Néhány éve olvastam Malota Lászlótól "A gyalázatosak szentélye" című, önéletrajzi ihletésű könyvét, ami a kispapok és az egyházi méltóságok titkos életére és képmutató erkölcsösségére húzza rá a vizes lepedőt. Többen rögtön botránykönyvnek kiáltották ki, még Gyulay Endre megyéspüspök is felszólalt ellene, pedig a mű csak egy átlagos regény határait súrolta szerintem. Rengeteg dolog kimaradt belőle, amit az ateisták bőszen hangoztatnak: hogy a papok nem veszik komolyan a cölibátust, vagy hogy nem kevés köztük a meleg, a pedofilokról már nem is beszélve. Persze amikor ezt valaki felhozza, rögtön ő lesz az eretnek, aki próbálja befeketíteni az egyház jó hírnevét.
Aztán egyszercsak kibújik a szög a zsákból... Németországban országos pedofilbotrány robbant ki, amikor kiderült, számos katolikus iskolában szexuálisan zaklatták a diákokat, köztük konkrétan kiemelve egy 14 éves kislány esetét.

Furcsa! Mikor felesküdtek, Isten előtt tett ígéretükben vállalták a cölibátust, de úgy tűnik mégsem tudják a farkukat a gatyájukban tartani. Mi az eretnekség, ha nem ez?

Érdekes tény, hogy az Újszövetségben nem található olyan intelem, amely alapján egyházi hivatal gyakorlása nőtlenséghez lenne kötve, csupán a közösséghez való tartozás, a szilárd meggyőződés, a hitvalló magatartás és a vezetői rátermettség számít. Több, mint egy évezreden keresztül az egyházi hivatal vállalásának nem volt előfeltétele a nőtlenség. Voltak nőtlen és házas papok is egyaránt. Csak az 1139-es II. Lateráni Zsinat kötötte már össze az egyházi hivatal vállalását a nőtlenséggel.

Talán megoldás lenne a felesleges szexuális energiák levezetésére, ha újból engedélyeznék a házasság intézményét a katolikus papok körében, pont úgy, ahogy az alanyi joga például egy reformátusnak. Arról meg már nem is beszélve, hogy hány gyermeket lehetne így megkímélni a szexuális játékoktól és az ezzel járó, életre szóló emlékektől.

HOGYAN BÜNTETNÉD A GYEREKEKET SZEXUÁLISAN ZAKLATÓ PAPOKAT?

Meg kell akadályozni, hogy megismétlődhessen az ehhez hasonló eset. Kasztráltatni az összes érintett papot!

"A bűnösöket ki kell zárni, és átadni a világi hatóságoknak, hogy büntessék meg vérontás nélkül" by egyenlítő

A legtöbb kommentelő a cölibátus eltörlését javasolja, ami bizonyos (de nem minden) esetben megoldás lehetne.
"ha a colibatus eltorlesevel csak 10, vagy akarcsak 1 gyerek megmenekul a megeroszakolastol, akkor mar megerte" by ]{udarauszkasz 

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr771765836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyéves Önkéntes 2010.02.18. 09:37:29

seggbek.ratnám a pápával sorba mindegyiket.
Évszázadok óta ettől hangos a katolikus egyház, a nyáj meg továbbra is özönlik a templomokba.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.02.18. 09:45:31

A megelőzés fontosságára hívnám fel a figyelmet: a reverenda felvételével egyidőben kéretik a golyókat leadni.

peppermint 2010.02.18. 09:47:00

@terasz9: :-)))))
Szerintem is ez az egyetlen célravezető megoldás!

movhu 2010.02.18. 16:15:57

Sőt én tovább megyek annál, hogy nem kötelező a cölibátus. Az újszövetségből figyelmes olvasóknak kitűnik, hogy több első századi egyházi vezetőnek felesége volt. Amikor az ezekre(vezetőkre) vonatkozó követelményeket taglalja a Biblia, akkor csupán ez egynejűséget jelöli meg, mint szükséges dolgot.
Valljuk be őszintén, hogy sok családot érintő hitéleti kérdésben nem is lehet megfelelő rálátása annak, aki nem élt még nővel, és nem tudja milyen az.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.02.18. 16:16:03

Heti rendszerességgel, gumikalapáccsal csapkodni a golyóikat a mise végén.

]{udarauszkasz 2010.02.18. 16:16:19

Sztem ez a colibatus egy nagy baromsag. Ha nem lenne, biztos, tobb meggyozodeses papja is lenne az egyhaznak, es a szexualisan (is) kiegyensulyozott vezetok se artananak az egyhaznak. Kevesebb lenne a pedofilia, es az egyhaz nepszerusegenek is hasznalna.

]{udarauszkasz 2010.02.18. 16:18:20

movhu: ott a pont. nem veletlen, hogy mas felekezeteknel, es a zsidoknal sincs colibatus. Az egynejuseg meg nalam is bejon, monogam tipus vagyok.

ügyfélszolgálatos 2010.02.18. 16:19:03

@]{udarauszkasz: Jó név! Szereted Kir Bulicsov regényeit?

]{udarauszkasz 2010.02.18. 16:34:43

@ügyfélszolgálatos: egyszer regen olvastam, ugy 23-24 eve, kicsi voltam meg, 8-9 eves talan... Csak ezt az 1 konyvet olvastam, de a litvan szarmazasu urhajogepesz neve valahogy megmaradt:)

sergei 2010.02.18. 16:35:02

"életéről és képmutató erkölcsösségéről húzza le a vizes lepedőt"

Ha már közhely, akkor legalább ne keverj össze kettőt...

peca1000 2010.02.18. 16:35:52

A cölibátust az egyházi vagyon elaprózódásának megakadályozása miatt vezették be. Semmi köze a valláshoz.

Jó felfogott érdeke az egyháznak, hogy a cölibátust megtartsa, különben nem lenne hatalmuk.

A kasztrálás nem rossz ötlet, hiszen a töküket hivatalosan csak hugyozásra használhatják, nics szükség a golyókra :)

T mint T 2010.02.18. 16:42:13

peca100 ellotte, amit irni akartam.

Igen, azert vezettek be, mert igy hatekonyabban tudnak a csalad nelkuli papok az Anyaszentegyhaz javara haracsolni (bucsucedulak, adomanyok gyujtese, oroksegek felkutatasa es megszerzese). Nem veletlen az a rengeteg kincs, ami a Romai Katolikus, illetve az Ortodox (pravoszlav) egyhaznal felhalmozodott - merthogy ott is ez a trendi.

teddybear01 2010.02.18. 16:42:25

@peca1000: Csak sajnos előírás, hogy kasztrált nem lehet pap. Ha valaki megszabadítja a már felavatott papot a golyóitól, az egyháznak fel kellene menteni a papi hivatás alól.

zoldra (törölt) 2010.02.18. 16:43:09

Gratulálok! Mennyire ostobák vagytok...

Hebes 2010.02.18. 16:48:10

"Mit érdemelnek a pedofil papok?"

Na ugyan mit? Vagy talán ha egy pedofil éppen pap, az enyhítő körülmény?

Ki kell végezni mindet! A buzikkal együtt!

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.02.18. 16:50:57

Mindenkinek ajánlom A. W. Richard Sipe: Celibacy in crisis c. könyvét.
Amúgy: ha a cölibátus megszüntetése önmagában megoldás lenne, akkor a világiak közt nem volnának pedofilok. De vannak. Vagyis, a probléma kicsit összetettebb, habár van köze a cölibátushoz.
A helyzet sajátossága abban áll, hogy a katolikus papság rengeteg dologban megmondja a frankót, és ennek alapján azt várnánk, hogy aki másokon normákat számonkér, az szíveskedjen már erkölcsileg jóval az átlagpopuláció fölött lenni, úgy testületileg. De nincs (azaz nem testületileg). A disszonancia feloldhatatlan, a felháborodás meg pont ugyanolyan, mint amikor a helyi rendőrfőnökről derül ki, hogy éjszakánként rablógyilkolni jár, a főnökei meg tudtak erről és falaztak neki.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2010.02.18. 16:53:52

@peca1000:

Te csak félig vagy hülye, netán egészen? Az egyházi vagyon nem aprózódhat el, mivel a papok ott praktizálnak, ahová kinevezik - legtöbbször áthelyezik - őket. Nem tulajdonosai, csak kezelői az adott plébánia javainak. A cölibátust épp azért vezették be, hogy ne alakulhassanak ki klánok (mint pl. a reformátusoknál Hegedűsék), a magas rangú egyházfik ne testálhassák utódaikra a pozíciót, és a vele járó jogokat, kiváltságokat...

Ezen keresztül pedig perspektívát, felemelkedési lehetőséget jelentette a póri sorból. Nagyjából az egyetlent.

Ha már mindenképpen történelmi kontextusba szeretnénk helyezni a dolgokat...

peca1000 2010.02.18. 17:05:17

@"the dragon": Ha lehülyézel akkor te egy faszkalap vagy. A többi amit írtál lehet, hogy igaz. Én is csak hallottam amit írtam.

szolid_mercis 2010.02.18. 17:07:47

Pál apostol így írt még az ősidőkben:

"A kik tiltják a házasságot, sürgetik az eledelektől való tartózkodást, [Kol. 2,16.] melyeket Isten teremtett hálaadással való élvezésre a hívőknek és azoknak, a kik megismerték az igazságot."

Ezt akkor a kereszténység ellenségeinek címezte, ma sajnos már a kereszténység(katolicizmus) vezetőire érvényes.

egyenlítő 2010.02.18. 17:10:29

1. Kasztráltat nem lehet pappá szentelni.

2. Aki a fiúkhoz, vagy a gyermekekhez vonzódik, azon nem segít a házasság.

3. Gondolom, nem azért mentek papnak, hogy kiélhessék magukat. Néhányan inkább azért, mert felismerték a vágyaikat, és azt hitték, hogy papként könnyebben elnyomhatják, más irányba terelhetik. Sokaknak nem sikerül.

A bűnösöket ki kell zárni, és átadni a világi hatóságoknak, hogy "büntessék meg vérontás nélkül" :-)

szürke_tag 2010.02.18. 17:12:51

Fertő ez az egész paposdi dolog ahol beteges emberek, kiélik perverz vágyaikat. Golyót nekik cserébe az övékért, amit elkel küldeni a Vatikánba.

Bandibacsi34 2010.02.18. 17:13:26

@peca1000:" A kasztrálás nem rossz ötlet, hiszen a töküket hivatalosan csak hugyozásra használhatják, nics szükség a golyókra :) "
De kellenek a golyok. Pápa is csak akkor lehetsz, miután leellenőrizték a golyóidat!!!
Berakni őket seggbekúrós börtönbe!!!!!
Amúgy az Ellenreformációig minden főpapnak (pápának is néha a Borgiák esete pl.)volt ágyasa(jobb esetben csak egy és nő)....

JeffreyD 2010.02.18. 17:14:58

@T mint T: @"the dragon": Az anyagi javak csak egy része, de dragonnak is igaza van a hatalom is fontos dolog volt a cölibátus bevezetésében:
"A szerzetesség befolyásának hatására gyakorlattá vált az Eucharisztia (úrvacsora) vétele előtti éjszakán a nemi élettől való tartózkodás. Mivel a nyugati egyház szorgalmazta az Eucharisztia naponkénti megünneplését, ez a nős papok számára kemény következménnyel járt: szinte folyamatosan önmegtartóztatásban kellett élniük. A IV. század végén a nős papok számára törvénybe foglalták, hogy a szentmise bemutatása előtti éjszakán önmegtartóztatóan éljen, ugyanakkor megkívánták, hogy a házastársával szeretetteljes együttélésben éljen. A gyakorlatban az önmegtartóztatási törvényt nem lehetett keresztülvinni, ezért fordult az egyházi felsőbbség, mint utolsó eszközhöz, a házasság tilalmához. A cölibátus ideológiai alapját a "rituális tisztaság" képezte. A bevezetéséhez hozzájárult még, hogy a házasságnak nem nevezhető kapcsolat mellett az egyházi visszaélések (simónia, anyagi javak hajszolása, lelkipásztori munka elhanyagolása) is terhelték a papságot."

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.18. 17:18:34

@sergei: Kösz, javítva!
@egyenlítő: A harmadik pontot nagyon adom...

vincere 2010.02.18. 17:26:56

én kasztrálnám őket. ha ezt nem lehet, természetesen az adott ország igazságszolgáltatásának kitenni azonnal, és nagyon súlyos (több évtizedes) börtönbüntetést adni a pedofiloknak. ha vki pedofil, nem érdekel, h. pap vagy nem. ez az egyik legsúlyosabb bűn, amit ember elkövethet.
tudtommal a börtönökben is a rabok szinte kiközösítik a pedofilokat, mert az már olyan bűn, ami ésszel nem is fogható fel.

egyébként én is engedélyezném a házasságot a katolikusoknál is. úgyis vannak olyan szerzetesrendek, ahol ez fel sem merülne, és nem is élne vele mindenki, de legalább aki szeretne nővel élni, attól még lehetne pap.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.02.18. 17:30:46

A cölibátus eltörlése valóban értelmes és hasznos megoldás lenne a JÖVŐBENI hasonló esetek megelőzése érdekében. A már megtörtént és legalább belső vizsgálat útján igazolt esetek elkövetőit viszont azonnal meg kell fosztani papi tisztségüktől, kiátkozni őket - ez gyakorlatilag a legsúlyosabb jogfosztottságot jelenti az egyházon belül -, majd annak rendje és módja szerint feljelenteni őket a rendőrségen. Majd a sitten kipróbálhatják a másik oldal élményeit is. De persze az egyház belülről rothad, hivatkoznak a papi titoktartás kötelmére, meg a bánat tudja, mire, és a bűnösök még papként is tevékenykedhetnek tovább. Pedig ők tisztségviselők, elöljárók, akiknek tisztában kellett lenniük, hogy a tettük köztörvényes bűncselekmény, amely ellen a többi pap hallgatása mögé bújni mocsokság, és ők nemcsak tudatosan követtek el mocsokságot, a kiemelt felelősségük és közösségformáló hatáskörük birtokában, hanem még méltónak is érzik magukat a papi munka folytatására. Ezek szemetek.

]{udarauszkasz 2010.02.18. 17:34:10

az egyhazi vagyon elaprozodasa nem lehet mentseg a colibatusra, mert a papnak vannak egyeb hozzatartozoi, rokonai, baratai...stb.
Viszont ha a colibatus eltorlesevel ha csak 10, vagy akarcsak 1 gyerek megmenekul a megeroszakolastol, akkor mar megerte. Es aki a papsag moge menekul, az kint a vilagi eletben esetleg hamarabb leleplezodik, megkapja a buntetest, ami jar neki. (seggbekuros borton, pl.
@Hebes: ) azert a homokosokat nem emlitenem egy lapon a pedofilekkel, mert legtobbjuk a kolcsonos elvezet kereteben csinalja, amit csinal, de a pedofil viszont nem. Es ez NAGY kulombseg.

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.18. 17:42:49

Éhes disznó makkal álmodik.

Minden adott: a papok éhes disznók, törpe minoritás az, aki komolyan gondolja, a többiek meg szenvednek, mint a kutya. És a hiányukat perverziókkal vezetik le.

A cölibátus a legképmutatóbb intézmény, amit a felsőpapság pénzéhsége és hatalomvágya hozott létre, és tart fenn. Luther nem véletlenül lázadt fel a rendszer ellen: ha jól tudom, egy kiugrott apácát vett feleségül.

A válasz tehát: mit érdemel a pap? Apácát! Mindkettőnek jobb lenne így, meg egyébként is azt csinálják.

Mit érdemel a pedofil pap? Ha már elkövette, akkor törvényes számonkérést, pert, ítéletet, letöltendő fegyházat, és ha lehet, akkor 10 percre nézzenek félre a rendőrők, amikor a megrontott gyerekek apukái bejönnek, és levágják mindkét fülét, betömik az orrába, és a lábairól letépett körmöket a "bűnös szerszámba" tövig belenyomják oldalról.

Zoltan895 2010.02.18. 17:44:16

Ezzel csak az a baj, hog pedofil szdsz-esről mindeki tud (le is tartoztatták, a 6. ker-ben volt képviselő) de papokról csak hír van, valójába sosem tartoztatnak le senkit. talán mert a hírek 99%-a nem igaz. Nekem legalábbis gyanús, hogy minidg cask távoli országokba nvan ilyen, az usaban gondolom meg azt irják, hogy eu-ban pedok... (ez a német hir az eddigi legközelebbi) de ténylegesen letartoztatott pedorol csak egy szdsz-es képviselöröl tudok, hirt irni meg bármiröl lehet.

donci2 2010.02.18. 17:45:31

Emlékeztek még a "szakállas bácsi" utalásra? Ki is mondta ezt?

Mezőbándi 2010.02.18. 17:50:23

A Biblia tartalmaz erre alkalmazható szentírást. Márk 9:42-ben mondja Jézus:

"A ki pedig megbotránkoztat egyet ama kicsinyek közül, a kik én bennem hisznek, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakára, és a tengerbe vetik."

A "megbontránkoztat" jelentése itt nagyjából az, hogy olyat tesz, amivel megingatja egy őszinte ember (gyerek, de alkalmazható gyermekien őszinte hítű emberre is) hitét. Megbotránkozatja, vagyis elgáncsolja, tudatosan "botlását okozza" a hitben.

A rájuk bízott gyermekek ilyen megalázása, kihasználása egy olyan személy részéről, akinek példát kellene mutatnia a hitből (is) kimeríti a fenti kategóriát.

Tehát a büntetés: malomkő és tenger.

Iovianus 2010.02.18. 17:52:12

@Felicitasz:
Végre egy értelmes komment.
A cölibátus eltörlésével az egyház megroppanna, ha nem összeomlana, olyanok lennének mint ma a reformátusok, sehol sincsenek már.

Tegyük már hozzá, hogy a média sokkal jobban felfújja ezeket a híreket, pont azért, amit vki írt is, hogy egy pap az emberek segítésére teszi fel az életét, és erre kis részük homlokegyenest ellenkezőt tesz. Ez így kirívó, míg egy buszsofőr pedofilsága nem hír.

Az ilyeneket ki kell zárni és keményen megbüntetni. Legyen inkább kevés papunk, de azok tényleg feddhetetlenek legyenek! Csak a pedokat meg ferdéket kellene kasztrálni...

A mai egyház tárgyalásakor meg felesleges és nagy homályra vall búcsúcédulákat emlegetni...

És ne feledjük, hogy az egyházi iskolák a legjobbak közt vannak. Nem a pedofilság miatt, amit egy paptanár elkövet a tanári karból, hanem a többi tanítói hivatása miatt.

Nagyon egyoldalúak vagytok ma!

satho 2010.02.18. 17:56:41

Háát igen és még mindezek mellett a fehér csuhás főszélhámos az elefántcsont toronyból még szorgalmazza, hogy az abortuszt tiltsák be az óvszerhasználatról nem is beszélve (éljen az AIDS, szifilisz, hapatitisz és társaik). Agybetegek ezek is mind, de persze a birka nép ezeknek adja adója egy százalékából a legtöbbet ( 3 milliárd ft.).

Na erről ennyit....

redrick 2010.02.18. 17:56:48

Lofaszt se tudtok semmirol, csak pofaztok. Mindenestre ha kihuzzak a seggetek alol a szaros panellakasotokat, majd ne felejtsetek el idonkent egy pohar forro teat, meg ingyen ebedet kerni a legkozelebbi kereszteny paptol. Adni fog.
Mellesleg hallott mar vki olyat, hogy mondjuk a Szent Mozes Misszio konzerveket oszt a raszoruloknak? Vagy a David Gyermekei Segelyszervezet lepras neger gyerekeket fogad be szomaliaban? Persze, hogy nem. De igazatok van, le kell rombolni a kereszteny egyhazakat, a helyet meg soval beszorni. Alljatok csak be a korusba, ennek az elbaszott vilagnak mar ugyis kurvara mindegy.

tundrazuzmo (törölt) 2010.02.18. 18:17:05

@redrick: No ne emelkedjünk oly nagy erkölcsi magasságokba ejj! Tényleg ingyen ebédet ad az a pap? Saját fizetéséből? Ha igen, akkor le a kalappal. De ha az állami pénzből "jótékonykodik", akkor miről beszélünk? Az az mi pénzünk! Azt a pohár forró teát és ingyen ebédet akkor én adtam a rászorulónak!

És ne tessék már példálózni a karitatív szervezetekkel! Az erkölcsi vétségekre, sőt egyházi és világi törvényekbe ütköző köztörvényes bűncselekményekre nem jelent bocsánatot a karitatív tevékenység! Le kellene már számolni a mindenáron egy és oszthatatlan anyaszentegyház pápai lázálmával! Nem kellene a látszategység miatt megtűrni a pedofil, homokos, és egyéb köztörvényes egyházfikat! Ha a pápa és a felsőpapság következetesen fegyelmezne, és kizárná a vétkeseket, akkor az egyház karitatív intézményei is hitelesebbek lennének!

Ja, és nem vagyok egyházellenes, nem kell lerombolni a keresztény egyházakat. Csak meg kell akadályozni a köztörvényes erkölcstelenségek beszivárgását. Mert ha nem tud erkölcsösen élni, akkor mi értelme az egyháztagságnak? Buzulni ateistaként is tud, és legalább nem fenyegetik kárhozattal. De aki hívő keresztény akar lenni, azt nem kellene ilyen nyilvánvalóan gyomorforgató botrányokkal elidegeníteni az egyháztól. Megmondjam, hogy ki rombolja a katolikus egyházat? Saját tagjaik, és vezetőségük. Már jónéhány száz éve!

Rob67 2010.02.18. 18:23:07

Lássuk be, az egyház megérett a lebontásra.
Istenben hinni enélkül a bíborba-aranyba öltöztetett ingyenélő bagázs nélkül is lehet.
Ez személyes kérdés.

Rob67 2010.02.18. 18:41:48

@redrick: A szavaidból és a stílusodból ítélve azért a hitről és a keresztény értékrendről még lenne mit tanulnod :)

]{udarauszkasz 2010.02.18. 19:01:30

@Iovianus: pedig szerintem a colibatusnak semmi ertelme nincs, a szexualitas ugyanugy hozzatartozik az ember lelki-testi-szellemi egyensulyahoz itt a Foldon, mint az etel, ital, es a tudas gyarapitasanak igenye.

]{udarauszkasz 2010.02.18. 19:03:25

Itt nem feltetlenul az egyhazzal van a baj, csak nehany intezmenyevel. szerintem a colibatus felfuggesztese, vagy eltorlese nem jelentene a veget.

gogo boly 2010.02.18. 19:05:27

Ök is csak EEEEmberek voltak vmk pedofil isten szolgajja mindig volt van lesz!

]{udarauszkasz 2010.02.18. 19:10:57

ha mar colibatus: a pedofil papoknak elkuldenek egy ilyet: www.youtube.com/watch?v=NkpZ84g7M3s kicsit elgondolkoznanak a teremtesen, hogy mennyire ok a teremtes koronai....

gogo boly 2010.02.18. 19:12:57

@Rob67: Nezz bee a kronikakba 1100- 1200 között! A szentföldön Isten neveben hany tizer ember,lelket,gyilkoltak le a Kereszteny Ertekrend miatt???????????????????

PzKpfw 2010.02.18. 19:47:30

nem pedofilok, csak kicsit türelmetlenebbek az átlagnál.

dr.Bernardus 2010.02.18. 21:29:25

@Iovianus: olyanok lennének mint ma a reformátusok, sehol sincsenek már.

Márpedig én reformátusként valahol vagyok, és ha valahol vagyok, nem lehetek sehol. Meg az a 75 millió református hívő se lehet sehol, ha valahol van. Nem kell ez a pázmányi lendület.

Madhunter 2010.02.18. 22:26:19

Mindenesetre az első pápának, Szent Péternek is volt anyósa, bár úgy rémlik mintha özvegy lett volna (nem az anyós). Szóval valóban nem volna előzmény nélküli ha akár a pápa is nős lenne.

]{udarauszkasz 2010.02.18. 22:29:16

@Madhunter: Sot, noi papa is volt mar allitolag.

ügyfélszolgálatos 2010.02.19. 00:27:03

@]{udarauszkasz: Nice! Nálam nagy kedvenc az a könyv még ma is.

Bandibacsi34 2010.02.19. 18:20:42

@gogo boly: A XX. században hány 100 millió embert gyilkoltak le az ateista értékrend miatt?????

Dekatlon 2010.02.19. 19:54:02

Engedjétek hozzám a kisdedeket (Mk 10,13-14)

Csak rosszul értelmezték...

Káposztap 2010.02.20. 14:30:25

Volt oka , annak hogy nem házasodhattak a papok. Az kb sokszázéves BKV botrány szüleménye volt. Rengeteg visszaélés volt , pl örökölhettek egyházi rangokat(és ezzel bevételeket meg hatalmat), illetve akkoriban emiatt ez egyfajta hit nélküli karrierizmusba is fulladt. Abban egyetértek, hogy ennek már többszáz éve nincs létjogosultsága. De az mindenképp érdekes hogy nagy szabadságjog harcosok akik törökülésben sztrájkolnak azért hogy meleg bálnák fogadhassanak örökbe elárvult pelikánfiókákat, azok miért nem tudják ezt úgy tekinteni (cölibrátust nem a pedofíiliát) mint egy hülye közösség hülye belső elhatározása, amihez ha nincs kedved akkor nem kötelező. Amúgy tény, hogy a cölibrátus elég komoly visszatartó ereje miatt elég deviáns emberek tudnak bekerülni katolikus papnak.

dukeekud 2010.02.20. 15:57:38

"Mit érdemelnek a pedofil papok?"

"köztük konkrétan kiemelve egy 14 éves kislány esetét."

Ez az egesz csak a szokasos gyulolet media altal krealt dolog.
Eloszor is honan veszik igy elojaroba,hogy egy pap,egy ember pedofil sexualis iranyultsagu,ezt maximum egy pszihologus tudna eldonteni.

Ezenkivul pedig egy pedofilt egyaltalan nem vonz sexualisan egy 14 eves ember.
Mar it megbukik az egesz kitalacio.Egy atlagos pedofil sexualitasu embert a maximum 6-8 eves gyerekek vonzanak sexualisan.
Amugy keresztenyseg sex ellenesege szerintem is iszonyat nagy baromsag.Kulonosen,hogy pusztan csak anyagi erdekek miatt vezettek be.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2010.03.06. 18:13:43

A pedofil papok megérdemlik Isten büntetését. Megérdemlik, hogy kiderüljön számukra, egyházi dogmáik igazak,s egy elsunyított pert követő felmentő ítélet, de még egy beavatott paptársnak tett, megbánást nem - vagy csak színleg- mutató gyónás sem menti fel őket az örök kárhozat alól. Ez igazi, frappáns, személyre szabott büntetés volna, de nem elégítené ki a vért kívánó tömegeket. talán szép gesztus lenne a bizonyítottan (!) gyermekmolesztáló állatokat pár napig volt áldozataik irgalmára, vagy éppen bosszújára bízni, majd bevágni őket egy életre a sittre. Nem nem 5-8 év, jó magaviselet, megtérés, börtön-interjúk: valós életfogyt.
süti beállítások módosítása