Ma Magyarországon kevés lenézettebb hivatás létezik a kukásokénál. Sokszor eszembe jut, hogy ha ők nem lennének, megfulladnánk az általunk tonna számra termelt szemétben, és anyáznánk, miért van ilyen mértékű rendezetlenség és szemét az utcákon. Persze egy eldobott csokis papírért soha az életben nem hajolnánk le, de elvárjuk, hogy a szemetünket semmi perc alatt eltűntessék. 

Ez az érzés akkor erősödik fel bennem igazán, amikor megpillantom az emeletes házunk bejárati ajtáján a felhívást, hogy jövő szerdán lomtalanítás lesz az utcánkban, és kéretik az elszállításra szánt hulladékot kitenni. Ekkor már előre undorodom a következő héttől, mert tudom, hogy egy rakás szemét között kell majd közlekednem, élnem, és sajnos tapasztalatból tudom, hogy jó magyar szokás szerint ezt a procedúrát sem sikerül kulturáltan végigvinni. 

Ez esetben leginkább a szemétgyűjtő, szemétfoglaló hordákra haragszom, azokra akik:

  • már a lomok elvitele, sőt kitétele előtt ellepik az utcákat (ezek hihetetlenül jól informáltak a témában, hogy mikor és hol van lomtalanítás); 
  • az előző lomtalanításból összekukázott fotelekben ülnek napokat reggeltől estig, és uralkodnak a trágyadombok felett, mintha övék lenne a szar (legyen!);
  • miatt gyakorlatilag nem tudok kimenni a bejárati ajtón, mert a trónnak használt szétmállott fotelekben beülnek elé;
  • ha előkerül lomként néhány újabb fotel, akkor különböző jóképességű családtagok is előkerülnek, akik ücsörgésükkel foglalják az adott holmit.:ők azok, akik képzetlenek a lomtalanításhoz, ezért a szervezeten belül csak amolyan support tevékenységet végezhetnek;
  • ha már egyszer kiválogatták maguknak a szart, a szemetet, akkor még 5 napon keresztül ott ülnek a szeméthegyük mellett, de el nem szállítanak semmit addig;
  • zsiguli és lada személygépkocsijukkal, melyekre már az utcánkig a kocsik önsúlyának 18-szoros tömegű szemetet pakoltak, elállják a teljes útszakaszt, és te se ki, se be nem tudsz hajtani, amíg el nem kotródtak; 
  • a kidobott szemeten bandaháborút vívnak, hogy kié is a szar;
  • az egy adott helyre letett szemetből úgy válogatnak, hogy a kupac szemét végül a három utcával arrébb lévő kisbolt előtt is hever, pedig ott nincs is lomtalanítás;
  • ha kilépek a ház bejárati ajtaján egyből nekem szegezik a kérdést, hogy a nálam lévő aktatáska és rajtam lévő pullóver kidobásra szánt lom-e, illetve van-e a lakásomban valami szar, amit odaadnék nekik. Jelmondatuk: "Innentől átveszem, Főnök!"

De rajtuk kívül haragszom a lakókörnyezetemben lakókra is, akik:

  • a lomtalanítás felhívására szolgáló tájékoztatót nem tudják értelmezni, mert kiírják ugyanis, hogy a lomot pl. kizárólag március 17-én tegyék ki, de ők nagy buzgalmukban már egy héttel korábban lehordják;
  • nem tudják értelmezni, hogy mit is jelent a lomtalanítás, és kitesznek az utcára olyan dolgokat is ekkor, mint sportcipő, vagy éppen telefirkált A4-es papír.

És végül, de nem utolsó sorban a bögyömben van az időjárás is ilyenkor, mert

  • mindig szar idő van, esik az eső, és orkán erejű szél tombol, amelynek eredményeképpen az egy helyre letett szemét az egész kerületben szétterül, szétmállik, mindenféle emberi beavatkozás nélkül.

TE HOGYAN BÜNTETNÉD A LOMDOMBOK KISKAKASAIT?

Először az jutott az eszembe, büntetésül azt kívánom a szemétfoglaló hordák tagjainak, hogy ezek az emberek éljenek egész életükben szeméthegyek közepette. Aztán rájöttem, hogy ők ilyen körülémények között élnek, sőt, szeretik is ezt a közeget. Ezért büntetésül szappanra, tiszta ruhára és boltban megvásárolt fotelre kárhoztatnám őket.
"[...] a tévészétverő, mindent szarrá tevő lomihordák tagjait büntetésként egy tévégyártó üzemben közelezném eltérítőtekercs-gyártásra. Természetesen kézzel tekerve a rézdrótot. Ha pedig ez nem elég, fessenek kézzel Kinder.figurákat futószalag mellett!" by a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka
Gerardus A. Lodewijk: "Itt, ahol lakom, egész egyszerűen nincs is kollektív lomtalanítás. Helyette szépen fölhívod a hulladékgazdálkodási csoportot, amikor lomtalanítani akarsz, időpontot egyeztetsz, szigorúan előző este 7 után kirakod a lomokat, másnap reggel elviszik. Ez így szerencsére nem túl vonzó a lomgyűjtőknek."

 

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr481856652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mancaa 2010.03.25. 09:44:47

Hát erre nem nagyon tudok mit reagálni, eléggé gáz a sztori... Nálunk is most van lomi, de kész vagyok tőle. A szomszédokkal való súrlódást meg teljesen új mederbe tereltem, nyüglődjenek már az ügyvédemmel. ad.adverticum.net/b/cl,1,76272,385052,475123/click.prm

mancaa 2010.03.25. 10:36:45

Hupsz, ne hari a linkért, valamit elbénáztam... szóval ez az: get-shorty.com/shorty/href/

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.03.25. 13:08:55

Múltkor barátnőm nem mert átjönni miattuk.
A büntetésük: legyen mindig tiszta az utca, ezeknek meg legyen tengelytörésük a puszta kellős közepén a sok lommal.

Veér Farkas 2010.03.25. 18:58:55

Igazad van, mennyivel jobb lenne, ha (a remélhetőleg általad, a te adódból is fizetett) segélyből élnének.
Vagy mondjuk lopásból-rablásból.

Nem ártana néha gondolkodni is, hülye gyerek.
Csak eleinte fog fájni. Míg meg nem szokod.

mondanam akkor en 2010.03.25. 19:04:15

Ez egy annyira gyonge es gagyi iras,hogy szerzojevel egyutt lomtalanitani kellene. (Ha az irattaskad meg a ruhad felol is erdeklodnek,valoszinu az is a rakasra valo.Bujj el.)

demagofób 2010.03.25. 19:04:19

Sokkal nagyobb gond, hogy ilyenkor a lakók (mer ugye tele a keze)nyitva hagyják a lépcsőház ajtaját.

Sajnos, én már félek a lomtalanítástól, mert olyankor valamiért nem zavarja a lakókat az idegen.

Hozzám ilyen alkalommal törtek be...

demagofób 2010.03.25. 19:07:08

@Veér Farkas: Mér szerinted a segélyt nem veszik fel, hanem azt mondják az önkormányzatnál, hogy
"ugyan mán főnök, há megélünk mi a lomtalanításból is. Há nem kell nekünk segíj"

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.03.25. 19:08:02

@Veér Farkas: A mi adónkból remélem jut olyan tanfolyamokra is, ahol a hozzád hasonlóknak oktatnak szövegértést. Ha sikeresen elvégzed, talán nemcsak lomtalanítás idején lesz jövedelmed...

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2010.03.25. 19:09:41

Ha megfigyeled, egytől-egyig cigányok a "lomtalanító" brigádok. Nekem egyszer "segítettek" de úgy, hogy szinte kirabolták a lakásomat.
Akik valóban rászorultak lennének az ilyenkor gyűjthető "javakra" (pl. azok a hajléktalanok, akik még dolgoznának valamit) hozá sem férnek, mert a dögevők elhajtják őket. Hiszen cigányuralom van már itt régen. Reméljük a választások után, a Jobbik véget vet ennek is, a pol.bűnözéssel együtt!
Szebb jövőt!

CernaGeza 2010.03.25. 19:12:33

- Kamaszkoromban szerettem guberálni a lomok között, jellemzően a tévéhangszórókat gyűjtöttem, számomra is ismeretlen okból.
Az volt az időszak, amikor megjelentek a munkában megfáradt honfitársaink és lefoglalták a szemetet maguknak.

Mostanában meg.. defektet kap a bringám a rengeteg összetört üvegtől

Pervibá 2010.03.25. 19:12:41

Mit érdemel az aki ennyire egyszerű?
a tegyereked biztos a demcsákzsuzsagyerekéveljár egy óvodába és külön jáccótéren jáccik és más levegőt is szítnátok biztos.
Presze dögöljön meg mindenki aki szegény,ez sima ügy.
Majd megveszed tizévmulva a saját lomodat az éppen aktuális antikvitázsban mer akkor pont az lessz a trendi.

sas25 2010.03.25. 19:14:02

@janos777: Ha már ilyen nagy "minőségellenőr" vagy, gondoltam beleolvasok a posztjaidba. Baszdmeg öcsém, látom, te a blogodra hordod a lomot! Meddig tartott kiszenvedni azt a 2 cikket? Fájdalmas szülések lehettek. A helyesírásod meg is sínylette...

Szabó bakter 2010.03.25. 19:19:29

Én szarom le, hogy ki viszi el a sittet, de ilyenkor azért mindenki, aki otthon van, figyel, mert a lomizók nem csak lomiznak, hanem kifigyelnek. Ilyenkor felénk joval több a betörés.

Jamesboci 2010.03.25. 19:25:41

Eccerű...
ez balkán.

udvari bolond 2010.03.25. 19:28:31

posztoló örüljön, h neki nem kell lomizni, helyette viszont blogolhat.

viszont akik széttúrják a lomkupacot/a lomkupac mellé basszák le a lomjukat, azokkal felnyalatnám a retket, amit csinálnak.

BiG_ 2010.03.25. 19:29:13

Érdekes, Franciaországban megoldották: van ócskás-szervezet. Helyi csóreszek nem lopnak, nem segílykéből tengődnek (pláne nem c-tempóban a Merciben), hanem újrahasznosító használtcikk-piacot üzemeltetnek. Megveszik olcsón, vagy ha ingyen adják, akkor még olcsóbban a használt cuccot, felújítják, kipofozzák és eladják.
Csak errefele divat a törvényt kerülő megoldás - lásd a cigány szó eredetét: athiganos (a.m. törvényen kívüli).

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2010.03.25. 19:32:33

Tina Turner megénekelte ezt már: szekköndhendimóóóóósön

vagy nem erről szól?

Sztávrosz_ (törölt) 2010.03.25. 19:36:36

Mennyire igaz.
Egyébként a szolgáltató a felhívásban pont ennek elkerülése végett javasolja hogy csak aznap tegyék ki a lomot.
Ha tudnának olvasni a lakótársak, nem táboroznának napokig "mindenre vevő" gyanús alakok a környéken.

Gera 2010.03.25. 19:45:14

Nem tudja valaki, hol van most Bpen lomtalanítás? Ki akarok dobni valamit.

Alikam 2010.03.25. 19:45:44

@Veér Farkas: segélyből élnek ezek és lopnak is.

Vagy mit hittél? Azért mert egy évben egyszer felszed pár kilónyi vasat, abból egész évre futja?

Alikam 2010.03.25. 19:50:04

De amúgy igaza van a bloggolónak, ki van írva, hogy lomtalanítás előtt egy nappal tegyék ki a szart...

De hát a magyarnak kis-nagy birodalma van.

"Nekem ne mondja meg senki, hogy mikor tegyem ki, én most érek rá, úgyhogy kapjátok be..."

A magyar az olyan mint az arab népség. Ugyanolyan barbár.

Nekünk is kéne egy Husszein...

nyílméregbéka 2010.03.25. 19:50:57

Én gyűlölök végigmenni az utcánkban ilyenkor. 10-15 fős kiscsaládok, teljes szélességben elfoglalják a járdát. Magát a szemetet pedig kajakra a járda közepére kúrják. Járhatatlan a járda, vagy a szemét, vagy a horda lepi be.
Volt, hogy vendégségből indultunk haza, a házigazda kikísért, és még váltottunk pár szót a kapuban. Épp lomtalanítás volt. A guberáló cigány család körénk gyűlt, és mind a tizenöten érdeklődve hallgatták egy méterről, mit beszélgetünk. Jó volt.
Ami viszont mindent visz, egyszer a Váci utcában volt lomtalanítás. Pont úgy zajlott, mint máshol Bp.-n. A külföldi turisták fényképeztek, mert ilyent még nem láttak. Annyira még sose szégyelltem magam.

Veér Farkas 2010.03.25. 19:57:19

Alikam 2010.03.25. 19:45:44:
Lófaszt. A lomisok nem segélyen élnek, és nem is rosszul (mert nem egy évben egyszer szednek fel pár kiló vasat, hanem egész évben szinte mindennap, és járnak külföldre is).
Nem kéne fitogtatnod a tájékozatlanságodat.

Gerardus A. Lodewijk 2010.03.25. 19:57:23

Itt, ahol lakom, egész egyszerűen nincs is kollektív lomtalanítás. Helyette szépen fölhívod a hulladékgazdálkodási csoportot, amikor lomtalanítani akarsz, időpontot egyeztetsz, szigorúan előző este 7 után kirakod a lomokat, másnap reggel elviszik. Ez így szerencsére nem túl vonzó a lomgyűjtőknek.

elipszilonostyé 2010.03.25. 19:57:34

Én a minap kaptam egy remek, személyre szabott ajánlatot az egyik üzletembertől, meg is alkudtunk helyben. Igényeim gondos felmérése után egy 68-as kiadású, "Az űrkutatás jövője" című könyvet ajánlotta, amiért egy 50-est és egy cigit adtam.

petyya 2010.03.25. 19:58:26

Újpesten lakok pont most van nálunk lomtalanítás! A posthoz még annyit tennék hozzá hogy nem csak hogy uj lakótársaink akadnak akik igényesen az utca sarkon este 10 kor egy napernyő alatt ülnek mert abban a tévhitben élnek hogy valaki éjjel lomtalanít! Továbbá mivel hogy a kerület nem készült az új fecskék befogadására ezért a szomszéd néni által rendben tartott kis kertrészbe járnak szarni! Nem zuhanyoznak büdösek orditanak de persze mikor jön a rendőrautó és meglátja őket akkor a fötörzs csak egy kövér gázt nyom hogy tuti igazolni se keljen őket! A ház elött eddig sem nagyon lehetett parkolni de most hogy a felét a kis kempingezők elfoglalják már annyi auto sem fér el! Arra gondoltam hogy olyan kis édesek mikor alszanak lemegyek betakargatom öket nehogy meghüljenek

Alikam 2010.03.25. 20:01:36

@Veér Farkas: a lomisok..., milyen szépen becézed őket...

Igen tudom, votl anno egy riport ami ilyen tündérmese volt, te beszoptad ezek szerint, hogy ezek külföldre járnak meg minden..:DDD

Persze.

Max. a határ közelében járnak ezek át külföldre, de még az is necces.

Ez ilyen mese, kis gyerekeknek...

Tudod kik élnek ebből? A MÉH telepes cigányok, de azok nem a lomtalanításból összeguberált 15 kiló vasból.
Amikor hallod a hírekben, hogy egy 150 kilós bronzszobor vagy a 600 kilós kovácsolt vas temetőkapu eltűnt, na akkor azok a külföldre járók.

nyekk 2010.03.25. 20:02:30

@Alikam: Lehet, hogy te egész nap otthon matyizol, és egyetlen programod az, hogy kirakd a szutykot az utcára.
Vannak viszont emberek, akik dolgoznak, ilyen-olyan dolguk van (idős szülő gondozása, gyermekek fürdetése, másodállás, stb)azok (a jelölt időponthoz lehetőleg legközelebb) akkor rakják ki a sz.rt, amikor ráérnek.

nyekk 2010.03.25. 20:10:55

@Alikam: "Amikor hallod a hírekben, hogy egy 150 kilós bronzszobor vagy a 600 kilós kovácsolt vas temetőkapu eltűnt, na akkor azok a külföldre járók."
Nekem is gyanús volt, hogy lomicigó elmondta a TV-ben, hogy Ausztriában nézzük csak ezt a vadi új laptopot, biciklit, mobil telefont stb...csak úgy kidobják.
Nekem a Boncz Géza féle szöveg jut eszembe: "Az új lakásunknál a szomszédunk nagyon kedves ember; nekünk ajándékozta a videóját, a plazma TV-jét, meg minden mozdíthatót. De később ezt a bíróságon tagadta..."

fourgee 2010.03.25. 20:14:16

@Veér Farkas: Ahaaa, szóval ők hivatásos "lomizók", ebből bejelentett, adózott jövedelmük van? Szerinted ők emiatt nem veszik fel a segélyt?

Mit is írtál?

"Nem ártana néha gondolkodni is, hülye gyerek.
Csak eleinte fog fájni. Míg meg nem szokod. "

Igazad van, de először saját magad fogadd meg a jótanácsodat :))))

lasszko 2010.03.25. 20:15:27

Nálunk vidéken már megoldották a turkáló cigók okozta kellemetlenséget lomtalanítás alkalmával.
Nem előre bejelentett időben egyszerre lomtalanítanak,/elkerülendő az ellenséges megszállást(:/hanem egy megadott telefon számon bejelentve,évente egyszer bármikor elviszik a szutykot/mem az ellenséget(:/

lafatyosvendelbá 2010.03.25. 20:18:51

Nem kell lomtalanítani és kész.
Mindenki oldja meg,érdekes az építkezési törmeléket is eltuggya mindenki vitetni,Vannak hulladék kezelő telepek.Csak az pénzbe kerül ez itt a baj,fizetni meg kurvára nem szeret a magyar csak pofázni,meg szemetelni meg kutyát szaratni oszt megint pofázni jólöltözött arcok simán szemetelnek utánna meg itt tépik a kiszáradt szájukat.

margaret lea (törölt) 2010.03.25. 20:36:19

azt magyarázza meg nekem valaki, hogy lehet az, hogy bizonyos helyeken a lomtalanításkor minden évben iszonyatos mennyiségű kacat van kitéve? ráadásul ezek nem kimondottan a frekventált helyei a városnak, hogy lehet az, hogy minden évben félutcányi lomja terem valakinek? ülteti, vagy mi? vagy esetleg az előző évi lomtalanításnál begyűjtött szart rakja ki? és ő az, aki az ideinél begyűjti azt, amit jövőre ki fog rakni?

Zuzu Petals 2010.03.25. 20:38:04

Szerintem is az lenne fasza, ha minden ember 1 évben 1x előre egyeztetve a megfelelő hulladékkezelő szervel kiarkhatná a cuccát. Engem a hideg kiráz, amikor megyek este haza, egyik kezemben a szatyor, másik oldalt a vállamon a táska, és ezek a figurák bepakolják úgy a mocskot,és úgy állnak/ülnek be mellé, hogy kb. 30 cm helyen kell elosonnod úgy, h közben minden felületet levédhess, és közben folyton beszólogatnak. (Jobb esetben a "decsinosvagy, rosszab estben a "megéznémamindzsódatgáré") Utálom, és félek. ILyenkor nem ártana jó sok járőr. Ja, kb. egy éve volt az Indexen,h a Köztársaság téren lomtalanításkor megvertek 2 rendőrt...

Amiel 2010.03.25. 20:38:45

@petyya: Úgy látszik ugyanott lakunk :)

Szintén Újpest, itt tegnap lett vége. Szerencsére. Még szombaton ideköltözött a ház elé egy ember és itt is volt tegnapig. Éjjel aludt az ágyon, nappal meg evett rajta...egyszer láttam újságot is lapozgatni...
De fotóztam egy szépségeset is :
kepfeltoltes.hu/100325/005k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Öreg Sam 2010.03.25. 20:50:14

@janos777:
Van valami ötleted,vagy csak fikázás célból vagy itt?

pasztőr 2010.03.25. 20:53:21

Én évek óta lomizok, szerintem korrektül dolgozom, nem hányok szét semmit, ha nem jó rám a mackó felső amit kitéptem a fonnyadt tetőléchalom alól, vagy éppenséggel fáradtolajjal szennyezett, udvariasan összehajtogatom, és visszateszem a polcra, mert én ilyen vagyok, negyvenes, aki centrum áruházakban szocializálódott, sárkánygyíkszerű eladónők tekintetének kereszttüzében.
Évek óta lomizok, de egyre ganébb a kollektíva, eddig jóindulatúan elnézték a szemétdombon kotló cigók, hogy túrok olyan dolgok után, amit ők fel sem ismernek (lásd. kulturális javak) és hogy nem szedem el előlük az ántikot, de egy-két éve eldurvultak, már agresszívebbek, előfordult, hogy a szomszédom kupacáról is lekergettek.
Válság, válság, tudom.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.03.25. 21:02:10

Én rendeztem már be albit lomtalanított cuccokból, nem jut mindenhova ember, hiába. Másrészt meg had szedjlk már össze azt, ami másnak nem kell. A blogírónak meg javaslom, hogy írjon inkább a kurucra.

Öreg Sam 2010.03.25. 21:02:34

Az a baj,hogy az önkorik csak szép dumákat nyomnak a környezetvédelemről.
Uniós elvárások kipipálva,letudva,sok A/4-es papiron.
A valóság:megyeszékhelyen lakom,(nagy) kertes ház,a nagyon szép arborétummal határosan.A szemetemet/lomomat nem viszi el senki,utánfutót bérlek havonta(500/ó) magam rakom tele,kibumlizok a városi szeméttelepre,FIZETEK nem keveset,mire eljutok odáig,hogy a pirézek a domb tövében önként szétkapják a cuccot.
Itt tartunk...

Kopi Luwak (törölt) 2010.03.25. 21:09:00

A legjobb az volt, amikor tavaly lomtalanításkor a Reviczky utcában egy kisebbségi odaült a kupac mellé, és elkezdte árulni a cuccokat. Azt a pillanatot kaptam el, amikor megvettek tőle egy cserepes virágot...:D

pg2 2010.03.25. 21:12:32

Gagyi kishülyék vagytok, akiknél divat undorkodni, gyűlölködni. Ész meg nincs, ugye, mert lomizósok csak ott vannak, ahol lomok is vannak. Tehát a kérdés helyesen így hangzana:

Mit érdemel az a nagypofájú átlagpolgár, aki mindig a közöst kéri számon, aztán az egész évben gyűjtött, használhatatlan grabancait kibassza az utcára, hogy közpénzen takarítsák el? (Ahelyett, hogy saját költségen elszállíttatná a szeméttelepre.)

Kopi Luwak (törölt) 2010.03.25. 21:13:38

@Amiel: Hát igen. Az előtérben parkoló magányos kék kocsi rendszámának három betűje tökéletesen illusztrálja azt a reakciót, amit a kép látványa kivált az emberből..;)

Mezőbándi 2010.03.25. 21:20:07

Szintén Újpest. Még.

Nemtom, én úgy vagyok vele, hogy ez egy hasznos munka. Mondjuk, az nem túl kóser, amikor helyben püfölik szét a tévéket, plusz szerteszét hagynak mindent, de valószínűleg mindenkinek olcsóbb, mint EU szabványok szerinti megoldást alkalmazni.

Ráadásul sokszor olyan dolog kerül kidobásra, amit vétek lenne szemétre vetni. Jó, hogy legalább van egy utolsó esély az értékmentésre.

Én olybá veszem, mintha évente egyszer-kétszer bolhapiac nyílna a környéken. Ma egy csomó kazetta volt az egyik halomban, csupa C64-es játékkal teleírva. Valaki biztos örült volna nekik...

Sajnos mostanában nem érek rá végigböngészni.

ibrahim zed 2010.03.25. 21:41:58

Lomizzanak, csak ne csinéljanak nagyobb rendetlenséget mint amilyen van. Az érdekes az, hogy a tanult magyar ember se képes végigolvasni a papírt amit kap a lomtalanításról, és simán kirakja a veszélyes hulladékot. Pedig csak el kellene olvasni. Sokszor még kis ikonnal is jelzik a szóróanyagon, a gyengébbek kedvéért. Én ezeket az embereket is cseszegetném.

ciprike 2010.03.25. 21:49:41

Tény, hogy ilyenkor borzalmas a környék.
de az is igaz, könnyebb ezt 1 hétig elviselni, mintha mindenki az év más-más hetében rakná ki apránként.

Pipas 2010.03.25. 21:56:25

@pg2: Közpénzen takarítsák el? Te igen naív vagy ecsém, szerinted ki a franc fizeti a szemeteseket? Biztos az állam, nem?

Muster Mark 2010.03.25. 22:00:24

Szerintem néhány jóindulatú, felfegyverzett úriembernek kéne végigjárnia a lomkupacokon és mindegyik királyába beleeresztenie egy golyót.

szinema1 (törölt) · http://szinema.blog.hu/ 2010.03.25. 22:00:44

ez csak nálunk probléma? mi van pl nyugaton, azok megoldják gond nélkül...

Muster Mark 2010.03.25. 22:02:24

Egyébként Japánban kicsit a lakások, viszont minden műszaki cikk nagyon olcsó (a fizukhoz képest). Ezért ott nagyon sok jó cuccot is az utcára tesznek. Nem úgy, mint itt a büdös cigányok, hanem szépen, tisztán, kultúráltan.

És aki akarja, az viheti. Szabad. És csinálják is, rendes igazi japánok is, és nem nézik le őket. Ott ez egy társadalmilag elfogadott módja az újraelosztásnak.

Nálunk is ezt kéne csinálni, csak előtte néhány büdös cigányt kéne agyonlőni hozzá.

Igaza volt Hitlernek, minden lomtalanításkor látom, hogy mennyire igaza volt.

Muster Mark 2010.03.25. 22:03:30

@szinema1: Ott még nincs annyi agyonlövendő söpredék, hogy a normális emberek életét pokollá tegye. Ha Hitler győzött volna, nálunk se lenne, és boldogan élhetnénk.

Muster Mark 2010.03.25. 22:04:57

@ciprike: A lomtalanítás 1 napig tart és nem 1 hétig. Azért van egy hét káosz, mert tele vagyunk büdös cigányokkal, akik a szaron tenyésznek, meg mocskos zsidókkal, akik az egész országot megmérgezik és mindent tönkretesznek.

Szőkeherceg-bombanője 2010.03.25. 22:05:05

Szerintem az időjárás a fő bűnös. Azt kéne valahogy számonkérni.
(Amúgy meg eltöprengtem, hogy miért nem működik nálunk a garázskiárusítás? Miért lomizókra kell bízni az amúgy talán értékesíthető javainkat? Már ami tényleg értékes és vki számára értékelhető.)

mokas_gizi 2010.03.25. 22:21:48

Nem tudom külföldön hogy vannak az ilyen lomtalanítások,de itt nagyon nagy kupi van, ezenfelül Budapest olyan utcáit ami tele van turistákkal is ellepi a söpredék...

Nagyon jó kis lejárató kampányok ezek kis országunknak...!!!

Westie · http://www.haziallatom.hu 2010.03.25. 22:24:49

Nem tudom miért fáj egyes embereknek, te talán magadra vállalnád a lomeltakaritást? Esetleg felcipelni a pincéből a nehéz szemeteket? A cigányok végre csinálnak is valamit és ezt is sajnáljuk tőlük? Egyébként a kukások dolgát is megkönnyitik, mert kevesebb lomot kell elvinniük. Persze azzal én sem értek egyet, amikor nagy rendetlenséget hagynak maguk után. És hogy miért várnak a lomtalanitás végéig? Nehogy lemaradjanak valami jó kis cuccról :)

support tevékenység,hahaha :))))

Én egyébként buckalakóknak hivom őket.

Szóval én nem itélem el őket. Az esküdtszék felmenti őket. :)

Labancz 2010.03.25. 22:49:57

Úgy kell felfogni, hogy a lomizók reciklálják azt, ami másoknak már nem kell.
Elég sokszor kidob az ember olyan holmit, amit még más használni tud. Persze, ilyenkor megjelennek olyan figurák is, akik zavarnak és szanaszét dobálják a lomot. Ezek ellen mi úgy védekezünk, hogy a lomtalanítás reggelén tesszük ki a "szajrét". Így már nincs idejük turkálni és inkább viszek mindent, amit elbírnak. Hogy aztán mit kezdenek vele, az az ő dolguk. Ha megtartják használatra, akkor jó, ha el tudják adni, úgy se rossz. (Remélem, a gyerekeikre költik a pénzt és nem a kocsmában isszák el, vagy lökik a nyerőautomatába.)

Thresher 2010.03.25. 23:03:34

Ez tuti ilyen pösti szokás, itt nálunk lent a Tunánntulón ilyen nincs...

kacsa. 2010.03.25. 23:03:39

A guberálókkal alapból nincs bajom, én is szemügyre szoktam venni az utamba eső kupacokat ;) Ha úgy vesszük, újrahasznosítás.
DE! abból baromira elegem van, hogy széttúrják a kupacokat, teli lesz a környék pl. üvegszilánkokkal, agresszívak, ha valaki csak egy pillantást is vet a "kupacukra" és egyes egyedek beszólogatnak (a nőknek).
Ősszel az Andrássy út környékén voltam, amikor lomtalanítás volt ott. Az a disznóól is a világörökség része, ami akkor ott volt?
Amúgy lehet valami 6. érzékük, ugyanis tavaly még raktuk ki a lomokat, már megjelentek. Direkt külön raktuk a ruhát és a fémet, megkértük őket, hogy ne túrják szét. Ez volt este 9-kor, reggelre széttúrták.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.03.25. 23:09:13

@ibrahim zed: Ennyi. Pont. Magam sem tudtam volna jobban leírni a lényeget. Kell a lomtalanítás, felőlem vigye, aki hasznosítani tudja, de legyen már valami "kulturált" formája, ami nem bassza szét a környéken lakók nyugalmát, biztonságát.

min 2010.03.26. 00:20:39

Lomtalanítás...már épp itt az ideje.
A költözés óta nem férek be a garázsomba a régi lomoktól. Hasznos dolog, jobb így mint az árokparton mert ugye nálunk az árokpart egyenlő a szemétlerakóval.
Lehet másképp is csinálni ..
Fehérváron minden háztömbhöz nagy konténereket raknak le, hogy abba dobálják a cuccost.
Tesómék falújában a polgármester felhívást intézett, hogy a fém tárgyakat ne tegyék ki majd az önkormányzat begyüjti és ők értékesítik a méhben aminek az árát a helyi iskolának adják.
Szóval a lomtalanítás nem hülyeség.

min 2010.03.26. 00:23:17

Talán ha nem minden ház előtt lehetne letenni a lomot hanem y házanként felállítanának egy mobil udvart úgy estleg kúltúrabb lenne. A széál sem hordaná a papírt meg a cucc is nagyjából egy helyen maradna.

El Argentino 2010.03.26. 00:25:58

Én módszeresen darabokra török mindent, bezúzom ami működik, hogy a portyázó sötét hadak ne használhassák.

El Argentino 2010.03.26. 00:33:11

Egyébként jó írás, maximálisan egyetértek. Ajánlom tavalyról ezt: index.hu/kultur/eletmod/lomi0429/
Motorizált lomizók. :D

Muster Mark 2010.03.26. 00:33:50

min koma mellébeszél, őt is az agyonlövendő típusba sorolom.

petyya 2010.03.26. 01:15:16

hát ha már itt tartunk akkor nekem sem növelte épp a biztomság érzetemet hogy 20 méterenként egy kibaszott 8-10 fös csordába botlottam! Mondtam is magamban csak most ne szólaljon meg a telefonom! Visszafelé uton már némítottam bár ezt azért is hogy fel ne keltsem öket! Annyira édesek ahogy egy egyszemélyes ágyon ketten majdhogynem ölelkezve horkoltak! De most komolyan kötelet nekik és azoknak is akik a lomtalanítást kitalálták ebben a formában:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.26. 05:09:25

"már a lomok elvitele, sőt kitétele előtt ellepik az utcákat (ezek hihetetlenül jól informáltak a témában, hogy mikor és hol van lomtalanítás); "

Hm, ez általában a Polgárjenőnél, vagy pl. itt Pécsett a város honlapjáról könnyen megtudható.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2010.03.26. 05:29:21

@kacsa.: Pontosan!
Valaki írta, hogy milyen jó a kis helyi bolhapiac... Nem tudom, hol él. Engem érdekel a lomtalanítás, érdekes cuccok vannak, ritkaságok, meglepő dolgok. De miután egy ilyen horda áttúrta a halmot, a felét használhatatlanná teszi. Nincs bennük semmi tisztelet a tárgyak iránt. Sőt, hogy elméletet gyártsak: a tárgyakba fektetett munka iránt.
Úgyhogy a tévészétverő, mindent szarrá tevő lomihordák tagjait büntetésként egy tévégyártó üzemben közelezném eltérítőtekercs-gyártásra. Természetesen kézzel tekerve a rézdrótot. Ha pedig ez nem elég, fessenek kézzel Kinder.figurákat futószalag mellett!

czejp (törölt) 2010.03.26. 07:36:37

Hát jó kis probléma, de valamit valamiért. Vagy Te élsz egész életedben a felhalmozott szemetjeid között, vagy kibirod ezt az egy hetet, amig elpucolják a szemetedet. Persze van más megoldás is: Ne vásárolj . Esetleg ki lehet találni más, alternativ megoldásokat is, pl. ehető bútor, ha meguntad, odaadod a kutyádnak, egye meg, vagy 5-10 évente megújuló TV, csak upgradelni kell és LG-ből Sony lesz, stb. Esetleg tessék konténert igényelni, berakni a kertbe és telepakolni a megunt cucokkal. Sajna ez a fogyasztói társadalom, aki fogyaszt az szemetel is, aki meg nem fogyaszt, annak meg munkája sincs.

TiZ 2010.03.26. 08:05:33

Egyszer jól megszívattam őket. Építési törmeléket, betondarabokat szállítattam el konténerben. Meg némi vashulladékot. Egy nagyjából 2m hosszú vascső is volt a cuccok között. Szépen ráhegesztettem az egyik végére kereszben néhány vasdarabot, beleállítottam a konténerbe, és ment rá a betontörmelék. Aztán jöttek a guberálók, és ki akrták húzni a vascsövet is. Hát nem sikerült. Mi bentről néztük, hogy feladják-e? Hát nem adták fel. Képesek voltak az egész konténert átrámolni, csak azért, hogy megkaparintsák a vascsövet is. Nagyot néztek, amikor meglátták a végén a keresztfogókat.

dz02 2010.03.26. 08:25:53

mennyenek el dolgozni utcaseprőnek.

flora.a 2010.03.26. 08:26:14

szintén Újpest, csak a széléről beautózok a metróhoz. Hát... nem mertem a megszokott helyre tenni a kocsit, már napok óta (mikor viszik el a lomokat egyáltaáln?) helyzet van. Azt nem értem, hogy egy szétesett furnér konyhaszekrény-maradványra egy törött wc csésze társaságában minek kell személyesen vigyázni? Másrészt bakker, én beteg vagyok a légkonditól de ezek az emberek egy szál mackóruhában, némi zene társaságában végigülik az éjszakát a csillagos ég alatt...

theveryguest 2010.03.26. 08:45:23

Én már kitaláltam a büntetésüket: Elsétáltam az OBIba, vettem egy fejszét, fütyörészve hazabattyogtam vele, és azóta gondosan felaprítom/szétzúzom a baltával a kidobásra ítélt holmikat.

A másik lehetőség, hogy mikor már elég nagy a halom elmész egy benzinkútra veszel egy kannát, megtöltöd, visszasétálsz a halomhoz, gondosan meglocsolgatod és felgyújtod az egészet a gecibe, lomizókkal együtt. Amit a tűz nem tesz tönkre, azt majd a tűzoltók elintézik.

HencegőLajos 2010.03.26. 09:03:50

A post szűklátókörűségedről tesz tanúbizonyságot. Ezek az emberek akik megjelennek a lomok körül, egyrészt társadalmilag hasznos munkát végeznek, másrészt a polgártársaid.

Ezek a társadalom alsó rétegében élő emberek, és nagyon jó hogy évente egyszer kétszer olyan emberek részére is láthatóvá válnak, akik homokba dugott fejjel élnek. A koszos, iskolázatlan, műveletlen cigányemberek létezése válik így egyértelművé a sok félművelt álértelmiségi sznob számára. Igen, ilyen országban éltek! Vili?

vivax 2010.03.26. 09:06:25

patikatisztaságúra takaríttatnám velük az utcákat, parkokat, tereket a lomizás után.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.03.26. 09:08:24

"zsiguli és lada személygépkocsijukkal, melyekre már az utcánkig a kocsik önsúlyának 18-szoros tömegű szemetet pakoltak, elállják a teljes útszakaszt"

Na, nálunk úgy két hete volt lomi, és igen nagyot néztem amikor olyan, ránézésre 2-3 éves Mondeo mögé volt akasztva az utánfutó, amilyen nekem akkor sem lehetne ha akarnék autózni. Jó biznisz lehet egyeseknek, bizonyára itt is megvannak a szintek a nyersanyagbeszerzőtől az értékesítőn át a főnökig, persze gondolom a lomok mellé költöző cigányfamíliák a piramis legalsó rétegét képviselik.

Amit nagyon bírok, amikor már helyben értékesítik azt a szemetet, amit 5 perce bányászott ki a kupacból...

Transylvanianmixedgrill 2010.03.26. 09:36:50

@czejp: A probléma ott van, hogy Budapestet rászoktatták erre az ingyen lomtalanításra, majd állambácsi elviszi. Nyilván innentől kezdve nehéz lenne bejelenteni, hogy ami tegnap ingyen volt, az holnaptól fizetős és a te felelőséged. Pedig nyilvánvalóan ez lenne a megoldás. El kell menni vidékre, ilyen ingyenelvisszükalomodatkedvesdrágalakosság sehol nincs. Rendelsz egy konténert, és elviszik a szarodat.

CApa (törölt) 2010.03.26. 09:38:25

Honnan ez a sok lom? Csak nézek, hogy ilyen ócska cuccok között élt eddig a gazdájuk, vagy honnan kerül elő minden évben a sok szar?

Tizenéve nem dobtam ki semmit lomtalanításkor, az elektromos cuccokat, ha néhány évente akad egyáltalan valami, a Hulladékudvarba viszem, a ruhákat segélyszervezethez, építési törmeléket a hivatalos lerakóhelyre, nincsenek felesleges, kihajítandó cuccaim.

Nem csak a kupacot szétbarmoló cigók a gond, hanem az is, hogy a népek ekkora szeméthalomban élnek, mert gondolom marad otthon is bőven, különben mitől lenne minden évben akkora szeméthegy?

Transylvanianmixedgrill 2010.03.26. 09:44:08

@CApa: Elmondom honnan a lom. Onnan, hogy tudatában vagy, van egy ún. lomtalanítás nevű ingyenes szolgáltatás, amikor ingyen elviszik a gyűjtögetett lomodat. Minden évben, életetd végéig. Így mit csinálsz? Ha éppen nem akaródzik kidobni az aktuális lomtalanításkor, legyintesz, SEBAJ majd a következőnél, fél évet még kibír, és így szépen halmozódik a lom. Megoldás: ha nem lenne ingyenes, szervezett lomtalanítás, rá lennél kényszerülve, hogy kidobd a sok szarodat, mert bármeddig is őrizgeted, nem fogja neked senki elvinni ingyen. És ugye ki tudja, idén még 10 ezer egy konténer, holnap már lehet hogy 15 lesz, szóval megéri minél előbb lomtalanítani. Mondom, ha valami ingyen dologra rászoktatod az embereket, akkor bizony szépen elkényelmesednek és kurvára nehéz lesz visszaszoktatni őket...

CApa (törölt) 2010.03.26. 09:53:10

@Transylvanianmixedgrill: ez nem értem. A kirohadt belű fotelt használta eddig odahaza??? Némi kézügyességgel ingyen is átkárpitozható, átfesthető, s máris nem lom. Még sose volt olyan cuccom, ami úgy szétrohadt volna, mint amiket lomikor látok...

Transylvanianmixedgrill 2010.03.26. 09:54:17

@CApa: Nem, nem használja. Őrizgeti, mert nincs rákényszerítve, hogy ne őrizgesse, hanem vitesse el. Capise?

CApa (törölt) 2010.03.26. 09:58:50

De hol a túróba őrizgeti? Ennyi ganéval több lakást színig lehetne tölteni. És ha egyszer végre kidobta, hogyan termelődik egy év alatt újra?

Gondolom sok ilyen is van:
www.rtlhirek.hu/cikk/24401

Transylvanianmixedgrill 2010.03.26. 10:07:13

@CApa: Nem, nem neki termelődik újra, hanem a szomszédnak lesz egyszer olyanja, hogy na jó, most már végre leviszem. Aztán következő alkalommal meg a másik szomszédnak lesz ilyen megvilágosodása. De ezek a megvilágosodások olyan tíz húsz évente vannak, pontosan azért, mert nem zavartatja őket semmi sem abban, hogy őrizgessék.

Zuzu Petals 2010.03.26. 10:43:51

@HencegőLajos: Tágítsd kérlek a látómezőm! Miért is iskolázatlanok? Szerintem létező dolog ma Mo.-n a közoktatás.
És miért szólogatnak be, mert emlékezetem szerint általános iskolába tanítanak annyi etikettet osztályfőnöki órán, h aztán elvegyülhess a társadalomban. Talán neked kellene kitenni a feneked a békés "budaörsi" kuckóból, és létezni ezek közt egy hétig. Ők ugyanis élvezik, ha látják,h félsz.
Sajnos a kommentedben pont magad jellemezted, mindentudó uraság. (Esetleg nem szociológus vagy?)

üveges · http://holtankoljak.blog.hu/ 2010.03.26. 16:58:40

Városunkban lomtalanítás napján a hivatalos szállítóknak nincs sok dolga.
Amit kiteszünk estére azt elviszik reggelre, már mint a lomisok.

Lira 2010.03.26. 21:10:05

Laktam már pár helyen, kertvárostól a Józsefig, de meg kell állapítanom, hogy mindenhol teljesen egyformák az emberek, ha nem is akarják bevallani...
Ott az első probléma, ahogy már páran megírták, hogy honnan a búbánatból szednek elő minden évben ennyi szemetet?
Már az is magas, hogy a kertesházakból honnan kerül elő minden évben egy szekrény, hűtő, miegymás, na de a kétszobás emeletesekből? Folyton cserélgetik?
A második probléma amellett, hogy a T. lakótársak képtelenek az elszállítás megelőző nap kirakni a vackokat, a veszélyes hulladékot (abroncs, számítógép, festék) miért nem az arra kijelölt helyre viszik, de a fő gond mégis az, hogy a kommunális szemét is ott vigyorog a kupacokban (zsírkréták, tejesdobozok, üvegek, amik két perc alatt törnek millió darabra, újságok, és még sorolhatnám napestig), ezt pedig a lomizók sajnos szintén percek alatt elterítik az egész utca hosszában...
Magukkal a szeméthalomban guberálókkal addig nem lenne gond, míg nem szólnak be, nem agresszívek, nem zárják el a járda/parkoló teljes szélességét, nem csinálnak ordas nagy kupit... De sajnos csinálnak :(
A lomtalanítás ebben a formában nem működik megfelelően... (ahogy sok minden más sem)

Lira 2010.03.26. 21:14:40

Na ezt jól megfogalmaztam...
Bocsi, legközelebb átolvasom küldés előtt...
Azért a lényeg szerintem lejön belőle így is

kujoon 2010.03.26. 21:36:30

@Transylvanianmixedgrill:

bazze, a lom(b)talanítás qrvára nem ingyenes szolgáltatás, akadj már le erről.
Normálisék ugye fizetik a kukaelszállítást minden hónapban, és annak a díjnak része az is, hogy évente egyszer elviszik a lomokat is.Na.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.29. 12:31:02

@nyílméregbéka: "Ami viszont mindent visz, egyszer a Váci utcában volt lomtalanítás. Pont úgy zajlott, mint máshol Bp.-n. A külföldi turisták fényképeztek, mert ilyent még nem láttak. Annyira még sose szégyelltem magam."

Ez de durva! Ott is voltak fotelosok?

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.29. 12:36:33

Ja, még eszembe jutott: mikor még a XII. kerületben laktam, a csendes kis utcánkban a lomizás alatt minden közl. táble eltünt + volt olyan, hogy mentem haza és az utcán(!) este tüzet gyújtottak és körbeülték..

MesésKrémes (törölt) · http://www.sutemenystylist.blog.hu 2010.03.29. 14:49:58

K*rvajóóóó ez a blog,grat hozzá!!
a tesóm kiskorában kukás akart lenni,megmondom miért.Gondoljatok bele:legaláisan utazhatsz a kocsin kívül állva.meg ott van az a sok kuka,amit görgethetsz.egy gyereknek ez nagyon nagy poén!anyám vett is neki egy játék kukáskocsit 2 pici kukával.
ezek a lomtalanítók meg amit összekukáznak,viszik a használtcikk-üzletbe eladni.mondhatom jó biznisz.
süti beállítások módosítása