Évekkel ezelőtt egy KRESZ tanfolyamon tette fel az oktató a következő kérdést: "Ki a legveszélyesebb társunk a közlekedésben?" A csoport ügyeletes mókamestere egyből rávágta, hogy "a nő", pedig a helyes válasz az volt, hogy "a GYALOGOOOOS". Sok kalamajka okozói ők, mert a többségüknek nyakból nem mozog a feje, körültekinteni képtelenek, viszont nagyon jók autó elé sasszézásban, piros lámpánál átfutásban, parkoló kisbusz rejtekéből hirtelen előlépésben. A pedesztriánus regularis egyedeknek van egy olyan típusa is, aki közlekedésének nyomvonalával igazolja, hogy matekórán alaposan elsajátította Pitagorasz tételét, hiszen nem a "zebrán át 3 méter, 90 fokot balra fordulva a járdán 4 méter" útvonalon jut el A-ból B pontba, hanem az átfogó mentén átkocog az úttesten, és megspórol 2 métert. Az életéből meg jópár évet... Ha a zebra 3 méter, és a másik oldalon 50 métert kell mennie, akkor is átfogón megy. Optimális úr!

Természetesen az autósokat se kell félteni, mert nekik meg egy olyan részhalmazuk van, amely azon egyedek gyűjtőhelye a társadalomban, akik nem képesek lassítani a gyalogátkelőhelynél. Sőt! Néhányan kifejezetten gyorsítanak, hátha így még pont elsuhanhatnak a zebrára lépő gyalogos előtt, mert nehogymá' bukjanak 14 másodpercet a  megállásal, amikor mért gyors körön vannak, és azért így a fékpofák is később kopnak el. Ha pedig már gépjárművezetők! Az megvan, hogy mindannyian elfelejtettük tanulóvezetői korszakunk bénázásait? X éve még mi is folyamatosan lefulladtunk a körúton, harmincnéggyel zötyögtünk lakott területen, de ha manapság elénk kerül egy komótosan araszoló tanulóvezető, akkor tizedmásodpercek alatt viharfelhők tolulnak az agyunkba, és a környezetre fittyet hányva "vissza kettő, balra ki, padlógáz" a megoldás.

Levele alapján J. nevű olvasónk egy olyan járművezetővel akadt össze, aki a fent említett mintapéldányok metszeténél található igazi kis sutyerák:

"A sztori nagyon rövid: hazafelé tartottam, és ehhez át kell kelnem egy úttesten. Zebra is van, tehát azon indultam el. Láttam ugyan, hogy két autó közeledik, az első egy tanulóvezető volt, autósiskolás, oktatóval, lassított is szépen, erre én elindultam át a zebrán. Ekkor tört elő az őt követő autó, jól belelépve a gázba, így nekem vissza kelett ugranom a járdára, ha túl akartam élni. Sajnos megijedtem, így nem nézegettem az autó rendszámát (persze nem is lett volna rá sok időm), a típusokat nem ismerem föl, és mivel múlt héten történt, a színére sem emlékszem. De egy virtuális büntetés a számára így is jót tenne a lelkivilágomnak..."

Mivel jófejek vagyunk, ezért szólunk, hogy márciusban az ország egész területén ún. zebra-razziát tart a rendőrség*, melynek során reméljük kiosztanak pár körmöst a figyelmetelen gyalogosoknak, kerékpárosoknak és az esettanulmányban szereplőhöz hasonló sofőröknek. Ettől függetlenül mi még segíthetünk J-nek a virtuális megtorlás kieszelésében!

TE HOGYAN BÜNTETNÉD A ZEBRÁNÁL ELŐZŐ GYALOGOSVADÁSZT?

Szerintünk STOP táblát a nyakába, láthatósági mellényt, hokedlit neki, és 1 hónapig egy általános iskola előtt állítgassa meg a kocsikat. De kétsávos úton, vagy ott, ahol elfér két autó. Vagy mosson kéretlenül ablakot, bekötött szemmel és walkmanben az Üllői-Hungária sarkon.

"Két hónapig minden reggel 5-10-ig és délután 14-18-ig keresztbe rohangáljon az m3 bevezető szakaszán egy szál faszban a hidegben!" by dz02

"Kamerákat a zebrákhoz! A felvételek alapján pedig nemcsak virtuális, hanem valódi büntiket lehet osztogatni." by promontor

 *: az állatkertben és Győzike ízléses nappalijában ettől nem kell tartani.

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr361784761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kötözködő 2010.03.12. 09:38:09

Az a baj, hogy nemcsak a tanulóvezetőt előzik meg a zebránál, hanem mindenkit, aki lassít, hogy átengedjen egy gyalogost.
Jó büntetés lenne az is, hogy egy hónapig csak gyalog közlekedhetne, és közben az összes szóba jöhető zebrán át kelljen mennie. Oda-vissza. :-)

changebug (törölt) 2010.03.12. 09:43:58

volt régen egy békás játék ahol át kellett kelni autópályán meg sok akadályon egy kisbékával.
Ilyet játszatnék vele élőben...
A játékot legalább egy koccig kell játszani, de csak akkor ha már 5x sikeresen átkelt (nem ám hogy koccal kezdünk - nem előbb egy kicsit kínlódunk)

uni1002 2010.03.12. 09:50:31

És ki bünteti meg a semmiből a zebrára törő biciklis autóvadászt??
Jön a tavasz, megint jó pár bringás lesz laposra taposva...

georg 48 2010.03.12. 10:00:59

@uni1002:
A számból vetted ki a szót!!!
Hullani fognak, mint ősszel a legyek!

hatmajdnem 2010.03.12. 10:10:29

Csak szólok uraim! A zebrát úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni, ha kell. Ha elütsz valakit a zebrán, megismerkedsz a börtön életével belülről. Ha a fiúkat szereted, még jól is jársz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.12. 10:13:07

Kamerákat a zebrákhoz! A felvételek alapján pedig nemcsak virtuálus, hanem valódi büntiket lehet osztogatni.

(Na jó, nyilván nem mindegyik zebrához kellene, de tudnék listát adni jó pár olyan helyről, ahol kifejezetten veszélyes átkelni...)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.03.12. 10:16:15

@hatmajdnem: na az a baj, hogy nincs börtön. @uni1002: autósnak nincs szeme, hogy lásson? nincs fékpedál a lába alatt, hogy megálljon?

porthosz 2010.03.12. 10:16:46

@hatmajdnem:
"Csak szólok uraim! A zebrát úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni, ha kell. Ha elütsz valakit a zebrán, megismerkedsz a börtön életével belülről."

Csak szólok, hogy a bírói gyakorlat nem teljesen ez (amúgy a fenti állításod önmagában ütközik a fizika törvényével ha jobban belegondolsz).

Amúgy meg teljesen mindegy, mert pont annyi idióta gyalogost látok pirosn meg villogó zöldön átrohanni, esetleg az autók között átcikázni a zebrától 50 méterre, mint ahány idióta autóst, sőt feltételezem hogy a kettő csoportnak van egy igen erős közös részhalmaza is...

georg 48 2010.03.12. 10:17:47

@hatmajdnem:
Azért teljesen nincs igazad!
Mert egy X6 BMW-s az ügyvédjével a háta mögött bebizonyítja, nem is volt ott zebra, hanem a mocsok gyalogosnál volt egy csíkos szőnyeg és előtte 20 másodpercel terítette le az útra! Ráadásul, a gyalogost fogja drága jó bíróbácsink megbüntetni, hatósági jelzés önkényes visszaélésével!

uni1002 2010.03.12. 10:22:31

@efes: Van neki szeme, van neki fékpedálja, de ezek a gyalogosok sebességére vannak optimalizálva, nem a zebrára hosszában rázúduló,(pirosnál is) őrülten taposó öngyilkosjelölt bringásokra.

Forest (törölt) 2010.03.12. 10:25:26

Utas mesélte, hogy rendőr 20e Ft-ra büntette, mivel átment a piroson gyalog. Hoppácska!
Aztán hozzátette: azóta nem megy át...
Kérdezhetnénk, miért nem lehet ezt alkalamzani a kerékpárosokra is? Másik utas (kerékpáros, önmagát a profrik közé soroló fajta) meséli: napojnta jár át Budáról Zuglóba, átlépve záróvonalat, áthajtva piroslámpákon. Kérdezem: nem gondolja hogy ez szabálytalan? Válasz:
"Minek álljon meg, ha nem jön senki..."
Kérdem én, mi lenne ha az autósok is ilyen szemlélettel közlekednének? Csak hát nekik van azonosítójuk, biztosítójuk, félévente kifizetnek 100-20e Ft "súlyadót" + üzenamanyagban duplán adóznak újfent, lehet őket bűntetni, stb.
Kérdes hogy a kerékpárosok, gyalogosok, akkor is egyenjogú partnernek tekintik-e magukat, amikor felelősséget kell vállalni, ne adj Isten fizetni, vagy csak akkor amikor a jogokat kell hangoztatni?
Ha a közlekedés többi résztvevőjét is hasonló arányban büntetnék mint az autósokat, a balesetek száma a töredékére esne. A bringásokra lehetne motoros rendőröket küldeni, a gyalogosokat meg elkapná a járőr.
Előbb utóbb csak mindenki megtanúlná tisztelni a többi közlekedőt is.
Ezzel nem azt mondom, hogy adott esetben nincsenek barom autósok, de arányaiban szemlélve sokkal több a renittens gyalogos és kerékpáros, teszem hozzá, sajnos.
Amekkora IQ centernek képzeli magát sok (egyébként tényleg okos) bringás, annyira agyatlanul hoznak döjntéseket adott közlekedési szituációban.
A gyalogosok meg tényleg szarnak az egészre (tisztelet a kivételnek)
Ha egyenlő jogokat követelünk érdemes egyenlően osztozni a felelősségben is.
A fenti szituhoz: Autóstól jogsit helyszínen elvenni, "'oszt jónapot."

Forest (törölt) 2010.03.12. 10:26:51

Az elütésekért és ékezethibákért elnézést kérek.

dzsaszper 2010.03.12. 10:27:21

javasolt bünti: jogosítvány bevonása, autóvezetéstől eltiltás 1 évre.

Silent Bob 2010.03.12. 10:28:50

@Forest: Hogy a faszba jönnek ide már megint a biciklisek?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.12. 10:29:35

Azért a gyalogosok is tudnak életveszélyesen közlekedni. A Bartókon a Móricznál van egy lámpás gyalogátjáró, ahol a Villányi buszmegállóktól kelnek át az emberek a villamosokhoz. Na annál az átkelőnél hiába van zöld az autósnak, a gyalogosok úgy mennek át a piroson, mintha nem is létezne lámpa. Nehogy az Istenért lekéssék az ötpercenként közlekedő villamost. Az autók csak dudálva, villogva tudnak áthaladni a zöldön.
Viszont gyalogosként is életveszélyes megkezdeni az átkelést, ha egynél több sáv van: a túlsó sávban hóttzicher, hogy jön egy előző barom, aki még örül is, hogy leelőzheti a lassító lúzert a másik sávban.
Az ilyeneknek reggeltől estig szörnyű filmeket és képeket vetítenék az ilyen balesetek szörnyethalt és megcsonkított áldozatairól.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.12. 10:32:40

@Forest: kb 2 naponta megy át előttem a lehel piacnál 1-1 biciklis, amikor nekem zöld van. Mintha rá nem vonatkozna a lámpa. A gyalogos is közlekedjen akkor, amikor neki zöld van, nekem meg piros (ha kanyarodok és mindkettőnknek zöld, akkor meg szoktam állni), de az, hogy hosszú egyenes, csak zebra és nuku lámpa (pl. Béke út), kocsisor stb, én tuti nem állok meg, mert simán belémjönnek. Ez a magyar virtus.

Jimbo75 2010.03.12. 10:33:36

Sajnos nagyon időszerű a poszt, tegnap a szemem láttára ütöttek el fiatalembert a zebrán, zöldnél. Futott a HÉV-hez, faszparaszt dzsippes köcsög meg kövér gázzal telibe kapta szegényt, ott helyben meg is halt a srác:-((
Úgyhogy az ilyen és ehhez hasonló számtalan tapló autósnak és nem filmet vetítenék, hanem reggeltől-estig őt csonkítgatnám....

Silent Bob 2010.03.12. 10:34:22

@regisztráltam: Ne lepődj meg ha egyszer kapsz egy marék aprót a szélvédődbe.

hatmajdnem 2010.03.12. 10:35:34

@porthosz: A törvény így szól. Úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy meg tudj állni, ha kell. Persze extrém esetek lehetnek, de alapesetben, ha látod, hogy gyalogos, biciklista, bárki közelít (vagy ha nem látsz semmit monjuk bokroktól), akkor bizony akár meg is kell állnod.

Nem is értem mi a bajod vele. Én mindig így cselekszem.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.12. 10:35:52

@Silent Bob: nem lepődök meg, a gyalogosok, biciklisek már csak ilyenek

Silent Bob 2010.03.12. 10:36:46

@regisztráltam: "én tuti nem állok meg"
Meg az autósok ezek szerint.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.12. 10:38:52

@Silent Bob: nem fogok 1 db gyalogos miatt állóra fékezni (aki épp akkor ért oda), miközben kocsisorral haladok, és a mögöttem lévő meg tol le és köze nincs a féktávhoz. Nem fogom ezért összetörni az autóm.

hatmajdnem 2010.03.12. 10:38:57

@georg 48: Nemtudom, de nekem egy ismerősömet, bizony elítélték másfél évre, egy halálos baleset okozásáért, a zebrán. Igaz neki Lexusa volt, 460-as.

qwertzu 2010.03.12. 10:40:33

@hatmajdnem: Idéznéd a törvényt? Mert én semmi ilyesmire nem emlékszem. Úgy kell megközelíteni, hogy a gyalogosnak tudj elsőbbséget adni. A gyalogátkelőhelyen nem lehet biciklizni.
Mellesleg kíváncsi vagyok, ha jön keresztbe a gyalogátkelőhelyen 250 km/h-val egy Hayabusa te meg tudnál állni?

Jimbo75 2010.03.12. 10:40:38

@regisztráltam:

Remélem mondjuk anyád előtt se fog vki egyszer megállni, nehogy összetörje a kocsiját. Faszfej.

Silent Bob 2010.03.12. 10:40:42

@regisztráltam: Tanuljatok meg vezetni és tartsatok követési távolságot.

Szeptim 2010.03.12. 10:41:47

ilyen már velem is volt. Sőt olyat kétszer is láttam, hogy jön az autó, gyalgos rámegy a zebrára, autó nem lassít, hanem kikerüli a gyalogost úgy hogy átmegy a másik sávba.

hatmajdnem 2010.03.12. 10:42:00

@regisztráltam: Nem tudom. Ez inkább magyarázkodásnak tűnik. Én mindig megállok, ha kell. Nem vettem észre, hogy egyedül lennék, sőt. A többség ma már, nem állat módon vezet.

JeffreyD 2010.03.12. 10:42:55

@Jimbo75: tudsz linket erről?
Átnéztem az EGÉSZ internetet, nem találok ilyen hírt.

qwertzu 2010.03.12. 10:44:52

Gondolom erre a részre gondoltál:
43. § (Magatartás a gyalogosokkal szemben)
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.

Biciklisekről egy szó sincs benne.

hatmajdnem 2010.03.12. 10:47:01

@qwertzu: Ne csuklóztass! Keresd meg, ha nem hiszed! Nemrég módosították. Két hónapja? Bizony a biciklis is használhatja a zebrát, merthogy a járdát is használhatja. Legfeljebb tolja.

Ha ezzerrel jön (bárki és bármi a gyalogátkalőhelyen), akkor is meg tudok állni, ha én lassan megyek. De ez azért ugye csak elmélet, hogy bármi kerseztben kétszázötvennel megy? Hülyeséhget bárki tud mondani saját mentségére. Inkább meg kéne már tanulni (akár törvény nélkül is) emeber módra vezetni!

hatmajdnem 2010.03.12. 10:49:31

@qwertzu: Annyit mondtam, hogyha meghal majd a biciklis, akkor lehet börtönbe menni, ha az zebrán történt. Egy paragrafus kiragadásával nem lesz meg a megoldás. Csak remélni tudom, hogy nem vagy jogász.

papugaja 2010.03.12. 10:53:41

A rendőrök (ezt többször leírtam már) autóba gyógyult seggel gondolják fenntartani a rendet, betartatni a szabályokat.
Traffipaxolnak.
Hol? Ahol 50 a megengedett, de lehetne akár nyugodtan 70-es tábla is. Miért nem foglalkoznak a sötétsárgán átrobogó, városban 90-nel zebrán előző szarházi alakokkal inkább??

Tehát a kérdés inkább: mit érdemel az a rendőrség, ami a szabályok betartatása helyett a pénzbegyűjtésre koncentrál???

qwertzu 2010.03.12. 10:55:09

@hatmajdnem: Ha tolja akkor gyalogos. Ha ráhajt akkor szabálytalan és nincs elsőbbsége.
Jópofa vagy ne csuklóztassak, kikeresem neked az általad említett részt megmutatom, hogy biciklisekről egy szó sincs benne, aztán közlöd hogy ne ragadjam ki. Nosza idézd a kreszből hogy gyalogosátkelőhelyen átkarikázó biciklis előtt meg kell állnom.
Nem vagyok jogász. Remélem te se.

dz02 2010.03.12. 10:55:21

szerintem meg túl puhányok vagytok.

két hónapig minden reggel 5-10 ig és délután 14-18-ig keresztbe rohangáljon az m3 bevezető szakaszán. egy szál faszban a hidegben.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.12. 10:56:09

@Jimbo75: "Faszfej."

Mindig annak a legnagyobb a pofája, akinek nincs autója. Soha nem okoztam balesetet, soha nem ugrottak félre előlem, és nem is ütöttem el senkit 16 év városi vezetés alatt. Gyalogosként és biciklisként meg tudom, hogy hol a helyem az ÚTTESTEN. Faszfej.

MagyarZizzi (törölt) 2010.03.12. 10:57:16

Az ilyen autósnak (volt már szerencsém a fajtájához nem egyszer)ott helyben el kell venni a jogsiját, meg az autóját is, aztán mehet haza gyalog!

papugaja 2010.03.12. 10:57:33

@Forest:
"Kérdes hogy a kerékpárosok, gyalogosok, akkor is egyenjogú partnernek tekintik-e magukat, amikor felelősséget kell vállalni, ne adj Isten fizetni"

Egyértelműen nem, de ez is pusztán azért lehet, mert nincs ott a rendőr, hogy kiossza a kokit a szabálytalankodásért. NINCS RENDŐR.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.03.12. 10:58:49

@regisztráltam: Lámpa nélküli gyalogátjárón nincs mentség az autós meg nem állására! Lámpás átjárónál nincs mentség a gyalogos piroson való kifutkorászására! Ennyi.

Banonym 2010.03.12. 10:59:47

Ha megállsz átengedni gyalogost szépen húzódj át félig a másik sávba.
motorosok ellen nem megoldás, de a többi észbe szokott kapni.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.03.12. 11:13:09

Szerintem addig nem fog változni semmi, amíg a rendőrség ki nem megy ellenőrizni az utakra, meg folyamatosan járőrözni. Ezek a seggek azt várják el az állampolgároktól, hogy mindenki tudja magától a dolgát és tartson be minden törvényt (nyilván azért, mert akkor neki nem kell dolgoznia). Kár, hogy nem működik.
És hogy a feladatot se veszítsem szem elől: az ilyen autóstól elvenném az autóját, kapna egy csinos biciklit 1 hétre, majd kapna néhány forgalmas átkelőt másik 1 hétre, ahol napi 8 órában kellene egyik oldalról a másikra mennie. Egy másik lehetőség: ugyanez bekötött szemmel, érezze, milyen vakként közlekedni ilyen autósok között.

Silent Bob 2010.03.12. 11:19:16

@regisztráltam: És akkor szerinted, ha mindenki így gondolkozik akkor hogy menjen át a gyalogos? Szülessen a másik oldalra, mert te nem vagy hajlandó elsőbbséget adni?

dukeekud 2010.03.12. 11:19:41

A kornyekunkon is van egy zebra,ahol teljesen termeszetes,hogyha valamelyik autos lassit is,mindig van mogotte egy elmebeteg aki 130-al megelozi.Perverz modon ez az elozes mindig a zebran tortenik nem elotte vagy utana ,szigoruan a zebran.

Ezert is tervezem,hogy csatlakozom a zebraakciohoz.
zebraakcio.blog.hu/2010/03/03/a_razor_kozeljovoben_megvalositando_tervei

Az ilyen baromallatoktol a 300 ezres buntetes mellett minimum 10 evre vennem el a jogositvanyt.

Jimbo75 2010.03.12. 11:29:44

@regisztráltam:

Mert eddig a gyalogosok el tudtak menekülni előled, te barom, azért nem öltél még meg senkit....

becike4 2010.03.12. 11:45:34

Elgázolnám egy pótkocsis kamionnal.Háromszor.

Vin 2010.03.12. 11:54:13

Nemrég szültem, így babakocsis élményekben is részem van. Tény, hogy nem szívesen sétálunk arrafelé, ahol az úttesten át kell kelni, mert bár van zebra a kétszer két sávos úton, a kettőt járdasziget is elválasztja egymástól, mégis életveszély. Nemrég apával mégis átmerészkedtem, de természetesen nem ment simán. Járdaszigeten várva kb. a 10. autós állt meg, a hozzánk közelebb eső sávban. Én mentem előre, biztosítván a helyszínt, apa hátrébb a babakocsival jött mögöttünk. A minket elengedő autós előtt benézve gondoltam, felmérem, a másik sáv szabad-e, és milyen jól tettem, ui. az azon kb. 80-as tempóban érkező gyökérnek nem jutott eszébe, hogy a mellette haladó jármű nem várostnézni áll az úttesten, a zebra előtt. Én akkor már a zebra közepén álltam, apának intettem, hogy ne jöjjön, a nevezett egysejtű meg az utolsó pillanatban nyomott egy satut, álmélkodva, hogy húbazdmeg, itt ember van. Addigra a mellette álló autós is erőst nyomta a dudát, természetesen nem nekünk, hanem a tirpáknak. Leszarom, ki mit mond, de nekem eldurrant az agyam, és üvöltve köcsögöztem le a tulkot, tudván, hogy mi minden történhetett volna! És ez csak egy fasz a többi közül, akit a kedves oktatója nem baszott szájon a zebrához gyorsan közeledvén. Akinek nem inge, ne vegye magára, de aki hasonló színvonalon közlekedik, állítsa ki az anyját a zebrához, egyrészt átkelni, de ha nem engedik át, esetleg keres pár forintot...

Merénylő 2010.03.12. 11:57:42

"Üllői-Hungária sarkon."??????

cicómicó 2010.03.12. 12:08:26

Azt nem értem, hogy ez miért csak Magyarországon probléma. Nyugatabbra, ha csak közeledtem a zebra felé, már lassított az autós.
Ott az sem gond, hogy a buszt a megállóból kiengedjék a mögötte jövő autók.

Qeki · http://vilagutazo.blog.hu 2010.03.12. 12:15:24

Nálunk a közelben van egy gyalogátkelőhely, ahol csak zebra van lámpa nincs, ergo hiába lépek le nincs,ami megállítsa az autót, kivéve amikor egy nénivel sikerül átiszkolnom, aki még az autóst is képes leállítani a magasba tartott botjával:)
Sajnos valójában nem ilyen vicces a helyzet... ez egy egyirányú utca, de gyakran a másik oldalról is érkezik a támadás.
Leghatásosabb bünti lenne ha ilyen esetekben valamely családtagja menne át az úttesten , talán akkor átérezné... Saját anyát vagy gyerekéért, azért csak megállna ?!

georg 48 2010.03.12. 12:46:04

@cicómicó:
Jaj!Tudhatnád! Ebben az országban semmi sem úgy működik, mint máshol a világon.
Nagyon kilógunk a sorból.

privateer 2010.03.12. 12:51:54

@Rékuc: Móricz érdekes egy hely. De ne feledjétek a Bocska utat se. Rohannak a 4-es vilihez.
Én meg vigyorogva leszaladok a föld alá, fel a lépcsőn be a villamosba és hus indul is. Míg a csürhe dekkol a lámpánál. :)
Körtérnél is van aluljáró. Mégse használják.

fizetekmegegysort 2010.03.12. 12:59:51

@hatmajdnem: igen, elméletben igazad van, de a gyakorlat sajna tök más. Legjobb barátnőmet tavaly januárban ütötte el egy suhanc, a zebra 3. harmadában. A lány úgy összetörte magát, hogy fél évig munkaképtelen volt, és még szerencsésen megúszta, mert maradandó sérülést (a lelkén kívül) nem szenvedett. Most megszületett az ítélet: az autós felmentették. Az indoklás: a barátnőm váratlanul és hirtelen tűnt fel a zebrán. Azt persze azóta találgatjuk, hogy egy hosszú zebra 3. harmadában hogyan lehet vajon váratlanul feltűnni?! Ennyi a különbség a törvény szava és a valóság között. Sajnos.

Silent Bob 2010.03.12. 13:15:44

@fizetekmegegysort: Az ilyesmit vascsővel kell rendezni.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.03.12. 13:21:14

Én csákénnyal a motorháztetőbe való beleveréssel.

Vateraman 2010.03.12. 13:29:25

Alapból a közúton kerékpárosoknak is kéne kötelező biztosítás (mert pl. egy fűthető tükör elvitele elég drága mulatság) + azonosító (rendszám) + legalább egy KRESZ vizsga letétele, mert egy jó részük köszönő viszonyban sincs a szabályokkal, aztán meg csodálkoznak, ha elb*sszák őket.

Manyizga (törölt) 2010.03.12. 13:29:28

Tegnapelőtt Francia út/Thököly kereszteződésében a JÁRDÁN akart elütni egy autós. Mert közműépítés miatt le van zárva a vége, és ő úgy gondolta, hogy nem megfordul, hanem a járdán kerüli ki. Fel volt háborodva, amikor nem akartam félreállni előle a JÁRDÁN állva...
Ma reggel egy taxis közlekedett ugyanott a járdán, a Pest Megyei Bíróság előtt. Ennek véletlenül behajlott a tükre, amikor elment mellettem. :)

egyenlítő 2010.03.12. 13:33:31

@Silent Bob: "nem fogok 1 db gyalogos miatt állóra fékezni (aki épp akkor ért oda), miközben kocsisorral haladok, és a mögöttem lévő meg tol le és köze nincs a féktávhoz. Nem fogom ezért összetörni az autóm."

És ha egy kamion jön a védett úton keresztbe?

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 13:33:53

@Silent Bob: jogsit venni egyszerűbb. egyébként is, egy lelkiismeretes pszichollógiai vizsgálaton jópáran elbuknának.

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 13:45:41

@Manyizga: legalább a tükörnek volt bűntudata a hazdája helyett;))

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 13:46:12

"gazdája"
ehh, mi ez, dislexia?:D

Silent Bob 2010.03.12. 13:47:26

@egyenlítő: Ne nekem írd, én gyalog vagyok és ugyanezt gondolom. :D

Silent Bob 2010.03.12. 13:49:22

@Vateraman: Hogy a faszba jönnek már megint ide a körút biciklizők?

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 14:06:28

"mit érdemel..."
minimum szart a kilincsre, záptojást az utastérbe.
milyen szép világ, ahol mi csak álmodozhatunk, hogy milyen szép is lenne, ha vmi végre fékezné ezeket az őrülteket, míg nekik mindent szabad(pl, ha annak ellenére, hogy nyomatékosan ajánlják, hogy ne menjek át, mégis átmegyek és még "szemkontaktus" is van, akkor sokuk úg gondolja, hogy a tettlegesség is belefér simán)

ZX 2010.03.12. 14:06:55

Tavaly a babakocsit toló feleségemet ütötte el majdnem hasonló helyzetben egy patkány, mert nehogy már meg kellejen várnia míg valaki átér a zebrán. (A zebrától 50-m-re levő kereszteződésnél piros volt a lámpa, szóval nem tudom hova a k..va anyjába sietett). Ha ott vagyok lehet utánamegyek és a lámpánál kiszedem a volán mögül.

2010.03.12. 14:08:32

Tegnap délután tanulóvezető dudált rám a zebrán. :)

Vin 2010.03.12. 14:26:16

Azt mondjuk már meg sem említem, hogy a lámpás kereszteződésnél 30-as éveim elején járva is csak kocogva érek át úgy, hogy még nem villog a zöld. Babakocsit tolva sprintelnem kell, ha neadjisten villamossín is van az úton, a sprint folyamán az esetlegesen alvó gyerek a döccenésre tutira üvöltve ébred fel. Ha nekiállok lassítva átemelni a kerekeket a sínen, akkor a tőlem 5 centire (milliméterre a zebra szélén) csorgó autós dudál rám anyázva, hogy mit szarozok az úttesten.
Őrület, nem is értem, hogy egy idősebb bácsi/néni hogy közlekedik, netalán egy kerekesszékes, vagy mozgásában bármiképp korlátozott egyén... De ez már az illetékes elvtársaknak szól! Közlekedjen az ő anyjuk is gyalog!

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 14:40:53

@Vin: "Őrület, nem is értem, hogy egy idősebb bácsi/néni hogy közlekedik, netalán egy kerekesszékes, vagy mozgásában bármiképp korlátozott egyén"
lehet, hogy sehogy. ebben a nyugdíjmaffia keze van, az tuti:D

Vin 2010.03.12. 14:48:39

Ja. Meg a gyed és gyes maffia. Huhh bakker, erről csak poénszinten beszélni is ideggáz.
De lehet, hogy ez az evolúció maga. Aki a kor vívmányaihoz nem tud alkalmazkodni, az egyszerűen kihal. Idős, beteg, gyerek?! Ugyanmár, hiszen csak a 20-40 közötti korosztály élet-és keresőképes, miről beszélünk...
Na de elkanyarodtunk a lényegtől. Szóval az anyák álljanak ki! : )

felfordul a gyomrom 2010.03.12. 16:04:47

@Vin: ja, kihal. pl. elütik a zebrán

Vaandor 2010.03.14. 22:05:21

Bünti:
Üsse el a Robotzsarut/Terminátort/Clark KenT!
süti beállítások módosítása