4es metró, Margit-híd, Petőfi Sándor utca... Ki ne tudná folytatni a sort azokról a fejlesztésekről, amelyek javában zajlanak a fővárosban. A városvezetés odabaszott rendesen, de meg lehet őket érteni. Jönnek a választások, kellenek a jól csengő számok, kell a kézzel fogható matéria. Ezekhez csaphatjuk a kisebb-nagyobb sztrájkokat, az agyament forgalmi rend változásokat, meg a zöld szemes ostorosokat megszégyenítő közlekedési kultúránkat és kész a reggeli közlekedési káosz.

Idegbeteg vagyok megint, de nem indulok el 10 perccel hamarabb, hogy a sokszori rossz példán okulva, ma beérjek már időre. Ez az én harcom, egy perverz, megnyerhetetlen versengés önmagammal.

Déli mellett el, Krisztina-körút. Jobb oldali sávban végeláthatatlan kocsisor, bal üres. Nagy a csábítás, de tudom, hogy az kanyarodik az Attilára, nem lenne etikus az utolsó pillanatban a záróvonalon átpofátlankodni. 15 perces araszolás és már látom, hogy a versenyzők közel 50 százaléka nem így gondolja. Már bőven a záróvonalon, néha index és köszönetnyilvánítás nélkül át, övék a világ. Én is beengedek vagy kettőt, majd egy kis csiki-csuki a harmadikkal, aki nem akarja megérteni, hogy őt már nem szeretném. Aztán majd összeszarom magam, mert vagy 120-szal a síneken elsuhan mellettem egy Q7-es. Ezen felbátorodva többen követik példáját, sőt két igazi vagabund a Mészáros utca kereszteződésben a dupla zárón, balra kanyarodási lehetőség nélkül becsűr balra az Alagút felé. Szembe jövő 70 körüli bácsi eszeveszetten keresi a dudát, hogy nagy ijedségében tülkölhessen már egy jót, de nem találja. Már mindenfele nézek, a faszom sem tudja, honnan várható a következő attak.

Kicsit versenyzek egy Renault-val a Tabán mozi előtt, aki szintén a síneken érzi jól magát. Idegenben jó az x, még mielőtt felkenődne a szembe jövő villamosra, beengedem. A vérnyomásom 200 felett, az agyfasz kerülget, megállok a Tabánban és elszívok egy cigit.

Közben azon gondolkodom, hogy ilyenkor hol a tökömben vannak a rendőrök. Mert hogy nem a babakocsimat keresik, az szinte biztos...

MIT ÉRDEMEL A SOFŐR, AKI FITTYET HÁNY MINDENRE ÉS MINDENKIRE?

Váljon egy napra fekvőrendőrré!!!

A megoldás, hogy nem engedem be, vagy ahogy liksoft fogalmazta meg: a rendszámtáblákra helységmegjelöléseket, ha vidéki beengedem, ha pesti, akkor csak ácsorogjon és indexeljen...

Több jó ötlet volt. Végül AvgDvl alapötletét és Csibicsabi finomítását fogadjuk el, miszerint kapjanak büntetőpontot! Bizonyos számú pont után ideiglenes jogosítvány bevonás, majd kötelező oktatás és csak utána mehetnek vissza a forgalomba.

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr491705448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.01. 08:49:16

Ugyanez megy az Attila út Alagút utca kereszteződésben, ahol az egyébként tök üres, egyenesen, Erzsébet-híd felé továbbmenő sávban 4-5 autó ácsorog, hogy a következő balra zöldnél befurkóskodjon az alagútba.

Károly krt. Erzsébet hídra forduló sávja dettó, a Kálvin felé menő sávban kényelmesen elmennek az elejéig, majd feltartják azt is, aki olyan szerencsés, hogy egyenesen kell mennie, amerre éppen lehetne, és megvárják, amíg jön egy kevésbé éber kalapos igniszes, vagy egy sminkelő, és minden irányjelzés vagy köszönet nélkül eléfárad.

Ugyanezek azok, akik zebránál még csak nem is lassítanak, a BKV elsőbbségét meg, ami amiatt a 60-200 ember miatt van, akik a buszon heringben állva várják, hogy végre kiszállhassanak a hidegbe, pont leszarják.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.02.01. 09:19:40

Roosevelt tér körforgalom. Belső sávból rendszeresen bepofátlankodó a Lánchídra tartó, tömött külső sorba.
Az ilyeneknek kívánom, hogy addig pörögjenek a körforgalomban, amíg el nem szédülnek...

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.01. 10:43:22

Gyerekek! Ott a Big Ben, ott meg a Parlament. A Big Ben, a Parlament, még mindig a Big Ben és a Parlament...

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.01. 11:25:12

@Amphiprion Ocellaris: a Roosevelten az a pozitívum, hogy legalábbis nyáron, ott áll két rendőr, és ha meglátják, hogy valaki már a záróvonalon sorolt be a híd felé, akkor intenek, hogy méltóztasson tenni még egy kört, és írja fel 100x a táblára, hogy "nem pofátlankodom be többször". Robogóst, taxist, senkit nem kímélnek, mindenki kap egy Bünti kört. Penalty :)

AvgDvl 2010.02.01. 14:08:43

Büntetőpont, 3 után jogosítvány OFF - örökre.

Másik kedvencem, akik beragadnak a kereszteződésbe, ahová be sem mehetnének, ha nem képesek azt biztonsággal elhagyni.

Rocky 2010.02.01. 14:20:35

Próbálom az ilyen parasztokat büntetni én is...

A feleségem mindig szól, hogy egyszer meg fognak verni...

Pedig 185cm és 90kg vagyok és nem Colombo!

Rocky 2010.02.01. 14:22:58

Kereszteződés:

Nem hajthatna be, mert nincs tovább
Nem hajtok be, mert nincs tovább
Ő behajt, ha nem tud villog, dudál, h miért nem hajtok be!
Quasi miért tartom ÉN fel őt?!

Hiába, ha az ember fontosabbnak és felsőbbrendűnek érzi magát másoknál, akkor a gondolkodásmódja is teljesen megtekeredik!

A nyakukat kellene kicsit megtekergetni...

Doki1127 2010.02.01. 14:29:25

ahogy redrick mondaná/írná, vascső de jó vastag

sok kibaszott szarházi paraszt, itt Spanyolországban bazdmeg 2*4 sávos autópálya, egyik kijáratnál 3-4 km-es kocsisor, NEM előző és elöl bepofátlankodó, hanem szépen kiváró. ja és azon már meg sem lepődök, hogy Q7 vagy X5-ből öltönyös úriember kiszálló és előre köszönő...

Rocky: ugyanezt próbálom én is csinálni, amikor otthon vagyunk, és a feleségem beszól, jó mondjuk nálunk ott ül a gyerek hátul, a másik meg nemsokára jön:)

Franky4fingers 2010.02.01. 14:30:09

Erre volt jó megoldás régebben a Roosevelt téren: A lánchídra bepofátlankodókat a rendőr kiintette és továbbküldte őket még egy körre...

(Annyira európai megoldás volt, hogy a balkanistic rendőri vezetés megdöbbent, majd beszüntették...)

Szóval a bünti: beterelni egy egyirányúba, ahonnan csak bazi nagy kerülővel tud a sorba visszaállni. Vagy. Rendőr megállítja: Jó napot. Nem kérek sem forgalmit, sem jogosítványt, csak kiosztok 15 perc büntit. Addig itt kell állnia. És tehetetlenül nézné a bazinagy kú7ből, ahogy a Suzukis mammer elhalad mellette.

Rocky 2010.02.01. 14:35:40

@Franky4fingers:

jaj azt nem lehet mert a személyiségi jogai sérülnek...

Rocky 2010.02.01. 14:36:45

Mostanában a Szőlő utca végén is állnak a buszsávozást büntetendő az Árpád híd irányában!

csubicsabi 2010.02.01. 14:56:18

@Amphiprion Ocellaris: "Roosevelt tér körforgalom."
Talán csak annyit módosítánék ezen, hogy a Roosevelt tér nem körforgalom, de ettől függetlenül pontos a leírás. :)

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.02.01. 14:58:36

@csubicsabi: Jogos.:)
Sajnos mostanában a rendőröket se látom arrafelé. Biztos fáznak...

Kyletroy 2010.02.01. 15:05:23

Miért teszik ezt ezek az autóstársak? Mert hagyjuk.
Sokszor drukkolok ilyen esetben (a sorban araszolva, szorosan az előttem poroszkálóra tapadva), hogy senki ne engedje be a parasztot.
Ha mindenki így tenne és másfél órán keresztül a sor elején indexelne sikertelenül, meggondolná!

csubicsabi 2010.02.01. 15:05:29

@Amphiprion Ocellaris: Igen, még az MTA mellől tilosból kihajtókat sem csesztetik mostanában. Pedig 2-3 hónapja még azt is szerették. Na majd nyáron... :)

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.01. 15:08:26

@AvgDvl: jaj, de mennyire igaz. bár beleszaladtam volna egy ilyenbe is és akkor betehetem...

@Doki1127: nem akartam a dzsippes vagy jeep-es magyarra kiélezni a dolgot, de tény és való a kocsi méretével jön valami egészen fura felsőbbrendűségi érzés is... - gondolj bele, ha trolit vagy mozdonyt vezetne

@Rocky:
apám azt szokta mondani, "na most átmegyek népnevelőbe!". Általában súlyos arcokat talál meg és amíg ő társalog, addig én már a menekülési útvonalunkat tervezem...

csubicsabi 2010.02.01. 15:10:14

@Kyletroy: Szóval legyek én is paraszt, csak azért mert más is az? Sajnos nekem ez nem megy.
Mi van akkor, ha a "paraszt" egy mellékutcából kanyarodott ki a buszsávra (ami ugye szabályos) és senki nem engedi be, mert azt hiszik, hogy csak egy "paraszt"? Hogyan döntöd el, hogy valaki "paraszt" vagy csak annak látszik?

OkoskaTo:rp 2010.02.01. 15:12:41

És mit érdemelnek azok az autósok, akik a hétvégén szakadó 35 (20+15) centi hó közepette nekivágnak kopott nyári gumival, hogy aztán az első kereszteződésben a kanyarodók miatt feltúródott havon elakadva blokkoljanak egyszerre két tömegközlekedési főútvonalat?

csubicsabi 2010.02.01. 15:17:52

Én AvgDvl ötletét támogatnám, kevésbé drasztikus végjátékkal. Büntetőpont, 5 pont után 3 hónapra vezetéstől eltiltás és kötelező utóképzés. Visszaesőként pedig emelni kellene az eltiltás időtartamát.

Rocky 2010.02.01. 15:33:59

@csubicsabi:

Gondolom a gyógyszertárban vagy a közértben is ilyen engedékeny vagy! :D
Szépen állsz a sorban a többivel, majd a száraztészták közül kikanyarodó, nagy sebességű bevásárlókocsit szó nélkül engeded magad elé, mert biztosan a mindenórás feleségének vett bébitápszert és különben is, micsoda parasztság lenne szólni neki h paraszt, h tolakszik...

Fura kifordított gondolkodásmód!
Josibarát+szdsz+mónika megtette a hatását az agyakban...

Kicsit gondolkozni kellene, biztosan vezetni a gépsárkányt és akkor evidens lenne, hogy a sort végigálljuk, a pofátlanokat nem engedjük be, aki mellékutcából érkezik, az pedig várjon legalább annyit, mint amennyit már mi vártunk, ameddig oda kerültünk!

Akivel sokkal előzékenyebben kellene viselkedniük a kedves autótársaknak azok a GYALOGOS barátaink! Akik szintén napi életveszélyben vannak a száguldozó, pofátlan barmoktól!

liksoft 2010.02.01. 15:43:25

@Kyletroy: Na erre lett volna jó, amikor a rendszámot cseréltük, a régiós jelölés. A szegedit vagy nyíregyházit beengedem, de a pöstit NEM! Gondolom akik az egységes rendszámot szorgalmazták, pont ettől tarthattak....

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.02.01. 15:52:13

Egy darabig én is próbáltam nevelni. Aztán egyszer rádudáltam egy A8-ra, a mellettem ülő Nosferato meg rámszólt, hogy nem kéne, mert az ilyeneknek gépágyú van a kipufugójába szerelve.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.01. 16:07:15

@Amphiprion Ocellaris:
És tudnak első és hátsó keréken is pattogni, attól függően, hogy hanyadik emeleten kell leszedni az ellenséges macskákat... Csoda, ha gyűlölöm az egereket?

zolika78 2010.02.01. 16:11:45

Erzsébet híd, pesti hídfő. Lejössz a hídról, jobbra fordulsz, a híd alá kanyarodsz, mert az alsó rakpartra szeretnél hajtani. Lámpa megállít.
Szinte mindig legalább egy (de inkább öt-hat) autó jobbról (amelyik sáv nem arra megy) a záróvonalon át bekérezkedik (de inkább bepofátlankodik). "Rutinosabbak" egyből az első autó elé állnak be, akár félig belógva a kereszteződésbe.
Egyszer egy leányka Toyota Corollával annyira sietett megelőzni (természetesen jobbról), hogy aztán be tudjon elém vágni a lámpa előtt, hogy a pár méterre levő zebrán (teljesen szabályosan) áthaladó gyalogost is sikerült majdnem elütnie (utolsó pillanatban tudott félreugrani).
Ez a magyar közlekedési kultúra...

webmestar 2010.02.01. 16:16:00

@Rocky: pedig igaza van. A "büntess" állásponttal csak nagyobb paraszt leszel. Faszért kell keménykedni. Bunkó a srác, bevágódik eléd akkor mi van, menjen? Én azt nem tudom felfogni, amikor elfogyó sávba a legvégén nem akarnak beengedni. Ez a célja bazeg, hogy a végén zippzár szerűen kell menni. De itt mindig ez a versenyzés megy. Paraszt, és te szopsz, akkor szopj. Vagy legyél te az a paraszt. De a megleckéztetés nagyon nagy faszság.

Témához: Pofátlan autósokat senki nem szereti. Néha, ha nincs türelmem én is az vagyok, nem érzem magam szentnek. De ilyenen nem kell felhúzni magad. Ha nem balesetveszélyes, akkor mindenki választhat h paraszt lesz v. szabálykövető. A parasztok mindig győznek, de az erkölcsi győzelem a tiéd. Ha meg nem sietsz akkor kurvamindegy. Ha beragadtál a dugóba (és mondjuk nem az a lényeg, hogy jajj két lámpát kell várnom...) akkor legközelebb ne arra menj:)

webmestar 2010.02.01. 16:18:21

Mellesleg én vezettem Lengyelországba és ott ha 90helyett 110-zel mentél, akkor sorba előztek meg a településen kívül, szar utakon. Én azt mondom a mi közlekedési kultúránk még elmegy. Franciáknál és olaszoknál nagyobb bunkók nincsenek az utakon. PEdig az nyugat, barátaim. De azért fröcsögjetek:D

Magyarvagyok_Nemturista 2010.02.01. 16:19:55

Az a baj, hogy az a sok szemét, aki ezekben a blogokban szerepel, nem olvassa az ilyen és ehhez hasonló postokat.

Leginkább talán azért, mert nem is tudnak olvasni. Ebben már csak azért is biztos vagyok, mert a táblákon látható egyértelmű jelzésekre sem nagyon reagálnak.

Lehet, hogy a prémiumkategória megzavarja a központi idegrendszert? Én mindenesetre másra már nem tudok gondolni.

A múltkorában 50 km-es sebességgel haladtam a Dózsa György úton a "szakadt" escortommal, amikor egy BMW megelégelte a szabályos haladást, és a busz-sávot használva jobbról megelőzött. Ezek után - a balf*sz - visszarántotta a kormányt, és engem kényszerített vészfékezésre, majd - szintén index nélkül - átsorolt a balra kanyarodó sávba. Ezzel a bátor manőverrel legalább két másodpercet nyert. Én csak dudálni tudtam. Miután mindketten megálltunk a pirosnál, még ő húzta le az ablakot és heves anyázásba kezdett, és a dudálási szokásaimat emlegette. Én megvártam míg levegőt vesz és megkértem, hogy a kedves hozzátartozói küldjenek majd nekem egy meghívót a temetésére, mert szeretnék táncolni a sírján.

Ez van. És ezek azok akik megússzák az általuk okozott halálos baleseteket is, mert a prémiumkategória életvédelmi felszerelései sajnos megóvják őket. Nekik nincs mitől tartani, ők mindent túlélnek.

Magyarvagyok_Nemturista 2010.02.01. 16:25:46

@webmestar: Szóval azért mert vannak még nálunk is bunkóbbak, mi is legyünk csak bunkók. Hmmmm. Érdekes álláspont.

webmestar 2010.02.01. 16:35:40

Olvasd el a felette lévő hsz-t kedves kommentelő:)
Épp azt írom, hogy felesleges bunkózni, csak azért mert vannak parasztok (visszavágás, másikra rátapadás, stb)
nem kell revansot venni.

A magyar közlekedési morál szar. De sokan nem tudják, hogy van szarabb, ez tény, nem jelent semmit. Az érdekes az, hogy milyen jól tudod átferdíteni az írásomat és megtoldani olyannal, amit nem is írtam :D Grat.

Kis ember 2010.02.01. 17:06:20

Teljesen nyilvánvaló, hogy erről is a biciklisek tehetnek. Átmennek a piroson, ezzel ingerelve az autóvezetőket, akik egyébként teljesen szabályos angyalok, de ettől mindig megvadulnak.
Elnézést kérek a nevükben.

egyittlakó (törölt) 2010.02.01. 17:38:59

"A vérnyomásom 200 felett, az agyfasz kerülget, megállok a Tabánban és elszívok egy cigit."

Az nagyon kellett. Attól fogsz felfordulni és még fizetsz is érte. Nem akarlak megdicsérni, de nincs is miért...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.02.01. 18:10:17

@Rocky:
Az a baj a mentalitásoddal, hogy így ugyanolyan paraszttá válsz, mint akikről beszélünk. Pl. ha valakinek nincs helyismerete, és csak későn jön rá, hogy rossz sávot választott, akkor azt se engedné be senki, ahogy te gondolkodsz. Vannak olyan elágazások, kereszteződések is, ahol a folyamatos araszoló vagy lámpára váró kocsisor miatt, ha nincs egy előzékeny ember sem, lehetetlen lenne ráhajtani arra az útra. Amúgy aki igazán nagy tapló, az nem csak hogy bepofátlankodik, de ellenkező helyzetben senkit sem enged be.

robinzone 2010.02.01. 18:37:26

nevelni én is szoktam, ha olyanom van. azt tapasztalom, egyre nagyobb itt is a nemi egyenjogosultság: menedzserp.nák és ue. pláza kiadásban egyre pofátlanabbak. (pénteken egymás után három ilyennel is összefutottam egymás után. fárasztó volt)
egyet nem lehet: autópályán féktesztelni (a másik elé kerülve vészfékezni) azokat a helyszínen kellene kirángatni és bezavarni a szántásba egy szál gatyában...

robinzone 2010.02.01. 18:43:42

arra kell gondolni, amikor beengedsz egy pofátlankodót, mennyi törvénytisztelő emberrel b.szol ki éppen, akik - hozzád hasonlóan - szabályosan araszolnak. néha elbambulok, de különben soha nem engedek be olyat, aki egyértelműen pofátlan. (ÉN úgy ítélem meg, h az (záróvonal, buszsáv, kanyarodó, leálló stb.) jókat lehet nevetgélni a felháborodott/csodálkozó arcukat nézegetve. egyszerűen nem is értik, miért nem mehetnek be elém. de nyugi, van más szórakozásom is. mégis jó érzés. a többi, mögöttem szívó becsületes miatt.

Palkovics Ede 2010.02.01. 18:44:36

@white_widow: Európai vakáció, nem rossz. :-)

robinzone 2010.02.01. 18:47:00

a kúhétben meg legtöbbször öltönyös kis nyikhajok, meg ötvenes viagra fogyasztók ülnek, akik még dudálni se mernek, nemhogy kiszállni. néha persze nem. de azok is csak ordítanak legtöbbször. néha persze nem.:) de a többi miatt megéri kockáztatni!

csarlie 2010.02.01. 18:48:33

Szerintem az esetek többségében igenis meg lehet különböztetni ki az aki szimplán bunkó és tolakszik, és ki az, aki eltévedt, béna vagy nem rendelkezik helyismerettel. Az utóbbi pl. az elfogyó sáv végéhez érkezvén szépen megáll, ha nem tud egyből besorolni, és megvárja, amíg beengedi valaki; az előbbi típus ellenben bezúz a már "járműforgalom elől elzárt területre" (a csíkos...) és legtöbbször Rád is húzza a kormányt, nehogy véletlenül szabadon eldönthesd, hogy beengeded-e vagy sem.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.01. 18:59:19

Pozitívum: a kereszteződésben bentragadókat kb. 2 éve büntetik, hála a csíkos felfestéseknek sok helyen. És egyre többen látom, hogy figyelnek erre.

Negatívum: az az érdekes, amikor valaki bepofátlankodó helyzetből dudál, meg villog, hogy nyilván siet, és közben elhiszi, hogy a sorban türelmesen álló minden 10 autóból nem siet 4. Mégis valahogy a törvényszerűségekből adódóan ha állnak az ember előtt, és se alatta, se fölötte nem lehet elmenni, akkor az ember vár.

Nem vigasztal, hogy normálisan sorban állóból van több, ez mindig így volt, a potyautasok aránya túl magas. És eleve, a "dudálás" már önmagában egy kórképet ad az emberről, amikor mindenki áll, és dudál egyet, mintha nem tudná mindenki más is, hogy állás van. Erre volna ott a felhúzott ablaknál magadban bazmegolás, de van, akinek kifelé is kell, hadd érezze az előtte álló még szarabbul magát.

@OkoskaTo:rp: csatlakozom! Én is nekivágtam szombaton, minden felszereléssel és téli gumival, minden gond nélkül szétautóztam a várost, de fantasztikus csúszkálásokat és érthetetlen mozdulatokat láttam. De amúgy téli közlekedésre maximálisan alkalmas kocsik, sőt, profi teherautósok részéről is. Ha gyalogos vagyok, megvárom a zöldet, amikor szerényebb autóm volt, nyári gumival, akkor letettem ilyen időben. Kifejezetten azért, hogy ilyenkor mondhassam, hogy "a kurva anyádat végre". :))))

2010.02.01. 19:04:14

@csubicsabi: "Mi van akkor, ha a "paraszt" egy mellékutcából kanyarodott ki a buszsávra (ami ugye szabályos) és senki nem engedi be, mert azt hiszik, hogy csak egy "paraszt"?"

Tudtommal nem szabályos. Onnan csak kifelé az.

Kis ember 2010.02.01. 19:18:21

@csarlie:
Bizony így van.

15 éves autóval járok, műszakilag kifogástalan. Én nem féltem koccanáskor, jöjjön nekem. Nem szoktak...

Szelki Lata 2010.02.01. 19:20:54

"A vérnyomásom 200 felett, az agyfasz kerülget, megállok a Tabánban és elszívok egy cigit."

Szerintem aki így szétparázza magát ebben a mindennapi evolúciós versenyben, az ne üljön autóba. Annak való a BKV. Én villamos-sínezem, 120-azom, mégis nyugodt vagyok:)

Szelki Lata 2010.02.01. 19:41:28

Na, megadtam a végszót!:D 20 perce senki nem írt. Mégiscsak parasztnak áll a világ!:D

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.01. 19:41:36

@Szelki Lata:
Nyilván túloztam...
Járok BKV-val, de a költség-haszon elemzésem szerint nem feltétlenül jobb megoldás ez sem.
Mondjuk itt nem idegbeteg leszel, csak tömegundorod lesz egy életre, hogy az emberek apátiájából fakadó depresszióról már ne is beszéljek!
Imádkozzunk közösen, hogy helyesen válasszunk...

Szelki Lata 2010.02.01. 19:57:29

Igen, teljesen egyetértek a BKV-val kapcsolatosan. Drága, lassú, nyomor, tömeg, bűz, depi... Kurvára nem alternatíva. Csak egyetemistáknak és nyugdíjasoknak.
A közlekedés teljesen kaotikus BP-en, de a városvezetés miatt, és nem a pofátlan parasztok miatt. Nincs tömegközlekedés, értelmetlen útlezárások és kerülők tömkelege tesz egy 5 perces utat 30 percessé. És ettől vannak a dugók, nem a hozzám hasonló parasztok miatt.
A buszsávban elhúzó parasztok, mint én is, csak csökkentik a dugót, mert ha én is ott állnék az Erzsébet hídon 15 percet 30 mp helyett (buszsáv), holott marhára nem az Astoria felé megyek, hanem lekanyarodom a Márc. 15-e térnél, akkor én is csak növelném a torlódást.
Minél hamarabb tűnik el egy autó a forgalomból, annál kisebb lesz a dugó. Ilyen egyszerű. (Persze csak akkor, ha ez valóban megtermelt nyereség, és nem más kárára vagyok én a gyorsabb...)
És említhetném még az Akadémiát, ahol a Nádor utca felé kell kerülni a Lánchídra felhajtásnál, egy 10 m-es egyenes helyett, stb.stb.

Kis ember 2010.02.01. 20:03:43

@Szelki Lata:
"A közlekedés teljesen kaotikus BP-en, de a városvezetés miatt, és nem a pofátlan parasztok miatt"
De, az ilyen parasztok miatt, mint te. Érdekes, Németországban a legnagyobb káosz és útfelbontás idején is nyugodtan állnak, mert tudják, hogy a többinek is dolga van, azért megy arra.
Ne mentegetőzz és ne próbáld kitalálni, hogy másnak miért jobb, ha bunkó vagy.

Szelki Lata 2010.02.01. 20:08:59

Igen, de Németországban éjszaka elintézik azt az útfelbontást, csak ha nagyon nagy munka van, akkor csúszik bele a nappalba.
Nálunk meg lezárják 1-2 évre, és munkást ott nem látsz 18 hónapig, utána is hébe-hóba.
Amúgy bunkó vagyok, és ezért nyílván le is szarom mások véleményét. 120-szal megyek a villamos-síneken cirka 15 éve, de soha nem volt balesetem. Viszont legalább 20-et már megmentettem életem során, ahol a tata nem volt paraszt, csak teljesen bamba. Így megy ez, ennyi.

Szelki Lata 2010.02.01. 20:20:18

Németországban amúgy nincs is értelme sietni, ott ugyanis az autók műszaki színvonala más, és az emberek is ehhez mérten vezetnek. Német autópálya, sebességkorlátozás nélkül, az megvan?
Maradjunk csak Ausztriánál. 3 hete jöttem haza síelésből, óriási hó esett. Olyan 10-15 cm letakarítatlan hó állt az autópályán. A forgalom, apám úgy ment 80-nal, hogy értelme sem volt előznöm. Annyival ment mindenki, amennyivel én is tudtam biztonságosan.
Mi a helyzet Mo-on? 1 cm hó, 10 baleset helyből, álló kocsisor az autópályákon. Pesten mi a helyzet? 2 autó/zöld lámpa. Bácsika keresgélni kezdi az egyest, ha már rádudálnak hátulról, hogy ződ van. Na ez is különbség.

Kis ember 2010.02.01. 21:13:14

@Szelki Lata:
"Amúgy bunkó vagyok, és ezért nyílván le is szarom mások véleményét. 120-szal megyek a villamos-síneken cirka 15 éve, de soha nem volt balesetem"
Nehogy azt hidd, hogy mindig így marad. Ahogy Micimackó mondta: addig nincs baj, amíg nincs baj.
Egyszer lesz belőle baj, akkor remélem leülöd a teknősbéka életkorát is. Mert ha egy ilyen esetben elütnéd valamelyik hozzátartozómat, akkor nem ismernék sem istent, sem embert, kitalálnám a módját, hogy megszenvedd. Nem a levegőbe beszélek, enyhébb helyzetben már eljártam hasonlóan.
Ki vagy te, hogy ilyet le mersz írni, akár igaz, akár nem?

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.02.01. 23:12:38

@Kis ember: Asperger szindrómás, mert racionális gondolkodás és magas intelligencia párosul a béka segge alatti szociális érzékkel. Mint én :)) Illetve abból indul ki, hogy ha n-szer nem ütött el senkit, akkor n+1-edszerre sem fog, ami logikus, de az életnek ennél jobb a humora. Én pl. eddig még soha nem haltam meg, úgyhogy szerintem már nem is fogok!

Viszont naponta mentek meg 20 embert, mert némelyik gyalogos szed valamit, amitől bármilyen sötét felületre képes zebrát vagy világító zöld embert hallucinálni.

csubicsabi 2010.02.02. 12:28:56

@lxrose: Igazad van, tényleg nem szabályos.
Akkor ne buszsávra kanyarodjon ki, csak egy kanyarodó sávba, ami másfelé megy. :)

@Rocky: Igen a gyógyszertárban is magam elé engedem a kismamát, vagy a boltban is magam elé engedem azt akinek csak egy száraztészta van a kezében, nekem meg tele a kosaram.

"Josibarát+szdsz+mónika megtette a hatását az agyakban..."
Sajna ez mellé ment, mert egyikkel sem élek. Vagy talán ezt azért írtad, mert nálad volt hatása ezeknek?

"Kicsit gondolkozni kellene, biztosan vezetni a gépsárkányt és akkor evidens lenne, hogy a sort végigálljuk, a pofátlanokat nem engedjük be, aki mellékutcából érkezik, az pedig várjon legalább annyit, mint amennyit már mi vártunk, ameddig oda kerültünk!"

A biztos vezetés azt jelenti, hogy tudjak 10 cm-re lenni az előttem haladótól?

Tehát, ha én egy órája állok a dugóban, akkor ő is álljon annyit? És még az enyém a kifordított gondolkodás. :)

tz1 2010.05.01. 16:51:36

Elém nem jön be senki, ahogy a pénztárnál sem, csak ha "elalszok", de az előttem lévő, hogy a rosseb állna belé, mindig beenged egy faszt. Na én annak vájnám ki a szívét kiskanállal. :)

tz1 2010.05.01. 16:58:56

@Szelki Lata:

"A buszsávban elhúzó parasztok, mint én is, csak csökkentik a dugót, mert ha én is ott állnék az Erzsébet hídon 15 percet 30 mp helyett (buszsáv), holott marhára nem az Astoria felé megyek, hanem lekanyarodom a Márc. 15-e térnél, akkor én is csak növelném a torlódást."

Remélem ez nem vicc. mert annak durva lenne.
Ha mindenki így gondolkodna, akkor nem tudnál, a buszsávban parsztkodni, hanem te is a dugóban ácsorognál bármerre is akarsz menni. De ezt hiába is magyarázom...
süti beállítások módosítása