Mit érdemel az, aki erőművet épít a tokaji borvidéken?
Címkék: közélet gazdaság környezet(védelem)
2010.01.24. 08:03
Két lényeges dolgot előre leszögeznék:
- Egyáltalán nem vagyok egy harcias környezetvédő. Néha kifejezetten idegesít, hogy a természetért aggódók gyakorlatilag mindenhol megjelennek, ahol megneszelik, hogy valami épülni fog. (Erőmű, autópálya, híd, kerti wc, sarki gyros-os, bármi...)
- Azt is elfogadom, hogy az emberiségnek szüksége van erőművekre, szemétégetőkre, cementgyárakra és társaikra. Mindazonáltal senki sem szeretné, ha ezeket a bájos légfrissítőket a szomszéd telekre installálnák. A hasznot szívesen élvezzük, a negatív externáliákat vonakodva viseljük...
Fentiek ellenére néha azért nálam is felmegy a pumpa. Olvasom, hogy minden akadály elhárult a szerencsi erőmű megépítése elől. Minden fasza, hiszen a bíróság nem talált semmi jogszerűtlent. Az erőműről nyilván megmagyarázható, hogy nagyon alacsony a károsanyag-kibocsátása, rohadt hatékony, felvirágoztatja a környéket, sőt, egész Magyarországot. A teljesen körültekintően eljáró vállalkozó még arra is ügyelt, hogy ne a tokaji borvidék közepére, "csupán" annak kapujába tervezze ezt a nemzetmentő építményt. "Józsikám, pár lépéssel arrébb! Még egy kicsit, mééég egy pirinyót! Várjá', várjá'! Lábadra vigyázzá'! Kicsit még belóg, egy pinanyalatnyit balra, MOST JÓ! Ne mozdujjá', ott rakd le! Pazar, ez már PONT nem a borvidék." Elegáns, mint amikor valaki úrként kimegy fingani a szobából, de azonnal visszajön, és az ajándékpatron utószeléből jut nekünk is szépen...
Van egy (több) kivételes adottságú borvidékünk. Miként óvjuk meg? Bástyázzuk körbe erőművekkel! Kell szalmatüzelésű meg szenes is! Aztán a budai borsznobok majd mondhatják, hogy milyen finom földízű ez a bor, van egy kis füstös bukéja meg szenes zamata is. Egészségünkre!
TE HOGYAN BÜNTETNÉD A SZERENCSI ERŐMŰ ÉPÍTTETŐJÉT?
Enyhítő körülményként vettem figyelembe, hogy a beruházás munkát ad sok környékbelinek, így csak az javaslom, hogy az illetőt örökre tiltsák el a minőségi magyar borok fogyasztásától.
Átokfajzat kézenfekvő javaslatát fogadtuk el, azaz "szarjanak erőművet"!
Örülünk neki, hogy a kommentek között nemcsak a politikai szál dominált, hanem kaptunk érdekes és értelmes, már-már szakmai érveket is pro és kontra egyaránt. Köszönjük ezeket, mert segítségükkel sokkal árnyaltabb képet kapunk az egész "történetről".
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Bio, persze, de kurvabüdös! 2010.01.30. 15:24:05
Trackback: Épülhet a szerencsi szalmatüzelésű erőmű 2010.01.24. 11:10:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
norbi2k 2010.01.24. 09:31:41
Jedlik_ 2010.01.24. 09:47:37
A borászok a korom miatt paráznak, de azt meg igen magas hatásfokon meg lehet fogni, hogy ki se jusson a füsttel.
Szóval apavetően a lehető legkörnyezetbarátabbnak tűnik az erőmű.
Mellesleg ha mégis menne ki korom, akkor az nem pont a szőlőkre, hanem jóval odébb ülepedne ki.
A felszínes, sajtóból szerzett infóim szerint, ez valami generált hiszti, aminek biztosan nem a környezetvédelmi problémák az okai.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.24. 09:48:36
Az M0 -t 20?30? éve nem tudják befejezni,ezért a rakparton mennek az átmenő járművek.A belvárosban!!!!!!
körökör 2010.01.24. 09:51:16
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 09:55:39
Labasmaz 2010.01.24. 09:57:55
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2010.01.24. 10:04:51
kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.24. 10:05:40
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.24. 10:07:25
2. A szalmaerőmű, a dunai vasmű, az oroszlányi (tatabányai) erőmű ha együtt elmennének Ózhoz (Harkányi Endre), kapnának észt, szívet és bátorságot!
Ott a sopronkövesd-nagylózsi szélpark jó példának, abból illene még copy-paste-elni annyit, hogy klipet már lehessen forgatni köztük, vagy helikopteres akciófilmet. Vízlépcső dettó... lehet még 1-2 jó húzásunk. Az is jó húzás, hogy az Alföld szélére tették, bár van neki még másik széle is.
Még azt rágjuk meg, hogy milyen szállítóeszközzel juttatják el a biomasszát az erőműbe, és ha az (legjobb esetben) vasút, akkor az mennyit fogyaszt? :)
CApa (törölt) 2010.01.24. 10:13:13
A hazai bornak nem az erőművek az ellenségei (ld. Mátrai Erőmű már vagy 50 éve füstöl a szőlők mellett), hanem maguk a bor- és szőlőtermelők.
BenőBá 2010.01.24. 10:18:30
maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.01.24. 10:19:07
lesszi 2010.01.24. 10:27:49
a híradóban is nyilatkozott az egyikük hogy a munkások akiket eddig foglalkoztattak most az erőműbe fognak menni és nem a szőlőbe..... talán többet kellene fizetni nekik munkadíjat és főleg nem feketén dolgoztatni őket akkor talán ott is maradnának páran....
szánalmas trágyalé egytől egyik mind az összes hirtelen meglendült szőlősgazda és pincészetes újgazdag.......
bambapacák 2010.01.24. 10:31:26
A Hujber féle baromság az, hogy olyan vidéken tervez szalmaerőművet, ahol alapvcetően nincs szalma. A szalma begyűjtése, kamionos szállítása olyan fosszilis energiaigényű, hogy nem lehet igazán pozitív az energiamérleg. Egy valódi szalmaerőmű kormot, port alig bocsát ki, vagyis "környzetbarát" az erőművek között, de a sok-sok olcsó, vacak állapotú, füstölgő, pár száz lóerős kamionmotor, földközeli szennyezést fúj a képünkbe, rombolja az utakat, rázza szét a házakat. A bíróság biztos kapott olyan "igazságügyi szakértői" véleményt, ami mindezt elhallgatta, vagy elegtánsan átlépte. A szakértők nagy része tudja, hogy kell politikusan fogalmazni (másról vagy mellébeszélni.) Mint tudjuk amióta a cserekereskedelem, a pénz megjelent az emberi társadalomban, mindent lehet venni. A bíróság meg a "szakértőnek" kell higgyen, hacsak nem valami karakán személyiség, az meg ritka mainapság. Sajnálom, hogy nem tudtam az ügy ilyetén folyásáról, mert tudtam volna egy másik oldalról túlzó szakértést írni, ami kiütötte volna a másikat. Lassan olyanok szakértők mint az ügyvédek, azért kaonak pénzt, hogy a megbízó érdekeit támogassa. A gyerekeink, unokáink meg le vannak szarva, dögöljenek meg. Hujber meg felnyalhatja a sok EU/kormány támogatást az erőműre, annyi lesz az összes nyereség az egészen, az üzem már veszteséges lesz a szalma kis égéshője miatt. Aztán lehet 28 Ft-t fizetni az átvett "zöldáramért" (a paksi 16 helyett), ami mitt emelkedhet megint az áramdíj.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.24. 10:32:54
Mit érdemel az, aki 2010-ben, amikor egyre fontosabb a környezetvédelem, HŐErŐMŰVET épít?
Noooooormááális?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.24. 10:34:21
Pedig szerintem akad arra elég nemidénbarnult, hogy jusson az erőműbe is melós, meg a szőlőkbe is.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.24. 10:36:18
Amúgy nagyon egyszerű, ne idd. Több marad annak a sok embernek, aki meg szereti :D
MP 2010.01.24. 10:37:48
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 10:39:09
jorda 2010.01.24. 10:44:37
Vajon mennyi embert fog foglalkoztatni ez az erőmű?
Az eredeti nagyságrendű talán 120 főt!
Most,hogy kisebb kapacitásút enged a törvény lehet hogy 50-et!
Ezen létszám miatt kell aggódniuk a bortermelőknek,hogy nem lesz elég ember a kertészeti munkákra?
Az egész projekt mögött egy aljas számítás és "jogilag"tiszta ügymenet található.
Ebben a hátrányos helyzetű térségben lehet különféle címeken ingyen milliárdokat bezsebelni.Itt van egy olyan önkormányzat aki megvásárolható.
Az teljesen mellékes,hogy nincs alapanyag és kétes a környezetre gyakorolt hatás.
Szlovákia bolond lesz,ha ezekután nem kezd erőműépítésbe,aminek környezetkárosító hatása tényleg fenyegető.
Sajnos ez egy következmények nélküli ország,alkalmatlan politikus réteggel és
jövő nélküli perspektívával!
scsaba1 2010.01.24. 10:44:56
Ez mondjuk nekem is eszembe jutott. Békés megye príma gabonatermő vidék, tükörsima utakkal (ezt úgy értem, hogy nem hegy- ill. dombvidék), munkahelyek szempontjából szintén nem túl jól ellátott.
redrick 2010.01.24. 10:45:08
Lawjer · http://bunti.blog.hu 2010.01.24. 10:46:18
Akkor egy pár évig még érintetlen marad a borvidék.
¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 10:53:43
Ez így értékelhetetlen ökohisztéria.
Idet 2010.01.24. 10:54:48
Hujber elvtárs annyi disznóságban volt már benne (olajügyek, titkosszolgálati eszközök, stb.), hogy nyilván az egész szocialista maffia a zsebében van, azt tesz, amit akar.
Ember nincs, főleg törvény, ami megállítsa.
Nem baj, jámbor nép, csak előre a Lenini úton, amit az elvtársak jó előre kijelöltek nekünk! Csak válasszátok meg őket újra, azzal a felkiáltással - a kényelmes maradiság hangja - , hogy a többi sem jobb. Bocs, de dühös vagyok.
georg 48 2010.01.24. 10:55:55
Mit érdemel az, aki ENGED erőművet építeni a tokaji borvidéken?
redrick 2010.01.24. 10:57:10
jorda 2010.01.24. 10:58:37
Valld be őszintén magadnak,hogy 600 Ft.-ot sem adtál,adnál soha egy palack borért!
Megállssz 300 Ft.-nál és jé csodálkozol milyen szar a magyar bor!
600-ért már külföldit sem veszel,pedig akkor arra is rácsodálkoznál,hogy tényleg ez még szarabb!
Pedig egyszer meg kellene próbálni egy fesztiválon(ingyen is kóstoltatnak sokszor)egy-két termelőnél!
Rájönnél,ha egyáltalan kedveled a bort(ebben teljesen bizonytalan vagyok),hogy ismereteid hiányosak,véleményalkotásod pedig ebből adódik!
joerg 2010.01.24. 11:03:41
tompus 2010.01.24. 11:04:49
Miért ne lehetne erőművet építeni, ha károsanyag-kibocsátása határérték alatti? Mérni kell rendszeresen, ha túllépi, akkor bezáratni, megbüntetni, felnégyelni, stb.
Ahogy az előttem szóló is említette, a Mátrai Erőmű vígan füstöl a mátrai borvidék szélén, az senkit sem zavar.
Idet 2010.01.24. 11:05:39
Ne merüljünk már el a szakemberi részletekben, azt csak egy jogállamban lehet! Ez meg nem az.
Nem a számok itt a lényegesek, hanem, hogy a szocialista maffia MINDENT megtehet, amit csak akar és az eszébe jut, és ez kinyírja ezt a jobb sorsra érdemes országot.
Tudod, hogy volt ez Szicíliában, amikor a normális polgárok Rómában és Szicíliában is úgy döntöttek, hogy véget kellene vetni a sziget vízmizériájának? A maffia, mivel az érdekei úgy kívánták, hogy csak ők működtethessenek kutakat, gátakat, csatornákat stb., lelövöldözték a mérnököket, a munkásokat megfélemlítették, a gépeket ripityára törték, minden maradt a régiben. Na, Hujberék ugyanezt teszik, ellenkező előjellel, még most kicsit finomabban... De a lényeg ugyanaz: a saját pulykanyomos érdekeik mindennél előbbre valóak, minden és mindenki más magasról le van sz@rva.
Na, ez ellen kellene tenni.
Roy 2010.01.24. 11:07:33
atesz 2010.01.24. 11:11:23
Egy év kolostori magányban, elmélkedve az emberi mohóságon.
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 11:11:39
Lebuy 2010.01.24. 11:12:51
Mert ingyen van?
A földhő 1,2 m mélységtől hatékonyan hasznosítható, 18 m mélyen pedig már állandó, 10°C-os hőmérséklet uralkodik, amely mélyebbre haladva 100 méterenként kb. 3°C-kal nő.
Eszerint 3000-nél már 100 fok van.
Senki ne mondja, hogy olajért át lehet furni a földet, de korlátlan ingyen hőért nem éri meg.
A regeneratív energiák kimeríthetetlenek, környezetbarátak és gazdasági szempontból is nagyon érdekesek.
¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 11:13:57
Lehet a politikai oldalt is boncolgatni, abba nem szólnék bele, nem értek hozzá.
Idet 2010.01.24. 11:16:50
Nem fognak valós adatokat megadni, ha a határérték fölött lesz a károsanyag-kibocsátás, a f@szt fognak megbüntetni, nem őket, és minden normális embert zavar, csak tenni nem lehet ellene semmit.
Miért, a mi nagy Jolly Jokerünknek, Kocsis Istvánnak, aki éppúgy tud atomerőművet elcseszni, mint BKV-t, mert ő egy született vezető, akár csak egy haja szála is meggörbült az alkalmatlan, életveszélyes baromsága miatt?
Idet 2010.01.24. 11:18:53
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 11:23:05
Lehet, hogy magával az erőművel (szűken értelmezve) minden rendben lesz, "csak" a járulékos elemek okoznak majd kárt.
Myacis 2010.01.24. 11:24:02
Alapvetően igazad van, az utolsó mondatoddal vitáznék: ne általánosíts, Hujber Úr eléggé az egyik oldalhoz köthető "nagyvállalkozó". Vajon miért volt annyira fontos gyorsan lerendezni az engedélyeket még április előtt??
Egy biztos, ha csak egy kicsit is gond lesz Tokajban a klímával (egál, hogy akár a szlovák erőművek, vagy a déli passzátszelek ;) miatt), a Szocialista Párt soha az életben nem kap normális mennyiségű szavazatot a térségben, ami BAZ ill. SZSZB megye vonatkozásában érdekes jövőképet festene... Biztos megéri ez a rizikó, kedves Párttagok?
CApa (törölt) 2010.01.24. 11:24:04
Van jó magyar bor, de csak közvetlenül a termelőnél, ott is csak kevesektől, és csak a jó években. Palackozva, boltban, még a 10 000 körüli árkategóriában sem kapható minőségi ital. Ez a 30 évnyi borászati tapasztalatom..., magam is termeltem, s a családban most is van termelő...
Ezért mondom, hogy nem számít az erőmű, az itt a legkisebb baj, a borunk enélkül is elég rossz, nem csoda, hogy ránk rohad az egész, max. Afrikába lehet exportálni.
De látom megjelentek a trollok, a mindenjóami magyar-fetisiszták, meg a politikiai buzeránsok, úgyhogy sziasztok, csak köpködjétek egymást.
redrick 2010.01.24. 11:25:12
Amit ezek csinalnak, csak annyiban kulonbozik attol, hogy ellopjak a kocsimat, fegyujtjak a hazamat, megeroszakoljak a felesegemet, lanyaimat, hogy ez nagyobb merteku.
A vallalkozo a nagy penzert csinalja, a miniszteriumi tintanyalo meg a kis szutyok judaspenzert/vagy mert parancsba kapta. Undorito...
Ezeket elnezve, a babakocsitolvaj cigany egy szent.
Myacis 2010.01.24. 11:27:14
redrick 2010.01.24. 11:31:32
Amugy meg nemreg kaptam par uveg draga fajta spanyol vorosbort, nagyabol az olcso magyar borok szintjet lepte meg.
csintapala (törölt) 2010.01.24. 11:32:04
De ha a bíróság jóváhagyta, mindent rendben talált, akkor mi a gond (az összeesküvéselméleteket leszámítva)?
Ebben az országban mindig mindenért sipákol valaki. Ha nincs munkahely akkor azért, mert a mocskos komcsik miatt van. Ha valaki munkahelyet akar teremteni, akkor azért, mert biztos ez is csak egy mocskos komcsinak lesz jó. Vagy fordítva, mocskos fideszesnek.
Ha valaki fel akarna építeni egy olyan erőművet, ami ez egész országnak munkát adna és Európa leggazdagabb országa ehetnénk, akkor is lenne egy jogvédő szervezet, vagy egy egyszemélyes barom, aki keresztbe tesz, mert rálóg az erőmű sarka a telke melletti szolgalmi útra, amit márpedig szabadon kell hagyni. Aztán a beruházó ha megunja az ilyen barmokat, akkor fogja magát, átmegy Szlovákiába, megépíti, nekik teremt munkahelyet, őket gazdagítja, mi meg mocskoskomcsizunk meg mocskosfideszezünk tovább, és mutogatunk a szlovákokra, hogy bezzeg nekik milyen jól megy.
Átokfajzat 2010.01.24. 11:32:12
redrick 2010.01.24. 11:34:24
De inkabb magyar bort venni! Nem magyar-fetisiszmusbol, hanem hogy ne menjenek tonkre...
Adrian Mole 2010.01.24. 11:35:45
Fő gyakorlati érvek:
- mikroklimatikus változások, nem ismert iránnyal
- jelentősen megnövekedett (ehhez azért tudni kell, hogy jelenleg is elég rossz) teherautó forgalom a borvidéken
Ezen kívül van egy csomó elvi érv az erőmű ellen.
További infók innen is elérhetőek:
alkoholista.blog.hu/2009/01/23/eromu_helyett_vilagorokseget
redrick 2010.01.24. 11:36:33
Idet 2010.01.24. 11:38:05
Magyar bor (és magyarkodás) ügyben egyetértek, apám is egy tállyai termelőtől hozatja a bort, mert a tokajit szereti, meg valódi Olaszrizlingért, Juhfarkért a Somlóra megyünk.
csintapala (törölt) 2010.01.24. 11:41:24
A szerencsieket is meg kéne kérdezni, hogy mai véleményük az új munkahelyekről, miután csoki meg cukorgyár már nincs, meg semmi más sincs. Aztán kicsit árnyalódna a kép.
redrick 2010.01.24. 11:41:35
redrick 2010.01.24. 11:45:41
Idet 2010.01.24. 11:48:02
Nem éltél abban a korban, amikor a földedet simán elvették, a házadat, kertedet lazán ki lehetett sajátítani, ellenvetés, felszólamlás nyista, és örülhettél, ha a valódi ellenérték egy tizedét megkaptad érte. Én tudom, hogy így van, mert a családommal (és sokakkal még)megtörtént.
Az ember legalább tiltakozhasson az önkényeskedés, a jogtalanság ellen! Ez a demokrácia egyik lehetősége.
Miért kell mindenbe ellenvetés nélkül beletörődni, csak mert az állam (cég, nagyvállalat stb. azt mondja?!
¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 11:50:04
Idet 2010.01.24. 11:53:18
Kisüsti, a szó legjobb értelmében. Évekkel ezelőtt az egyik helyi főzde szerzett két vagon valódi szabolcsi jonatánt, és abból főzött olyan almapálinkát, hogy a Calvados csak úgy pironkodik mellette... apám még meggylevéllel meg is bolondítja, smaragdzöld lesz, és az íze... hmmm!
De ezt a tállyai barackot is meg fogjuk kóstolni!
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 12:00:58
Adrian Mole 2010.01.24. 12:01:53
Milyen konkrétumra gondolsz? Építsük meg az erőművet és mérjünk műszerekkel?
Szerintem az MA-n is elég sok konkrétum van. Pl. térség iparigénye, fejlődési iránya (amit egyébként Szerencs is kihasznál, illetve részt vesz benne), közúti forgalom és maga a bor, a hozzá kapcsolódó teljes branddel (klíma, talaj, kultúra). Az erőmű hatásbecslése pedig első megközelítésben szakma, de másodikban már művészet (és politika).
redrick 2010.01.24. 12:02:21
Majdnem minden az alapanyagon mulik, tenyleg. A tallyai ember is csak tokeletesen ep gyumolcsokkel dolgozik, nem az ilyen lehullott, felig rohadt maradekokkal. Csinal meg szilvat, meggyet, kortet is... de a kajszi jott be nekem a legjobban. Arany szine van, az allaga szinte olajos. Mikor belekostolsz, mintha megettel volna egy egesz ultetveny kajszibarackot...
fourgee 2010.01.24. 12:03:27
Hihetetlen, hogy milyen sok b.lfasz van, akinek csak az a fontos hogy gyűjtögesse a pontjait, ingyen pendrive-ért, bögréért, meg ki tudja miért cserébe...
Hujber helyében egyébként én nem attól félnék, hogy majd egyszer elszámoltatják, hanem attól, hogy az aszúsodás megszűnésével lesznek olyan bekattant tokaji borosgazdák, akiknek annyira elborul az agya, hogy nem saját magukat fogják majd felakasztani... De ő szegény még csak a pénzt látja, a következményeket nem. Hiszen ez következmények nélküli ország... (még pár évig)
csintapala (törölt) 2010.01.24. 12:04:06
Arról szó sincs, hogy Tokajból sivatag lesz és basszuk szét a környezetünket. Felmérték, hogy lehet oda építeni vagy nem, megtámadták, majd a bíróság úgy döntött, hogy lehet.
Ennyi erővel sehova sem lehetne semmit építeni, mert olyan kicsi az ország, hogy bárhova tervezed, mindig túl közel lesz valami természeti érték, vagy mindenhol bökni fogja valaki szemét, sérteni az érdekeit.
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.01.24. 12:06:44
és ha tokajnak annyi, akkor az egész borvidéknek is, már majdnem mindegy mennyire szennyez.
büntgiként bebáláznám, és mehet az égetőbe. hülye fasz. inkább birtokot csinált volna ennyi lóvéból lés azt nyomná.
redrick 2010.01.24. 12:07:27
Deneware. 2010.01.24. 12:08:29
csintapala (törölt) 2010.01.24. 12:10:55
fourgee 2010.01.24. 12:12:39
"
Sokat vezetsz? Mármint autót :) Úgy érzed, hogy jobban vezetsz mint a nagy átlag, és a közlekedés szabályaival is tisztában vagy? Ha igen, akkor privátban küldök neked egy történetet, aztán azt is leírom hogy hogyan döntött a bírónő, akinek talán jogosítványa sincsen, de biztos hogy nem vezet. Egyik ismerősömnél voltam, amikor ment hozzá valaki jogi tanácsot kérni és igen csak csodálkoztunk.
Pedig az az ügy csak 3 hétköznapi emberről szólt, itt az erőműnél meg elég komoly pénzek forognak...
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 12:14:02
bambapacák 2010.01.24. 12:16:40
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 12:18:48
Nem bírtam végigolvasni a kommenteket!
Tessék mondani mi lesz a szőlővenyigével a szőlészetekben? Elégetik!
Mi lesz vele egy erőműben? Elégetik!
Hol lehet tisztábban elégetni? Az erőműben! Ott biza nagyon szigorú előírások vannak és nagyon komoly "szűrő"-berendezések.(a szőlősorok közötti égetés során keletkező korommal mi lesz?)
Ugyanez szalmával.
Az önök autói ezerszer nagyobb környezeti kárt okoz, mint bármilyen (akár öreg, elavult is) erőmű! Tíccsuk be a zautókat! Sőt az emberek széndioxidot lehelnek ki. Tíccsuk be a zembereket!
Aki meg szélerőművel képzeli el a villamos energi ellátást, annak azt kívánom, hogy csak akkor legyen villanya, ha éppen fúj a szél!
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 12:20:40
szakipeet 2010.01.24. 12:27:55
anyadmajma 2010.01.24. 12:31:05
És az is biztos, hoz a magyar borok nem ezektől szarok, hanem a borászoktól. Tisztelet a kevés kivételnek, és ezek a kivételek sajna nem a sztárborászok.
De ilyesmi senkit sem érdekel. Környezetvédelem? Az meg mi? A benzinbe nehogymá legyen kén, mer az nem jó, kell egy tök drága átállás az üzemanyagban. Ez rendjén is van. De akkor miért van az, hogy csak és kizárólag (nem kevés) kénnel kezelt bort lehet forgalmazni az eu-ban? Benzingőzben káros, de ha közvetlen fogyasztom, az hasznos?
Rókakígyó 2010.01.24. 12:31:56
gramercy 2010.01.24. 12:47:09
mit bontsunk le tokaj 15 kilométeres körzetében hogy a környezet-vérzők boldogok legyenek?
például tiszalököt?
teafozo 2010.01.24. 12:48:08
Myacis 2010.01.24. 12:55:23
Tulajdonosok többek között:
Hujber Ottó
Hujber Ottóné
Berecz János (sic!)
Katona Béla
Tímár László
+ egyebek mellett pár offshore cég, ismeretlen tulajdonosi háttérrel.
Na nálam ez kiverte a biztosítékot.
v2peti 2010.01.24. 12:55:59
De mitől rossz?
Azt viszont ne mondd, hogy pár km-rel odébb túl egy határon már sokkal jobb? Mi a különbség? 500 Ft-ból ők is csak asztali bort tudnak kihozni, és nem egy extraminőségűt,nem?
Adrian Mole 2010.01.24. 13:07:27
Kicsit kevesebb az a kén, amit borászatban használnak, mint ami akár jelen pillanatban, csökkentett kéntartalmú üzemanyagokból a kocsikon keresztülmegy.
A borászat egyébként sok részében mikrobiológia, légyszi, mondj olyan anyagot (fungicidet, antibiotikumot), amit szívesen fogyasztanál borban. A kén ugyanis ilyen, kis mennyiségben, elemi formában vagy oxidjában aránylag kevés bajt okoz. Van próbálkozás kénmentes borra, de ezek jelenleg nem annyira meggyőzőek.
lübecker 2010.01.24. 13:09:46
Dogdog 2010.01.24. 13:37:31
Adva van egy borvidék ami ha jó lenne a marketingje, meg komolyan is lenne véve (lásd a franciákat) nagy hasznot termelhetne és az egyéb termékeink eladásában és ármegállapításában fontos háttérértéket növelné.
Aztán van hogy kellene kicsit olcsóbb tisztább energia, mert a mostani árába belerokkanunk.
EGY VÁLLALKOZÓ(!) valamiért gondol nagyot és szalmából akar energiát, mert abból nálunk állítólag nagy a túltermelés(?!) Fontos! Bíróság ennek a "ténynek" a valódiságát nem vizsgálta. (Talán az eljáró bíró néhai tanárán kellene elverni a port miért nem tanította meg formális logikára diákját, merthogy anélkül hogyan lehet döntést hozni?! Lehet, ÍGY!)
A logikai építményben itt kell következni a "melyik kinek jónak".Persze csak akkor lehetne így ha a az alaphelyzet igazsága biztosnak megválaszolt.
1. A vállalkozónak (ha tényleg van szalma) a biztos haszon, mert energia mindig kell.
2. Nekünk, a népnek jó ha olcsóbb az energia. Csakhogy itt az a bibi a szalmából (már mennyiségéből adódóan is) az össz igányhez képest jelentős energia mennyiség nyerhető e. Tiszta sor: NEM. Tehát nem befolyásolja az energia árakat. Szóval első lépcsőben mi nem nyerünk.
Szeretnénk munkánk sok más gyümölcsét eladni, de egy olyan országképből adódóan aki füstöl a külvilág éltal is értékesnek itélt terméke mellett, kevesebbet és kevesebbért tud majd eladni, merthogy ha itt valaki nem tudná nem terméket adunk veszünk az üzletben hanem mitoszokat. Ilyen az ember. Szóval leminősítjük a magunk képét a világban. Gratulálok hozzá a bírónak, ezt a szempontot is kihagyta és még azt mondják ne bántsuk őket, ők is emberek. Bocs de a bíró olyan ember legyen ha már odaadtuk neki a jogot, hogy értünk döntsön és ne
ellenünk.
3. Államnak gazdaságilag: nem tudja általa állampolgárát segíteni mert nem számottevő a hányad, az értékmutatói csökkenek általa, ezáltal állampolgár morog (és igaza van).
Aztán a MIÉRT MÉGIS!
Szalmából lehet sokkal hasznosabbat, értékesebbet csinálni, mont a szalmából energiát.
(papiripar, műanyagipar, kézművesipar, csomagolóipar*tudott a szalma jó rostszerkezete és természetbeli jó lebonthatósága, ami egyből determinálja élelmiszer csomagolásra/ha valaki nem tudná a világ okosabb tájain ilyen rostszerkezeteket keresnek és éppen a csalán a favorizált, de lehetne a szalma is ilyen, csak pld az a Japánoknak kevés van(?!:) Itt a gondolkodás helye!
Aztán még hogy így lett jó, NAGYON JÓ a francia bortermelőknek, mert a mi értékcsökkenésünk az ők értéknövekedése. Érdekes hogy hasonló dolgokat lehetett hallani mikor az ausztrál, mikor a kaliforniai, mikor a délafrikai bor kezdett feljönni, csakhogy ott van gondolkodó állam vezetés és megvédte MAGÁT, az állampolgára érdekein keresztül. Hát ez nálunk hiánycikk. Itt csak politikai önnyak fojtogatás van (de ezt hagyjuk, mi vagyunk a marhák hogy tűrjük). Szóval a franciák? Ez a kérdés nyitva marad, senki nem akarja itt megválaszolni. Mert itt csak pénzt gyűjtenek egyesek halomba és annyira buták hogy fogalmuk sincs pont a halomtól értéktelenedik.
Szóval a lehetséges végkövetkeztetése:
TÖRTÉNT: (csak azokat sorolom amiben eleve adekvát értékek termelődtek!)
Eladták valakik az üvegiparunkat, eladták valakik a kerámia iparunkat, eladták valakik az ipari kerámia iparunkat, eladták valakik a műszeriparunkat, eladták valakik az elektronikai iparunkat, eladták valakik a nyomdaiparunkat, eladták valakik a húsiparunkat, eladták valakik konzerviparunkat, eladták valakik a fűszeriparunkat(!!!), eladták valakik a járműiparunkat, eladták valakik a SZELLEMI iparunkat, eladták valakik az édesiparunkat, eladták valakik a szárított élelmiszer iparunkat, eladták valakik a minőségi alkohol iparunkat, eladták valakik a pezsgőkészítő iparunkat, eladták valakik a formatervezési iparunkat, eladták valakik a gyógytechnológiai iparunkat, eladták valakik gyógyvíz és hőforrás iparunkat, eladták valakik (és szerintem ez már...inkább nem is mondom) a VÍZIPARUNKAT, MOST A BORPIACUNK ELADÁSÁNAK UTOLSÓ LÉPCSŐJÉT BÁMULJUK BÉNÁN.
GRATULÁLOK, a koporsó gyártó ipar még a hazai, de meddig?!
anyadmajma 2010.01.24. 13:41:52
Mindenestre, csak mert éppen nem készül sokak által elfogadott jó bor jelenleg Tokajban, nem kéne mindenáron tönkretenni a mikroklímáját.
Dogdog 2010.01.24. 13:43:10
CSUPÁN AZÉRT HOGY KIMARADJON VÉGRE AZ ÉLETÜNKBŐL! Nem bántásból, csak önvédelemből:)
is 2010.01.24. 13:51:02
neked ott van a dupla villanyszámla (még az osztrákoknak is törlesztünk, mert még őket is kár érte, hogy nem építettük meg), és ennek tudatában gyönyörködhetsz a Duna-kanyarban. a magyar elég gazdag, hogy ilyen jól éljen, futja neki a dupla áramszámlára.
is 2010.01.24. 13:53:51
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.24. 13:58:31
Miért hiszi azt mindenki ebben az országban, hogy akik erőművet éptenek, azok hülyék?
Jó lenne tudni, hogy ki az aki a fröcsgő posztoló közül legalább minimálisan ért az energetikához és ezt valamivel bizonyítani is tudja -e...
anyadmajma 2010.01.24. 14:00:04
Adrian Mole 2010.01.24. 14:02:42
Pont ezt jelenti. Ahhoz képest, hogy vegyi anyag, kevés bajt okoz kis mennyiségben.
Nem az EUs előírások miatt van kén a borban, hanem mert ez a tradicionális és racionális módja az előállításának, stabilizálásának.
Jó bor pedig bőven készül Tokajban, nem tudom, honnan veszed, hogy nincs ilyen. Van rossz is, nem vitatom, meg általános igénytelenség is, de aki keres (akár csak egy kicsit is), talál bőven minőséget.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.24. 14:03:43
Ja, és nagyon brutál vízkezelési technika kell hozzá. A geotermikussal legtöbb estben nagyon szerény villamosenergia teljeseítményt kapsz, mert nem tudsz 500 fok körüli túlhevített gőzt előállítani. Fűtésre viszont jó lenne sok helyen.
Myacis 2010.01.24. 14:07:25
Számunkra erőművi célra a fűtőérték az, ami fontos.
Szalma: 1 kg szalma elégetésével kb. 15 MJ energia keletkezik (kb. 1,2 kWh)
Összehasonlításképpen 1 kg olaj kb. 42 MJ (kb. 3,5 kWh), 1 m3 földgáz kb. 34 MJ (kb. 2,6 kWh).
Egy tanautó 25.000 kg olajat (850 kg/m3) tud szállítani. 1 nagy kamion 35 m3, azaz kb. 5.000 kg bálás szalmát.
azaz egy kamionnyi szalmából 75 GJ energia keletkezik, ami 6.000 kWh. (ezután majd számolni kell az erőművi hatásfokot, ill. az elkészült energia szállítási hatásfokát a fogyasztóig..)
Egy normál családi ház éves fűtésienergia-igénye kb. 50.000 kWh (kb. 2.000 m3 gáz), azaz szalmából, 50%-os erőmű+szállítási hatásfokkal számolva 15-20 is kell egy házhoz.
Szerintem soha az életben nem megtérülő beruházással van dolgunk, illetve igen, ha mi, az adófizetők kemény támogatást nyújtunk neki, hőn szeretett kormányunkon keresztül. Ja, Berecz elvtárs és Hujber Ottó elvtárs persze megérdemli.......
lübecker 2010.01.24. 14:09:42
maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.01.24. 14:12:55
maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.01.24. 14:16:05
anyadmajma 2010.01.24. 14:25:28
Dániában ne nagyon nézelődj, kicsit jobb helyzetben vannak a vizierőművekhez földrajzilag, ha nem tévedek.
¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 14:26:48
Leírtál egy rakás adatot, de az összehasonlítást nem végezted el. Tessék végig levezetni az összehasonlítást! Anélkül ez így csak egy tudományoskodó porhintés.
manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.24. 14:30:06
maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.01.24. 14:32:11
Idet 2010.01.24. 14:32:33
lübecker 2010.01.24. 14:33:15
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.24. 14:34:39
Várom az érveket pro és kontra! Egyáltalán nem mondtam, hogy mindenkinek egyet kell értenie a posztolóval.
vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.01.24. 14:38:00
old_field 2010.01.24. 14:38:31
Ki az az állat', akinek a fejében ez a gondolat megfogant, hogy 1 ilyen adottságú termőterület közelébe kell telepíteni 1 erőművet ?? hihetetlen...
Idet 2010.01.24. 14:41:22
old_field 2010.01.24. 14:46:55
Jedlik_ 2010.01.24. 14:55:00
Azonban ha a földből veszed ki a CO2-őt, kőolaj, gáz és szén elégetésével, úgy nem lesz növény, ami visszarakja a biomasszába a szenet, mivel a fosszilis tüzelőanyag nem más mint a sokszázmillió éve kihalt növények teste, azaz egy bazinagy szénraktár, annak a szénnek a raktára, ami valaha kivonódott a légkörből, hogy mára ilyen legyen a légkör összetétele, mint amilyen. Szóval lényegében azzal, hogy szenet, kőolajat és gázt égetünk a régmúlt idők klimatikus viszonyait állítjuk vissza.
Biomassza égetéssel meg nem, mert az minden évben újratermelődik.
Jedlik_ 2010.01.24. 14:56:01
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 15:00:24
Valószínűleg itt van a nagy probléma, amit valaki nem értett meg még általános iskolában:
a villamos energia NEM TÁROLHATÓ ipari méretekben. Az a kis autó akkumulátor, meg a mobil telefonod akkuja - lássuk be - nem alkalmas a szélerőmű által termelt villamos energia tárolására. (az egyetlen működő alternatíva a szivattyús tározós vízerőmű - de hát mi egy ilyen sík ország vagyunk, nem igazán optimális ide építeni egyet)
Az erőműveknek minden másodpercben annyi villanyt kell termelniük, amit önök elfogyasztanak.
Igen, ha most valaki bekapcsolja a számítógépét otthon, abban a milliszekundumban több villanyt kell megtermelni valahol egy erőműben.
Legyenek kedvesek elképzelni, hogy mi történik, ha eláll a szél. Igen, abban a pillanatban egy ronda, utált fosszilis, vagy atomerőműnek kell önöket kiszolgálni! Igen, Némterországban is. Igen, Dániában is. Mindenhol.
Vagy, ha nagyon környezetvédők vagyunk, akkor egy szalma tüzelésű erőműnek.
Azokat, aki itt véresszájúan tiltakoznak az erőművek ellen, gondolkodás nélkül lekapcsolnám a hálózatról. Oldja meg ahogy tudja. Környezetbarátabban.
Adrian Mole 2010.01.24. 15:00:34
Ha a (kész) bort stabilizálni akarod, két dolgot tehetsz (nagyon nagy vonalakban, sok pontatlansággal):
- plusz (nagyobb töménységű) alkoholt adsz házzá, elölöd az élesztőt (avinálás). Nem szokás engedélyezni (lásd pancsolt borok). Kivétel pl. portói vagy sherrykészítés.
- kénnel kezeled, elölöd az élesztőt.
Így hosszabb ideig el fog állni a bor, palackban, tartályban, ha jól zár a dugó.
A tokajiban az a poén, hogy nem igazán alkalmazzák a fentieket, illetve a fentiek természetes módon egyszerre vannak jelen. Nem is stabil a tokaji, hanem folyamatosan fejlődik a hordóban, palackban.
Idet 2010.01.24. 15:03:19
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 15:05:53
Ki az az állat, aki engedi, hogy a szőlők között eltüzeljék a venyigét?
Ki az az állat, aki engedi, hogy a környező falvakban szénnel fűtsenek? (járt már valaki egy ilyen jó kis szmogos faluban télen?) Vagy egyáltalán, bármivel is fűtsenek?
Ki az az állat, aki nem tiltja be a járműforgalmat (ami a legjobban szennyezi a környezetet)?
Hogyan lehetséges az, hogy az autók megjelenésével nem maradt abba az aszusodás? Mi lett a mikroklímával, amióta nem lóval szántják a hegyet, hanem traktorral?
Mekkora a járműforgalom a környéken? Az erőmű teljesítménye kb. 1000 - 1500 autó teljesítményének felel meg. Ennél kevesebb autó lenne a környéken?
Ez olyan, mint a középkorban a boszorkányüldözés: tudatlan, babonás emberekkel mindent el lehet hitetni.
old_field 2010.01.24. 15:07:11
hanem , hogy miért pont OTT ??? ez az elhelyezés kb olyan, mint pl. a siófoki strandra vagy a Kálmán Imre sétányra építeni...nonszensz
Idet 2010.01.24. 15:11:36
Szükséges az enegrgia, és meg kell termelni. Ebben senkit sem kellene kioktatnod, senki sem hülye. Tudjuk mindnyájan, hogy a tevékenységeink szinte minden szegmense energiát igényel, villamosat.
Csakhogy itt a mit áldozunk fel miért kérdése forog fenn! Szerinted a kérdéses erőmű hoz annyit, amennyit elvisz, tönkretesz? Valaki mondja már meg, hogy pl. egy ilyen erőmű (nem vele, hanem a kitüntetett hellyel, ahova építeni fogják, van a baj), mennyi munkahelyet teremt, szám szerint? Pontosan? Exactement? És mennyit teremtene egy fölfejlesztett, helyesen kezelt borvidék? Beleszámítva az exporttevékenységgel foglalkozókat is?
old_field 2010.01.24. 15:13:40
maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.01.24. 15:21:36
" szakipeet 2010.01.24. 12:27:55
Vita van, ismeretek kevés... Nincs közöm ehhez az erőműhöz, de a szakmai oldaláról érintve vagyok. Először is az, hogy szalmatüzelésű, nem azt jelenti, hogy csak és kizárólag szalma, hanem mezőgazdasági melléktermék, pl. a szőlővenyige is, a kukoricaszár és torzsa is. Nincs elég Szerencsen belőle? Pont ez a lényeg, sok kilométeres körben felveszi a termelőktől az egyébként otthoni környezetben elégetett mellékterméket. Szállítás? Épp ezért Szerencs, mit gondoltok, amíg a cukorgyár működött, hogy szállították a cukorrépát? Arra a logisztikára épül most a fűtőanyag szállítás. Érdekes, akkor nem pöfögtek a teherautómotorok? Pedig akkor nem Euro5-ös szabvány volt, hanem IFA meg MTZ traktor... Tokajt egyébként is kikerülik, direkt figyeltek erre. Kis olvasmány: http://www.bhd.hu/eromu.html"
AutosVilli 2010.01.24. 15:23:35
Idet 2010.01.24. 15:24:16
Traktorral szántják a hegyet??? Mármint a szőlőt??? Szántják??? Jesszusom, milyen fogalmaid vannak neked erről az egészről?
KáKá 2010.01.24. 15:29:36
A tervezett erőmű a 119 éven át működő cukorgyártól mindössze 2-300 méterre fekszik, ami nem hiszem hogy különösen befolyásolná a környezetet. A cukorgyártás meglehetősen energiaigényes technológiája miatt a gyárnak saját, elég nagy teljesítményű erőműve volt, amit vagy 70 évig szénnel fűtöttek, 30 évig pakurával, és csak az utóbbi 15 évben működött gázzal. A pakurás időszakban a 2 db, egyébként a környékbeliek szerint Szerencs emblámájának tekintett kémény vastag, fekete kormos füstöt okádott egészen a 90-es évek közepéig, amit az uralkodó nyugati szél szépen a szőlőültetvények felé fújt. A szenes időszakra nem emlékszem, de az se lehetett különb. Egyébként a cukorgyár helyén most egy óriási kopár terület éktelenkedik. Ha nem lenne épp a város közepén, akár ide is tehetnék az erőművet.
A szállítást tekintve a tokajiaknak jogos a felháborodásuk, függetlenül az erőműtől. Réges régen kellett volna egy új híd a Tiszára a környéken. Tokaj fölött és alatt a legközelebbi közúti híd 50 kilométerre van.
Alternatíva lehetne az esetleges vasúti szállítás, bár ennek költséghatékonyságával nem vagyok tisztában. A tevezett erőműtől kb. 100 méterre vezet a Miskolc-Nyíregyháza vasútvonal, a volt cukorgyár területén pedig kiépített iparvágány hálózat van, illetve a közeli vasútállomáson legalább nyolc, régóta kihasználatlan kitérővágány. Vagyis komplett vasúti infrastruktúra áll rendelkezésre. Ha pl. a termőterületek mellett a szalmát, szőlővesszőt stb. megfelelő gépekkel tömörítenék, jóval gazdaságosabb és környezetkímélőbb lenne a szállítás.
Eből is látszik, hogy az itt kialakult vitának - mint sok más helyen - vajmi kevés köze van a valós körülményekhez és környezet védelméhez. Ez kérem szépen 99,9% politika. Civakodnak, veszekednek. Eközben ők pártállástól függetlenül meggazdagodnak, a nép meg szintén pártállástól függetlenül elszegényedik. Nem az erőmű itt a mumus, hanem azok a választott vezetőink, akik fel akarják építeni, és azok, akik nem.
Idet 2010.01.24. 15:30:02
KáKá 2010.01.24. 15:37:16
old_field 2010.01.24. 15:37:33
de nehogy már nem lehetne jobb helyen...
old_field 2010.01.24. 15:41:48
¿Qué tapas hay? 2010.01.24. 15:46:07
Füstkibocsátás? Hát beb..na ha vastag, látható fekete füst (korom, makroszkópikus szilárd égéstermék-részek) jönnének ki egy ilyen erőműből. Ha a mikroklimatikus hatást tekintjük, a vízgőz-, illetve a hőkibocsátás sokkal lényegesebb. De ezekről még senki nem ejtett szót.
anyadmajma 2010.01.24. 15:51:04
A környezetvédőkkel ,meg az a baj, hogy tiszta punk-népség: A szénerőmű nem jó, mer füstöl. A gáz is. Meg a szalma is. A szélerőmű nem jó, mer az élővilág! hülye madár nekimegy(kicsit több esze van, mint annak aki ilyet állít, úgyhogy nem megy neki). Vízierőmű nem jó, mer a halak. Az atomerőműról meg ne is beszéljünk. AZ aztán a hűha.
Ja, de áramot adjatok most, de azonnal, mer miazhogy nincs?
old_field 2010.01.24. 15:52:08
KáKá 2010.01.24. 15:53:48
Az erőművi hulladékhő viszont jól jönne Szerencsnek (pl. intézmények, uszoda stb. fűtése), de gyanítom, ha fideszes önkormányzat állna fel 2010 őszén, igencsak drágán mérné az erőmű a Joule-okat. :-)
maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.01.24. 15:55:39
anyadmajma 2010.01.24. 15:59:41
Mint a szentgotthárdi osztrák erőmű. Az ő szakértőjük szerint nem káros, a mienk szerint igen. Szerintük pl. nem befolyásoló tényező, hogy a szél évi 300 napot (átlagba) az osztrák erőmű füstjét a magyar városra fújja.
Az eu szerint meg nekik van igazuk, úgyhogy építik.:)
Idet 2010.01.24. 16:01:44
Én arra emlékszem, amikor a fagy ellen mentünk ki tüzelni annaidején, de persze az csak kiskert volt, négyszögölekben mérve.
Csak azért kekeckedtem, mert nagyon-nagyon sajnálnám, ha Tokajt kár érné, és nagyon-nagyon utálom azokat, akiknek a kézzel fogható hasznon kívül semmi sem számít. Amivel végsőfokon éppen a hasznot teszik tönkre.
KáKá 2010.01.24. 16:02:35
old_field 2010.01.24. 16:11:16
Idet 2010.01.24. 16:15:10
Egyébként, a Bp.-Békéscsaba vasútvonal mellett árválkodik a környék egyetlen szélkereke, Mezőtúr mellett.
A mi szorosabb alföldi környékünkön is akart épülni egy-kettő, a gazda meg is egyezett a befektetővel, hogy mehet oda a szerkentyű, de aztán jött a DÉMÁSZ, és az egészet úgy lefújták, mint a legyet Chemotoxxal...
KáKá 2010.01.24. 16:18:47
Erőművet Szolnokra!! :-) Ott is van bezárt cukorgyár. Ráadásul a nagyszerű soltvadkerti tablettás borvidék is kellő messzeségben van.
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 17:15:20
Azért mindenki gondoljon bele, hogy milyenek a mai autók és milyenek voltak pl. a 70-es években. Ma az erőművek szó szerint úrtechnológiát alkalmaznak (Nikkel bázisú anyagok stb.) Az egészet számítógép ellenőrzi, optimálja. A kéményen keresztül kibocsátott anyagokat folyamatosan mérik és a legtöbb esetben a környezetvédelmi hatóságnak lehetősége van on-line (interneten kersztül) figyelni. Nem lehet csalni vele.
A szalma tüzelés pedig ott jön a képbe, hogy a környezetvédők évtizedekik hangoztatták, hogy ki kell váltani a fosszilis erőműveket bio-erőművekkel. Most, hogy már nem csak a mintának tekintett Dániában, hanem nálunk és épülgetnek, már ez sem tetszik. Hasonló a helyezet a szélerőművekkel, ott pl. a madarakat féltik tőlük.
Higgye el mindenki, hogy az ott lakó emberek milliószor többet ártanak a környezetnek (és így a szőlőnek is), mint bármilyen erőmű. A háztartási szemetet bedobálják az erdőbe, a háztartási szemétbe dobálják bele az akkumulátorokat, háztartási vegyszereket, festékeket. Rosszabb esetben a csatornába engedik le a fáradtolajat, beleöntik a megmaradt festéket. Na ezek tényleg bűntények. Az a szerencsétlen szalma elégetésével milyen szennyező anyag tud keletkezni? Mi van a szalmában, ami olyan szennyező?
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 17:25:43
Mi a helyzet a mikroklímával? (leszámítva a korábbi cukorgyárral leírtakat)
Napsugárzás: 1000 W/m2
1 hektáron: 10 MW
Az erőmű hőkibocsátása (füstgáz, plussz hűtési hő) kb. 10 hektárt érő napsugárzásnak felel meg.
Hágy ezer hektáron van szőlő Tokajban?
Csak azért írtam le, hogy legyünk tisztában az arányokkal és akkor talán nem leszünk babonásak.
Nekem sincs közöm se ehhez az erőműhöz se a politikához. Amihez van közöm, az a teljes tájékozatlanság, amiben igyekszem segítséget nyújtani.
logikaibukfenc 2010.01.24. 18:02:30
a bitófa vagy a pallos munkával készült e ?
Adrian Mole 2010.01.24. 18:09:55
Szuper. És az megvan, hogy mi a mikroklíma, vagy blöffölsz?
Dogdog 2010.01.24. 19:05:29
Dogdog 2010.01.24. 19:17:07
Dogdog 2010.01.24. 19:43:01
Ezt alkalmazzák a holland szélerőművek moptimalizált működtetésére. Biztos hallottál róla hogy a "magán" energia termelő fölös termelését a nagyhálózat mennyiségi megkötések nélkül átveszi. Nálunk itt magyarországon, főképpen a dunántúlon negyon jó körülmények vannak olcsó "házi" geotermikus energia előállítására. Áruld el nekem milyen logika vezérli azt a törvényt ami ezt megakadályozza?! Az osztrák szomszédoknál ezzel szemben miért annyira támogatott "házi fejlesztés" ugyanez. Az épülő ház árát náluk 20%-al növeli a megoldás és a 80%-os megtakarítás a jellemző vele a hőben. Számolj utána mit jelent ez 10 év viszonylatában. Ja persze akkor mire vethetnének ki kiemelt adótételt. Mi termelné az extraprofitot az MVM-nek?! Maradna e elég amit a szemünk elött ellopnak horvátországi átláthatatlan ingatlan befektetésekre?! Ezért jobb az adott politikai vezetésnek behozni a holland ízetlen paradicsomot, mert azt a kereskedelmi folyamat során többször megadóztathatja és még az is plussz haszon hogy sógor koma hozza be. A hazai termesztésű piacon árultal ezt nem tudja megcsinálni. Hány év kellett hozzá hogy a kisboltost ha nem szabvány méretű paprikát árult (sokkal finomabbat a méretesnél:) ne azonnal megbüntessék?! Mennyi itthoni termelő kedvét vették el ezzel és mennyinek az életét tették tönkre. MIÉRT??? Soha az életben nem volt ilyen magas árarányú a levesbevaló gyökér! Ha a vetőmagboltban csak a holland mahinált magot kapod és csak azt mered termeszteni mert más méretet nem vesznek át, amiről aztán kiderült hogy súlyosabb mint génkezelt és mostanra már szinte nincs mag a saját fajtáinkból. Ugyan miért kellett ennek így lennie?! De legalább mostantól nem kéne engedni magunkat átverni. Csak ha itt bármilyen értelmes lázadozás elindul a hatalomtechnika azonnal ellenségképet csinál belőle és a "jó magyar ember azt be is szopja rendesen". Bocs a kemény szavakért de az a hülyeség ami itt zajlik végtelenül elkeserítő. A hülyevezetőnk javaslatát, hogy "el lehet innen menni" én nem fogom tanácsolni a gyermekeimnek. Ő lehet hogy nem ebbe a kultúrális/nyelvi közegbe született, ez az ő dolga, de kikérem magamnak hogy még ő adjon embertelen tanácsokat nekünk. Nem bántani kell és fenyegetni a másikat, hanem meg kell tanulni megvédeni magunkat az értelmesen lhetőségesség szintjén legalább!
'it's cool to know nothing' 2010.01.24. 20:47:38
Szerintem kezeltesd magad. Azt hittem, hogy tudsz valamit, amit én nem, erre ideböffentettél egy csomó, zavaros összeesküvéselméletet.
Szóval újból: miért is nem kell megegyezzen a termelés a fogyasztással minden pillanatban? Hogyan működik a frekvencia-tartás a Science legújabb száma szerint? A pillangó effektus hogyan befolyásolja a primer és szekundertartalékokat, valamint a perces és órástartalékot?
redrick 2010.01.25. 09:39:53
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:07:23
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:11:53
Mióta is van Tokaji aszú? Néhány száz éve ugyeM Azóta megváltozott Tokaj és környéke? Igen, nagyon. Pl. uthálózat mindenfelé, vasút, stb Aszú van? Van.
Akkor egy ilyen lószar kis erőmű mit is változtatna meg? Mert ez nem valami nagy szám erőmű.
A módszerváltás előtt nagyobb ipart volt arrafelé, mégis volt aszú...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:13:39
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:14:52
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:17:27
Csak viszonyításképpen, Pakson most 4 db majdnem 500 MW-os blokk van.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:19:31
A további gond, hogy a szalmát akkro is össze kell gyűjteni valahol, vasútra rakni és az összegyűjtött mennyiséget megnit lerakni. Egy ilyen erőmű akár 60-es sugarú környéken is gyűjtheti az anyagot az égetéshez. Viszont a magyar vasúti hálózat olyan ritka amúgy is, hogy ehaj...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.25. 10:27:50
Paks több száz MW-nyi energiát pumpál a Dunába. Pár fokkal melegebb víz. A környék időjárása mégsem tér el semmivel az áltagtól. Akkor szerinted egy szaros 30 MW körüli valami, ami valószínűleg levegőkondenzátorral megy, akkor az milyen hatást csinál?
Szennyezőanyag kibocsátásban nem podukál többet egy ilyen erőmű, mint egy közepsen forgalmas út, vagy még annyit sem.
@Dogdog: A pillangó effektus egy bullshit példa azonak az elvetemülteknek, akik hisznek a konteókban, de fogalmuk sincs se a matekról, se a fizikáról, se semmiféle természettdományról. Szemléletes példája a véletlenszerű folyamatoknak, de csak a véletlenszerűséget modellezni. A hatás nagyságát nem.
Mintha az állítanád, hogy ha kellően sokszor nekpöckölsz egy 1 g-os követ a Mátrának, akkor leomlik a fél hegy. Kis gerjesztéssel nem lehet nagy változást és főleg gyorsan létrehozni. A szélsőséges időjárási jelenséges 1000-szer nagyobb veszélyt jelentenek, mint egy erőmű.
A te példád olyan, mint az atomot ellenzőknél a "Csernobil kártya". A szót ismerik, de azt, hogy mi is volt ott és mit jelent, arról fingjuk nincs.
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.25. 11:32:31
bioritmus 2010.01.25. 12:50:45
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.01.25. 19:04:02
Adrian Mole 2010.01.26. 12:50:24
Nem én értek alatta valamit, van rá definíció.
Amiről te beszélsz (brutális reziliencia - jelzem, az emberiség ezen is rendesen rajta van), az a klíma. A mikroklíma sokszor nüansznyi dolgokon múlik. Pl. vegetációtípus, de hogy helyben maradjunk, pl az erőműből kijövő vízpára és párakicsapó góc kibocsátás. Hogy mondjak egy teljesen élő példát, igaz, nagyobb léptékben, de tök hasonló esetre. Ha szoktál az M3-as úton közlekedni, feltűnő, hogy enyhe, rétegzett hidegfront esetén a Mátrai Hőerőmű füstje (illetve főként a vízgőz) beborítja az autópályát, köd van, amennyiben egyébként is hűvös az idő, illetve valamennyire észak felőli légmozgás van. A többit találd ki.
Adrian Mole 2010.01.26. 12:54:25
Ja, Paksra meg annyit: igen, a melegvíz jelentősen megváltoztatja a Duna mikroklímáját. Az, hogy te nem látod ennek a hatását, attól még nem csak egy hidrobiológus tudja kimutatni, de megkérdezhetsz akár egy horgászt is a torkolat alatti és feletti víz fogási viszonyairól.
Adrian Mole 2010.01.26. 13:06:24
A hordót kénezték korábban is. Annyira nem vagyok otthon a borkészítésben, hogy kapásból mondjam, hogy a jelenlegi eljárások és gyakorlat ennél mennyivel több vagy más. Gondolom, technológia függő a mértéke.
Környezetvédő punkokat ugyan ismerek (olyat is, akikről megemlékeztél, meg normál punkot is), de a madarak adott esetben tényleg nekimennek a szélkeréknek (meg minden egyébnek, amire nem számítanak).
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.27. 14:12:23
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.27. 14:13:18
Adrian Mole 2010.01.27. 18:26:59
Mondod te, közben pl. a mikroklíma fogalmával továbbra sem vagy tisztában (bocs, no offense, ez tény).
Miért ne lenne köze a mikroklímának az állatvilághoz? Ki mondta ezt neked? Oké, főleg a növénycönológiában fontos a mikroklíma (v.ö. a növény nem tud elbattyogni pl. árnyékba), de az állatoknál, főképp a kisebb testűeknél és a gerincteleneknél nagyon is fontos. Dunánál maradva, évszaknak megfelelő példa. A hazai menyhal meleg vízben nem táplálkozik. Hideg víz kell a szaporodásához is. A paksi befolyó nem tesz jót a menyhalaknak. Ezek tények.
Szerintem továbbra is kevered a mikroklímát a klímával. Nem ugyanaz a kettő, értsd meg!
bambapacák 2010.01.28. 14:12:01
logikaibukfenc 2010.01.29. 18:46:06
és ez csak romlik :(
most értem meg az aggodalmat.
a gyógyszerek hatóanyagai is onnan vannak főleg, azok is megszűnnek majd, jön a szintetikus.