Mit érdemel az Artisjus?

Címkék: közélet gazdaság

2010.03.24. 07:40

Mostanában számos panasz látott napvilágot az Artisjus tevékenységével kapcsolatban, ezért úgy döntöttünk, hogy a Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesületet a Bünti blog ítélőtáblája elé idézzük. A vád: haszonszerzésből elkövetett rosszhiszeműség. Az egyenlő esélyek fenntartása érdekében az ügyészt és a védőügyvédet is a Bünti blog jelölte ki.

Ügyész (Expurgatio): Engedjék meg, hogy egy szemléletes példán keresztül ismertessem a vádat! Tételezzünk fel valakit, aki előszeretettel készít dokumentum jellegű természetfilmeket. A mozgóképek témája egy dolog köré csoportosítható, mégpedig a szaporodás. Helyszínként többnyire otthonát választja, de előfordult már, hogy a természet lágy ölén is "forgatott". Főszerepben éppen aktuális párja, valamint saját maga található. Ha mindezt írható DVD-n szeretné archiválni, akkor az adathordozó megvásárlásakor különdíj megfizetésére köteles. Milyen alapon sarcolja a vádlott az ilyen jellegű tevékenységet?

Védőügyvéd (Amphiprion Ocellaris): A példát inkább naturalistának nevezném mintsem  szemléletesnek. Mindazonáltal őszintén remélem, hogy a vádat nem a házipornó-ipar nyomorúságos helyzetére alapozták!

Ügyész: Leegyszerűsítem a példát, hogy az ügyvéd urat ne zavarják a bonyolult szóképek: miért kell különdíjat fizetni az adathordozók után azoknak, akik mondjuk  a nyaraláson készített fényképeiket szeretnék archiválni?

Védő:  A vád felvetései véleményem szerint a fogyasztói kisebbség helyzetét tükrözik. Az adathordozók jelentősebb részét zenék és filmes anyagok magáncélú felhasználásra szánt (legális) vagy üzleti célokat szolgáló (illegális) másolására használják, ezért jogosnak tartjuk, hogy a szerzői díjakat valamilyen formában ezen termékek forgalmához kössék. Az Artisjus ebből a szempontból nem rosszhiszemű a kisebbséggel szemben, hanem realista a többség viszonylatában. Meglehet, a szabályozás nem tökéletes, de egy olyan korban, amikor a zenék terjesztése és terjedése kikerült a klasszikus kereskedelmi csatornákból és az elektronikus elérhetőség kezd dominánsá válni, nehéz olyan megoldást találni, ami egyértelműen a zenét "fogyasztó" alanyokhoz rendeli a szerzői jogdíj megfizetését. Márpedig az határozott álláspontunk, hogy a zenészek érdekének védelme és anyagi támogatásuk kiemelten fontos, így a szerzői jogdíj kivetése és beszedése is szükségszerű.

Ügyész: A következő kiragadott példát egy szoftverfejlesztő juttatta el hivatalunkhoz. Saját vállalkozásában számítógépes programalkotást (szoftvert) hoz létre, amelynek minden jogát birtokolja. Üzleti tevékenységéből származó haszna után megfizeti az szükséges adókat, járulékokat. A létrehozott szellemi terméket optikai adathordozón archiválja, valamint juttatja el a vásárlóihoz, amelyek után jogdíjat fizet be. Jogosan merül fel benne, hogy ha valaminek ő a jogos tulajdonosa, akkor miért kell jogdíjat befizetnie másnak, illetve a nagy közös kasszából ő miért nem kap vissza? A kérdése igencsak jogos, hiszen napjainkban legalább ugyanolyan súlyú probléma a szoftverkalózkodás, mint a zene/film letöltés.

Védő: Az Artisjus egyesületi formában működik, melynek tagjai zeneszerzők, szövegírók, zeneműkiadók és irodalmi szerzők. A fenti példa nem igazolja, hogy az Artisjus rosszul látná el a feladatát, hiszen abba nem tartozik bele a szoftverfejlesztők érdekvédelme és támogatása, mivel utóbbiak nem tagjai az egyesületnek. A díjfizetés alóli esetleges mentesítésük ugyan releváns felvetés, de a törvényi háttér módosítása nem védencem hatásköre.

Ügyész: Végül engedjék meg, hogy említést tegyek egy olyan problémáról, amely az oktatási intézményeket sújtja. Magyarországon már régóta hagyomány, hogy az érettségiző fiatalok egy úgynevezett szalagavató rendezvényen vesznek, amelynek részletes bemutatásától most eltekintenék, de maradjunk abban, hogy ez egy zenés-táncos mulatság. Az ArtisJUSS az eddigi gyakorlattól eltérően díjfizetésre szólította fel az amúgy is "rendkívül erős" anyagi helyzetben lévő oktatási intézményeket. Teszik mindezt annak ellenére, hogy a törvény kifejezetten megemlíti: a haszonszerzéssel nem járó iskolai rendezvények NEM jogdíjkötelesek.

Védő: Ügyfelem álláspontja szerint az ilyen rendezvények 90%-a esetén az iskola belépődíjat szed. A jegyár ÁFA nélküli összegének 8%-a a szerzői jogdíj, ami egy 500 forintos biléta esetén 32 Ft. Úgy gondolom ez nem egy olyan elviselhetetlen teher, amelynek jegyárba történő beépítése horribilisen megdrágítaná a belépőket. A szalagavatók körüli hercehurca megelőzhető lenne, ha az oktatási intézmények ismernék a szabályozást, és proaktívan kalkulálnának a szerzői jogdíjjal az események szervezésekor.

Ügyész: A vádat továbbra is fenntartom és a következőkben foglalnám össze: a jogalkotó a kényelmesebb utat választva rosszhiszeműen feltételezi a fogyasztóról, hogy ha adathordozót vásárol, akkor azon biztosan olyan dolgot fog tárolni, ami jogdíjköteles lenne, ezért az ilyen termékekre külön díjat vet ki. A vádlott megsarcolja, ha valaki a saját dolgait archiválja, vagy biztonsági másolatot készít filmjeiről, régi családi fényképeit digitalizálja. Mindezek mellett jelentős kárt tesz a gazdaságban, hiszen számtalan ember már nem Magyarországról szerzi be az itthon a magas jogdíjak miatt drága adathordozókat, hanem például északi szomszédunktól. Így az Artisjus által annyira védett előadóművészek is elesnek bizony bevételtől, valamint a költségvetés például az áfától.
A vádlottnak 3 hét kalodát javaslok, hogy legyen ideje átgondolni „szakmai” munkásságát annak reményében, hogy egy, a jelenlegi piaci környezetre sokkal jobban illő, szabályozás születhessen!

Védő: Ismét hangsúlyoznám, hogy védencem feladata a szerzői jogdíjak beszedése és szétosztása, valamint az egyesületi tagok érdekeinek védelme. A törvényi szabályozást nem az ide vádlottként citált Artisjus alakítja ki. A vélt gazdasági veszteség pedig akkor lenne megalapozott vádpont, ha igazolható lenne, hogy a kieső ÁFA bevétel meghaladja a beszedett szerzői jogdíjakat. Ez csak akkor fordulhatna elő, ha tömegek szereznék be külföldről az adathordozókat. Ezt pedig nem látom igazolva. Ragaszkodom a felmentéshez!

TE BŰNÖSNEK VAGY ÁRTATLANNAK LÁTOD AZ ARTISJUST?

A tárgyalóteremben elszabadultak az indulatok, a bíró a tárgyalást berekesztette. A döntés az esküdtszékre maradt!

A Bünti olvasói egyhangúan jóváhagyták az ügyész javaslatát, miszerint 3 hét kaloda jár a vádlottnak, annak reményében, hogy egy sokkal életszerűbb szabályozás jöhessen létre.

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr281804129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarius 2010.03.24. 12:10:11

Az Artisjus ingyenélő gazemberek gyülekezete.

The_Goat 2010.03.24. 12:12:41

Én már rég nem veszek adathordozót itthon, Szlovákiába veszem vagy onnan rendelem

törppapa 2010.03.24. 12:21:01

Én is felhasználó vagyok, tehát fizetem a "sarcot". Viszont zokszó nélkül fizetem, mert tudom, hogy ez a pénz valóban a szerzőkhöz kerül, akiket amúgy is interneten keresztül, és millió más módon meglopnak. A hőbörgők meg egyszer menjenek el egy fénymásoló szalonba, ahol gátlástalanul, százával másolják a CD és DVD borítókat. Szóval akkor ki a gazemberek gyülekezete?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 12:21:49

van egyaltalan meg olyan, aki nem szlovakiabol szerzi be magancelra az optikai adathordozokat, pendriveokat, stb..?:-)

az artisjus meg pont leszivhat, ha a jogdijat kifizeti elotte a csajomnak:-DDD

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.24. 12:24:13

Artisjus egy nyomorult ingyenélőkből álló lehúzós pénzmosoda, a megrendelésükre írt jogszabályokkal megtámogatva.
Pusztuljon mindenestől!

Aryo 2010.03.24. 12:26:08

@törppapa: pont ezt akartam írni. Ha az Artisjus ingyenélő (nem akarom védeni őket) gazemberek gyülekezete akkor az egész társadalom az (tisztelet a pici kivételnek). Dvd-n filmet nem veszünk inkább letöltjük, zenét dettó. Én zenész vagyok mégsem nyafogok emiatt. Beletörődtem, hogy ha pénzt akarok keresni akkor elmegyek haknizni. A zenéimet meg töltögesse le mindenki ingyen.

A szerzői jogokat is úgy rakatom rá a dalokra, hogy ingyen letölthető sőt terjeszthető mind. Egyedül ahhoz kell az engedélyem ha bele akarsz nyúlni (remixelni pl.) és utána azt megjelenttetni.

gorcsev54 2010.03.24. 12:27:02

Az Artisjus az emberek többségének kinyalhatja,a másik nem a szerzőkkel törődnek hanem egy csomó kreált állásban lévők zsebeit tömik.Adathordozót meg nem veszünk itthon.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 12:29:19

@törppapa: "mert tudom, hogy ez a pénz valóban a szerzőkhöz kerül"

ja, csak nem a dalszerzokhoz, hanem az artisjus penzszerzoihez...:-D

az artisjus nem mas, mint egy fellagalis - es alkotmanyellenesen mukodo - vedelmipenzszedo csoport. akik csakis a magyar politika korrupt mivoltanak koszonhetik a letezesuket, azaz kelloen megkenik a jogalkotokat.

termeszetesen a beszedett penzekbol:-)

gorcsev54 2010.03.24. 12:30:32

@törppapa: Akkor csak fizesd!Manapság minek letölteni filmeket mikor a nagy árú házban előbb utóbb fillérekért megkapod. Amúgy a szerzők lófaszt sem kapnak abból a pénzből.

Kilgore Trout 2010.03.24. 12:31:16

az ázsia centerben is megkapom artisták nélkül, és még csak a tótókhoz sem kell kimennem drága benzint felhasználva.

Kis ember 2010.03.24. 12:33:17

A gépjárművezetők nagy része szabálytalankodik, ezt saját maguk vallották be.
Szerintem a teljesítményadó mellé mindenkinek alapból mellékeljünk egy 30.000 forintos csekket. Ugyis szabálytalankodni fog, nem?

A múltkori utamon kb 3 GB fényképet csináltam.
Egyszer fizettem itthon az Artisjusnak az SD kártyámért, ami ki se jön a kis kompakt gépemből, és ha nem lettem volna olyan élelmes, hogy Szingapúrban veszem meg a DVD-ket, amikre kiírom, akkor még azután is fizethettem volna.
Csak hogy a Piciéknek legyen mit aprítaniuk a tejbe.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 12:34:06

@Aryo: azert lassuk be, ez a korrekt..
ha en, mint informatikus megtervezek es osszerakok x gepbol egy halozatot, szerverekkel, halozati eszkozokkel, kabelekekkel, megvasarolt szoftverekkel, stb, azert kerhetek egyszeri dijat.

nem szerzoi jogdijat, holott nekem is benne van a szellemi munkam a dologban.

a "konzervzene" nem mas, mint egy marketingeszkoz, ami arra szolgal, hogy felkeltse a figyelmet az elo koncert irant.

azt is felhaboritonak tartom, amikor a sparban fizetnem kell a nylonzacsiert, amin akkora spar logo van, mint ide nagykata es nemhogy ingyen reklamhordozojuk vagyok, de meg nekem kellene fizetni erte - ha hajlando lennek sparos szatyrot vasarolni es nem vinnem magammal;-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 12:35:49

@gorcsev54: jaja!

nekem is van avgy 50 dvd filmem, amit 300-1000 huf kozotti aron szereztem be..:-)

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.24. 12:36:36

@Aryo:
Szívemből szólsz!
Csak a multi-kiadók és az Artisjus hiszik azt, hogy nekik még mindig jár az emberek pénze.
Az az idő már elmúlt.
Ha valami annyira jó, akkor felkutatom és megveszem, ráadásként a koncerteket és színházi adaptációkat is megnézem, ha mód van rá.
Tény, hogy az előadóknak több a munkája, de ez ezzel sokkal többet is adhat (sokkal többért), mint egy steril stúdiólemez.

2010.03.24. 12:40:27

Azert egy dolgot jegyezzunk meg. (csak igy latatlanban)
Azzal, h az artdzsuz rarakja a maga sarcat a cd/dvd memoriakartya vetelre, bar nem szep dolog, de valami azert fontos.
Emiatt te ha nem arusitod a letoltott tartalmat, nem kersz erte penzt, annyit tolthetsz le magancelra, amennyit nem szegyelsz.
Mennyivel jobb lenne a helyzet, ha mondjuk a BME koleszba egyik nap beallitana a rendorseg es szepen lefoglalgatna a belso halon levo gepeket, es a koleszosok 99%-t 5 ev letoltendo bortonbuntetesre itelnek + a gepen levo tartalom utan mondjuk fejenkent 1mila befizetesere?
Sot, mi lenne, ha ezek utan mondjuk a rendorseg IT reszlege szepen felmenne a kulonbozo hubokra, meg toltogetne ezerrel fake cuccokat kifele, es szepen logolna az IP cimeket, akik toluk toltoget. Majd ezekkel az IPkkel a szolgaltatoktol megszereznek az otthoni cimedet, es este szepen odamennenek, es elvinnenek teged, meg a csaladodat?
Szar az artdzsusz de legalabb en toltogethetek lefele, hogy megnezzem, es megveszem a dvd-t szlovakiabol, vagy akar ithonrol is, es kivesem ra a filmjeimet.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2010.03.24. 12:40:51

kérem a kedves artisjust, hogy a szalagavatók áfa nélküli bevételének 1 %-át juttassák el számomra. ez 500 ft-os jegyár mellett 4 ft. gondolom ez nem egy olyan elviselhetetlen teher...

kedves törpapa. biztos vagy benne, hogy az artisjus által beszedett pénz a szerzőkhöz kerül? és szerinted milyen alapon dől el, hogy ki számít szerzőnek, és ő milyen arányban részesülhet?

Beton Botond (törölt) 2010.03.24. 12:41:27

Ezeket szisztematikusan ki kell végezni. Itt egy tarkólövés, ott egy dróttal fojtás, amott egy kis savnyeletés. Könyörgöm kezdjük el!

Pávor Jál 2010.03.24. 12:41:58

@Aryo: Akkor például azt magyarázd el, ha adva van egy vendéglátóipari egység, amiben szól a zene... nem jönnek ellenőrizni mi szól. Az a pénz kihez vándorol?

fkorbi 2010.03.24. 12:43:12

@törppapa: nem ilyen egyszerű a képlet. A piac, a zenehallgatási szokások, rengeteg minden megváltozott. A kiadók - és az artisjus - a régi, adathordozók értékesítésére épülő rendszert védi - mert ebben érdekelt, hiszen ebből élnek - közben meg a piacon erre egyre kisebb az igény. Ez kurvára nem a zenészekről szól, meg a szerzőkről, hanem a 80-90-es években megtollasodott establishment idejétmúlt pozíciójának a fenntartásáról.

Itthon az artisjus ezt külön hülyén csinálja, nem csak a szomszéd srác hoz okosba - és egyébként teljesen legálisan - üres cd-t harmadáron szlovákiából, hanem nagy cégek nagy tételben is külföldi leányokon keresztül szerzik be ezeket (szintén full legálisan). Szal verseny van, az artisjus ezt nem veszi tudomásul, és sír.

Na, javasolt ítélet: Mindenekelőtt kapja el őket a susnyásban a bólogatós zsiráf, amúgy meg éljen Darwin, az idő múlásával halljanak ki az evolúcióra képtelen dinoszauroszok, addig is mindenki szavazzon a pénztárcájával, hajrá Szlovákia, éljen az amazon.com. (Az USA-ból rendelve postaköltséggel feleannyi egy CD, mint ugyanaz egy zsiráfos matricával itthon). Nincs rátok szükség, köcsögök.

Dr Minimum 2010.03.24. 12:43:55

A magyar popzene egy szar. Egy üres cd árát sem éri meg a legtöbb alkotás... És mivel azok a zenekarok, akiknek a lemezeit én hallgatom egy fillért nem kapnak ebből a bevételből, az artisjus bekaphatja, továbbra is szlovákiából rendelem az adathordozókat.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.03.24. 12:44:32

@maxt:
Az előadó igen.
De általában nem egyezik meg az előadó és a zeneszerző.
Vagy te olyan sok Morricone koncertre jársz?

gorcsev54 2010.03.24. 12:46:15

@az igazi Sipi: Hát ez így van amúgy jó ha a felét megnézi az ember, de az igazi lehúzást nem itt csinálja az Artijus, hanem az üzletekben a a zene vagy rádió használatáért stb.Ez ugyanolyan hazudozáson alapul, mint tegnap a tv azt mondta a közlekedési miniszter a Juszt felvetésére, hogy drága az autópálya Magyarországon. Á dehogy a harmada a szomszédos országokénál, erre a Juszt bemutatta a táblázatot és kiderült , másfélszerese nálunk mint a környező országokban. Erre az a válasz , hogy akkor nem lenne elég haszna az autópálya kezelő cégnek.Juszt válasza röviden velősen durvábban mint igazából:ki nem szarja le.De hát hazudtunk éjjel nappal mindig... Valaki utána nézne az energia áraknak akkor is meglepődne-szóval folyik itt a lehúzás ezerrel.

easykarma · http://easykarma.blog.hu/ 2010.03.24. 12:47:11

a net is adathordozó, nem?:)

a mi saját zenéink ingyenesen meghallgathatók a blogunkon - ezzel jogsértést követünk el?

Darth Revan 2010.03.24. 12:48:26

Nem is az a gaz, hogy igy jutnak penzhez, hanem hogy ezek utan a letoltest illegalisnak tarjak! Na, ehhez mar pofa kell.
A masik zavaro dolog, ha megveszek egy filmet dvd-n, akkor kotelezo megnezem egy kisfilemt es feliaratokat arrol hogy mennyire csunya dolog a lopas. (ha letoltottem volna, akkor egybol nezhetnem a filmet -> mar megint az jar porul, aki becsuletes...

Sicc 2010.03.24. 12:49:12

Ha a gyereked felfurulyázik egy saját szerzeményű dalt az üzenetrögzítős telefonodra, KÖTLELES vagy jogdíjat fizetni az Artisjusnak.

Ez NEM vicc!
Igyenélő pénzbehajtó maffia.

Ha veszel egy flashkártyát, amin Linuxot futtatsz a gépeden, annak árában is benne van az Artisjusnak fizetendő sarc.

Ha veszel egy DVD-t, amire családi fotókat pakolsz fel, tehát teljesen privát infók vannak rajta az utolsó bitig, akkor is fizetned kell az Artisjus maffiának.

MAGYARORSZÁGON EZ A TÖRVÉNY!

Ma. Holnap remélem más lesz.

antonov 2010.03.24. 12:49:35

A komolyabb szerzők kapnak pénzeket az artisjustól, én is ismerek olyat aki évenet több milliót leakaszt, de az ő dalait játszák is rogyásig.
A cd-kre nyilván rá kell tenni valami extra jogdíjat, mert ennél olcsóbb/egyszerűbb módszert a hőzöngők sem tudnak a szerzők kárpótlására (nem lehet minden cd mellé rendőrt állítani, ugye,s minden más módszer drága, ill. bonyolult lenne) a vitatható csak a mértéke, ami tudtummal európai szinten a legmagasabb 5-ben van. Ez lehet hogy sok, de nem az elvvel, hanem csak a %-kal van a gond.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.03.24. 12:49:37

Jeszi Zsotya DJ boltja a legnagyobb találmány mind közül. Szedd le a zenét valahonnan, írd ki adathordozóra miért már egyszer fizettél díjat, majd vidd be Jeszihez, aki némi apróért ad rá hologramos matricát és máris hivatalos a lopott zenéd.

jet set 2010.03.24. 12:50:00

Az Artisjus-t meg kellene szüntetni. Tolvaj banda!

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.03.24. 12:50:31

@easykarma:

Most akarják bevezetni, hogy a honlapon található zene után is kelljen fizetni.

Kilgore Trout 2010.03.24. 12:52:56

Azt mondjuk nem értem, hogy ha egy üzletben rádió szól, azért miért kell fizetni az artisjusnak? Az adott rádió már fizetett, nem? Kétszer szedik be ugyanazért a lóvét?

fkorbi 2010.03.24. 12:52:58

@antonov: az elvvel nincs gond, csak az artisjus hülye, és mindenáron be akarja zsbeelni a nagy lét. Arról meg nem vesznek tudomást, hogy a piacon kiélezett a verseny, az adathordozók ára (nem csak cd, flash memóriás cuccok is) rohamosan csökken, és az ő jogdíjaik meg cd esetében a nyers ár közle dupláját is kiteszik, de egy mp3 lejátszónak is bő 10%-át. Arról nem is beszélve, hogy EU-n belül onnan rendeled meg ezeket, ahonnan akarod, ezzel csak a hazai piacnak ártanak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.24. 12:54:14

A jogdíjat nem a tartalmazott anyag jogdíja után fizeted, ha ilyen terméket veszel rá, akkor azt külön meg kell fizetned. Ez a jogdíj az, hogy a DVD formátumot, mint jogvédett terméket használod. Megyek is, bejegyeztetem a kereket, meg a tüzet, fizessen nekem mindenki, aki használja...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 12:54:35

@gorcsev54: ez van, ha az atlathatatlan partfinanszirozas valahova beteszi a labat..

nem veletlen, hogy az artisjus egyik prominens szemelyisege jeszenszky zsolt, jeszenszky geza volt miniszter fia es nyitrai zsolt parlamenti kepviselo - tudom melyik part, de leszarom, mert nem csak a narisarik kampanyfinansziroznak korrupcios penzekbol, hanem az osszes.. - lobbizik a djk megsarcolasaert...

ebbol elnek parteletet. kulonben mibol lenne a sok oriasposzter valasztasok kozeledtevel? meg tvreklam? nagy es kisgyulesek?

az artisjus sem mas, csak egy kurva nokiasdoboz...

Pávor Jál 2010.03.24. 12:54:36

Nehogy fingani merj egymás után két különböző hangmagasságban, mert azért is fizethetsz.

SZDSZPistike 2010.03.24. 12:56:29

Mi jól megélünk!
Éljen az Artijews!

Shalom

darkmirjam 2010.03.24. 12:58:58

Javasolnäm, hogy esküvőkön a menyasszonytánc (fix, hogy belépős) 8%át jogdíjként mindenki fizesse be. Szagény Lajcsi teljesen át van szakadva.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 12:59:58

@SZDSZPistike: te nem szdszmoricka vagy inkabb?

mert a moricka az a vicc szerint, akinek mindenrol ugyanaz jut az eszebe..

mondjuk moricka kicsit intelligensebb, mert neki a fasz jutott mindenrol az eszebe, neked viszont a zsidok....

fehso2 2010.03.24. 13:04:03

Az Artisjus egy EGYESÜLET, mégis úgy lép fel sokszor, mint egy HATÓSÁG.
Vajon hogyan teheti ezt meg?

tony zionist 2010.03.24. 13:04:31

mi van sipi, ma sem jutottál fűhöz? :D

ami a szarzsidókat illeti: el kell törölni őket a Földről.végleg!

""Olti fizetését pedig a cég kipótolta" - Olti Ferenc, a Mazsihisz volt alelnöke. Felesége pedig Szeszler Anna a Lauder Iskola igazgatója (csak az érdekesség kedvéért)"
demszky, mesterházy, lendvai, nyakó, olti...BKV botrányban is csak mocskos zsidóállatok vannak.

az artisjus is egy mocskos zsidóbanda.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2010.03.24. 13:05:20

En sajat tartalmat allitok elo, de az Artisjus meg sohasem kopogtatott, hogy szeretne nekem fizetni, pedig amit en csinalok, azt tobben nezik meg, mint _barmelyik_ magyar mozifilmet.

A fogyasztok erdekeit nem vedi az Artisjus. A tartalom eloallitokat sem. Akkor kiket is? Ja igen, a kiadokat, ertsd: multikat.

gorcsev54 2010.03.24. 13:05:34

@darkmirjam: Légyszi ne adj ötleteket,tudnak Ők maguktól is kitalálni,már bebizonyították.

eszkep 2010.03.24. 13:05:40

Most az Artisjus példája alapján mindenki képzelje el a következő helyzetet:
Pár vegetáriánus létrehozza egy, a vegetáriánusok jogát védő szervezetet. Bekopogtatnak az illetékes minisztériumba, hogy vessenek ki minden hústartalmú élelmiszeripari készítmény után "egészséges éeltre ösztönző díjat".
A hülye állam pedig beleegyezik ebbe, lemondva jelentős ÁFA bevételtől.
(Ki az az idióta, aki Magayrországon boltban vesz CD-t, DVD-t???)

antonov 2010.03.24. 13:05:59

CD-R és CD-RW

300 MB-ig
16 Ft/db

CD-R és CD-RW/Data
700 MB-ig
44 Ft/db

illetve 700 MB felett
64 Ft/db

DVD típusok
(pl. DVD-R/+R, DVD-RW/+RW,DVD-RAM)

4,7 GB alatt
16Ft/db

4,7 GB
110 Ft/db

9,4 GB-ig
250 Ft/db

Egyéb nagy kapacitású optikai diszk

4,7 GB
110 Ft/db

9,4 GB-ig
250 Ft/db

15 GB-ig
300 Ft/db

25 GB-ig
400 Ft/db

50 GB-ig
500 Ft/db

100 GB-ig
700 Ft/db

200 GB-ig
800 Ft/db

200 GB felett
850 Ft/db

Az elvvel -ismétlem- egyetértek, csak az összeg számít magasnak európai viszonylatban. A szerzők nagy része nem dőzsöl belőle, s sokan kapnak ilyen pénzt, nemcsak lagzizenészek.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.24. 13:06:43

@Bárzongorista:
Az előadás és átdolgozás joga teljesen más dolog, bár a nickedből azt gondoltam ezzel tisztában vagy.
Egyébként ha hozzáférhető egy koncert és tényleg érdekel, nem sajnálom rá a pénzt.

gorcsev54 2010.03.24. 13:08:40

@tony zionist: Amit írsz az igaz, csak nem kéne csak mocskolódni nem kéne.Le lehet írni anélkül is a lényeg megmarad

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 13:08:40

@eszkep: hat nagyon nagy kinnak kell lennie, hogy elszaladjak valahova es vegyek egy, azaz egy db-ot, mert mondjuk kesik par napot a 200-250 rendelt irhato dvd-m 40-50 forint/db aron es surgosen archivalni kell valamit;-)

Tájfájter 2010.03.24. 13:10:56

ha leírom egy zeneszám kottáját papírra, akkor a papírra is fizetnem kell jogdíjat? És akkor minden papírért fizetni kell utána, a klotyópapírért is?

ha interneten töltök le egy számot, akkor fizetnem kell az optikai kábelre is jogdíjat, meg a "drót"-ra is? Meg a tápkébelért is, mert áram is kell a zene hallgatásához? És akkor a lélegeztető gép tápkábele is meg lesz terhelve jogdíjjal?

MasterMason 2010.03.24. 13:10:58

De milyen büntetést kaphatnak, mert minimum akasztást követelünk!

huntdown 2010.03.24. 13:12:29

Milyen számítás szerint osztják el a pénzt?
Milyen jogkörrel és kik ruházták fel őket?
(tény:hatóságként viselkednek és pénzt hajtanak be)
Bevételük hány százaléka a működési költségük?

nem hiszem, hogy azzal az alapelvvel, hogy
a szerzők részesüljenek jogdíjban bárki is
vitatkozna...de így...ugyanmár

antonov 2010.03.24. 13:12:52

Az Artisjus honlapján van egy érdekes kapcsolódó táblázat: a Gfk adatai arról, hogy az egyes adathordozókon milyen típusú adatokat tárol a magyar lakosság. A tavaly nyári számok azt mutatják, hogy az írható dvd-ken 61 százalékban film, 22 százalékban zene van, a cd-ken 73 százalékban zene és 8 százalékban film. Az USB-kulcsokon (pendrive-okon) a Gfk felmérése 35 százaléknyi zenét állapított meg és 6 százaléknyi filmet, az összesen 41 százalék; 40 százalék a "saját fotók, adatok" + "más által készített képek, fotók" aránya. Ugyanez a memóriakártyákon összesen 42 százalék, míg a film 9, a zene 46 százalék. E legutóbbi szám 2007-ben még csak 28 százalék volt, valószínűleg a multimédiás mobilok terjedése növelte meg jelentősen.

Artie 2010.03.24. 13:14:06

Ezért veszem Luxemburgból a CD-ket, DVD-ket, ott nincs jogdíj, számlát kapok, jó minőséget kapok - és mivel EU, szabad áruforgalom, az Artisjus oda megy, ahova akar.

csekk 2010.03.24. 13:14:27

Ez az egész egy átmentett bolsi ármány.
Ide vannak eldugva a feleségek, rokonok, szeretők, meg mindenféle tehetségtelen családtag, csak hogy legyen munkájuk. Mint régen az átkosban bár akkor tanácsházának hívták. :)
Ki kell rugni az egész bürokrata bandát a picsába.
.. és persze volna még pár tippem a bürokrácia csökkentése irányába. :)))

Artie 2010.03.24. 13:15:38

@gorcsev54: Megtanulták a Microsofttól. Akarom mondani, a BSA-tól.

Pávor Jál 2010.03.24. 13:15:39

@antonov: És ezt hogy állapították meg?

antonov 2010.03.24. 13:16:09

Nos, a számítás módját az érintett szerzők állapítják meg, ők döntöttek úgy, hogy ezek az adatok viszonylag pontosan tükrözik az egyes zeneművek népszerűségét. Szerzői oldalról gyakran jönnek új ötletek, elképzelések arra, hogyan lehetne módosítani a felosztás rendjén. Ezek a javaslatok végighaladnak a demokratikus döntési úton, és ténylegesen történnek változások a szabályzatban.

itcafe.hu/cikk/az_artisjus_valaszol/nyomtatobarat/teljes.html

Artie 2010.03.24. 13:16:13

@csekk: Aha, azért volt évekig az elnöke a Szörényi, meg elnökségi tagja a Zorán...

rádió 2010.03.24. 13:16:16

Öskeresztény gyülekezetnek kel a mani.

blr 2010.03.24. 13:16:26

@antonov: Ezek nem magas összegek. Ezek röhejesen magas összegek.
A minap egy barátom írta egy szomszédos országból, hogy átszámítva 21 Ft-ért veszi egy hipermarketben az üres CD-t. Számlára, áfásan.
Szlovákiából, ahonnan én vásárolok, most br. 33 Ft a legolcsóbb üres CD.
Ehhez képest nálunk csak a jogdíj bruttó 55 Ft. Tehát a sarc nem magas, hanem piaci körülmények között egyszerűen megfizethetetlen.

diktatorikus kleptokrácia 2010.03.24. 13:16:39

@törppapa: tudod, tudjátok, hogy kik és milyen arányban részesednek a szerzői jogdíjakból? beszarás. például 'zenészéknél' az igazoltan eladott darabszám arányában részesednek a nagy kalapban összegyűjtött lóvéból, például ha a cimbalmos gazsi épp menő egy bizonyos kultúrkörben, s így mondjuk nagyon sok zőccséges mergába beberhelt (máshonnan pedig ki...) cd-lejátszón az ő cimbalomszólója bömböl, szemben mondjuk Lehotka Gábor (nyugodjék békében) alig pár példányban eladott igazi műveivel, akkor c. gazsi sok-sok dellát pörgethet az ujjai között, míg L. G. örököseinek low-fast utal az artisjuss

Grigorij 2010.03.24. 13:17:32

"A vád felvetései véleményem szerint a fogyasztói kisebbség helyzetét tükrözik. Az adathordozók jelentősebb részét zenék és filmes anyagok magáncélú felhasználásra szánt (legális) vagy üzleti célokat szolgáló (illegális) másolására használják"

Ja...
Valaki elmagyarázhatná egyszer az
Artisjus-nak, hogy jelenleg hazánkban nagyságrendekkel több adathordozót vásárolnak céges használatra, mint hobbicélból. Következik ez a vállalkozások, munkahelyek, közintézmények stb. számából, illetve az ott keletkező archiválandó, kezelendő információkból!

Az egyik megoldás a kisker/nagyker szétválasztása lehetne!
Aki cégesen, nagykerből vásárol, annak egészen addig ne kelljen zenei jogdíjat fizetnie, amíg el nem kezdi árulni a lemezeket/pendrivokat stb.

Aki meg a áruházakban vesz, az fizessen.

A jogszerűség figyelése meg legyen a valódi igazságszolgáltatás feladata, ne pedig pár megélhetési zenész pártjutalma!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.24. 13:17:58

Az Artisjus egy jogdíjkezelő magánegyesület, de törvényt alkot, törvénykeket kényszerít ki, fellebbezni ellene nem lehet, mint hatóság jár el, büntet, behajt stb.

Évente 13 MILLIÁRD forintot szed be a magyar állampolgároktól. Évente 40.000 (!) ellenőrzést végez.

Azt hogy ebből az irdatlan nagy pénzből ki és mennyit kap, nem tudjuk.

Vajon fennáll-e az "éhező művész" kifejezés, ha kiderül, hogy Presszer éves jogdíja 50-100 millió forint?

huntdown 2010.03.24. 13:18:03

Kisvendéglőt vezetek, 20 férőhelyes.
Havonta 20000 Ft-ot fizetek az artijusnak
mert műsoros cd-ről háttérzenét szolgáltatok.Egyszer sem kértek jelentést,
statisztikát a lejátszott cd szerzőiről.
Vajon mennyi jut eros ramazottinak az általam befizetett jogdíjból?

a katona fehérben 2010.03.24. 13:21:49

@Zanzo: Belátom, hogy a meglévő elosztási rendszer nem jó, de mi az alternatívád? Kultúrbizottság döntsön az elosztásról, ez értékes, amaz szemét? Csak az eladások és a rádiók játszási listája mérhető úgy-ahogy. (BTW jóformán a lakodalmas az egyetlen műfaj, ahol még vesznek eredeti lemezt az emberek, de csak azért, mert a célközönség jelentős része életkorából és intelligenciájából fakadóan még nem tanulta meg bekapcsolni a számítógépet és/vagy kezelni a megfelelő szoftvereket.)

antonov 2010.03.24. 13:22:09

Aki pénzt akar az Artisjus-tól, (saját zene, saját házipornó, stb.) annak műbejelentést kell tennie:

A szerző által benyújtandó műbejelentő csomagnak tartalmaznia kell:

-a műbejelentő lapokat (művenként egyet kell kitölteni)
-új szerzők esetében kitöltött személyi adatlapot, és a Szerzői Megbízást közös jogkezelésre.
-amennyiben nincs Szerzői Megbízás közös jokezelésre a befizetett csekket vagy annak másolatát (csekk az alábbi címen kérhető)
-a műpéldányt (CD, vagy kotta) (CD esetén a művek sorrendjét kérjük feltűnteni!)

Seravy 2010.03.24. 13:24:41

Magyaroszágon nem törvénybe ütköző magáncélra bármit is letölteni, vagy tárolni, tehát alaptalanul szednek jogdíjat. Nemcsak hogy eleve feltételezik hogy "bűnüs" vagy, de ráadásul olyasmiről van szó amit törvényesen megtehetsz.
Cégektől, ahol ez tilos, viszont azért nincs értelme ilyet szedni mert ott nem használnak a mukához zenét/filmeket. Ha szoftverfejlesztőknek adnák a pénzt...egyébként is én a lemezeimen animét tárolok, a Japán stúdiók aki készitik ezeket, mennyit is kapnak a pénzből? És a szoftverfejlesztők? Na erről van szó, azoknak a dolgait akik a pénzt végül megkapját, kb a lemezek 0.5%-án tárolják vagy annyin sem. Fényképező gépbe való kártyán meg pl. soha, felhasználás céljából adódóan.

Itélet : Annyi százalékot adjanak le a beszedett pénzből ahány százalék az adathordozóra írt, nem azoktól az előadóktól származó anyag akiknek a pénzt juttatják. Ezekután ugysem maradna annyi hogy fent lehessen tartani az egészet...

Amúgy nem kéne ezt a dolgot alkotmánybíróság elé vinni valakinek? Egy egysület nem szerdhet adót, és nem léphet fel hatóségként, továbbá eleve feltételezni a bűnösséget IS alkotmányellenes.

antonov 2010.03.24. 13:24:49

Így van, a módszer jó, csak az összeg magas, szerintem is csökkenteni kéne.
De ennél olcsóbb, egyszerűbb módszert még egyik hőzöngő sem tudott kitalálni.
Sem itt sem máshol a nagyvilágban.

Kilgore Trout 2010.03.24. 13:27:03

@huntdown: Ez kicsit olyannak tűnik, mint a védelmi pénz. Mondjuk holnaptól megjelenik minden hónap 3-án két kopasz és kér 50 ezret, és nem lesz baj a vendéglőddel. Nem gyullad ki, meg ilyesmi. Te ugyanúgy nem fizetnéd örömmel, mint az atisjussát, pedig még szolgáltatást is kapsz, megvédenek mindenféle kopasz kigyúrt emberektől (saját maguktól).

antonov 2010.03.24. 13:27:59

Európa majd minden államában létezik az üres hordozó díj .
Épp emiatt lehet -itthon is- magáncélra zenét ill. filmet letölteni.

antonov 2010.03.24. 13:30:06

Ötletek kellenének az elosztás módjára?
Minek? Ezt az elosztási módot épp a szerzők találták ki.
Ha nekik ez a módszer így jó, ne ugassunk már bele.

Az összeg más tészta, de szerintünk sok, szerintük kevés.

gramercy 2010.03.24. 13:30:55

2010-ben optikai adathordozo?

luzer-e vagy?

Grigorij 2010.03.24. 13:31:12

A másik dolog, a szoftver pedig nem EZÉRT jogsértő!
Nem azért, mert programozó jogdíjat fizet, hanem azért, mert Ő IS JOGTULAJDONOS!!!!!
Fokozhatjuk: orvosok, ügyvédek, mérnökök, építészek, formatervezők?????
És tovább: cégeknél a könyvelők, cégvezetők???

Ezekben a funkciókban ugyanolyan jogú szellemi termékek jönnek létre, mint a zenészeknél, és ez után miért fizessen

egy ÉPÍTÉSZ egy ZENÉSZNEK????????

Az építész dolgozik és a álmait CD-re tárolja.
A CD után viszont egy köcsög zenész kap jutalékot és például abból megy nyaralni...

Ezt a bizonyítható igazságtalanságot minden országban meg lehet szüntetni, de nálunk a Bródyék (SZDSZ) ezt harcolták ki 90-ben

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.03.24. 13:33:23

@antonov:

És máshol a termék árának 181%-a a jogdíj?
mondanál pár ilyen országot?

32 ft-os cd ár + 58% ft jogdíj?

a katona fehérben 2010.03.24. 13:34:10

@Grigorij: Szerinted pl. Kovács Ákos vagy a Kárpátia lemezeit máshol árulják, mint Bródyét?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 13:36:18

@Grigorij: ennek ellenere egy fideszes miniszter fiacskaja a legnagyobb lehuzos geci a zeneiparban..

ugyhogy kar ebbe a politikat belekeverni partkampany celjaval..

erintett ebben mindegyik...

senki ne higgye, hogy van olyan politikai megmerettetesre alkalmas part ma magyarorszagon, amelyiknek a kampanypenze nem az ilyen es ehhez hasonlo nokiasdobozokbol szarmazik...

individuum 2010.03.24. 13:38:55

Adott egy klub. Rétegzene szól benne, ismerős (többségében amatőr) zenakaroktól.
Az artisjusnak súlyos pénzeket (százezres nagyságrend) kell fizetni, hiszen a klub nyilvánosan (telt háznál 30-40 fő) zenét szolgáltat. Meg lettek kérdezve a zenekarok, ők mennyi pénzt látnak az artisjustól? Egy zenekar mondta, hogy kaptak pénzt, 2000 forintot egy évre, azt osztották ötfelé, a többiek inkább be sem regisztráltak az artisjushoz, mert nem éri meg a papírmunkát és a macerát (10 nyomtatvány, igazolások, aláírások, és ha holnap úgy döntenek, hogy a "Bömbi és a fiúk" zenekar-név helyett jobb lenne a "Krajtzigfritzig", vagy a dobos kilép, és belép helyette a basszusgitáros öccse, akkor kezdhetik újra a nyomtatványkitöltést.
Meg lett kérdezve az artisjus, miért nem nekik osztják a pénzt a klub befizetéseiből, mire az artisjus azt mondta, hogy nagyon kidolgozott módszerük van a pénzek elosztására, amely egyrészt a lemezeladásokon, másrészt a rádiós megjelenéseken alapul. (tehát a klub által befizetett jogdíjat megosztva kapja Demjén Rózsi és a legutóbbi megasz(t)ar győztes)
A klub felajánlotta az artisjusnak, hogy napi kimutatást vezet az elhangzott zenékről, melyik zenekar, melyik száma hány percig szólt, a kimutatást havonta elküldi, de erről szó sem lehet. Egyszerűen nincs rá mód, hogy a klub jogdíjai az őket megillető zenekarokhoz kerüljenek.

A kaloda a minimum.

ui: Láttátok már az artisjus csupa üveg csodapalotáját, és a parkolóban álló audi-BMW gyűjteményt?

kafferbivalybalamber 2010.03.24. 13:40:59

Fulladjon meg Bródy János, lehetőleg máma még.
(Merthogy ő az Artisjus elnöke.)

kafferbivalybalamber 2010.03.24. 13:44:53

Az meg egy külön érdekes kérdés, hogy milyen jogon szed adót egy nem állami cég, egy egyesület. Az adószedés állami monopólium, én eddig úgy tudtam. Mint ahogy a zárjegyeknél (piára, cigire) ez így is van.

Spéter46 2010.03.24. 13:45:36

@rádió: Ha már az "őskereszténynél" járunk, közlöm veled, hogy elnöke Bródy János, alapító elnöke: Presser Pici.
Hol vannak a keresztények?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.03.24. 13:45:36

Valaki nekem azt magyarázza el, hogyha nekem van egy krimóm, amiben van egy darab kibaszott TV, azért miért kell évente 144.000.- Ft-ot LEPERKÁLNOM??

Inkább örülne a rohadt kertévé, hogy egy raklap buckalakó alkesz nézi a kurva reklámokat.

Laciii 2010.03.24. 13:48:08

@individuum: éppen akartam reagálni antonov "Minek? Ezt az elosztási módot épp a szerzők találták ki." baromságára, de a te hozzászólásod sokkal kulturáltabb ás jobb válasz.

Kis kiegészítés hozzá, egy külföldi példa: Meatloaf (több tehetség van a kisujjában, mint az egész itthoni mulatós meg megasztár bagázsban) BoH3, amazonon 11USD (letöltve 8USD), itthon 6000+ HUF, ő ugyanannyit kap belőle bárhol veszem meg, és én inkább tényleg a szerzőt fizetem csak, nem a pártpénztárosokat.

gorcsev54 2010.03.24. 13:48:47

@Artie: Ja! Cdk,Dvd, stb. A kilencvenes években a házamnál volt egy kis 40nm presszó,Tv zene.Jött az Artisjus fizessek havi 5500 pénzt , mert 1680 laknak a kis falumban-meg a nyitvatartás stb. Bemegyek hozzájuk kérdem,hol olvasták azt, hogy 1680 lakós van(2010-ben 730 fő akkor 680 fő)-nem tudják,oksi nyitvatartás du 16-22ig. oksi
akkor 3400/hó. Ennyit róluk egy darabig fizettem aztán Tv rádió a pult mögé. Kiváncsi lennék a plázákban mennyit kaszálnak.

Gábor mester 2010.03.24. 13:49:22

@kafferbivalybalamber: Ezt azért nem gondoltam volna egy szabadelvű Tiniről. No, de tegyünk a (magyar)gyűlölet ellen: jelentkezzen, aki eddig nem tudta, hogy az Art-is-JUSS (is) a légterünkben (is) engedély nélkül grasszáló "vallási" kisebbség pénzszivattyúja! Tessenek forradalmat csinálni - vagy legalább e lehető legkisebb rosszra adni a voksot. (Nem a Voksánt, mert az is adóköteles!)

cso zsi 2010.03.24. 13:49:25

@törppapa: Egyszer menj el egy fénymásoló szalonba, és a nagymamád A3-as méretű, 1930 körül készült munkáit digitalizáltasd be. (15-20 darab)
Nem kell kinyomtatni.

Na az a rablás....

konzervmacso 2010.03.24. 13:50:26

"Ha valaki zenét szerez, mondjuk egy beategyüttes, és a lemezeladásból nem tudja magát eltartani, akkor az meg fog szűnni - kezdett bele a jogdíj megindoklásába a 62 éves Kabdebó (György, aki 96 óta a Filmjus elnöke). - Ezért kell a kompenzáció, amit az üres hordozók után beszedett jogdíjból kap. Ez ellensúlyozza, hogy nem fizet jogdíjat, aki a tévéből vagy a rádióból veszi fel a zenéjüket cd-re.”
„Ha ez nincs, úgy nem lesz kultúra – tette hozzá. – Mi lesz helyette? Amerikai kultúrszemét. Ez ellen minden nemzetnek meg kell próbálnia védekezni. A filmeknél a Filmjus az utolsó bástya.”"
- Az utolsó beatzenekar a hetvenes években halhatott ki.
- A google az "Amerikai kultúrszemét" kifejezésre kidobja a Munkáspárt honlapját.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.03.24. 13:56:11

Az egyik ismerősöm egy elég szép éttermet vezet. Betoppan hozzá csúcsidőben tréningnadrágban(!) az AtisJUSSos csávó és elkezd hőbörögni, hogy itt márpedig fizetni kell.
A gyerek közölte, hogy itt csak BB King és Eric Clapton szól (tényleg)és mivel biztos benne, hogy BB King egy büdös fillért nem lát a pénzből, szó szerint kibaszta a figurát.

Mehetett perre.

Bergeroth 2010.03.24. 13:58:01

A múltkor volt az artisjus igazgatójával egy tilos rádiós interjú, ahol kijelentette a csóka, hogy ebben az országban feltételezhetően minden házban találhatnánk olyan CD-t, DVD-t, akármit, amin valószínűleg illegális tartalmak találhatóak.
Vágod?
"feltételezhetően" és "valószínűleg", ezek voltak a kulcsszavak.
Ezért aztán inkább kijelentik, hogy mindenki bűnös és ezért mindenki fizessen. Pont.

Nos szerintem meg valószínűleg nem nagyon van joguk ahhoz, hogy feltételezések alapján mindenkit bűnösnek nyilvánítsanak, mert szerintük ez a legegyszerűbb megoldás, és így lehet a legtöbb sápot beszedni mondvacsinált bűnökre hivatkozva.

Mint a középkor bazmeg, akinek nem tetszett a feje arra rámondták, hogy boszorkány és ment a máglyára.
Az artisjus igazából ott cseszte el ezt az egészet, hogy mivel nincsenek országhatárok, így aki teheti az NEM fog matricázott terméket venni, lásd mint én. Csak és kizárólag a szlovákoktól vagyok hajlandó venni mindenféle adathordozót.
Gratulálok az artisjusnak, hogy hozzájárultak ahhoz, hogy hosszútávon az ezzel foglalkozó kisboltok mind tönkre menjenek. Sajnálom azokat akik ebből éltek/próbálnak élni, de ez nem az én saram.

Tudatos piacrombolás zajlik itt kérem szépen, ráadásul pofátlanul az emberek szeme előtt zajlik mindez.
A legszebb az egészben pedig, hogy mindezt megmagyarázzák mindenféle kitalált törvényekkel, hivatkozásokkal és hogy neked, nekem és neki ez miért lesz jó.
Igaz hogy az emberek lassan éhen halnak, de azért az artisjusnak persze muszáj még egy bőrt lehúzni rólunk. Ha már tisztességesen dolgozni képtelenek, mint minden más normális állampolgár.

Szívből remélem, hogy a választások után minimum olyan szintű elszámoltatásokban lesz részük, mint ami most megy a bkv-nál.

a kertész tömlővel 2010.03.24. 13:58:42

én csak azt a csekket láttam h tavaly 153ezret fizettem nekik h 2010 végéig rendezett legyen a közös jogok v milyen állnév alatt futo irott cd gyüjteményem amivel hétvégente clubban zenélek.
tehát dj jogdij.hurrá
amu az ellenörzés eléggé maffiásan ment,de "rendessek voltak és nem büntettek meg mert megigértem h fizetek nekik.qany uuu kat.
nem azt mondom h nem kéne fizetni a zene után ha már felhasználom szorakoztatásra,,de nem ilyen összeget és legalább kérdeznék meg h télleg a tegnap megjelent snoop dog számot játszom v pressert,,,,me igy presser pl télleg jol megél a itthon nem is ismert zeneszerzök munkájábol,akiknek a számait használom.

Önjáró Talajgyalu 2010.03.24. 14:00:43

Mondjuk ez:

www.viccesviccek.hu/A_harom_legszornyubb_kinai_kinzas

Pont megfelelő bünti lenne az Artisjus prominens képviselőinek.

Önjáró Talajgyalu 2010.03.24. 14:02:20

Amúgy én többször szoktam rendezvényeket szervezni. Egyszer várom, hogy kijöjjön valami faszi jogdíjat követelni. Újsághír lesz, és nyolc napon túl fog gyógyulni, azt megígérem.

Akkor legalább lesz miért pereskedni.

Asidotus 2010.03.24. 14:06:04

Én úgy tudom, hogy az Artisjus elosztása nagy mértékben a rádiós lejátszások alapján megy.
Ha én letöltök egy metal-lemezt, amit soha a büdös életben nem játszanak a rádiók (nagyot mondok, pl. Slayer, ami igencsak népszerű, és sokan töltik le), de nem fog kapni az Artisjus-matrica árából, mert nem játsszák a rádiók.

R. Daneel Olivaw 2010.03.24. 14:08:40

Nevetséges az egész, a szó zavaróan bosszantó értelmében... Az Artisjus jogosan szed minden olyan adathordozó után jogdíjat, amit jogdíjköteles szellemi termék tárolására használnak, eddig stimmel. Az után, amit nem erre használnak, nem. Azt pedig illene nekik bizonyítani, hogy jogdíjköteles célra került felhasználásra. A jelenlegi felállás analógiájára mindenki, aki bemegy a késboltba, és vesz egy kést, kapjon letöltendőt... 5cm pengehosszúságig 6 hónapot kts-ért, a felett átalányban 3 évet sts-ért, 15 cm pengehossz felett pedig mindenki feleljen emberölési kísérletért. Micsoda? hogy te zöldséget szándékszol aprítani otthon, és nem embert? Kit érdekel?

2010.03.24. 14:19:57

Majd ha artisjusék bemutatják a fotókat,amin épp átadják a levett sarc megfelelő részét James Hetfieldnek, Eric Adamsnek, Glenn Danzignek, Tommy Victornak vagy Kerry Kingnek, akkor szépen indulok majd üres cédéért a magyar boltba. Amíg azonban Bródy, Zorán, Pici és Somló bácsik építenek medencét ebből a zséből, addig nyasgem.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2010.03.24. 14:21:21

ArtiJEWS vagy ArtisjuSS ??

Mindenki eldöntheti, melyik szereti - bármi áron - a pénzt.

mesz86 2010.03.24. 14:21:31

"Ez csak akkor fordulhatna elő, ha tömegek szereznék be külföldről az adathordozókat. Ezt pedig nem látom igazolva."
Olyan helyen lakom, ahol a környezetemben nagyon sokan árulnak CD-t, DVD-t. Egytől egyig Szlovákiából hozzák.

Önjáró Talajgyalu 2010.03.24. 14:21:55

Amúgy amit az Artisjusék jogszabályba öntve és egyesületi tevékenységi formában művelnek az a klasszikus védelmi pénz szedése. Ha fizetsz, nem lesz bajod. Maffia. Ennek megfelelően kéne eljárni velük. És melléjük ültetni azokat, akik a jogszabályokat megszavazták.

És akkor még jogállami voltam, pedig szivem szerint falhoz állítást, forradalmat meg lámpavasat emlegettem volna.

shenk 2010.03.24. 14:22:46

Azok a zenészek, akik tényleg szeretik amit csinálnak, és meg is akarnak élni belőle, már rég rájöttek, hogy aktív koncertezéssel kell megkeresniük a kenyerüket.

Szerintem elgondolkodtató, hogy az emberek hajlandóak 10-20 ezer forintokat is kifizetni egy koncertért, ami tart pár órán át, viszont 3-4 ezer forintot sajnálnak egy CD-re, amit akár 1000x is meg lehet hallgatni.

Egyébként meg teljesen alap közgazdaságtan: ha valamit ingyen meg lehet szerezni (mint a zenék 99,9%-át), akkor az emberek nem nagyon fognak érte fizetni. Ezzel együtt kell élni.

Nincs mese, koncertezni kell, azért hajlandóak az emberek fizetni. Én is.

aszakács · http://www.kaldeneker.hu/ 2010.03.24. 14:25:29

Én saját receptjeimet teszem közzé a rádióban, televízióban. Senki sem fizet nekem jogdíjat. Saját pénzből vásárolt az Artisjus által megdrágított nyomtatómmal és hasonlóan megdrágított papírra nyomtatom. Izé, én pl miért nem kapok vissza belőle? Miért csak a zenészek? Miért is kell nekem megfizetni ezt a díjat, ha saját szerzeményeihez használom??
Kaldeneker Gyuri

ben2 2010.03.24. 14:28:22

@törppapa:

Tehát elismered, hogy illegálisan letöltött jogvédett anyagokat tárolsz az adathordozókon, de ugyanakkor jogkövető állampolgárnak tartod magad, amiért befizeted az üres adathordozók utáni jogdíjat?
Nem lenne egyszerűbb jogkövető állampolgárként boltban megvenned a DVD-ket?
Egyébként az artisjus gyakorlata kb. annyira abszurd, mintha minden konyhakés mellé 1 hét letöltendő börtönbüntetés is járna, hogy a felderítetlen késeléses gyilkosságokért is meglegyen a kellő számú börtönév.

Önjáró Talajgyalu 2010.03.24. 14:31:54

@aszakács: Az hagyján. Ha te mint zenész írsz egy számot, és ezt ingyen előadod nagy nyilvánosság előtt, vagy azt akarod, hogy bárki lejátszhassa, azért attól még neked jogdíjat kell fizetned, hogy az Artisjus, mint törvény által kijelölt szervezet, képviselje azokat a jogaidat neked mint előadónak, amiről adott esetben éppen lemondanál. Ez van. Fizess vagy fizess, ezek az opciók.

Kulmar 2010.03.24. 14:38:02

a szalagavatókon nem szednek belépőt, legalábbis nem mindenhol. csók az artisjusnak, ha cserébe annyit és azt töltök, amit akarok.
Ja és szerintem tegyenek még 10%-ot az adathordozó árába és osszák szét a software ipar között.

amatőr 2010.03.24. 14:39:41

@ingenium rusticus:
Azért, mert a tevékenységi köröd nem terjed ki használt műszaki cikk kereskedelemre. Vedd be a tevékenységeid közé, ragassz a tévére egy árcédulát, tegyél mellé a polcra két elnyűtt mobilt és 3 mp3-játszót, csókolom, és mehet ingyen a TV, mint akármelyik műszaki áruházban.

Tájfájter 2010.03.24. 14:39:53

Nem tudom, hogy így van-e, de gondolom a nem magyar zeneszerzőknek van kiadója szintén, aminek viszont itthon is van képviselete, és valahogy ő juttatja el Eric Clapton-nak és Meatloaf-nak meg Slayer-nek a pénzt.... persze ez simán elmegy a képviselet működési költségére :-)

Viszont két dolog:

- A rádiókban játszott "slágerlisták" befolyásolhatók, így az az alapján osztott pénz is.

- Ahogy valaki rámutatott, nem csak zsidó illetőségű tagjai vannak az Artisjuss-nak, hanem rendesen kap onnan pénzt pl Kovács Ákos is...

Kulmar 2010.03.24. 14:40:26

@Önjáró Talajgyalu: mondjuk ez tényleg súrolja az elmebetegség határát. Különösen eszembe jut ilyenkor az óvodai farsangkor történő előadás ;)

Jedlik 2010.03.24. 14:41:02

Lehet, hogy már írták előttem, de három példa van jelenleg a világban:

- Amerikai: minden letöltés illegális, néhány mp3-ért éveket ülhetsz sitten, mert a pénzbírságot nem tudod kifizetni.

- Magyar: Adathordozókra kvázi adó jelleggel kivetnek X összeget, ezért mindenki azt tölt le, amit akar, senki nem megy sittre néhány mp3 letöltése miatt.

- Orosz: Mi az a szerzői jog?

Tény, hogy szopás ez így ahogy van, de a felsorolt példák közül még a miénk tűnik a legjobbnak.

Másik nézőpont: nem büntetést fizetsz, hanem adót. Ha meg így nézed, akkor olyan mintha azt mondanád, hogy minek fizessek adót, amikor olyan dolgok miatt fizetek, amit nem is veszek igénybe, pl. egészségügyi hozzájárulás, közben meg sosem vagyok beteg.

Másrészt mindig megy a fikázás, de javaslata senkinek nincs, hogyan kéne megoldani a dolgot. Szóval konstruktívra fordítva: hogyan kéne megváltoztatni a dolgot?

(Az egy másik kérdés, hogy az Artisjus hogy osztja szét a művészek között a zsetont. [Szarul egyébként])

Ja és nem, nem vagyok az AJ embere, mielőtt.

ne most 2010.03.24. 14:44:29

@ben2: Illegálisan letöltött? Letöltött anyag csupán letöltés okán nem lehet illegális.

Kaiser János 2010.03.24. 14:46:48

Én a magam részéről írok inkább egy slágert, oszt életem végéig verem a faszom a pénzből, amit ti fizettek be azért, mert kiírjátok dvdre, hogy lovagoltatjátok a nőtöket valami megalázó pózban.

Az élet szép. :D

mistertwister 2010.03.24. 14:47:18

A külföldi közös jogkezelő szervezeteknek és azokon kívüli magánszemélyeknek az ARTISJUS 2006-ban - jórészt az előző évben beszedett jogdíjak felosztásának eredményeként – 1 milliárd 749 millió forint zenei szerzői jogdíjat utalt át.

www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/egyesulet/foigazgato_beszamoloja_2006.html

mistertwister 2010.03.24. 14:50:28

Ha valaki irigykedni akar, kinek mennyi jut, szerezze be az Artisjus évkönyvét. :)

"A részletes bevételi- és felosztási adatokat, valamint a másoknak ottani felosztásra továbbutalt összegeket Évkönyvünk külön táblázatai és ábrái mutatják."

www.artisjus.hu/opencms/export/artisjus/egyesulet/foigazgato_beszamoloja_2006.html

2010.03.24. 14:54:39

@rockee:
A 12-ből, amit beszedett. nyilván jobban fogytak a Groovehouse lemezek, mint a Lady Gag-k, vagy mi a frász volt menő 2006-ban. Szemfényvesztés.

hawkeye 2010.03.24. 14:55:25

Ugyanazért a könnyűzenei audiofelvétel sugárzásáért 4 helyre fizetek szerzői jogdíjat.

Ha nem, börtönbe csuknak.

Élősködő banda ez mindegyik, az ASVA, az Artisjus, meg a többi hasonló tizenvalamennyi...

Laciii 2010.03.24. 14:56:48

@Jedlik:
Izééé, 8-ik hsz, elég konstruktív:
"Én zenész vagyok mégsem nyafogok emiatt. Beletörődtem, hogy ha pénzt akarok keresni akkor elmegyek haknizni. A zenéimet meg töltögesse le mindenki ingyen."

Ha valakire tényleg kíváncsi az ember azért fizet, de hogy a saját képekkel írt DVD mellé fizessek olyanoknak akik miatt bevásárolni is néha fejhallgatóval kell, mert a rádióban az ő sz*ruk a menő, hát tollas a hátam?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.03.24. 14:56:48

Eszre kell venni a "Big Picture-t"! Nem ujdonsag de nem is frocsoges, hogy ebben is a magyarorszagon elo zsidoknak (nem magyaroknak, ahogy magukat nevezniuk kellene) van felelosseguk. Tortenetesen az elosztas aszerint tortenik, hogy kit mennyit jatszanak a mediaban, radiokban. Arra most nem terek ki, hogy milyen hamis alapokon szedik be ezt az adot, most arrol beszelek, hogy milyen belterjes banda kezeibe kerul. Mar az elnok is egy ketes erkolcsu uriember, de a legtobb penzt azok a kommunizmusban is agyonjatszott es tamogatott kollaborans zsidok kaptak mint Kollossy (Koncz) Zsuzsa, Brody, Demjen, Presser, Bergendy (az aki a Susu zenejet is loptak) stb.

A (s)lager radio es a danubius ugyanezekhez az mszp kozeli bohocokhoz volt kotheto, nemhiaba sirt a szajuk es mozgattak meg mindent az addig is korrupcioval fenntartott mediumokert, nos ezek a radiok megunhatatlanul jatszottak 8-10 eve a "slagereiket" igy termelve ki azt a megjelenesi szazalakot ami biztositotta, hogy az egesz artisjust tulajdonkeppen ok ertuk hoztak letre!! Minden penz ehhez a szuk elithez fut be es persze a tobbi zenesz is kap nemi jutalekot, de csak akkor ha jatszak oket, ha. (miattuk fizettem be en is 300ezret amikor kiadtam egy jatek CD-t gyerekeknek)

Bunozok! Vajon miert jarnak mar a tengerentulra magyarhazakba haknizni mint a presszer (szinten masolt), es ki kivancsi mar egy fatonkent szobrozo koncz zsuzsara es reszeg demjenre?

Jedlik 2010.03.24. 14:58:01

@hawkeye: nem azért élősködők, mert fizetned kell, hanem azért, mert lófasz se jut el a zenészekig, holott elvileg az ők érdekeit képviselik.

Deneware. 2010.03.24. 14:59:16

Ha beviszek egy házipornós DVD-t az Artisjushoz, vissza-e adják a 110 Ft-os előre beszedett sarcot ???

Joindulat SC 2010.03.24. 14:59:40

És miért csak a magyar "művészek" oszt a nemes egyesület? Gondolom itt M.o.-on a letöltött zenéknek és filmeknek a 99%-ban nincs köze Magyar művészekhez?
Teszem azt ha én letöltök egy Metallica albumot és kiírom dvd-re vagy cd-re (amit persze itthon vettem hologramos matricával) akkor is az artisjushoz kerül a pénzem amit az a saját rendszere szerint oszt ki.Felháborító

Jedlik 2010.03.24. 14:59:58

@Laciii: Azért biztos a zenészkolléga is örömmel veszi az éves elszámolást a jogdíjairól.

gulb 2010.03.24. 15:00:11

Nekem volt egy bunteto ugyem. Az artistjussos csoka egy kerdesre se valaszolt korrekten.
De ami igazan fontos kerdes, hogy ha megveszek egy adathordozot ARTISTJUSS matricaval es tele masolom "illegalis zenevel" akkor az most illegalis vagy legalis?:) nah erre birosag elott nem tudott valaszolni a csoka..

Joindulat SC 2010.03.24. 15:01:09

Kalodába velük!!! És ha jól tudom akkor mindenféle adathordozóra kivetik a sarcot...

gulb 2010.03.24. 15:04:57

@Joindulat SC: Jol tudod mar a memoria kartyara is amit a fenykepezo gepedbe rakhatsz... indoklas mashova is dughatod tehat bunozhetsz vele.

Tenyleg mindenkit buntessunk meg aki autoba ul mert 30tablanal tutit tud 60al menni. nem is kene merni csak fizetetteni..

Laciii 2010.03.24. 15:05:36

@Jedlik: na ha nem titok majd megmondja mennyit fizet be az előadásai után és mennyivel kevesebbet kap vissza az éves elszámolásnál.

Laciii 2010.03.24. 15:08:39

@Jedlik: ott volt a konkrét példa, individuum 2010.03.24. 13:38:55, 100000 helyett kaptak 2000-et, biztos qvára örültek.

Greenman-in-greensuit 2010.03.24. 15:16:16

nem tudom kultúrált formában kifejezni a véleményem, ezért maradok annyiban, hogy a
BŰNÖS re szavaztam.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.03.24. 15:16:28

Mondok durvábbat.
Ismerősöm zenél, és van egy kocsmája is.
Namármost, amikor ő a saját együttesével a saját kocsmájában a saját nótáit játssza, akkor is kell fizetnie jogdíjat.

Hát a tetves kurva anyját a Bródinak, artisjusostul-mindenestől.

gulb 2010.03.24. 15:22:59

Mert nem a hangszerekre tesznek ilyen matricakat??? azt zeneszek veszik csak...

Mar varom mikor kerul minden telefonra,HDD-re es mondok jobban 400-800Gigas menteshez hasznalt szalagokra is ebbol a fini matricabol.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.24. 15:23:54

ez a matricázás teljesen olyan, mintha mindenkit egy évben 7 napra lecsuknának (az adathordozó árához viszonyítva a matrica "árát", mondhatnék akár 100 napot is), merthogy feltételezhető, hogy mindenki követ el olyan szabálysértést/bűncselekményt, ami nem derül ki...

foodlfg 2010.03.24. 15:25:43

Itt a legnagyobb probléma nem is az Artisjus, hanem a rendszer, ami egy ilyen szervezet működését lehetővé teszi.

És persze én is piacon veszem a DVD-ket.

AvgDvl 2010.03.24. 15:29:48

Régóta vágyom én
Az Artisjus lebombázott és földig égetett székházára már.

NAPALM,NAPALM,NAPALM.

Silent Bob 2010.03.24. 15:32:48

Azért azzal remélem mindenki, aki azt mondja, hogy kifizeti a jogdíjat az Artisnak és aztán nyugodtan töltheti a filmeket, hogy KURVÁRA téved. Ugyanis csak a zeneszámok letöltése válik legálissá.

gulb 2010.03.24. 15:38:10

Nem akarok politizalni de szerintem minden 4evben megvalasztott csapatot eloszor csukjak le 1evre mert ugy is lopni fognak:) kb ez a metodus a jussnak

atomic bomberman 2010.03.24. 15:38:20

én minden nap az artisjus székháza előtt kocsikázom el (budán a lánchid alagút után felfelé egy km kábé) és mindig arra gondolok bárcsak égni látnám egyszercsak.

amúgy miért kell itt blogposztban hőbörögni?? hát valami lelkes hozzáértő inditson egy próbapert!!

theveryguest 2010.03.24. 15:39:02

Nem hiszem, hogy az adathordozókból sok pénz folyik be. A nagy pénz a fodrászatok, meg egyéb ügyfélvárós helyek sarcolásából adódik szerintem. A matircázással csak annyit értek el, hogy senki nem vesz már hazai boltból adathordozót.

gulb 2010.03.24. 15:41:42

@Silent Bob: nah csak nem a video es filmeseket vedo masik egyesulet emberkeje vagy?:)
De ami igaz az igaz.. mondjuk a zene szamok se lesznek ripsz ropsz legalisak.. mert ugye az artisjuss magyar es egy Gaga nem fog penzt kapni kishazanktol mert cdre irtad a zenejet..

2010.03.24. 15:43:58

Ez az egész jogdíjas dolog kőkorszaki kapzsi dolog. Az Internet (most nem annyira warezre hanem általában webkettőre gondolok) világába ez nem illik bele. Hadd nézzek meg valamit a youtube-on, ha az nekem úgy esik jól. Majd ha kiírom és eladom, zárjanak be 5 évre, ok, ezzel valamelyest egyetértek...

gulb 2010.03.24. 15:44:34

@atomic bomberman: ellenem a birosagon elbuktak.. nem tudtak bizonyitani a vadat.. sott..

Csak visszafele oket nem tudod mivel perelni mert torvenyi hatteret megteremtettek hozza. Mas kerdes, hogy szarul..

2010.03.24. 15:45:03

@Tie: höhö, na ezen röhögtem, tényleg? :) gondolom nem magának fizet? :)

2010.03.24. 15:45:28

inkább köszönjük meg az artisjusnak, hogy legálisan tölthetünk le zenéket, filmeket korlátlan mennyiségben, amiket aztán úgyis letörlünk a gecibe, így még jogdíjat sem fizetünk effektíve :)
(aki meg warez filmeket arhivál dvd-re az megérdemli... )

Inimma 2010.03.24. 15:46:57

Erősen dobogós az Artisjus álmaim pusztítási listáján.

1. APEH
2. Artisjus
3. MÁV

gulb 2010.03.24. 15:49:13

@Azreel: Azert birosag elott nem mondja ki, hogy igen ezzel legalis a letoltes. Legalabbis az en ugyembe nem merte.

2010.03.24. 15:51:53

hát én kishal vagyok, és rajban gondolkozom :) amíg nincs magyar bírósági magánembert magáncélra letöltésért elmarasztaló ítélet, addig nekem legális :)
És ha lesz, reménykedem, hogy nem én leszek az első, akit kiszúrnak a 10 milla ember közül :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 15:55:47

@gulb: dheogynem.
hiszen ha ez nem teszi legalissa a letoltest, akkor mire fizetsz az ures adathordozora jogdijat?

szoval ket dolog lehetseges.

az egyik az, hogy az artisjus buncselekmenyt kovet el, mivel olyan dologert szed penzt, amihez semmi koze, hiszen nem all jogaban legalissa tenni a wareztartalmakat ezzel. tehat ez igy szelhamossag

az artisjus valoban legalissa tezi ezen penzek szedesevel a warezolast. ebben az esetben az artisjus orgazdasagot kovet el:-)

Silent Bob 2010.03.24. 15:55:55

@gulb: Hát ezzel aztán kurvára mellényúltál. :D Ha valaki igazán rühelli ezeket, akkor az én vagyok. Csak ezek szerint rosszul tudtam.

AndOr01 2010.03.24. 15:57:35

Öcsém zenész.
Én informatikus vagyok.

Kivácsi vagyok hány évet kapunk, ha Ő felírja a CD-re a tőlem kapott -általam írt - programot én pedig felírom, az Ő általa szerzett zenét.

De, legalább lesz 1 ismerős a cellában, nem leszünk egydeül...

:D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 15:58:11

@Azreel: amig az artisjus az adathordozokra jogdijat ker, addig te atalanyban kifizeted az azon tarolt tartalmakat, fuggetlenul attol, hogy az mi es honnan van, kinek jarna penz erte.
hiszne az artisjus pontosan azt mondja, hogy ebbol az atalanybol kifizeti a muveszeknek a nekik jaro jogdijat. miert is kellene ketszer kifizetni?

Silent Bob 2010.03.24. 16:01:18

@az igazi Sipi: Már csak az érdekelne, hogy milyen szempontok alapján találják ki ezeket a számokat.
Teszem azt, ha holnap Pici morcosan kel, akkor rátehet 1000 Ft-ot egy üres CD-re?

2010.03.24. 16:10:34

éljen a szlovák cd és dvd

rpeter 2010.03.24. 16:15:02

Könyörgöm, akasszuk fel!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 16:20:01

@Silent Bob: nem tudom es igazan nem is erdekel..:-)

eljen schengen es eljen szlovakia, aki 5 millios orszag letere egy 10 millios orszagot is el tud latni adathordozoval:-DDD

Silent Bob 2010.03.24. 16:25:18

@az igazi Sipi: Nyilván. Sőt igazából ott sem, mert a tököm se fog cdket meg dvdket dajkálni, mikor 20 rugó egy félterrás vinyó. :D
Egyébként nem voltam lusta és megnéztem a törvényt:
"(2)14 Az (1) bekezdésben említett díjat az irodalmi és a zenei művekkel kapcsolatos szerzői jogok közös kezelését végző szervezet állapítja meg a többi jogosult közös jogkezelő szervezeteivel egyetértésben."
Tehát a válasz a kérdésemre: igen. :)

Silent Bob 2010.03.24. 16:35:04

@az igazi Sipi: Jovan én 2-3 hónapja vettem, azóta nem néztem az árakat. :D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 16:40:49

@Silent Bob: en tavaly oktoberben vettem 18ert iponban..:-)

de az akcio volt akkor, de most is 19 korul van

Sir Puzsoma Elemér 2010.03.24. 16:55:13

Presszós ismerősöm mondta, ő megoldotta a tv problémát. Befelé fordította, mivel hogy ő nézi, elvégre nem unatkozhat ott egész nap. Volt egy tükör a falon, amiből a kedves vendégek láttak, amit akartak. Ha gyanús elem jött, odarakott valamit. Aszonta', vele vitatkozhatnak, senki nem kényszerítheti, hogy hírek nélkül maradjon.

Zsola777 2010.03.24. 17:03:12

Az Artisjus úgyis hamarosan megszívja, az online letölthető fizetős zenéké a jövő, ott meg nincs adathordozó, az együttes meg közvetlenül jut hozzá az őt megillető pénzhez. Az legalább igazságosabb lesz.
Mellesleg ki az, aki ma letölt/megvesz egy zenét, és DVD-n vagy pendrive-on tárolja!? Totál felesleges.

Thresher 2010.03.24. 17:03:27

Nem akarok ötleteket adni, de a papírra nem lesz külön díj? Hiszen arra bármikor ráírható egy Petőfi vers, vagy rajzolható egy Picasso...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 17:03:33

@Silent Bob: en is..:-)

SAMSUNG 1000GB F2 EcoGreen 5400rpm 32MB SATA2 HD103SI

19.062 Ft (15.250 Ft)

es ez kiskerar...:-)

belekotty 2010.03.24. 17:09:14

@Zsola777: Te csak ne adj ötleteket az articsókásoknak! majmingyá a vinyókra is articsókos cimke lesz!

Ajtony 2010.03.24. 17:13:47

Sziasztok! Az egész egy jogi nonszensz. Tilos másolni, de az összes elektronikus adathordozón, valamint a nyomtatókon és a hozzájuk használt papíron jogdíj van - nem is kicsi.
A csúcsa az egésznek: a bevétel komoly részét feléli az iroda.
A pimaszság teteje: a fényképezőkben használható kártya árában a fele artis-juss.
Megoldás: e-bay, vagy a keresőbe beütni: olcsó CD, DVD. Szlovákiába regisztrált cégeknél már 40 HUF alatt kapható DVD, és 30 alatt CD. SD kártyák is vannak korrekt áron.
Érdekesség: Európában mindenütt 40-60 forint körül kapható DVD százas batyuban.
Oszt Jónapot!

Ajtony 2010.03.24. 17:16:02

@belekotty:
szerintem már van rajta jussuk.

Thresher 2010.03.24. 17:18:28

Mellesleg azt vettem észre, hogy amiről a népesség döntő többsége azt hiszi/gondolja hogy ipari mértékben megy a korrupció, ott egy idő után kiderül a turpisság és nagy meglepetésre világraszoló botrány lesz belőle... Lásd: BKV, ScienNet, Globex stb.

Szóval nem hülye a magyar, remélem hamarosan majd hallhatunk arról hogy Bródy kapott egy fikuszt, amit nem kellett megöntöznie...

Silent Bob 2010.03.24. 17:22:46

@az igazi Sipi: Satu vagyok, rájöttem hogy nekem is 1 terrás WD van. XD

Zsola777 2010.03.24. 17:23:58

@belekotty: Erről speciel már volt szó, de aztán nem lépték meg, mert túlzott jogtalanság lenne.
De azt hiszem, az asztali DVD-felvevőknél van valamilyen illeték (vagy a HDD-s médialejátszóknál? nem is tudom).

Amúgy meg az Artisjus húzzon el a náthába, kézenfogva a Centrummal. Le a maffiával!

ladislaus 2010.03.24. 17:31:44

@az igazi Sipi: mondjal most egy fideszes minisztert kerlek...
Idozavar? :)))

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.24. 17:36:38

@ladislaus: igaz, az antall-kormay minisztere volt az apuci, az orban kormanynak "csak" a washingtoni nagykovete..

ettol fuggetlenul meglehetosen nyilvanvaloan a jelenlegi ellenzek nokiasdoboza az artisjus:-)

ladislaus 2010.03.24. 17:41:28

@az igazi Sipi: Brodi mint fideszes? Neki inkabb a madarak felé huzott a szive mindig... nem?

Patrick Bateman 2010.03.24. 17:41:54

Terás (vagy terabájtos), emberek, egy "r"-rel. Attól tartok persze, hogy ez már így fog maradni, de azért legalább próbáljuk meg.
Ugyanígy Blu-ray és nem Blue-ray.

Patrick Bateman 2010.03.24. 17:44:38

Terás (vagy terabájtos), emberek, így, egy "r"-rel, és nem "terrás". Attól tartok persze, hogy ez már így marad, de attól még próbálkozzunk...
Ugyanígy Blu-ray és nem Blue-ray, még ha a második tűnik helyesnek, akkor sem.

336 2010.03.24. 17:44:54

Élőzenés helyen dolgozom. A koncertjeinkre belépőjegyet szedünk, mert ebből fizetjük ki a zenekarokat. Az Artisjus egyrészt azért szed tőlünk sápot, mert a zenekar játszik, másrészt azért, mert belépőt szedünk. Jövő héten megyek hozzájuk, hogy elmeséljem nekik egyrészt azt, hogy mi csak technikailag szedjük a belépőt, de az nem a mienk, hanem a zenekaré, másrészt pedig választ várok arra, hogy miért kéne jogdíjat fizetni egy olyan koncertért, ahol a banda a saját számait játssza, és a koncert után egy kanyit se lát az Artisjustól.

Patrick Bateman 2010.03.24. 17:45:22

...a blogmotor meg monnyon le, a Zartisjussal együtt...

NeoatiS 2010.03.24. 18:47:36

summa summárum..
valaki szépen kitalálta ezt a csodás rendszert.. ami semmi mást nem néz csak azt hogy a "művészek megkapják ami jár nekik".. megint egy másik érdekcsoport pedig azt mondta erre hogy Jó akkor menjen így.. az már persze nagyon kevés embernek az érdeke hogy ez megváltozzon..
Pedig szerintem is igazságtalan.. sorolhatnám az érveimet..
Pl: miért olyan természetes hogy én csak olyan tartalmat irok ki ami az Artisjus hatáskörébe tartozik..
Személy szerirnt nem is hallgatok magyar elóadótól zenét..

foodlfg 2010.03.24. 21:28:56

Szerintem ez a téma kicsit "rossz" helyen lett felvetve, ugyanis nincs az a jóérzésű, internetes világban megforduló ember, aki nem gyújtaná rájuk azonnal a házat... :D

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.03.24. 22:07:02

@foodlfg: Ezért (is) próbáltam meg képviselni a másik oldalt, de - ahogy a szavazást elnézem - kevés sikerrel.:)

Ajtony 2010.03.24. 22:42:19

@az igazi Sipi: Jeszenszky. Talán hivatásos előadóművészként (DJ) került oda, és nem a Jeszenszky Géza fia.
Annyiban azért különbözik a BKV jellegű dolgoktól, hogy nincs állami pénz. A magyar menők (Presser, Bródi, Koncz, stb) és a nagy multik profitálnak valamennyit, meg a "cég"-nél "dolgozók"

Ajtony 2010.03.24. 22:45:37

@Amphiprion Ocellaris:
Ez egy ellenőrizhetetlen rendszer, ezért nem használják a "valódi jogállamokban". Ez mellett az adó mellett (1 db CD árából 80 Ft a jogdíj)jogos lenne a másolás.Ha meg büntetendő, akkor mire kérnek jogdíjat?

Patrick Bateman 2010.03.24. 23:43:17

Maga az ötlet amúgy nem volna rossz, átalánydíjat pl. lehetne fizettetni a nethasználatért, legalizálva ezzel a fájlcserét. Ilyen módon a tényleges népszerűség is könnyen monitorozható lenne, és a befolyó pénz azokhoz áramlana, akik anyagait a legtöbben töltik le. Egyszerű, igazságos, olcsó.

Rob67 2010.03.25. 07:17:39

@ingenium rusticus: Én értem. hogy ma trendi utálni a kereskedelmi tévéket, de az ammyira siralmas amikor ekkora baromsággal éllsz elő...
A jogdíjakat a tévé és rádiókészülékek esetén is az Artisjus veti ki, szedi be és osztja el.
Ebbe bármely kertévének elég kevés beleszólása van :)
De azért utálhatod persze.
Mondjuk én is utálom, mert tegnap fájt a hasam.

Rob67 2010.03.25. 07:28:59

@336: Nem akarok az Artisjus védőjeként fellépne, de most komolyan ennyire nehéz ezt a szót felfogni: SZERZŐI.
Azt mondod a zenekarokat kifizetitek. Ez klassz, rendes.
De a daloknak először szerzője volt, nem előadója.
Szerző-előadó, előadó-szerző.
Nem olyan bonyolult a dolog.
Abszolute nem olyan egyértelmű a dolog, ahogyan lefested.
Ha Kovács Kati fellép nálatok, akkor az Ő dalainak szerzői hogyan részesülnek a bevételből? A Megasztárban elénekelt 'We will rock you' után Freddie Mercury hogyan? Hiszen kifizettétek/kifizették a fellépóket.
Mielőtt elindulsz az Artisjushoz reklomálni, azelőtt egy cseppet tájékozódj, mert csak nevetni fognak ha nem készülsz fel.

De a kommented rávilágít a lényegre: mindenki összemossa a szerzői jogdíjakat (műsoros cd/dvd/kazetta, előadás, sugárzás) és az öres hanghordozó jogdíjakat.
A kettő külön dolog, de baromira.
Lehet tiltakozni az utóbbi miatt, hiszen prekoncepcióval élve azt feltételezi az Artisjus, hogy tolvaj vagy, tehát illegális anyagot vásárolsz meg, ergo előre fizesd meg az arra eső jogdíjat. Ez baromság.
De ugyanekkora baromság, hogyha azért ellenkezik egy csapat barom, hogy egy dal SZERZŐJE ne részesedjen.
Sem a CD eladásából, sem a rádióban való lejátszáskor, sem pedig élő fellépéskor.
Vagy Ő maga az előadó is, vagy pusztuljon meg?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.25. 08:33:35

@Rob67:
Olvasd el mégegyszer amire reagáltál.
A fenti példában a dalok szerzője és előadója is ugyanaz, akik egy fellépés után vadidegeneknek kell jogdíjat fizetni a saját produktumuk után, mintha lopták volna.
Egy zenekar nem adhatja elő nyilvánosan a saját szerzeményeit, csak ha abból részesedik ez a hologram maffia.
Sehol sincs szó védett mű előadásáról.
(ráadásul megállapodás kérdése egy mű felhasználhatósága, amihez csak a szerzőnek és az előadónak van köze)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.03.25. 10:45:29

@Rob67: ennek a szerzoi jogdijat valaki igazan megmagyarazhatna..
milyen alapon kap egy konyv iroja egy eletre szolo juttatast az egyszeri munkajaert es miert nem kap mas? mondjuk miert nem kapnak az ulloi utat felujito kubikusok jogdijat? vagy a miert nem kap jogdijat a lagymanyosi hid tervezoje minden azon athalado auto utan?

a konzervzene pedig marketingeszkoz. nem termek, bar annak akarjak beallitani. a cd nem mas, mint reklam, amiben az eloado bemutatja, mire szamitsunk tole, mikor ELO koncerted ad.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.03.25. 13:20:15

Várom egy olyan zenész jelentkezését, aki havonta, netán évente kap ebből a díjból. Az artisjus pedig mutassa be tételesen, mennyi pénz folyt be miből, és mi történt azzal a pénzzel. Ha közületek valaki látott esetleg ilyen tételes elszámolást vagy tudja, hol látható, legyen kedves eljuttatni nekem!

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.03.25. 13:39:23

Amúgy Jeszenszky is találhatott volna magának valami rendes foglalkozást, nem mások vérének a szívásából kellene élni. Szerintem ezzel az egésszel csak valami mondvacsinált okot akart ahhoz, hogy pénzt kapjon MÁSOK munkája után, akárcsak a lemezlovas szövetséggel. Ez az egész egy röhej. DJ-vizsga meg náksi? Külföldön hol van még ilyen? Miért kell még mindig KISZ-eset meg szakszervezetiset játszani? Miért kell tökfölösleges gitt-egyletekre költeni a pénzeket, amiket lehetne másra is költeni?
Illetve mégis: a tevékenysége elfogadható, ha az abból származó bevételt egészében csak az oktatásra és az egészségügyre költhetik, semmit nem tarthat meg, a "dolgozók" meg nem kaphatnak utána pénzt, max. állami költségtérítést.

Ianas 2010.03.27. 10:48:25

Bünti javaslat: Taktikai nukleáris fegyverek tesztelése az AritsJus székház közvetlen közelében, illetve annak pincéjében, pusztán csak felmérendő azok hatását.

Imposztorék 2010.03.30. 14:46:19

@Deneware.: ha fizetsz, hogy megnézzék...

Imposztorék 2010.03.30. 14:49:30

@maxt: minden mű védett, csak sokszor magától az alkotótól védik. Nevetséges!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.03.30. 14:52:02

@Nazca:
Minden mű felhasználhatóságát az alkotó határozza meg.
Az, hogy a Jeszenszky família sarcolni akar, az az ő maffiamódszereiket minősíti.

trickortreat 2010.03.31. 08:35:48

@Jedlik: szerintem az egyik megoldas az lenne, ha sokkal tobb mindent elerhetove tennenek.
Amerikaban nem minden letoltes illegalis, hiszen ugy is le lehet tolteni szinte mindent, hogy fizetsz erte. Egy szam altalaban 0.99 cent, amit azert mindenki ki tud fizetni, sot nem is kell az osszes szamot megvenni, lehet valogatni.
Most Amerikaban elek es azt vettem eszre, hogy itt ARANYAIBAN lenyegesen kevesebb ember tolt le. Zenet is meg filmet is. Es nem azert, mert itt mindenkinek annyi penze van, hanem mert nagyon olcson hozza lehet jutni a tartalmakhoz.
Szeritnem otthon is kiadnanak az emberek 200 forintot egy szamert.
Egy CD atszamitva 2000 Ft korul van, azert az is kibirhato. Otthon en sokkal tobb penzert vettem CD-t, volt, hogy 5-6 ezerert, pedig hazai egyuttes volt.

NYILVAN, akkor is lennenek letoltok ha megfizethetobbek lennenek a dolgok, de szerintem lenyegesen csokkenne a letoltok szama.
süti beállítások módosítása