Of Power 2010.04.27. 10:47:46
Mondjuk a celforgalom meghatarozasa nem konnyu, a hozzam kocsival erkezo haverom is ugyanugy az, mint az aruszallito - ezen kellene agyalni.
georg 48 2010.04.27. 10:50:28
Csakis, kizárólag ők húzhatják a rövidebbet! Azon egyszerű oknál fogva, miszerint az autó sokkal nagyobb.
Én, részemről biztosítási szakember vagyok. Jócskán megnőtt azon autósok száma, akik bármilyen baleset esetén azonnal jó ügyvédhez fordulnak. Jelenleg az esetek 80-85! % ban nem tévedés!!!! a kerékpáros baleseteknél az autósok jönnek ki győztesen!
Nem tudom felfogni , hogy felnőtt ember tudatáig miért nem jut el, ha örök életére nyomorékká válik vagy csak hosszú időre lepukkan, ő baszik rá?!
dukeekud 2010.04.27. 10:52:13
AKI ELLENSÉGNEK TEKINT AZÉRT, MERT AUTÓBAN ÜLSZ?"
Nem azert ellenseg mert autoban ul, hanem mert a tobbseg kozveszelyes, es van pofaja lustasagbol, luxusbol, kivagyisagbol pofatlanul szennyezni a levegot.
Szerintem az aki masoknak sulyos betegseget okoz(asztma, allergia, tudorak),pusztan a kenyelme miatt az igenis ellenseg.
Es nem kell a duma, hogy a munkahoz kell az auto mert nehez dolgokat szallit.Mert 10-bol 2 akinek tenyleg szukseges az eletehez munkajahoz az auto.Nagyon gyakran latni,hogy sokan egyszeruen csak jateknak hasznaljak az autot, szaguldoznak lampatol-lampaig csikorgo gumival, duborgo zene mellett.
Az ilyen idiotakat tenyleg kilehetne tiltani az utakrol,mert tok feleslegesen foglaljak a helyet, szennyezik a levegot. Otthon jatszon a homokozoban.
cso zsi 2010.04.27. 10:54:13
A boltok a kijelölt rakodási hely igénybevételéért hosszú évek óta fizetnek. Ki veheti azt igénybe? Csak a hozzá szállító ***sped feliratú teherautó, vagy a náluk hibát elhárító telefonszerelő is?
Aki alvállalkozó, tehát a kocsiján még a T-izé sem biztos, hogy ott lesz.
nickg19810331 2010.04.27. 10:55:27
és a fent említett paraszt biciklisek táborát erősítem, mivel ahol nincs bicikliút ott a járdát használom, bár annak is az út menti részére igyekszem összpontosítani. ha rendőr alkap akkor inkább kifizetem azt a 3-5e Ft-os büntetést mint hogy véletlenül autó alá kerüljek. és úgyszintén megyek egyirányú utcában szembe a forgalommal, de ha autó jön akkor lehúzódok szélre és megállok, ennyi.
és sokan mondják hogy bp-n nem alternatíva a kerékpár. nekem a munkahelyem 15km-re van a lakásomtól.
ez az út autóval 30-35 perc, egy órával későbbi indulásnál kb 1 óra úgy mint hazafelé menet. tömegközlekedés 55 perc, kerékpár pedig stabil 40-45 perc.
lehet fikázni :-)
Spiritmonger: sajnos azon belül is laknak emberek, vagy akkor hétévégén egész bp-ről tiltjuk ki az autókat. nonszensz.
georg 48 2010.04.27. 10:56:56
Az esetek többségében ugyanis, ha vétkes az autós kap esetleg pénzbüntit, jogsibevonást. Nem csukják le, hacsak nem történt szándékosság!
Hát megéri?
ginkgo 2010.04.27. 10:56:57
Devil 2010.04.27. 10:58:19
Mas. Elterjedt kozottuk hogy egyiranyu utcaban lehet forgalommal szembe bicajozni, meg hogy a buszsavot is lehet hasznalni. De az mar nem jutott el a 90% fejebe hogy OTT AHOL TABLA MEGENGEDI!!!! Folyton felbukkannak ott is ahol semmi keresnivalojuk, es azt hiszik hogy nekik total joguk van arra amit csinalnak, es mindenki mas a hulye, meg enm figyel meg ki akarja nyirni etc. Ja es lehetoleg lampa nelkul! Mert az oooolyaaaan meno!!!
cso zsi 2010.04.27. 11:01:30
Adott helyen a "lehetőségekhez képest" negyed nyolcra van rendelve az ételfutár. Az érkezések 6:55-től fél kilencig bármi.
Alikam 2010.04.27. 11:04:37
A kerékpározás egy hobbi, egy sport, köze sincs a városi közlekedés alternatívájához.
A dugót, a forgalmat nagyrészt az agglomerációból, a peremkerületekből érkező autók okozzák akiknek nem alternatíva az, hogy egy drótszamáron letekerjenek napi 40-60 kilométert.
Már az irány teljesen rossz.
A tömegközlekedést kéne fejleszteni, ésszerűsíteni, illetve később - ha lesz miből - akár valamennyi állami támogatással nyomatni a környezetkímélőbb városi kisautókat.
Na meg persze a céges autó bizniszt leállítani, mert az egy vicc.
A kerékpár semmire sem megoldás, az jó arra, ha 1-2 kilométerre laksz a melóhelyedtől, tudod hol tárolni úgy, hogy ne lopják el és nincsenek ízületi problémáid.
Poptaritop 2010.04.27. 11:05:17
A fogalmak hanyag odacsapkodásának elképesztően demagóg mixtúrája. ;)
Avagy kérdezhetném: És akkor ezt így most hogy?
Balance Of Power 2010.04.27. 11:06:43
Ugyanakkor: ha a boltok amugyis fizetnek, akkor az aruszallitok kerdese megoldott. A szolgaltatok pedig: ha jobban belegondolok, amikor felujittattunk barmit is, a mester mindig belekalkulalta a parkolast az arba. De volt tomegkozlekedo burkolonk is, o egyszer hozta oda es vitte el kocsival a cuccait, az anyagot pedig mi szallitottuk.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:07:27
1. kifejezetten utálok a városban bringázni, életveszélyesnek tartom, mondjuk autóm se volt soha, így aztán marad a gyaloglás+bkv, de az azért elgondolkoztat, amikor nézem a forgalmat és az autók 90%-ában egyetlenegy ember ül, na ez azért pazarlás, mindenki nyugodtan elvihetne valakit legalább egy szakaszon.
2. Plusz amikor van egy autósellenes poszt és legott megjelenik valaki, akinek kilenc gyereke van és hetente látogatandó szabolcsi nagyszülei és azt hiszi, ellene szól a poszt és nekiáll érvelni, hogy pont neki miért kell kocsi, miközben nem is róla volt szó :)
Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:08:46
Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:09:56
Poptaritop 2010.04.27. 11:10:45
Balance Of Power 2010.04.27. 11:12:35
:)
Karcsi75 2010.04.27. 11:12:42
Devil 2010.04.27. 11:13:13
1.) Nem mindenki tud napi 2x40 percig 20 km-es tempoban bicajozni (15Km, 40 perc odavissza). Ez azert jardazassal szep mutatvany lehet...
2.) Nem mindenki tudja telen-nyaron, esoben-hoban vallalni a bicajozast
3.) Nem mindenki tudja vallalni hogy abban a forgaomban ami a lakohelye es a munkahelye kozott van, bringazzon. Pld utak, bicikliutak minosege, tul eros forgalom, nem eleg biztonsagos utak.
Szoval hogy TE meg tudod OTT csinalni az nem jelenti azt hogy MAS is meg tudja MASHOL csinalni.
Ez ertheto volt?
Sot, az is lehet hogy nem csak lustasagbol es butasagbol autozgat, hanem mar probalta maskepp, es nem volt eleg gyors/rugalmas/biztonsagos. Meg akkor is igy lehet ta te ismersz VALAKIT aki lusta, buta es autozik.
Alikam 2010.04.27. 11:14:23
egy: arra menne amerre én.
kettő: akkor végezne amikor én.
A szomszéd épületbe nem fogok bekuncsorogni és vadidegeneket összeszedni.
Erre azt tudom mondani, hogy teccettek volna rendszerváltás után nem Budapestre vinni minden céget, aztán akkor már nem is lenne ekkora gond.
Kupa Troopa 2010.04.27. 11:15:01
Ha az autósok fele átülne motorra, akkor mindenki gyorsabban közlekedhetne, és a levegő is tisztulna.
georg 48 2010.04.27. 11:15:13
Nos, mint jeleztem, szakember vagyok. Nem is akarok senkivel vitatkozni!Amit ír / írsz /, tévhit! Nem, ismét csak nem!, nem az autós fizeti!!!
Az autós kötelező felelősség biztosítója!
De most nem erről van szó, ne ezen vitázzunk!
Devil 2010.04.27. 11:16:36
Poptaritop 2010.04.27. 11:16:41
Günsergebirge 2010.04.27. 11:17:24
érdekes, a csengő már nem divat, pedig a használatával a gyalogosok úgy éreznék, hogy tiszteletben tartják őket.
Ha csenget, jelez, hogy vigyázz jövök, légyszi arrébb, és a gyalogos is jobban tudna figyelni a bicajosra, és magára!
Alikam 2010.04.27. 11:17:35
Neekm volt már 1 kilométerre munkahelyem, gyalog jártam oda, de életem legrosszabb élményei közé tartozik.
Egyrészt akkora a levegő szennyezettsége a főbb utak mellett, hogy gyalogolni azon végig felér 5 doboz cigivel, szabály szerűen fojtogat a levegő, kettő meg amilyen lepusztult részei vannak Budapestnek - nekem ilyen jutott - csak még lehangolóbbá teszi az egészet.
Balance Of Power 2010.04.27. 11:18:23
Halistennek jelenleg gyalog is eljutok a meloba, de sose lehet tudni, mikor kell majd ingaznom.
hegyilany 2010.04.27. 11:19:08
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:19:40
@Alikam: a tipikus 'rám pont nem érvényes, amit mondtál, ezért csakis demagógia lehet' komment, amiről az imént írtam, köszi a szemléltetést :DDD
Poptaritop 2010.04.27. 11:20:36
Günsergebirge 2010.04.27. 11:21:43
Devil 2010.04.27. 11:24:22
Egyreszt elvarja hogy masok is hozzanak aldozatot (miert is?) es haragszik rajuk ha nem teszik meg, masreszt ugy erzi ettol o azoknal jobb lesz, tehat nem kell pld. betartania azokat a szabalyokat amiket amazok betartanak (piros lampa pl.)
Es hogy mit erdemel? Szanalmat...
Aki nem meggyozodesbol hanem konkret elony (pld mert gyorsabb) miatt vallalja a bicajozast az altalaban tok normalisan kozlekedik, es nem hangoztatja uton-utfelen hogy neki mekkora igaza van es nem keres ellenseget minden autosban, motorosban, gyalogosban, fuben-faban-bokorban.
Poptaritop 2010.04.27. 11:25:51
Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:26:27
hegyilany 2010.04.27. 11:27:33
Amíg minden fontos hivatal, rengeteg cég és nagyker Budapesten van (és hördülve háborodik fel a többség azon az ötleten, hogy pl. egy minisztériumot vidéki városba költöztessenek), itt fizeti az iparűzési adót stb., talán el kéne tudni viselni azt is, hogy a nyomorult paraszt vidékiek idejárnak a büdös autóikkal árut beszerezni...
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.27. 11:28:18
A belváros meg igenis szűk, és az autósok közül igenis sokan kényelemből, a "hájas seggüket" féltve járnak autóval. Tőlük nem sajnálom a kritikát :)
Egy BKV-user
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:30:14
hadd magyarázzam akkor tovább, és most jóóóó lllaaaaassssaaaaannnn íííííírrooooooommmm hhoooooggyyy mmmeeeeggggééérrtttssssd: a kollégámat pl. szívesen elvinném (aki nem CSAJ! erted?) ahogy nekem is jólesne, ha munka után bepattanhatnék valamelyik kolléga kocsijába és legalább egy buszt vagy metrót kihagyhatnék a kettő közül. Nem feltétlenül vadidegenekről beszéltem, az csak egy példa volt, példa, tudod? erted?
Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 11:31:03
- régi villamospályák visszaállítása (pl rákóczi út)
- hévjáratok sűrítése (a soroksári vonalon brutálisan ritkán jár)
- héven/fogason lehetőséget adni, hogy ingyenesen szállíthassák az emberek a biciklit ...
- nagykörúton belül durván korlátozni az autóforgalmat
- az embereknek megmutatni, hogy a környezetükben mennyi allergiás, asthmás, és tüdőbeteg ember él, és ezt kemény kampánnyal kéne kezdeni már a kisiskolások körében, hogy legalább ők úgy nőjenek fel, hogy tisztában legyenek a jelenlegi budapesti levegő durva veszélyeivel...
(ja, és rájönni végre, hogy minden rétegnek megvannak a saját hülyéi. legyen az autós, bringás, pesti, vidéki, iskolás, nyugdíjas, kutya, macska...)
egy allergiás/asthmás budapesti (néha)bringás...
ginkgo 2010.04.27. 11:32:29
A kerékpározás valóban sport és hobbi, de bizony közlekedési forma is.
Jobb ha tőlem tudod számtalan ember kocsival megy a szomszéd sarokra is.
A tömegközlekedést valóban kellene fejleszteni.
A céges autózás meg valóban arról szól, hogy adófizetés helyet inkább költséget csinálunk a cégünknek egy kis lízinggel.
1-2 km bringával nagyon kényelmesen se több 5-10 percnél. 10 km még bőven a kellemes kategória bringán.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.27. 11:33:39
Nyilván "mindenki" ott sem visz magával valakit, de ha mondjuk öt százaléknyit le lehetne faragni a budapesti autósforgalomból, az máris jelentős spórolás lenne.
De persze ez nehéz ügy, mert mentalitásbeli különbségek vannak, amiket nehéz áttörni.
Szelid sunmalac 2010.04.27. 11:34:27
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 11:38:25
fura...
gyere még köss bele valamibe, olyan jól csinálod :)
cso zsi 2010.04.27. 11:39:34
lorantka_a_gall 2010.04.27. 11:41:28
"Mit érdemel az a bűnös, aki a saját kényelme miatt az én levegőmet is szennyezi?"
Ha az autósok (és általában a közlekedés) megfizetné azt a környezet és egészségterhelést, amit okoz, és ami gyönyörűen számszerűsíthető útépítés/felújításban, egészségügyi kiadásokban, baleseti károkban, akkor nem lenne ennek alapja. Így azonban van.
Elsőfokú ítélet 3. pontjához:
Nem kell mindenhova, csak a nagyobb forgalmú utak mellé, városban és vidéken egyaránt, pl nagyon hiányzik egy városközi kerékpárút-hálózat. (meg lehet nézni a Keszthely-Hévíz vonalat, gyönyörű) Kisebb forgalom mellett és városban (normális esetben) nincs akkora balesetveszély, hogy ne lehetne együtt gurulni az autósokkal.
Én kerékpározom, és a legtöbb autóst együttműködőnek találom. Van egy frusztrált kisebbség ott is (élen a taxisokkal), akik ellenségnek tekintik a bicikliseket, ez nyilván kitermeli az ellenhatást is. Emiatt meg mi szívunk (ti. akik csak közlekedni szeretnének a maguk által választott eszközzel).
nickg19810331 2010.04.27. 11:42:55
mióta bp-n lakok sokat hallom az itteni embereket nyafogni, nem jó a tömegközlekedés, az úthálózat.
próbáljatok meg 100e fő alatti városban élni ahol a buszok csúcsidőben max 2szer járnak egy útvonalon óránként, nagyjából 0 a kerékpároshálózat. ott tényleg az autó/motor marad egyedüli alternatívának.
de hogy válaszoljak a pontjaidra:
1. járdán kb 10-15-el gurrulok és csak az üllői út mentén kell a pöttyös és ecseri megálló környékén, szóval nem nagy táv, duna parton végig kerékpárút, lágymányosi hídon is, és a hungária mellett is. egy dolog zavar hogy sokan üvegszilánkkal hintik be a kerékpárutakat.
2. esőben-hóban én sem vállalom, arra van a bkv bérletem
3. nem a biztonságos utak miatt használom én is a széles járdákat, bicikliút minősége olyan mint a normál utak itt bp-n
én egy szóval sem mondtam hogy csak lusta emberek autóznak...én is használom a céges autó intézményét.
Vegaaa 2010.04.27. 11:50:26
nem azzal a ténnyel van baj, hogy kocsiban ülsz. a probléma ott van, hogy mivel szinte kizárólag csak kocsiban ülsz, ezért nem érted hogy a szentendrei kerékpárutat sokan miért nem használják és negativ véleményt alkotsz erről. még azzal az alapvetö (gyakorlatiasságot igénylö) dologgal sem vagy tisztában, hogy autóval szar aszfalton menni csak a pénztárcára veszélyes (városi körülmények között), de bicajon ugyanezt csinálva leszakad a fejed/az ülés a prosztatádon keresztül implantálódik a gyomrodba/a kormány úgy rázza a kezed hogy az majd leesik róla stb. ez egy sokkal közvetlenebb inger, mint müszaki vizsga elött uj felfüggesztést venni. ezért van az, hogy a kerékpáros sokkal gyorsabban keres alternativát. a probléma még ott van, hogy ezt igy le kellett irnom. miért? azért mert kerékpározni igenis meg kell tanulni. ugyanúgy rutint kell szerezni mint autóval. nem akkor vagy jó soför, amikor megkapod a jogsit, hanem amikor már leautóztal egy százezrest. mint ahogy az autózás sem abból áll hogy tekergetem a kormányt és taposom a gázt, úgy kerékpározni sem annyi hogy felülök és nem esek el vele. a sokat autózok többsége ez utóbbi kerékpáros kategóriába tartozik és nem értik, hogy a rutint szerzett bicajosok miért nem ugy csinálják, ahogy ő gondolja. szóval végülis ja, bunkó vagy mert autóban ülsz:)
Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 11:55:32
a posztot/posztírót meg nem tudom miért kell mindenkinek félreértelmezni.
Vegaaa 2010.04.27. 12:00:40
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:03:50
Én az autózásról gondolom ugyanezt. Egyébként leszarom, magamban megmosolygom azokat a szerencsétleneket akik ott ücsörögnek nap mint nap a dugóban, de amúgy különösképpen nem zavarnak, és főleg nem akarom megtéríteni őket. Ha ez nekik jó, hát üldögéljenek ott, és szívják egymás füstjét órákon át :)
GPS tracklog tegnapról: Móricz-Kálvin 4 és fél perc bicajjal.
sportypal.com/Workouts/Details/269982
Kíváncsi lennék, hogy az a kb 100 autós, aki mellett elhúztam, mennyi idő alatt tette meg ezt a két kilométeres szakaszt a hétfő délutáni csúcsban...
Balance Of Power 2010.04.27. 12:04:15
dukeekud 2010.04.27. 12:05:02
Hat en pedig minden reggel latok olyat, hogyha, akar csak van 50 metere,mert epp ugy alakult a forgalom. Akkor mar bogo motorral 100-ra gyorsit a barom.Hogy utana 3 masodperc mulva csikorgo gumival alljon meg.Kb 15-szor annyi uzemanyagot elegetve mintha normalisan alapjaraton elgurult volna a kovetkezo pirosig.Ez tenyleg csak jatek, mintha a vidamparkban gokartozna az idiota.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:14:34
Pedig szerintem számára lenne a leghasznosabb, ha a fölöslegesen autózók eltűnnének az utakról :)
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 12:16:55
Aki szerint pedig demagóg / kommenthajhász a poszt, azoknak üzenem, hogy pont az ilyen bejegyzések miatt van értelme. Mostantól pl. nem fog felmenni bennem a pumpa, ha biciklist kell kerülgetnem a Szentendrein.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:17:38
Most épp nincs, illetve gyalogosok kolbászolnak rajta, mivel a járdát épp felújítják a Múzeum-Astoria közötti szakaszon. Épp ezért mostanában, ha sietek, én is a villamossínen teszem meg ezt a szakaszt (ha nem sietek, akkor a felújított Kecskeméti utcán megyek a Szabadság térig, mert sokkal kellemesebb)
Poptaritop 2010.04.27. 12:18:09
Szelid sunmalac 2010.04.27. 12:28:28
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.27. 12:30:24
"A kerékpározás egy hobbi, egy sport, köze sincs a városi közlekedés alternatívájához."
Én az autózásról gondolom ugyanezt."
Kb. igen.
Nem értek egyet azokkal, akik szerint a városban az autó a természetes eszköz. Nem az. Szű, zsúfolt és emberben, műemlékben túl gazdag ahhoz, hogy a kocsik - akár szándékolatlan - kibocsátásával, mint zaj, rezgés, füst, stb. tönkretegyük.
Mivel az út kopása a tengelynyomás negyedik hatványával arányos, egy 100 kg-os bicikli+ember százezred annyi kárt tesz az útban és másban, mint egy autós.
Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.04.27. 12:38:20
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 12:45:41
Elmondod nekem, hogy a keletitől az astoriáig hogy jutok el úgy, hogy egyiket sem veszem igénybe? Mert ott olyan okosan van megoldva az úthálózat, hogy a Rákóczival párhuzamos mindkét kis utca (Dohány, Bezerédi, és ha jól tudom, újabban a Bródy is) a Keleti felé egyirányú. Persze, lehetne kerülni a Rottenbiller-Wesselényi utcán, vagy Vác-Gödöllő felé, csak ez nem túl hatékony megoldás. Marad a buszsáv a Rákóczin, gyűlölöm, de nincs más.
Picsasereghajtó 2010.04.27. 12:50:52
Budapesten nem csak a környezetszennyezés a gond, hanem a város történelmi adottsága a kis áteresztőképességű úthálózat (főleg a belvárosban)
Tehát ha az állam mindenkit megajándékozna egy elektromos autóval mindenkit, akkor ugyan tisztább lenne a levegő, de még nagyobb dugók lennének - én pedig továbbra is bringáznék.
hegyilany 2010.04.27. 12:52:11
Erre reagáltam. Hogy a sok nyomorult "külsős" nem örömében hajt be a belvárosba, hanem mert ott van dolga, mégpedig olyan dolga, amit bicajjal/tömegközlekedéssel nem tud megoldani. Ezt okos szervezéssel kell megoldani, nem őrült behajtási díjakkal... Persze az is igaz, hogy a behajtási díj miatt talán a boltok/nagykereskedők is kikényszerülnek a belvárosból...
hegyilany 2010.04.27. 12:54:44
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.27. 13:14:20
sőt lehet hogy pont én vagyok a baltásgyilkos
*sátáni kacaLY*
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 13:32:04
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.27. 13:39:26
slynus (törölt) 2010.04.27. 13:51:19
Balance Of Power 2010.04.27. 14:04:51
@hegyilany: Nem mindegy, milyen dolga van az illetonek. Nem minden nap jon az ember videkrol aubeszerzo-korutra, birosagra stb. Ez utobbi viszont pl. minden utikoltseget fizet.
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.04.27. 14:05:15
A Keleti-Astoria csak egy kiragadott szakasz volt. Ha az Erzsébet-hídon szeretnék átmenni, akkor legkésőbb az Astoria előtt vissza kell mennem a Rákóczira.
Balotelli 2010.04.27. 14:07:29
Vegaaa 2010.04.27. 14:21:51
ez utóbbi sajnos nem egy elhanyagolható tényezö. mehetne a buszsáv mellett a belsö sávban is, mert az biz szabályos, de vajon hányan dudálnának. szóval greyhound kollegának abban igaza van, hogy csak azért kell kerülnie, mert az autósoknak nem tetszik ha igy szabályos. legyen szabályos máshogy, de szabálytalan meg ugye semmiképp. ezért szoktam mosolyogni, amikor a kerékpárostól maximálisan elvárják a kresz betartását. azt ha a szerencsétlen úgy szabályos, hogy neadjisten feltart, akkor el van küldve a picsába. ezek után meg megy a csodálkozás, hogy ez a szerencsétlen aztán szarik mindenre, és csak arra figyel hogy életben maradjon. a kettös mérce sajnos ilyen viselkedéshez vezet, de ez tök természetes. innentöl már csak vérnyomás kérdése, hogy ki mit vállal be.
gyorfi.laszlo 2010.04.27. 14:25:37
Miért, eddig felment benned a pumpa? Miért? Egy egyszerű, hétköznapi közl. szituációról van szó: kerékpárost kell előznöd.
Egyébként én kifejezetten kerülöm a kerékpárutakat, mert veszélyesek és rossz minőségűek, ráadásul legtöbb esetben használata értelmetlen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.04.27. 14:25:50
Nem arról van szó, hogy nincs más lehetőség, csak arról, hogy kényelmetlenebb, lassabb stb. Magyarán teszel a szabályokra, ha neked úgy kényelmesebb.
Nem vagy persze egyedül, de akkor legalább ne ideologizáld meg büszkén, hogy "nincs más lehetőség"...
Fáradtangyalka 2010.04.27. 14:27:04
Fáradtangyalka 2010.04.27. 14:31:06
TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2010.04.27. 14:37:45
slynus (törölt) 2010.04.27. 14:38:11
gyorfi.laszlo 2010.04.27. 15:09:27
Nos, ha érdekel a téma nézz be az Index fórum felületén futó Kerékpáros fórumba, ott szívesen összeegyeztetjük neked az összeegyezhetetlent.
Üdv.: Győrfi László, egy "díszpéldány"
Fáradtangyalka 2010.04.27. 15:11:24
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 15:27:14
gyorfi.laszlo 2010.04.27. 15:35:32
"...amit el is fogadtam."
Ennek őszintén örülök. Eggyel gyarapodott azoknak az embereknek a száma, akik nem gondolják, hogy diretket bosszantásból csináljuk azt, amit.
Hozzászólásom melyik része volt kevésbé higgadt, vagy értelmes?
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.04.27. 15:39:46
gyorfi.laszlo 2010.04.27. 15:48:24
Oké.
Ha valamelyik hsz.-om kioktatónak tűnt, elnézést kérek, nem volt ilyen szándékom.
Fáradtangyalka 2010.04.27. 15:48:59
Nekem nincs autóm, én is kerekezek már lassan 20 éve! Egyszer voltam ezen a critikal masson, azt hittem valami jó buli, de elég félelmetes volt a sok részeg vagy narkós fiatalt látni. Szerintem a kerékpárosok erőszakját és a cm-et nem lehet elkülöníteni.
Fáradtangyalka 2010.04.27. 15:57:20
gyorfi.laszlo 2010.04.27. 16:02:48
A kerékpárút, mint intézmény a kerékpározás megkönnyítésére szolgál, viszont az általam ismert magyar kerútak éppenhogy nehezítik a haladást, és egyértelműen látszik, hogy építőinek az volt a célja, hogy a biciklist eltakarítsa az útról.
Én országúti kerépárral túrázom, egy-egy menet 200-300km szokott lenni. Ilyen távolságot, ilyen kerékpárral nem lehet a magyar kerékpárutakon megtenni, ezért nem használom azokat.
Az pedig egy jó kérdés, hogy a politikusok miért költenek értelmetlenül milliókat.
slynus (törölt) 2010.04.27. 16:07:18
slynus (törölt) 2010.04.27. 16:11:26
cso zsi 2010.04.27. 16:38:33
Tudni kell, hogy az utakon nem egymás ellen vagyunk.
Fáradtangyalka 2010.04.27. 17:23:20
Fáradtangyalka 2010.04.27. 17:28:03
slynus (törölt) 2010.04.27. 18:57:35
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.04.27. 19:03:27
tgz 2010.04.27. 19:54:05
Nem kell mindenkinek kötelezővé tenni a biciklizést, csak el kell érni, hogy az emberek ne úgy tekintsenek rá, mint valami extrém sportra. Ahol pedig ténylegesen extrém sport, ott meg kell változtatni úgy a közlekedési viszonyokat, hogy a továbbiakban ne legyen az.
Van aki azért nem ül bringára, mert nem tud, őket sajnálom. Van aki azért, mert azt hiszik, bringázni kényelmetlenebb, mint dugóban ülni, vagy épp utálják a bringásokat (no comment). De nagyon-nagyon sokan csak azért nem ülnek a nyeregbe, mert félnek. Kipróbálnák a biciklit, de a frász kiveri őket, ha rá gondolnak, hogy "védtelenül" közlekedjenek. Sajnos a félelem nem teljesen alaptalan (bár nagyon túlméretezett). De épp ezen kell változtatni. Nem kéne, hogy a város egyik pontjából a másikba páncél nélkül eljutni valami hőstett legyen.