Pénztárcánk számára az elmúlt hét legfontosabb híre volt, hogy az Alkotmánybíróság visszamenőleges hatállyal megsemmisítette a vagyonadó lakóingatlanokra vonatkozó részét. Ha egy kicsit gyorsabbak lettek volna, megelőzhették volna azt a nemzeti társasjátékot, amelynek során hirtelen a lakosság jelentős részének megváltozott a lakcíme úgy, hogy közben senki sem költözött... Mivel a vagyonadó legtöbbünket érintő része valóban az ingatlanadó volt, az AB döntésének hatására elcsendesülni látszanak az indulatok az adónem körül. Nyilván nem olyan fasza ütőkártya már a választási küzdelemben, mint fénykorában volt; pedig egyik olvasónk, redrick által felvázolt alábbi anomália azért arra utal, hogy ha egy kicsit kapargatjuk, találunk még szart a vagyonadós palacsintában:

"Adott a következõ szituáció: 17 éves Opel Calibra (az enyém). Valamikor réges-régen népszerű, modern, de már akkor sem high-end autó. Papíron is max. párszázezret ér, a valóságban persze gyakorlatilag semmit. Fõleg mióta meg akarják adóztatni, mint luxusholmit. 125kW szerepel a forgalmiban (bevallom, a valóságban valamelyest többet is tud - de nem ez a lényeg), így épp beleesik a sávba.
 
Több választási lehetőségem is van:
  • Kifizetem évente a teljesítményadó kétszeresét (plusz a teljesítményadót persze). Tehát gyakorlatilag évente elköltöm az autóval kapcsolatos adókra az autó teljes értékét.
  • Eladom egy csomag rágóért.
 
A vadiúj sokmillás (akár 10-15), de esetleg 125kW alatt teljesítõ verdák szemlátomást senkit se érdekelnek. Ezek szerint a vételár és/vagy az érték nem tényező a vagyonadó számításánál. Ééérted...vagyon. Valami, aminek anyagi értéke van (nemcsak eszmei, meg érzelmi, mint az én esetemben).
  
Tehát a kérdéseim:
  • Ti mit tennétek azzal az aktanyálazóval, akinek kipattant az agyából az ötlet?
  • Hát azzal a "szakértővel", aki nem veszi észre az üvöltő ellentmondásokat az ún. vagyonadóban?
  • És azzal, aki észreveszi ugyan, de leszarja?"

TI HOGYAN BÜNTETNÉTEK A VAGYONADÓ KIESZELŐJÉT?

Egy 17 éves autó legyen számára a legnagyobb luxus egészen addig, amíg újra nem gondolja az egész vagyonadó-törvényt.

"Pont annyi áramot vezetnék keresztül a tökein, mint amennyit a kamaszkorú, eladhatatlan és örökké beteg vectránk forgalmija tartalmaz." by bárisnya

Gépjárműveknél létezik az EUROTAX rendszer (ami alapján az autókat vámoltatják). Ezt alapul véve pikk-pakk lehetne forgalmi érték alapján adóztatni a tényleg vagyonosokat.

Megosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://bunti.blog.hu/api/trackback/id/tr831718086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.04. 09:11:56

A többszörös adóztatás tilalmáról is említsünk azért egy pár sort.

- Jóhiszemű vagyok és azt feltételezem, hogy adózott jövedelmedből fizeted ki a vásárolt holmit. jelen esetben az autót.
- Megveszed az autót rögtön ugrik a VÁM, az Áfa.
- Regisztrációs adó
- Átírási illeték, mert a nevedre kell vegyed.
- Eredetiség vizsgálat.
- Teljesítmény adó (Lánykori nevén súlyadó)
- S akkor megspékeljük a listát a hiperszuper überfasza vagyonadóval.

Tessék mondani mikor lesz ELÉG? :)

tom sailor 2010.02.04. 09:26:42

Aki egy ilyen benzintemetőt üzemeltet, szegény (józanul gondolkodó) ember nem lehet.

bárisnya 2010.02.04. 09:29:40

Pont annyi áramot vezetnék keresztül a tökein, mint amennyit a kamaszkorú, eladhatatlan és örökké beteg vectránk forgalmija tartalmaz.

blueeyed333 2010.02.04. 09:30:32

üsse el egy 17 éves nem-gyalogosvédő kocsi

RegősBendegúz 2010.02.04. 09:31:28

Szép sorban orálisan közösüljenek a vacogócápával.
Adót ugyanis csak kétfélét lenne értelme kigondolni:
1. Nagyon kevés embert érint, azoktól viszont sok pénz jön be. (Hiába hőzöngenek, mert a tömeg nem azonosul velük, de legalább sok pénz jön be)
2. Rengeteg embert érint, de nagyon keveset von el tőlük. (Nem éri meg hőzöngeni ilyen kevésért, de összességében mégis sok pénz jön be)
De olyan adót bevezetni, ami kevés bevételt hoz, de sok állampolgárt felbőszít, az legalább önmagában hordja a büntetést - főleg így választás előtt.
Milyen következménye lesz ennek az adónak?
Aki eddig nem vett külföldi rendszámú autót, eztán az is áttér. A bevétel nem nő, hanem csökkeni fog. Ennyi eszük van:-(((

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.04. 09:33:27

@RegősBendegúz:

"Ennyi eszük van"

Ilyet ne írjá', mert nem fedi a valóságot! Sosevót, ennyi sem! ;))

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2010.02.04. 09:33:44

Lassan az következik, hogy majd le lehet inteni a tetszőleges autóst az úton (mert piros, mert két fokkal balrább világít a lámpa, vagy mert luxusméretű 225-ös gumik vannak rajta), és helyszíni főbelövés mellett elkobozni a kocsiját, mert az bevételt termel az államnak.

KisGenyo 2010.02.04. 09:35:59

@tom sailor: Bármilyen meglepő de nem eszik többet, mint egy 1200-es 45KW-os Lada. Viszont jobban megy, nagyobb és (bár ez objektív) szebb is. Úgyhogy amit mondasz az f@szság...

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.04. 09:37:29

Ismét bebizonyosodott, hogy zsenik hozzák a törvényeket :)

tom sailor 2010.02.04. 09:44:12

@KisGenyo: Persze, hét liter alatt jársz, mint pl. egy Astra. Aha, mindjárt elhiszem...

baranyp 2010.02.04. 09:45:24

Nem magával az adófizetéssel van bajom,de ha mindenféle vérlázító kitalált címen lehet adót szedni(pénzt behajtani)akkor senki ne csodálkozzon ha a magyar ember még mindig a kiskapukat keresi,adót optimalizál,stb.A törvényhozó ezzel csak generálja a folyamatot,ahelyett hogy sokkal ésszerűbb,megfizethető adónemekkel töltené fel az államkasszát. Ja és bünti a kiötlőnek:élete végéig kizárólag 1000cm3-es 3 hengeres kisfogyasztásúval járhat több 100 km-re dolgozni,terhet,családot vinni,vásárolni,kirándulni,előzni!

csintapala (törölt) 2010.02.04. 09:46:39

Az egész vagyonadót úgy elszabták, ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva. Lehetett volna normálisan is.

Az eurotax pont jó lenne a kalkuláció alapjának, ha már muszáj valahogy.

Érdekes, hogy azzal érveltek, hogy az autók értékét nehéz megállapítani, pedig ott van rá az eurotax. Az ingatlanok értékét bezzeg nem nehéz megállapítani mi? Sikerült is.. Hogy is van? Ami kerek azt toljuk, ami szögletes, azt meg gurítjuk? "szakértői kormány"

dukeekud 2010.02.04. 09:47:35

Szerintem akinek van pofaja a kornyezeti valsag kozepen egy ilyen ertelmetlenul nagy teljesitmenyu kornyezet szennyezo gepjarmuvet uzemeltetni az fizesen.Fogja fel kornyezetvedelmi birsagkent.Mar 30 loero felett fizetni kene,mert nincs epeszu indok arra miert kellene egy atlagos szemlygepjarmunek ennel erosebbnek lennie.

Ukulele · http://azisbaj.blog.hu/ 2010.02.04. 09:48:17

Szerintem aki 170 Le-s személy!autóval szaladgál, az fizessen.
Aki megveszi a kisebb teljesítményű, 10-15 millás, de legalább szép új autóját, amivel nem szennyez és nem rontja a városképet, az meg ne fizessen.

És fizessenek a trabantosok is, mert nem érv a légszennyezés mellett az, hogy valaki csóró.

És fizessenek a 10 éves dízel autó tulajdonosok ugyanezen okból.

Mindemellett csökkenteni kellene a jövedelem adókat és növelni lehet a fogyasztási és egyéb vagyonadókat. A célok jók, csak az ország még nem tart ott gondolkodásban, hogy előre fele nézzen.

redrick 2010.02.04. 09:49:46

@tom sailor: lasd -> @KisGenyo:
varosban 9-10. Autopalyan 120-nal 5-6. Mindezt egy 2.5-os V6-os motorral.

@Mityu: szepen osszefoglaltad. A koltoi kerdesed meg rossz igedot tartalmaz. A "lesz" helyet egy "volt" kene :)

@bárisnya: pontosits! Pl: annyi ampert, amennyi kW van a forgalmiban? Hmm... ez egy kicsit gyors megoldasnak tunik... de tetszik :)

@RegősBendegúz: Ugye? Mi a fasz van ezen annyira bonyolult??? Meg egy atlag-kommentelo egy noname blogon is tudja a kurva eletbe!!

Ukulele · http://azisbaj.blog.hu/ 2010.02.04. 09:52:33

Az ingatlanok adóztatásához meg annyit tennék hozzá, hogy a törvény ott szúrták el, hogy kivételeket és sávokat tettek bele.
Szerintem mindenkire ki kell vetni az ingatlan adót.
Aki nem tudja fizetni, az béreljen, dolgozzon, vagy igényeljen segélyt az önkormányzattól.
Másrészt az APEH-től a becslési sogot viszont sürgősen el kell venni, mert veszélyezteti a jogbiztonságot.

tom sailor 2010.02.04. 09:54:29

@Ukulele: Trabant már alig üzemel, azok is jórészt bekerültek a muzeális kategóriába.

"És fizessenek a 10 éves dízel autó tulajdonosok ugyanezen okból."

Ez az, fizessen a BKV! :)

De alapvetően igaz.

baranyp 2010.02.04. 09:55:36

@tom sailor: Miért foglalkozol azzal mennyit fogyaszt más autója?Neked kell tankolni?

redrick 2010.02.04. 09:56:16

@dukeekud: @Ukulele:

Jo, de akkor hivjak ugy, ne luxusadonak bazzeg. Ennyire toketlenek, hogy a penzbehajtos akciohoz meg rendes urugyet se tudnak kitalalni. Luxusado bazmeg egy 200k Ft-os autora.
Mellesleg az en autom kevesebb szart bocsajt a kornyezetbe, mint egy alulmertezett teljesitmenyu, felulmeretezett meretu auto. Mert ugye az en V6-osom alapjaraton harmasban nevetve brummog otvennel, a 30 loeros vackod meg uveghangon visit. De a lenyeg, hogy mi van a forgalmiban, ugye?

"30 loero felett fizetni kene,mert nincs epeszu indok arra miert kellene egy atlagos szemlygepjarmunek ennel erosebbnek lennie."

Ekkora faszsagra meg reagalni is lusta vagyok...

tom sailor 2010.02.04. 09:56:25

@Ukulele:
"igényeljen segélyt az önkormányzattól."

Úgyis olyan kevesen kérnek...

"az APEH-től a becslési sogot viszont sürgősen el kell venni, mert veszélyezteti a jogbiztonságot"

Ezen (meg az öt év visszamenőlegen) bukott meg.

Sealed tender 2010.02.04. 09:57:23

dukeekud, Ukulele:

Érveitek sok helyen elhangzanak csak egy gond van vele.

Ez az adó nem környezetvédelmi adó, hanem VAGYON ADÓ.

Egyébként a nagy fogyasztású, tehát környezetszennyező(bb) autó eddig is többet adózótt: nagyobb rá a regisztrációs adó, nagyobb az átírási illeték, a súlyadó és ugye arról se feletkezzünk meg, hogy aki több üzemanyagot használ, az több Áfát és jövedéki adód is fizet.

Szóval ez az érv nettó baromság.

Plusz, mi van akkor, ha a benzintemető automat ponyva alatt tartom és évente egyszer veszem elő 100km erejéig. Akkor ez mennyiben környezetszennyező ez az autó.

Ne legyünk már ostobák.

A vagyonadó az autókon szimpla sarc. Mert miért ne?!

Ugyanígy lehetne a kutyákon is mert azok meg teleszarják az utcákat, vagy a rossz szigetelésű házakon mert azok meg energiát pocsékolnak.

tom sailor 2010.02.04. 09:57:31

@baranyp: Mert luxus 15 litert fogyasztó autóval járni. Azaz fizessen rá luxusadót.

csintapala (törölt) 2010.02.04. 09:57:40

@Ukulele: "Szerintem aki 170 Le-s személy!autóval szaladgál, az fizessen.
Aki megveszi a kisebb teljesítményű, 10-15 millás, de legalább szép új autóját, amivel nem szennyez és nem rontja a városképet, az meg ne fizessen."

Az ezzel a probléma, hogy VAGYON adónak hívják, és az lenne hivatott szolgálni, hogy a tehetősebb az többet fizessen.

Az lenne a normális, hogy akinek van a garázsában 5db 10 millás de csak 120kW-os autója, az az 50 milla után fizesse a VAGYON adót, akinek meg van egy 15 éves hobbi sportautója, ami semmit nem ér, az ne fizessen. Egyrészt.

Másrészt lehet, hogy a kisebb/gyengébb dízel jobban szennyez. Szóval óvatosan ezzel az okoskodással, mert akkor az átlagparaszt is meg lesz duplán adóztatva. A 170 lóerő az nem jelent egyből több környezetszennyezést.

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.04. 09:57:54

Nem csodálom, hogy kötődsz a Calibrához. Nekünk is volt. 20 éves lehettem, mikor párszor elengedett fater kocsikázni egy tűzpiros 4x4-essel. Rögtön 5 centivel hosszabb lett a farkam...:)

Többszöri adóztatás?
Kb. 3 éve ellopták a kocsimat. Félig hitel, félig önerő. Biztosító fizet, kicsivel többet, mint a hitelem, így a bukóm nagyságrendileg 1,2M. Erre a biztosítónál figyelmeztetnek, hogy az tőluk kapott összeg után ne felejtsek már el adózni. Mi van??? Adózott jövedelemből vettem, nyögöm a különböző éves terheket, majd ellopják, nem kevés bosszúságot, utánajárást és anyagi terhet jelentve és a visszakapott zéró összeg után még egy bőrt lehúznának rólam... Pillanatnyilag rejtőzködöm...

csintapala (törölt) 2010.02.04. 09:58:40

@tom sailor: ami 170 lóerős az nem feltétlenül eszik 15 litert. Láttál te már autót közelről?

Smacika 2010.02.04. 10:00:16

Szerintem is az eurotax a megoldás.
Ezt elvileg azért találták ki, hogy ne lehessen papíron száz forintért kocsit venni, és ennyi után fizetni illetéket, vagy tévedek? Nem emlékszem pontosan.
Ha ez szerint menne a dolog akkor mindjárt korrektebb lenne.

tom sailor 2010.02.04. 10:00:23

@csintapala: Ha hozzávesszük, hogy öreg és az ilyen autókkal párosuló vezetési szokást, akkor ez még alacsony becslés volt.

2010.02.04. 10:00:46

@tom sailor: azért már neharagudj, de van olyan 30 éves autó (kollégámé, ami elmegy 6 literrel vegyesben, apám új kocsija dízelként 12 litert evett, az én kiskocsim lazán megeszi a 9-et, pedig az is új. Nem minden üzemanyagtemető ami régi.

baranyp 2010.02.04. 10:01:32

@tom sailor: Te meg több oxigént fogyasztasz amikor téped a szádat,fizess te is! Ilyen hülyeségekre ne legyél büszke,inkább arra hogy nem te találtad ki!

m_balage 2010.02.04. 10:02:26

Miért mindig az autósokat? És aki csokit, édességeket és egyéb sz.rokat eszik, miért nem? Anélkül is megél az ember. Aki pizzát rendel a futártól? Luxus! Miért nem főz magának? Aki elmegy moziba, színházba? Nem luxus? Nem kell a létfenntartáshoz! Aki virágot visz a barátnőjének? Egyáltalán, akinek az átlagnál jobb nője van, az nem luxus? A kevésbé szépek is jók lehetnek az ágyban, lehetnek jó háziasszonyok, hát nem luxus?
Aki hatalmas plazmatévét vesz, vagy egyáltalán, akinek TV-je van?? Luxus! Vagy erősebb gépe, mint amire szüksége van? Lehetne folytatni...

tom sailor 2010.02.04. 10:03:15

@HUN_Sector: van olyan 30 éves autó (kollégámé, ami elmegy 6 literrel vegyesben

Van egy nagy összegű fogadásom, hogy sokkal 125 kW alatti.

tom sailor 2010.02.04. 10:04:05

@baranyp: Ez igen, zseniálisan tudsz érvelni. :D

Smacika 2010.02.04. 10:04:13

@Sealed tender: Főleg a kutyákon. Akkora értékű kutyák is vannak, hogy belezöldül az ember, és nem érti miért anyyi? De mondhatnál lovakat is. Overdóz mennyit is ér? Fizetnek vagyonadót utána?

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.04. 10:05:58

@m_balage: meglehetősen elfajzott egy logika, de engem meggyőztél...

csintapala (törölt) 2010.02.04. 10:06:16

@tom sailor: mutatok neked egy egyszerű példát:

www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-3/saab_9-3_9.3_2.0t-3584850

Ez a saab nincs 2 millió forint használtan, belátható, hogy egy átlag család megveheti, aki mondjuk nem új suzukit akar, hanem használt, de nagyobb erősebb autót. 129kW, emiatt vagyonadó köteles. Euro4-es környezetvédelmi norma! ha ezt megveszem az összekuporgatott pénzemből, akkor utána fizethetek.

Ellenben ha te veszel 5db új Passat CC-t összesen 50 millió körül, mondjuk 1.8-as TSI motorral, ami "csak" 163LE, és szintén Euro4-es környezetvédelmi besorolású, tehát pont olyan, mint a használt saab, akkor neked nem kell vagyonadót fizetned.

Tényleg rendben van ez így?

redrick 2010.02.04. 10:06:50

@m_balage: sot, ma mar adot fizetni is luxus. Adoztassuk meg az adofizetest!

Smacika 2010.02.04. 10:07:50

"Ha egy kicsit gyorsabbak lettek volna, megelőzhették volna azt a nemzeti társasjátékot, amelynek során hirtelen a lakosság jelentős részének megváltozott a lakcíme úgy, hogy közben senki sem költözött... "
De ez is pénzbe kerül.Az új lakcímkártya előállítási költsége nem tudom mennyi, de tuti nem két forint. Az ostobák illetékötelessé tehették volna a lakcímváltást előtte.

csintapala (törölt) 2010.02.04. 10:07:56

@tom sailor: "Ha hozzávesszük, hogy öreg és az ilyen autókkal párosuló vezetési szokást, akkor ez még alacsony becslés volt"

Innentől ez csak fröcsögés.. Én sem szeretem a streetracereket, és nekem sincs 200 lovas kalibrám, de ettől még ez így nevetséges.

plb 2010.02.04. 10:08:01

Én szívesen fizetnék vagyonadót a 17 éves autóm után! Sajnos még ilyen autóra sem telik.

shamir 2010.02.04. 10:08:13

@Ukulele: A hozzád hasonlókat lehet még szédíteni a korszerű, kisfogyasztású, "környezetbarát" autókkal, melyek 3-4 éves élettartamra vannak tervezve. Az én kőegyszerű húsz éves, 200 ezret érő vectrám a maga kétezres nyolc szelepes motorjával még mindig menni fog, amikor más már túl van a harmadik sokmilliós környezetbarát autóján. Most akkor összeségében ki szennyez jobban? Arról nem is beszélve, hogy nyilván én is szívesen ülnék új autóba, csak pénzem nincs rá. Egyébként pedig:

totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/02/03/csunya_gazdagok/

MP 2010.02.04. 10:10:59

És mit érdemel az aki egy már bebukott biztosítóba is befizetteti a díjat aztán kihátrál a biztosított mögül? És mit érdemel az aki (akik) ezt hagyta(ák)?

tom sailor 2010.02.04. 10:11:38

@csintapala:
"egy átlag család megveheti, aki mondjuk nem új suzukit akar, hanem használt, de nagyobb erősebb autót."

Nagyon sok autót talál hasonló áron és méretben 125 kW alatt.

czejp (törölt) 2010.02.04. 10:11:58

Gyurcsány elvtárs anno bejelentette, hogy akinek nem tetszik, innen el is lehet menni. Aki értette, az már rég szlovák vagy lichtenstein-i rendszámmal autózik.

baranyp 2010.02.04. 10:13:57

Ja,ez annak szól akinek nem tetszik ez az adó sem: www.youtube.com/watch?v=-tEXu8roJEQ
Egyre többször jut eszembe ez az opció.

csintapala (törölt) 2010.02.04. 10:14:54

@tom sailor: "Nagyon sok autót talál hasonló áron és méretben 125 kW alatt."

Értem. Leülhetsz, egyes.

tom sailor 2010.02.04. 10:15:24

@csintapala: Nyilván azért vesz valaki 200 lovas autót, hogy szép csendesen gurjon a zöldhullámban.

redrick 2010.02.04. 10:21:53

@csintapala: add fel, nem fog sikerulni :) Mar azelott eldontotte, hogy o az igazsag egyeduli birtokosa, mielott bekalapalta az elso csacsisagot...

csintapala (törölt) 2010.02.04. 10:21:58

@tom sailor: "Nyilván azért vesz valaki 200 lovas autót, hogy szép csendesen gurjon a zöldhullámban."

Az a baj, hogy nem erről szól a topik, meg nem is ez a probléma. Hanem hogy a vagyonadó nem a vagyont adóztatja.

Arról beszélhetünk máshol, máskor, hogy mennyre utáljuk azt, aki száguldozik. Csakhogy olyanok bőven vannak 170le alatti autókkal is, a hülyeség nem a lóerőkön múlik. Az adónak meg nem az a neve hogy "streetracer adó", és a célja sem az, hogy ezeket adóztassa.

archimed 2010.02.04. 10:22:36

Kellene egy próbapert indítani az autó luxusadóról, de általános kategóriában, mert még ki tudja miben gondolkodnak?:
- meg lehet adóztatni egy ingó vagyontárgy nem létező értékét???
- ok vezessék be, de ne visszamenőleges hatállyal, s aki a határozat érvénybelépése után veszi meg, az autót, vagyontárgyat. az tudatosan vállalja.
- egyébként a legkorektebb módszer az eurotax

Rák Attantam 2010.02.04. 10:27:13

Mennyi irigy ember van itt... Legalább hármat számoltam. Bár az is lehet, hogy csak Suzuki-dílerek.

Nekem 215 lóerős, nem sportautóm van (nem is IFA :) . Nemrég egy 2600 km-es utat 10.3 liter/100km-es átlagfogyasztással jártam meg vele, a mindenkori sebességhatárok betartásával, hóban, fagyban, nem ideális körülmények között.
Innentől kezdve úgy vélem, nekem is annyi "vagyonadót" kellene fizetnem, mint a hasonló fogyasztási paraméterekkel rendelkező kereklámpás Zsigulik tulajdonosainak.
Ha már ennyire a fogyasztásra meg a környezetszennyezésre hegyezik ki egyesek a témát.
Nem, itt simán a használtautósok lehúzásáról (lezúzásáról) és az autógyárak, újautó kereskedők nem is annyira burkolt támogatásáról van szó.

Szlovák rendszám lesz ebből, gyerekek. Vagy vanuatui vagy ghánai vagy liechtensteini.

Amúgy meg mit érdemel az, aki szerint luxus a régi autó? Daewoo Tico-t. Kettőt.

Ukulele · http://azisbaj.blog.hu/ 2010.02.04. 10:28:44

A törvény neve (vagyonadó) és tartalma (teljesítmény utáni adó) valóban nem igazán passzol össze.

Az is igaz, hogy rossz ötlet lehetővé tenni, hogy a szennyezést adófizetéssel lehessen megvásárolni. Az adó nem erre való.

Nem mondom hogy jó az, hogy újabb adót vetnek ki: az egész eljárás a negatív érzelmeket gerjeszti. Ez jellemzi a magyar adórendszert, teljes mélységében. Ez a kvázi "büntető jellegű" adóztatás, és az adózók adócslónak tekintése (pl.: dupla járulék fizetés).

Át kell tolni végre az adókat a jövedelmről a vagyonra és a fogyasztásra. Csökkenteni kell az adminisztrációs terheit a KKV-nak.

Micsoda országot tudnék én csinálni, te jó ég!

Bozdurgán 2010.02.04. 10:38:47

Elképesztő, hogy nem eurotax az alap,ha vagyonadónak hívjuk, ha meg környezetvédelmi adónak akkor meg legyen a károsagyagkibocsátás.

Amugy meg április 11. mindenki bünethet kedve szerint:)

shamir 2010.02.04. 10:45:32

@tom sailor: Már az első hozzászólásodból is kitűnt, de azóta csak megerősítést nyert, hogy:
1. Másik topikot olvasol
2. Nem tudsz szöveget értelmezni, vagy csak nem fogod fel miről van szó.
Mondjuk az is lehet, hogy nagyon jó eredménnyel végeztél bölcsész-szakon, és tök értelmes gyerek vagy, de akkor meg nem kellene a műszaki kérdéseket feszegetned...
Vagy vettél egy új chevy aveót 3 milláért és fáj, hogy lealáznak a tizenéves opelek. Akkor viszont fizessenek a köcsögök! Így van?

Franky4fingers 2010.02.04. 10:49:01

@dukeekud:
Nagyeszűkém. Szerinted melyik a kevésbé környezetszennyező? A 20-30 évig üzemelő nagygyköbcentis 14 litert fogyasztó, vagy a 10 év után széthulló 8-at fogyasztó?

Elárulom. Az első.

Ráadásul azt se felejtsük el, hogy nem mindegy ki, mire használja az autót. Mert az a Suzuki, ami 7 litert eszik a városban, betolja a 9-et pályán. Az a nagyköbcentis, ami 14-et eszik a városban, elmegy 9- el a pályán. (pl. az enyém)

Úgyhogy lehet itt hörögni környezetvédelemről, egyáltalán nem evidens, hogy a suzuki swift a legkörnyezetvédőbb autó.

Franky4fingers 2010.02.04. 10:50:05

@dukeekud:

Ah és még valami. A környezetvédelmi díjat megfizetem a benzinben, teljesen korrektul és szennyezéssel teljesen arányban. Ezért nem is hörgök.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.04. 10:51:19

Ha már a bünti javaslat így elsikkadt:
Részemről azt ítélném, hogy az állami szolgálati A8-asokat cseréljék le ilyenekre, hadd tudják, mi az a luxus, ami után fizettetnek.

redrick 2010.02.04. 10:53:08

Na, ime az en buntetesi otletem:

Latogasson el egy calibra/scirocco/manta... szoval egy hasonlo tipusu talalkozora egy szal alsogatyaban szendvicsemberkent "EN TALALTAM KI A VAGYONADO AUTOS RESZET" felirattal. A tobbi jon majd magatol :)

( Kopirajt Die Hard: John McClane : "I Hate Niggers" Harlemben, vagy hol... )

kewcheg 2010.02.04. 10:56:04

Tessék szíveslenni szaporodni és sokasodni, "csinálni" egy nagy és erős Magyarországot, és aztán az autógyárak direkt erre a piacra fogják belőni a termékeik paramétereit, mint most a japán meg német piacon.De ha lesz egy ilyen ország, akkor már valóószínűleg nem lesz szükség idióta adótörvényekre sem...

redrick 2010.02.04. 10:58:22

@Csokis: Ugyanmar, ez nem lenne buntetes. Attol, hogy oreg, meg nem szar. Sot!

Diopapa_sok 2010.02.04. 11:04:18

@Franky4fingers: "nagyeszükém" azt elmondm, hogy sokkal jobban terheled a környezetedet, ha pl 5-6-10 évente cserélsz autót, mintha 20 évente. Mivel az autót le kell gyártani... :P Egyébként 5 évig volt 200LE-s autóm, még sem volt egy büntetésem sem se gyorshajtás se másmiatt. Biztos én vagyok a kivétel... Tavaly adtam el, 300E forintért, az új tulaj biztos nem tudta, hogy mekkora luxust vett a nyakába akkor...

redrick 2010.02.04. 11:07:42

@Diopapa_sok:
"még sem volt egy büntetésem sem se gyorshajtás se másmiatt. Biztos én vagyok a kivétel... "

Nekem sem. Ez mar ketto.

Franky4fingers 2010.02.04. 11:12:52

@Diopapa_sok:

Ki a "nagyeszű"? Olvas, értelmez, utána válaszol.

Ugyanazt írtam mint te. Hogy a nagyköbcentis 30 évig szolgáló vas sokkal kevésbé terheli a környezetet. És még ráadásul a pályán/országúton ugyanannyit eszik mint a kicsi

Franky4fingers 2010.02.04. 11:14:43

És még azt is írtam, hogy amennyivel jobban terhelem a környezetet (én is nagyvasat hajtok) azt kifizetem a benzinben/súlyadóban

Franky4fingers 2010.02.04. 11:21:41

@Ukulele:

Nem az adózással van önmagában baj. Hanem az értékmeghatározással. Ugyanis. Ha mondjuk valakinek van egy lakása ér 10 misit. MEgvesz él benne. Eközben mellé épül egy luxuslakópark, a ház ér 30-at. Most akkor öregkorára költözzön el? Nyilván ez nem korrekt. Vagy. Felhúzok Nyírbogát mellett a mezőn egy kis palotát: Építési költség 29m ft. Telekár 100e ft. Nem adózik.
Veszek a Moszkva térnél egy 70m2 téglalakást hitelre 30mft- adózik. (mert ezen a környéken nőttem fel, mert kell a tömegközlekedés közelsége, mert nem engedhetem meg magamnak, hogy a pusztából járjak be mindnenap autóval)
Ez akkor fasza?

Autó ugyanez. Van egy eurotax katalógus, amit az unióban (aminek ugye tagjai vagyunk) használnak értékmeghatározásra. Az alapján pompásan lehet adóztatni. Ráadásul egy használati tárgytól könnyebben megválik az ember, ha meg nem kiöregszik az adó alól.

KCB 2010.02.04. 11:39:45

@csintapala: "Az ezzel a probléma, hogy VAGYON adónak hívják, és az lenne hivatott szolgálni, hogy a tehetősebb az többet fizessen. "

Az ilyen kocsikat egy vagyon tankolni, tehát jogos a sarc...

shamir 2010.02.04. 11:57:55

@Kerek Perec: Nem ilyen egyértelmű a helyzet. Magamból kiindulva úgy gondolom, hogy az öreg autók legnagyobb részét nem azért üzemeltetik a tulajok, mert szertnek 3-4 literrel több tüzelőanyagot elpöfögni. Hanem azért mert egy új autó árának töredékéért megvásárolhatók, és a továbbiakban a szervizelésük is hasonlóan alakul. Szerintem a luxus 300 ezres vezérlőegységeknél meg a félmillás részecskeszűrőknél kezdődik. Márpedig a vezérlőegység beszarik, a részecskeszűrő pedig eltömődik. Csak két példa egy modern "környezetbarát" autó jellemző problémái közül. a megoldás mindkét esetben: jobb kézzel a bal váll fölött, vagyis kuka. Az addig kímélő üzzemmódú autó hirtelen jól megterheli a környezetet, valamint a tulaj aki ezeket kifizeti azt hiszem joggal nevezhető vagyonosnak...

Chastar 2010.02.04. 11:59:30

Az alkotmánybírák már sok soron bebizonyították, hogy egy dilettáns banda!
Semmi józan paraszt ész!

V8 2010.02.04. 12:01:02

@Kerek Perec: Már miért lenne egy vagyon? Ha valaki keveset megy vele, akkor keveset tankol.

Egyébként tökéletesen megoldott már most is a fogyasztás alapú adózás: benzinárnak hívják. ÁFA, jövedéki adó, környezetterhelési adó.

csintapala (törölt) 2010.02.04. 12:08:40

@Kerek Perec: "Az ilyen kocsikat egy vagyon tankolni, tehát jogos a sarc... "

Miért egy vagyon tankolni? Láttál mostanában 170 lóerős autót?

Szerinted pl egy 170 lovas tdi passat többet eszik, mint mondjuk egy 1.5-ös benzines suzuki sx4? Városban/autópályán? Értékben "egyformák", használtan ez is, meg az is beszerezhető állapottól függően 3 milla körül. namost akkor miről beszélünk? Pénzünk, "vagyonunk" egyforma, én ezt veszem, te azt, a passat kevesebbet eszik. Akkor miért én vagyok megadóztatva?

dukeekud 2010.02.04. 12:13:51

@Franky4fingers: "@dukeekud:

Ah és még valami. A környezetvédelmi díjat megfizetem a benzinben, teljesen korrektul és szennyezéssel teljesen arányban. Ezért nem is hörgök. "

Hat szeritem meg nem.Ha a benzin ara a jelenlegi 30-50 szerese lenne,akkor kozelitene alulrol a szennyezes valodi koltsegenek nagysagrendjet.
A greenpeace szamitasa szerint egy liter benzin elegetese kb 30 ezer forint kornyezeti kart okoz.Majd ha ezt kifizeted akkor azt mondom valoban fizetsz a szennyezesert.

csintapala (törölt) 2010.02.04. 12:16:41

@dukeekud: "A greenpeace szamitasa szerint egy liter benzin elegetese kb 30 ezer forint kornyezeti kart okoz.Majd ha ezt kifizeted akkor azt mondom valoban fizetsz a szennyezesert."

És ez hogy kapcsolódik a vagyonadóhoz, okostojás?

Ezekszerint az 1.3-mas suzukit is kurvára meg kéne adóztatni, mert az is beszippant 7-8 liter városban.

csintapala (törölt) 2010.02.04. 12:20:20

@dukeekud: "A greenpeace szamitasa szerint egy liter benzin elegetese kb 30 ezer forint kornyezeti kart okoz.Majd ha ezt kifizeted akkor azt mondom valoban fizetsz a szennyezesert."

És ez hogy kapcsolódik a vagyonadóhoz?

Ezekszerint az 1.3-mas suzukit is kurvára meg kéne adóztatni, mert az is megeszik 7 litert városban.

Ja vagy az nem baj? Csak az az autó a baj, ami ugyanaezt a 7 litert 170 lóval eszi meg?

redrick 2010.02.04. 12:20:33

@white_widow: nabazmeg... ehh, nekem mar ugyis mindegy, pereljetek ki alolam a luxusautomat :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.04. 12:21:36

Mit érdemelne? Legalább államtitkári széket a következő szocialista kormányban...

csintapala (törölt) 2010.02.04. 12:22:14

@dukeekud: Bocs, először nem ment el, aztán mégis elment duplán, de legalább látszik, hogy öncenzúráztam.

dukeekud 2010.02.04. 12:22:53

"Márpedig a vezérlőegység beszarik, a részecskeszűrő pedig eltömődik. Csak két példa egy modern "környezetbarát" autó jellemző problémái közül. a megoldás mindkét esetben: jobb kézzel a bal váll fölött, vagyis kuka. Az addig kímélő üzzemmódú autó hirtelen jól megterheli a környezetet,"

A modern kornyezetbarat auto,ott kezdodik,hogy elektromos maghajtasu,ami ezt nem teljesiti,az maximum a veszelyes hulladek kategoriaba sorolhato.

porthosz 2010.02.04. 12:23:35

@dukeekud:

"A greenpeace szamitasa szerint egy liter benzin elegetese kb 30 ezer forint "

Aha... Akkor gondolom már előre fizetnek a környezetvédelmi alapba, amikor kimennek az 1000 éves diesel hajóikkal tüntetni valami olajfúró kút köré ami egy-egy ilyen akcióval elpöfögtet néhány száz liter üzemanyagot...

"Ha a benzin ara a jelenlegi 30-50 szerese lenne,akkor kozelitene alulrol a szennyezes valodi koltsegenek nagysagrendjet."

Ekkora hülyeséget még életemben nem hallottam. Most olyan apróságokba ne menjünk bele, mint hogy a gyárak 1000x jobban szennyezik a környezetet mint az autók, inkább olyanról beszélgessünk, hogy mit szólnál ahhoz, 1 kg kenyér 6000 ft-ba kerülne? Ez ~ azt jelentené, hogy havonta ~ 60 ezer forintot költenél csak kennyére, hús ilyesmi még szóba se jött. Ha figyelembe vesszük, hogy a büfé-ruhatár szakos diplomáddal a mcdonaldsban dolgozva keresel ~ nettó 80 ezer forintot, akkor könnyen kiszámolható hogy ott döglenél éhen, ahol éppen vagy. Te lennél a legelső aki hangosan pampogna a kossuth téren hogy a szemét állam éhendögleszt, mert mi az hogy ilyen sokba kerül az üzemanyag és hogy ezért megfizethetetlen a kenyér... eh, már megint felhúztam magam egy életképtelen hülyegyereken...

redrick 2010.02.04. 12:26:51

@Kitalátor feljegyzetei: ooo... ez most jo-, vagy rosszkivansag? Mert ha a kovetkezo mszp kormany 2084-ben alakul, akkor rendben van :)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.02.04. 12:27:10

@redrick:
Ilyen adó egyébként több országban is létezik. ( pl. Hollandia, de az nem újdonság, mert ott mindent megadóztatnak ).
Másfelől viszont tényleg nem vagyon típusú adó, ennyiben neked van igazad.

Én azonban egy holland típusú adórendszerrel kiegyeznék. Most számoltam ki, hogy az a fizetés, amely Hollandiában 37%os effektív adókulcs szerint adózik. Magyarországon 54%os adót fizet ( Hollandiában a legfelső kulcs 52% ).

Az erős autó csapdájába én is majdnem beleestem : szerencsémre egy 143LEs kocsit vettem, így egyelőre az adó nem fenyeget. Mindenesetre én meggondolnám, hogy a PM ellen egy próbapert indítok. Méghozzá azért, mert az adókivetéssel elértéktelenítették a verdát, így kárt okoztak nekem.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.02.04. 12:28:48

@redrick:
Ja, én is félek attól, hogy az mszp 2o14ben visszajön. És cigányt véd, elkúr, ellop, agyonadóztat ( pl. ingatlanadó) és csődbe visz.

Veszély szerintem reális, mert a fidesz is eléggé kétbalkezes tud néha lenni.

tizenhárom 2010.02.04. 12:31:44

@white_widow:
"a biztosítónál figyelmeztetnek, hogy a tőluk kapott összeg után ne felejtsek már el adózni"
Lehet, hogy már írták, de én máshogy tudom: Pár éve totálkárosra törték a céges autómat, a vétkes biztosítója fizetett. A könyvelőm akkor azt mondta, hogy ez után nem kell adózni, mert kártérítésnek minősül.
A konkrét témához: az adó szerintem így nettó lehúzás és abszolút igazságtalan, mert nem az autó értékét veszi alapul, tehát NEM vagyonadó. De ezt már sokan írták.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.02.04. 12:31:53

@dukeekud:
Nézd, ez megint az edxternáliák internalizálása.
Az a baj, hogy a Föld túlnépesedett, így az internalizálás felvetődhet. Ez nagyrészt a globalizáció miatt alakult így, de ez tényleg nem a posthoz tartozik.

redrick 2010.02.04. 12:32:36

@Scaramella va alla guerra: Perelni? Itt? Nem hinnem... en az osszes perverziomat autokon elem ki :)
Meg egy kicsit bizom abban, hogy a jozan esz felulkerekedik. Ha meg nem, akkor tenyleg irany szlovakia (bar az az egyik utso orszag, amelyiknek szivesen adnek penzt... de hogy nem fizetek luxusadot egy 17 eves verdaert, az tutikurvaelet...)

shamir 2010.02.04. 12:33:05

@dukeekud: Aha, az elhasználódótt akkumulátorok nem számítanak veszélyes hulladéknak :) De ne menjünk bele, a vagyonadóról van szó.

redrick 2010.02.04. 12:35:35

@Scaramella va alla guerra:

"Nézd, ez megint az edxternáliák internalizálása. Az a baj, hogy a Föld túlnépesedett, így az internalizálás felvetődhet"

WTF?? :) Hat... tobb szot is van ebben a mondatban, amit ertek, mint pl a "baj" meg a "fold", de megse akar osszeallni a kep :)

Franky4fingers 2010.02.04. 12:36:28

@dukeekud:

Jesszum pepi. Te mekkora egy egysejtű vagy. Már bocs. Tök mindegy mennyibe kerül a benzin, ARÁNYAIBAN meg fogom fizetni a túlfogyasztást mindenképp...
Tehát ma ugyanúgy fizetek a környezetvédelmért, mint a kisfogyasztású autós. Ha 10x ennyi lesz a benzin akkor is.

Arány. Érted. Matek ált isk 7. oszt??? Megvan?

shamir 2010.02.04. 12:37:02

@dukeekud: Gondolom vega vagy mert tisztában vagy vele, hogy a húsipar legalább olyan bűnös a környezeti terhelések terén mint az autók! Sőt!

Franky4fingers 2010.02.04. 12:37:57

@dukeekud:

Ja az elhasznált akkumulátort, meg vígan nyalogatják a gazellák a virágzó füves pampákon. Mert az nem szennyez.

NEm baj, hogy buta vagy, de ne hirdesd szerintem...

Franky4fingers 2010.02.04. 12:39:54

Ja az előző hszem az elektromos autóra reakció

white_widow · http://bunti.blog.hu 2010.02.04. 12:40:03

@tizenhárom: Nekem is gyanús, de mivel nem vagyok adószakértő, így hittem annak a formanyomtatványnak, amit a kezembe nyomtak. Örülnék, ha igazad lenne, mert akkor újra ajtót mernénk nyitni otthon, mikor nem tudjuk ki csenget...

redrick 2010.02.04. 12:44:40

@white_widow: uhh bazg... ennyire para a helyzet?
Jol jellemzi ez amugy a helyzetet. MO2010. Koszi szepen, hogy rohadnatok szanaszejjel...

Neo logick 2010.02.04. 12:48:52

Alapvetően megint a magyar hülyeség valósul meg!
A Világ halad, a "jusson hozzá, használja és ezért(!) fizessen" elv felé!
Mindenki, aki él és fogyaszt, tudja, hogy a valós frusztrációt nem a "nincs" fogalama teremti az emberek között, hiszen ilyenkor az életösztön dolgozik, vagy nem és elkezdünk ölni a vízért, ételért.
Az igazi frusztráció abban rejlik, hogy "nekem nem olyan jó, mint a szomszédnak"! Na ez generálja a fogysztást.
Ha tehát a sok döntéshozó barom rájönne, hogy elő kell segíteni a hozzájutást a vagyontárgyakhoz,
(regisztráiós adó eltörlése pl. ha már roncs prémiumra nincs pénz) és ha megvette a "gazdag"
polgár a terméket utána a az un. vagyon adóztatás
képében fizettetni, még több is befolyhatna, hiszen
mi magyarok a részletekkel nem számolunk!
De nem, mi a jövedelem ÉS vagyoni típusú adókat együtt használjuk és emlejük.....
Végtelenül rövidlátó és buta gondolkozás! Itt is!

mry314 2010.02.04. 12:56:52

Tisztelettel megkérdezném azoktól, akik szerint az elektromos meghajtású autókat kell favorizálni, hogy azok honnan kapják az energiát? (A villanyt)? A villamos energia előállítása nem környezetszennyező/környezetterhelő?
Mondjuk a napelemet vegyük ki eleve, mert ott az előállítási technológia eleve 3x szennyezőbb, mint egy "hagyományos" technológia...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.04. 12:58:11

@redrick: Én legkorábban 3000-re szeretném, de amíg nem vezetik be az értelmi cenzust, addig komoly esélyük van.

@dukeekud: A környezetbarát "autó" a lábhajtásnál kezdődik...

dukeekud 2010.02.04. 13:02:21

"Aha, az elhasználódótt akkumulátorok nem számítanak veszélyes hulladéknak :) De ne menjünk bele, a vagyonadóról van szó. "

"Ja az elhasznált akkumulátort, meg vígan nyalogatják a gazellák a virágzó füves pampákon. Mert az nem szennyez.

NEm baj, hogy buta vagy, de ne hirdesd szerintem... "

Ez baromsag.Az akkumaltorok ujrafeldogozasa mar ma is megoldott,viszont probald meg ujra feldogozni az elegetett olajat.
Ezenkivul mar a mai akkumlatorok elettartama is eleri vagy meghaladja egy atlagos auto teljes elettartamat.Csak a pelda kedveert,20 ezerszer feltoltheto lithium vasfoszfat akku.Es az akkumlatorok fejlesztese meg csak mostanaban indult,nem ketseges hogy 10 ev mulva lenyegesen jobb tartosabb akkumlatorok lesznek.Szoval az akkumlatorok eldobasaval nem igen kell szamolni,valoszinubb,hogy az autot hamarabb cserelik majd az emberek mint az akkumlatort.

NGA 2010.02.04. 13:05:42

@dukeekud: "Ezenkivul mar a mai akkumlatorok elettartama is eleri vagy meghaladja egy atlagos auto teljes elettartamat."

Ezt most komolyan gondolod? Egy mai átlagos gépjármű akkumulátor élettartama jó esetben 5 év.

isti77 2010.02.04. 13:11:51

Mivel tegnap a TC-n is volt egy hasonló cikk, hadd kérdezzem meg, ismerve a magyar mentalitást:

Az a probléma, hogy a nagy teljesítményű járművekre megmaradt ez a "vagyonadó" (nevezhetnék másképp is), vagy az, hogy az ingatlanokra eltörölték?

NGA 2010.02.04. 13:12:09

@dukeekud: 30LE? Te lovaskocsival jársz? A fűnyírómotoros Golf 2-esem 55LE, és csak útakadályt képezek vele, autópályára fel sem merek menni. Te hol élsz? Az 1800-as években, ahol közölték, hogy az ember nem éli túl a 20 km/h feletti sebességet?

dukeekud 2010.02.04. 13:13:53

@NGA:"Ezt most komolyan gondolod? Egy mai átlagos gépjármű akkumulátor élettartama jó esetben 5 év."

Ugye nem gondolod komolyan,hogy az elektromos autokba a kokorszaki olomsavas akkumlator fogjak majd hasznalni.

Girhes Joe 2010.02.04. 13:17:40

Emberek, szerintem mi nem érthetjük az APEH logikáját. Az evidens, hogy itt a neve ellenére nem vagyonadóról van szó, de elég nyilvánvaló az is, hogy nem a környezetszennyezést adóztatják. Ez kérem egyfajta luxusadó, de nem a pénzbeli luxust, hanem a hobbit adóztatják! Magyarul autóbuzi-adó. Közlekedni elég a kevés lóerő is, aki meg sportoskodni akar, az fizessen (még annál is többet, mint eddig). Maga a gondolat nem ismeretlen a nagyvilágból, bár engem a kubai meg észak-koreai magánautó-tilalomra emlékeztet kicsit (vajon miért?), pedig nem vagyok autóőrült, 1 db 90 lóerős Astrám van.

redrick 2010.02.04. 13:20:45

@NGA: Miert, mennyi egy mai auto teljes elettartama? :D

@dukeekud: Na meg1x utoljara: nem ez a tema! Nem kornyezetvedelmi adot vetettek ki rank, hanem VAGYONADOT. A kornyezetvedelmi adoKAT mar regota fizetjuk, mashol.

Mellesleg a minap lattam, ahogy egy elottem halado Priusbol az anyosules felol repult ki az ut melle egy jo nagy mekdoneldszes zacsko. En a szuperkornyezetszennyezo autommal megeloztem, aztan nullara fekeztem, kiszalltam, kerestem vmit, amit beramolhatnek az autojaba... talaltam egy kukat. Az ablakon szerettem volna beboritani, de nem sikerult, mert kornyezetbarat ugy huzott el a jardan at, mintha egy shell-reklamot latott volna.

Franky4fingers 2010.02.04. 13:21:55

@dukeekud:

NEm beszéltünk még az akksi előállításáról- miszerint egy hibrid Toyota Priusnak teljes életciklusában annyia környezetterhelése, mint egy V10-es HUmmernek

És az elektromos áram előállítása??? Na az se kutya

A szuperhipermodern akkumulátorok rohadt nagy baja, hogy olyan anyagokból áll, aminek az előállítása terheli a környezetet, valamint véges számúak, ezért az ilyen mérvű ipari felhasználása több mint kérdéses.

Persze nem azt mondom, hogy a jövőben ez nem lehetséges de:

hogy visszatérjek az eredeti témához: Aki fenntart ma egy 20 éves 4000ccm -s autót, kevésbe terheli a környezet, mint aki ehelyett modern kisautót vesz.
(főleg-ezt nem győzöm hangsúlyozni- ha autópályán/országúton használja, ahol a fogyasztáskülönbség minimális)

Franky4fingers 2010.02.04. 13:23:04

Ja igen. És ON:

A vagyonadó, meg vagyonadó legyen az autó értéke alapján. A környeztvédelmi adót meg a benzinbe kell beépíteni, mert az méri legegzaktabbul a terhelést

raklap 2010.02.04. 13:25:19

hát ez már csak így megy ebben az országban... drága ótót úgyis csak az vesz aki tele van mint a déli busz... aki meg tele van mint a déli busz az úgyse szokott adót fizetni... mivel magyar törvények ezt tökéletesen támogatják kiskapukkal...

de az is jó poén hogy aki nagyon tele van és tőzsdén csinálja a milliókat annak egy fillér adót nem kell fizetnie...

Girhes Joe 2010.02.04. 13:26:57

@raklap:
"aki nagyon tele van és tőzsdén csinálja a milliókat annak egy fillér adót nem kell fizetnie"
Elvileg neki is kell, 20% a tőzsdei árfolyamnyereség-adó, bár azt nem tudom, mennyire komolyan hajtják be.

SadRedBucket 2010.02.04. 13:29:28

Az a LE adó már így marad? Senki nem ígéri, hogy eltörlik, ha rá szavazunk?

Csaknorisz 2010.02.04. 13:30:42

@Franky4fingers:

"NEm beszéltünk még az akksi előállításáról- miszerint egy hibrid Toyota Priusnak teljes életciklusában annyia környezetterhelése, mint egy V10-es HUmmernek"
Erről volt is egy cikk régen a TC-n. És tényleg, kilométerre lebontva többe kerül egy Prius.

Girhes Joe 2010.02.04. 13:31:39

@SadRedBucket:
Én megígérhetem Neked, ha ez kell a lelki békédnek, hogy ha én leszek a miniszterelnök, eltöröltetem :)

SadRedBucket 2010.02.04. 13:33:15

@Gergő77: Indulsz a választásokon? Melyik körzetben? Odaköltözöm albiba, amíg le nem zavarjuk ezt a szavazósdit!

Girhes Joe 2010.02.04. 13:36:03

@SadRedBucket:
Hééé, azt nem mondtad hogy indulni is kell, csak azt kérdezted, nem ígéri-e meg senki. :) [Mellesleg mint tudjuk az én ígéretem semmivel sem ért kevesebbet, mint az indulók ígéretei. Azaz szép, kerek értéket.]

redrick 2010.02.04. 13:36:08

@SadRedBucket: majd ha minden nyugdijas calibraba koltozik, akkor megigeri mindenki, ne felj. Persze aztan nem tartjak majd be azt sem...

NGA 2010.02.04. 13:37:33

@dukeekud: Te hol élsz? Szerinted érdekében áll bárkinek is 5 évnél hosszabb élettartamú akkumulátort gyártani? Ez nem a 60-as évek, amikor 30 évre terveztek mindent. Ez a vedd meg, használd pár évig, majd dobd el és vegyél újat korszak. Jó reggelt kívánok, ébredj már fel.

pink75 2010.02.04. 13:55:58

összekötném egy slauggal a seggét és egy békésen pöfögő MB 450 SL kipufogóját

SadRedBucket 2010.02.04. 14:01:55

Akkor összesítek:
- aki tisztességes adófizető azzal nagyon ki lett tolva.
- az adócsalók maradjanak csendben, még így is töredékét fizetik annak, amit kellene

a tisztességes adófizetőknek össze kell fogniuk, megkeresni az adócsalókat, és kedvesen megkérni őket, hogy grátisz helyettük is legyenek szívesek megfizetni a vagyonadót.

így összességében helyre állna a világ egyensúlya.

(béke vagy közgáz) Nóbel díj (I/N)

redrick 2010.02.04. 14:05:57

@SadRedBucket:

I :)

+ Kinevezes az Egyesult Vilagkoztarsasag Orokos Elnokeve

(detox I/N)

2010.02.04. 14:15:50

Át kéne gondolni ezt az egész adórendszert. Miért pont ez lenne igazságos ebben a Zországban? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.04. 14:16:05

Szerintem itt lenne az ideje egy iszonyat nagy rovancsnak. Pontosítani kellene, hogy milyen kifizetések is történnek országos szinten, átböngészni, hogy mind szükséges-e. (lásd BKV, MÁV, stb)
Majd a sallangot levágva csodálkozva látnánk, hogy jéééé.. Igazából jóval kevesebb adót kell fizetni...

SadRedBucket 2010.02.04. 14:16:33

Nem kéne valami demonstrációt rendezni, ahol összegyűlnek az adóalanyok, megmutatják a választópolgároknak, milyen az igazi luxus (autó)?

Kampány időszakban talán még csak engedélyt sem kell kérni hozzá.

Vagy marad a beletörődés?

redrick 2010.02.04. 14:24:17

@SadRedBucket: Szerinted ki nem szarna le, ha par hulye az oreg autojaval tuntetget? 2006-ban azt a parszazezret is leszartak, majd pont egy ilyennek lesz barmi eredmenye...

átlátó 2010.02.04. 14:25:48

Állat ez mind. Agy nélkül. NEM FIZETNI!

SadRedBucket 2010.02.04. 14:43:38

@redrick: körbevenni a parlamentet meg a fehér házat (meg a pártirodákat), hogy ne tudjanak a T. képviselők a bejáratig kocsikázni...legyen nekik is szar, elázik az armani.
Mondjuk valamilyen jó kis gennyes- esős késő téli napon...

redrick 2010.02.04. 15:01:17

@SadRedBucket: Jonne yard es begyujtene masodpercek alatt. Nehogy mar elazzon az armani...
Ha abrandozni akarok, inkabb megnezem a mad max 2-ot, vagy a quiet earth-ot, esetleg a fight clubot. De tuntetni es ezzel ma MO-n barmit elerni... ez mar inkabb fantasy, mint science fiction.

Uj kerdes: Mit erdemelne az a juzer, aki egy jol sikerul szkipttel sikeresen tonkretenne az apeh meg az osszes fontosabb allami nyivantartas adatbazisat? Sot, mindezt vilagszinten tenne es ezzel sikerulne elernie a vilaggazdasag osszeomlasat, anarchiat, vert, beleket, szenvedest... kozeptavon egy uj, egeszseges tarsadalmi modellt.

Ha engem kerdezne vki: azonnali boldogga avatast, az ezzel jaro automatikus szentseget halala utan, 50 szuzet/milfet izles szerint, egy szanaszet tuningolt fekete Chargert Hemi motorral es egy tabla csokit.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.04. 15:16:10

@redrick: A szanaszet tuningolt fekete Chargerhez Hemi motorral alapból jár legalább 50, ha nem is szűz, de jó suna.

Franky4fingers 2010.02.04. 15:34:46

@newtehen:

Ahogy mondod. És bevezetni a háromsávos adót, ami minden járulékot tartalmaz. 20 30 50.

Aki ezt nem fizeti be- börtön.

Akinek olyan vagyontárgya lesz (vagyon- értsd kimondottan a tőke megőrzésére, kamatoztatására szolgáló tárgy), aminek nem tudja az eredetét igazolni- elkobozni+ sitt.

Közpénzzel gondatlanul bánik- gyorsított eljárás (3 hó)+ sitt (a normál tétel 2x-ese)

Megdöbbenve látnánk, hogy nagy a jólét...

Ja. Hogy ezt már feltalálták... Úgy hívják, hogy Nyugat- Európa.

Franky4fingers 2010.02.04. 15:36:32

@redrick:
Megdöbbennél. Az APEH rendszerének összeomlásával semmi nem történne. Ugyanúgy nagyjából, a pillanatnyi nyilvántartás alapján szabnának ki adót...

Mint most.

Viszont el lehetne költeni a helyrehozatalra közpénzből 5-6 milliárdot

dukeekud 2010.02.04. 18:35:40

@Franky4fingers:

"NEm beszéltünk még az akksi előállításáról- miszerint egy hibrid Toyota Priusnak teljes életciklusában annyia környezetterhelése, mint egy V10-es HUmmernek

És az elektromos áram előállítása??? Na az se kutya

A szuperhipermodern akkumulátorok rohadt nagy baja, hogy olyan anyagokból áll, aminek az előállítása terheli a környezetet, valamint véges számúak, ezért az ilyen mérvű ipari felhasználása több mint kérdéses."

A mostani akkumlatorok meg kezdetlegesek es dragak,de igazan meg csak most indul be a fejlesztes.Meg boven van mit fejleszteni,de ezeket siman megoldajak 10 even belul.
A kedvenc peldam,a telefon. 20 evvel ezelott magyarorszagon meg a vezetekes telefon is luxusnak szamitott.Manapsag pedig ha egy 6 eves gyerek 30 mbitnel lassabb mobil interneten tolti le a youtube videot a villamoson,akkor kinevetik az osztalytarsai.

Hat ilyesmi fejlodes lesz az akkumlatoroknal,elektromos autoknal a elkovetkezo evekben.

dukeekud 2010.02.04. 18:54:31

Az akkukat pedig napenergiaval fogjuk tolteni.Persze most meg draga technologia,de ha osszevetjuk az olajra koltott ezer milliard dollarokkal,akkor annak tizedebol megoldhato lenne akar a vilag meretu napenergia halozat kiepitese is.Husz ev mulva amikor mindez termeszetes es hetkoznapi lesz,mint manapsag az internet,az emberek mar azt fogjak kerdez hogy francba nem csinaltak ezt meg mar sokkal korabban,meg mielott letaroltuk a foldi elovilagot.Mint ahogy sok ember elkepzelni sem tudja az eletet internet nelkul,pedig 20 eve a legtobben meg szamitogepet sem latak kozelrol.

2010.02.05. 21:56:20

@tom sailor: 130 lovas, az kb 100kw (hasraütésszerűen)
süti beállítások módosítása