Ecetes László naplójából:
2004 tavasz: Végre akció az autókereskedőnél! Lecseréltük a 20 éves csotrogányt egy újra. Alig gurultunk ki a szalonból, az asszony már próbálgatta az elektromos ablakemelőt, a gyerek a CD-s rádióval játszott, én meg tekergettem a kormányon a gombokat, mégiscsak fullextrás a verda. Van benne minden: vezető oldali légzsák, elektromos páraleszedő hátul, ABS, metálfény, KÖDLÁMPA ELÖL-HÁTUL.
2005 nyár: Valami baj van a kocsival, de hiába viszem be a szervízbe, ott azt mondják minden rendben. De mégis hol a szembe jövők villognak ránk, hol a mögöttünk haladók fénykürtölnek. Többször megálltam, néztem elöl-hátul a kocsit, de nem látok semmit, minden rendben van, nem értem. Lehet csak viccesek az autósok és jeleznek, mint a motorosok egymásnak. Esetleg csak simán tetszik nekik a járgány.
2006 ősz: A műszakin is minden rendben volt. Én nem tudok kiigazodni az embereken. Talán irigykednek az új kocsira (esetleg a fóliázott lángnyelvek tetszenek nekik, az én ötletem volt, feldobja a kinézetet, vagány) vagy miért integetnének mikor mellénk érnek és mutogatnak ilyen tátika jeleket a kezükkel? A kocsi továbbra is bika, úgy gyorsul és olyan a hangja, hogy az valami álom.
2007 tél: A rendőr megállított a város szélén. Kért, hogy kapcsoljam le a ködlámpát a városban. Mondom neki, hogy soha nem is használom a ködlámpát, drága az izzó, ezért még soha nem kapcsoltam fel, elnézett valamit. Mivel a rend őrének is pont ilyen autója volt, meg is mutatta, hogy melyik kapcsoló a ködlámpáé. Egyből le is kapcsolta, szerinte ugyanis égett, szerintem meg csak akkor kapcsolta fel a kis sunyi...
2008 nyár: Már nem integetnek a szembejövők, pedig már megszoktam a kedvességüket. Minap az asszonyra vártam a Lidlnél, amikor beállt egy ugyanolyan tesó a parkolóba. Rohadt jól nézett ki felkapcsolt ködlámpákkal, mintha csak úgy krúzolna az utcán. Megnéztem én is a kirakat üvegében a miénket, és jobban néz ki a kocsi, ha feltolom a ködlámpákat, kurva menő.
2009: Mióta újra folyamatosan használom a ködlámpát, mintha előzékenyebbek lennének velem, előbb beengednek és a követési távolságot is jobban tartják. A tuti kis tinibukszák is totál benedvesednek, amikor meglátják a kivilágított gépet. Ráébredtem, hogy a pinamágnest a ködlámpa kapcsolója aktiválja!
2010: Tegnap késő délután állok a rakparton a dugóban, amikor kirángat a kocsiból az előttem araszoló autó sofőrje, hogy kapcsoljam le azonnal azt a tetves ködlámpát és takarodjak a kurva anyámba. Az ilyenfajta viselkedésre bizonyosan nem a szülei tanították. A baleseti sebészet felé aztán le is kapcsoltam, de a kötözés után hazafelé úgy voltam vele, hogy ez egyedi eset, nyugodtan visszakapcsolhatom, hiszen jobban néz ki tőle a kocsi. Sőt, ha a tompított helyett csak a helyzetjelzőt kapcsolom fel mellé, az kicsit olyan, mint az új BMW-n, vagy legalábbis ha tépetek az autópályán, akkor messziről azt hihetik, hogy BMW-vel vagyok és eltakarodnak a gépállat elől. Tulajdonképpen igazi tuskó vagyok a ködlámpámmal együtt...
MIT ÉRDEMEL A KÖDLÁMPÁT INDOKOLATLANUL HASZNÁLÓ?
Üljön a ködlámpájától 10 centire egy órácskát, és gondolkodjon el mikor kell azt használni.
Bárisnya büntetését fogadta el az esküdtszék, miszerint "leukoplaszttal a homlokukra ragasztott szemhéjjal üljenek a saját világító ködlámpájuk előtt egy derűs tavaszi éjszakán, alkonyattól pirkadatig".
A Büntinép ugyanakkor Zanzó konstruktív javaslatát is ajánlja az illetékesek szíves figyelmébe: "a rendőröknek rendszeresítenék egy samukalapácsot, hogy azzal iktassák ki az indokolatlanul világító lámpákat".
Vérmérséklet szerint és súlyos ködlámpavétség esetén Jobb la Tor technikáját javasoljuk, aki "ha 1 ködlámpás köcsög szaraxik előtte, beáll mögé és rákúrja a fényszórót, tisztán nevelési céllal, aztán 15 sec múlva megelőzi és megkapja a vallató pirosat is, dzsasztforfan".
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Itt a ködlámpaszezon 2010.02.23. 10:44:31
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cso zsi 2010.02.23. 11:13:03
A helyzetjelzővel (és további lámpákkal) együtt szabad csak működnie, anélkül, önmagában nem üzemeltethető.
Ha a tompítottal együtt használnád ködben, akkor sz@rt sem ér, mert a tompított fénye a ködről visszaverődik, és csak a fehér "falat" fogod látni.
Lakott területen alapból tiltott a használat, mert a követési távolság, és a sebesség miatt szükségtelen, még a legnagyobb ködben is.
Az elsőre NÉHA szükség lehet az útviszonyok miatt, hiszen közel az autó elé világít. Az újabb autókon kombinálták a "kanyarvilágítás" opcióval, így az irányjelző, vagy a kormány nagyobb ívű használatakor a kanyarodás iránya felé eső ködfényszóró felkapcsolódik.
Sajnos némely autógyártó teljesen kifelejtette a koncepcióból, hogy a köd az úttesttől 20-30 centi magasságban kezdődik. Régen a gyári, vagy utólagosan felszerelhető lámpáknál előírták, milyen magasan legyen, hogy a köd alá tudjon világítani. Manapság meg találkozni 50-60 centi magasan elhelyezkedő ködzárfénnyel, ami ködben nem sokat ér, városban viszont kisüti a másfél-két méterre mögötte lévő szemét.
Úgy tűnik, az autópályán világítás nélküli haladás a "művelt nyugat"-ról terjed felénk.
Németországban (érthetetlen okokból) nem szükséges használni.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.23. 11:13:38
Később, egy jobb verdánál már fejlesztettem a dolgot. Felszereltem egy tolatáshoz való segéd lámpát, ami kézzel volt kapcsolható. Volt benne egy bazi nagy halogén, amivel bevilágíthattam a szántóföldet is.
Minden esetben rend lett mögöttem, amikor használtam, sőt kellően le is maradtak.
majdazteneldontom (törölt) 2010.02.23. 11:15:58
cso zsi 2010.02.23. 11:16:10
Opel és Suzuki variánsokban olyan idétlen helyen és megoldással van, hogy nem tud arról, mit is csinált.
Nincs a műszerfalon visszajelzés, csak a fényszórókapcsoló alatti nyomógombban.
Amit beszálláskor még kis ember is képes a térdével megnyomni.
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.23. 11:18:41
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.23. 11:21:00
Jaja! Én is kérek elnézést, ha véletlenül megnyomok valamit vezetés közben! :-)
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.23. 11:23:49
- 17 éves szürke Audi
- C-s rendszám, gondolom most hozatta
- négy darab G1-es Laci ült benne, együtt megvolt a 8 általánosuk
- helyzetjelző + ködlámpa
- kocsi tetején BMW antenna "szárnyacska" mutiba
A taknyom folyott, néztem őket és röhögtem. "Rajozós Merci" kategória.
Raka1885 2010.02.23. 11:25:34
Raka1885 2010.02.23. 11:26:23
A helyzetjelző + ködlámpa szabályos.
Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.02.23. 11:26:49
MaCS_70 2010.02.23. 11:47:30
Az első ködlámpa nem vakít, az alőttem haladót nem zavarja, mivel vízszintesen szórt a fénye. Így aztán az előttem haladó biztosan nem fog kirángatni miatta. Így aztán nappal nem is igen van jelentősége, sőt, láthatósági szempontból előnyösebb lenne, ha tompított fény helyett azt használnánk, pont azért, mert kevésbé vakít.
Sötétben már más a helyzet. Ilyenkor még ha nem is vakít közvetlenül, növeli a szemünkbe jutó fénymennyiséget, amitől szűköl a pupillánk és rosszabbul látunk, tehát közvetve mégiscsak vakít, tehát balesetveszélyes.
A hátsó ködzárófény sötétben vakít, világosban elvonja a figyelmet a féklámpáról.
Üdv: MaCS
2010.02.23. 12:08:37
Sixx! Anyádat is lenyuggerezed? 2010.02.23. 12:09:42
Ugye ahhoz, hogy valaki főoldalra kerüljön, engedélyeznie kell a reklámokat a blogján. Ebből következően jó eséllyel pénzt is akar keresni vele. Az nem titok, hogy az index.hu-ra kerülő lapok látogatottsága erősen megugrik. Mostanság szinte kizárólag ugyanazok a blogok jelennek meg az index.hu-n, alig-alig látni a megszokott 20-30 blogon kívül másikat. Ha jól sejtem, ez finoman szólva tisztességtelen eljárás a többi, nem index-seggnyaló bloggerrel szemben. Na, mit érdemel az a szerkesztőség, amelyik a saját, agyatlan, unalmas nyaloncait reklámozza, na mit? Íííígen... egy szép, méretes, büdös lófaszt a seggibe. :D
(gyk: nincs blogom legalább két éve, sz'al nem "hazabeszélek")
Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.02.23. 12:13:35
JeffreyD 2010.02.23. 12:15:52
youlopukku 2010.02.23. 12:20:48
Kósza 2010.02.23. 12:25:07
Franky4fingers 2010.02.23. 12:28:50
Fe'kaccsolom a ködlámpát merakkó jobban látok ebbe' a ködbe.
Én: e? nincs is első ködlámpa csak hátsó.
Válasz: De azé' van, hogy jobba' lássak! Fe'kaccsolom.
Én: Ne tessék vezetni.
hawkeye 2010.02.23. 12:28:55
A hátsó ködzárófény sötétben, esős időben tényleg sz@r.
Az orvostudomány mai állása szerint epilepsziás rohamot válthat ki a piros fény.
Vagy netes posztolást.
Nem tudom, ezek hogy kaphattak zöldet az orvosin...
:)
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.02.23. 12:49:35
Feri nagyapa 2010.02.23. 12:58:28
Ködlámpa + helyzetjelző: a múltkor menet közben szállt el a egyik tompított fényszóróm. Ilyen esetben hasznos lehet a ködlámpa.
ladislaus 2010.02.23. 13:07:51
gorillka 2010.02.23. 13:24:42
Mekk Elek ezermester 2010.02.23. 13:28:39
Inkább arról kellene egy posztot írni, hogy mit érdemelnek azok az autósok, akiknek a lámpáik úgy vakítanak, hogy az bizonyos forgalmi helyzetekben szó szerint életveszélyes szituációba sodorhatja a többi közlekedőt. Valamit ki kellene találni ellenük (pl mindenki kapcsolja a reflektorát a pofájukba, ha ezzel másokat nem veszélyeztet), mert a rendőrök ezeket nem tekintik jövedelemforrásnak, ezért nem is foglalkoznak velük.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.23. 13:30:57
Bezzeg a feláras ködlámpa! Az már valami! Hadd lássa a sok paraszt, hogy fussa!
(Egyébként van a kocsimon elöl-hátul. Ködfalon kívül csak ott kapcsolom fel éjjel, ahol sokszámjegyű utakon, ahol a fű már a padkát is benőtte, nyomvonaljelző karók sose voltak, az úton meg méretes tankcsapdák nehezítik az előrejutást. Ilyenkor a laposan érkező fény sokkal határozottabban rajzolja ki az úthibákat, és a padkát is jobban látom.
min 2010.02.23. 13:31:25
A volt sofőrünk a kamionra egy Mi-8 hasi kereső lámpát akart felszerelni. Rögtön kettőt.
Mondtuk neki ne legyen már genyó mert ezzel nem csak kisüti a másik szemét hanem fel is gyújtja a kocsiját.
qmanto 2010.02.23. 13:32:59
en Pest mellett lakom,az utcank eleg kanyargos es sotet sajnos..meg kozvilagitassal is.
ejjel igen is felszoktam kapcsolni a kodlampat, mert jobban be lehet latni az ut melletti reszeket is...
2 okbol.
1. Lassam ha valamilyen allat keszul kiugrani az utra...
2. Lassam ha valamilyen emberallat az ut menten toksotet ruhaban pl cipot kot be ( erre volt pelda es kishijan elcsaptam) vagy epp tok reszegen probal hazatekerni es barmelyik pillanatban kieshet az utra.
Ergo biztonsagbol..
Amugy en is csak kodben hasznalom..
Az elofordulhat hogy ugymarad.. de az vesse ram az elso kovet aki nem felejtette mar el kikapcsolni..
sokkal idegesitobb a rosszul beallitott xenon fenyszoro...
az erne meg inkabb egy postot..
felfog6atlan 2010.02.23. 13:34:49
Hangulattól függően ordítok és kurvaanyázok.
Ugyanakkor ha köd van használom, ha utolérek valakit lekapcsolom, ha utolér valaki a hátsót is. Igen, diploma, szakképesítés, orvosi engedély, alkalmassági vizsgálat, és külön belügyminisztériumi engedély kell hozzá hogy menet közben hozzányúljak ezen okok miatt a ködlámpa kapcsolójához. Vagy nem?
Minden jogosítványt külön alkalmassági és pszichológiai vizsgálathoz kellene kötni.
min 2010.02.23. 13:39:27
A hátsó tényleg csak erős ködben településen kívűl, illetve ha a köd erős is de összegyűlik a sor akkor is ésszerű lekapcsolni a sorközben haladóknak.
Köd+napszemcsi kombó miért gáz? Van hogy nem vastag a nappali ködréteg és a felülről jövő szórt napfénynél is rohadt dolog miközben közvetlen előre meg nem látsz 10m-nél messzebb.
felfog6atlan 2010.02.23. 13:40:46
Index, alias irányjelző. Menő nem használni. 100-ból 40 használja. Sávváltás, körforgalom, kanyarodás. Ezekre semmiképp. Út közepén indokolatlanul soppingolni megálláshoz vészvillogózni, ahhoz kötelező.
De hiába koptatom itt a pofámat is, meg az ujjamat is, irgalmatlanul szét kéne verni az indexét minden f.szkalapnak, és kitörni a helyéről az indexkart. Úgyse kell neki. Nem tudom mit várok el másoktól. Úgysem lesz rend soha.
hawkeye 2010.02.23. 13:41:21
Majd ha egyszer megengedi apukád, hogy te vezessél, eredj el egy téli éjszaka pl. Erdély útjaira!
Ott majd megtudod, mire jó az első ködlámpa, még akkor is, ha nincs köd...
Ha nincs szerencséd, a 105 ezer forint többszörösét fizetheted ki.
Ha nagyon nincs, akkor majd halálos gázolásért lehúzol román börtönben 5 évet, azt is megbánod, hogy világra jöttél.
min 2010.02.23. 13:42:41
Körforgalmat előbb használni kéne tudnia népnek( főleg a kétsávosat) aztán továbbképezni magukat az irányjelző használatára
hawkeye 2010.02.23. 13:42:53
Azt megfigyelted már, hogy többnyire a 15 milla feletti autósok nem használják az indexet...?
DW73 2010.02.23. 13:43:54
bárisnya 2010.02.23. 13:47:17
Egyébként meg elsikkadt a büntiblog-lényeg, tessék komolyan venni a feladatot!
Részemről: leukoplaszttal a homlokukra ragasztott szemhéjjal üljenek a saját világító ködlámpájuk előtt egy derűs tavaszi éjszakán, alkonyattól pirkadatig.
csintapala (törölt) 2010.02.23. 13:47:31
qmanto 2010.02.23. 13:48:47
Komolyan nem ertem. Nem lehet hogy fenyerzekenyek vagytok??
min 2010.02.23. 13:51:41
DW73 2010.02.23. 13:52:54
Egyébként meg még ha én is lennék a hibás abban, hogy zavar, ha a hátsó világítást látod legalább 100 méterről, akkor nem gondolod, hogy a tiédet is látják és nem szükséges a ködzáró????
felfog6atlan 2010.02.23. 13:53:31
Igen
Igen
:)
Hozzátéve azt hogy 15 milla, vagy régen 15 milla fölöttiek, mert ma már érhet csak 3milliót egy bálna esmerci, attól még ugyanaz az emberfajta használja, csak a csóróbbik.
Büntetés: hanyattfekve kikötözni, vallatólámpát fölélógatni úgy 3-4 napra.
Indexeseknek meg ugyanez indexvillogással 5 napig.
DW73 2010.02.23. 13:53:54
min 2010.02.23. 13:55:07
Ha meredeken vág be a fény a kocsi elé az olyan szögben tükrözódik vissza ergo nem hiszem, hogy elvakíthat. Ami téged zavar az a nagyon felállított tompított és xenon lámpák.
csintapala (törölt) 2010.02.23. 13:55:31
Bírom az ilyen szélsőséges idióta példákat. Akkor ha Erdélyben jársz egy sötét téli éjszakán (biztos gyakori), AKKOR kapcsold fel a ködlámpát. Ettől még itthon a normális főutakon nem kell felkapcsolni, se nappal, se éjjel, se esőben. Csak ködben.
min 2010.02.23. 13:57:38
Pl. milyen qrva szar vékony csíkja van hátúl a nagyon menő audi Q5-nek? Picsa nem látszik belőle főleg ha fékez is közben
felfog6atlan 2010.02.23. 13:59:12
nem lehet. Csakhogy akit az éles fény nem zavar az menjen el szemészhez, mert így szokott kezdődni a szürkehályog.
min 2010.02.23. 14:01:02
Itthon is vannak útjaink (nem kevés)ahol bizony hasznos
qmanto 2010.02.23. 14:01:03
tudod van egy olyan syoveg a KRESZben hogy aszondja> Az utviszonyoknak megfleeloen kell megvalasztani a sebesseget.
Na nem piszkalni akarlak de nekem az jon le kodos idoben, hogy ha latok egy kozeledo hatso kodlampat akkor lefekezek.. es nem azt nezem h hol a feklampaja..
rossz gondolkodasmod?
2. Miert zavar ha 100 meterre elotted vilagit valami? ezzel az erovel az is zavarhatna ha 100 meterrel elotted megy egy auto fenyes nappal.
KaPé 2010.02.23. 14:08:07
qmanto 2010.02.23. 14:10:03
De valahogy nekem ez eszembe se jut..
De mindenesetre orulnek ha az emberek nagyreszenek ez lenne a legnagyobb gondja.
figyelni... jaj mogem ertek kikapcsolom a kodlampat..nehogy bants a a szemet..
Nem godolom azt h ez letfontossagu.
Mondtam sokkal nagyobb gond a szarul beallitott xenon vagy a nagyobb teljesitmenyu fenyszorok amik total elvakitanak..
De azon felhaborodni hogy valaki kodben nem kapcsolja ki a kodlampajat ha mogeernek ez egy kicsavart gondolatmenet szerintem.. vagy nem lattal meg igazi kodot..
Es elismerem h pesten a belvarosban tok felesleges kodlampa..
min 2010.02.23. 14:15:55
A fék és ködlámpa fényének így ugyanolyan erősségünek kell lenni tehát ha meglátod tökmindegy, hogy a fék- vagy ködlápát látod, mindenképp nagyobb figyelemmel kell közelítened
csintapala (törölt) 2010.02.23. 14:20:48
Igen, meg a reflektor is hasznos, mert jobban látok vele, csak a szembejövőt vakítja, ezért mégis szabályozva van, hogy mikor és hol lehet használni. A ködlámpa szintén zavaró, vagy zavaró lehet, ezért van szabály a használatára. Ennyi a lényeg, a többi mellébeszélés.
Nekem is van ködlámpám, de nem égetem indokolatlanul se fényes nappal, se éjszaka esőben. Akkor égetem, hogyha olyan sűrű köd van, hogy indokolt. Van józan paraszti eszem, el lehet dönteni. Pl egy kis pára az út fölött, az még nem köd, hogyha ellátok 2 kilométerre és látom a távoli kocsit meg a sima helyzetjelzőjét. A köd ott kezdődik, amikor a sima hátsó helyzetjelző már nem látszik csak 5 méterről. Akkor indokolt bekapcsolni elöl és hátul is a látni és látszani elvnek megfelelően, erre van kitalálva. Minden más esetben hülyeség és másokat zavar(hat).
44. § A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása .. (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
youlopukku 2010.02.23. 14:21:22
DW73 2010.02.23. 14:25:05
KCB 2010.02.23. 14:27:39
Aki pedig az indexet nem használja 3 egymás utáni kanyarban, attól szintén. (nem lenne bonyolult szűrni őket)
Nem kötelező vezetni, attól hogy jogosítványa van valakinek még ugyanúgy köteles betartani a szabályokat!
qmanto 2010.02.23. 14:40:29
Te lennel a hibas abban hogy teged (vagy engem???) zavar ha en latom a hatso vilagitast??????
Na most akkor mi van? Olvasd mar el a mondatod es elemezd nyelvtanilag.
amugy meg az hogy en latok valamit 100 meterrol lehet hogy a mogottem jovo nem latja... mert vak v mert nem figyel vagy mert telefonal es nem tud 2 fele figyelni vagy eppen szopjak.
na en befejeztem.
Alikam 2010.02.23. 14:48:26
Amikor nincs akkor ki kell kapcsolni.
Én ha ködlámpással találkozok ködmentes időben, akkor beelőzöm és utána rányomom én a ködlámpát.
Akkor elgondolkozik, hogy milyen ha az arcába tolják.
DW73 2010.02.23. 14:50:04
yanchi345 2010.02.23. 14:50:31
betépett felhasználó 2010.02.23. 14:54:39
ergo, nalam a kodlampa kulon alternatorrol muxik.
folyamatosan
feketebarany666 2010.02.23. 15:07:57
Persze ha az gyari, es nem valami mas utolagos vacak.
Szoval aki az elsot szidja az irigysegbol teszi, a hatsot hasznalo meg tenyleg menjen a ....ba.
Egyebkent az eszaki autokon gyarilag uinditas utan eg az elso kodlampa, csak az elso, semmi muszerfal vilagitas stb....
Akarki lehetek 2010.02.23. 15:09:45
min 2010.02.23. 15:12:13
44. § A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása .. (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
Csak, hogy kötekedjek...
Azt látom csak ha a látási viszonyok indokolják( sötét, eső, köd, akármi)
Azt nem, hogy a másik szemének zavarása nélkül!
Walter Melone (törölt) 2010.02.23. 15:19:07
"Egyebkent az eszaki autokon gyarilag uinditas utan eg az elso kodlampa, csak az elso, semmi muszerfal vilagitas stb.... "
Ne terjesszük már a hülyeséget!
A Saab, Volvó a rendes tompított világítást kapcsolja magától (ha olyan fokozatban van a kapcsoló) indítás után.
A ködlámpát ezeken is külön kell kapcsolni.
feketebarany666 2010.02.23. 15:23:08
Nekem meg volt norveg importbol 911-esem es az olyan volt.
vagyok59 2010.02.23. 15:30:54
Egy rosszul beállított lámpa az valóban szar.
donci2 2010.02.23. 15:35:27
donci2 2010.02.23. 15:40:38
donci2 2010.02.23. 15:41:47
váév építők (törölt) 2010.02.23. 15:49:12
nem legyökerezni kell amásikat, igenis hasznos télen-nyáron. azok a tahók, akik a másik seggében lógnak, azok érdemelnek büntit, mert az balasetveszélyes.
hawkeye 2010.02.23. 15:50:31
OK
Lényeg: az ottani utak széle olyan állapotban van, hogy sötétben kell a ködlámpa a lapos, terített fénynek.
Így látod csak a gödröket.
A többiben lényegében igazad van, szarjon sünt, aki pl. esőben ködlámpázik...
donci2 2010.02.23. 15:53:43
mojszipupi 2010.02.23. 15:56:35
min 2010.02.23. 16:00:48
felfog6atlan 2010.02.23. 16:07:22
Mostantól mindig égetni fogom a ködlámpát, és mindig kérni fogom másoktól is hogy égessék. Engem sosem zavart a napsütés sem, hát akkor a csori 21W...ugyanmár.
Másfelől akit zavar, az maradjon le, előzzön meg, kerüljön ki, vagy kerüljön el 500m-es körzetben, de legalábbis menjen szemészhez meg pszichiáterhez, mert mi az hogy zavar a vallatófény.
Ha véletlenül elütök valakit mert elvakít az előttem haladó, akkor az mondja el az előttem haladónak a baját. Aki meg azért anyázik mert 200 méterre lemaradva szüttyögök egy szintén szüttyögő ködzárós miatt, aki lusta kattintani, az beszélgessen el azzal a másikkal.
Kész.
Ködlámpára fel...
Ja, nem érdekel hogy mást zavar, engem sosem zavart, hát tuti a többiek a hülyék.
felfog6atlan 2010.02.23. 16:12:24
Egyébként sosem hittem hogy olyan droidok vezetnek, akiket nem vakít el a szembejövő 8 fénypontja (ködlámpa, eső, tükröződő útfelület), és infraszemükkel kristálytisztán látják is közben az út szélén Mari nénit aki az urát gyászolja. Tudom tudom, ha nem látok lassítsak hogy a közlekedési viszonyoknak megfelelő sebességgel haladhassak. Hát persze..
felfog6atlan 2010.02.23. 16:13:42
aki esőben vizes útfelülete megvilágítva jobban lát ködlámpával, annak irány a pszichiátria.
SZDSZPistike 2010.02.23. 16:15:18
Ez állapot, hogy ott is világosság legyen, ahol nem akarjuk!
arconfosom 2010.02.23. 16:16:46
]{udarauszkasz 2010.02.23. 16:21:09
Viszont itt Gyor-Sopron megye E-i reszen a lampa nelkuli biciklizes nepsport... Na, a lampa nelkuli bringasokat is buntetnem, egy 20ast elkernek toluk a helyzinen, minimum. Ha nincs nala annyi, mert elfroccsozte a kocsmaban, akkor johet a bringajaert a rendorsegre. Ha nem jon, akkor ado modjara behajtatni vele, + visszavasarolhatja a bringat.
min 2010.02.23. 16:23:56
Legközelebb lefotózom és láthatod.
min 2010.02.23. 16:26:14
A bringás rész jogos pluszs kiterjeszteném azon autósokra akik még ködben sem kapcsolnak fel semmilyen lámpát illetve este autópályán csak!helyzetjelzővel mennek. Na meg a szutyok első ledsorokat is törölném
]{udarauszkasz 2010.02.23. 16:36:05
Lawjer · http://bunti.blog.hu 2010.02.23. 16:37:29
daito 2010.02.23. 16:38:18
Meg szuttyog valaki 70-el a 90-es táblánál, akkor álljon be mögötte mindenki 50 méterrel 70-re? Mert Margit néni átmegy a szomszéd városba?
Másrészt mit sem érek normális követési távolsággal, ha valaki belenyomja a lámpáit a seggembe, mert utolért, és tologat. S mondjuk rosszul van beállítva a tompított, a ködlámpa. Advanced usereknél xenon, ledes szar, lézeres követő, kabinvilágítás. Ja, és ha tahó vagyok, mert nem hajtok azonnal árokba meghalás céljából, akkor villog is. Mert azzal egyszerűbb jelezni, hogy gyík vagyok, mint indexelni és szabályosan próbálkozni...
A fő probléma nem a xenon/ködlámpa/koszos lámpa, akármi.
Hanem az, hogy az autósok jelentős része úgy vezet, mintha csak ő lenne az úton, nem fogja, hogy ez társasjáték. Vagy fogja, csak a szabályokat alkalmazza tetszés szerint.
S ez párosul valami hihetetlen agresszióval, és ebből következő gyorshajtással, stílussal.
Persze ez tart addig, míg át nem megyek Romániába/Bulgáriába, és rájövök, hogy a magyar sofőrök fehér kesztyűs úrvezetők, akik még a wc-n ülve is KRESZ könyvet olvasgatnak.
porthosz 2010.02.23. 16:40:46
Egyébként meg az első ködlámpa is ugyanolyan baromi zavaró tud lenni, mert ugye mit is csinál az ökör ha tényleg köd van?
Felkapcsolja az első ködlámpát és rááll az előtte lévőre fél méterre, mert ugy van vele hogyha ő látja az előtte lévőt, akkor biztos az elől lévő is ugyannyit lát a ködben és miért megy ilyen lassan... A következmény meg az, hogy mivel az első ködlámpa általában jobban az autó szélén van mint a fényszóró, az előtte haladó jobb/bal visszapillantó tükréből ezerrel vakitani fogja...
Amúgy rosszabb hangulatomban én konkrétan az szoktam csinálni, hogyha egy ilyen idióta ködfényszóros jön mögöttem huzamosabb ideig, akkor amikor megelőz rátolom a távolságit aztán majd csak eszébe jut egyszer hogy ő is vakithat...
Jobb la Tor 2010.02.23. 16:49:11
amúgy meg ha 1 ködlámpás köcsög szaraxik előttem, beállok mögé és rákúrom a fényszórót, tisztán nevelési céllal, aztán 15 sec múlva megelőzöm és megkapja a vallató pirosat is, dzsasztforfan :) tök állat tahónak lenni...
Bartoki 2010.02.23. 16:54:17
Egyébként meg tényleg kúl - minden éjszakai rallye versenyen égő lámpasorral mennek az autók. :)
A hátsó már annál inkább zavaró - azt csak az ultra-brutál ködökre tartogatom (10-20m látótávolság), amikor már komolyan le kell lassítani (és esélyes hogy hátulról belémszalad valaki).
Ezt sajnos sokan akkor is begyújtják amikor épp csak esik egy kis eső, vagy leszáll egy 500 méteres köd. Az igazán profik természetesen az eső/ködfolt után is bekapcsolva felejtik.
Atomot nekik! :)
Bartoki 2010.02.23. 16:56:43
Pont erre jó a hátsó ködlámpa - ha begyújtod, akkor biztos lemarad. :)
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.02.23. 21:15:01
Nem azt, hogy kizárólag indokolt esetben szabad használni? Márpedig az, aki szándékosan használja, annak van rá indoka (pl. esik és a fényszóró fényét szerteszét szórja a búrára kiült sár, mégis szeretne látni az útból valamit)
A hátsót én akkor szoktam felkapcsolni, amikor az elôttem menô autó hátsó lámpáját a hárommásodperces követési távolságon belül veszem észre. Ekkor abból indulok ki, hogy a mögöttem jövô is hasonlóan lát, tehát vészes követési távolságba kerül tôlem mire észrevesz.
Az elsôt meg akkor, ha jobban látok vele olyan részét az útnak, ami az adott úton fontos. Autópályán ritkán fontos, jelzetlen peremû úton viszont igen hasznos az a plusz info, hogy mi van az árokban.
Akit meg zavar, az úgyis villant egyet, akkor meg lekapcsolom. Nem olyan vészes, nekem a kapcsoló a mûszerfalon van, amiképp a fénykürtöt is elérem, ha engem zavar valami.
tz1 2010.05.01. 16:43:12
2. Senkit sem vakít a ködlámpa, főleg a mai, alig hunyorgó verziók.(a ködzáró fény lehet zavaró néha, bár engem az sem zavar, meg pótféklámpa is van...) Gyakorlatilag semmire sem jók csak dísznek vannak - ködzáró fény ködben kivételt képez - és erre is használják a konzum homoszexuálisok.
3. Ezért nem használok ködlámpát.
4. Sokkal jobban zavar a feltekert tompított, ami még akkor is vakít ha állok!!! Azonban még egy ködlámpa sem vakított el, bár a gyártók igyekeznek ennek a kritériumnak is eleget tenni, mivel teljesen logikátlanul egyre magasabbra teszik az autón.
Az utolsó 100 komment: