Manapság a csapból is az folyik, hogy mindenki tegye le a kocsit, a fenekét pedig tegye fel egy BKV járatra. Ezzel teljesen egyet is értek, és pártolom, hogy lehetőség szerint ne kocsival járjuk a belvárost, mert leginkább magunkat szivatjuk ezzel. Ezzel egybecseng a P+R remek gondolata, és jó lenne, ha több ilyen parkolási lehetőség lenne (normális kivitelben, mint mondjuk Bécsben), de attól kezdve, hogy fizetni kell érte, ráadásul óránként nagyjából ugyanannyit, mint a belvárosban, semmi értelme nincsen.
Fel nem foghatom, hogy az újpesti alsó rakparton minek kellett ugyanúgy fizetőssé tenni az eddigi ingyenes parkolást, mint bárhol máshol a belvárosban. Azok többsége, akik ott tették le az autójukat, nyilván tömegközlekedéssel vagy gyalog ment onnan tovább. A P+R népszerűségét igazolta, hogy reggel 8 körül már teljesen fullon is volt a parkoló, így csak annak volt esélye helyet találni, aki jó korán ment dolgozni. Ezt meg is tanulták a népek, későbbi időpontban csak szerencsevadászok próbálkoztak azon a vidéken a parkolással...
Ma már viszont szinte alig lehet parkoló autót látni arrafelé. A szar orcájára elhelyezett jó nagy pofon által sikerült elérni, hogy azokat is a forgalomba tereljék, akik eddig egész napra leparkolták a kocsijukat és nem a dugót hízlalták városban.
Persze kell a bevétel az Önkormányzatnak és jóesetben talán meg is térül majd pár évtized alatt az említett területen magányosan árválkodó, szinte teljesen használatlan parkolóautomaták ára. Olyan időket élünk, amikor tanácsadókra minden helyzetben szükség van, így azt is borítékolom, hogy súlyos pénzeket fizettek ki a várostervezők eme parkolási zóna bevezetése előtt, hogy megfelelő tanulmányokkal bástyázhassák alá a döntést. Az pedig tényleg barom jó vicc, hogy a Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás azóta is tippként ajánlja, hogy itt parkoljunk ingyenesen. Nyilván számítanak néhány mikuláscsomag elhelyezési lehetőségre a félretájékoztatás eredményeképpen...
MIVEL BÜNTETNÉD AZT,
AKI A P+R PARKOLÓHELYEKEN IS KASZÁLNI PRÓBÁL?
Csak az újpesti alsó rakparton parkolhasson és fizessen is érte, de a városban járjon biciklivel (télen-nyáron)!
Evil One javaslata: "Büntinek egy combino aljára kötném az összeset a farkuknál fogva, hogy a tüdejükkel tisztítsák az utat."
És hogy ne csak a vizes lepedőt húzzuk rá az illetékesekre, ésszerű díjakat és némi ellenszolgáltatást (pl. üres parkolóhelyek számának jelzését még a város külsőbb részein, őrzés) javasolnánk, melyek vonzóbbá teszik a P+R parkolókat, különben a helyzet nem sokat fog változni, pedig mindenkinek az lenne az érdeke, hogy javulhasson a közlekedési és parkolási helyzet a városban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
martong 2010.03.20. 13:27:09
Gilderoy 2010.03.20. 17:45:05
2010.03.20. 17:51:22
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.20. 18:00:12
Amig olcsóbban (!) jövök ki a kocsival bejárással, mint busszal, vagy Hévvel, vagy vonattal bejárva 25 km-ről, addig igenis a gyorsabb, kényelmesebb megoldást választom.
Viszont lerakom a kocsit a város szélén, és szivom a te szagodat a rohadt BKV-n. De ha a többi P+R is ilyen lesz, akkor ez is kilőve...
Gilderoy 2010.03.20. 18:00:36
Gilderoy 2010.03.20. 18:01:41
belekotty 2010.03.20. 18:01:44
EMU 2010.03.20. 18:13:35
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.20. 18:15:42
a nénikéd egyszerű, bakker...
Csak hogy megértsd a csepp agyaddal:
Tömegközlekedés:
- 50 perc, tömegnyomor, másfélszer olyan drága, mint kocsival, időhöz vagyok kötve
Autóval:
- max 30 perc, olcsóbb, nem vagyok időhöz kötve, nem nyomorgok, kényelmes, télen FÜTÖTT
Mindkét esetben ezek csak a városhatárig érvényesek, onnantól BKV-ra ülök, mint a többi hozzád hasonló.
MEGTEHETNÉM, hogy az irodáig kocsival megyek, mert a mellékutcában ingyenes a parkolás, de a városon belül már az időfüggvény nem oké.
Tehát amig a kocsimhoz (alsó-középkategória) hasonló feltételeket, vagy legalább emberi feltételeket nem tapasztalok az elővárosi közlekedésben, addig nem fogok átülni.
Comprende?
(egyébként ketten járunk az asszonnyal, igy számitva pláne megéri.)
G. Wolf 2010.03.20. 18:19:22
Szerintem is inkább több ingyenes kéne... A tehetős autós úgyse fog megállni hanem bérelt helyen bemegy belülre, P+R parkolókat inkább a reálisan gondolkodók használják... Metró sűrűn jár viszonylag, csak addig kell eljutni.
Szóval minél több INGYENES P+R parkolót - fizetni belvárosba is lehet.
Gilderoy 2010.03.20. 18:20:58
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.20. 18:28:15
Javasolt Bünti: a keletkező légszennyezést neki egyedül el kelljen távolítania. (Lehetetlen :D )
cso zsi 2010.03.20. 18:31:00
Akik még a lakóövezeteket is parkolóórázzák, "lakossági kérésre".
Ezzel (többek közt) az albérlőkkel szúrnak ki, ami áttételesen a kerületnek bevétel.
Következmény, mindenki a szomszéd kerületben (újpest) teszi le ingyen a kocsit, vagy bemegy a céljáig, ha így is, úgy is fizetni kell.
Kerületi lakos vagyok, nem albérlő. Elvileg semmi szükségem autóra.
Épp csak a tömegközlekedés korcsosult el a metróra hivatkozva, normális vásárlási lehetőség két-három metrómegállónyira, vagy 5-600 méter gyaloglásokkal.
Szanyi úr szerint már a Belváros vagyunk. Mert ők teleszarták a kerületet irodaházakkal, abban a hiszemben, hogy bérlő is lesz benne. De az már nem az ő bajuk, ők csak a telket adták el ilyen célra.
Egyesek a Bp területének töredékén lévő Amszterdamot szokták példának hozni.
Ott az őrzött P+R-ben a parkolási díjért kapsz villamosjegyet is. Nálunk csak és kizárólag lehúzásról szól.
Ott bent van a városban a 30 kilométeres körgyűrű, ami összeköti az autópályákat.
Nálunk meg az Újpest-Dunakeszi felől Soroksár-Érd irányába autózót a nagyeszűek egy 70 km-s kerülőútra akarják kényszeríteni.
Drágább üzemanyag, drágább parkolás?
Szerinted mit von maga után? Egyrészt a BKV-jegy is drágább lesz, másrészt a szolgáltatók, ha csak fizetősben tudnak megállni, akkor beépítik az árba.
Ételfutár, kábeltv-szerelő, üveges, stb.
A kerület belső részein bringaút vezet minden régebbi parkolási és rakodási terület helyén.
Majd bringával hozzák a kenyeret?
Azzal viszik el a szikvizet?
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.20. 18:31:31
senki nem fog autóval járni, amint teljesül:
*olcsó, diákoknak INGYENES tömgeközlekedés, mely tiszta és annyira átszövi a várost, mint Londonban
*kiépítenek bicikliutakat
*a vidékiek (akik akár a várostól 50-60 kmről járnak be) kapnak INGYENES P+R parkolókat
törppapa 2010.03.20. 18:36:12
Te átlagon felül hülye vagy! Minden benzinár emelés minden másnak az árát is emeli a szállítási költségek miatt! Az autósoknak nagy része nem kényelemből, hanem munkavégzés miatt autózik. Amíg a körutat leszámítva 8-10 percenként jön villamos vagy busz, és kétszer-háromszor át kell szállni, ez még csomagok nélkül is nagy bukta.
Amúgy meg a "Demszky-éra" elején hirdették ezerrel a P+R parkolók előnyeit, aztán szép csendesen mind eladták, pláza-pláza hátán. (Déli pályaudvar, Örs Vezér tér, Határ út stb, stb). Nagyon ideje lenne már, ha nem csak egy szűk réteg előnyei motiválnák a "zseniális" tervezőket, hanem a város, és a többség haszna lenne a vezérlő elv...
Félek, hogy ennyi ésszel Te ezt sohasem érted meg!
cso zsi 2010.03.20. 18:42:01
De az volt július-augusztusig.
Azóta kihalt a Dunaparti parkoló, csak az órák, a zacskóaggatók, és a hajópincérek vannak ott.
Goyo 2010.03.20. 18:47:45
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.20. 18:52:55
Mivel vidéki kisvárosban élünk, autónk amúgy is lenne. Ráadásul a munkámból kifolyólag vidékre is járok, igy oda is kell.
Napi 50 km-t jelent az oda-visszaút, egy 4 hónapos autónál a szervizköltség, ilyesmik nem számottevőek. Lopás ellen van Casco :)
De ez akkor működhet, ha amúgy is kellene autó az ember segge alá...
cso zsi 2010.03.20. 18:53:16
De aki reggel kifelé, este befelé haladna, annak miért egy óra a tömegközl. futásideje az autó háztól-házig 30-40 percével szemben? Pedig a 17-18 km távolságnak a nagyobb részét metróval teszem meg.
Mert lehet promóciós "versenyt" hirdetni autó és vonat között, Gödöllő - Keleti pu viszonylatban az állomástól állomásig, de ha Gödöllő Vadász utca - Bp XIII Népfürdő utca indulási és érkezési címeket kéne használni, akkor gyaníthatóan az állomásig sem jutsz el, amíg az autó már célba ér.
de adok egy esélyt, és leviszlek időre az állomásra.
Elég, ha a Keletitől elvergődsz az Elektromos pályáig. Több lehetőség is van.
Goyo 2010.03.20. 18:55:15
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.20. 18:56:25
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.20. 18:59:17
Persze, ez mindenkinél más és mást jelent.
Amig az Örsnél volt az irodánk, semmi sem verhette az autót háztól-házig.
De mióta a Móricz körtérnél vagyunk, kicsit más a helyzet...
Pestről Budára átjutni a reggeli csúcsban nem éppen felemelő érzés, az estiben meg vissza pláne nem. Itt nincs ellenfele a BKV-nak számomra, egyszerűen hülyeségnek tartom az autóval való vánszorgást.
cso zsi 2010.03.20. 19:00:07
Mert nem csak a BKV-t váltom ki az autóval, hanem az egyéb (az adómból amúgy is finanszírozott) tömegközlekedést: buszt, vonatot.
Luxusként használhatom az autópályát.
Biztonságosabb, gyorsabb.
A rokonokat autópályán 1 óra 20 perc alatt érjük el. Pályaközeli kétszámjegyű utakon 2-2 óra 10 perc.
Vonattal? Állomástól - állomásig 2:43, és akkor ott állunk gyerekkel, csomaggal...
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.20. 19:04:37
Én az autópálya luxusságával sem értek egyet egyébként. Aki naponta használja (pl én), annak megéri azt a napi kb 200 Ft-ot (munkanapokra számolva), hogy gyorsabban, kényelmesebben érjek oda, ahová akarok.
Fizetnék én ennyit a P+R-ért is, ha mondjuk őriznék a helyet, terelnék az embereket az üres hely felé, stb... Nem vagyok skót a saját kényelmem érdekében, csak lássak is érte valamit.
cso zsi 2010.03.20. 19:06:55
Csak épp a melldöngetők figyelmen kívül hagyják, hogy miután beértek az irodába, attól még az ablakon túl zajlik az élet a városban. 10-15 óra között jól autózható a város, bár az éjszakainak közelébe sem érhet. Napi rutinom volt nemrég a Jászberényi útról Budaörsre furikázni.
3-600 kiló pékáruval.
Ha 16:00 körül elindulhattam, 45 perc. 18:30-ig ugyanez 55-60, este 20:00-kor 35 perc. Szgk-val ugyanezt 1-2 perccel tudtam volna csökkenteni.
k13 2010.03.20. 19:10:07
Gilderoy 2010.03.20. 19:11:43
Gilderoy 2010.03.20. 19:13:59
cso zsi 2010.03.20. 19:26:09
Ha bilincset kap, akkor nem megy tovább.
Ha az órábadobálással tököl, vagy sms-t írogat, azalatt két ügyfelet elintéz.
Szegeden (utolsó tapasztalatom szerint) vettem egy parkolójegyet, és a város túlfelén is érvényes volt a lejáratig.
Nálunk ha nem jó cég órájába fizetsz, akkor is bünti van.
De jöjjön hozzád fűtésszerelő, vagy műanyagablakos. Nem ötperces melók, és a parkolódíj átlagára 400 ft óránként. (BKV-tarifához igazítva, sávosan, mert annak sok köze van az én megállási okomhoz, úgy, hogy az adómból egyébként eltartják azt a céget is.)
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.20. 19:40:10
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2010.03.20. 19:40:43
Gilderoy 2010.03.20. 19:59:56
Félre Beszélő 2010.03.20. 20:00:19
Pont olyan, mint amikor az itthoni magas benzinár miatt külföldön tankolókat mindenféle retorzióval fenyegették, közben pedig senki sem az okot akarta kezelni. A külföldi rendszámmal is épp ez a helyzet: szankcionálni próbálják a külföldön céget alapítókat, ahelyett, hogy itthon is versenyképes körülményeket teremtenének...
Ostoba ország ostoba politikusokkal és ostobán gondolkodó egyénekkel.
pakesz (törölt) 2010.03.20. 20:04:34
ujpesten ahol kellen a a P+R, azaz ahol meg tenyleg nem terheli a forgalom a varost az az Ujpest Varoskapu
Félre Beszélő 2010.03.20. 20:05:53
Így most jobb? Mennyi haszna van ebből a városnak, a lakóknak? Többen utaznak BKV-val? Nem hiszem. Kisebb lett a szennyezés? Nem hiszem. Okoz extra bosszúságot annak, aki már nem itt parkol (pl mégis BKV-zik sokkal több időt eltöltve, vagy helyet keres naponta a környező utcákban)? Erre a válasz bizonyosan igen.
pakesz (törölt) 2010.03.20. 20:06:11
mindenki tudja aki belvarosban lakik, hogy az egy draga eletforma
ja hogy regen nem volt? 50 eve?
toloncoljuk ki aki azutan jott Budapestre?
Félre Beszélő 2010.03.20. 20:08:12
cso zsi 2010.03.20. 20:20:49
Az egyetlen kerület, amelyik a Hungária-gyűrűn kívül is fizetős, és több irodaháza van, mint pár belvárosi kerületnek összesen.
Nem csak a rakparti parkolók üresek, hanem a Tahi út környéke is.
img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4278841_0665c7ef029c21fd137f289c00d60cc1_m.jpg
Mennyit hoz ez az óra?
Kb annyit, mint a XI. ker.-ben néhány, amiből egy hét különbséggel csak 300-zal volt odébb a sorszám. Pedig autó az volt ott. Fizetni csak az iparosok, mert a többi az matricás lakó, vagy matricás önkormányzati dolgozó volt.
Mennem kell, mert még csak 48 éve születtem a kerületben? Nagymuter 1900 előtt született Bp-n. Apámnak nem volt elég pénze agglomerációba költözni, aztán meg jó volt neki itt, amíg volt a Váci úton villamos.
Azóta anyámat mindenhová kocsival kell vinni.
huta9020 2010.03.20. 20:57:53
cso zsi 2010.03.20. 20:59:30
De kellett már Combinot is elengednem, mert nem fértem fel rá a Nyugatinál. (95 kiló, 180 centivel, tehát nem a mérettel volt a gond)
A kb 400ezernyi (nem csak) agglomerációs nem jószántából jön be, hanem mert itt van munkalehetőség, vagy megrendelt munka. Az elmúlt 30 éveb volt olyan munkahelyem, ahová besétáltam, de onnan tovább már autóval-tgk-val mentem tovább. A dolog csak annyiban változott, hogy a munkahely került messzebb, egy-egy cím (híradástechnikai karbantartás) néha a lekhelyem mellett, több a Belvárosban.
Olyannál, akit céges sofőr visz a munkahelyére, meg olyannál is, aki bringával jár ugyanoda.
KIMIÉRT 2010.03.20. 21:02:29
tlvajferi 2010.03.20. 21:07:32
mármint a parkolót , parkolóórát, esetleg leszerződnek valami kóser off shore céggel
:-)
The Persuaders · https://youtu.be/t99QQIXez4M 2010.03.20. 21:14:02
Mehetnek képviselőnek, de mentelmi jog nélkül!
Evil One 2010.03.20. 21:49:33
Agyhalott idióták gyülevész bandája az egész.
Pont.
Büntinek egy combino aljára kötném az összeset a farkuknál fogva, hogy a tüdejükkel tisztítsák az utat.
Doctor Suburbia 2010.03.20. 21:58:31
Doctor Suburbia 2010.03.20. 22:00:03
Doctor Suburbia 2010.03.20. 22:02:15
Döglött Guminyúl (törölt) 2010.03.20. 22:02:53
Doctor Suburbia 2010.03.20. 22:08:01
Demszkynek pl. csak két járatot kellene igénybe vennie melóba menet, mégsem BKV-val közlekedik.
És amikor elmegy felavatni egy zsákutcát, oda is autóval érkezik.
_belo_ 2010.03.20. 22:54:15
csupán csak azért mert a 99-es busz utolsó 3-4 megállójában reggel már 1-2 buszt el kell engedni, hog felférjen az ember (és akkor is erővel nyomom beljebb azt aki az ajtóban áll)..
persze a bkv statisztikában 50%-os a busz kihasználtásg, mivel visszafelé senki nem megy.. ez mekkora állatság..
én mennék bkv-val, ha felférnék az első buszra ami jön, de a tököm fog várni fél órákat... éves bérletem is van, de inkább büdősítek a belvárosban, mert azon a két megállón amin mennék a bkv nem képes tisztességesen szolgáltatni!
Sicc 2010.03.20. 23:06:12
Ne kűzdj! A város a miénk.
A lakásomban sem szoktam a parkettahasználatért fizetni magamnak, amikor lerakom a cipőmet.
Ha bringázni akarsz, akkor havonta fizess ötvenezret visszamelőleg húsz évre nkünk, mert a mi benzinünkbe rakta bele a kurva kormány az útdíjat!
Ha pedig nem fizetsz, akkor bringázz a házak tetején, és fizess minden tulajnak, te kis barom!
pakesz (törölt) 2010.03.21. 00:57:58
veletlenul nem hallgattad el azt a TENYT hogy ott 3 utcaval odebb meg tomve van az ingyen parkolo???
elarulom miert kell akkor az ora...
mert ha beljebb lenne, akkor UGYANUGY lenne 3-4 ures utca
amit valtoztatni lehet az az hogy lejjebb viszik ezekben az atmeneti zonakban az arat
a masik: a fejlodes termeszetes folyamat
jajj hogy ott laksz miota es akkor mi van? szerzett jogod lenne? amugy ha ott laksz, akkor kapsz ingyen egesz evre parkolomatricat nem?
a harmadik kerdesre meg a valaszt te adtad meg:
"Az egyetlen kerület, amelyik a Hungária-gyűrűn kívül is fizetős, és több irodaháza van, mint pár belvárosi kerületnek összesen. "
tudod ha arrafele alakult a dolog hogy odament egy csomo ceg, ergo munkahelyet teremt, penzecskiiiit hoz, abbol csinalnak nyugger jaccoteret is, hat erted ugye? nem csak az van hogy az irodahaz odaepul es akkor majd az irodakba jarok ne foglaljak el a helyet, ok csak kussoljanak, hanem
hidd el el fogjak foglalni
inditsal mozgalmat hogy deportaljatok onnan el az irodahazakat :)))
pakesz (törölt) 2010.03.21. 01:02:08
pontosan!!!
de nem csak ott kellene, hanem az _osszes_ belvarosi helyen!!!
annyira beloni a parkolodijat, hogy pont legyen 10% ures hely meg napkozben is
mondjuk ez felveti azt is hogy az ottlakoknak kelljen rendesen fizetni (~30e / ev, de errefele kb 15e/ev)
pakesz (törölt) 2010.03.21. 01:21:02
ugyan mar kozoljuk Gyori vagy Debreceni sorstarsainkkal is, hogy hat mirol van itt szo?
ugyebar a pesti rakpartrol van szo, es Ujpesti csak a neve...
mint a Vaci utnak
amugy a Dagaly meg az ELMU az a ket objektum ami korbeveszi az Arpad - hidat ket oldalrol
azaz aki bejon Volan busszal(illetve bejott) azt a Volan busz kiljebb rakta le mint amelyik teruletrol szo van!!!
Arpad hid utani Dozsa Gyorgynel kezdodik es a Nyugati(???) -ig tart (termeszetesen a Duna menten:) )
szepen odament eddig es otthagyta az autojat, mert ott ingyenes, es arra van penze hogy bejojjon autoval de parkolasra mar nincsen, hat akkor minek jar egyaltalan autoval?
amugy a Hosok Terenel is fizetos az egyik oldalon pont a Dozsaig, az mar a VII kerulet...
Doctor Suburbia 2010.03.21. 01:24:44
pakesz (törölt) 2010.03.21. 01:45:43
vagy komcsi
vagy libsi bolsi
vagy szimplan hulye ahhoz hogy vitazz
pakesz (törölt) 2010.03.21. 01:48:39
vagy hogy elmondtam hogy a VII keruletben is a Dozsaig tart a parkoloovezet?
ha ez szamodra sotetseg akkor nekem ez megfelel, a te vilagossagodban leepulnenek az agyi funkcioim, azokbol koszi nem kerek...
övön alul 2010.03.21. 07:16:47
Nazareus 2010.03.21. 08:46:40
Két választási lehetöségem van:
1. Kocsival megyek végig.
2. Kocsival egy P+R parkolóig és onnan BKV.
A 2-es verzió drágább lett, emiatt jobban megéri az 1-es verzió.
Kelly és a szexi dög 2010.03.21. 09:01:05
belekotty 2010.03.21. 09:10:07
Akik ezt megcsinálták, azok tudták ezt, őket csak a pénz érdekelte, egyáltalán nem a város szempontjai. A Dunába kellene lőni őket!
mivanmivan 2010.03.21. 09:24:11
Álmom, hogy lesz majd szép belvárosotok, gyönyörű bicikliutakkal, kocsik nélkül, DE nem lesz egy bolt, ahol vehettek egy kiló kenyeret, mert a szállító nem tud eljutni, és megfagytok télen, mert a szerelő nem hajlandó kimenni megszerelni a fűtést. :p
Ja és még valami: mit gondoltok miért népteletendtek el a körúti boltok? (kici kínai, turki, kocsma meg ilyen gagyik, vagy üresen ásítzó koszos kirakatok vannak a régi boltok helyén) Pl. azért, mert amikor ezek nyitva vannak kétóránként kellene rohangálni az ótómatához, hogy etesd, így nem éri meg órákat "shoppingolni"!
popocatepetl 2010.03.21. 09:50:36
Félre Beszélő 2010.03.21. 09:59:56
Amíg itt Nokiás dobozokban forog a pénz, addig csak az autósok a végletekig valószopatása az egyetlen alternatíva, mert csak akkor ülnek az emberek buszra-villamosra, ha már végképp elkerülhetetlen.
Birka nép ostoba vezetőkkel, mondom ismét.
cso zsi 2010.03.21. 10:05:41
Pedig döngeti a mellét az a pár szerencsétlen, de az orránál tovább nem lát, vagy nem is akar.
hogy miért parkolnak az ingyenes részen?
Ööööö...
Hol is van az ingyenes rész?
www.bop.hu/terkep.pdf
Ja, hogy a Röppentyű utcán túl- Igaz, az is lakóövezet, ill. az autókereskedőknek van saját parkolójuk.
Persze az önkormányzat melletti utcák is fizetősek, nehogy autóval intézz ügyet.
Anno az egyik óvodánál egyszer felmerült egy olyan probléma, hogy a kerti kapubejárót elállta valamilyen kocsi napközben.
A megoldás: reggel 8-9 között közteresek vegzálják a gyerekes szülőket.
Most még parkolóórával is tetézik a dolgot. Más kerületben az ovi előtti területnél megtiltották az ellenőrzést a gyerekhurcolási időszakban.
Igaz, a többi időszakban szintén üres az utca, csak két-három helyi matricás áll ott.
zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.03.21. 10:13:36
Ezzel az elvvel a gyakorlatban természetesen komoly problémák vannak, részben azért, amilyen országban élünk. Az egyik ilyen gond, ha ezt az elvet az egyik emberrel szemben érvényesítik, a másikkal szemben meg nem (ál-rokkantak, stb). A másik, ha ésszerűtlen és aránytalan a fizetés mértéke, illetve ideálisan rendszerként működő dolgokat elszigetelten és kontra-produktívan alkalmazunk. A fenti információk alapján elképzelhető, hogy itt is erről van szó, bár az biztos, hogy a parkolás nem lehet olcsó, mert a cél az, hogy mindig legyen szabad parkoló, ha valakinek bármilyen okból muszáj megállnia azon a környéken.
A poszt alapján az ingyenes parkolás az említett helyen teljesen nyilvánvalóan rossz rendszer volt, ha már reggel nyolckor (vagy bármikor) sem volt szabad hely. Lehet, hogy ez a mostani rendszer a másik véglet, de akkor addig kell óvatosan mérsékelni a díjakat, amíg az autósok vissza nem szoknak oda, és nem az ingyenességet kellene visszakívánni. Egyébként nem lennék meglepve, ha néhány hónap múlva a jelenlegi díjak mellett is jó kihasználtsággal működne a parkoló.
cso zsi 2010.03.21. 10:17:42
Eddig lerakta az autót a Duna-parton, és továbbment tömegközlekedéssel.
Most azt várják tőle, hogy tegye le a kocsit, FIZESSEN 240-et óránként, majd vegye igénybe a tömegközlekedést.
Amennyiben a Horváth Mihály tér, vagy a Vörösmarty utca a célja, akkor odamegy, mert ugyanannyiba kerül a díj.
Ott lesz kevesebb a hely, az addigi ingyenes, ezáltal környezetkímélő lehetőség meg üresen áll.
Ki lehet űzni a városból az autósokat, de visszatérhetünk az ökrösszekérhez is.
cso zsi 2010.03.21. 10:37:25
Időközben még emelkedtek is a díjak az eredetihez képest. Nemrég még fent az újlipótvárosi utcákban is 160 ft volt egy óra, most már 400 az is. (320-szal kezdték, majd a BKV-jegyáras ötletnél elszabadultak az árak)
"2010. február 1-től módosulnak a budapesti parkolási díjak - közölte a Főpolgármesteri Hivatal pénteken. Az 1. övezetbe sorolt parkolókban óránként 375 forint helyett 400-at, a 2. övezetben 300 forint helyett 320-at, a 3. övezetben 225 forint helyett 240-et, a 4. övezetben pedig 150 forint helyett 160-at kell februártól fizetni. (A zónákat idekattintva megnézheti a Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás honlapján).
Emelkedik a Margit-szigeten való parkolás díja is: óránként 450-ről 480 forintra. A legtöbbet a Budai Várban és a Citadella alatti parkolóban kell majd fizetni egy óra várakozásért: itt 600-ról 640 forintra emelik a parkolási díjat. Az őrzött, fizető P+R parkolókban 6-22 óra között 320 forintot kell majd fizetni, ez a tarifa független lesz attól, hány órát áll az autó a parkolóban. A védett övezetekbe érvényes behajtási-várakozási engedélyek után fizetendő díjak 6,67 százalékkal nőnek majd.
A parkolási díjak emelését a Főpolgármesteri Hivatal azzal indokolja, hogy 2009 áprilisa óta a BKV-vonaljegy árához viszonyítják a parkolási zónák díjait. Mivel a vonaljegy ára február 1-től 320 forintra nő, ezért fog beszedni több pénzt a parkoló autósoktól a főváros."
penzcentrum.hu/cikk/1012342/1/emelni_kellene_a_parkolasi_dijakat_budapest_az_egyik_legolcsobb_varos
"2008. július 22., kedd 12:00
Becslések szerint a belvárosi autóforgalom több mint negyedét azok az autósok adják, akik parkolóhelyet keresve bolyongnak az utcákban. 2006-ban a KSH adatai szerint hazánkban 293 autó jutott ezer lakosra, ami Budapesten - ez alapján - közel 600 ezer személygépkocsit jelent, persze ennél szinte biztos, hogy több autóval számolhatunk, hiszen a fővárosiak az országos átlagnál biztosan több autóval rendelkeznek, ráadásul az agglomerációban élők többsége is napi rendszerességgel jár a fővárosba dolgozni.
...
A parkolási díjak kivetésének elsődleges célja tehát az, hogy a keresletet csökkentse, hiszen hiába épülnek a városban újabb mélygarázsok, a kereslet szinte végtelen a parkolóhelyek iránt.
...
A különböző díjtételű területeken óránként 115 és 430 forint közötti várakozási díjat kell fizetni. A fővárosban hétfőtől péntekig 8-18 óra között kell parkolási díjat fizetni, ugyanakkor a parkolás nem őrzött. Szombaton, vasárnap és ünnepnapokon a parkolás díjmentes. Természetesen azoknak sem kell fizetniük, akik az adott területen állandó bejelentett lakcímmel rendelkeznek és a kerületben fizetik a súlyadót.
Több környezetvédelmi, és egyéb szervezet is felvetette már, a parkolási díjfizetés főváros egész területére történő kiterjesztését, hogy ezzel is a tömegközlekedés felé irányítsák a lakosságot. A parkolás ma a fővárosban ezen szervezetek, valamint nemzetközi összehasonlításban is meglehetősen olcsó. "
Nekem már a 600ezer, és végtelen között is van némi különbségérzetem. Annak fényében, hogy hazánkban összesen van 3,5 millió gépjármű, (buszokkal, haszonjárművbekkel együtt) végképp hihetetlen, hogy mindenki ide jönne parkolni.
Egész Bp fizetőparkoló?
Az miről szólna? Ha belvárosközeli lakosként elmegyek a cimborám soroksárkülsői bulijára, de nem férek be a kertbe, akkor fizessek?
Akinek viszont kertje/garázshelye van, az mire is fizeti a súlyadót? A saját megvásárolt/bérbevett területén áll.
Nem szól ez másról, mint az autós fejőstehénségéről.
zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.03.21. 10:57:22
Nem az autós fejőstehénségéről szól ez most kivételesen, hanem a "felhasználó fizet" elv érvényesítéséről, hiszen a parkolási szituációban elég egyértelmű, hogy ki, melyik parkolóhelyet, mennyi ideig használja. Ellentétben pl. az utakkal, ahol az autópályákat leszámítva gyakorlatilag mindenki fizet mindenért, függetlenül attól, hogy mennyit használja azokat.
A súlyadó vagyonadóként működik. A környezetvédelmi máz maradéka is lemállott akkor, amikor lényegében értékalapúvá tették a számítást.
A soroksárkülsői példádra az a válasz, hogy ahol a parkolóhely nem probléma, ott nem jellemző, hogy bárki pénzt akarna szedni ezért, vagy egy-két idiótát leszámítva korlátozni akarna téged abban, hol állsz meg. Ha viszont korlátozott számú hely van az utcában, és te a haver bulijára érkezve ezt elfoglalod, akkor már a közérdek szempontjai is játszanak, és egyáltalán nem egyértelmű, hogy te bárhol szabadon megállhass. Személyes tapasztalatom alapján ilyen környékeken nem pénzt szednek a parkolásért, hanem kialakult egyfajta szokásjog, tehát ha tudják, hogy egy helyen a szomszéd autója szokott állni, akkor nem állnak oda, vagy legalább megkérdezik, nem baj-e, ha elfoglalják a helyét.
cso zsi 2010.03.21. 12:39:09
A helyi önkorm. (nem Soroksár, az csak egy belvárostól távoli, de ahsonszőrű példa) megszórólapozta a lakókat, hogy "lakossági kérésre"....
Mire a lakók megemlítették a helyenként járdamentes, padkahiányos utcára vonatkozó jelenlegi kötelezettségeiket, és az azokkal való felhagyást.
Hamar elvetették az ötletet.
Ha a néhai súlyadó értékalapúvá vált, akkor annak semmi köze az autózáshoz, az már a vagyon adóztatása.
Adózott jövedelemből áfával terhelve megvásárolt áru adóztatása, pusztán azért, mert birtoklom.
Ugyanis, ha megveszem, betolom a gartázsba, és évekig nem veszem elő, akkor is hatféle díjat fizetek utána.
A vagyon az nem az 900-2000 ccm-ig tartó gépjármű, hanem a jelenleg 15-20 és többmillás autó.
Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2010.03.21. 12:41:52
Nem fizetek irreális árat olyan szolgáltatásért, ami nevetségesen drága, cserében koszos, büdös, lassú, pontatlan, helyenként életveszélyes.
Majd ha olyan színvonalú lesz, mint NyuEp-ban, akkor átteteszem a seggem bkvra.
pakesz (törölt) 2010.03.21. 19:58:33
Eddig lerakta az autót a Duna-parton, és továbbment tömegközlekedéssel. "
nem ertem
nem lerakta az autot es tovabbment tomegkozlekedessel, hanem lerakta az autot es bement az irodaba
ezt meg nem P+R -nek hivjak
cso zsi 2010.03.21. 21:50:45
Egy hasonló épület van, de azt a kormányzati léhűtők használják, saját parkolóval.
pakesz (törölt) 2010.03.22. 09:05:22
pl az internet szolgaltato irodahaza is ott van
ugyebar oda BKV-val a Lehel ternel szallnal le, ha viszont ott allsz meg a Duna parton akkor kozelebb is vagy hozza
de nezhetjuk az apro pici irodahazakat a Hollan Erno kornyeken
mi van nem vagy ismeros arrafele es segitseg kell?
vagy a Westend is ott van!!!
amugy nehogy mar azt allitsa valameilyik barom itt hogy EGY VILLAMOS MEGALLO MEGTETELE az mar P+R mert akkor kar veletek vitazani
bazdmeg tudod mit az egesz kibszott Budapest egy g3ci nagy P+R es aki bevezet barmilyen parkolast az egy barom allat aki meg akarja keseriteni a zemberek dolgat
pakesz (törölt) 2010.03.22. 09:11:25
itt van hogy mi is a P+R!!!
a Nyugatitol egy apro pesti villamosmegallonyira AZ NEM A SZELE A VAROSNAK
amugy a sok embernek aki sir mint a furdos kurva
ott van a Nyugati, rakd le a kocsit valahol videken vagy kulvarosban es gyere vonattal
mert az lenne P+R!!!
cso zsi 2010.03.22. 14:21:09
A Városkapu P+R-én is irodaház áll.
Az összes többi helyén építkezés folyik. Akkor milyen P+R-ről beszélsz?
Nem fejlesztik a tömegközlekedést, mert az autósokról való sokadik bőr lehúzása jobban hoz a konyhára.
"aki bevezet barmilyen parkolast az egy barom allat aki meg akarja keseriteni a zemberek dolgat "
20 éve ez folyik, egyre nagyobb területet érintve.
A fizetőparkolás nem oldja meg a parkolási gondokat. Ha nekem a Városház utca 17-ben van munkám, akkor oda kocsival fogok menni, amennyiben nem elég hozzá egy golyóstoll. (40 éve van BKV-bérletem, 30 éve jogsim, és mindkettőt használom minden nap)
De kérdem én, a bp-i autós miért csak a saját kerületében parkolhat ingyen? Vidéken megveszem a parkolójegyet, és az érvényességi időn belül oda megyek vele, ahová akarok.
Itt meg belefuthatok olyanba, hogy 2-3 parkolótársaságnak csengetek 2 órán belül.
Az internet-székház egy erős séta a Duna-parttól, de már megoldás volt, hogy ne ott keringjenek üres parkolóra vágyva. Azt persze elfelejted, hogy nekik is van saját parkolójuk, kb 50 férőhellyel. Karbantartóként elég sok dolgom akadt az épületben és a környékén tizenéve, amikor még nem volt fizetős a hely. És ezek a fránya irodaházak mind karbantartás-, és catering igényesek.
Utóbbi napi szinten, és a bringásfutár kevés hozzá.
Mert a városban nem csak a 8-16-ig irodában seggnövesztők dolgoznak.
pakesz (törölt) 2010.03.22. 15:30:00
csak tudod a fsszopo politikusok nem merik bevezetni, pedig be kene, mert nyugaton(!!!) is be van vezetve
ki beszelt (a nem letezo) P+R -rol kicsi husi???
en pont arrol beszeltem hogy mi nem P+R!!!
illetve megemlitettem, hogyha az agglomer lerakna az autot egy videki vasutallomason akkor az P+R lenne valojaban
most biztos hogy agglomeracijos videki vasutallomas kornyeken irodahazak foglaljak el a parkolohelyeket???
tudod az van hogy az autosoknak nem elegge draga a belvarosi utazas+parkolas mert meg mindig napi szinten bejarnak, ezert is kell ellehetetlenieni oket, mert ha nem koppintananak az orrukra akkor azt hinnek hogy egesz Bp az egy nagy autopalya meg P+R parkolo
es ugyebar ott laknak emberek is :)
NIIF: kb 50 meterrel hosszabb tav a Duna -- NIIF mint a Lehel-ter -- NIIF
persze lenduletes seta mi? es ha BKV-val mennenek akkor mi lenne? varna a buszra? egyaltalan van ott busz?
persze van ott 50 hely es akkor mi van a fonokoknek pont nem kell vacakolnia, egy szinten duplaannyian vannak mint 50 akkor mirol beszelunk?
ember kiderult hogy van ott egy IRODAHAZ, kiderult az is hogy a metrobol valo feljovessel egyutt kb ugyanannyi a metro - iroda tav mint a duna - iroda
kovetkezetesek levonva?
legyen ingyen minden parkolo nem? es ha lerakja az igen tisztelt autos akkor en budapesti meg koszonjem meg hogy nem irodaba elott allt meg autoval, elvegre azt is megtehetne nem?
pakesz (törölt) 2010.03.22. 15:31:47
Utóbbi napi szinten, és a bringásfutár kevés hozzá. "
nekunk is amikor meg kisgyerek voltam 25 eve at tudtunk menni a varoson a nelkul, hogy dugo lett volna
lojuk le a mocskos rohadekokat akik azota kezdtek el hasznalni az autot, meg az osszes agglomert is vigyuk gazkamraba
mi Nagy-Budapest pogarai nekunk tobb jogunk van!!!
cso zsi 2010.03.22. 19:49:24
Az "ingyenességet" a lakossági matrica biztosítja (2000 ft előállítási költség, az sem kevés bevétel) mert évi sok forintot csengetnek az önkormányzatnak pusztán azért, mert rendelkeznek autóval.
Mint anno a tv-előfizetési díj. Pusztán azért, mert vettem egy tv-t, bejelentette a Keravill, és onnantól jött a számla is.
Az utóbbi 20 évben viszont megtehettem azt, hogy bármiféle szolgáltatás igénybevétele nélkül a megvásárolt kazettáimat, lemezeimet nézzem a képernyőmön anélkül, hogy valamely ócska tv-csatornát nézzem.
Ennek elkerülésére adóként akarták lenyomni az előfizetési díjat az ember torkán.
A helyben fizetett adóból elvileg a helyi utakat tartják karban. (oszt akkor mibűl is épültek a bringautak?)
A parkolócégek bevételének elenyésző százaléka forog vissza az önkormihoz, de ismerünk olyan esetet, ahol a parkolócég megperelte az önkormit bevételkiesés miatt, mert a hely nem termelte ki az elvárt mennyiséget.
Találtál egy darab irodaépületet a környéken, de az eszedbe sem jutott, hogy Budára átjárók is igénybe vették a helyet. Nem is kellett agglomerációsnak lenni, elég IV. XV. XVI. XVII, XVIII, XIX. kerületinek lenni.
Ahogy elnézem még mindig a kisgyerek szintjén maradtál.
Az ominózus intézménytől jelenleg két metrómegállónyira lakom, és hajdanán a munkahelytől akár oda is sétáltam a Victor Hugoba.
Jelenleg ez tizenvalahány km, és muszáj kocsival, mert nem csak oda kell kiszállni.
A nap végén hazabékávézom, mert szeretem.
Ja, nem azért. Azért, mert nem az én nevemen vanaz autó, tehát ha belecsúszok a parkolási időszakba, akkor fizethetek.
Bizonyos demokráciákban a rendszám, és a biztosítás nem az autó, hanem a sofőr része. (a bonus-malus is másképp alakul)
Minálunk....
Hagyjuk. Akinek autója van, az biztos luxusból kell neki. Akinek a vállalkozásához kell, az biztos jól menő, azt is húzzuk le....
Ennyit tudnak.
pakesz (törölt) 2010.03.23. 01:37:22
fogd fel, hogy az autosok altal befizetett ado az a nyuggereknek megy meg a politikusok zsebebe, meg a segelyekre megy el
a parkolasi cegek is hiaba mondod milyen sok penzt befizetsz, hat nem a magam fajtaja kapja meg hanem azok is fokent politikusokhoz mennek
en lennek a legboldogabb, ha a parkolasi penzt felreraknak es rendes P+R -t epitenenek a kulvarosban, es hozza EUs penzbol rendes gerinchalozatos metrot, hogy ne belvarosi pici villamosmegalloi legyenek(marmint a metronak)
P+R -- egyszeruen a tenyeket nem ismered
meg egyszer:
"A park and ride (rövidítve: P+R, jelentése parkolni és utazni vagy parkolj le és utazz) olyan parkolók megnevezése, melyek közvetlenül egy busz-, vasúti-, vagy egyéb tömegközlekedési eszköz megállója, vagy pályaudvara mellett,"
de tudod mit cso zsi?
gyere most azzal hogy szo szerint palyaudvar van, marpedig az a nyugati pu kornyeke
pakesz (törölt) 2010.03.27. 13:05:56
www.fn.hu/auto/20100326/ujabb_helyeken_kell_majd_fizetni/