Néha én sem örülök, hogy társadalomban kell élnünk, mert olyan dolgokat teszek be, amiket nem veszek ki... viszont kiveszek más dolgokat, amiket meg nem tettem be. Olyasmi ez, mint a bűvészcilinder a nyúllal. Ugye együtt összehordtuk a társadalmat, hogy ne magunknak kelljen összevarrni a lőtt sebeinket, mint Rambonak, vagy ne egyedül kelljen Eiffel-tornyot építeni, mert szar lemenni a kalapácsért állandóan. Ez a közjószág, lehet használni. És akkor van az a jópofa réteg, aki csak használja, de hálátlan, és semmilyen inputot nem hoz, na ő a potyautas, illetve a neo-neoklasszikus közgazdaságtanban az ún. büdösgeci.

Az a volvós féreg, aki nem fogja fel, hogy ha mentő jön, akkor az út szélei felé félre kell csicskulnunk, különben megdöglik, aki benne fekszik, az nem tudom, mit tesz be a kurva kalapba, ha ezt se. Max. beleszarik, a nyúl mellé. Képzeld el azt, hogy az utca hirtelen halszálkában parkoló autókká alakul a sziréna hallatára, pont elférne egy mentő, ha nem volna 1db tök mozdulatlan kocsi egy telefonáló kellemes 60-as úrral. Magdiék jól vannak? Gyerekek, minden oké? Mint aki észre se vette, hogy hol van. Mint a makacs szarcsík, ami kedvéért a wc-kefét feltalálták.

MIVEL BÜNTETNÉD A MENTŐ ELŐL EL NEM TAKARODÓ AUTÓST?

Én azt mondom, őt is ez a mentő vigye, és neki tartson 2 és fél óráig kórházba jutni, ne másnak. Ez idő alatt gyönyörű japán nők vinnyogva adjanak neki egy kis wc-kefe wellnest irgalmatlan sikálással, hátha lejön a szarcsík, meg a bőre. Úgyis visszavarrják, ha beér a kórházba, nem? Tuti nem lesz semmi baja, érted. Már a mentőben van, nagy baj nem lehet...

Felmentés esélye: Jó, ha még soha nem volt beteg életében, mint Bruce Willis, vagy halhatatlan (a sok ásványvíztől), mint Christopher Lambert, akkor minden oké. Csak egyetlen maradhat... de nem ő lesz az.

Hóhér Tibi szerint "A 'Vietnam rózsája' nyissa szirmonként szét a makkját", Buzzword találó megjegyzése alapján pediglen "A volvós szopjon le egy taliga apró mentőst. Azért aprót, mert abból több fér a taligába".

A feszültséglevezetés mellett a hozzászólásokból konstruktív javaslatok is érkeztek, ebből különösen sok javasolta a mentők bekamerázását, és annak, aki ez alapján úgy tűnik, nem szeret félrehúzódni, 150eFt bírság, vagy jogosítvány felfüggesztés egy időre, vagy vegyen részt egy tanfolyamon, ahol mesélnek neki a társadalomról. Ez Bünti népének hangja.

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr641674236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jpmjpm 2010.01.16. 14:03:20

@white_widow: Akkor nincs értelme tovább vitázni.

Bár még mindig nem hallottuk, hogy mennyi ideig tartották fel a mentőt. Pedig ez lenne a lényeg.

2010.01.16. 14:10:39

@jpmjpm: "Pedig ilyen nem is történt, akkor miért"

Ha Budapesten közlekedsz, van rá napi 5 példa, pedig mégcsak nem is vezetek mentőt. A minap egy paraszt, buszsávon közlekedő mentő elé tolatott le a járdáról, aztán feltűnt neki hogy miatta valaki meg fog halni, és elkezdett szerencsétlenkedni összevissza...

Nem gondolom hogy ezek az emberek direkt akadályoznak, egyszerűen leszarják a többit, figyelmetlenek. Ez nem csak saját hibájuk, hanem azoké is akik jogosítványt adnak ilyeneknek. Mert ugye a vezetés tudománya nem áll meg a gépjármű elégséges szintű kezelésénél... A vezetés társasjáték, amiben részt vesznek buszok gyalogosok, és mentők is.

Hogy mivel díjaznám az ilyet? Jogositvány széttépése. Alsóhangon. A többit meg az élet úgyis bevasalja.

A szerelő 2010.01.16. 14:15:58

soha senkinek nem kívánom, hogy tapasztalata legyen ilyen dologgal kapcsolatban, mert nekem volt. az 5 éves kisfiamat életveszélyes állapotban vitte be a mentő és az utolsó pillanatban kapta meg a kezelést. a mentő nyomta neki piszkosul, hogy a szar skodám elől 2 perc alatt eltünt, hálás is vagyok ezért neki. ha akkor egy ilyen "feltartós" barommal találkozok, ott ölöm meg, aztán viselem életem végéig a "társadalomra veszélyes" megbélyegzést.
azóta ha egy kicsit hangosabban szól a rádió, már sürün pislogok mindenfelé, nehogy ne halljam meg idejében, ha mentő jön. jó lenne, ha sokkal többen mások tapasztalatából képesek lennének átérezni ennek a dolognak a komolyságát. nem tudhatod, hogy miért vijjog mögötted a mentő.

SecuBoss 2010.01.16. 14:16:08

Van mentős és tűzoltó sofőr ismerősöm is. Sajnos mindennapos az ilyesmi. Valamikor hangosbeszélőn ordíbálnak már ki a marhának, hogy takarodjon már félre hátha azt megérti ha már a villógót meg a szirénát nem.
Amúgy két féle bunkó van az egyik alapból és genetikailag szarik mindenre a másik meg a beparázós "nem tudom mit csináljak jaj szirénáznak mögöttem". Az utóbbi hajlamos rémületében a satufékre amint megpillantja a tükrében a villogót ami egy 10 tonnás tűzoltónál nem biztos hogy szerencsés kimenetelű.

Ezektől jogsi el minimum 1 évre és vizsgázzon újra, véleményem szerint.

Sloow 2010.01.16. 14:18:31

a közösségi életre kellene tanítani az embereket, pontosabban egymást
meglátni mi a jó, azt megbecsülni, meglátni ami rossz, azt elítélni
mint a gyerekeket
de ehhez kellene egy normális erkölcsi alap, amihez viszonyítunk
kezdjük ott, hogy tanuljunk meg köszönni, legyünk udvariasak egymással és mosolyogjunk a másikra, ha az hibázik, akkor is
majd ha ez már megy, léphetünk szintet
az egészet úgy hívják hogy kultúra

jpmjpm 2010.01.16. 14:20:41

@Jankove: Igazából a hangnemmel van bajom. Lehet fröcsögve, bulvárosan írni valamiről, félrevezető fénykép illusztrációkkal és lehet úgy, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy srácok, ha kocsiban ültök, akkor figyeljetek a mentőre, mert nem véletlenül siet és álljatok félre előle minnél gyorsabban.

Ha fröcsögve írunk valamiről, aminek a lényege az, hogy a Volvós férget ki, hogy büntetné meg, akkor azzal semmit nem érünk el, csak azt, hogy néhány frusztrált a billentyűzet mögül jól megírja, hogy mit csinálna a Volvóssal.

Ha felhívjuk a figyelmet arra, hogy minél gyorsabban álljunk félre a szirénázó mentő elöl, akkor azzal elérhetjük azt, hogy aki azt a cikket elolvassa, az jobban fog figyelni a mentőre.

Persze ha a poszt célja a frusztráció kiélése, akkor az bejött. De ha a célja a figyelem felhívás, akkor kurvára mellélőtt.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.01.16. 14:31:49

@jpmjpm:
Te vagy azaz arc, aki már a suliban is csak az alárendelt mondatrészeket húzta alá lényeg gyanánt. Kit érdekel, hogy hány percet várt? X-et! De, ha van tíz ilyen barom, akkor az már 10X. Egyetlen egy esetben van mentsége ennek a faroknak. Ha nem tudna félreállni. De gondolom, akkor a poszt sem született volna meg. Itt polemizálunk huszadrangú dolgokon, mikor az egésznek a lényegét nem értjük. Döbbenet…
A cikk mondanivalója leszarva a műfaját: figyeljünk a másikra, mert lehet, hogy egyszer mi leszünk a másik.

@wmiki:
@Körömcsiga:
nagyon jól nyomjátok!!!

dögönbőgő 2010.01.16. 14:33:09

"az nem tudom, mit tesz be a kurva kalapba, ha ezt se. Max. beleszarik, a nyúl mellé"

Ne legyél már ennyire naív. Az a mocsok a nyulat és a kalapot is lenyúlja. Max odaszarik, azt viszont ott hagyja.

szazsa13 2010.01.16. 14:33:27

Csö Mindenkinek!

Csakhogy tudjátok a családunkban 2fő mentős van!!!

Állandóan mesélik a hihetetlen sztorikat hogy ki, mivel és mit művel előttük amikor tutira sietniük kellene. Ők is emberek, ők se szentek! De azért nem a sarki pizzériába sietnek mert készen van a pizzájuk....

Ja és a legfontosabb: a mentősök káromkodni és anyázni úgy tudnak, hogy a kocsis paraszt is elbújhat mellettük... Nem kell őket félteni!!!

Engedjük őket el mert nem a semmiért szírénázgatnak csak úgy heccből.

A "Volvo"-s köcsög meg leszophat egy "stadion"-nyi mentőst.......

2010.01.16. 14:40:26

@jpmjpm: Sajnos ma olyan világot élünk, ahol a szép szó nem igazán számít. Nem érdekli az embereket, csak az önös kicsinyes érdekeik. A mentő elől félreállni szertinem alap dolog, akinek ezt magyarázni kell, és könyörögni neki, annak semmi keresnivalója az utakon.

Abban egyetértünk, hogy egy ilyen blog semmit nem old meg. És tudod miért? Mert mikor valaki leír valami olyat ami igaz, mindig megjelenik valaki, aki védelmébe veszi a hibás felet. Ne haragudj, de ha a szeretted élete azon múlna hogy beér-e a korházba vagy sem, akkor lehet hogy a cikkben szereplő öreg fószer kezéből kicsavarnád a telefont, és lekevernél neki 3 olyan sallert, hogy hozzá is mentőt kelljen hívni.

bugajakab2000 2010.01.16. 14:41:12

És akkor mi van , ha a 'Volvos köcsög' éppen mentőért telefonált.
Teljesen életszerű, hogy valaki a szirénázó mentő előtt telefonálgat.

bugajakab2000 2010.01.16. 14:43:39

@Jankove: Miből gondolod, hogy hibás fél ?
Az írás alapján ?

jpmjpm 2010.01.16. 14:44:14

@Jankove: Egy szóva sem védtem a hibás felet. Hol írtam én ilyet? Légyszi idézd már fel!

2010.01.16. 14:56:11

@bugajakab2000: Ez egy konkrétumok (dátum, idő, helyszin) nélküli sablonos történet, amivel naponta többször találkozok. A felállás szinte mindenhol ugyanaz: villogó szirénázó mentő előtt telefonálgató, ábrándozó, seggvakargató, szerencsétlenkedő emberről (emberekről) van szó. Ez egy olyan sztori, ahol csak a legelvetemültebbek veszik védelmükbe az autóst, és hülyézik le a mentőst.

2010.01.16. 14:59:49

@jpmjpm: Én sem irtam olyat hogy védted. Kezd a dolog parttalan lenni. Én szummáznám a sztorit azzal, hogy vezetés közben a vezetéssel, és a forgalom figyelésével kellene foglalkozni.

jpmjpm 2010.01.16. 15:04:12

@Jankove: A mentőst szerintem senki nem hülyézte le.

Én -és még páran rajtam kívül- csak a posztíró stílusával nem értek egyet. Illetve azzal sem, hogy a célja nem a figyelemfelhívás, hanem a büntetés. Az autóst pedig még véletlenül sem védtem. Meg egyik komment sem!

Az én véleményem is az, hogy ha szirénázó autó jön, akkor álljunk félre minél hamarabb. (Ez alól elviekben kivétel az olyan rendőr, aki egyébként normálisan halad a forgalomban, aztán ha egy kereszteződés beáll, akkor bekapcsolja a villógót és a szirénát, majd a kereszteződés után kikapcsolja és megy továb mint ha mi sem történt volna.Rengeteg ilyet láttam már. Persze a rendőrnek senki nem szól be, úgyhogy megtehetik amikor csak akarják.)

De mindezt kultúremberhez méltón adom elő. Nem pedig vadbarom módjára, másokat hergelve.

jpmjpm 2010.01.16. 15:12:12

@Jankove: Egyetértek a szumázással. Csak a fröcsögést kellene mellőzni (nem te fröcsögtél, hanem a posztíró).

jabba2 2010.01.16. 15:21:38

Szerintem szarjon sünt minden reggel és este!!

Gera 2010.01.16. 15:32:13

Szóba került itt, hogy mennyivel tartotta fel a mentőt. Tökmindegy, bakker. Ha csak 10 mp, már az is szar, mert nem egyetlen esetről van szó, hanem így kell keresztülküzdeniük magukat a fél városon. Mindennapos eset, hogy látom, amint a szirénázó mentő kénytelen megállni több másodpercre a kereszteződés szélén, mert még vagy öten lazán átmennek előtte. Ha minden nagyobb kereszteződésben ez van, az perceket jelent, amin simán múlhat egy ember élete.

Ami érdekes az az, hogy egy 10-15 tonnás tűzoltóautó előtt valahogy nem szívesen suhannak át ugyanezek az idióták.

Hozzá Szóló 2010.01.16. 15:34:17

@Baszkurátor:

Na errol van szo. Engem elkepeszt, hogy egy egy, vagy tobbtonnas jarmu nem minosul egyertelmuen, minden esetben fegyvernek. Embereket lehet vele olni. Egy pisztolylovessel keves az eselyed, hogy egyszerre tobb embert megolj, egy mozgasban levo autoval viszont SIMAN.
Ehhez kepest ugy itelkeznek, gyalogosatkelohelyen valo gazolasoknal, mintha legalabbis meteor csapott volna a gyalogosba. 2 ev? 4 ev? Hat ez mi? Rohej....

Hozzá Szóló 2010.01.16. 15:37:05

@jpmjpm: Tudod, addig kulturember mindenki, amig nem ot vagy valami kozeli akarkijet gazoljak halalra, vagy rokkantra. Meg amig nem mondjuk a gyerekedert, meg anyukadert megy a mento, amit feltartanak. Olyan sajnos a helyzet ebben az ugyben mar, hogy szo se lehet se turelemrol, se higgadtsagrol, teljesen erthetoen.

jpmjpm 2010.01.16. 15:40:45

@Hozzá Szóló: Ha jól értelmeztem a posztot, akkor a posztíró nem volt érintett az ügyben. Mégsem írt kultúráltan. Akkor szerinted ő alapból bunkó?

Gera 2010.01.16. 16:05:52

@Hozzá Szóló: Ha a pisztolyoddal véletlenül agyonlősz valakit, mert hülye vagy, akkor se gyilkosságért ítélnek el, hanem gondatlanságból elkövetett emberölésért. Autóval ugyanez halálos közúti baleset okozása. A kulcs az, hogy az elkövető egyik esetben sem akar megölni senkit és ez baromira nem mindegy.

Gera 2010.01.16. 16:07:35

@Gera: Pardon: halálos közúti baleset _gondatlan_ okozása. Pont a lényeg maradt ki :)

Gera 2010.01.16. 16:10:28

@Anglecht: Lehet itt megvalósíthatatlan hülyeségeket sorolgatni, csak semmi értelme. A bírság a világ minden táján működik, egyetlen feltétele van a dolognak: nem csak szabályt kell alkotni, hanem be is kell tartatni. Magyarul ténylegesen bírságolni kell, lehetőleg ezrével szórni a büntetéseket és kurva gyorsan megtanulja mindenki, hogy merre hány méter.

Pistike_ 2010.01.16. 16:28:38

Egyszerű a dolog : fel kell írni az adatait, többet hozzá mentő nem megy. Ennyi.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.01.16. 16:53:28

Egy sáv volt egyirányú utcában?
Simán megy a mentő menetiránnynal szemben is, ha tud. Esetleg repülhetne is. Továbbá minden mentőt kísérjen rendőri konvoj, ha a diplomatákat megilleti... akkor a mentőt is.

orvian 2010.01.16. 16:59:17

Tudom,durva vagyok(de ő is az volt):helyszíni vivisectio,majd belévarrni a telefont.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2010.01.16. 17:12:00

egy durvanagy gallytörőt kell a mentő elejére tenni, és ha letolja a kcsit ne legyen felelősségrevonható.

orvian 2010.01.16. 17:14:25

@Anglecht: Már sajnálom,hogy nem olvastam amit írtál,mert akkor én nem írok.
Azért ennyire durva nem lennék.

Rotoxis 2010.01.16. 17:19:08

Üdv Mindenkinek!
Megértem az indulatokat. A mentősofőr kevésbé indulatos. :-) Megszokta ugyanis. A mentőt feltartó sofőr valóban kétféle. Vagy szándékosan teszi, vagy nagyon egyszerű lélek, aki nem lát, nem hall és főleg fogalma sincs mit csináljon. A végeredmény szempontjából tulajdonképpen mindegy. Azokkal tudok egyetérteni, akik elvennék legalább egy évre az illető jogosítványát. Én új vizsgához, valamint pályaalkalmasságihoz kötném a visszaszerzést.
Egyébként az ilyen emberek miatt Magyarországon sokkal nehezebb mentőt vezetni (én mintegy 20 éve teszem). Jártam már szirénáző mentővel Bécsben is, közel sem volt ennyire bonyolult.
Apró megjegyzésként: az illusztrációként felrakott képen mindössze egy "mentőnek látszó tárgy" látható, az ugyanis betegszállító kocsi, nem pedig mentőautó. Neki nincs joga megkülönböztető jelzést használni. Egyébként ennek eldöntése meg legfeljebb a rendőrre és nem a másik autó vezetőjére tartozik.

orvian 2010.01.16. 17:25:29

@Heilmasseur: Vagyis a dialízisre vitt beteg várhat?

Rotoxis 2010.01.16. 17:30:52

A dialízisre a beteget tervezett időpontra viszik. Ez az időpont napokkal korábban ismert, így semmi nem indokolja a rohanást. Ha akut dialízisre lenne netán szükség, azt nem a betegszállító, hanem a mentő viszi.

Straight 2010.01.16. 17:32:33

@jpmjpm:
Oké igazad van de sajnos túl sok hasonló esetet látok én is mostanában. Legutóbb satuféket kelett nyomnom pl. hogy egy barom befejezhesse a nagyonfontos előzését. Még ugyanezen az úton szembe elkezdenek előzni nekem kell lehúzódnom kishíjján beleszállok az árokba a barom meg dudál és villog hogy takarodjak. (hárman mentünk el egymás melett 2 sávos igen szar úton. Ezután hazaérek leülök a gép elé és azt olvasom hogy egy kocsi kipördült az m3 on 130 nál mert akkorát kelett korrigálnia mert egy barom nekilátott 240 el jobbról előzni. Annál a postnál durrant el az agyam és most az ingerküszöböm viszonylag alacsonyra van téve abból a szmpontból hogy kit oltanak és kit nem.:) Szóval sorry én vagyok begőzölve.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.16. 17:39:16

Minimum egy óra játék a www.ejatekok.com oldalon. Igaz ez annyira nem bünti:)

Baszkurátor 2010.01.16. 17:39:16

@Gera: EZ így ebben a formában nemigaz.
Ha xyZ bebaszva, bedrogozva, a szabályokat figyelmen kívül hagyva okoz halálos balesetet azt jobb helyeken szándékosnak minősítik.
@jpmjpm:
"Persze a rendőrnek senki nem szól be, úgyhogy megtehetik amikor csak akarják."

Ez marhaság, már ne is haragudj.ELőtted is ott a lehetőség.Aztán ha kiderül, hogy jogtalan volt a megkülönböztető jelzés használata akkor bizony rába**ik a csöndér is.

Kerecsenyfa 2010.01.16. 17:41:40

Ez attol fugg, h milzen nemzetisegu a beteg. Amugy meg kell Olni.

kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2010.01.16. 17:43:22

@potyka22: és az angol tudósok vajon milyen okosságot találnának ki?

Devil 2010.01.16. 17:53:39

Talán ha a mentő csak okkal szirénázna...
www.langlovagok.hu/kepek/3228_betegszallito-furgon-es-szemelyauto-karambolja-a-iii-keruletben
"Samaritanus Mentőszolgálat megkülönböztető fény- és hangjelzést használó Volkswagen betegszállítója... A Volkswagen nem szállított beteget. "
És csattant.
Nem esetkocsi volt, hanem betegszállító, üresen.
Egyébként meg kamerát minden autóba, és minden útra, minden kilóméterre. Meg rendőrt is. Addig hiába tépjük a szánkat, csa a levegő atomjait mozgatjuk csak meg.

Rotoxis 2010.01.16. 17:58:43

@Devil: Devil! A mentő csak okkal szirénázik. Ugyanis a rádiójába szerelt jeladó azt is közvetítiu, mikor kapcsolja be a kék fényt, mikor a szirénát. Egy másodperc alatt megbukik, aki tilosban jár, ráadásul bármikor visszakereshető a dolog. Tehát, aki indokolatlanul szirénázik, szétrúgják a seggét.
Mindez természetesen nem vonatkozik a betegszállítókra, aki (extrém kivételtől eltekintve) gyakorlatilag egyáltalán nem szirénézhatnak.

Devil 2010.01.16. 17:58:50

Ja meg az se lenne utolsó ha a rendőrség tenné a folgát es az ügyészség nem csinálna viccet a jogszabályokból:
www.langlovagok.hu/kepek/3552_keritesen-akadt-fenn-egy-mentoauto-szentendren
"...a [balesetet okozó] sofőr pedig néhány óra múlva önként jelentkezett a rendőrségen. Vele szemben segítségnyújtás elmulasztása miatt indítottak eljárást."
Mivan??? A KRESZ szabályainak megszegése, közúti veszélyeztetés, közúti baleset okozása, közfeladatot végző személy akadályozása/ veszélyetetése smafu??? Ja és mi van ha nem is az a tag vezette a BMWt hanem egy felbérelt strómant küldött maga helyett? Vettek ujjlenyomatokat?

Gera 2010.01.16. 17:59:22

@Devil: Ez vicces, asszem ugyanezt az autót láttam valamikor tavaly szirénázva besorolni az Árpád hídra jobbra kanyarodó sáv elejére, hogy aztán a hídra érve szépen lekapcsolja és 60nal csorogjon. Előtte vagy 10 autóst (köztük engem) ugrasztottak szét a lámpánál. Erősen kurvaanyáztam.

czinezine 2010.01.16. 18:02:54

Nos, nem is rossz ez a nyúl-cilinder hasonlat! :)

Rotoxis 2010.01.16. 18:07:07

@Gera: Éppen ez bizonyítja, hogy a mentő nem szirénázik indokolatlanul. Abban az esetben az történhetett, hogy a mentőt esetfeladathoz küldték, el is indult, aztán valószínűleg végzett egy másik kocsi az eset közelében és azt küldték. Az addig vonuló kocsitól visszavették a feladatot és emiatt az azonnal kikapcsolta a megkülönböztető jeltést.
Most pedig megyek szirénázni, mert héttől kezdődik az éjszakai műszak.

Gera 2010.01.16. 18:12:43

@Heilmasseur: Csak éppen ez nem mentőautó.

Gera 2010.01.16. 18:13:27

@Gera: Két hülyegyerek kinézetű hülyegyerek ült benne amúgy.

fraki 2010.01.16. 18:23:27

Nekem wmiki avatarja több frusztrációt okoz, mint a posztbeli esemény, és súlyosabban is büntetném.

teabore 2010.01.16. 18:35:53

@Körömcsiga: A terhes feleségért általában nem jön mentő.

Ha elfolyt a magzatvíz, akkor muszájmentőt hívni.

2010.01.16. 18:36:22

Mennyire érvényes még ma is a KFT legendás, Volvó c. evörgrínje:

Akinek elég a sütnivalója,
nem veszi meg a tucatautót.
Nem vacakol, nem blamálja magát,
kiadja inkább a jelszót:
Volvo! Volvo! Volvo!
...
A szép lányok a Balaton-parton
nem ülnek a Wartburgba már.
Rád se néznek, ha Zsiguliban poshadsz,
tudod-e, mi az, mire mindenki vár?
Volvo! Volvo! Volvo!

choko 2010.01.16. 18:39:41

...1 hét beutaló Mo. "legsz.rabb" kórházába...

Naneeeeee 2010.01.16. 18:58:09

Sziasztok!
Csak ezen cikk miatt ragadtam tollat hogy beregisztráljak erre az oldara de mindegy!Látom sok okos üti a vasat de élkesben lehet összefosnák magukat!Tavaly előtt volt szerencsém a hős és igazmondó szirénázó mentős bácsik formájához!Mondom ezt úgy hogy családunkban kettő féfi ember hivatása volt ez mielőtt elhunytak.A sztori:Főútvonalra hajtottam fel egy Ford Tansit Dokával és oldalról leütött az útról egy sziránázó mentőautó, éppen fel nem borultam de egy "A" betonoszlop egyik tagjának sikerült nekivágódnom ez köszöni szépen berogyik.Mindez belváros fél tizenkettő körül,senkienek semmi baja az ijedtségen kívűl.A mentő TK mozgásképtelen,szerencsére nem volt benne beteg,a két tag bekötve,nekem egy kis horpadás a plató sarkán,előröl kicsit látványosabb de még a lámpám sem tört ki,szerncsére az alváz nyúlvánnyal kaptam az oszlopt stb.. A mentőszolgálat főokosa 2 percen belül a helyszínen volt, meg is állapította hogy itt bizony én vétettem ezért-azért úúú hogy itt írjam alá,közöltem vele h rendőrt hívtam, nekem zöld volt a lámpa a mentőnek Izzó Piros + keresztben előtte gyalogos forgalom a zebrán!Megjött a Yard nagyon kulturáltan és inetlligensen viselkedtek,kérdezgettek +szonda+drogteszet mondjuk igazuk is volt, a mentő sofőrt nem láttam h fújatták volna vele a szondát de mindegy.Kiderült h mindenki tiszta akkor adja elő mindeki h volt.Elmondtam az enyém ahogy volt:nem hallottam nem láttam a mentőt és az így is volt éreztem h jogsira megy a játék úú hogy gondoltam nem terelek.A mentős tőből hazudott + segített neki a főszakértő haverja,amikor mondtam az 5 rendőr előtt hogy hazudtok mind a ketten(főleg h a szakértő haver ott se volt a másik mentős meg beszélni sem bírt az ijedtségtől) és a harmadik verzióra szóba került az anyák napja
is.Kezdtem elveszíteni a türelmem a szakértőt leugattam látta h nem eszem a dumáját a mentős kissé elbizonytalanodott és ekkor a Yard elkezdett méricskélni.Tehát ha a szópárbajban alulmaradok akkor helyben ugrik a jogsim.Megmérték a nyomokat és a helyszínen nem tudták megállapítani a felelősséget így szabálysértésre került az ügy.Ja és nem írtam alá a hyelszínen semmit,felhívom mindenki figyelmét h nem vagytok kötelesek aláírni semmit.A szab. sért. előadó előtt kiderült h hős mentősünk nem hogy nem állt meg ami kötlessége ha előtte kereszteben zöld lámpás gyalogos forgalom halad hanem még csak nem is lassított,Kb 80 körül belezúgott a kereszetződésbe ahol keresztben autók és gyalogosok mozogtak.Végig hazodott a geciláda és még azt is tagadta h hazudik.A végén megbüntettek mindenkit 25 ezer forintra!Tehát ha valami szirénázik és villog az oké h mindenkinek kötelessége elengedni de mondjuk ha ez egy tűzoltóautó fullon vízzel akkor lehet h nem írom meg most ezt a pár sort.Amennyiben nem nyitom ki a pofám akkor rámhúzzák a hős mentősök és én meg éhendöglök jogsi nélkül.És csak azért osztotték meg a felelősséget mert ha csak ő marad porondon bevonják a jogsiját és akkor ő döglik éhen.Ú hogy a sok okos benyalhat és nem mindig a szirénázó járműnek van elsőbbsége és igaza. Szassztok

belekotty 2010.01.16. 19:08:44

@Naneeeeee: Sok eszed van, itt nem az elsőbbségről van szó...

Naneeeeee 2010.01.16. 19:12:38

Neked is ha nem érted miről beszélek Beledfoss!!

belekotty 2010.01.16. 19:16:22

Mentők elejébe beépített videó kamerát.
A felvétel alapján, ha kell feljelentést tenni. Ezt tudatni mindenkivel a médián keresztül.
Pár látványos riport, hány súlyos bírságot szabtak ki.
Fogadjunk hanyatt homlok mennének a mentő elől!

belekotty 2010.01.16. 19:18:38

@Naneeeeee: De én értem, idehozol egy teljesen más dolgot a sértődöttséged miatt. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
Olyan egyszerű vagy hogy a százas szög hozzád képest mikroprocesszor.

nemecsek ernő áruló 2010.01.16. 19:23:18

@Gera: Az USA-ban főbenjáró bűn, ha megkülönböztető jelzést használó járműnek nem adsz utat, szóval nem mondasz hülyeséget!

xenuka 2010.01.16. 19:28:11

Volvóval azok a feltörekvő senkik járnak, akiknek nincs elég pénze egy új BMW-re vagy egy Mercire és azzal bizonygatják a döntésüket, hogy ez biztonságos.

Eközben már bármelyik Renault 5*-os tesztet teljesít.

Én Fordal járok.

S@nyci ® 2010.01.16. 19:29:17

Hmmmm...... Emberek. Állatok.
Ez olyan, mint amikor az emberek rájönnek, hogy meg kellene menteni a Földet a globális felmelegedéstől, mert ki fognak pusztúlni.
Csakhogy a Föld sz@rik ám rá, mert Ő üresen is marad, az emberek csupán magukat féltik.

orvian 2010.01.16. 19:29:26

@belekotty: Vajh miért kell érdekes,új(sértő) hasonlatokat használni,ha azt is lehet mondani:nem értek egyet veled?

Valaki más 2010.01.16. 19:30:15

Én vagyok a Volvós, de sehol egy mentő...

:D

xenuka 2010.01.16. 19:31:02

A képen látható baleset a Karolina út Hamzsabégi út kereszteződésben lett fotózva tavaly.

ján kádár 2010.01.16. 19:34:49

Jogosítványt a helyszinen bevonni, örökre eltiltani a gk. vezetéstől.

orvian 2010.01.16. 19:35:54

A Szamaritánus Mentőszolgálat autója megkülöböztető jelzést használva, zöld jelzésnél haladt át a kereszteződésen, amikor összeütközött egy személyautóval.

marlechka 2010.01.16. 19:55:01

@jpmjpm: mi a bajod, marha érzékletesen írta le, egyéni stílusban.ráadásul vannak sorai, amiket az aranyköpések kategóriájába is beneveztem.:-)

tata21 2010.01.16. 20:23:02

magam is sokszor használtam megkülönböztető jelzést (fény+ hang) és megdöbbentő mennyire lesz... az emberek, tisztelet a kivételnek. Vagy nem hallják vagy nem látják vagy mindkettő.
Volt olyan esetem amikor csodálkozva nézett ki a vezető a fejéből jé villogó szirénázó autó, de letérni azt már nem. Én komolyan szankcionálnám a mulasztást.

redoxy 2010.01.16. 20:30:08

Érdemes lenne néhány tényt is figyelembe venni: a képen látható "mentőautó" egy mentési feladatot sosem, betegszállítási feladatot végző megkülönböztető jelzéssel rendelkező jármű.
Vajon a baleset időpontjában jogosan, indokoltan használta-e a megkülönböztető jelzését?! Az aktuális gépkocsivezető rendelkezik-e PÁV I-gyel, illetve megkülönböztető jármű vezetési gyakorlattal?...mert az előző kérdésekre az esetek többségében nem a válasz... és az emiatt történő közlekedési események rontják a valódi Mentők (Országos Mentőszolgálat, Máltai Szeretetszolgálat Mentőszolgálat, Koraszülött Mentőszolgálat) renoméját!

A többi, magát, a rendezvények egészségügyi biztosítása címén ÁNTSZ engedély alapján mentőszolgálatnak aposztrofált szerveződés Betegszállító Szolgálat!
...és általában otthon a gépkocsivezető háza előtt parkolnak...
... és mint a Hungária körúti barátunk, aki reggel "munkába menet" hétköznap 8 óra tájban mindig megkülönböztető jelzéssel rongyol ki egy mellékutcából majd a villamossinre be az Egressy és a Thököly út között...
lvonatkoztatva az esettől persze a nagy többség nem megfelelően reagála megkülönböztető jelzéssel haladó járművek közeledésére!

tata21 2010.01.16. 20:45:54

Szerintem nem azt kellene firtatni, hogy jogosan vagy nem jogosan használ vki megk. jelzést. A közlekedésben a tény az tény: villog és szirénázik vagy nem. Ha igen kutya kötelessége mindenkinek elsőbbséget adni neki természetesen az ide vonatkozó szabályok betartásával.

Buzzword 2010.01.16. 21:07:26

A volvós szopjon le egy taliga apró mentőst. Azért aprót, mert abból több fér a taligába (de ne nagyon aprót, mert akkor nem éri el a pedálokat).

_netuddki 2010.01.16. 21:13:17

Azoknak, akik a megkülönböztető jelzés fogosságát firtatják: Hülye szárcsák, akkor gondolkodjatok azon, hogy jogos-e ha majd ti lesztek a rohamkocsiban! És talán az pofázzon bele, aki dolgozott már mentőben vagy a sürgősségi ellátásban! Agyat elővesz, leporol, bekapcsol!

_netuddki 2010.01.16. 21:14:02

fogosságát=jogosságát

belekotty 2010.01.16. 21:19:28

@orvian: Mert jól esik Belek5ni. :-))

tata21 2010.01.16. 21:19:37

Feltételezem,a sok hőbörgő ha lenne lehetősége Ő is ugyanúgy visszaélne vele mint a fentebb említett esetekben.
Mint írtam már nem a jogosságát kell mérlegelni a közlekedésben, hanem a tényt felfogni és aszerint cselekedni.
Szerintem. Teljesen igaza van az előttem szólónak.De ne feledkezzünk meg, hogy a mentőkön kívül még több szervezet használ megk. jelzést.

Gera 2010.01.16. 21:25:25

@tata21: Valóban, az adott közlekedési szituációban nincs joga senkinek megkérdőjelezni, hogy alappal használják a megkülönböztető jelzést, viszont úgy általában tűzzel-vassal irtani kell a jogosulatlan használatot, mert roppantul demoralizáló.

Devil 2010.01.16. 21:32:45

Hadd hivjam fel a T publikum figyelmet erre a hirre:
autozz.blog.hu/2010/01/14/szirenaval_tornek_utat_a_civil_autok_is

A valodi kerdes sztem az hogy mit kapjon buntibol az a rendorseg aki hagyja hogy a helyzet az utakon idaig fajuljon? Beleertve a megkulomboztetett jelzes indokolatlan kiadsat, hasznalatat, figyelmen kivul hagyasat, leutanzasat... bar ha nektek meg voltak illuzioitok azok utan ami a rokkantkartyakkal tortent akkor szedjetek ra gyogyszert!

tata21 2010.01.16. 21:35:20

@Gera: Természetesen ebben igazad van. De azt, hogy jogosulatlanul használja vki max. utána tudod meg, amikor elengedted és Ő lekapcsolja, de ez sem egyértelmű. Nagyon nehéz kiszűrni és az nem a közlekedők feladata. Pl. Én is kaptam menet közbeni riasztást, amit 10 perc múlva töröltek, addig viszont használtam. Amikor lekapcsoltam joggal merülhetett fel a gondolat: jogtalan használat, pedig nem arról volt szó.

robinzone 2010.01.16. 21:37:29

volvost autojabol ki. terpesz. hatulrol ketszer iszonyatosan p.csan rugni. mehet tovabb.
kulturalt orszag eseteben: (csatlakozva tobbekhez) mentore szerelt kamera felvetele alapjan min. 150e birsag. pont.

tata21 2010.01.16. 21:37:40

@Devil: A rendőrség olyan amilyen a TÖRVÉNY. Erről ennyit.

robinzone 2010.01.16. 21:39:28

a sok idiota kifogast kereso analfabeta gyokernek (nem is az van a kepen, frusztralt a posztolo, amikor en kikanyarodtam a mento ele, nekem volt igazam, terhes anyaval idoben indulok, leszarom, hova siet a mento stb), nos, nekik szinten: terpesz!

Baszkurátor 2010.01.16. 21:58:06

@ nosferato

Nem lehetne arra a qrva képre keresztbe, egy flasht vagy valamit tenni, hogy "ILLUSZTRÁCIÓ BAKKER!" ?

egy maréknyi dollár 2010.01.16. 22:34:18

Mocskosul tudok dühöngeni én is, de igy olvasatban kicsit zavarónak tartom.Nem is érzem adekvátnak az indulatokat a leirt esettel.Ha tényleg baleset történt volna az autós nemtörődömsége folytán és potyogtak volna a halottak a felborult mentőautóból, akkor elfogadnám az őrjöngést./igaz, akkor nem egy posztban értesülnénk a dologról/
Én Szegeden autózom, sokkal kisebb a forgalom,teljesen természetes, hogy szirénaszót hallva erősen figyelek és igyekszem a legjobb módon elősegiteni a vijjogó járművek továbbhaladását./de szép mondat lett!/Én itt vidéken úgy tapasztalom, legtöbben ugyanigy tesznek.Sajnos mindenütt vannak bumburnyákok, akik leszarják a mentőket/ahogy mindenki mást/, de bizom benne, hogy a többség nem ilyen.
Nem voltam ott, nincs alapom az okoskodásra, de elképzelhető,hogy valaki pillanatnyi figyelmetlensége, lassabb reakcióideje v. éppen a közlekedési szituáció miatt cselekszik késve.Az ilyenre rá lehet dudálni például, hátha akkor észbe kap.
Tényleg jó lett volna, ha a posztoló nem kurblizza fel magát az őrületig v. legalább kicsit csillapodik, mielőtt irni kezd.
Érdekelne a végkifejlet:mennyi ideig tartotta fel a volvos a mentőt,magától húzódott félre vagy el kellett páholni előtte?

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.16. 23:37:28

én le szoktam szarni a mentő autókat csak utánna macerás kitörölni a seggemet

figyelem (törölt) 2010.01.17. 01:57:51

A kommenteket nem olvastam végig, de a mentőt és a tüzoltót mindig elengedem, ellenben a rendőrállatokat soha

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2010.01.17. 02:20:57

@Baszkurátor: viszonylag idejében (most) ráírtam, hogy illusztráció. Gyöngy betűkkel, az mondjuk számíthat.

buszos1 2010.01.17. 04:46:34

@Körömcsiga: Ebben nincs igazad mert mentős voltam 1 évig és bizony ha pl. nincs más lehetőség mentőt KELL hívni és az ki is megy (szállítókocsi,ápoló,gkv) és beviszi a kórházba mégpedig abba ahol a kismama választott orvosa van (már ha van).Én mint mentőgkv 1 év alatt 8 ilyen esethez mentünk.

kölcsön 2010.01.17. 05:28:06

Tiszteletem mindenkinek! Nem olvastam, csak nehány kommentet, de elég volt a baromságból. Gera : neked pl. igazad van, csak erre jogosított hatóság vizsgálhatja a megkülönböztető jelzés használatának jogosságát vagy a munkáltató. Azonban előírás, hogy hívás esetén a mentő percen belül a helyszínen legyen! Ezt csak a megkülönböztetővel kísérelheti meg.
Devil te inkább debil vagy! Blamálod a mentőt, közben pedig nem veszed észre, hogy a rendőrség szabálytalanul állít meg : mögötted halad a járőrautó és bekapcsolja a megkülönböztetőt, te pedig szürke egér módjára megállasz (lefordítva : beszarva). Milyen jogszabály teszi ezt lehetővé? Ha ismersz ilyet, kérlek, tájékoztass! tata21 : ha bajod van a betörnek hozzád, a plébánoshoz szaladsz vagy a rendőrhöz? Ha tudod a választ, tedd közzé. Pancser. figyelem : ez rád is vonatkozik, meg ha bajod van, hová mégy? Természetesen nem a rendőrhöz, hanem pl. a kedvenc kocsmádba? De az alapvető probléma a volvós barátunk viselkedése! Hiányos a forrás, de a véleményem : ha a hangjelzés észlelése esetén -közben feltételezem a többi kocsi mozgását is látnia kellett- nyugodtan telefonál -téma mellékes- akkor a következőt kellett volna tenni : a./ a legközelebbi meleg konyhás étterem hozott 1 vödörnyi moslékkal leönteni a szélvédőt v. b.! előlről-hátulról - kocsival leállni, azokat lezárni és a gépkocsivezető hölgyeket elküldeni vásárolni. A nyugdíjat megvonni nem szabad, mert amíg a
2 szőke visszajön a vásárlásból,élnie is kell!

Semerreretyó 2010.01.17. 07:40:25

húú, de kibaszottul erkölcsös meg cizellált lett itt a társaság nagy része. méghogy fröcsögés... jó kis post ez, nincs ezzel baj. tegnap pl szegeden jön mögöttem a koraszülött mentő, húzok félre mint a vadliba, mert az én ikreimet is ilyen vitte, és akkor jól esett ha (gondolom) lehúzodott a nagyérdemű. erre, a belső sávban rámelőz a vadbarom állatja, pedig nyomom neki a kürtöt veszettül. remélem olvasod te barom és magadra ismersz!

Semerreretyó 2010.01.17. 07:42:40

ja, elfolyt a magztavíz muszáj mentőt hívni. ilyen hülyeséget. elfolyt a magzatvíz, kényelmesen összepakoltunk, kocsiba ültünk, elindultunk, félútról a mobilomért hazamentünk, aztán másnap reggel voltak kölkök :)

belekotty 2010.01.17. 08:00:11

Bennem örökre megmaradt egy eset még a 80-as évek végéről.
Balatonkenese előtti hosszú lejtő.
Békésen, ütemesen, úgy nyolcvannal kocsisor Kenese felé. Többnyire német rendszámú, jó autó. Egy-két magyar Lada, Skoda. A mentő jő hátulról villogva, lendülettel és amikor a sort utoléri, sziréna bekapcs. Másodpercek múlva porzik a padka mint állat, mert az összes BMW, merci lent az útszélén. No vajon kik maradtak bambán az aszfalton? A Skodák és Ladák.

Idet 2010.01.17. 08:23:58

@Semerreretyó: Gondolom, te a kedves papa vagy. Közlöm veled, hogy NEM kényelmes, ha elfolyik a magzatvíz, és a késlekedés rosszul is elsülhet. Ülj már egyszer te is a saját szivárgó levedben órákig, majd megtudod a tutit. Türelmes egy feleséged van!

Idet 2010.01.17. 08:27:52

@figyelem: És ha a rendőrállat heveny verekedéshez, családi zűrhöz, tűzhöz stb. mennek? Amin szintén életek vagy súlyos sebesülések múlhatnak?

Bangó Tarzan (törölt) 2010.01.17. 09:29:43

Törőrácsot a mentőre. +300 lóerőt beléjük.

2010.01.17. 10:09:10

@belekotty: biztos azért mert kitört volna a kerekük, a BMW-knek meg sem kottyan.

Coyote82 2010.01.17. 10:17:43

A volvós szarjon egy egész süncsaládot.

Amúgy nagyon jó a poszt, régen olvastam ilyen humoros írást. Egyetlen hibát ejtettél csak: Rambo nem a lőtt sebét varrta össze, hanem a tépettet, amit akkor szerzett, mikor a szikláról leugrott a fenyőfára :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.17. 11:14:39

Mentőst leszaró autósnak TB-számát, és rendszámát elmenteni, és ha kell, alkalomadtán a mentőkiszállásnál figyelembe venni. Ennyi kell az ilyen parasztnak, nem több. (Plusz egy százas szög a négy gumiba, plusz egy csík vele végig a kasztnin.)

SLacc 2010.01.17. 11:49:46

Rám már dudáltak, mikor mentő elől húzódtam le. Okos gyerek volt, egy doboz cigi elrejthető volt a tarkóráncaiban.

changebug (törölt) 2010.01.17. 12:33:03

150e Ft. kevés!
5-10e euro között legyen büntetve. esetleg éves jövedelmének fele, ha az több.
Magyarországon egyszerűen ki KELL csinálni pár embert (nem feltétlen fizikálisan, anyagilag), hogy megértsék a parasztok, hogy rájuk is csak szabályok vonatkoznak.
süti beállítások módosítása