Avagy ítélet egy társadalmi célú hirdetésről...

Franciaországban szépen kiverte a bizosítékot egy dohányzásellenes plakát, amelyen egy őszülő halántékú, joviális pedofil úr zsenge ifjoncokat fújat. Elnézést, pontosítanék: valójában csak utalás történik a szopatásra fellációra, hiszen a tinik szájába nem a túrós fasz szabolcsi mosatlan, hanem cigaretta kerül. A falragaszon "A dohányzás a dohány rabszolgasága" felirat egyértelműsíti az üzenetet azon csacsik kedvéért, akik maguktól nem tudnák dekódolni a "ha rágyújtasz, a nikotin olyan erővel ránt majd a függőségbe, mint ahogy Poulin bácsi keze húzza a fejedet a ráncos herezacskója az ágyéka felé" hasonlatot.

Ha az alkotók sokkszerű hatást akartak elérni, akkor az sikerült. A franciázás körül kialakult francia skandalum vad viharában még a feminista mozgalmak is hadba vonultak a szopáshoz való jogukért és az orális szex reputációjáért. "Tudomásom szerint a felláció nem okoz rákot" nyilatkozta a feminista egyesület láthatóan igen bölcs elnöke. Lényeglátó megállapítás, bár a női egyenjogúság élharcosainak imidzséhez talán jobban illett volna, ha azt kifogásolják, hogy a csajt még szopatásban is csak a második  helyre teszik (Poulin Úr zakólevevése mintha ezt sugallná). A plakát körül kialakult moralizálós perpatvarnak aztán az vetett véget, hogy a kampányt felfüggesztették.

Nekem tulajdonképpen egyetlen bajom van az egésszel: a nagy csinnadratta közepette mintha elsikkadt volna a lényeg... Sikerült felkorbácsolni az indulatokat, néhány prűd seggfej biztos az agyvérzésig hergelte magát, de hogy egyetlen fiatal se fog a kampány hatására nemet mondani a dohányzásra, abban majdnem biztos vagyok! Mintha a plakátot alkotó srácok öncélúan túlkreatívkodták volna a házi feladatot, ahogy Berger Dalma is túlmodoroskodja A szerelemnek múlnia kellt. Most bizonyára önelégülten röhögnek a markukba, mint a stylist aki viszontlátja a tévében az általa magenta selyemingbe és beige kordbársony zakóba öltöztetett celebet. Pedig ha tudnák, hogy a Bünti hozzájuk is elér...

TE HOGYAN BÜNTETNÉD A POLGÁRPUKKASZTÓ, DE CÉLJÁT EL NEM ÉRŐ HIRDETÉS ALKOTÓIT?

Látogassanak el egy nyugdíjas otthonba, és kíséreljék meg felülmúlni a torokecsetelés világcsúcsát! Ha sikerül nekik, rágyújthatnak...

Az esküdtszék szavazatai szerint kreatív és vicces, ugyanakkor tök hatástalan plakáttal állunk szemben. Mivel sok szavazat és komment volt a felmentés mellett is, ezért megkíméljük az alkotókat a fent javasolt világcsúcs-kísérlettől!

"Nem elijeszteni kellene, hanem elmondani korrekt módon a lehetséges hatásokat, és rábízni minden felnőttre a döntés jogát." by Cigiző

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr491792443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.02.28. 10:22:40

Szerintem se túl jó a hirdetés, de nem is feltétlen rosszabb, mint az, amivel a dohányzásellenes tábor rendszerint operál. Az öltönyös úriember gondolom a dohánygyárakat kívánja szimbolizálni. A szerencsétlen fiatal pénzért szopik, de nem is a saját pénzéért. Esetleg lehetett volna az is a szlogen, hogy "Ha már szopsz, legalább ne fizess érte!"

Mondom ezt úgy, hogy a szándékot vélem érteni, de a hirdetésnek én se adnék nívódíjat. Amúgy pedig nem dohányzom, de nem is utálom a dohányosokat. A brutális adóztatásban megjelenő, egészségvédelemmel takarózó álszent pénzéhséget pedig visszataszítónak gondolom.

mbenedek 2010.02.28. 11:24:35

Én a felmentés mellett voksolnék kivételesen

indiscriminating power 2010.02.28. 12:40:33

De bizony rákot okoz a felláció (értsd, növeli egyes rákos megbetegedések bekövetkeztének statisztikai valószínűségét).

redrick 2010.02.28. 13:01:31

Kurva jo ez a plakat. Mondom ezt ugy, hogy ne is odaterdelek minden nap a rancos zacsi ele, hogy rohadna szejjel ;)

@indiscriminating power: hahha, na menj a picsaba :)

trashr5 2010.02.28. 13:06:50

Aki egyszer már rászokott a dohányzásra,annak teljesen mindegy mit plakátolnak ki azok akik leszoktak és eldurvultak.Ez a plakát nem bír számottevő erővel,ha csak nem kívánja kisebbséggé tenni ezt a dög, szexista réteget.Ami nehéz ügy,Igazából nem is tudni a képet nézvén,ki is a megtámadott fél.Dugni cigivel? Kellemetlen.

wagabound 2010.02.28. 13:09:35

A dohányzás elleni agitáció nem megy sokkolás nélkül. A "dohányzás ártalmas", meg "A dohányzás ezt meg azt okoz" - féle ellenreklámnak sosem volt hatása. Tudomásom szerint a rák által szétmart tüdő ábrázolását, mint a legelrettentőbb eszközt betiltották. Mindennek tükrében ez minden idők legjobb, legütősebb dohányzás elleni reklámja.

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.02.28. 13:23:49

Mindjárt jön II.Briandrew és bevédi Poulin bácsit.

RegősBendegúz 2010.02.28. 13:30:26

A kampány elérte célját, a minél nagyobb közfigyelmet. Ráadásul a dohányos a szopó szereppel kénytelen azonosulni, amivel egyetértek.
Felmentést nekik!

szelli bébi 2010.02.28. 13:32:23

aki nem dohányzott, illetve most dohányzik, az semmit sem tud az egészről azokhoz képest, akik dohányoztak és le is szoktak. én is ilyen vagyok.
szerintem egy dohányzás elleni kampánynak nem az a dolga, hogy leszoktasson, hanem hogy felhívja a figyelmedet arra, hogy le kéne szokni. ezért, azért, amazért.
szerintem cigarettázni proli dolog, mint ahogy csúnya szavakat áthúzva leírni is az.
béna, buta, neurotikus, önpusztító faszság.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.28. 14:10:26

@szelli bébi: Teljesen igazad van. Ha egy kampány csak akkor jöhetne ki, ha garantáltan sikeres, akkor plakátoktól mentes utcákon vásárolhatnánk, reklámoktól mentes újságokat. Lehet, hogy tv sem lenne.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.28. 14:14:05

A kép jelentése: Ha fellációra akar kényszeríteni egy öltönyös, akkor nyomd el a faszán a cigit.

Amphiprion Ocellaris · http://bohochal.tumblr.com/ 2010.02.28. 15:43:08

@szelli bébi: Pontosíts, kérlek! Csúnya szavakat leírni vagy csúnya szavakat áthúzva leírni a proli dolog?

Alikam 2010.02.28. 17:06:29

@szelli bébi: tartósítószeres élelmiszert enni, kocsiba ülni, alkoholt fogyasztani, idegeskedni, szőrteleníteni, füllhallgatóval zenét hallgatni etc etc is önpusztító dolog.

daraltbel 2010.02.28. 17:15:37

Szerintem találó allegória.

Röptömben Szedtem 2010.02.28. 17:31:32

Szerintem most a francia iskolákban nagy divatja támadt a szopás és a cigizés összehasonlításán illetve hasonlóságán alapuló élcelődésnek. Ennek eredményeképpen amelyik gyerek eddig nem cigizett és/vagy nem szopott, az most szépen rászokott.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2010.02.28. 18:24:32

Annyira agyatlanul próbálkoznak ezzel a dohányzás démonizálásával hatni az emberekre, fiatalokra, hogy közben észre sem veszik az ellentétes végeredményt.
Nem elijeszteni kellene, hanem elmondani korrekt módon a lehetséges hatásokat, és rábízni minden felnőttre a döntés jogát.

Zzoorroo 2010.02.28. 18:28:33

Ez már a második bőr erről a reklámkampányról, az elsőt az addict húzta le róla pár nappal ezelőtt.

Mindenki címlapos lesz, aki egy pár szavas postban ezzel foglalkozik? Vagy ilyen gyenge a felhozatal vasárnaponként?

trashr5 2010.02.28. 18:49:32

@szelli bébi: Bevallom,minden ártalmát ismerem a dohányzásnak,még boncoláson is láttam.Azt mi van?A boncmester is dohányzott,én is dohányzom.nem ezen múlik.
Ha proli vagyok,hát az vagyok,nem forgok főúri szalonokban,de ott se zavarna.Oka volna,ha meghívnának,kis dohányzás beleférne.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.28. 19:54:14

az a baj, hogy a fiatalok között a cigizés is menő, meg a szopás is menő. Az eleve menő cigizést egy másik menő dologgal összekapcsolni, majd ebből elrettentő propagandát faragni vágyó marketinges feltehetőleg életében nem járt gimnáziumban, középiskolában. Oké, kiszolgáltatott bociszemű fiatalként idősebb bácsikat leszopni nem annyira menő, de a társítás így is sántít, szóval nem tartom annyira szerencsésnek ezt a koncepciót. Ráadásul ez a két plakát annyira sztereotip, hogy már-már önmaga paródiája.